Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR414.42 FtUSD402.74 FtCHF441.31 FtGBP493.58 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Az a kép december 13-án készült Reggel minusz fok volt.Késöbb már 8-10.fok
Igen fék nélkül húztam haza.Végig 5-dikel.11-12.km
Van rajta akkor motor fék,meg úgy érzem gyakorlatom is,hogy mertem vállalni,Más kérdés mit szolt volna a ZSARÚSÁG.
Ne veszekedjetek.Nekem mindenki segitett.
Amit köszönök.
Üdv János..
J napot kivánok! irtam,h.bocs a belevauért, de bűnös maradtam. Kinek nem inge....Erősen kezdett a srác. Én a titkárnő vok. Vizsgáltatom ez esetet. Tehát:
Nem volt szándkomban senkit megbántani,lealáznim +hlyzni. Meg hát ezeket sem én mutattam másra. Én sem ngyogyászfogorvos vok,de nem ez a lényeg. A masina menjen, az a lényeg. Amit irtam,azt tapasztaltam. /ami most forum áradatot eredményezhet./ próbáltam segiteni. Aki tudja miről bszltem, az tudja,aki meg nm,az meg kételkedik. Netről irtam? Ez jó! /Gyoszor úr/ Ne tagadd! Ez megtévesztésnek minősithető beirás! És én még mindig nem mutattam senkire igy! Legalább segitettem talán a dömperesnek. Nem jut eszembe más,h. játszam az eszemet, Mejd az ihlet megtalál. Addig is mehet a net,h.okosodjak!
Tény, hogy erősen kezdett a srác, nála úgy néz ki ez a bemutatkozás, hogy lehülyéz pár embert, név nélkül, tehát mindenki magára veheti
De egyébként meg nem írt hülyeségeket. Most ez szerintem csak hitvita, hogy 180 fokban vagy 12 48 24 36 percekben következzenek a gyűrűk. Szerintem nem ezen fog múlni, csak ne egyfelé legyenek a hézagok. Ha ezt a témát nem nézzük akkor másról jókat írt: Pld:
- horonyban nagy hézag a gyűrű alatt/fölött az problémás illetve a
- porlasztó miatt is mocsokul tud füstölni egy traki, ha 40 baron kinyit, vagy csak bepisil.
Azt meg nem is kicsit találta be, hogy:
- a himbatartó bak fölszakadt
De legalább javul a traktor, ez a lényeg. Ja és szeretném leszögezni, hogy foggalmam nincs ki ez a Ricsifiú, pláne nem én vagyok a titkárnője, hogy megvédjem :) Semmi közöm hozzá. Lehet épp ettől lettem gyanús, hogy kijelentettem, de tényleg nem.
Itt meg be van takarva a hűtőventillátor? Mennyi idő volt ott, márminthogy mínuszban?
Én most, hogy lemostam a régebbi T-16osom, levettem a szélterelőt és mit láttam, hát a gyári fojtótárcsát amit legfeljebb +5 fok hőmérsékletig lehet használni, rá is van írva, igaz oroszul. Ez a traki sztem télen nyáron úgy ment az idők kezdete óta. Mikor beindult, furcsállottam is, hogy alig fúj valamit, gondoltam biztos koszos. Na levettem a fojtót és lett szél rendesen.
Nem, szerintem ez úgy van, hogy míg pakolnak, addig ráakasszák a T-16ra, hogy ne guruljon el, meg fél teherrel ha feljebb kell állni, akkor azt még megoldja az ukrán vas, de hazafelé megpakolva a Schwalbé viszi.
Bírom az ilyen ,nem semmi csávókat,mint az új fórum tag "R" .
Első bejentkezése a fórumra és rögtön BESZÓLOGAT . "olvasgattam. érdekeseket írnak 1esek. " Osztja az észt minta sok lenne neki.Pedig csak hallott ezt-azt .Ja és éppen utána olvasott a Neten.
Meg szünt az olaj szivárgás is a szelep dekninél.Vettem 10-es menet szárat és azzal váltottam ki a tő csavart.Mélyebbre tudtam bele hajtani és ott még aránylag jól fog.
Már járt két üzem órát mindenüt tiszta a motor.Nem is füstöl.
Az olaj nyomás is jobb.Ezt inkább az olaj cserének tudom be.
Ůgy van ahogy mondod!! De ovasd el Stefi irását
ö meg értette amit irtam!
Nekem is ilyen traktorom van! És pont azért IGÉNYTELEN
JÓL BIRJA amire kell!!! Nem ůtolsó szempont
a bukszám ehhez igazodik:)
Jelentem NEKTEK,hogy be indult a gépezet.
Jelentem,hogy szépen jár.Nincs olaj a kipufogónál.Úgy néz ki,hogy a két gyürüs meg oldás lett jó.
De,hogy még ne legyen vége a dekni tömitésnél van szivárgás.Azért mert nem tudom meg húzni mert a tö csavar jön kifelé.
Ki is vettem és kap egy hosszabbat ami mélyebbre megy a furatba és ott elég jó tart.
Mindenkinek köszönöm a sok jó tanácsot segitséget.Jó kis csapat EZ.
Válasz #3325. hozzászólásra
Helló. Még ha Ukrán,de ki tudja honnan való. Az ára is elgondolkoztató,2-2,5 napi napszámért kapsz 1db henger szettet.Akkor mennyi lehet az előállítási ára .Ezért lesz itt még 25-év múlva is Orosz gép. Mert megfizethető az alkatrész. A minőség érték arányos.
Hasonlat jó,mert mind belsőégésű motor felépitése ugyan az,ha nem forgó dugós,de a gyártók a tűréseket,non különbözően álmodják meg. Főleg,ha lassu mfordulatú! ott meg oszt mindn belefér. Ha az orosz trakimotor 5ezret foroghatna ekkora tömegű alkatrészekkel,tuti,h. a dugo,henger illesztése 6 miliméter lenne,h. biztosra menjen. itt olvastam egy jó irkálmányt,h. ha az orosz traki nem olyan lenne,mint amilyen, senkinek nem kénejám! szentem jók,ha arra használják,amire kitalálták! pl, sok MTZt láni amelyik szánt,azt okádja a füstöt mert agyagban az 50essel 6dikban szánt hármas ekével. eke méretet nem tom pontosan,de a keréknyomot eléri a szélessége. következménye meg majd látható,ha szétdül a gép. akkor az orosz szar? Ha Fergó,v,valtra,v. Jonni lenne,az is elhasalna ha a teljesitménye dupláját akarnák belőle kipaszirozni napokon keresztül.
Üdv!
Namár most te összehasonlítod ukránok szarát
egy amerikai hadsereg motrjával
A régi Orosz az másabb lenne (egy kicsit:) )
A motorod dugatyůját tebb a hengerbe gyürü nélkül
fogd be a lukat és több mint valószinü,hogy ki se
csůszik a bugó. Na ezt az ukrán nem csinálja
meg azon nincs olyan vákum az illesztéstöl!!!!!!!!
Napot! Hát, a motor meg a traki különbsége,h. Orosz traki laza illesztés,bő kenés. Nagy köbcenti,mint atraki hajlamos alapjáraton felhordani az olajat. Fordulaton elhagyja. Méretekből adódik. Járatás kellett volna lótifuti üzemmódban. Fordulata szinte csak egy motor alqpjárata. A bácsit,neme a porlasztók szivatják most? Szar porlasztó kéket füstöl,v.feketét. tipusfüggő. Alapon meg lhet,h. Csak hugyozik,egy része nem ég el azt fekete lé formában,mintha olaj lenne. Folyik a kipufogón. Fordulaton azt is elhagyhatja,mert elég. Egy rokonomnál volt ilyen. Himbatartó bak főlszakadt,menet szar volt,azt kicsi szelepnyitás szar égés,erős füst. Amúgy anyomócső lazitás után lassult a motor,tehát ment a henger. Csak szarul. Gázolaj meg folyt apufogón,meg erős kék füst. Porlasztó meg jó volt. Na,ilyen is van. Meg talán 20w 50 motorolaj segithet. Esetleg gázolaj van a motorolajban? Higabb,igy eszi is .olajnyomás jó? Nem mindig a hengerek meg gyűrűk a ludasok.
Egy valamit nem értek. Alább láthatóak a motorom dugattyúi. 105ös, 3 gyűrű van rajta, 1 mili vastagok a kompresszió és olajlehúzó gyűrű, az hamradik a rugós az 2,8 mm.. A moci percenként max 7500at fordul, 52 lóerő, és nem eszi az olajat [ideális esetben :D]
Erre a traktorra ha nem tennénk csak 1 kompresszió gyűrűt abból a vastagságból ami itt adott, akkor is jobban kéne tömítenie, mint a motoromon 3 gyűrűnek. Ehelyett van rajta legalább 4 de általában 5. Jó persze a T-16 dízel, meg traktor, meg hosszú löket, de pld egy más típusú 650es endurót az USA-ban dízelesítenek gyárilag a hadseregnek. Gondolom a gyűrű ott marad gyári. És túl sok olajat az sem ehet.
Annyira jelentéktelen dolognak érzem ilyen méretek mellett, hogy hová van forgatva a gyűrű. Ennyire akkor sem zabálhatja az olajat, hogy a dugótető olajos legyen és fogyjon az olaj számottevően. Itt vadi új cuccokról van szó. Szerintem valami árulás van, mégpedig azokat a hüvelyeket nézném meg alaposabban. Ismerve a ma kapható alkatrészek minőségét..
Dugó-henger közti illesztés pld mit mutat? Nem feltételezem, hogy van otthon intó, nekem sincs, de egy mezei hézagmérőt a dugó szoknyája mellé alulról felfelé bedugva megsaccolható az illesztési hézag.
Na meg a már említett gyűrűhézag is érdekelne. Igazából azt sem tudom mi a gyári beszerelési érték.. A gyári dugó illesztésről sincs tudomásom.
Vagy pedig tényleg csak a járatás híjja van?? Lehet levittél volna 11 kanyar ilyet, te is meg a gép is jól bejáródtál volna :D
Én a helyedben ůgycsinálnám,felrakod a gyürüket
utána kezd a felsövel ůgy álljon,hogy szelepek síkjára
merölegesen (vagyis a porlasztó csůccsal szembe)
(ö lessz a nulla). Alattalevö 36 perc
harmadikat 12 perc, 4.-et 48 perc,5.-et 24 perc.
Eddig ahányat csináltam mind így! És jók lettek!!
Bocs a belevauért, de: ha a gyűrűvégek nem 180 fokban vannak elforgatva, egymáshoz képest,akkor annál nagyobb a kartergáz,minél kevesebb utat tesz meg sűritéskor a levegő a gyűrűk között, minél több gyűrű,annál hosszabb utat tesz meg a levegő. Tehát.nagyobb kompresszió.Amúgy, a felső kompresszió gyűrű,azt esetenként alsó komp.gyűrű,azt 1,2, olaj lehúzó gyűrű,aztán az a lyukacsos az meg az olaj áteresztő gyűrű. Dugó tetőtöl lefelé nézve. Biztositsa a dugó állandó olajban mászkálását. Ha használt henger új gyürüvel,akkor ez nem jó 180fokban se,. ugyanis henger ovális,az uj gyűrű meg nem. az meg szrt sem ér már. olajfogyasztást meg a gyűrűk és a dugóban a gyűrűhorony illesztési hézaga adja meg. gyűrű ha lafog bent,olyan mint a pumpa. föl,le hordja az olajat. félreértések elkerülése miatt irtam szmefuttatást.
Rakhatod úgy is. De felénk újabban a nagy pengék /havi 1-2 gép hüvelyezése / nem csak traktor, úgy forgatják a gyűrűket,hogy az 5sor közül 1 sem esik a másik hézagával egybe. Az óra járása szerint 12percenként,és akkor mind átfedésben van. Mert ha ellentétesen rakod akkor lesz ami ugyan oda jön ki.
Volt egy öreg szaki azt mondta egyszer régen,egy
gyürüs is nahyon jó csak tudni kell össue rakni :)
De ezt elvitte magával:(
Jobban jársz a 2 gyürüsel olyat amit Stefi 69 mutatott!!
Nos ismét itt vagyok.Nem lesz bele szabva semmi.Meg vettem a két olaj le húzós dugattyút.6100.ft2800.ft a gyürük.
Azt kérdezem,hogy a két munka gyürüt ellentétesen tegyem-e rá.???
A könyv azt irja,hogy ellentétesen.
a most benne lévö gyürüken semmi jel nincs.Amit most hoztam szépen be vannak jelölve.
Válasz #3307. hozzászólásra
Ha marad az 1 olaj gyűrűs ,akkor szerintem keress a régi fajta gyűrűből,ahol 2db fél van 1 horonyba.Mert az 1gyűrűsnél a hézagnál felszívhatja. Vagy esztergán szúrassál bele hornyot,kifurkálod,és mehet a 2.lehúzó. Régen a közösben csináltunk olyant.
És melyik típusú az olajlehúzó? Az hogy nincs benne rugó nem sokat jelent.És 1 lehúzóval is jónak kell lennie. Nem lehet,hogy fordítva raktad fel a gyűrűt? Mi alapján raktad fel? Azért mert nyers még kéken nem szabadna füstölnie.Az,hogy picit szívja előfordulhat,de ha kék a füst,és írod olajos a dugó akkor ott rendesen megy bele az olaj.És a szétbontás előtti állapottól rosszabb v ugyan olyan ?
A felső dugattyú volt benne.
Az új is ugyan ilyen.Nincs az alján a második horony.Amit kaptam hozzá olaj lehúzó gyürüt abban nincs benne rugó.Ki képezve sincs a rugó helye.
Itt tartok most.
Üdv.
Üdv. A régi típus a 4gyűrüs .azaz 3 komp,és az olajlehúzó: 1horonyban 2fél.Az új típus ,a 3 komp,és az olajlehúzók :2horony 2 gyűrű. Az alsó olajlehúzó a dugó alján van a csapszög alatt. Már amikor írtad,hogy az olajfogyasztás miatt cseréled a hengereket stb,akartam írni,hogy nagyon nem biztos,hogy ott eszi az olajat! Az a része csak 50%-ban felelős az olajfogyasztásért.A másik 50% a hengerfej.És általában ha henger kopott akkor a hengerfej sem jobb.
A régi dugon egy horonyba van benne a két gyürü.
Most készül egy új találmány.80-as MTZ.olaj gyürüje kerülne bele.Az 107-es bele lesz szabva 105-re.Rúgóval együtt.
Annál nem a két széle húzza az olajat hanem középén van két éle.
Kár volt szétszedni.
Gondoltam hátha nem eszi az olajat.Igy volna a természetes.
Azt felejtsd el hogy a kopott gyűrűket teszed vissza, az már elég igénytelen munka főleg a géppel szemben, ha a régi hüvely lenne akkor mehetne de mint írtad pár éve vett új garnitúrát tettél rá , szerezz be két olajlehúzó gyűrűs dugót és azt tedd bele úgy jobb lesz majd
Amit most bütykölgetek trakit annak pld az olajteknőből került elő összerakva egy fél olajlehúzó gyűrű kb 8 darabban és ez is 1es tehát nem úgy tűnik mintha a 2 gyűrű lenne egy horonyban.
Ja és a durva szűrőt ahogy kivettem volt benne 2 db fekete darázs eredeti állapotában szárnyak minden megvan.
Más baja nincs csak okádja a füstöt, bár ahogy lecseréltem az olajat már csak fele annyira füstöl mint előtte. Viszont legalább tudom mi lehet a baja, de nem is nagyon aggaszt. Ahogy a múltkor nagyjavítást csináltam a jobbik gépen, akkor eldöntöttem, hogy SEMMIT nem veszek eztán a T-16oshoz, mert a benne lévő szétkopott alkatrész is jobb mint amit adnak és csak hányom ki az ablakon a pénzt. Reméltem, hogy neked már rég megvan a persely és az még eredeti aztán szerencsével jársz. Erre a rossz gépre akartam venni 2 hüvelyt, ha már eleve -1 gyűrűvel indulok, de állítom még rosszabb lenne :))
Múltkor is vettem szelephimbát szerelve kompletten és nem ment fel a hengerfejre, a rajta lévő új himbát kellett feltennem az eredeti kopott tartóra/tengelyre. Minden elköltött fillér pénzkidobás volt.
Válasz #3289. hozzászólásra Eredetileg igy volt szerelve ,sajna szétkellett szedni az egész motort s akkor láttam hogy igy van az enyémen lelazult a lendkerék és e miatt volt szétszedve darabokra hiba meghatározás miatt.
Sajnos minden féle létezik, tényleg csak ha látja az ember akkor tudja megmondani!! Én is jártam úgy T-150-nél minden új és ette az olajat, az alsó olajlehúzó kompresszióba esztergáltattam kicsi peremet és megszünt az olajfogyasztás!! az egész nincs egy mili és leborotválja az olajat a henger faláról!!
7189 hozzászólás
Válasz #3336. hozzászólásra
Az a kép december 13-án készült Reggel minusz fok volt.Késöbb már 8-10.fok
Igen fék nélkül húztam haza.Végig 5-dikel.11-12.km
Van rajta akkor motor fék,meg úgy érzem gyakorlatom is,hogy mertem vállalni,Más kérdés mit szolt volna a ZSARÚSÁG.
Ne veszekedjetek.Nekem mindenki segitett.
Amit köszönök.
Üdv János..
J napot kivánok! irtam,h.bocs a belevauért, de bűnös maradtam. Kinek nem inge....Erősen kezdett a srác. Én a titkárnő vok. Vizsgáltatom ez esetet. Tehát:
Nem volt szándkomban senkit megbántani,lealáznim +hlyzni. Meg hát ezeket sem én mutattam másra. Én sem ngyogyászfogorvos vok,de nem ez a lényeg. A masina menjen, az a lényeg. Amit irtam,azt tapasztaltam. /ami most forum áradatot eredményezhet./ próbáltam segiteni. Aki tudja miről bszltem, az tudja,aki meg nm,az meg kételkedik. Netről irtam? Ez jó! /Gyoszor úr/ Ne tagadd! Ez megtévesztésnek minősithető beirás! És én még mindig nem mutattam senkire igy! Legalább segitettem talán a dömperesnek. Nem jut eszembe más,h. játszam az eszemet, Mejd az ihlet megtalál. Addig is mehet a net,h.okosodjak!
Válasz #3332. hozzászólásra
Tény, hogy erősen kezdett a srác, nála úgy néz ki ez a bemutatkozás, hogy lehülyéz pár embert, név nélkül, tehát mindenki magára veheti
De egyébként meg nem írt hülyeségeket. Most ez szerintem csak hitvita, hogy 180 fokban vagy 12 48 24 36 percekben következzenek a gyűrűk. Szerintem nem ezen fog múlni, csak ne egyfelé legyenek a hézagok. Ha ezt a témát nem nézzük akkor másról jókat írt: Pld:
- horonyban nagy hézag a gyűrű alatt/fölött az problémás illetve a
- porlasztó miatt is mocsokul tud füstölni egy traki, ha 40 baron kinyit, vagy csak bepisil.
Azt meg nem is kicsit találta be, hogy:
- a himbatartó bak fölszakadt
Merthogy fölszakadt 1-2 csavar ÖregDömperes kollégánál.
De legalább javul a traktor, ez a lényeg. Ja és szeretném leszögezni, hogy foggalmam nincs ki ez a Ricsifiú, pláne nem én vagyok a titkárnője, hogy megvédjem :) Semmi közöm hozzá. Lehet épp ettől lettem gyanús, hogy kijelentettem, de tényleg nem.
Válasz #3328. hozzászólásra
Itt meg be van takarva a hűtőventillátor? Mennyi idő volt ott, márminthogy mínuszban?
Én most, hogy lemostam a régebbi T-16osom, levettem a szélterelőt és mit láttam, hát a gyári fojtótárcsát amit legfeljebb +5 fok hőmérsékletig lehet használni, rá is van írva, igaz oroszul. Ez a traki sztem télen nyáron úgy ment az idők kezdete óta. Mikor beindult, furcsállottam is, hogy alig fúj valamit, gondoltam biztos koszos. Na levettem a fojtót és lett szél rendesen.
Válasz #3334. hozzászólásra
Nem, szerintem ez úgy van, hogy míg pakolnak, addig ráakasszák a T-16ra, hogy ne guruljon el, meg fél teherrel ha feljebb kell állni, akkor azt még megoldja az ukrán vas, de hazafelé megpakolva a Schwalbé viszi.
Válasz #3331. hozzászólásra
TE ezt a pótot megrakva fék nélkül húzod a T-16??????????????
Válasz #3332. hozzászólásra
bezony ez már csak így van
Bírom az ilyen ,nem semmi csávókat,mint az új fórum tag "R" .
Első bejentkezése a fórumra és rögtön BESZÓLOGAT . "olvasgattam. érdekeseket írnak 1esek. " Osztja az észt minta sok lenne neki.Pedig csak hallott ezt-azt .Ja és éppen utána olvasott a Neten.
Meg szünt az olaj szivárgás is a szelep dekninél.Vettem 10-es menet szárat és azzal váltottam ki a tő csavart.Mélyebbre tudtam bele hajtani és ott még aránylag jól fog.
Már járt két üzem órát mindenüt tiszta a motor.Nem is füstöl.
Az olaj nyomás is jobb.Ezt inkább az olaj cserének tudom be.
Nekem is ilyen traktorom van. Sőt kettő :D Meg motorom is.
Válasz #3326. hozzászólásra
Ůgy van ahogy mondod!! De ovasd el Stefi irását
ö meg értette amit irtam!
Nekem is ilyen traktorom van! És pont azért IGÉNYTELEN
JÓL BIRJA amire kell!!! Nem ůtolsó szempont
a bukszám ehhez igazodik:)
Jelentem NEKTEK,hogy be indult a gépezet.
Jelentem,hogy szépen jár.Nincs olaj a kipufogónál.Úgy néz ki,hogy a két gyürüs meg oldás lett jó.
De,hogy még ne legyen vége a dekni tömitésnél van szivárgás.Azért mert nem tudom meg húzni mert a tö csavar jön kifelé.
Ki is vettem és kap egy hosszabbat ami mélyebbre megy a furatba és ott elég jó tart.
Mindenkinek köszönöm a sok jó tanácsot segitséget.Jó kis csapat EZ.
Válasz #3325. hozzászólásra
Helló. Még ha Ukrán,de ki tudja honnan való. Az ára is elgondolkoztató,2-2,5 napi napszámért kapsz 1db henger szettet.Akkor mennyi lehet az előállítási ára .Ezért lesz itt még 25-év múlva is Orosz gép. Mert megfizethető az alkatrész. A minőség érték arányos.
Hasonlat jó,mert mind belsőégésű motor felépitése ugyan az,ha nem forgó dugós,de a gyártók a tűréseket,non különbözően álmodják meg. Főleg,ha lassu mfordulatú! ott meg oszt mindn belefér. Ha az orosz trakimotor 5ezret foroghatna ekkora tömegű alkatrészekkel,tuti,h. a dugo,henger illesztése 6 miliméter lenne,h. biztosra menjen. itt olvastam egy jó irkálmányt,h. ha az orosz traki nem olyan lenne,mint amilyen, senkinek nem kénejám! szentem jók,ha arra használják,amire kitalálták! pl, sok MTZt láni amelyik szánt,azt okádja a füstöt mert agyagban az 50essel 6dikban szánt hármas ekével. eke méretet nem tom pontosan,de a keréknyomot eléri a szélessége. következménye meg majd látható,ha szétdül a gép. akkor az orosz szar? Ha Fergó,v,valtra,v. Jonni lenne,az is elhasalna ha a teljesitménye dupláját akarnák belőle kipaszirozni napokon keresztül.
Válasz #3323. hozzászólásra
Üdv!
Namár most te összehasonlítod ukránok szarát
egy amerikai hadsereg motrjával
A régi Orosz az másabb lenne (egy kicsit:) )
A motorod dugatyůját tebb a hengerbe gyürü nélkül
fogd be a lukat és több mint valószinü,hogy ki se
csůszik a bugó. Na ezt az ukrán nem csinálja
meg azon nincs olyan vákum az illesztéstöl!!!!!!!!
Napot! Hát, a motor meg a traki különbsége,h. Orosz traki laza illesztés,bő kenés. Nagy köbcenti,mint atraki hajlamos alapjáraton felhordani az olajat. Fordulaton elhagyja. Méretekből adódik. Járatás kellett volna lótifuti üzemmódban. Fordulata szinte csak egy motor alqpjárata. A bácsit,neme a porlasztók szivatják most? Szar porlasztó kéket füstöl,v.feketét. tipusfüggő. Alapon meg lhet,h. Csak hugyozik,egy része nem ég el azt fekete lé formában,mintha olaj lenne. Folyik a kipufogón. Fordulaton azt is elhagyhatja,mert elég. Egy rokonomnál volt ilyen. Himbatartó bak főlszakadt,menet szar volt,azt kicsi szelepnyitás szar égés,erős füst. Amúgy anyomócső lazitás után lassult a motor,tehát ment a henger. Csak szarul. Gázolaj meg folyt apufogón,meg erős kék füst. Porlasztó meg jó volt. Na,ilyen is van. Meg talán 20w 50 motorolaj segithet. Esetleg gázolaj van a motorolajban? Higabb,igy eszi is .olajnyomás jó? Nem mindig a hengerek meg gyűrűk a ludasok.
Egy valamit nem értek. Alább láthatóak a motorom dugattyúi. 105ös, 3 gyűrű van rajta, 1 mili vastagok a kompresszió és olajlehúzó gyűrű, az hamradik a rugós az 2,8 mm.. A moci percenként max 7500at fordul, 52 lóerő, és nem eszi az olajat [ideális esetben :D]
Erre a traktorra ha nem tennénk csak 1 kompresszió gyűrűt abból a vastagságból ami itt adott, akkor is jobban kéne tömítenie, mint a motoromon 3 gyűrűnek. Ehelyett van rajta legalább 4 de általában 5. Jó persze a T-16 dízel, meg traktor, meg hosszú löket, de pld egy más típusú 650es endurót az USA-ban dízelesítenek gyárilag a hadseregnek. Gondolom a gyűrű ott marad gyári. És túl sok olajat az sem ehet.
Annyira jelentéktelen dolognak érzem ilyen méretek mellett, hogy hová van forgatva a gyűrű. Ennyire akkor sem zabálhatja az olajat, hogy a dugótető olajos legyen és fogyjon az olaj számottevően. Itt vadi új cuccokról van szó. Szerintem valami árulás van, mégpedig azokat a hüvelyeket nézném meg alaposabban. Ismerve a ma kapható alkatrészek minőségét..
Dugó-henger közti illesztés pld mit mutat? Nem feltételezem, hogy van otthon intó, nekem sincs, de egy mezei hézagmérőt a dugó szoknyája mellé alulról felfelé bedugva megsaccolható az illesztési hézag.
Na meg a már említett gyűrűhézag is érdekelne. Igazából azt sem tudom mi a gyári beszerelési érték.. A gyári dugó illesztésről sincs tudomásom.
Vagy pedig tényleg csak a járatás híjja van?? Lehet levittél volna 11 kanyar ilyet, te is meg a gép is jól bejáródtál volna :D
Válasz #3317. hozzászólásra
Én a helyedben ůgycsinálnám,felrakod a gyürüket
utána kezd a felsövel ůgy álljon,hogy szelepek síkjára
merölegesen (vagyis a porlasztó csůccsal szembe)
(ö lessz a nulla). Alattalevö 36 perc
harmadikat 12 perc, 4.-et 48 perc,5.-et 24 perc.
Eddig ahányat csináltam mind így! És jók lettek!!
Bocs a belevauért, de: ha a gyűrűvégek nem 180 fokban vannak elforgatva, egymáshoz képest,akkor annál nagyobb a kartergáz,minél kevesebb utat tesz meg sűritéskor a levegő a gyűrűk között, minél több gyűrű,annál hosszabb utat tesz meg a levegő. Tehát.nagyobb kompresszió.Amúgy, a felső kompresszió gyűrű,azt esetenként alsó komp.gyűrű,azt 1,2, olaj lehúzó gyűrű,aztán az a lyukacsos az meg az olaj áteresztő gyűrű. Dugó tetőtöl lefelé nézve. Biztositsa a dugó állandó olajban mászkálását. Ha használt henger új gyürüvel,akkor ez nem jó 180fokban se,. ugyanis henger ovális,az uj gyűrű meg nem. az meg szrt sem ér már. olajfogyasztást meg a gyűrűk és a dugóban a gyűrűhorony illesztési hézaga adja meg. gyűrű ha lafog bent,olyan mint a pumpa. föl,le hordja az olajat. félreértések elkerülése miatt irtam szmefuttatást.
üdv! olvasgattam. érdkeseket irnak 1esek.
Válasz #3317. hozzászólásra
Rakhatod úgy is. De felénk újabban a nagy pengék /havi 1-2 gép hüvelyezése / nem csak traktor, úgy forgatják a gyűrűket,hogy az 5sor közül 1 sem esik a másik hézagával egybe. Az óra járása szerint 12percenként,és akkor mind átfedésben van. Mert ha ellentétesen rakod akkor lesz ami ugyan oda jön ki.
Válasz #3317. hozzászólásra
amennyire én tudom igen.
Válasz #3316. hozzászólásra
Két gyürüset vettem.Kérdésem a két munka gyürüt elentétesen tegyem bele?A könyv úgy irja.
Válasz #3312. hozzászólásra
Volt egy öreg szaki azt mondta egyszer régen,egy
gyürüs is nahyon jó csak tudni kell össue rakni :)
De ezt elvitte magával:(
Jobban jársz a 2 gyürüsel olyat amit Stefi 69 mutatott!!
Válasz #3313. hozzászólásra
A két munka gyürün itt is van két kis pereme.
Nos ismét itt vagyok.Nem lesz bele szabva semmi.Meg vettem a két olaj le húzós dugattyút.6100.ft2800.ft a gyürük.
Azt kérdezem,hogy a két munka gyürüt ellentétesen tegyem-e rá.???
A könyv azt irja,hogy ellentétesen.
a most benne lévö gyürüken semmi jel nincs.Amit most hoztam szépen be vannak jelölve.
Válasz #3297. hozzászólásra
Ha csökkented az átmérőt "beleszabják" a gyűrűt, nem lesz jó szerintem!!
mit csináljak.a habinál van két olaj lehuzos dugattyú külön is.3580.ft.Talán az volna az igazi??
Azt mondják a szakik,hogy a olaj gyürü munka közben forog is rajta.oktató filmen látták.?
Válasz #3309. hozzászólásra
Nem mértem meg,de teljesen össze ér,csupán a hö tágulási hézag van közte.
Válasz #3307. hozzászólásra
Üdv
Itt valami nagyon nem jó! A gyürüt tedd be a hengerbe
csak símán mennyi a hčzag a két vége között?
Válasz #3307. hozzászólásra
Ha marad az 1 olaj gyűrűs ,akkor szerintem keress a régi fajta gyűrűből,ahol 2db fél van 1 horonyba.Mert az 1gyűrűsnél a hézagnál felszívhatja. Vagy esztergán szúrassál bele hornyot,kifurkálod,és mehet a 2.lehúzó. Régen a közösben csináltunk olyant.
Válasz #3306. hozzászólásra
Most rosszabb lett.A gyürün nincs semmi jel.Tudom,hogy vannak jelek aminek felül kell lenni.Ez mind két irányból húzná az olajat,de ez nem csinálja.
Válasz #3304. hozzászólásra
És melyik típusú az olajlehúzó? Az hogy nincs benne rugó nem sokat jelent.És 1 lehúzóval is jónak kell lennie. Nem lehet,hogy fordítva raktad fel a gyűrűt? Mi alapján raktad fel? Azért mert nyers még kéken nem szabadna füstölnie.Az,hogy picit szívja előfordulhat,de ha kék a füst,és írod olajos a dugó akkor ott rendesen megy bele az olaj.És a szétbontás előtti állapottól rosszabb v ugyan olyan ?
Válasz #3304. hozzászólásra
van hogy letapad a gyűrű.
kézikönyvek is írják hogy bejáratás alatt nagyobb az olajfogyasztás.
megeshet könnyen.
Válasz #3300. hozzászólásra
Lehet,hogy el kapkodtam a szét szedést.Járatni kellett volna.Mondtak már ilyet is.
Válasz #3302. hozzászólásra
A felső dugattyú volt benne.
Az új is ugyan ilyen.Nincs az alján a második horony.Amit kaptam hozzá olaj lehúzó gyürüt abban nincs benne rugó.Ki képezve sincs a rugó helye.
Itt tartok most.
Üdv.
Válasz #3297. hozzászólásra
Hogy néz ki az olajlehúzó amit beleraktál? Nagy vonalakban rajzold le,és tedd fel ide.
Itt a régi típusú,és az új típus.
Válasz #3285. hozzászólásra
Üdv. A régi típus a 4gyűrüs .azaz 3 komp,és az olajlehúzó: 1horonyban 2fél.Az új típus ,a 3 komp,és az olajlehúzók :2horony 2 gyűrű. Az alsó olajlehúzó a dugó alján van a csapszög alatt. Már amikor írtad,hogy az olajfogyasztás miatt cseréled a hengereket stb,akartam írni,hogy nagyon nem biztos,hogy ott eszi az olajat! Az a része csak 50%-ban felelős az olajfogyasztásért.A másik 50% a hengerfej.És általában ha henger kopott akkor a hengerfej sem jobb.
Válasz #3297. hozzászólásra
Az nem lehet, hogy összejáródna? Alig mentél vele valamit.
Válasz #3298. hozzászólásra
Nem.Ahoz nem nyúltam.Semmi baja nincs.
Válasz #3297. hozzászólásra
hengerfej hogy áll?! azt is felújítottad?
Válasz #3296. hozzászólásra
A régi dugon egy horonyba van benne a két gyürü.
Most készül egy új találmány.80-as MTZ.olaj gyürüje kerülne bele.Az 107-es bele lesz szabva 105-re.Rúgóval együtt.
Annál nem a két széle húzza az olajat hanem középén van két éle.
Kár volt szétszedni.
Gondoltam hátha nem eszi az olajat.Igy volna a természetes.
Válasz #3295. hozzászólásra
Azt felejtsd el hogy a kopott gyűrűket teszed vissza, az már elég igénytelen munka főleg a géppel szemben, ha a régi hüvely lenne akkor mehetne de mint írtad pár éve vett új garnitúrát tettél rá , szerezz be két olajlehúzó gyűrűs dugót és azt tedd bele úgy jobb lesz majd
Azon agyalok,hogy az új dugóra rá teszem a régi két olaj le húzó gyürüt.?
A többi új gyürüt meg rajta hagyom.
Amit most bütykölgetek trakit annak pld az olajteknőből került elő összerakva egy fél olajlehúzó gyűrű kb 8 darabban és ez is 1es tehát nem úgy tűnik mintha a 2 gyűrű lenne egy horonyban.
Ja és a durva szűrőt ahogy kivettem volt benne 2 db fekete darázs eredeti állapotában szárnyak minden megvan.
Más baja nincs csak okádja a füstöt, bár ahogy lecseréltem az olajat már csak fele annyira füstöl mint előtte. Viszont legalább tudom mi lehet a baja, de nem is nagyon aggaszt. Ahogy a múltkor nagyjavítást csináltam a jobbik gépen, akkor eldöntöttem, hogy SEMMIT nem veszek eztán a T-16oshoz, mert a benne lévő szétkopott alkatrész is jobb mint amit adnak és csak hányom ki az ablakon a pénzt. Reméltem, hogy neked már rég megvan a persely és az még eredeti aztán szerencsével jársz. Erre a rossz gépre akartam venni 2 hüvelyt, ha már eleve -1 gyűrűvel indulok, de állítom még rosszabb lenne :))
Múltkor is vettem szelephimbát szerelve kompletten és nem ment fel a hengerfejre, a rajta lévő új himbát kellett feltennem az eredeti kopott tartóra/tengelyre. Minden elköltött fillér pénzkidobás volt.
Válasz #3289. hozzászólásra Eredetileg igy volt szerelve ,sajna szétkellett szedni az egész motort s akkor láttam hogy igy van az enyémen lelazult a lendkerék és e miatt volt szétszedve darabokra hiba meghatározás miatt.
Válasz #3291. hozzászólásra
Persze el vannak forgatva,de az olaj le húzót mivel csak egy van át éngedhet,amit a többi nem tud le húzni,mivel folyamatosan kapja az után pótlást.
Válasz #3289. hozzászólásra
Összerakásnál ha kettő gyűrű van szembe kell forgatni a két gyűrűt hogy az olaj ne tudjon felszökni!!
Válasz #3288. hozzászólásra
Sajnos minden féle létezik, tényleg csak ha látja az ember akkor tudja megmondani!! Én is jártam úgy T-150-nél minden új és ette az olajat, az alsó olajlehúzó kompresszióba esztergáltattam kicsi peremet és megszünt az olajfogyasztás!! az egész nincs egy mili és leborotválja az olajat a henger faláról!!