Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz ÖregDömperes #4633. hozzászólásáraBolbog Karácsonyt ÉS hibamentes uj évet mindenkinek a hidegindításról annyít mindenkinek az enyémek régiek kopottak de az önindítók sem áttételesek ha az aksid jó az öninditod is jo akkor annak indulni kell aksi 120 ah-ás önindító feljavított nem nyüszög inditáskor. én is sokat kinlodtam vele ajánlotak aksit használtat vettem normálisat és ez nem hagyott cserben töltögetem én is régebben de nem nem vált be jó aksi -20 ban is jó
Nekem most 150es van benne.5.éves.kb egy hónapja áll.Ma első fordulatra pöfögött.Izzitás és dekomp.nélkül.
Igaz ez egy gépnek még nem hideg.A Csepelnek igen.Mert ott 30.fokban is izzitunk.
A következő akksim csak 100.as lesz.
Válasz Gyoszor #4631. hozzászólására1555Ah akksi van benne és kb: 4 éves. Amikor próbáltam olyan 2 fok lehetett és több, mint egy hétig állt a gép. nem töltöttem rá semmit.
Én úgy szoktam indítani, hogy kihúzott dekompresszorral meg hajtatom kétszer, hogy legyen egy kis elő kenése a főtengelynek, majd két izzítás és a második után közvetlenül indítok. Rájöttem, ha játszom a dekompresszor karral, akkor sokkal könnyebben indul!!!!!!
Amúgy a motornak nincs semmi kartergáza, az adagoló és a porlasztók is rendbe lettek rakva..
Válasz Magister #4630. hozzászólásáraMekkora akksid van és milyen régi?
Reggel is beindítja majd? Hanyadik fordulatra? Jó az, majd akkor veszel áttételeset, ha legközelebb nem indítja be amikor nagyon kéne. Én is elvoltam velük sokáig, aztán megcsináltam a motorokat, lett kompreszió és nyugdíjazva lettek :D
Önindító...sokadszor..
Az áttételessel nem foglalkoztam.. nem ér annyit, hogy küzdjek vele...
A sajátját tettük rendbe..hát azon is volt mit..valami nagyeszű már kókányolta.
A középső csapács egy az egybe elvolt szabadulva és az egyik csavarja átment a forgórész és az állórész között, de nem okozott nagy kárt. A másik meg be volt szorulva az állórész laposvezetéke és a ház fala közé...csoda, hogy még indított, de a ruszki szinte mindent kibírt. Most kipróbáltam hogy milyen lett..ég és föld...
Ha így indít akkor nem kell az áttételes..
Válasz Magister #4626. hozzászólásáraakkor valami selejt hamisítványt fogtál ki, mert én ilyet raktam rá ifa motorra és a tengelybe nem ment bele a kés és a fúró
Üdv!
Ahogy ígértem, foglalkoztam a kapott áttételes indítómotorral.....hát egy pöködelem az egész!!!!
Ilyent ne vegyen senki....
A kefehíd nem más mint az hogy két műanyag lapközé vannak felfogatva a kefetartók...általában is igénytelen munka..alig használt, de minden csapágy dülöngél rajta, kb 10-szer indítottak vele, te a villanymotor tengelyén a fogaskeréken már látszódnak a nyomok!!!! Hőkezelésnek nyoma sincs!!
Egyszóval max 2000 forintot ér...ennyi.
Válasz Myrrdin #4621. hozzászólásáraHát, majd megnézem.. volt már a kezemben indítómotor, csak ippeg áttételes nem...mondjuk sok pénzt nem adnék érte...5000 forintot...
Válasz Magister #4614. hozzászólásárabármily meglepő működik a technika. minek veszed meg? nem azt írtad hogy "vacakolt" neki ki tudja mit csinált vele. én úgy tudom lett gyártmányde ez nem biztos
Válasz Magister #4614. hozzászólásáraMiért nem veszel egy vadi újat?Nem olyan húzós az áruk ezeknek az ukrán-orosz áttételes önindítóknak. A ladámra drágább volt az áttételes önindító mint a trakikra. Nem kötelező egyből magnetonnal indítani nekem is már 10 éve egy ukrán-orosz van a gépen és csak egyszer volt baja(megéget a behúzótekercs).
Válasz Gyoszor #4610. hozzászólásáraMa este kaptam egy áttételes önindítót kipróbálásra..a gazdája azt mondta, hogy valami nem kerek vele, mert néha nem akar indítani..vadi új valami AGH gyártmányú.. ez kínai?
Nem kell itt semmi villanymotor a TLT csonkra, a motorra kell egy áttételes. Nagyon sokáig szerencsétlenkedtem a gyári indítókkal, vettem rá új relét, bronzkefét, felpolíroztam minden érintkezést, zsírogattam bendixet vettem. Míg mindkettő benne hagyott a szarban szó szerint. Segítség meg volt rendelve ott lestek a földön, hordani kellett volna szét a trágyát, a gyári indító meg kiszerelve is csak morgott egy kicsit, meg se fordult körbe. Akkor elöntötte az agyam a kaki és vettem egy normális önindítót. Ez akkorát indít, hogy megmozdul alattam a traki ellentétes irányba. Hidegben is. A két gyári indító meg a garázs végében pihen megint felújítva, lezsírozva, csak a biztonság képp. Tőlem lehet minusz 20 fok is én indítok, ha arról van szó. A markolón azért se kapcsolom ki a hidraulika szivattyút, csak indítok. Ha hideg van akkor szolidaritásból húzok dekót, hogy sokáig bírja a magneton :D
Válasz prütyi #4607. hozzászólásáraNálam nagyon hasonlóképpen van!!!
Én is ráteszem a töltőt egy kicsit 4-8amperral megmozgatom az aksit, megpezsdül egy kicsit és könnyebben indít. Az eredeti indítómotor nagyon nyeli az áramot, de a teljesítménye sovány!!
Én kétszer megforgatom kihúzott dekompresszorral, majd két izzítás kb 2x15 másodpercig, majd azonnal indítás..
Arra jöttem rá ha índítás közben belököm a dekopp kart és kicsit vissza húzom, majd ezt ismétlem akkor könnyebben elkapja..
Válasz Magister #4606. hozzászólásáraÚgy értve fordított állású,hogy az MTZ-n bal oldalon van míg a Vlagyi motoron jobb oldalon.És a pajzs ellentétes oldalon van réselve.
Válasz Magister #4601. hozzászólásáraNekem is meg van a gyári nagy önindító de annak még nyáron is kellet a dekompresszor hogy áttfordítsa a motort, télen meg esélytelen volt vele az indítás. Akkor elmentem a legközelebbi mtz boltba és vettem rá egy mtz áttételest. Ég és föld a külömbség a két önindító között. Az áttételes úgy megpörgeti ezt a kéthengerest hogy szomorú lenne ha nem indulna el. Én ha tudom hogy hideg lesz akkor az mtz akksijára indítás előtt fél órával rárakom a akkutöltőt, ha nagyon hideg van akkor az olajteknőt is megmelengetem pörzsölővel. A 16-osnál nagyon régen még a gyári önindítónál használtam a légszűrőbe állitva egy hőlégfúvó + izzítás segítségével elindult de nagyon nyüszítet az az önindító ha a dekompresszor be lett nyomva. Nálunk a 16-os az a gép ami simán beindítható nagy hidegbe is, ha ő beindult akkor a két mtz-t lehet bikázni illetve behúzni a kicsivel. Ennek nem számit ha a közel 4 tonnás mtz-t taknyos körülmények közt be kell húzni. Elnézést a hosszú írásért!
Válasz stefi69 #4605. hozzászólásáraAkkor, a tartalék indítóm fordított állású....
rendbe szeretném tenni, hogy legyen még egy plusz, mert a gép ugye olyan, hogy kint az istenháta mögött adja meg magát valami...
A sok kínlódás miatt gondoltam már arra is hogy reggel a TLT csonkon keresztül, egy villanymotorral meghajtatom és úgy indítok.. valahol láttam ilyent a neten..
Válasz Magister #4604. hozzászólásáraHa mtz akkor akármelyik jó rá,csak a generátortól függ ,hogy el e fér.És van aki kivág a pajzsból mert fordított állású.De úgy is felrakható hogy lefelé áll a behúzó,és akkor nem kell alakítgatni.A rövidebb tuti jó rá.
Kérdés!
van egy tartalék önindítóm, de nem tudtam feltenni a gépemre..valamilyen mtz-hez való, de a pajzs része nem úgy áll mint a t16-é.
Szerintetek mihez való?
Melyik mtz önindító jó a t16-os hoz?
Válasz Maszek Zs #4598. hozzászólásáraNem kell felvenni kamerával elhiszem,hogy jól indul! Írtam is hogy van amelyik jól indul. Olvass vissza. Csak a 2x átfordul a motor ,dekó izzit nélkül,0fok körül, kicsit fura. A több milleres MB szgk-m 100e km-el izzítva sem indul 2x átfordulásra.De attól még a tiéd indulhat.
Válasz prütyi #4600. hozzászólásáraNAA. Én az eredeti Vlagyi motorokról írtam! Amin a gyári önindító és gyári adagoló van.Nem a "hiper-szuper" áttételes 50-80le-s gépekhez gyártott indító motorokról. Ez pont olyan mintha az MTZ-re a Rába indító motort raknánk.Az adagolóról meg nem is beszélve.1995-ben raktam fel először MTZ adagolót T-25-re.
Válasz prütyi #4600. hozzászólásáraSzia!
meg is válaszoltad a kérdésedet..áttételes indító motorod van, szerintem itt van a kutya elásva...
Sok autót, teherautót, hajtottam, de egyik sem indult ilyen szarul, mint a t16....vegyesen voltak benzinesek, dízelek..
Már most azon agyalok, hogy a télben dolgozni kellene, (van egy gyümölcsösöm és azt kellene kerítenem..oszlophordás , drót, miegymás..).
Nagyon meg tud szívatni ha nem indul a gép és itt vannak a segítségeim és a gépre várunk...
Már meg fordult a fejemben egy benzines indító motor is..az akár milyen hideg van berántja..
Lehet, hogy az MTZ jó is lenne rá??????
Én +5fok körül kezdem el használni a dekompresszort. 110ah akksi és az mtz áttételes önindítoja 5-6 dekompresszoros fordulat után benyomom és már ketyeg is. Az mtz-nek 150ah akksi meg áttételes önindító meg izzítás és még úgy is fosul indul. Általába t-16 ossal szoktam bikázni mert olyan töltése van hogy az mtz akksiját is fellöki pillanatok alatt. Enyémnek van kartelgáza így 2500-2600 üó.-nál. A porlasztok lassan 10-éve nem voltak kiszedve a gépből, az adagoló is kopott mint a sz.r. Nem értem hogy nálatok a sokkal patikább állapotban lévő gépek miért nem indulnak jól. A faluba van még két t-25-ös is és azok is hasonlóan jól indulnak mint az enyém pedig mind a három gépnek "csillaggarázsa" van. Az 50-es meg a 80-as mtz motor szerintem ezerszer szarabbul indul mint a 16 motorja saját tapasztalataim alapján.
Válasz stefi69 #4597. hozzászólásáraNekem 2 db t16m-em van mindkettő indul könnyen a lent említett átalakításokkal, még -10 foknál is indulnak persze izzítással de a dekompresszort évek óta nem használom.
Válasz Maszek Zs #4596. hozzászólásáraNa pont ezekre a válaszokra gondoltam ! 100-ból 1 ha bevallja az igazságot. De mint írtam van amelyik könnyen indul. Mint pl.a tied: 2-3fokban dekompresszor és izzítás nélkül,1 hónapja nem ment.2 fordult a motort és ketyegett. Na ezt azért megnézném.Had látnék én is csodát!
Válasz Magister #4594. hozzászólásáraIndul az könnyen csak kell bele egy 50-es önindító 150 ah aksi ,egy 50-es adagoló és még dekompresszort sem kell használni.
Válasz stefi69 #4593. hozzászólásáraMa úgy indítottam, hogy kicsit játszottam a karral betoltam, majd vissza húztam ezt többször megismételtem gyorsan egymás után és láss csodát elindult..amúgy tényleg ritka szarul indulnak hidegben!!! Egy pöködelem..
Új porlasztó csúcsok, adagoló frissen belőve, tiszta gázolaj rendszer, jó kompresszió, jó akku és indító motor, kartergáz semmi..ennek ellenére egy nagy nulla az indíthatósága!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz prütyi #4592. hozzászólásáraNagy tévedésben vagy ! Mert pont olyan sza...l indulnak mint az MTZ-k. Persze mindig van kivétel. De a nagy átlag ez .
A t-16 nálam nem kell külön indítgatni az hengereit mert ha megpörgeti rendesen az önindító nincs az az isten hogy ne induljon el, pedig csak egy 6 éves 110ah akksi van benne. Ezek a motorok simán elindulnak még izzítás nélkül is nem úgy mint az mtz-k. Egy mtz önindítónak ez a kéthengeres motor semmi úgy hogy még a dekompresszort is bent hagyhatod,mert úgy is kötelező átfordítania, de a kímélése érdekében a dekompresszor használatával jócskán kilehet toldani az élettartamát.
Válasz Maszek Zs #4590. hozzászólásáraAz ötlet onnét jött, hogy megfigyeltem, indítás közben amikor nyomom vissza a dekomp. kart vagy teljesen benyomom és indítok vagy teljesen kihúzom és akkor nincs sűrítés.
DE! valamelyik nap egyből nem nyomtam be teljesen és olyan hangja volt amikor indulna meg nem is...így viszonylag könnyebben indult nem fogta meg az indító motort annyira. Volt már munkaütem, meg kiszellőztetett henger is..
Nagy teljesítményü motoroknál használják a hasonló eljárásokat,/ vezérlés eltolás, vagy csak pár henger sűrít, a többi a szabadba szuszog../ Ezért gondoltam arra, hogy mi lenne ha csak az egyik henger sűrítene, és a másik meg nem, mihelyst lenne egy noormális munka ütem akkor zárna a másik..
7189 hozzászólás
Boldog Karácsonyt Kívánok !
Boldog Karácsonyt Márkatársaim!
Sziasztok!
Csatlakozván az előttem szólókhoz, én is
Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!
Boldog karácsonyt mindenkinek!!
És nagyon boldog újévet!!!!!
Válasz ÖregDömperes #4633. hozzászólásáraBolbog Karácsonyt ÉS hibamentes uj évet mindenkinek a hidegindításról annyít mindenkinek az enyémek régiek kopottak de az önindítók sem áttételesek ha az aksid jó az öninditod is jo akkor annak indulni kell aksi 120 ah-ás önindító feljavított nem nyüszög inditáskor. én is sokat kinlodtam vele ajánlotak aksit használtat vettem normálisat és ez nem hagyott cserben töltögetem én is régebben de nem nem vált be jó aksi -20 ban is jó
Boldog karácsonyt mindenkinek!
olcsó gázolajat és hibamentes üzemórákat meg balesetmentes km kívánok mindenkinek és újévet
Nekem most 150es van benne.5.éves.kb egy hónapja áll.Ma első fordulatra pöfögött.Izzitás és dekomp.nélkül.
Igaz ez egy gépnek még nem hideg.A Csepelnek igen.Mert ott 30.fokban is izzitunk.
A következő akksim csak 100.as lesz.
Válasz Gyoszor #4631. hozzászólására1555Ah akksi van benne és kb: 4 éves. Amikor próbáltam olyan 2 fok lehetett és több, mint egy hétig állt a gép. nem töltöttem rá semmit.
Én úgy szoktam indítani, hogy kihúzott dekompresszorral meg hajtatom kétszer, hogy legyen egy kis elő kenése a főtengelynek, majd két izzítás és a második után közvetlenül indítok. Rájöttem, ha játszom a dekompresszor karral, akkor sokkal könnyebben indul!!!!!!
Amúgy a motornak nincs semmi kartergáza, az adagoló és a porlasztók is rendbe lettek rakva..
Válasz Magister #4630. hozzászólásáraMekkora akksid van és milyen régi?
Reggel is beindítja majd? Hanyadik fordulatra? Jó az, majd akkor veszel áttételeset, ha legközelebb nem indítja be amikor nagyon kéne. Én is elvoltam velük sokáig, aztán megcsináltam a motorokat, lett kompreszió és nyugdíjazva lettek :D
Önindító...sokadszor..
Az áttételessel nem foglalkoztam.. nem ér annyit, hogy küzdjek vele...
A sajátját tettük rendbe..hát azon is volt mit..valami nagyeszű már kókányolta.
A középső csapács egy az egybe elvolt szabadulva és az egyik csavarja átment a forgórész és az állórész között, de nem okozott nagy kárt. A másik meg be volt szorulva az állórész laposvezetéke és a ház fala közé...csoda, hogy még indított, de a ruszki szinte mindent kibírt. Most kipróbáltam hogy milyen lett..ég és föld...
Ha így indít akkor nem kell az áttételes..
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül a királycsapszeg persely méreteit?
Válasz Myrrdin #4627. hozzászólásáraVolt kezemben pár indító motor de a Trabié is ehhez képest, profi munka!!!!!!!!!!
Ez igazi szarrrr!
Válasz Magister #4626. hozzászólásáraakkor valami selejt hamisítványt fogtál ki, mert én ilyet raktam rá ifa motorra és a tengelybe nem ment bele a kés és a fúró
Üdv!
Ahogy ígértem, foglalkoztam a kapott áttételes indítómotorral.....hát egy pöködelem az egész!!!!
Ilyent ne vegyen senki....
A kefehíd nem más mint az hogy két műanyag lapközé vannak felfogatva a kefetartók...általában is igénytelen munka..alig használt, de minden csapágy dülöngél rajta, kb 10-szer indítottak vele, te a villanymotor tengelyén a fogaskeréken már látszódnak a nyomok!!!! Hőkezelésnek nyoma sincs!!
Egyszóval max 2000 forintot ér...ennyi.
Válasz Magister #4620. hozzászólásáraLengyel !
Válasz Myrrdin #4623. hozzászólásáraIgen, igen, de nálam ellenkezőleg van... hiszem, ha látom...
Válasz Magister #4622. hozzászólásárafő a bizalom
Válasz Myrrdin #4621. hozzászólásáraHát, majd megnézem.. volt már a kezemben indítómotor, csak ippeg áttételes nem...mondjuk sok pénzt nem adnék érte...5000 forintot...
Válasz Magister #4614. hozzászólásárabármily meglepő működik a technika. minek veszed meg? nem azt írtad hogy "vacakolt" neki ki tudja mit csinált vele. én úgy tudom lett gyártmányde ez nem biztos
Válasz Gyoszor #4619. hozzászólásáraAz AGH indítómotor milyen gyártmányú, nem tudod véletlenül?
Válasz Magister #4618. hozzászólásáraHa tekerni fog, akkor megváltozik a véleményed a T-16 indítási lehetőségeiről, az biztos :)
Válasz Gyoszor #4617. hozzászólásáraIgen, ilyent kaptam...majd hétvégén felteszem és meglátom, hogy milyen lesz...
Válasz Magister #4616. hozzászólásárahttp://www.schriffert.com/en/starter/agh-12-en.html
Ilyen? Mi baja lehet? Mennyiért adná?
Válasz prütyi #4615. hozzászólásáraLényegében ez is új!
Talán, ha 10-szer lett vele indítva az MTZ-50-es...
Válasz Magister #4614. hozzászólásáraMiért nem veszel egy vadi újat?Nem olyan húzós az áruk ezeknek az ukrán-orosz áttételes önindítóknak. A ladámra drágább volt az áttételes önindító mint a trakikra. Nem kötelező egyből magnetonnal indítani nekem is már 10 éve egy ukrán-orosz van a gépen és csak egyszer volt baja(megéget a behúzótekercs).
Válasz Myrrdin #4612. hozzászólásáraMi a tapasztalat vele? Lehet, hogy eladó lenne, érdemes megvenni, vagy felejtős...?
Válasz Magister #4611. hozzászólásáraNem vágom a márkajelzést, nekem az egyik magneton, a másik habis.
Válasz Magister #4611. hozzászólásárahasználtam már ilyet
Válasz Gyoszor #4610. hozzászólásáraMa este kaptam egy áttételes önindítót kipróbálásra..a gazdája azt mondta, hogy valami nem kerek vele, mert néha nem akar indítani..vadi új valami AGH gyártmányú.. ez kínai?
Nem kell itt semmi villanymotor a TLT csonkra, a motorra kell egy áttételes. Nagyon sokáig szerencsétlenkedtem a gyári indítókkal, vettem rá új relét, bronzkefét, felpolíroztam minden érintkezést, zsírogattam bendixet vettem. Míg mindkettő benne hagyott a szarban szó szerint. Segítség meg volt rendelve ott lestek a földön, hordani kellett volna szét a trágyát, a gyári indító meg kiszerelve is csak morgott egy kicsit, meg se fordult körbe. Akkor elöntötte az agyam a kaki és vettem egy normális önindítót. Ez akkorát indít, hogy megmozdul alattam a traki ellentétes irányba. Hidegben is. A két gyári indító meg a garázs végében pihen megint felújítva, lezsírozva, csak a biztonság képp. Tőlem lehet minusz 20 fok is én indítok, ha arról van szó. A markolón azért se kapcsolom ki a hidraulika szivattyút, csak indítok. Ha hideg van akkor szolidaritásból húzok dekót, hogy sokáig bírja a magneton :D
Válasz prütyi #4607. hozzászólásáraNálam nagyon hasonlóképpen van!!!
Én is ráteszem a töltőt egy kicsit 4-8amperral megmozgatom az aksit, megpezsdül egy kicsit és könnyebben indít. Az eredeti indítómotor nagyon nyeli az áramot, de a teljesítménye sovány!!
Én kétszer megforgatom kihúzott dekompresszorral, majd két izzítás kb 2x15 másodpercig, majd azonnal indítás..
Arra jöttem rá ha índítás közben belököm a dekopp kart és kicsit vissza húzom, majd ezt ismétlem akkor könnyebben elkapja..
Válasz Magister #4606. hozzászólásáraÚgy értve fordított állású,hogy az MTZ-n bal oldalon van míg a Vlagyi motoron jobb oldalon.És a pajzs ellentétes oldalon van réselve.
Válasz Magister #4601. hozzászólásáraNekem is meg van a gyári nagy önindító de annak még nyáron is kellet a dekompresszor hogy áttfordítsa a motort, télen meg esélytelen volt vele az indítás. Akkor elmentem a legközelebbi mtz boltba és vettem rá egy mtz áttételest. Ég és föld a külömbség a két önindító között. Az áttételes úgy megpörgeti ezt a kéthengerest hogy szomorú lenne ha nem indulna el. Én ha tudom hogy hideg lesz akkor az mtz akksijára indítás előtt fél órával rárakom a akkutöltőt, ha nagyon hideg van akkor az olajteknőt is megmelengetem pörzsölővel. A 16-osnál nagyon régen még a gyári önindítónál használtam a légszűrőbe állitva egy hőlégfúvó + izzítás segítségével elindult de nagyon nyüszítet az az önindító ha a dekompresszor be lett nyomva. Nálunk a 16-os az a gép ami simán beindítható nagy hidegbe is, ha ő beindult akkor a két mtz-t lehet bikázni illetve behúzni a kicsivel. Ennek nem számit ha a közel 4 tonnás mtz-t taknyos körülmények közt be kell húzni. Elnézést a hosszú írásért!
Válasz stefi69 #4605. hozzászólásáraAkkor, a tartalék indítóm fordított állású....
rendbe szeretném tenni, hogy legyen még egy plusz, mert a gép ugye olyan, hogy kint az istenháta mögött adja meg magát valami...
A sok kínlódás miatt gondoltam már arra is hogy reggel a TLT csonkon keresztül, egy villanymotorral meghajtatom és úgy indítok.. valahol láttam ilyent a neten..
Válasz Magister #4604. hozzászólásáraHa mtz akkor akármelyik jó rá,csak a generátortól függ ,hogy el e fér.És van aki kivág a pajzsból mert fordított állású.De úgy is felrakható hogy lefelé áll a behúzó,és akkor nem kell alakítgatni.A rövidebb tuti jó rá.
Kérdés!
van egy tartalék önindítóm, de nem tudtam feltenni a gépemre..valamilyen mtz-hez való, de a pajzs része nem úgy áll mint a t16-é.
Szerintetek mihez való?
Melyik mtz önindító jó a t16-os hoz?
Válasz Maszek Zs #4598. hozzászólásáraNem kell felvenni kamerával elhiszem,hogy jól indul! Írtam is hogy van amelyik jól indul. Olvass vissza. Csak a 2x átfordul a motor ,dekó izzit nélkül,0fok körül, kicsit fura. A több milleres MB szgk-m 100e km-el izzítva sem indul 2x átfordulásra.De attól még a tiéd indulhat.
Válasz prütyi #4600. hozzászólásáraNAA. Én az eredeti Vlagyi motorokról írtam! Amin a gyári önindító és gyári adagoló van.Nem a "hiper-szuper" áttételes 50-80le-s gépekhez gyártott indító motorokról. Ez pont olyan mintha az MTZ-re a Rába indító motort raknánk.Az adagolóról meg nem is beszélve.1995-ben raktam fel először MTZ adagolót T-25-re.
Válasz prütyi #4600. hozzászólásáraSzia!
meg is válaszoltad a kérdésedet..áttételes indító motorod van, szerintem itt van a kutya elásva...
Sok autót, teherautót, hajtottam, de egyik sem indult ilyen szarul, mint a t16....vegyesen voltak benzinesek, dízelek..
Már most azon agyalok, hogy a télben dolgozni kellene, (van egy gyümölcsösöm és azt kellene kerítenem..oszlophordás , drót, miegymás..).
Nagyon meg tud szívatni ha nem indul a gép és itt vannak a segítségeim és a gépre várunk...
Már meg fordult a fejemben egy benzines indító motor is..az akár milyen hideg van berántja..
Lehet, hogy az MTZ jó is lenne rá??????
Én +5fok körül kezdem el használni a dekompresszort. 110ah akksi és az mtz áttételes önindítoja 5-6 dekompresszoros fordulat után benyomom és már ketyeg is. Az mtz-nek 150ah akksi meg áttételes önindító meg izzítás és még úgy is fosul indul. Általába t-16 ossal szoktam bikázni mert olyan töltése van hogy az mtz akksiját is fellöki pillanatok alatt. Enyémnek van kartelgáza így 2500-2600 üó.-nál. A porlasztok lassan 10-éve nem voltak kiszedve a gépből, az adagoló is kopott mint a sz.r. Nem értem hogy nálatok a sokkal patikább állapotban lévő gépek miért nem indulnak jól. A faluba van még két t-25-ös is és azok is hasonlóan jól indulnak mint az enyém pedig mind a három gépnek "csillaggarázsa" van. Az 50-es meg a 80-as mtz motor szerintem ezerszer szarabbul indul mint a 16 motorja saját tapasztalataim alapján.
Válasz stefi69 #4597. hozzászólásáraNekem 2 db t16m-em van mindkettő indul könnyen a lent említett átalakításokkal, még -10 foknál is indulnak persze izzítással de a dekompresszort évek óta nem használom.
Válasz stefi69 #4597. hozzászólásáraOk! Legközelebb megprobálom felvenni Hogy lássál csodát!!!!!
Válasz Maszek Zs #4596. hozzászólásáraNa pont ezekre a válaszokra gondoltam ! 100-ból 1 ha bevallja az igazságot. De mint írtam van amelyik könnyen indul. Mint pl.a tied: 2-3fokban dekompresszor és izzítás nélkül,1 hónapja nem ment.2 fordult a motort és ketyegett. Na ezt azért megnézném.Had látnék én is csodát!
Tegnap indítottam dekompreszor és izzítás nélkül,1 honapja nem ment.2 fordúlt a motort és ketyeget.
Válasz Magister #4594. hozzászólásáraIndul az könnyen csak kell bele egy 50-es önindító 150 ah aksi ,egy 50-es adagoló és még dekompresszort sem kell használni.
Válasz stefi69 #4593. hozzászólásáraMa úgy indítottam, hogy kicsit játszottam a karral betoltam, majd vissza húztam ezt többször megismételtem gyorsan egymás után és láss csodát elindult..amúgy tényleg ritka szarul indulnak hidegben!!! Egy pöködelem..
Új porlasztó csúcsok, adagoló frissen belőve, tiszta gázolaj rendszer, jó kompresszió, jó akku és indító motor, kartergáz semmi..ennek ellenére egy nagy nulla az indíthatósága!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz prütyi #4592. hozzászólásáraNagy tévedésben vagy ! Mert pont olyan sza...l indulnak mint az MTZ-k. Persze mindig van kivétel. De a nagy átlag ez .
A t-16 nálam nem kell külön indítgatni az hengereit mert ha megpörgeti rendesen az önindító nincs az az isten hogy ne induljon el, pedig csak egy 6 éves 110ah akksi van benne. Ezek a motorok simán elindulnak még izzítás nélkül is nem úgy mint az mtz-k. Egy mtz önindítónak ez a kéthengeres motor semmi úgy hogy még a dekompresszort is bent hagyhatod,mert úgy is kötelező átfordítania, de a kímélése érdekében a dekompresszor használatával jócskán kilehet toldani az élettartamát.
Válasz Maszek Zs #4590. hozzászólásáraAz ötlet onnét jött, hogy megfigyeltem, indítás közben amikor nyomom vissza a dekomp. kart vagy teljesen benyomom és indítok vagy teljesen kihúzom és akkor nincs sűrítés.
DE! valamelyik nap egyből nem nyomtam be teljesen és olyan hangja volt amikor indulna meg nem is...így viszonylag könnyebben indult nem fogta meg az indító motort annyira. Volt már munkaütem, meg kiszellőztetett henger is..
Nagy teljesítményü motoroknál használják a hasonló eljárásokat,/ vezérlés eltolás, vagy csak pár henger sűrít, a többi a szabadba szuszog../ Ezért gondoltam arra, hogy mi lenne ha csak az egyik henger sűrítene, és a másik meg nem, mihelyst lenne egy noormális munka ütem akkor zárna a másik..
Válasz Myrrdin #4589. hozzászólásáraDe mi van akkor,ha pont az indulna előbb amit később zár be?????