Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.06 FtUSD389.11 FtCHF426.08 FtGBP483.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mnorbi851 #20338. hozzászólásáraA persely bent van a gépben.. nem szedem szét ha nem muszáj..:-)) De egyszerű megcsinálni!!
A szűrő felső feléből vedd ki a gumibetétet és csináltass egy olyan perselyt ami a szűrőházba és a betétbe is illeszkedik!
még egy tanács: a finomszűrőtetején nézd meg a az áteresztő csavart.. nekem keresztben nem volt kifúrva!!
E nélkül sokkal nehezebben légteleníti le magát..
Válasz Magister #20337. hozzászólásáraKöszi válaszod!
Nincs esetleg egy képed erről a perselyről...vagy a paramétereire nem emlékszel? Mert akkor csináltatnék belőle!
Válasz mnorbi851 #20336. hozzászólásáraA szögletes gumigyűrű van a HABI-nál is, de Felsőzsolcán biztosan... azt okvetlenül cseréld ki, mert kétszer ugyan úgy nem lehet visszatenni a poharakat.!!
Én a szűrőbe esztergáltam egy középen vállas perselyt így nem tud összezáródni a csavar mellett a gumi betét..
Szaisztok!
Nemrég sikerült vennem egy t25/a 22.5 kw-at...egyből a kötelező olajcserék ( motor,hidraulika) megtörtént...két vékonyabb üzemanyagszűrő is cserélve...kb 1-1.5 üzemóra után én is tapasztaltam, hogy leesett a fodulat, es nem birom felpörgetni...ha fel Ac-zom nyomja vissza a tankba a levegőt tehát légtelenít. Szerintem nekem is a szűrő gumigyűrűje lehet a ludas! Szerintetek ha a gumigyűrűt ami 9-es kicsit nagyobbra fúrom, akkor műkődhet a dolog...vagy csak ez a perselyes megoldás létezik? Illetve a pohár fölé a szögletes gumigyűrűt hol lehet beszerezni, mert sehol nem találtam! Üdv.
Válasz Wendelke #20331. hozzászólásáraDurván 7-8 hónap volt... a vásárlástól, a rendszámig. A rossz állapotáról kevés képet csináltam sajnos, ezt a video készítése alkalmával hiányoltam! :) Csak néha meló után és hétvégenként csináltam. Főtengely törött volt a gép, elektornikája nulla volt, és órán-száján folyt belőle az olaj. A régi háromszög rendszám utáni piros rendszám papírozás is egy külün mise volt, konkrétan 3 megye közelkedési hivatalát kerestem fel! A tényleges időt amit foglalkoztam vele, azt nem tudom megmondani! De hamar elment ez az idő...
Válasz Szentgyorgyi József #20324. hozzászólásáraKöszönöm az információt, a napokban megpróbálom. A motor beindulása után duran 4-5 nagyot utánna szépen jár és menet közben nem durrog már. Par éve egy mester a hézagbeállítással szüntette meg, azért gondoltam most én is ezt.
Válasz Attila1020 #20322. hozzászólásáraHa nagyokat pufog akkor valószínű, hogy a szelepemelő szár el van törve. A szelephimba kopás nem jellemző, 6020 üzemórás gépnél sem volt ilyen. Ha esetleg mégis akkor nem kell hézagmérő a beállításhoz mert az állító csavar menetemelkedése 1, tehát ráállítod a himbát a szelep tetejére, kicsit játszol vele oda-vissza és mikor a szelep pont megindulna akkor 1/4 tekerés vissza az 0.25mm, ha meghúzod a kontraanyát akkor az pont 0.3mm.
A tutit a szakik megmondják,
de amire figyelni kell az ilyen kialakításnál, hogy a szelephimba végét meg kell nézni, mert ha már sok az üzemóra a vasban, akkor a szelep szára kikoptassa a himba végét.
A himba vége szélesebb, mint a szelep szár és ha teljes szélességben alá tolod a hézagmérőt rossz lesz a beállítás, mert a kopás pluszban hozzáadódik.
Az már egyén és idő függő, hogy mi a megoldás ha gyorsan kell akkor egy hegyes szelephézagmérő, ha van idő és kicsi a kopás leszed és reszelő, és így tovább . . .
T25 traktorom szelephézag állítását szeretném, elvégezni ez a videó alapján:
https://www.youtube.com/watch?v=98TWxFBqbAg
Az miatt végezném el, mert gyújtáskor a motor nagyokat durrog a kipufogónál. Egy ismerős azt mondta szelephézag beállítással orvosolható a dolog. Mit gondoltok róla? A videót jónak látjátok?
Valamit az állítást hideg vagy megleg motorral kell végezni?
Válasz _NB_ #20320. hozzászólásáramm nem egészen, mert ez már öszkerekes.
ez a t-30 tesója volna.
de van nekik 25 lovas hátsókerekes, az a t-25 tesója meg t-16 ból is csinálnak újakat.
Valakinek nincs felesleges eladó vonópadja? Nem a kamposra gondolok, hanem amit a nyúlványokba lehet berakni ( hasonlo mint az mtz)?
Köszi a válaszokat.
Az adagolóst Jánosnak hívják . tel: 06302322833. Én már többször voltam nála több gép adagolójával és korrektül megcsinálta mindegyiket. de ha nálad nem jönne össze nem ő lesz a hibás
Válasz kovacs22 #20314. hozzászólásáraAmikor műszakiztattam a T-25-t pont volt egy ilyen éves forgalomba helyezési hatósági vizsga, a műszaki állomáson.
Hát én könnyesre röhögtem magam pár gépen, pótkocsin. Ennek ellenére nagyjából mindegyik átment a vizsgán.
Válasz Bubi_ #20313. hozzászólására Hídd el mindenűt meg van az az ember akivel meglehet oldani minden csak kell egy kis biztatás ez "tapasztalat" nem légből kapót hír.
Válasz kovacs22 #20308. hozzászólására"Kicsit" más ám kategóriát váltani egy nyilvántartásokban szereplő, típusengedéllyel és típusbizonyítvánnyal rendelkező járművel mint egy semmilyen papírral nem rendelkező, eredetileg nem pótkocsinak gyártott eszközből forgalomképest csinálni.
Nagyjából ég és föld.
Bővebben az alábbi rendeletből lehet megismerni a "jármű összeépítés" az "egyedi gyártás" és a műszaki végzettséggel rendelkező mérnök által készített műszaki dokumentáció kötelező tartalmát - az alkatrészek és fődarabok megfelelőségéről, típusbizonyítványáról nem is beszélve.
Más dolog venni egy Trabant forgalmit és egy másik Trabantra 'áttenni' mint olyan típushoz forgalmit keríteni ami (pótkocsiként) nem is létezett soha.
A 80-as években készült (teljesen legális) egyedi utánfutókkal a legjobb a helyzet, azok közül a legtöbbnek nem is volt soha konkrét típusa (van ilyen futóm) így típusbizonyítvány sincs. Az alvázszám az egyetlen kapaszkodója a hatóságnak, amit viszont be lehet ütni bármibe, egészen addig amíg bármilyen okból elő nem kerül egy esetleges korábbi eredetvizsga (sőt, újabban műszaki vizsga) dokumentációja ahol bizony fénykép is készül...
Szóval semmi sem lehetetlen, nyilván mindenre lehet megoldást találni, csak azt kell mérlegelni, hogy megéri-e ? adott esetben több rendbeli bűncselekményt elkövetni (Btk 277,342,stb).
Sziasztok! Volt téma régebben az adagoló és valaki írta, hogy császárra vitte el! Mik voltak a tapasztalatok illetve egy nevet és egy telefonszámot tudna valaki adni?? Köszi
Igen, valahogy össze lehetne hozni. Egyenlőre csak érdeklődtem hányadán állhatok vele. Tény hogy egész jól össze van rakva, de egyenlőre halasztom a dolgot. A trakit is mikor megvettem, egy diófa volt kinőve belőle, majd felújítottam. És ugye jöttek sorba az eszközök hozzá. Most ez a pótkocsinak való is beesett, hát majd elválik mi lesz vele. Egyenlőre köszönöm a válaszotokat.
Válasz papp.janos #20304. hozzászólására Időt meg pénzt nem sajnálva utána kell járni ügyel-bajjal meg lehet oldani, nálunk van pl IFA szerelvény piros rendszámmal azt is le vizsgáztatták valahol.
Válasz papp.janos #20306. hozzászólásáraSzerintem egy kpm-es vizsgáztatással ha rajta a gyártó meg a típus meg az alvázszám meg a szállíthatósága ill. megfelel a magyar közutakra azaz szabvány vonószem fék világítás akkor le lehet azt műszakiztatni,főleg ha az átalakítás után rendes pótkocsinak néz ki.Trágyaszóróra is csak addig nem kell műszaki amíg nem viszel vele közúton trágyát mert akkor már kell,ha üresen húzgálod akkor csak munkagépnek számít.Szerintem a kpm nem néz utána hogy ez eredetileg trágyaszóró volt.Az osztrákoknál néhány trágyaszóró úgy van megcsinálva hogy pillanatok alatt át lehet építeni egy fixes pótkocsivá.
Válasz Bubi_ #20305. hozzászólásáraKöszi a választ!Sajnos én is ezen véleményen vagyok. De olvastam az egyik fórumban, hogy "leptika" kiközleítő kocsiknál, többen is nyertek pert. Ugye annak csak váz a "platója". Ha erre tennék egy csörlőt az első homlokfalra, vagy akár valami mozgathatható kisdarut...normális kinézettel/világítással rendelkezne, az lehet hogy némi megoldás lenne. Vagyis én erre gondoltam...
Válasz papp.janos #20304. hozzászólásáraMagyarországon vagyunk úgyhogy aligha... forgalmija gondolom nincs, se magyar se osztrák, de ha lenne is, az átalakításhoz kpm engedély is kellene amihez komoly műszaki dokumentáció (kb mintha a nulláról akarnál egy új típusú pótkocsit forgalomba helyeztetni). Ennél egyszerűbb ha marad munkagép. Az mondjuk jó kérdés, hogy ha a szóró rész nincs a hátulján akkor pótkocsinak fogja-e nézni a rendőr, illetve hogy ennek le- és felszerelésétől változik-e egyáltalán a jogi megítélése vagy attól, hogy mit viszel vele (vagy attól sem). Utánaolvasás nélkül nekem az tűnik logikusnak, hogy ami alkalmas általános szállítási feladatra az pótkocsi.
Vettem a T25 után egy pótkocsinak valót! Ez már egy átalakított szerkezet, eredetileg osztrák trágyaszoró volt. Az alváz kompletten az eredeti trágyaszoróé, így a plakett is benne van, csak típus jelölés van. (Alváz szám nincs.)Szerintetek ennek van valami megoldása hogy rendszámos pótkocsi legyen?
Sziasztok fórumtársak tudom nemnagyon ide illő cikk de nagyon nagy szükségem lenne rá hogy elkelljen. Van egy 1992es évjáratú volkswagen lt 28 kisteherautónk és kihasználatlanság miatt szeretnénk eladni motorikusan hibátlan 110km/h a végsebesség tehát autópáján is simán jól megy mi kertészkedünk és pestre jártunk vele nagybani piacra az 5 év alatt 3szor. Fogyásztása kiválló. Csak a kormányösszekötő rudazattal van egykis gond de azt lehet orvosoljuk. Akár alkatrészek szállítására is alkalmas dobozos másfél év műszakival minden papírjával adnánk. Az ára 250000ft minimálisan alkuképes. Azért is került eladásra mivel én versenytáncolok így egy másik autót szeretnénk venni amivel eljuthatnék versenyekre. És mivel verseny szezon előtt állok nagyon jó lenne lecserélni. Ha itt nem is kell senkinek azt is nagyon megköszönném ha hirdetnétek
Válasz janko1973 #20299. hozzászólásáraAkkor először le kell venni a váltókart ,és megnézni,hogy hogyan áll a kar,nincs-e elgörbülve,stb. Bár szerintem ezt már az előző tulaj is javítgatta,vagy próbálta,mert a taposó lemez azért van kivágva /barbár módra/ hogy könnyebben fel tudja venni ill visszarakni.Bele kell nézni, távlatból már nem lehet csak találgatni.
Válasz janko1973 #20297. hozzászólásárailyen traktoros dolgokkal amúgy mennyire vagy rutinos ?
már úgyértem hogy egyik váltója sem szinkronizált ennek a masinának. ennek okán néha tűnhet úgy amikor "rosz szögben" állnak a kapcsolókörmök hogy nem lehet egyik vagy másik sebességet/fokozatot betenni.
Válasz janko1973 #20290. hozzászólásáraAz ismerősömnek van T-25 abban így vannak a fokozatok.
A váltó előtti kar az irányváltó 3 állása van, előre, üres, hátra.
A váltókarral kapcsolod római I.terep és II. országútit, ha üres helyzetben előre tolod teljesen, majd jobbra vagy balra.
Majd ugyanezzel a karral kapcsolod a sebességet.
A római I. és II. felező azt hívjuk mászónak ott nincs hátramenet, a matricán is látni, hogy ott nincs hátrameneti érték.
(a képeket valszeg innen loptam googlival Köszönöm.)
Válasz janko1973 #20290. hozzászólásáraSzerintem ez lesz a hiba oka: Az irányváltó kézi karja 1 db csavarral van a váltókar tengelyre rögzítve, / stift / . És ez a csavar nagyon sokszor ki szokott lazulni,és ilyenkor a kézi kar nem viszi a tengelyt 100%-ban a megfelelő pontra ,vagy van hogy egyáltalán sem.Ezért vagy nem csinál semmit,vagy recseg,vagy éppen jó. Keresd meg a csavar és próbáld meghúzni. Van neki 1 furata a tengelyben. Hátha csak ennyi a baja. Ha nem akkor szolj és fél áron átveszem a gépet. A képen a bekarikázott csavarról van szó.
25336 hozzászólás
Válasz Magister #20339. hozzászólásáraOk! Köszi!
Válasz mnorbi851 #20338. hozzászólásáraA persely bent van a gépben.. nem szedem szét ha nem muszáj..:-)) De egyszerű megcsinálni!!
A szűrő felső feléből vedd ki a gumibetétet és csináltass egy olyan perselyt ami a szűrőházba és a betétbe is illeszkedik!
még egy tanács: a finomszűrőtetején nézd meg a az áteresztő csavart.. nekem keresztben nem volt kifúrva!!
E nélkül sokkal nehezebben légteleníti le magát..
Válasz Magister #20337. hozzászólásáraKöszi válaszod!
Nincs esetleg egy képed erről a perselyről...vagy a paramétereire nem emlékszel? Mert akkor csináltatnék belőle!
Válasz mnorbi851 #20336. hozzászólásáraA szögletes gumigyűrű van a HABI-nál is, de Felsőzsolcán biztosan... azt okvetlenül cseréld ki, mert kétszer ugyan úgy nem lehet visszatenni a poharakat.!!
Én a szűrőbe esztergáltam egy középen vállas perselyt így nem tud összezáródni a csavar mellett a gumi betét..
Szaisztok!
Nemrég sikerült vennem egy t25/a 22.5 kw-at...egyből a kötelező olajcserék ( motor,hidraulika) megtörtént...két vékonyabb üzemanyagszűrő is cserélve...kb 1-1.5 üzemóra után én is tapasztaltam, hogy leesett a fodulat, es nem birom felpörgetni...ha fel Ac-zom nyomja vissza a tankba a levegőt tehát légtelenít. Szerintem nekem is a szűrő gumigyűrűje lehet a ludas! Szerintetek ha a gumigyűrűt ami 9-es kicsit nagyobbra fúrom, akkor műkődhet a dolog...vagy csak ez a perselyes megoldás létezik? Illetve a pohár fölé a szögletes gumigyűrűt hol lehet beszerezni, mert sehol nem találtam! Üdv.
Válasz papp.janos #20332. hozzászólásáraGratula! Jó kis videó lett!
Válasz papp.janos #20332. hozzászólásáraHát akkor elég jól elszórakoztál vele. De ahogy elnézem az eredmény miatt megérte.
) van véve egy festés, de azt megelőzi még pár dolog.
Nekem is tervbe (ötéves
Sziasztok,
nincs valakinek egy eladó 25ösre való homlokrakodója?
Vagy nem tudjátok hol lehetne szerezni / mennyiért?
előre is köszi
Válasz Wendelke #20331. hozzászólásáraDurván 7-8 hónap volt... a vásárlástól, a rendszámig. A rossz állapotáról kevés képet csináltam sajnos, ezt a video készítése alkalmával hiányoltam! :) Csak néha meló után és hétvégenként csináltam. Főtengely törött volt a gép, elektornikája nulla volt, és órán-száján folyt belőle az olaj. A régi háromszög rendszám utáni piros rendszám papírozás is egy külün mise volt, konkrétan 3 megye közelkedési hivatalát kerestem fel! A tényleges időt amit foglalkoztam vele, azt nem tudom megmondani! De hamar elment ez az idő...![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Válasz papp.janos #20328. hozzászólásáraSzép lett, mennyi időd ment el rá?
Válasz belmont #20329. hozzászólásáraKöszönöm!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz papp.janos #20328. hozzászólásáraJanikam ez nagyon kiraly lett !!!!
Sziasztok!
Akit érdekel, az alábbi linken megtekinthető a T25 felújításáról szoló videóm:
https://www.youtube.com/watch?v=SWpEwURRVZw
Válasz czferi #17038. hozzászólásáraEz milyen katalógusba található ez az ábra? Esetleg a 40 vagy 41-es nevét megtudnátok mondani?
Válasz Attila1020 #20325. hozzászólásáraHa csak annyit pufog akkor valószinű nincs eltörve a szelepemelő. Esetleg egy kis benzin nem került a tankba?
Válasz Szentgyorgyi József #20324. hozzászólásáraKöszönöm az információt, a napokban megpróbálom. A motor beindulása után duran 4-5 nagyot utánna szépen jár és menet közben nem durrog már. Par éve egy mester a hézagbeállítással szüntette meg, azért gondoltam most én is ezt.
Válasz Attila1020 #20322. hozzászólásáraHa nagyokat pufog akkor valószínű, hogy a szelepemelő szár el van törve. A szelephimba kopás nem jellemző, 6020 üzemórás gépnél sem volt ilyen. Ha esetleg mégis akkor nem kell hézagmérő a beállításhoz mert az állító csavar menetemelkedése 1, tehát ráállítod a himbát a szelep tetejére, kicsit játszol vele oda-vissza és mikor a szelep pont megindulna akkor 1/4 tekerés vissza az 0.25mm, ha meghúzod a kontraanyát akkor az pont 0.3mm.
Válasz a2457 #20321. hozzászólásáraIgaz, igaz nem figyeltem.
Válasz » #20322 Attila1020
A tutit a szakik megmondják,
de amire figyelni kell az ilyen kialakításnál, hogy a szelephimba végét meg kell nézni, mert ha már sok az üzemóra a vasban, akkor a szelep szára kikoptassa a himba végét.
A himba vége szélesebb, mint a szelep szár és ha teljes szélességben alá tolod a hézagmérőt rossz lesz a beállítás, mert a kopás pluszban hozzáadódik.
Az már egyén és idő függő, hogy mi a megoldás ha gyorsan kell akkor egy hegyes szelephézagmérő, ha van idő és kicsi a kopás leszed és reszelő, és így tovább . . .
Kép
Sziasztok,
T25 traktorom szelephézag állítását szeretném, elvégezni ez a videó alapján:
https://www.youtube.com/watch?v=98TWxFBqbAg
Az miatt végezném el, mert gyújtáskor a motor nagyokat durrog a kipufogónál. Egy ismerős azt mondta szelephézag beállítással orvosolható a dolog. Mit gondoltok róla? A videót jónak látjátok?
Valamit az állítást hideg vagy megleg motorral kell végezni?
Udv Attila.
Válasz _NB_ #20320. hozzászólásáramm nem egészen, mert ez már öszkerekes.
ez a t-30 tesója volna.
de van nekik 25 lovas hátsókerekes, az a t-25 tesója meg t-16 ból is csinálnak újakat.
Агромаш 30ТК (Agromash 30TK)
Sziasztok,
Valakinek nincs felesleges eladó vonópadja? Nem a kamposra gondolok, hanem amit a nyúlványokba lehet berakni ( hasonlo mint az mtz)?
Köszi a válaszokat.
Válasz Myrrdin #20317. hozzászólásáraÍrtam!Megkaptad?
Válasz papp.janos #20304. hozzászólásáraNos, az egyik barátom tud segíteni
talán. írj üzit.
Válasz nagy0szilard #20312. hozzászólásáraSzia!
. tel: 06302322833
. Én már többször voltam nála
több gép adagolójával és korrektül megcsinálta ![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
mindegyiket
. de ha nálad nem jönne össze
nem ő lesz a hibás
Az adagolóst Jánosnak hívják
Válasz kovacs22 #20314. hozzászólásáraAmikor műszakiztattam a T-25-t pont volt egy ilyen éves forgalomba helyezési hatósági vizsga, a műszaki állomáson.
, pótkocsin. Ennek ellenére nagyjából mindegyik átment a vizsgán.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Hát én könnyesre röhögtem magam pár gépen
Válasz Bubi_ #20313. hozzászólására Hídd el mindenűt meg van az az ember akivel meglehet oldani minden csak kell egy kis biztatás ez "tapasztalat" nem légből kapót hír.
Válasz kovacs22 #20308. hozzászólására"Kicsit" más ám kategóriát váltani egy nyilvántartásokban szereplő, típusengedéllyel és típusbizonyítvánnyal rendelkező járművel mint egy semmilyen papírral nem rendelkező, eredetileg nem pótkocsinak gyártott eszközből forgalomképest csinálni.
Nagyjából ég és föld.
Bővebben az alábbi rendeletből lehet megismerni a "jármű összeépítés" az "egyedi gyártás" és a műszaki végzettséggel rendelkező mérnök által készített műszaki dokumentáció kötelező tartalmát - az alkatrészek és fődarabok megfelelőségéről, típusbizonyítványáról nem is beszélve.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.koh
Más dolog venni egy Trabant forgalmit és egy másik Trabantra 'áttenni' mint olyan típushoz forgalmit keríteni ami (pótkocsiként) nem is létezett soha.
A 80-as években készült (teljesen legális) egyedi utánfutókkal a legjobb a helyzet, azok közül a legtöbbnek nem is volt soha konkrét típusa (van ilyen futóm) így típusbizonyítvány sincs. Az alvázszám az egyetlen kapaszkodója a hatóságnak, amit viszont be lehet ütni bármibe, egészen addig amíg bármilyen okból elő nem kerül egy esetleges korábbi eredetvizsga (sőt, újabban műszaki vizsga) dokumentációja ahol bizony fénykép is készül...
Szóval semmi sem lehetetlen, nyilván mindenre lehet megoldást találni, csak azt kell mérlegelni, hogy megéri-e ? adott esetben több rendbeli bűncselekményt elkövetni (Btk 277,342,stb).
Sziasztok! Volt téma régebben az adagoló és valaki írta, hogy császárra vitte el! Mik voltak a tapasztalatok illetve egy nevet és egy telefonszámot tudna valaki adni?? Köszi
Fa hordás :-)
Igen, valahogy össze lehetne hozni. Egyenlőre csak érdeklődtem hányadán állhatok vele. Tény hogy egész jól össze van rakva, de egyenlőre halasztom a dolgot. A trakit is mikor megvettem, egy diófa volt kinőve belőle, majd felújítottam. És ugye jöttek sorba az eszközök hozzá. Most ez a pótkocsinak való is beesett, hát majd elválik mi lesz vele. Egyenlőre köszönöm a válaszotokat.
Válasz papp.janos #20304. hozzászólására Időt meg pénzt nem sajnálva utána kell járni ügyel-bajjal meg lehet oldani, nálunk van pl IFA szerelvény piros rendszámmal azt is le vizsgáztatták valahol.
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Válasz papp.janos #20306. hozzászólásáraSzerintem egy kpm-es vizsgáztatással ha rajta a gyártó meg a típus meg az alvázszám meg a szállíthatósága ill. megfelel a magyar közutakra azaz szabvány vonószem fék világítás akkor le lehet azt műszakiztatni,főleg ha az átalakítás után rendes pótkocsinak néz ki.Trágyaszóróra is csak addig nem kell műszaki amíg nem viszel vele közúton trágyát mert akkor már kell,ha üresen húzgálod akkor csak munkagépnek számít.Szerintem a kpm nem néz utána hogy ez eredetileg trágyaszóró volt.Az osztrákoknál néhány trágyaszóró úgy van megcsinálva hogy pillanatok alatt át lehet építeni egy fixes pótkocsivá.
Válasz Bubi_ #20305. hozzászólásáraKöszi a választ!Sajnos én is ezen véleményen vagyok. De olvastam az egyik fórumban, hogy "leptika" kiközleítő kocsiknál, többen is nyertek pert. Ugye annak csak váz a "platója". Ha erre tennék egy csörlőt az első homlokfalra, vagy akár valami mozgathatható kisdarut...normális kinézettel/világítással rendelkezne, az lehet hogy némi megoldás lenne. Vagyis én erre gondoltam...
Válasz papp.janos #20304. hozzászólásáraMagyarországon vagyunk úgyhogy aligha... forgalmija gondolom nincs, se magyar se osztrák, de ha lenne is, az átalakításhoz kpm engedély is kellene amihez komoly műszaki dokumentáció (kb mintha a nulláról akarnál egy új típusú pótkocsit forgalomba helyeztetni). Ennél egyszerűbb ha marad munkagép. Az mondjuk jó kérdés, hogy ha a szóró rész nincs a hátulján akkor pótkocsinak fogja-e nézni a rendőr, illetve hogy ennek le- és felszerelésétől változik-e egyáltalán a jogi megítélése vagy attól, hogy mit viszel vele (vagy attól sem). Utánaolvasás nélkül nekem az tűnik logikusnak, hogy ami alkalmas általános szállítási feladatra az pótkocsi.
Sziasztok!
Vettem a T25 után egy pótkocsinak valót! Ez már egy átalakított szerkezet, eredetileg osztrák trágyaszoró volt. Az alváz kompletten az eredeti trágyaszoróé, így a plakett is benne van, csak típus jelölés van. (Alváz szám nincs.)Szerintetek ennek van valami megoldása hogy rendszámos pótkocsi legyen?
Sziasztok fórumtársak tudom nemnagyon ide illő cikk de nagyon nagy szükségem lenne rá hogy elkelljen. Van egy 1992es évjáratú volkswagen lt 28 kisteherautónk és kihasználatlanság miatt szeretnénk eladni motorikusan hibátlan 110km/h a végsebesség tehát autópáján is simán jól megy mi kertészkedünk és pestre jártunk vele nagybani piacra az 5 év alatt 3szor. Fogyásztása kiválló. Csak a kormányösszekötő rudazattal van egykis gond de azt lehet orvosoljuk. Akár alkatrészek szállítására is alkalmas dobozos másfél év műszakival minden papírjával adnánk. Az ára 250000ft minimálisan alkuképes. Azért is került eladásra mivel én versenytáncolok így egy másik autót szeretnénk venni amivel eljuthatnék versenyekre. És mivel verseny szezon előtt állok nagyon jó lenne lecserélni. Ha itt nem is kell senkinek azt is nagyon megköszönném ha hirdetnétek
Válasz janko1973 #20299. hozzászólásáraAkkor először le kell venni a váltókart ,és megnézni,hogy hogyan áll a kar,nincs-e elgörbülve,stb. Bár szerintem ezt már az előző tulaj is javítgatta,vagy próbálta,mert a taposó lemez azért van kivágva /barbár módra/ hogy könnyebben fel tudja venni ill visszarakni.Bele kell nézni, távlatból már nem lehet csak találgatni.
Válasz a2457 #20300. hozzászólására25 éve vanak gépeim igazábol ezt még nem használtam sokt
de ugy veszem észre mint ha nem tolná át teljesen
Válasz janko1973 #20297. hozzászólásárailyen traktoros dolgokkal amúgy mennyire vagy rutinos ?
már úgyértem hogy egyik váltója sem szinkronizált ennek a masinának. ennek okán néha tűnhet úgy amikor "rosz szögben" állnak a kapcsolókörmök hogy nem lehet egyik vagy másik sebességet/fokozatot betenni.
Válasz stefi69 #20293. hozzászólásáranéztem az irányváltó kart nem mozog a tengelyen
sőt valami barbár ráhegeztet
Válasz _NB_ #20295. hozzászólásáraköszönöm a képekt sokat segitet legalább azt tudom hogy a sebességek hogy vanak
Válasz a2457 #20291. hozzászólásáraigen de ahogy jobbra ballra váltom
van hogy vagy rüki nincs vagy elöre menet
de általába rüki nincs
Válasz Myrrdin #20292. hozzászólásáranem tudom így vetem . miért kérded?
Válasz janko1973 #20290. hozzászólásáraAz ismerősömnek van T-25 abban így vannak a fokozatok.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20160731232103_t_25_matric.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20160731232125_t_25_v_lt_.jpg)
A váltó előtti kar az irányváltó 3 állása van, előre, üres, hátra.
A váltókarral kapcsolod római I.terep és II. országútit, ha üres helyzetben előre tolod teljesen, majd jobbra vagy balra.
Majd ugyanezzel a karral kapcsolod a sebességet.
A római I. és II. felező azt hívjuk mászónak ott nincs hátramenet, a matricán is látni, hogy ott nincs hátrameneti érték.
(a képeket valszeg innen loptam googlival Köszönöm.)
Válasz Myrrdin #20292. hozzászólására![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Válasz janko1973 #20290. hozzászólásáraSzerintem ez lesz a hiba oka: Az irányváltó kézi karja 1 db csavarral van a váltókar tengelyre rögzítve, / stift / . És ez a csavar nagyon sokszor ki szokott lazulni,és ilyenkor a kézi kar nem viszi a tengelyt 100%-ban a megfelelő pontra ,vagy van hogy egyáltalán sem.Ezért vagy nem csinál semmit,vagy recseg,vagy éppen jó. Keresd meg a csavar és próbáld meghúzni. Van neki 1 furata a tengelyben. Hátha csak ennyi a baja. Ha nem akkor szolj és fél áron átveszem a gépet.
A képen a bekarikázott csavarról van szó.
![csavar](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20160731230809_v_lt_kar_csavar.jpg)
Válasz janko1973 #20287. hozzászólásáraa padlólemez kivágást kicsinálta?![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz janko1973 #20290. hozzászólásáradehát.. az irányváltón még egy üres állás is van középen..
valami van ezek szerint...
ürest megtalálod az irányváltón ?