Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Én még 120 fokos motorral is dolgoztam vele négysoros szárzúzóval ,nem hiszed el fogadjunk ? Semmi baja nem volt Véletlenül nincs tele kosszal a hűtő borda ?
Válasz #14680. hozzászólásra Érdemes kipróbálni egy másik jeladó gombát,hátha az a hibás.Én már kétszer jártam így,egyszer autónál(Renault Express, ott nincs mutató,csak piros lámpa világít,ha túl forrósodik.)Egyszer meg az LTZ-nél ott meg sose érte el az üzemi hőfokot.A hőfokmérő gomba ára kb 700Ft a Habi kft-nél.Egyébként melegedést okozhat rosszul beállított befecskendezési időpont is.
Válasz #14685. hozzászólásra
Hali!
Kúpos hasító kugli és méterfához, villanymotoros és kardán hajtású.Ez már nem nagyon újdonság.
Otthon házilag is készíthetsz csak a kúpot kell megvenni a többi esztergályos és lakatos munka.
Ami a neten van róla ár-árak az szerintem sok.Szerintem feléből kijönne.
Itt is van róla fórumtéma.
Nem tudom, nektek ujdonság-e, én öszinten írom nekem az volt.
Szóval a keresöbe/Google/ azt írjátok be, hogy FORGÓBALTA
Mindjárt kiadja az asztali változatát, aztán a trakira való vált.
Szerintem ez egy ügyes fahasító szerkezet.Csak vigyázni kell hogy
fel ne tererjen
Véleményetek?
Válasz #14680. hozzászólásra
Szia!
Én eddig Mol 15w40 Turbó diesel olajat használtam.
Most ezt öntöttem bele:
Ha a 100°C fokot eléri nem árt pihentetni.Én már 90°C foknál pihentetném de, eddig még soha nem ment fel addig. Max. 80°C fok volt a legtöbb.
Én nem értem miért melegszek ennyire.. Mi lehet a baj?az ékszíj tuti nem csuszik. Kimostam a hűtőbordákat tele volt olajsárral de nem jobb.. Semmivelse. Menyi aza hőfok ami már nem normális?
Válasz #14672. hozzászólásra
Szia!
Ma én is szántottam,pontosabban a fiam de, az olajhőfok alig érte el a 60°C fokot.Lehet reggel még hűvösebb volt a levegő.
A múltkori kb: fél hektárnál sem ment feljebb sokkal pedig akkor melegebb volt.
Mai egyik szántás a hegyen:
Olyan nedves volt hogy, terep 1-be vitte csak.
Válasz #14664. hozzászólásra
Szia Árpy!
A plusz hidraulika tartályba hogy, folyik bele az olaj? Ha az enyémen megkopogtatom akkor üresen kong. Szerintem tök üres.
Nekem emelő tengelyt kellett cserélnem mert, az előző gazdája volt olyan szakszerű hogy, lehegesztette és nem tudtam állítani meg kotyogott is. Le kellett sarokköszörűvel vágnom. Kicseréltem a tengelyt és megszűnt a lógása.
Megmértem és kiderült hogy, az új 0.4mm-rel vastagabb volt vagy a régi volt megkopva.
Arra kíváncsi lennék hogy, a tartályt milyen módon fogjátok be és fúrjátok ki a perselyek helyét.
Mi szereltünk perselyes tömböt de, azt hittük gyári.Mint utólag kiderült a gépgyárban csinálták.
amúgy ti milyen motor olajat használtok én agip 15w40-et szoktam venni. évente cserélem de a gép megy talán évi szinten 50 üzemórát. talán sokat is mondtam hisz 19 éves gép és 725 üzemróra van benne..minden estere érdekelne hogy többieknél is fenn áll a jelenség hogy ha melege van nyomja a kartergázt. nekem mondtak olyat is hogy kopott a motorom.
Ludwig T30-asába is van olajhűtő radiátor(mint minden t30-asban), ha nincs kikapcsolva, akkor nincs gond még ebben a jó időben.
Nekem max 85-ig szokott menni. Nekem is van egy pici kartelgázam, de a motor nem kopott. Ennyi belefér. A lényeg, hogy ne kékesen füstőljön.
hmm...
nekem a t-25 nem csinál semmi nehezet, azon azért nem melegszik az olaj..
a vtz csinál nehezet, de annak nagyobb a hűtőfelülete, meg van olajhűtője, azon se szokott 80 ig felmenni az olajhő..
a sok kartergáz, persze párolog az olaj meg a gyűrűk se zárnak tökéletesen. nemtudom mennyire igaz , állítólag léghűtésesnek másabb olajkell, mert nagyobb hőterhelés éri mint vízhűtésesekben.
passz...
mindenesetre ha kemény munkát végeznék T-25 el lehet hogy valahogy beiktatnék egyfajta olajhűtőt. szerintem az mtz olajhűtő kígyója is megteszi, kérdés hogy hova kellene tenni? a vtz-n egyből a turbina után van behajtogatva, miután azon átment a levegő, jut csak el a hengerekhez. de a kis kéthengeresnél nemigen van annyi hely. hameg a túloldalra tenné valaki, ott már meleg levegőt fúj, nemsokat érne.
esetleg máshova tenni és adni neki egy külön 12 voltos ventillátort? valami kis suzukiét, vagy tudomisén?
Válasz #14664. hozzászólásra
Váltó olajat enged le a TLT hajtásnál nincsen semmilyen dolog amire figyelni kellene.Csak le emeled azt a baromi nehéz tömböt és kész.
A hátsó hidraulika tömb leszedéséhez mit kell megbontani, illetve elég a hidraulika olajat leereszteni? Mert a kardán kihajtást is le kell szedni, aztán ott nem tudom, hogy mire lehet számítani.
Azért gondolkodtam a megbontásban, mert a plusz hidraulika olaj tartályomnál elég szépen csöpög az olaj, aztán ez elég bosszantó. Esetleg még úgy férnék hozzá, hogy a fülkét megemelném.
De előfordulhat, hogy beszorongatom magam és leszedem ott mindenféle megbontás nélkül.
Bár a megbontást inkább szezon végén csinálom, ha csinálom, mert akkor már megperselyeztetem az emelőkar tengelyét is.
De azért pár infó érdekelne kíváncsiságból, hogy mi a menete a kardán kihajtás leszedése résznél.
Azóta már beépített ebbe a Vlagyiba egy VTZ 3 hengeres motort.
Felfejlesztgette rendesen! Ami tetszett a fejlesztésében, a segégemelő munkahenger beépítése.
Vajon ez hŕnyadikban húzza?? Én a kettes ágyekémet negyedikbe húzom, de ha kötöttebb a talaj, hát van hogy szenved. Ti hányadikban szántatok? És arra is kíváncsi vagyok, hogy hogy számoljátok a bérmunkát szántásra. Pl. 1000 nm2 mennyiért csinálnátok meg?
Na ez aztán a nagyszerü!
Kicsit csitulnak a tennivalók, és ha nincs ellenedre megkeresnélek.
Fórumoznánk egy kicsit.
Természetesen előzetes egyeztetés.
Ezek után újra síkolás lesz!
Itt nálunk Somogyban van egy bazi nagy gépműhely Taszár a település neve, és a reklámjukban is úgy van, hogy a kapálógéptől a mozdony motorig bármi.
Válasz #14651. hozzászólásra
Üdv Csináltam már egy két német kis traktortort ott sincs tömítés a hengerfej alatt,azokat mind össze szoktuk csiszolni.De eddig mind jó lett
Válasz #14646. hozzászólásra
Üdv kollágák!
Van egy motor javítós cimborám,nála szoktam a gépi munkákat csináltatni,-síkba húzatás,főtengely köszörülés stb- egyszer akartam vele a t25 hengerfejét síkoltatni,nem vállalta,mondván,hogy kúposra kell le síkolni,és nincs olyan maró szerszáma.A szelep vezetőket kicserélte,szelepeket be marta,de a síkolás elmaradt,lehúztam nélküle,de így is szuperál...
Végül is max. igazad van, mert mikor a hengerfej síkba lett.... akkor már necces volt a henger felső síkja, de ráfogtuk hogy jó .
Bevallom én voltam hanyag, és most szedhetem újra szét.
Válasz #14633. hozzászólásra
Szia!
Ha utánahúzással sem jó akkor ott valami nem síkban van.Vagy a hengerfej alja vagy a henger felső része.Ott semmilyen tömítés nincs.
Ha jók az illesztések akkor a csavarok lehúzásával tömíteni kell.
Válasz #14634. hozzászólásra
Szia!
A sonkák mindhárom állásában le lehet engedni az olajat,ugyan is a külső íven három nagyobb csavardugó, belül három nívócsavar van.
Pl: Ha a gép alacsony állásba van akkor az alsó nagy csavart kihajtod és a hozzátartozó nívócsavart.A középső vagy a felső nagy csavaron pedig bele öntesz sonkákként 1.5liter hajtómű olajat.A nívónál meg kell jelenni az olajnak.
Legjobb melegen csinálni mert, könnyebben kifolyik az olaj.
Válasz #14639. hozzászólásra
Szia!
Órabérben nagyon ritkán de, csak a vékonyat: 2.500/h.
Egy óra alatt jó segítséggel közepesen vastag fánál kb:6-6.5m3.
25336 hozzászólás
Válasz #14688. hozzászólásra
Én még 120 fokos motorral is dolgoztam vele négysoros szárzúzóval ,nem hiszed el fogadjunk ? Semmi baja nem volt Véletlenül nincs tele kosszal a hűtő borda ?
Válasz #14688. hozzászólásra
Látom az olajnyomás az megfelelő, szerintem ennyi belefér! Mivel nagyobb a fordulat, mint a T-25-nél ezért jobban is fog melegedni.
Válasz #14644. hozzászólásra
Köszi az infót.
Ma is kintvoltam. Melegedett megint.
Válasz #14680. hozzászólásra Érdemes kipróbálni egy másik jeladó gombát,hátha az a hibás.Én már kétszer jártam így,egyszer autónál(Renault Express, ott nincs mutató,csak piros lámpa világít,ha túl forrósodik.)Egyszer meg az LTZ-nél ott meg sose érte el az üzemi hőfokot.A hőfokmérő gomba ára kb 700Ft a Habi kft-nél.Egyébként melegedést okozhat rosszul beállított befecskendezési időpont is.
Válasz #14685. hozzászólásra
Hali!
Kúpos hasító kugli és méterfához, villanymotoros és kardán hajtású.Ez már nem nagyon újdonság.
Otthon házilag is készíthetsz csak a kúpot kell megvenni a többi esztergályos és lakatos munka.
Ami a neten van róla ár-árak az szerintem sok.Szerintem feléből kijönne.
Itt is van róla fórumtéma.
Szevasztok!
Nem tudom, nektek ujdonság-e, én öszinten írom nekem az volt.
Szóval a keresöbe/Google/ azt írjátok be, hogy FORGÓBALTA
Mindjárt kiadja az asztali változatát, aztán a trakira való vált.
Szerintem ez egy ügyes fahasító szerkezet.Csak vigyázni kell hogy
fel ne tererjen
Véleményetek?
Válasz #14682. hozzászólásra
Ismerem ezt az olajat német elvileg. Ilyen hidraulika olajat használok meg a valtóba is oest olaj van.
Válasz #14681. hozzászólásra
Egyik se!
Válasz #14680. hozzászólásra
Szia!
Én eddig Mol 15w40 Turbó diesel olajat használtam.
Most ezt öntöttem bele:
Ha a 100°C fokot eléri nem árt pihentetni.Én már 90°C foknál pihentetném de, eddig még soha nem ment fel addig. Max. 80°C fok volt a legtöbb.
Válasz #14674. hozzászólásra
Árpi a kipufogó vagy a kartergáz ne legyen kékes?
Én nem értem miért melegszek ennyire.. Mi lehet a baj?az ékszíj tuti nem csuszik. Kimostam a hűtőbordákat tele volt olajsárral de nem jobb.. Semmivelse. Menyi aza hőfok ami már nem normális?
Válasz #14672. hozzászólásra
Szia!
Ma én is szántottam,pontosabban a fiam de, az olajhőfok alig érte el a 60°C fokot.Lehet reggel még hűvösebb volt a levegő.
A múltkori kb: fél hektárnál sem ment feljebb sokkal pedig akkor melegebb volt.
Mai egyik szántás a hegyen:
Olyan nedves volt hogy, terep 1-be vitte csak.
Válasz #14664. hozzászólásra
Szia Árpy!
A plusz hidraulika tartályba hogy, folyik bele az olaj? Ha az enyémen megkopogtatom akkor üresen kong. Szerintem tök üres.
Nekem emelő tengelyt kellett cserélnem mert, az előző gazdája volt olyan szakszerű hogy, lehegesztette és nem tudtam állítani meg kotyogott is. Le kellett sarokköszörűvel vágnom. Kicseréltem a tengelyt és megszűnt a lógása.
Megmértem és kiderült hogy, az új 0.4mm-rel vastagabb volt vagy a régi volt megkopva.
Arra kíváncsi lennék hogy, a tartályt milyen módon fogjátok be és fúrjátok ki a perselyek helyét.
Mi szereltünk perselyes tömböt de, azt hittük gyári.Mint utólag kiderült a gépgyárban csinálták.
Válasz #14657. hozzászólásra
Szia!
Egyeztetünk időpontot és oké.
Válasz #14668. hozzászólásra
Látom hasít a lengyel ekével
Válasz #14673. hozzászólásra
amúgy ti milyen motor olajat használtok én agip 15w40-et szoktam venni. évente cserélem de a gép megy talán évi szinten 50 üzemórát. talán sokat is mondtam hisz 19 éves gép és 725 üzemróra van benne..minden estere érdekelne hogy többieknél is fenn áll a jelenség hogy ha melege van nyomja a kartergázt. nekem mondtak olyat is hogy kopott a motorom.
Válasz #14673. hozzászólásra
Ludwig T30-asába is van olajhűtő radiátor(mint minden t30-asban), ha nincs kikapcsolva, akkor nincs gond még ebben a jó időben.
Nekem max 85-ig szokott menni. Nekem is van egy pici kartelgázam, de a motor nem kopott. Ennyi belefér. A lényeg, hogy ne kékesen füstőljön.
hmm...
nekem a t-25 nem csinál semmi nehezet, azon azért nem melegszik az olaj..
a vtz csinál nehezet, de annak nagyobb a hűtőfelülete, meg van olajhűtője, azon se szokott 80 ig felmenni az olajhő..
a sok kartergáz, persze párolog az olaj meg a gyűrűk se zárnak tökéletesen. nemtudom mennyire igaz , állítólag léghűtésesnek másabb olajkell, mert nagyobb hőterhelés éri mint vízhűtésesekben.
passz...
mindenesetre ha kemény munkát végeznék T-25 el lehet hogy valahogy beiktatnék egyfajta olajhűtőt. szerintem az mtz olajhűtő kígyója is megteszi, kérdés hogy hova kellene tenni? a vtz-n egyből a turbina után van behajtogatva, miután azon átment a levegő, jut csak el a hengerekhez. de a kis kéthengeresnél nemigen van annyi hely. hameg a túloldalra tenné valaki, ott már meleg levegőt fúj, nemsokat érne.
esetleg máshova tenni és adni neki egy külön 12 voltos ventillátort? valami kis suzukiét, vagy tudomisén?
ma igen csak melege volt szegénynek 80 fok fölé szökött az olaj.
elég nagy kartergáza volt, nálatok is előfordul?
Válasz #14670. hozzászólásra
Én a tárcsámat szoktam le súlyozni.
Válasz #14669. hozzászólásra
igen, de felesleges le is veszem majd róla. az a két betonoszlop darab nem sokat nyom rajta.
Válasz #14668. hozzászólásra
Van rendesen súly az ekén
Ma se unatkoztam.
Válasz #14663. hozzászólásra
http://www.youtube.com/watch?v=kgLiFo5Sqfc
Válasz #14664. hozzászólásra
Váltó olajat enged le a TLT hajtásnál nincsen semmilyen dolog amire figyelni kellene.Csak le emeled azt a baromi nehéz tömböt és kész.
Válasz #14663. hozzászólásra
Szia.Milyen igazad van tényleg raktak bele VTZ motor láttam a vidit róla.
A hátsó hidraulika tömb leszedéséhez mit kell megbontani, illetve elég a hidraulika olajat leereszteni? Mert a kardán kihajtást is le kell szedni, aztán ott nem tudom, hogy mire lehet számítani.
Azért gondolkodtam a megbontásban, mert a plusz hidraulika olaj tartályomnál elég szépen csöpög az olaj, aztán ez elég bosszantó. Esetleg még úgy férnék hozzá, hogy a fülkét megemelném.
De előfordulhat, hogy beszorongatom magam és leszedem ott mindenféle megbontás nélkül.
Bár a megbontást inkább szezon végén csinálom, ha csinálom, mert akkor már megperselyeztetem az emelőkar tengelyét is.
De azért pár infó érdekelne kíváncsiságból, hogy mi a menete a kardán kihajtás leszedése résznél.
Válasz #14659. hozzászólásra
Azóta már beépített ebbe a Vlagyiba egy VTZ 3 hengeres motort.
Felfejlesztgette rendesen! Ami tetszett a fejlesztésében, a segégemelő munkahenger beépítése.
Válasz #14660. hozzászólásra
Halli!
Én sem dolgozok bérbe.Max itthon a konyhakert, és eke letesz.
Válasz #14660. hozzászólásra
Én nem szántok.
Válasz #14658. hozzászólásra
Vajon ez hŕnyadikban húzza?? Én a kettes ágyekémet negyedikbe húzom, de ha kötöttebb a talaj, hát van hogy szenved. Ti hányadikban szántatok? És arra is kíváncsi vagyok, hogy hogy számoljátok a bérmunkát szántásra. Pl. 1000 nm2 mennyiért csinálnátok meg?
Válasz #14658. hozzászólásra
Szép szép de van értelme ennyire leterhelni a gépet
Válasz #14656. hozzászólásra
Na ez aztán a nagyszerü!
Kicsit csitulnak a tennivalók, és ha nincs ellenedre megkeresnélek.
Fórumoznánk egy kicsit.
Természetesen előzetes egyeztetés.
Válasz #14655. hozzászólásra
Szia!
Akkor csak egy órányira vagyunk egymástól.
Az én fatornyos falum: Iharosberény.
Válasz #14654. hozzászólásra
No halliho!
Az én kis telepúlésem neve Táska.
És te?
Válasz #14653. hozzászólásra
Szia!
Én is somogyi vagyok. Merre laksz?
Válasz #14652. hozzászólásra
Üdv. mindenkinek!
Ezek után újra síkolás lesz!
Itt nálunk Somogyban van egy bazi nagy gépműhely Taszár a település neve, és a reklámjukban is úgy van, hogy a kapálógéptől a mozdony motorig bármi.
Válasz #14651. hozzászólásra
Üdv Csináltam már egy két német kis traktortort ott sincs tömítés a hengerfej alatt,azokat mind össze szoktuk csiszolni.De eddig mind jó lett
Válasz #14649. hozzászólásra
Szia.Nekem is volt ilyen gondom de én csak egyszerűen utána húztam a hengerfej csavaroknak.És meg szűnt a probléma.
Válasz #14646. hozzászólásra
Üdv kollágák!
Van egy motor javítós cimborám,nála szoktam a gépi munkákat csináltatni,-síkba húzatás,főtengely köszörülés stb- egyszer akartam vele a t25 hengerfejét síkoltatni,nem vállalta,mondván,hogy kúposra kell le síkolni,és nincs olyan maró szerszáma.A szelep vezetőket kicserélte,szelepeket be marta,de a síkolás elmaradt,lehúztam nélküle,de így is szuperál...
Válasz #14648. hozzászólásra
És olyat nem próbáltatok,hogy meg csiszolni Mint a szelepeket??
Válasz #14647. hozzászólásra
Szia.Igazam lett csak kevesen figyelnek rám mert nem írok regényt.
Válasz #14646. hozzászólásra
Helló!
Végül is max. igazad van, mert mikor a hengerfej síkba lett.... akkor már necces volt a henger felső síkja, de ráfogtuk hogy jó .
Bevallom én voltam hanyag, és most szedhetem újra szét.
Válasz #14633. hozzászólásra
Szia!
Ha utánahúzással sem jó akkor ott valami nem síkban van.Vagy a hengerfej alja vagy a henger felső része.Ott semmilyen tömítés nincs.
Ha jók az illesztések akkor a csavarok lehúzásával tömíteni kell.
Válasz #14634. hozzászólásra
Szia!
A sonkák mindhárom állásában le lehet engedni az olajat,ugyan is a külső íven három nagyobb csavardugó, belül három nívócsavar van.
Pl: Ha a gép alacsony állásba van akkor az alsó nagy csavart kihajtod és a hozzátartozó nívócsavart.A középső vagy a felső nagy csavaron pedig bele öntesz sonkákként 1.5liter hajtómű olajat.A nívónál meg kell jelenni az olajnak.
Legjobb melegen csinálni mert, könnyebben kifolyik az olaj.
Válasz #14639. hozzászólásra
Szia!
Órabérben nagyon ritkán de, csak a vékonyat: 2.500/h.
Egy óra alatt jó segítséggel közepesen vastag fánál kb:6-6.5m3.
van ilyen cucc, úgy néz ki mint egy bazinagy fecskendő.
azzal le lehet szivatni az olajat belőle.
Válasz #14633. hozzászólásra
Hengert is nézesd meg