Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz apuci #5750. hozzászólásáraSzia . Ez így kevés infó .( mintha itt is hirdetnék )
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/egyeb/agrarinformatika-gps/muller-spraydos-7-szakaszos-permetezo-komputer/h_7053903?ref=a0608e52
Bármilyen permetezőt fel lehet bővíteni , kérdés a kiindulási állapot .
A betett hirdetési infó alapján egy átfolyásmérő mindenképp kell még hozzá .
A Müller egyébként egy jó vezérlő , sokszor építik be gyári vezérlő helyett annak meghibásodása esetén .
Sziasztok a FB-on találtam ezt a permetező vezérlést,szerintetek föl lehet ezt tenni akármilyen permetezőre amin eddig nem volt ilyen elektronika?
"Müller spraydos 7 szakaszos permetező vezérlő komputer, hidraulika kapcsoló nélkül, automata szakaszolás kiépítés miatt eladó.
Univerzális, sebesség és nyomás vagy átfolyás alapú szabályozás.
Kábelezéssel és sebesség jeladóval."
Válasz osztro.m #5748. hozzászólásáraHa az árába tudsz valami megkímélt állapotut hozni, akkor ne is gondolkodj.
Én anno még jól vettem 270 volt nettóba a 800/12.
50-60hektáron van használva.
Válasz Tomi81 #5747. hozzászólásáraKöszi! Még variálok, hogy vegyek egy új Biardzkit vagy hozzak osztrákoktól egy használt márkás gépet, biard árán elég fasza, használt márkás gépet lehet venni.... Hány hektáron használod a biardzkit?
Válasz envagyok2 #5744. hozzászólásáraNeked legyen igazad, de nem kifejezetten erre a példára utaltam. Inkább a trendre, hogy vajon merre halad a gépgyártás jelenleg. Ha bejönnének a drónok, ott a DJI-nak olyan lépéselőnye van, amit kb. senki sem fog tudni megugorni.
Egyébként a Lemken nem csak bevásárolta magát a permetezőgép-gyártásba? Vagy ő maga fejlesztette nulláról a technikát? És azt vajon mondta valaki a nekik, hogy a műtrágyaszórók gyár(ta)tását sem kellene annyira erőltetni? Nesze neked, portfólió bővítés...
Válasz später77 #5743. hozzászólásárafenét:
"Több, mint 10 év után sem értünk el olyan nagyságot, amely a piac szempontjából releváns ebben a szegmensben. Az egyes értékesítési piacokon a jogi szabályozás növekszik, és egyre heterogénebbé válik. Ennek következtében nem rendelkezünk olyan LEMKEN szántóföldi permetezőgéppel, amely az általunk megkövetelt minőségi előírásokat és ügyfeleink különféle kívánságait teljesíteni tudja és kielégítő gyártási darabszámot képes teljesíteni."
nem ment a bolt, de valahogy mégis elegánsan kell kiosonni...
A Lemken befejezi a szántóföldi permetezőgépek gyártását.
Talán nem is akkora hír, láttunk már olyat, hogy egy termékpaletta olyan széles lett, hogy azt idővel optimalizálni kellett, sokkal érdekesebb viszont a cikkben a következő mondat:
"A fenntartható növényvédelemről folytatott viták és a különféle piacokon folyamatosan növekvő jogi követelmények viszont arra kényszerítik a mezőgazdasági gépgyártókat, hogy kezdjék meg a hagyományos szántóföldi permetezőgépek gyártásának leállítását."
Mi várható? A kémiai növényvédelem teljesen visszaszorul, csak csökkentett dózis és foltkezelés marad? (Itt lenne igazán létjogosultságuk a drónoknak.) A jelenlegi helyzet sem túl biztató, de ha a mezőgazdasági gépgyártás egyik szelete is ellehetetlenül (önkéntelenül is rántva magával más szeleteket), az elég faramuci helyzet lesz. Ne kezdjünk el spórolni új Horsch-ra?
Válasz Feri #5738. hozzászólásáraVannak marhajó megoldásai a berthoudnak ezt nem vitatom. Kiváncsi lennék h egy a horschoz hasonló kaliberű vontatott gép, ezekkel a rugózásokkal, árban hogy alakul? Mondjuk ha saccolni kéne akkor kb egy ár, csak a német ugye fapad ilyen téren. Max a giroszkópos nyomkövető rúd.
A hídrugózás védené az egész masinát, az tuti, bár nemtudom hogy ha változik a tömeg, akkor tud e az előfeszítésen állîtani?
Szóval védené a munkagépet az tuti, de ha a merevhidasat áthúzom egy jó nagy barázdán, csak a kereten látom, hogy megdöccen, a traktorból azt már nem érzed. Amikor a trakival átmész rajta előtte, azt már inkább
Válasz Feri #5726. hozzászólásáraHa kampóról vagy k80-ról húzod akkor ugyanaz mintha egy trágyaszórót vagy egy tandem pórkocsit húznál, még annyira sem ugrálna gép mint egy forgózsámolyos pótkocsinál szerintem. A giganton is a rugózott híd sose rugózik, mármint hagyományos értelemben nem, csak akkor ha valami mély árkon átmegyek és meglendül előre a tömeg, akkot berugózik egyet, de folyamatos haladásnál meg se mozdul. Akkor a nyomásának folyamatosan változni kéne megrakottságtól függően.
Nem mondom, az a permetező megtankolva már tuti megtáncoltana maga előtt egy 82-est, de egy négyhengeres nyugati, mondjuk 5,5t+ súllyal, már elvinné azért. 14 el meg nem mennék, 9 től többel nem járok már, ígyis mindig fúj a szèl, mem csinálok a 16 kilóméteres szélből 30 kilómétereset, ha nem feltétlen muszáj
Válasz Mf-es? #5734. hozzászólásáraJobb felső gombot ha megnyomod munka közben mi történik ??? Nekem 180S van,de a lényeg ugyanaz gps vezérlés nélkül mindkettőnél.
Válasz Mf-es? #5733. hozzászólásáraMenet közben,meg erre a nézetre váltott.Hektárt nem írta,de a munka elmentése után,meg megvolt.Ezt mutatta,kint az óra 7,5 bar.,és nyomott 250 liter/ha.
Válasz Mtz 550E #5707. hozzászólásáraMtz-nél a 12 méteres kerettel pont ki tudsz fordulni úgy, hogy ne hagyjon ki semmit, mert az első híd és a keret között 5,5-6 méter van, legalábbis a Woprol P166 típusnál.
Válasz mtz1221 #5723. hozzászólásáraBasszus átcsaptad te a monitort automata üzemmódba ??? Ha a bal oldalán nyomod hosszan a + vagy -,és változik a nyomás akkor kézi üzemmódban van,és te kint a biztonsági szelepével állítgattad a nyomást.
Válasz VMisi #5722. hozzászólásáraLoad sensing az, amikor nem kell állandó hidromotor funkcióban használni a traki hidraulika köreit, hanem a munkagép adja a jelet, hogy mikor kell neki olaj (mennyiség és nyomás). Nem kering a rendszerben folyamatosan az olaj, nem melegszik, kisebb a veszteség, stb. Itt is szó van róla.
Válasz Feri #5720. hozzászólásáraValószínűleg nem a fritz ült benne az orosz bemutatón.
Ha jól tudom, az UX-nél például a vonórúd egy egyszerű gumibakos csillapítással dolgozik, a híd rugóztatását már nehezebb és drágább megoldani. De ha a Kertitoxnak sikerült, talán a következő ráncfelvarrásra (vagy a jövő évi Agrotechnika-ra) már a Horsch-nak is menni fog. Vagy egyszerűen ezzel terelik a népet a GS és az LT irányába.
Válasz Feri #5720. hozzászólásáraSzerintem amit a rugózott híd árából megspórolt, azt a szárny frankó kiegyenlítésére költötte. És ez valahol jól is van îgy, a pemerezőnek sose az a baja, hogy a keresztbordát nem tudja kivédeni, hanem az oldalra dőlöngélés a halála.
Válasz Mf-es? #5718. hozzászólásáraKell.Nincs az egyik keréken jeladó ? Nekem a sebesség és az átfolyás után szabályozza a nyomást a megadott menyiséghez.Magyarul beírom pl 200 litert akarok,akkor annyival megyek,amilyen nyomáson akarom hogy dolgozonak a porlasztók.
Válasz später77 #5717. hozzászólásáralátszik,hogy a német megcélozta a keleti piacot,azért egy merevhidas,ruggózatlan gépet húzni a mai világban nem egyszerű.Ruggózot vonórészröl nem is beszélve.Legszivesebben kiküldeném vele a fritzet dolgozni egy loncsos MTZ-vel,és megmondanám neki,hogy min 14km/h a munkasebbeség,mert a szárny birja!........
Válasz mtz1221 #5714. hozzászólásáraLehet a monitornak kell a sebesség jeladó?Bármit írok bárhová,nem veszi figyelembe.Kint a nyomásmérő órán tudom a kijuttatást szabályozni.
Válasz _NB_ #5716. hozzászólásáraAz első olyan videó számomra, ami valóban el tudja adni a terméket. Kíváncsi lennék az árára, de brutál, hogy az alapgép is miket tud, és mi mindenre figyeltek a tervezőasztalnál. Tényleg a Horsch lehet most a csúcs permetezés terén.
Válasz Mf-es? #5711. hozzászólásáraCsalni fog így is mert a nitrosol sűrűbb mint a víz,lassabban fogja forgatni az átfolyásmérő kis ventilátorját.De mikor megtalálod mennyi az övé,utána nem lesz gond.Ha 8 bárral nyomott miért nem mentél lassabban ?
Válasz Mf-es? #5697. hozzászólásáraúj nyomásszabályozó cserénél nekem is újra kellett kalibrálnom.
a monitor szerint mért 1000 litert kiszórtam(álló helyzetben) új fúvókákkal, majd mérlegen lemértem, előtte és utána, a valós mérték nem egyezett a gép szerint kiszórttal, így a kompjúteren azt felülírtam a valósra és azóta pontosan szór, ez a legegyszerűbb módja sztem
Válasz mtz1221 #5709. hozzászólásáraJó lesz az,majd.1,2 mm-es lapka volt benne,és közel 8 bart mutatott kint az óra.Nehogy szétnyomjon valamit.Most betettem 1,5 mm-est.
Az átfolyásmérő is pontosan be lett írva.Rajta volt a kis matricán az érték.
Válasz Mf-es? #5705. hozzászólásáraNe komplikáld túl,ha csak nitrosolt fújsz vele.Valahol csalj vele hogy jó legyen a mennyiség és többet nem lesz gondod.Valahol van korekciós érték ami 1%-ként bírsz állítani +- ba.Vagy simán a kerékméretet át állítod még jó nem lesz,úgy is nyomás után mész nem km után.
Válasz Mtz 550E #5707. hozzászólásáraKörbemész a táblán. Aztán amikor először húzol egy nyomot hosszára, menj fel a traktorral addig a nyomig, ahol körbementél, és ott megállsz. Kiszállsz, megnézed hogy a szórókeret milyen messze van az első körbemenetel nyomától mondjuk. Ha pont 8 sort számolsz az első nyom közepétől, ahol van az orrsúly, odáig ahol most a keret van, akkot ott kell kikapcsolni a szórást ahol most áll a gép. Ha kevesebb, akkor már hamarabb kilőheted, minthogy elérnéd azt a nyomot. És akkor forduláskor tudsz abban a nyomban fordulni ahol először mentél, tuti hogy nem fog a keret kilógni a tábláról nagyon, nem akad be sehova. Nemtudom milyen hosszú így a géped, de ha mondjuk több lenne mint 6 méter, vagy nagyon csúcsos a vége, tehàt mondjuk túl kell menned a traktornyomon(!), hogy mindent lefújjon, akkor a végén kikapcsolod, és ha erdő van mellette, akkor a az első nyomod vonaláig visszatolatsz, hogy ott menjél mindig a forduláskor, ahol legelőször körbementél. Nincs ilyen gépkapcsolatunk, de saccra neked kb addig kell szórni, amíg az orrsúly el nem éri az első körbemenetelednek a belső traktornyomát, kábé. De ha túl kell menned azon a vonalon, akkor megállsz, kicsit visszatolsz a nyomodig, aztán ott fordulsz. Bár ha nincs mellette semmi, fodulhatsz egy úthoz közelebbi nyomban is, de jobb ha azt szokod meg hogy az első nyomodban jársz, mert akkor nem akasztod be a szórókeretet sehova. Visszakapcsolásnál meg ugye érzésre, hogy hol kell... Bár ha szeretsz szórakozni, meg ráérsz, akkor csinálhatsz olyat hogy körbefújod a végét, az 16 sor, meg egy félszárnyával még megfújod, és az elvileg pont annyi mint a felvettetés, tehát amikor hosszára jársz, fújhatod mindig a vetőgép utolsó keresztben lévő soráig. De búzában nyilván nem fogsz két nyomot vágni, szóval a visszafordulásnál érzésre fogod ujraindítani a fújást.
6957 hozzászólás
Válasz T.f. #5756. hozzászólásáraKöszi!
Válasz apuci #5754. hozzászólásáraOK
Válasz T.f. #5753. hozzászólásáraIgen innen rakta föl a hírdetést a F b-re csak én ott találtam rá!
Válasz T.f. #5753. hozzászólásáraKöszi és egy tel számot privátba nem kaphatnék tőled?
Válasz apuci #5750. hozzászólásáraSzia . Ez így kevés infó .( mintha itt is hirdetnék )
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/egyeb/agrarinformatika-gps/muller-spraydos-7-szakaszos-permetezo-komputer/h_7053903?ref=a0608e52
Bármilyen permetezőt fel lehet bővíteni , kérdés a kiindulási állapot .
A betett hirdetési infó alapján egy átfolyásmérő mindenképp kell még hozzá .
A Müller egyébként egy jó vezérlő , sokszor építik be gyári vezérlő helyett annak meghibásodása esetén .
Válasz Nyomasek Bobo #5751. hozzászólásáraKöszi!
Válasz apuci #5750. hozzászólásáraTf kollégat keresd a Zetorosban többet jár. Ő szokott ilyesmiket felépíteni.
Sziasztok a FB-on találtam ezt a permetező vezérlést,szerintetek föl lehet ezt tenni akármilyen permetezőre amin eddig nem volt ilyen elektronika?
"Müller spraydos 7 szakaszos permetező vezérlő komputer, hidraulika kapcsoló nélkül, automata szakaszolás kiépítés miatt eladó.
Univerzális, sebesség és nyomás vagy átfolyás alapú szabályozás.
Kábelezéssel és sebesség jeladóval."
Válasz osztro.m #5748. hozzászólásáraHa az árába tudsz valami megkímélt állapotut hozni, akkor ne is gondolkodj.
Én anno még jól vettem 270 volt nettóba a 800/12.
50-60hektáron van használva.
Válasz Tomi81 #5747. hozzászólásáraKöszi! Még variálok, hogy vegyek egy új Biardzkit vagy hozzak osztrákoktól egy használt márkás gépet, biard árán elég fasza, használt márkás gépet lehet venni.... Hány hektáron használod a biardzkit?
Válasz osztro.m #5746. hozzászólásáraHasználjuk, eddig két membrán kellett bele, meg vettem rá egy garnitúra lechler fúvókát.
Egynek elmegy.
Sziasztok!
Biardzki permetezővel kapcsolatban valakinek tapasztalat?
Válasz envagyok2 #5744. hozzászólásáraNeked legyen igazad, de nem kifejezetten erre a példára utaltam. Inkább a trendre, hogy vajon merre halad a gépgyártás jelenleg. Ha bejönnének a drónok, ott a DJI-nak olyan lépéselőnye van, amit kb. senki sem fog tudni megugorni.
Egyébként a Lemken nem csak bevásárolta magát a permetezőgép-gyártásba? Vagy ő maga fejlesztette nulláról a technikát? És azt vajon mondta valaki a nekik, hogy a műtrágyaszórók gyár(ta)tását sem kellene annyira erőltetni? Nesze neked, portfólió bővítés...
Válasz später77 #5743. hozzászólásárafenét:
"Több, mint 10 év után sem értünk el olyan nagyságot, amely a piac szempontjából releváns ebben a szegmensben. Az egyes értékesítési piacokon a jogi szabályozás növekszik, és egyre heterogénebbé válik. Ennek következtében nem rendelkezünk olyan LEMKEN szántóföldi permetezőgéppel, amely az általunk megkövetelt minőségi előírásokat és ügyfeleink különféle kívánságait teljesíteni tudja és kielégítő gyártási darabszámot képes teljesíteni."
nem ment a bolt, de valahogy mégis elegánsan kell kiosonni...
A Lemken befejezi a szántóföldi permetezőgépek gyártását.
Talán nem is akkora hír, láttunk már olyat, hogy egy termékpaletta olyan széles lett, hogy azt idővel optimalizálni kellett, sokkal érdekesebb viszont a cikkben a következő mondat:
"A fenntartható növényvédelemről folytatott viták és a különféle piacokon folyamatosan növekvő jogi követelmények viszont arra kényszerítik a mezőgazdasági gépgyártókat, hogy kezdjék meg a hagyományos szántóföldi permetezőgépek gyártásának leállítását."
Mi várható? A kémiai növényvédelem teljesen visszaszorul, csak csökkentett dózis és foltkezelés marad? (Itt lenne igazán létjogosultságuk a drónoknak.) A jelenlegi helyzet sem túl biztató, de ha a mezőgazdasági gépgyártás egyik szelete is ellehetetlenül (önkéntelenül is rántva magával más szeleteket), az elég faramuci helyzet lesz. Ne kezdjünk el spórolni új Horsch-ra?
Válasz metomi78 #5741. hozzászólásáraSzia! 4-5bar-nak kell lennie
Sziasztok. Forrás axiál permetezőn a légüstben hány bárnak kell lenni. Tudja vki? Köszönöm előre is.
Válasz bandigh #5739. hozzászólásáraÖszre,szeptemberben leírom a tapasztalataimat.Várjuk ki,majd meglátjuk.
Válasz Feri #5738. hozzászólásáraVannak marhajó megoldásai a berthoudnak ezt nem vitatom. Kiváncsi lennék h egy a horschoz hasonló kaliberű vontatott gép, ezekkel a rugózásokkal, árban hogy alakul? Mondjuk ha saccolni kéne akkor kb egy ár, csak a német ugye fapad ilyen téren. Max a giroszkópos nyomkövető rúd.
A hídrugózás védené az egész masinát, az tuti, bár nemtudom hogy ha változik a tömeg, akkor tud e az előfeszítésen állîtani?
Szóval védené a munkagépet az tuti, de ha a merevhidasat áthúzom egy jó nagy barázdán, csak a kereten látom, hogy megdöccen, a traktorból azt már nem érzed. Amikor a trakival átmész rajta előtte, azt már inkább
Válasz bandigh #5737. hozzászólásáraAktiflex hidruggózás,flexia vonorész ruggózás....
olvass utánna,érdekes
Válasz Feri #5726. hozzászólásáraHa kampóról vagy k80-ról húzod akkor ugyanaz mintha egy trágyaszórót vagy egy tandem pórkocsit húznál, még annyira sem ugrálna gép mint egy forgózsámolyos pótkocsinál szerintem. A giganton is a rugózott híd sose rugózik, mármint hagyományos értelemben nem, csak akkor ha valami mély árkon átmegyek és meglendül előre a tömeg, akkot berugózik egyet, de folyamatos haladásnál meg se mozdul. Akkor a nyomásának folyamatosan változni kéne megrakottságtól függően.
Nem mondom, az a permetező megtankolva már tuti megtáncoltana maga előtt egy 82-est, de egy négyhengeres nyugati, mondjuk 5,5t+ súllyal, már elvinné azért. 14 el meg nem mennék, 9 től többel nem járok már, ígyis mindig fúj a szèl, mem csinálok a 16 kilóméteres szélből 30 kilómétereset, ha nem feltétlen muszáj
Válasz Mf-es? #5734. hozzászólásáraJobb felső gombot ha megnyomod munka közben mi történik ??? Nekem 180S van,de a lényeg ugyanaz gps vezérlés nélkül mindkettőnél.
Válasz Mf-es? #5733. hozzászólásáraMenet közben,meg erre a nézetre váltott.Hektárt nem írta,de a munka elmentése után,meg megvolt.Ezt mutatta,kint az óra 7,5 bar.,és nyomott 250 liter/ha.
Válasz mtz1221 #5730. hozzászólásáraBárhová csapom,nem reagál a + - ra.És továbbra se jó.Van valakinek ilyen monitor?
Válasz mtz1221 #5730. hozzászólására
Válasz Mtz 550E #5707. hozzászólásáraMtz-nél a 12 méteres kerettel pont ki tudsz fordulni úgy, hogy ne hagyjon ki semmit, mert az első híd és a keret között 5,5-6 méter van, legalábbis a Woprol P166 típusnál.
Válasz mtz1221 #5723. hozzászólásáraBasszus átcsaptad te a monitort automata üzemmódba ??? Ha a bal oldalán nyomod hosszan a + vagy -,és változik a nyomás akkor kézi üzemmódban van,és te kint a biztonsági szelepével állítgattad a nyomást.
Válasz VMisi #5722. hozzászólásáraLoad sensing az, amikor nem kell állandó hidromotor funkcióban használni a traki hidraulika köreit, hanem a munkagép adja a jelet, hogy mikor kell neki olaj (mennyiség és nyomás). Nem kering a rendszerben folyamatosan az olaj, nem melegszik, kisebb a veszteség, stb.
Itt is szó van róla.
Válasz später77 #5727. hozzászólásáraAz utolsó mondat,teljesen fedi az igazságot!
Válasz Feri #5720. hozzászólásáraValószínűleg nem a fritz ült benne az orosz bemutatón.
Ha jól tudom, az UX-nél például a vonórúd egy egyszerű gumibakos csillapítással dolgozik, a híd rugóztatását már nehezebb és drágább megoldani. De ha a Kertitoxnak sikerült, talán a következő ráncfelvarrásra (vagy a jövő évi Agrotechnika-ra) már a Horsch-nak is menni fog. Vagy egyszerűen ezzel terelik a népet a GS és az LT irányába.
Válasz bandigh #5724. hozzászólásáraAbban, amit leirtam nem a permetezés minőségét kifogásolom,hanem a munkavégző emberre ható káros rángatásokat,ütéseket sokallom. 90-100q-s permetező csillapitás nélkül,nem emberbarát,ésnem egytraktorbarát jelenség.
Válasz bandigh #5724. hozzászólásáraAbban, amit leirtam nem a permetezés minőségét kifogásolom,hanem a munkavégző emberre ható káros rángatásokat,ütéseket sokallom. 90-100q-s permetező csillapitás nélkül,nem emberbarát,ésnem egytraktorbarát jelenség.
Válasz Feri #5720. hozzászólásáraSzerintem amit a rugózott híd árából megspórolt, azt a szárny frankó kiegyenlítésére költötte. És ez valahol jól is van îgy, a pemerezőnek sose az a baja, hogy a keresztbordát nem tudja kivédeni, hanem az oldalra dőlöngélés a halála.
Válasz Mf-es? #5718. hozzászólásáraKell.Nincs az egyik keréken jeladó ? Nekem a sebesség és az átfolyás után szabályozza a nyomást a megadott menyiséghez.Magyarul beírom pl 200 litert akarok,akkor annyival megyek,amilyen nyomáson akarom hogy dolgozonak a porlasztók.
Válasz _NB_ #5710. hozzászólásáraHa ez a kicsi kategória kis gazdáknak, akkor mit tudhat egy fullos a nagygazdáknak?
Mi az a load sensing?
Válasz _NB_ #5710. hozzászólásáranosza,akkor ez is majd ötödik évbe bukta lesz a permetezővizsgán????a nyomószűrő leeresztője nem megy a tartályba....
Válasz später77 #5717. hozzászólásáralátszik,hogy a német megcélozta a keleti piacot,azért egy merevhidas,ruggózatlan gépet húzni a mai világban nem egyszerű.Ruggózot vonórészröl nem is beszélve.Legszivesebben kiküldeném vele a fritzet dolgozni egy loncsos MTZ-vel,és megmondanám neki,hogy min 14km/h a munkasebbeség,mert a szárny birja!........
Válasz bandigh #5713. hozzászólásáraÉn mondok 2 évet, és az összes Axi telephely tele lesz beszámolt zöld-sárga spriccelőkkel...:)
Válasz mtz1221 #5714. hozzászólásáraLehet a monitornak kell a sebesség jeladó?Bármit írok bárhová,nem veszi figyelembe.Kint a nyomásmérő órán tudom a kijuttatást szabályozni.
Válasz _NB_ #5716. hozzászólásáraAz első olyan videó számomra, ami valóban el tudja adni a terméket. Kíváncsi lennék az árára, de brutál, hogy az alapgép is miket tud, és mi mindenre figyeltek a tervezőasztalnál. Tényleg a Horsch lehet most a csúcs permetezés terén.
Válasz bandigh #5713. hozzászólásáraJó lett a videó sok dolognak a miértjét is elmagyarázta nem csak, hogy van rajta ez is az is és csók.
Többször volt róla szó, elvileg minden monitornak hasonló tényezőt meg kell adni és pontos lesz a szerkezet.
Válasz Mf-es? #5711. hozzászólásáraCsalni fog így is mert a nitrosol sűrűbb mint a víz,lassabban fogja forgatni az átfolyásmérő kis ventilátorját.De mikor megtalálod mennyi az övé,utána nem lesz gond.Ha 8 bárral nyomott miért nem mentél lassabban ?
Válasz _NB_ #5710. hozzászólásáraEz nagyon jó cucc
Válasz Mf-es? #5697. hozzászólásáraúj nyomásszabályozó cserénél nekem is újra kellett kalibrálnom.
a monitor szerint mért 1000 litert kiszórtam(álló helyzetben) új fúvókákkal, majd mérlegen lemértem, előtte és utána, a valós mérték nem egyezett a gép szerint kiszórttal, így a kompjúteren azt felülírtam a valósra és azóta pontosan szór, ez a legegyszerűbb módja sztem
Válasz mtz1221 #5709. hozzászólásáraJó lesz az,majd.1,2 mm-es lapka volt benne,és közel 8 bart mutatott kint az óra.Nehogy szétnyomjon valamit.Most betettem 1,5 mm-est.
Az átfolyásmérő is pontosan be lett írva.Rajta volt a kis matricán az érték.
Válasz Mf-es? #5705. hozzászólásáraNe komplikáld túl,ha csak nitrosolt fújsz vele.Valahol csalj vele hogy jó legyen a mennyiség és többet nem lesz gondod.Valahol van korekciós érték ami 1%-ként bírsz állítani +- ba.Vagy simán a kerékméretet át állítod még jó nem lesz,úgy is nyomás után mész nem km után.
Válasz Mtz 550E #5707. hozzászólásáraKörbemész a táblán. Aztán amikor először húzol egy nyomot hosszára, menj fel a traktorral addig a nyomig, ahol körbementél, és ott megállsz. Kiszállsz, megnézed hogy a szórókeret milyen messze van az első körbemenetel nyomától mondjuk. Ha pont 8 sort számolsz az első nyom közepétől, ahol van az orrsúly, odáig ahol most a keret van, akkot ott kell kikapcsolni a szórást ahol most áll a gép. Ha kevesebb, akkor már hamarabb kilőheted, minthogy elérnéd azt a nyomot. És akkor forduláskor tudsz abban a nyomban fordulni ahol először mentél, tuti hogy nem fog a keret kilógni a tábláról nagyon, nem akad be sehova. Nemtudom milyen hosszú így a géped, de ha mondjuk több lenne mint 6 méter, vagy nagyon csúcsos a vége, tehàt mondjuk túl kell menned a traktornyomon(!), hogy mindent lefújjon, akkor a végén kikapcsolod, és ha erdő van mellette, akkor a az első nyomod vonaláig visszatolatsz, hogy ott menjél mindig a forduláskor, ahol legelőször körbementél. Nincs ilyen gépkapcsolatunk, de saccra neked kb addig kell szórni, amíg az orrsúly el nem éri az első körbemenetelednek a belső traktornyomát, kábé. De ha túl kell menned azon a vonalon, akkor megállsz, kicsit visszatolsz a nyomodig, aztán ott fordulsz. Bár ha nincs mellette semmi, fodulhatsz egy úthoz közelebbi nyomban is, de jobb ha azt szokod meg hogy az első nyomodban jársz, mert akkor nem akasztod be a szórókeretet sehova. Visszakapcsolásnál meg ugye érzésre, hogy hol kell... Bár ha szeretsz szórakozni, meg ráérsz, akkor csinálhatsz olyat hogy körbefújod a végét, az 16 sor, meg egy félszárnyával még megfújod, és az elvileg pont annyi mint a felvettetés, tehát amikor hosszára jársz, fújhatod mindig a vetőgép utolsó keresztben lévő soráig. De búzában nyilván nem fogsz két nyomot vágni, szóval a visszafordulásnál érzésre fogod ujraindítani a fújást.