Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv.!
Nektek is oda van hegesztve a hidraulika vezérlőtömb tartója a fülke gumibak tartójához? Azt látom, hogy meg van a gyári furatok, meg a helye is a csavarnak, de inkább fel van hegesztve.
Kíváncsi vagyok rá, hogy ez másik vlagyi gépeken is így van-e.
Végülis szerelhetőség szempontjából jobb lenne a csavaros megoldás.
Válasz #15037. hozzászólásra
Szia!
A Tlt fordulat a könyv szerint 1775ford/perc esetén 549.
Ez az érték reális, megmértem srtoboszkóppal. Minimális az eltérés.
AGT, lehet hogy jó gép de nem ismerem..
nemtudom hogy szerkezetileg van e olyan stabil mint a t-25.
sem azt hogy a tartóssága milyen.
a 320 as mtz-t sem ismerem, de az mtz márkát igen.
nem szép dolog általánosítani , dehát ez van...
azt mondanám ha már van tz-4k a kéznél, és nemigen van kilátásban olyami amihez kellene nagyobb gép, akkor azt rakassad rendbe.
a másik 3 közül a leírtakra a t-25 jó gép, de ha csak ennyi munkája leszen neki akkor nembiztsos hogy megéri megvenni..
Köszönöm szépen mindenkinek, aki írt a kérdéseimre.
Tudom, hogy más nem dönthet helyettem és nem akarok nagyon tutyi-mutyinak sem tűnni, de feltenném a következő kérdésem.
Kérem akinek van véleménye foglaljon állást az ügyben:
Itt az Agron 1 AGT 835-ös 1.8 millió, egy MTZ 320- as 1.8 millió, egy jónak tűnő, de öregebb T25-ös 8-900 ezer.
Kérdéseim: /Bár pénz jelenleg nincs a drágábbekra, de elvileg a családban össze szedhető/
1. Melyik a legjobb vétel?
2. Melyik mennyit fogyaszt, milyen gyakran kell szervízelni, van-e alkatrész hozzá?
3. Küzdjek tovább a Lada motorossal, úgy hogy kb 200 ezerért csináltassam meg a TZ4K-t és akkor lesz 2 trakim is.
A meló az erdő lenne, illetve 400 négyszögölön gyümölcsösök /cseresznye, meggy, barack/ karbantartása, ebből van 3 db.
Köszönöm azoknak akik a szabad idejüket rám áldozzák és segítenek.
Üdv. Attila!
Itt kellőképp van terhelve a hátulja, rögtön hasznos munkát csinál a tolólappal... azért nem kevés hóadag amit tol. http://www.youtube.com/watch?v=q8UmdEdMqq8
Üdv. szeki2!
Elkészítettem a húzót a fékszelephez: Fékkar ki, majd hegesztettem rá megfelelő hosszúságú toldalékot. Így 1,5 -2 cm útja van a felső furatnak.. Gondolom az elég lesz a fékszelephez
.
oooo, hát ezt a pótot akárhogyan is raktjad meg a t-25 szerintem felviszi neked a falon a 10.re is.... :)
bátran tudom énis ajánlani, akár lehet nagyobb is a pótkocsi.
ha nem nagyon szar az út akár nagyobb póttal is teljesen kényelmesen épphogy pöfékelve vidáman fogja vinni.
ez nem jelenthet kihívást.
az említett hátsó keréksújokat énis ajánlanám, annyi kis + rettenetesen érezhető menetközben, stabiliabb is tőle sokkal.
olcsón nem fogsz találni t-25 öst.
csak olyannál aki nem használta sose, csak örökölte mondjuk.
de ne fájjon a fejed, azt a 800e -1M forintot olyn lazán megéri hogy csak na.
kezdésnek, ha ésszel használod javítani nemigen elsz rajta mit.
akármilyen hideg is van, ezek indulnak (jó akksi és áttételes önindító az kell azért :) ) és sose feledd, ami olyan hogy t-25 el lehet, és valaki mtz-vel csinálja minimum 2x annyi üzemanyag.
bárhogy erőlködnek is, az mtz fogyasztása nagyon sok.
akinek nem volt más, annak jó, de nekem van mtz-m is, és tudom hogy indokolatlan a fogyasztása.
ha tudsz munkát találni a t-25 nek akkor bőven megéri.
közúton elboldogul 6.5 tonnás póttal is, és nem kínzás neki.
kicsit lasabb, mert azért nem fog soha 35-40 el menni, de nem is kell neki.
arra az erdei munkára amiket mutattál képeken, pedig tökéletes.
mehetsz vele télen havat is tolni, meg behúzogatni az mtz-s kollégákat :)
A t-25 zsebben parkol,
és öngyújtóbol tankol.
amit a kolléga mutatott kép, hogy a vizen jön át, lefogadom hogy nemigen erőlködött ott sem. azért az még mindíg nem kihívás.
ahol mi használunk gépeket oda még sokszor az LKT tulajdonos kollégák sem jönnek ki, tudják jól hogy csak szenvednének azokkal is.
itt sok olyan hely van ahol az sem versenyképes.
nyugodt szívvel mondhatom, a mutatott akácokat teljesen nyugodtan akár ki is tudod vele vontatni egyhelyre, ahol rakatban lehet pótkocsi méretre vágni. (jobb az ha több fát tudsz átvágni egyszerre.)
erre egy remek trükk, ha csináltok hosztoló segédet a fűrészre.
(márha méretpontosan akartok vágni.)
ez gyakorlatilag áll egy csavarból, ami az oldaldekni talpasanyája helyett megy fel, folytatótid egy pár centi erős rugóval, majd egy vékony menetes szárral, és a végén egy nagyméretű alátétben végződik.
a kapott apparátust be lehet kalibráni úgy, hogy daraboláskor az alátétet nézed a fa végéhez, és máris szépen lehet méterfát vágni. nincsen útban, ha elakad a rugó miatt eltud hajolni amennyit kell.
és egyforma méretre lehet vele hamar darabolni.
roppant hatásos trükk.(métefát lehet vele vágni, nyilván mondjuk 2 méteres méretnél már elég nyűgös lenne)
Kb mint a favágó, aki nekitámasztja a létrát a fa tetejének. Felmegy a létrán és elkezdi maga alatt vágni a fát. A közönség nézi, valaki ökör meg még le is kamerázza, ahogy leesik
Én azzal csinálok utat, ha kell erdőn. TZ4K 1,5-eres tolólapot csináltam 3 pontos függesztésre, plusz megerősítettem az alsó részét. Nyesőél van rajta (10-es laposvas). Kíváló munkát csinál!
Üdv. ludwig!
Én most fordítottam lefelé. Így felmelegszik olyan 70 fok környékére erősebb terhelés alatt. Az jó is úgy. Elég gyorsan visszahűl ebben a hideg időben a dekniben.
Válasz #15012. hozzászólásra
Szia!
Nem veszem beszólásnak az írásodat.
Lehet venni olcsóbban is ilyen gépeket csak, ahogy a hirdetéseket nézegetem eléggé lepusztult állapotba vannak.Sajnos 4-500ezerért papír, műszaki nélkül olyanokat lehet venni amire még jócskán kell költeni.De, ha ezek nélkülözhetők mint {pl:erdőre mint neked is} akkor megéri.
Erre felénk csak, LKT és UE28-as vagy nagyobb gépek élnek meg a domborzat és a talajviszonyok miatt.
bocsánat hogy ilyen későn válaszolok de, felfele van a nyíl..amúgy ma is dolgoztam vele olyan 6-7 fok volt nálunk. nem raktam be a szűkítőt se semmit. meg se mozdult a hőfok mutató.igaz nem kemény munkát.
Remélem nem értettél félre, én nem akartam "beszólni" a T25 tulajoknak, főleg, hogy sokan ennyit segítenek nekem a fórumról.
Csak az utóbbi években tényleg felmentek az árak.
A japó trakikról nem is beszélek, azok már arany áron mennek.
Szerinted van még elfekvőben alkalmi vétel Vlagyira "kisöregnél", vagy be kell vállalni a 8-900 ezres vételárat?
Szerintem nem túlárazottabbak mint a japán traktorok, bár tény és való az utolsó pár évben megugrott az áruk. Én tuti nem adnám el mert, amire nekem kell bőven megfelel. Ugyan ezt a munkát amit végzek vele egy 18-20Le-ős japán trakival is eltudnám végezni. Csak a traktor került volna a duplájába. Hátránya hogy, a Tlt csak 540-es.Lehetne kettő vagy három fokozatú.
Nem nézem le egyik típust sem, mindenki olyan gépet vesz amivel a munkáját eltudja végezni vagy amit a pénztárca enged. Ha kinövi akkor vesz nagyobbat,márkásabbat, szebbet,jobbat. Egy biztos, ezek a gépek párjukat ritkítják.
Üdv. Attila!
T-25 az nagyon jó választás lenne, súlyokat érdemes a hátsó kerekre tenni, nekem nagyon bevállt! A súlypontja is jobb lesz a gépnek. Én 40 kg -ot raktam kerekenként hátulra, de 80 lenne az ideális.Akkor az már felérne egy T30, VTZ elsőhajtásával!
1x volt hol nem volt,volt 1x 1 erdő,ahová az üveghegyen túlról Vlagyival jártam fáért!
Tény,hogy sokan leszólják, nem erdőre való,nem ér semmit,stb,stb.
Jómagam,és sokan mások ezzel persze nem értenek 1-et,mivel megtapasztalták mire is képes eme technika.
Sokszor leírtam,és képeket is tűzdeltem a sorok közé,mire is képes az erdőn a paripa.
PTSZ-2-es kis kocsira bő 3 erdei köböt raktam,és ezt mindenféle körülmények útviszonyok között elhúzta.
Kert gyérítésbe a lehető legjobb választás,mert keskeny,és elfér a sorok között.
A fogyasztása nevetségesen kevés...ilyen MTZ fanok azt hiték poénkodom,mikor azt mondtam,én ebből az erdőből a 3 köb fával 5 lityi olajból megfordulok.
OK,hogy ők elvittek 5-6 öböt,de 20 literbe fájt a karika.
Ja....és még úszni is tud!!!
Ez csak egy ág daraboló de a 20 ló könnyedén viszi. Nem nagyon tudok róla , hogy a "japósok" közül valaki fő állásba kijárna az erdőbe, én szoktam csak de én is csak darálni.
Osztatlan közösben van erdőnk, kb 3.5 hektár.
Ebből kb 2 hektárt levágtak idén. Ez nyaras erdő, vágásérett, de a nyár sorok között akác sorok vannak.
Ezeket az akác sorokat vágtam én, illetve a nyárnak a gallyfa eltakarítását csináltam.
Próbálkoztam nagy trakit fogadni. azt megpakoltuk 4-en otthon pedig leborított. De nem tudtak jönni a nagy gépekkel, nem értek rá.
Ekkor kezdetm hordani a saját trakimmal. Ami 1.2-es Lada motor, összkerék, 3.5 tonnás 1 tengelyes közelítő kocsi.
Illetve van még egy TZ4K-m, ami most nem jó, motor felújítás kell nála, megszorult a főtengely is.
Az ágaprítót amit linkeltél valamiért nem tudom megnézni.
jól látod, a lóerő önmagában semmit se árul el a vonóerőről, ahogy a tömeg sem.
fontosabb a lóerőnél és az össztömegnél a tömegeloszlás, és a megfelelő fajlagos talajterelés :)
meg a józan ész, hogy hogyan van csatolva a vontanti kívánt dolog.
gyérítésben előközelítésre elég a t-25.
15-20 centi tőátmérőjű nyarasokban megteszi.
a vtz sokkal sokkal erősebb, de valóban az összekrék miatt.
egyben nem fog elhúzni véghasználat érett fákat,
tőmelletti felkészítéssel viszont teljes mértékben befogható.
a legtöbben akik erdővel foglalkoznak nemigen építenek ki géplépcsőt.
vékony állományba nem megyek nagy géppel, vastagba meg kis géppel.
ha leírod milyen erdőkbe, mit és hogyan akarsz csinálni akkor tudom megválaszolni hogy megfelelő e neked a t-25 vagy sem.
mi kifejezetten a maceráns erdőkre szakosodtunk, olyanokra amik mindenkinek csap púp lenne a háta közepén.
ez azt jelenti mondjuk hogy nyár/kőris elegyből kőris gyérítés.
ott egy 50 es mtz nemigen tud mocorogni, nemtudsz megfordulni, tolatni vele lassú lenne. és nincsen akkora teher hgy a kis vtz ne bírkózna meg vele könnyedén. az irányváltó miatt háttal is fürge, teljesen jó oda, keskenyebb is mint az 50 es mtz. az állomány óvás miatt a teljes szálban való hosszúfás közelítés megoldhatatlan lenne amúgy is. vontatás közben megsértené a többi fa kérgét. ezért tő mellett készítünk fel mindent, rövidfás közelítést használunk csak.
véghasználatban is erőltetjük a tőmelletti felkészítést.
a vtz ott is inkább csak döntés irányításhoz kell, szintén a méretei lehetővé teszik hogy könnyeb be tudjon állni oda ahova kell, a csörlővel pedig segítjük a döntés irányítást ha kell.
Zöldjuhar írtás nyarasból, szintén értelmetlen szálában közelíteni, darusgép nem fér el kényelmesen.
ott úgy dolgozunk hogy 1 fűrészre jut 2 ember.
egy vágja, és rendes hosztoló szalaggal egyből 2 méteresre darabolja is a fát. a párja segít dönteni, és a méretre vágott fát forgatja össze.
úgy néz ki a dolog, hogy a fölre letesz 2 darab fát, egymástól nagyjából másfél méterre. erre keresztben kezdi el feltermelni a 2 méteres tüzifát, ha túl messziről kellene hordani akkor másik rakást csinál.
amikor a tzv jön érte akkor rátolat, a csörlő kötelét egy bottal áttolják a kupac alatt, átkötik az egészet. ezt utánna a csörlővel megfeszítjük, és már mehet is. nem szükséges a földről felemelni. így egy kanyarban a vtz nagyjából egy erdei köbmétert tud kihúzni. ezt a rakodóhelyen daruval teszem sarangba, egy fő igazít rajta ha kell.
egy nap durván 30 erdei köbméterrel boldogul így el kényelmesen, kevesebb mint 20 liter gázolajjal. ezek a juhar fák túl vékonyak ahoz hogy tüzifán kívül más legyen belőlük. nyilván ezekben az erdőkben a kitermelés ára elég magas.
a t-25 is megtudja ezt csinálni csak kicsit kevesebb fával, és nincsen szervó. így egy kissé azért megdolgoztatja a traktorost :)
most előközelítünk fenyvesben, túl foghíjas a szabványos tőmelletti felkészítéshez. véghasználati erdő, de elég silányka. 0.4 köb egy átlagos fa benne. itt ledöntik, leágazzák a fát, a vtz csak annyit vonszol rajta hogy 3 sor mélyről egyvonalba kerüljön a fák töve. ezt követi majd ha levágtuk az egészet a hosztolás, utánna darusgép fogja kivinni placcra a már méretrevágott fát. ide már kevés lenne a t-25 vonóerőben.
de ha valamiért mégis azzal kellene mennem, akkor nem a gép vonóerejére támaszkodnék, hanem a csölrő erejére.
1 fő döntő, 1 traktoros, és 1 fő segéd -hol traktor, hol döntő mellet, ahogy a helyzet adja magát- itt az előközelítésben napi brutto 60 köbméter fát mozgat meg, a vtz szinte alapjáraton megy.
ide 52 es mtz jobb lenne, de olyanom nincsen, a 82 es meg túlzás, nem lenne több a termelés csak a fogyasztás.
gyakorlatilag a DFU-451 helyett lehet a vtz-t használni, kb. erdőn ugyanazt tudják. a DFU olcsóbb, de lévén hegyi körülményekre tervezett gép, a hasmagassága kisebb. itt nálunk folyton felülne tuskóra.
kijárná mellőle a földet, hiába vágnánk vissza a földig, folyton járkálni kéne utánna visszavágni újra a tuskót. néha a vtz-vel is megesik.
a t-25 váltótársa a vtz-nek nálam, ő a tartalékos hadosztály.
nyilván nem bír annyit dolgozni mint egy 50 es mtz, vagy egy t-30 as, vagy egy vtz. ez munka függő.
de mondjuk egy kis pótkocsival 2 erdei köbméter fával gyakorlatilag bárhol eltud menni, vittem így ki erdőből fát. sokmindenre jó egy t-25 ös, de azért ez nem azt jelenti hogy ki tud 1:1 ben váltani egy összkerekes masinát. Azonkívül a vtz és a t-25 is csak akkor használható ha józan eszű, fizikát jól ismerő gépész ül rajta.
összegezve eggyik sem az erdészet általánosan használható traktora.
sorköz művelésre tuskózott területen kifejezetten jók, de pontosítani kell hogy mire akarod használni.
a "hagyományos" valaki valahogy elvágja tőben a fát, aztán kivonszoljuk a halál náthás f*****a , aztán majd ott valaki egy bottal kiszerencsétlenkedi méretre, majd megint valaki egy medveölő méretű fűrésszel, majd kalóriát nem sajnálva kézzel rakásoljuk dologhoz a t-25 nem alkalmas, a vtz is csak korlátozott fa méretig. oda 52 es mtz kell.
azokban az erdőkben ahol ez lenne a megfelelő technológia ott a rönk részét a fának (22 centi átmérő) külön választjuk. tehát a vtz vagy rönknek valót, vagy rönkméretnél kisebb fát vonszol. a placcon meg daru rakodik, rönköt és sarangolni valót is.
önmagában sajnos nem lenne elég a feladathoz, nem emel elég magasra ahhoz hogy rönköt lehessen vele értelmes magasságra összetolni. LKT-nak való állományba így darussal együtt viszont jól működik. amit rönkcsipesszel a 82 es belarus nem bír el, azt még elvontatja a vtz. annyiból jobb ez így, hogy a darusgép kiváltja a kézi rakodást, csak minimális igazítást kíván. 50 centi tőátmérőig lehet vele nyarasban hatékonyan vonszolni így, 200 méter az a távolság amikor még érdemes. utánna már nem. placcra kell 2 ember + darusgép és kezelője, egy a vtz be, és egy döntő. placcon természetesen minden fűrészes magának hosztol, erre kitalált szalaggal. (nem sima mérőszalaggal, nem bottal.)
ágdarálóm nincsen, de dolgoztam bérbe a vtz-vel darálást.
http://aprod.hu/hirdetes/glo-w8-es-glo-w10-es-th-8-agdaralo-faapritogep-IDN8z.html
ilyesmi szerkezet volt az is, de belement a 15 centis fa.
kiváncsiságból kipróbáltuk zöldjuharral, a vtz simán vitte a legnagyobb méretet ami belefért. ebből egy kisebbet, mondjuk ami 10 centi átmérőig kell hogy bírjon, szerintem a t-25 is teljesen lazán elbír.
70 centis körfűrészem az van hozzá, aminek 350 es kardán fordulat kell.
na ennek a szíjtárcsáin kellett kicsit állítani, annyit vettünk le belőle hogy ez 450 es fordulatra hízott. innentől akácot kuglizni rémesen gyorsan lehet vele. 2 fő egy kamionra való, 20 tonna akácot alig 5 óra alatt szép kellemesen feldolgozott 30 centis kuglira, pihenővel mindennel együtt.
gázolaj tényleg alig fogyott szinte. megkockáztatom hogy jobban jártam mint egy vellanyos körfűrésszel. az olcsóbban vág, de nem önjáró.
ha gondolod, akkor írd le mit akarsz vele pontosan csinálni, milyen terepviszonyok közt, milyen méretű fákkal dolgoznál, és pontosan mit, és akkor tudok csak segíteni. nem csak traktor választásba, hanem a rá való eszközben is.
Én nem veszem bele vauzásnak, remélem a T25-ös törzstagok sem haragszanak meg.
Nézem a japán trakikat is és olvasom a fórumot is a témában.
Aláírom, hogy keveset esznek a japó trakik, de drágák, drága a javítás, és rendszám nélkül is belekarcolnak 1.5 millióba 20-22 le körül.
Jó a videó, de nem gondolom, hogy egy 16-18 le-s japán traki /kb 1 milláért/ erdei talajon elhúz nekem 20-25 mázsa fát egy 5 mázsa súlyú /üresen/ pótkocsival.
Bocs ,hogy bele vauzok. Azt alá írom ,hogy a japán traki könnyű de nem biztos hogy gyengék ez típus függő és nagyon megbízhatóak elég pici fogyasztással.
Láttam erdőn hogy kínozzák az MTZ 50-es trakikat.
2 keréken, tépve, szaggatva.
Jó lenne egy kis fogyasztású, olcsón fenntartható traki az erdőre.
De a T25-ös csak hátsó hajtású.
A T30-as vagy fél millával drágább.
A japán trakik könnyűek, gyöngék és drágák.
A kínaitól félek, mert kínai.
Most egy összkerekes házi barkácsolt géppel dolgoztam, de az meg vagy megy, vagy nem.
25336 hozzászólás
Üdv.!
Nektek is oda van hegesztve a hidraulika vezérlőtömb tartója a fülke gumibak tartójához? Azt látom, hogy meg van a gyári furatok, meg a helye is a csavarnak, de inkább fel van hegesztve.
Kíváncsi vagyok rá, hogy ez másik vlagyi gépeken is így van-e.
Végülis szerelhetőség szempontjából jobb lenne a csavaros megoldás.
Válasz #15037. hozzászólásra
Szia!
A Tlt fordulat a könyv szerint 1775ford/perc esetén 549.
Ez az érték reális, megmértem srtoboszkóppal. Minimális az eltérés.
A fordulatszám mérö alsó tartományán van jelőlve ,a két vonal ha megnézed a terep mászó és a ország úti mászó pillanatnyi sebességét jelzi.
Biztosan ,csak össze kell hangolni a féket a fékszeleppel hogy a pót elöbb fékezzen mint a traki.
Válasz #15036. hozzászólásra
Köszi a2457!
Még olyan kérdésem lenne, hogy a T25 kardán hajtása mekkora gázon adja le a 540-es fordulatot?
Az ágaprítón 11 kw-os motor van és min 480 - max 720 fordulatot ír.
Válasz #15035. hozzászólásra
AGT, lehet hogy jó gép de nem ismerem..
nemtudom hogy szerkezetileg van e olyan stabil mint a t-25.
sem azt hogy a tartóssága milyen.
a 320 as mtz-t sem ismerem, de az mtz márkát igen.
nem szép dolog általánosítani , dehát ez van...
azt mondanám ha már van tz-4k a kéznél, és nemigen van kilátásban olyami amihez kellene nagyobb gép, akkor azt rakassad rendbe.
a másik 3 közül a leírtakra a t-25 jó gép, de ha csak ennyi munkája leszen neki akkor nembiztsos hogy megéri megvenni..
Válasz #15032. hozzászólásra
Köszönöm szépen mindenkinek, aki írt a kérdéseimre.
Tudom, hogy más nem dönthet helyettem és nem akarok nagyon tutyi-mutyinak sem tűnni, de feltenném a következő kérdésem.
Kérem akinek van véleménye foglaljon állást az ügyben:
Itt az Agron 1 AGT 835-ös 1.8 millió, egy MTZ 320- as 1.8 millió, egy jónak tűnő, de öregebb T25-ös 8-900 ezer.
Kérdéseim: /Bár pénz jelenleg nincs a drágábbekra, de elvileg a családban össze szedhető/
1. Melyik a legjobb vétel?
2. Melyik mennyit fogyaszt, milyen gyakran kell szervízelni, van-e alkatrész hozzá?
3. Küzdjek tovább a Lada motorossal, úgy hogy kb 200 ezerért csináltassam meg a TZ4K-t és akkor lesz 2 trakim is.
A meló az erdő lenne, illetve 400 négyszögölön gyümölcsösök /cseresznye, meggy, barack/ karbantartása, ebből van 3 db.
Köszönöm azoknak akik a szabad idejüket rám áldozzák és segítenek.
Válasz #15030. hozzászólásra
Üdv. Attila!
Itt kellőképp van terhelve a hátulja, rögtön hasznos munkát csinál a tolólappal... azért nem kevés hóadag amit tol.
http://www.youtube.com/watch?v=q8UmdEdMqq8
Válasz #14980. hozzászólásra
Üdv. szeki2!
Elkészítettem a húzót a fékszelephez: Fékkar ki, majd hegesztettem rá megfelelő hosszúságú toldalékot. Így 1,5 -2 cm útja van a felső furatnak.. Gondolom az elég lesz a fékszelephez
.
Válasz #15001. hozzászólásra
oooo, hát ezt a pótot akárhogyan is raktjad meg a t-25 szerintem felviszi neked a falon a 10.re is.... :)
bátran tudom énis ajánlani, akár lehet nagyobb is a pótkocsi.
ha nem nagyon szar az út akár nagyobb póttal is teljesen kényelmesen épphogy pöfékelve vidáman fogja vinni.
ez nem jelenthet kihívást.
az említett hátsó keréksújokat énis ajánlanám, annyi kis + rettenetesen érezhető menetközben, stabiliabb is tőle sokkal.
olcsón nem fogsz találni t-25 öst.
csak olyannál aki nem használta sose, csak örökölte mondjuk.
de ne fájjon a fejed, azt a 800e -1M forintot olyn lazán megéri hogy csak na.
kezdésnek, ha ésszel használod javítani nemigen elsz rajta mit.
akármilyen hideg is van, ezek indulnak (jó akksi és áttételes önindító az kell azért :) ) és sose feledd, ami olyan hogy t-25 el lehet, és valaki mtz-vel csinálja minimum 2x annyi üzemanyag.
bárhogy erőlködnek is, az mtz fogyasztása nagyon sok.
akinek nem volt más, annak jó, de nekem van mtz-m is, és tudom hogy indokolatlan a fogyasztása.
ha tudsz munkát találni a t-25 nek akkor bőven megéri.
közúton elboldogul 6.5 tonnás póttal is, és nem kínzás neki.
kicsit lasabb, mert azért nem fog soha 35-40 el menni, de nem is kell neki.
arra az erdei munkára amiket mutattál képeken, pedig tökéletes.
mehetsz vele télen havat is tolni, meg behúzogatni az mtz-s kollégákat :)
A t-25 zsebben parkol,
és öngyújtóbol tankol.
amit a kolléga mutatott kép, hogy a vizen jön át, lefogadom hogy nemigen erőlködött ott sem. azért az még mindíg nem kihívás.
ahol mi használunk gépeket oda még sokszor az LKT tulajdonos kollégák sem jönnek ki, tudják jól hogy csak szenvednének azokkal is.
itt sok olyan hely van ahol az sem versenyképes.
nyugodt szívvel mondhatom, a mutatott akácokat teljesen nyugodtan akár ki is tudod vele vontatni egyhelyre, ahol rakatban lehet pótkocsi méretre vágni. (jobb az ha több fát tudsz átvágni egyszerre.)
erre egy remek trükk, ha csináltok hosztoló segédet a fűrészre.
(márha méretpontosan akartok vágni.)
ez gyakorlatilag áll egy csavarból, ami az oldaldekni talpasanyája helyett megy fel, folytatótid egy pár centi erős rugóval, majd egy vékony menetes szárral, és a végén egy nagyméretű alátétben végződik.
a kapott apparátust be lehet kalibráni úgy, hogy daraboláskor az alátétet nézed a fa végéhez, és máris szépen lehet méterfát vágni. nincsen útban, ha elakad a rugó miatt eltud hajolni amennyit kell.
és egyforma méretre lehet vele hamar darabolni.
roppant hatásos trükk.(métefát lehet vele vágni, nyilván mondjuk 2 méteres méretnél már elég nyűgös lenne)
http://www.youtube.com/watch?v=XuSm57dLeAQ Na ez a igazi
Válasz #15028. hozzászólásra
Jó tudni, hogy van ilyen tolólapos technika.
Pont azon agyaltam, hogy is kellene kb 2 hektár rőzsét összeszedni.
tolólappal egyszerűbbnek hangzik, mint kézzel.
Válasz #15027. hozzászólásra
Jaaaa, már értem.
Kb mint a favágó, aki nekitámasztja a létrát a fa tetejének. Felmegy a létrán és elkezdi maga alatt vágni a fát. A közönség nézi, valaki ökör meg még le is kamerázza, ahogy leesik
Válasz #15026. hozzászólásra
Én azzal csinálok utat, ha kell erdőn. TZ4K 1,5-eres tolólapot csináltam 3 pontos függesztésre, plusz megerősítettem az alsó részét. Nyesőél van rajta (10-es laposvas). Kíváló munkát csinál!
Válasz #15026. hozzászólásra
Ez egy oktató film.
Válasz #15021. hozzászólásra
Köszi. Sikerült.
Nekem csak a zöld színűek nyilnak meg símán.
Szerintem ez a technika nagyon gáz. Kimondottan baleset veszélyes.
Más. Valaki próbált már erdőn gallyat, rőzsét hótoló lappal összetolni a Vlagyival?
De a cigi mindig ott van.
Válasz #15019. hozzászólásra
még rugdalja is
Válasz #15019. hozzászólásra
A modern Ben Hur-ban ilyen lenne Messala kocsija.
Válasz #15020. hozzászólásra
Simán nyisd meg. Smile nélkül.
Válasz #15020. hozzászólásra
Ki húzom és fent a keresőben be illesztem.
Válasz #15019. hozzászólásra
Hogy kell megnyitni?
Válasz #15016. hozzászólásra
Nálam a domborzat nem gond.
Ha nem lenne a dunai töltés a gyerekeknek nem lenne télen hol szánkózni.
http://www.youtube.com/watch?v=WZ8zR1P7XCU#t=30
Válasz #15013. hozzászólásra
Üdv. ludwig!
Én most fordítottam lefelé. Így felmelegszik olyan 70 fok környékére erősebb terhelés alatt. Az jó is úgy. Elég gyorsan visszahűl ebben a hideg időben a dekniben.
Válasz #15012. hozzászólásra
Szia!
Nem veszem beszólásnak az írásodat.
Lehet venni olcsóbban is ilyen gépeket csak, ahogy a hirdetéseket nézegetem eléggé lepusztult állapotba vannak.Sajnos 4-500ezerért papír, műszaki nélkül olyanokat lehet venni amire még jócskán kell költeni.De, ha ezek nélkülözhetők mint {pl:erdőre mint neked is} akkor megéri.
Erre felénk csak, LKT és UE28-as vagy nagyobb gépek élnek meg a domborzat és a talajviszonyok miatt.
Ej fiuk ezt szeretem amikor ennyien vagytok.
Válasz #15006. hozzászólásra
Nagyon jó kis gép igazad van erdőre is jó csak sokan le nézik
Válasz #14969. hozzászólásra
üdv ápri!
bocsánat hogy ilyen későn válaszolok de, felfele van a nyíl..amúgy ma is dolgoztam vele olyan 6-7 fok volt nálunk. nem raktam be a szűkítőt se semmit. meg se mozdult a hőfok mutató.igaz nem kemény munkát.
Válasz #15011. hozzászólásra
Szia Gerimur!
Remélem nem értettél félre, én nem akartam "beszólni" a T25 tulajoknak, főleg, hogy sokan ennyit segítenek nekem a fórumról.
Csak az utóbbi években tényleg felmentek az árak.
A japó trakikról nem is beszélek, azok már arany áron mennek.
Szerinted van még elfekvőben alkalmi vétel Vlagyira "kisöregnél", vagy be kell vállalni a 8-900 ezres vételárat?
Szerintem nem túlárazottabbak mint a japán traktorok, bár tény és való az utolsó pár évben megugrott az áruk. Én tuti nem adnám el mert, amire nekem kell bőven megfelel. Ugyan ezt a munkát amit végzek vele egy 18-20Le-ős japán trakival is eltudnám végezni. Csak a traktor került volna a duplájába. Hátránya hogy, a Tlt csak 540-es.Lehetne kettő vagy három fokozatú.
Nem nézem le egyik típust sem, mindenki olyan gépet vesz amivel a munkáját eltudja végezni vagy amit a pénztárca enged. Ha kinövi akkor vesz nagyobbat,márkásabbat, szebbet,jobbat. Egy biztos, ezek a gépek párjukat ritkítják.
Válasz #15009. hozzászólásra
Szerinted nem túlárazottak a T25-ösök mostanság?
8-900 ezertől kezdődnek és kérnek 1 milla fölött is értük.
Nem látok jó /olcsó/ vételt. Ennyire elkapkodják?
Vagy az eladók kitartják az árát és nem engednek?
Válasz #15008. hozzászólásra
Üdv. Attila!
T-25 az nagyon jó választás lenne, súlyokat érdemes a hátsó kerekre tenni, nekem nagyon bevállt! A súlypontja is jobb lesz a gépnek. Én 40 kg -ot raktam kerekenként hátulra, de 80 lenne az ideális.Akkor az már felérne egy T30, VTZ elsőhajtásával!
Válasz #15007. hozzászólásra
Javítom magam. Addig kattintgattam ide-oda, hogy bejöttek a régi hsz-ok. Már nézem is a képeket.
Válasz #15006. hozzászólásra
Ez nagyon durva!
Minden elismerésem!
Esetleg meg tudod mondani hol lehet megnézni a fórumon a többi erdei képed?
Válasz #14993. hozzászólásra
Itt vagyok ,itt vagyok!
1x volt hol nem volt,volt 1x 1 erdő,ahová az üveghegyen túlról Vlagyival jártam fáért!
Tény,hogy sokan leszólják, nem erdőre való,nem ér semmit,stb,stb.
Jómagam,és sokan mások ezzel persze nem értenek 1-et,mivel megtapasztalták mire is képes eme technika.
Sokszor leírtam,és képeket is tűzdeltem a sorok közé,mire is képes az erdőn a paripa.
PTSZ-2-es kis kocsira bő 3 erdei köböt raktam,és ezt mindenféle körülmények útviszonyok között elhúzta.
Kert gyérítésbe a lehető legjobb választás,mert keskeny,és elfér a sorok között.
A fogyasztása nevetségesen kevés...ilyen MTZ fanok azt hiték poénkodom,mikor azt mondtam,én ebből az erdőből a 3 köb fával 5 lityi olajból megfordulok.
OK,hogy ők elvittek 5-6 öböt,de 20 literbe fájt a karika.
Ja....és még úszni is tud!!!
Válasz #15004. hozzászólásra
Gondolom, hogy a TZ4K-nál erősebb a Tied.
Én próbáltam húzni a 3.5 tonnás kocsit a TZ4K-val de nem bírta.
Jókora rakomány a szalma.
Milyen nehéz a trakid? Milyen nehéz lehet egy bála szalma, kb 20kg?
Válasz #15003. hozzászólásra
Szerintem el húzná. A TZ4K-nál biztos hogy többet el visz. Dobok egy képet igaz,hogy nem va de 72 bála szalmát röhögve vitte.
Válasz #15002. hozzászólásra
Nekem már megvan az aprítom, egy Epple 933-as. Csak az nem kardán hajtásos, hanem villany motoros.
Szerinted a trakid elhúzná a pótkocsim rakottan?
Válasz #15000. hozzászólásra
Ez csak egy ág daraboló de a 20 ló könnyedén viszi. Nem nagyon tudok róla , hogy a "japósok" közül valaki fő állásba kijárna az erdőbe, én szoktam csak de én is csak darálni.
Válasz #15000. hozzászólásra
Ez a traki.
Így vágtam a fát.
Egy pótkocsi fa.
Válasz #14998. hozzászólásra
Ez nagyon korrekt volt. Köszönöm szépen.
Osztatlan közösben van erdőnk, kb 3.5 hektár.
Ebből kb 2 hektárt levágtak idén. Ez nyaras erdő, vágásérett, de a nyár sorok között akác sorok vannak.
Ezeket az akác sorokat vágtam én, illetve a nyárnak a gallyfa eltakarítását csináltam.
Próbálkoztam nagy trakit fogadni. azt megpakoltuk 4-en otthon pedig leborított. De nem tudtak jönni a nagy gépekkel, nem értek rá.
Ekkor kezdetm hordani a saját trakimmal. Ami 1.2-es Lada motor, összkerék, 3.5 tonnás 1 tengelyes közelítő kocsi.
Illetve van még egy TZ4K-m, ami most nem jó, motor felújítás kell nála, megszorult a főtengely is.
Az ágaprítót amit linkeltél valamiért nem tudom megnézni.
Válasz #14996. hozzászólásra
jól látod, a lóerő önmagában semmit se árul el a vonóerőről, ahogy a tömeg sem.
fontosabb a lóerőnél és az össztömegnél a tömegeloszlás, és a megfelelő fajlagos talajterelés :)
meg a józan ész, hogy hogyan van csatolva a vontanti kívánt dolog.
Válasz #14989. hozzászólásra
gyérítésben előközelítésre elég a t-25.
15-20 centi tőátmérőjű nyarasokban megteszi.
a vtz sokkal sokkal erősebb, de valóban az összekrék miatt.
egyben nem fog elhúzni véghasználat érett fákat,
tőmelletti felkészítéssel viszont teljes mértékben befogható.
a legtöbben akik erdővel foglalkoznak nemigen építenek ki géplépcsőt.
vékony állományba nem megyek nagy géppel, vastagba meg kis géppel.
ha leírod milyen erdőkbe, mit és hogyan akarsz csinálni akkor tudom megválaszolni hogy megfelelő e neked a t-25 vagy sem.
mi kifejezetten a maceráns erdőkre szakosodtunk, olyanokra amik mindenkinek csap púp lenne a háta közepén.
ez azt jelenti mondjuk hogy nyár/kőris elegyből kőris gyérítés.
ott egy 50 es mtz nemigen tud mocorogni, nemtudsz megfordulni, tolatni vele lassú lenne. és nincsen akkora teher hgy a kis vtz ne bírkózna meg vele könnyedén. az irányváltó miatt háttal is fürge, teljesen jó oda, keskenyebb is mint az 50 es mtz. az állomány óvás miatt a teljes szálban való hosszúfás közelítés megoldhatatlan lenne amúgy is. vontatás közben megsértené a többi fa kérgét. ezért tő mellett készítünk fel mindent, rövidfás közelítést használunk csak.
véghasználatban is erőltetjük a tőmelletti felkészítést.
a vtz ott is inkább csak döntés irányításhoz kell, szintén a méretei lehetővé teszik hogy könnyeb be tudjon állni oda ahova kell, a csörlővel pedig segítjük a döntés irányítást ha kell.
Zöldjuhar írtás nyarasból, szintén értelmetlen szálában közelíteni, darusgép nem fér el kényelmesen.
ott úgy dolgozunk hogy 1 fűrészre jut 2 ember.
egy vágja, és rendes hosztoló szalaggal egyből 2 méteresre darabolja is a fát. a párja segít dönteni, és a méretre vágott fát forgatja össze.
úgy néz ki a dolog, hogy a fölre letesz 2 darab fát, egymástól nagyjából másfél méterre. erre keresztben kezdi el feltermelni a 2 méteres tüzifát, ha túl messziről kellene hordani akkor másik rakást csinál.
amikor a tzv jön érte akkor rátolat, a csörlő kötelét egy bottal áttolják a kupac alatt, átkötik az egészet. ezt utánna a csörlővel megfeszítjük, és már mehet is. nem szükséges a földről felemelni. így egy kanyarban a vtz nagyjából egy erdei köbmétert tud kihúzni. ezt a rakodóhelyen daruval teszem sarangba, egy fő igazít rajta ha kell.
egy nap durván 30 erdei köbméterrel boldogul így el kényelmesen, kevesebb mint 20 liter gázolajjal. ezek a juhar fák túl vékonyak ahoz hogy tüzifán kívül más legyen belőlük. nyilván ezekben az erdőkben a kitermelés ára elég magas.
a t-25 is megtudja ezt csinálni csak kicsit kevesebb fával, és nincsen szervó. így egy kissé azért megdolgoztatja a traktorost :)
most előközelítünk fenyvesben, túl foghíjas a szabványos tőmelletti felkészítéshez. véghasználati erdő, de elég silányka. 0.4 köb egy átlagos fa benne. itt ledöntik, leágazzák a fát, a vtz csak annyit vonszol rajta hogy 3 sor mélyről egyvonalba kerüljön a fák töve. ezt követi majd ha levágtuk az egészet a hosztolás, utánna darusgép fogja kivinni placcra a már méretrevágott fát. ide már kevés lenne a t-25 vonóerőben.
de ha valamiért mégis azzal kellene mennem, akkor nem a gép vonóerejére támaszkodnék, hanem a csölrő erejére.
1 fő döntő, 1 traktoros, és 1 fő segéd -hol traktor, hol döntő mellet, ahogy a helyzet adja magát- itt az előközelítésben napi brutto 60 köbméter fát mozgat meg, a vtz szinte alapjáraton megy.
ide 52 es mtz jobb lenne, de olyanom nincsen, a 82 es meg túlzás, nem lenne több a termelés csak a fogyasztás.
gyakorlatilag a DFU-451 helyett lehet a vtz-t használni, kb. erdőn ugyanazt tudják. a DFU olcsóbb, de lévén hegyi körülményekre tervezett gép, a hasmagassága kisebb. itt nálunk folyton felülne tuskóra.
kijárná mellőle a földet, hiába vágnánk vissza a földig, folyton járkálni kéne utánna visszavágni újra a tuskót. néha a vtz-vel is megesik.
a t-25 váltótársa a vtz-nek nálam, ő a tartalékos hadosztály.
nyilván nem bír annyit dolgozni mint egy 50 es mtz, vagy egy t-30 as, vagy egy vtz. ez munka függő.
de mondjuk egy kis pótkocsival 2 erdei köbméter fával gyakorlatilag bárhol eltud menni, vittem így ki erdőből fát. sokmindenre jó egy t-25 ös, de azért ez nem azt jelenti hogy ki tud 1:1 ben váltani egy összkerekes masinát. Azonkívül a vtz és a t-25 is csak akkor használható ha józan eszű, fizikát jól ismerő gépész ül rajta.
összegezve eggyik sem az erdészet általánosan használható traktora.
sorköz művelésre tuskózott területen kifejezetten jók, de pontosítani kell hogy mire akarod használni.
a "hagyományos" valaki valahogy elvágja tőben a fát, aztán kivonszoljuk a halál náthás f*****a , aztán majd ott valaki egy bottal kiszerencsétlenkedi méretre, majd megint valaki egy medveölő méretű fűrésszel, majd kalóriát nem sajnálva kézzel rakásoljuk dologhoz a t-25 nem alkalmas, a vtz is csak korlátozott fa méretig. oda 52 es mtz kell.
azokban az erdőkben ahol ez lenne a megfelelő technológia ott a rönk részét a fának (22 centi átmérő) külön választjuk. tehát a vtz vagy rönknek valót, vagy rönkméretnél kisebb fát vonszol. a placcon meg daru rakodik, rönköt és sarangolni valót is.
önmagában sajnos nem lenne elég a feladathoz, nem emel elég magasra ahhoz hogy rönköt lehessen vele értelmes magasságra összetolni. LKT-nak való állományba így darussal együtt viszont jól működik. amit rönkcsipesszel a 82 es belarus nem bír el, azt még elvontatja a vtz. annyiból jobb ez így, hogy a darusgép kiváltja a kézi rakodást, csak minimális igazítást kíván. 50 centi tőátmérőig lehet vele nyarasban hatékonyan vonszolni így, 200 méter az a távolság amikor még érdemes. utánna már nem. placcra kell 2 ember + darusgép és kezelője, egy a vtz be, és egy döntő. placcon természetesen minden fűrészes magának hosztol, erre kitalált szalaggal. (nem sima mérőszalaggal, nem bottal.)
ágdarálóm nincsen, de dolgoztam bérbe a vtz-vel darálást.
http://aprod.hu/hirdetes/glo-w8-es-glo-w10-es-th-8-agdaralo-faapritogep-IDN8z.html
ilyesmi szerkezet volt az is, de belement a 15 centis fa.
kiváncsiságból kipróbáltuk zöldjuharral, a vtz simán vitte a legnagyobb méretet ami belefért. ebből egy kisebbet, mondjuk ami 10 centi átmérőig kell hogy bírjon, szerintem a t-25 is teljesen lazán elbír.
70 centis körfűrészem az van hozzá, aminek 350 es kardán fordulat kell.
na ennek a szíjtárcsáin kellett kicsit állítani, annyit vettünk le belőle hogy ez 450 es fordulatra hízott. innentől akácot kuglizni rémesen gyorsan lehet vele. 2 fő egy kamionra való, 20 tonna akácot alig 5 óra alatt szép kellemesen feldolgozott 30 centis kuglira, pihenővel mindennel együtt.
gázolaj tényleg alig fogyott szinte. megkockáztatom hogy jobban jártam mint egy vellanyos körfűrésszel. az olcsóbban vág, de nem önjáró.
ha gondolod, akkor írd le mit akarsz vele pontosan csinálni, milyen terepviszonyok közt, milyen méretű fákkal dolgoznál, és pontosan mit, és akkor tudok csak segíteni. nem csak traktor választásba, hanem a rá való eszközben is.
Válasz #14996. hozzászólásra
Én nem veszem bele vauzásnak, remélem a T25-ös törzstagok sem haragszanak meg.
Nézem a japán trakikat is és olvasom a fórumot is a témában.
Aláírom, hogy keveset esznek a japó trakik, de drágák, drága a javítás, és rendszám nélkül is belekarcolnak 1.5 millióba 20-22 le körül.
Jó a videó, de nem gondolom, hogy egy 16-18 le-s japán traki /kb 1 milláért/ erdei talajon elhúz nekem 20-25 mázsa fát egy 5 mázsa súlyú /üresen/ pótkocsival.
Közületek használja valaki a gépét erdőn?
Válasz #14992. hozzászólásra
Szia!
Bocs ,hogy bele vauzok. Azt alá írom ,hogy a japán traki könnyű de nem biztos hogy gyengék ez típus függő és nagyon megbízhatóak elég pici fogyasztással.
Például ez csak egy 18 lovas gép
Válasz #14994. hozzászólásra
Bízhatsz a T-25-ben, raksz keréksúlyokat a hátsó kerekre, aztán már rendben is van!
Válasz #14993. hozzászólásra
Akkor bízok benne, hogy talán benéz és mesél.
Válasz #14992. hozzászólásra
Koppány tudna mesélni hogy aT25 mennyit bír az erdőben.
Válasz #14991. hozzászólásra
Láttam erdőn hogy kínozzák az MTZ 50-es trakikat.
2 keréken, tépve, szaggatva.
Jó lenne egy kis fogyasztású, olcsón fenntartható traki az erdőre.
De a T25-ös csak hátsó hajtású.
A T30-as vagy fél millával drágább.
A japán trakik könnyűek, gyöngék és drágák.
A kínaitól félek, mert kínai.
Most egy összkerekes házi barkácsolt géppel dolgoztam, de az meg vagy megy, vagy nem.
Nem egyszerű az erdei melóhoz gépet találni.