Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv, megvettem az első traktoromat, vki tudna segíteni, hogy biztosítás, átírás minden úgy megy mint a személygépkocsinál (tehát először biztosítás kötés, illeték stb.). Egy 3 kocsis sorközművelőt is vettem hozzá, ahhoz lenne vmilyen ötlet, h lehetne műtrágyszórót ráépíteni, milyen alkatrészből legjobb és legolcsóbb kiindulni (pl. spc adagolókerék, tartály, meghajtókerék)?
Köszönöm
Megint kérdés: mi az a résolaj?Azt tudom hogy az adagolóhoz van köze valahogy. Ez a résolaj dolog jó vagy rossz? Próbáltam visszakeresni a fórumon, de nem sokmindent találtam.
Elöbb elfelejtettem. Lenne még egy kérdésem. A hidraulikát müködtető kar(arra gondolok ami vonószárakat mozgatja fel-le) mellet jobbra lévő kar mire való? Ha jól tudom az is a hidraulikát müködteti, de ez pl homlokrakodóhoz meg pótkocsi billentéshez való. Azon kívűl van valami jelentősége?
Köszönöm a segítséget, nincs semmi probléma hogy nincs ilyen lemez,így is rengeteget segítettél.Van itthon mindenféle lemezem, abból majd szerkesztek egy ilyen lapot aztán felteszem a Vlagyiminátorra
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Első hidnál,hogy lehet az elsö kerekeket széjelébb tenni?Azt látom,hogy van 2 csavar anyával jobb meg bal felöl.Ha ezeket felengedem meg a kormány összekötöt is aztán már szét birom húzni?
Válasz #10324. hozzászólásra
Á nem lesz belőle semmi,igaz alacsony művelésű a téli hideg nem ártott nekik, de a tavaszi fagy azt is meg csípte.Messze van még az ősz hogy optimista legyek a termés miatt.Majd talán jövőre jobb lesz, de az se biztos.
Üdv. gagoman!
Úgy van! Mindenféleképpen szedd ki azt a lemezt és oda a hengerek közé szerintem szerkessz egy masszív lemezt, ahogy a képen is van nekem. Szerintem 2-es vagy 3-as lemez jó lesz oda.
Ilyen melegben gátolja az a lemez(ami most fent van neked), hogy rendesen eltávozzon a meleg levegő a hengerektől.
ui.: Holnap ha minden igaz, megyek méhtelepre, ott van egy T-25 motor, megnézem neked, hogy meg van-e ez még rajta, és akkor elhozom! Aztán postán el tudom küldeni.
Nagyon kár érte, sajnálom...! Nekünk is elfagyott 5 vagy 6 éve...sajnos ismerős az érzés. Remélem a többi területen duplán visszajön a károd.
Mi is jövőre fogunk pótolni, most hogy a traktor megvan tudunk majd hidrofúróval dolgozni ami azért nagyon meggyorsítja a dolgot. Annyi hiány van sajna hogy az már nem is pótlás hanem majdnem telepítés....3000 tőke... meg majd 80 barack utána, és ez még csak a kezdet, utána való évben lesz ennél is több. Még szerencse hogy magam fogom előállítani az oltványt, szőlőt meg a barackot is, anyagilag nem is győzném ha venni kéne.
Válasz #10321. hozzászólásra Hali!Ha vissza mész az írásaimhoz{erről már többen is írtak}találsz a fűtésről képeket.A hengerek közé a terelőlemez a jobb hűtést és levegőeloszlást szolgálja.
Szia gagoman Cserélem a 8 éves kékfrankosban a karokat mert a téli nagy hideg oda vágott neki Kezdem az új karokat felvezetni.Alig hogy be állt termőre most kezdem az egészet újra.
Múltkor említetted hogy ha leszedem azt a burkolatot a hengerektől amiről mutattam képet is(azt valószínűsítetted hogy pótfűtés miatt kellett) , akkor fel kell tenni a hengerek közé egy légterelő lapot. Nekem az nincsen gyári. Ha házilag készítek egyet és azt teszem oda az is megteszi?Egyébként nemtudom mi lehetett az a lap, néztem a fülkét, sehol nincs rajta lyuk ahol egy esetleges pótfűtést kialakított volna az elöző tulaj.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik hogy szegény tavaly szeptemberben hirtelen szívrohamban meghalt, lehet elkezdte csak már befejezni nem tudta.
Nekem meg így azért vannak kétségeim hogy mégis mi a szerepe. Lehet hogy télen így akarta melegebben tartani a hengereket?
Néha nagy gondban vagyok hogy mit hogyan kezeljek a gépen. Felmenőim közül senki se rendelkezik ilyesfajta tapasztalatokkal,nekem ez az első gépem, első szezonom.
Válasz #10316. hozzászólásra
Szia.A permetező max3.5hl függesztett,vetőgép 12soros,tárcsa 2x8 leveles 45-ős lap,B jogosítvánnyal lehet vezetni.Kocsizásra jó gép de szántás az már kérdéses,mert milyen terület és a talaj de egyébként minden munkagép van hozzá.
A terület sík, mezőségi középkötött, max 2 fejes ekével szántás, de inkább egy 200 l permetezővel permetezés, 3 soros sorközművelés és vetés szintén 3 sorossal, illetve ezek hengerezése boronálásához kellene.
Válasz #10316. hozzászólásra Szerintem 10Ha egy kicsit sok.Ez attól függ, hogy milyen munkát akarsz végezni és milyen talajon és mennyire dombos a terület?A szántás elég terhelő dombos vidéken.
Válasz #10314. hozzászólásra Lehet,hogy igazad van, mert amikor én megvettem a T-30-ast hasonló gondjaim voltak.
A kuplungtárcsák fordítva voltak berakva és darálta a kuplungtárcsa agyrészét.Ráadásul összetörte a seegergyűrűt és bordás alátétét is.Ilyenkor olyan mintha a kuplung be lenne nyomva.
Üdv, teljesen kezdőként keressem a segítséget
érdeklődnék, h most néztem ki egy jó állapotú
T25-t, kis 1000 nm kertek rendbetételére és néhány külőnálló 2-3 ha (összesen 10 ha) területek feladataihoz kellene.
Érdemes ezzel a kis traktorral nekiindulnom? A nagyobb területek szántásához elegendő lesz? Hány literes permetezőt tudok rá rakni? Kapható hozzá sorközművelő, vetőgép vagy ami jó a kis japán traktorokhoz az jó ehhez is? B jogsival lehet vezetni vagy kell valami külön vizsga vagy papír h magáncélra dolgozzak vele?
Köszönöm
Mennyi a reális ára egy 92 évj. többév műszakis jó állapotú gépnek?
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Első hidnál,hogy lehet az elsö kerekeket széjelébb tenni?Azt látom,hogy van 2 csavar anyával jobb meg bal felöl.Ha ezeket felengedem meg a kormány összekötöt is aztán már szét birom húzni?
Válasz #10312. hozzászólásra
Szerintem a kuplung szerkezet nem szorítja kellőképpen össze a lendkereket + a kuplungtárcsát + a nyomólapot,és ezért csúszik a tárcsa. Mintha be lenne nyomva a kuplung.Rosszul raktátok össze a szerkezetet.
Válasz #10312. hozzászólásra
A nyeles tengely forog,összekötő karmantyú a helyén,tehát a váltóig eljut a hajtás...igaz?
Ha a váltóhoz nem nyultál,nézd meg,hogy az előválasztó országuti,vagy terep helyett nem e üresben van a váltó.
mikor húzom sebességbe halkom kicsi recést hogy be váltót de a kerekek nem mozdulnak meg kuplung tárcsa is jó meg ugy nyomcsapágy villákat tetem rá és nyomcsapágy ah fel van engedve akkor nem ér a villához. Mikor le kuplungolok meg szűnik a kapcsolat. csak a gép nem megy
Válasz #10269. hozzászólásra Hali!Az a rugós- golyósszelep azért van bent, hogy az olaj szivattyúnal a megnövekedett nyomást elengedje.{Ez kb:4.5bár.}Amíg az olajnyomásod nem megy 1bár alá alapjáraton addig rendben van.Ezt a szelepet kopottabb motornál szokták állogatni.
sziasztok van egy nagyon nagy bajom szét volt húzva a kicsi és össze raktam és mikor sebességbe teszem nem megy a gép de a nyeles tengely forog meg minden mi lehet a probléma oka???
Helo! Én meg vagyok elégedve a fékkel ha rendbe van tartva akkor fog hátrafelé is! A bal fékeden meg próbálj állítani hátha akkor jó lesz! Bal oldalt a fülke alatt van egy kis dekni azt leveszed és alatta találsz egy csavart azon húzzál kicsit és hátha jó lesz!
Sziasztok.
Valaki nem tudna nekem megmondani, hogy mennyi kell legyen a T25-ös kistraktor porlasztojainak nyomasa?? Nagyon fontos lenne...Elöre is koszonom.
Koszonom "gagomannak "a képeket a kultivátorról.Én valójában Zetoros vagyok, de 4 hónappal ezelott vettem
T25-ost a keskeny soros szolombe.Ez az év az ismerkedés
éve lessz.Már tobbszor kaptam értékes tanácsokat a fórum-
résztvevoitol.Most szrtetném megkérezni,hogy a fékek milyen minoséguek a T25-oson.Nekem a jobb kerék fékez a
ball nem.A szallag fékekkel nem a leggjobb a tapasztalatom /hátra fele mennyire fékeznek?/.Nem vagyok egy félos tipus, de itt-ott azért van lejto nálunk,így jó
ha a fékek valamennyire rendben vannak.Hasznos tanácsaitokat elolre is koszonom.Kiskér.
Mifelénk is eléggé kötött a föld és ráadásnak mégy hegyek is vannak! És minden évben minden összevetve szerintem több mint 2 hektárt szántok minden ősszel és vígan meg tudom csinálni! 2*35 ös ekével kb 20-25 centi mélyen! ezek mellet van gyümölcsös és kaszáló! mindent összevetve kb 5 hektár sajátot + a bérmunka! és ellátja a traki!
Itt nagyon kemény kötött a talaj és nehéz szántani is.2ha kellene minden évben szántani a többi kaszáló lenne lucerna.Erre kellenen a kis gép csak ahogy néztem elég drágán lehet kapni egy ilyet.
Annyira nem vészes, Mátrában üzöm az ipart, Gyöngyös-Gyöngyöstarján környékén szőlőben. Sajnos azért van egy két kisebb nagyobb dombos terület, ahol azért óvatosan kell dolgozni illetve menni.Sokat dobna az a szélesítés. Most vadonatúj gumik vannak rajta, azok sajnos elég vékonykák, hallottam azonban valami ballonkerekekről. Gondolom az valami szélesebb nagyobb darab lehet, fordított felnin ha olyanok lennének akkor szerintem egy 250 es rába se borítaná meg
Nézegettem ma a traktort, tényleg elég alacsonyan lehet a súlypontja, de azért ha vége ennek a szezonnak(számomra az első) és nem szokom meg akkor fordítás lesz a vége. Köszi mégegyszer
A másik, lehet, hogy elég lesz neked mindössze csak megcserélni a két kereket!
Nekem ez a szélesség a megfelelő, mert az első hajtott kerekhez így van 1 vonalban.
Üdv. Gagoman!
Természetesen, már mutatom is! : Hirtelen nem találtam a mérőszalagot, de így is turom mutatni, a két felni belső pereme közti távolság 114 cm.
Amit felsorolsz tevékenységi körnek, azokat ellátja simán, amiért aggódom az a szántás lenne, de itt nagyban függ a talaj szerkezetétől. Egy kötöttebb talajtípusnál már nem igazán hatékony gép a szántásra, mivel a lóerő és a gép tömege is kevés hozzá, hozzáteszem, ha normális szántást akarsz végezni.
25336 hozzászólás
Hülye kérdés, de eredetiségvizsgálat kell traktorra, ezen még van 2 év műszaki
Válasz #10338. hozzászólásra
Szia.Igen csak legyen műszaki a gépen csak akkor lehet átírni.
Üdv, megvettem az első traktoromat, vki tudna segíteni, hogy biztosítás, átírás minden úgy megy mint a személygépkocsinál (tehát először biztosítás kötés, illeték stb.). Egy 3 kocsis sorközművelőt is vettem hozzá, ahhoz lenne vmilyen ötlet, h lehetne műtrágyszórót ráépíteni, milyen alkatrészből legjobb és legolcsóbb kiindulni (pl. spc adagolókerék, tartály, meghajtókerék)?
Köszönöm
Válasz #10329. hozzászólásra
Köszi szépen Árpy a segitséget.
Sziasztok!
Megint kérdés: mi az a résolaj?Azt tudom hogy az adagolóhoz van köze valahogy. Ez a résolaj dolog jó vagy rossz? Próbáltam visszakeresni a fórumon, de nem sokmindent találtam.
Köszönöm a segítséget
Sziasztok vlagyisok!
Hashúzót keresek T25 ös alá.
vati67@gmail.com
Én most építettem ki a 2. kimenetet. Itt helyeztem el őket, mert itt férni hozzá a legkönnyebben.
Válasz #10332. hozzászólásra
Nincs semmi jelentősége! Úgy ahogy írtad is, az a másik hidraulika körnek a karja!
Elöbb elfelejtettem. Lenne még egy kérdésem. A hidraulikát müködtető kar(arra gondolok ami vonószárakat mozgatja fel-le) mellet jobbra lévő kar mire való? Ha jól tudom az is a hidraulikát müködteti, de ez pl homlokrakodóhoz meg pótkocsi billentéshez való. Azon kívűl van valami jelentősége?
Szia Árpy!
Köszönöm a segítséget, nincs semmi probléma hogy nincs ilyen lemez,így is rengeteget segítettél.Van itthon mindenféle lemezem, abból majd szerkesztek egy ilyen lapot aztán felteszem a Vlagyiminátorra
Vagyis T30-A/69, mert a 70-es szervós már.
Válasz #10328. hozzászólásra
Üdv. atosz!
Összeállítottam neked a szélesítés menetét: "katt a képre"
Igaz, T30-A/70, de ugyanaz a T-25 is.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Első hidnál,hogy lehet az elsö kerekeket széjelébb tenni?Azt látom,hogy van 2 csavar anyával jobb meg bal felöl.Ha ezeket felengedem meg a kormány összekötöt is aztán már szét birom húzni?
Válasz #10325. hozzászólásra
Üdv. gagoman!
Voltam méhtelepen, de elvitték a T-25 motort sajna.
De a lemezből való kialakítást ajánlom.
Válasz #10324. hozzászólásra
Á nem lesz belőle semmi,igaz alacsony művelésű a téli hideg nem ártott nekik, de a tavaszi fagy azt is meg csípte.Messze van még az ősz hogy optimista legyek a termés miatt.Majd talán jövőre jobb lesz, de az se biztos.
Válasz #10321. hozzászólásra
Üdv. gagoman!
Úgy van! Mindenféleképpen szedd ki azt a lemezt és oda a hengerek közé szerintem szerkessz egy masszív lemezt, ahogy a képen is van nekem. Szerintem 2-es vagy 3-as lemez jó lesz oda.
Ilyen melegben gátolja az a lemez(ami most fent van neked), hogy rendesen eltávozzon a meleg levegő a hengerektől.
ui.: Holnap ha minden igaz, megyek méhtelepre, ott van egy T-25 motor, megnézem neked, hogy meg van-e ez még rajta, és akkor elhozom! Aztán postán el tudom küldeni.
Szia Sanyi!
Nagyon kár érte, sajnálom...! Nekünk is elfagyott 5 vagy 6 éve...sajnos ismerős az érzés. Remélem a többi területen duplán visszajön a károd.
Mi is jövőre fogunk pótolni, most hogy a traktor megvan tudunk majd hidrofúróval dolgozni ami azért nagyon meggyorsítja a dolgot. Annyi hiány van sajna hogy az már nem is pótlás hanem majdnem telepítés....3000 tőke... meg majd 80 barack utána, és ez még csak a kezdet, utána való évben lesz ennél is több. Még szerencse hogy magam fogom előállítani az oltványt, szőlőt meg a barackot is, anyagilag nem is győzném ha venni kéne.
Válasz #10321. hozzászólásra Hali!Ha vissza mész az írásaimhoz{erről már többen is írtak}találsz a fűtésről képeket.A hengerek közé a terelőlemez a jobb hűtést és levegőeloszlást szolgálja.
Szia gagoman Cserélem a 8 éves kékfrankosban a karokat mert a téli nagy hideg oda vágott neki Kezdem az új karokat felvezetni.Alig hogy be állt termőre most kezdem az egészet újra.
Szia Árpy!
Múltkor említetted hogy ha leszedem azt a burkolatot a hengerektől amiről mutattam képet is(azt valószínűsítetted hogy pótfűtés miatt kellett) , akkor fel kell tenni a hengerek közé egy légterelő lapot. Nekem az nincsen gyári. Ha házilag készítek egyet és azt teszem oda az is megteszi?Egyébként nemtudom mi lehetett az a lap, néztem a fülkét, sehol nincs rajta lyuk ahol egy esetleges pótfűtést kialakított volna az elöző tulaj.
Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik hogy szegény tavaly szeptemberben hirtelen szívrohamban meghalt, lehet elkezdte csak már befejezni nem tudta.
Nekem meg így azért vannak kétségeim hogy mégis mi a szerepe. Lehet hogy télen így akarta melegebben tartani a hengereket?
Néha nagy gondban vagyok hogy mit hogyan kezeljek a gépen. Felmenőim közül senki se rendelkezik ilyesfajta tapasztalatokkal,nekem ez az első gépem, első szezonom.
Még jó hogy rátaláltam erre a jó kis csapatra!
Válasz #10316. hozzászólásra
Szia.A permetező max3.5hl függesztett,vetőgép 12soros,tárcsa 2x8 leveles 45-ős lap,B jogosítvánnyal lehet vezetni.Kocsizásra jó gép de szántás az már kérdéses,mert milyen terület és a talaj de egyébként minden munkagép van hozzá.
A terület sík, mezőségi középkötött, max 2 fejes ekével szántás, de inkább egy 200 l permetezővel permetezés, 3 soros sorközművelés és vetés szintén 3 sorossal, illetve ezek hengerezése boronálásához kellene.
Válasz #10316. hozzászólásra Szerintem 10Ha egy kicsit sok.Ez attól függ, hogy milyen munkát akarsz végezni és milyen talajon és mennyire dombos a terület?A szántás elég terhelő dombos vidéken.
Válasz #10314. hozzászólásra Lehet,hogy igazad van, mert amikor én megvettem a T-30-ast hasonló gondjaim voltak.
A kuplungtárcsák fordítva voltak berakva és darálta a kuplungtárcsa agyrészét.Ráadásul összetörte a seegergyűrűt és bordás alátétét is.Ilyenkor olyan mintha a kuplung be lenne nyomva.
Üdv, teljesen kezdőként keressem a segítséget
érdeklődnék, h most néztem ki egy jó állapotú
T25-t, kis 1000 nm kertek rendbetételére és néhány külőnálló 2-3 ha (összesen 10 ha) területek feladataihoz kellene.
Érdemes ezzel a kis traktorral nekiindulnom? A nagyobb területek szántásához elegendő lesz? Hány literes permetezőt tudok rá rakni? Kapható hozzá sorközművelő, vetőgép vagy ami jó a kis japán traktorokhoz az jó ehhez is? B jogsival lehet vezetni vagy kell valami külön vizsga vagy papír h magáncélra dolgozzak vele?
Köszönöm
Mennyi a reális ára egy 92 évj. többév műszakis jó állapotú gépnek?
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Első hidnál,hogy lehet az elsö kerekeket széjelébb tenni?Azt látom,hogy van 2 csavar anyával jobb meg bal felöl.Ha ezeket felengedem meg a kormány összekötöt is aztán már szét birom húzni?
Válasz #10312. hozzászólásra
Szerintem a kuplung szerkezet nem szorítja kellőképpen össze a lendkereket + a kuplungtárcsát + a nyomólapot,és ezért csúszik a tárcsa. Mintha be lenne nyomva a kuplung.Rosszul raktátok össze a szerkezetet.
Válasz #10312. hozzászólásra
A nyeles tengely forog,összekötő karmantyú a helyén,tehát a váltóig eljut a hajtás...igaz?
Ha a váltóhoz nem nyultál,nézd meg,hogy az előválasztó országuti,vagy terep helyett nem e üresben van a váltó.
Válasz #10311. hozzászólásra
mikor húzom sebességbe halkom kicsi recést hogy be váltót de a kerekek nem mozdulnak meg kuplung tárcsa is jó meg ugy nyomcsapágy villákat tetem rá és nyomcsapágy ah fel van engedve akkor nem ér a villához. Mikor le kuplungolok meg szűnik a kapcsolat. csak a gép nem megy
Válasz #10310. hozzászólásra
Magyarúl olyan mintha a kuplung csúszna??? mármint a villa csere után???
Válasz #10309. hozzászólásra
csá maga a váltóhoz nem lett nyúlva csak a nyomcsapágy villa lett ki cserélve
Válasz #10307. hozzászólásra
Országút -terep (előválasztó fogaskerék)kapcsolódik???
Átadja a hajtást a kimenő tengelynek nem lett fordítva berakva???
Válasz #10294. hozzászólásra Hali! először nekem is furcsa volt de, idővel meglehet szokni.Nekem középső állásban vállt be kiforgatott felnivel.
Válasz #10304. hozzászólásra
igen forog a váltónak is tengelye hidralika szivattyú is !!!
Válasz #10292. hozzászólásra Helló! Az enyém ugyanígy van beállítva 11.2x28-as gumikkal.Semmi problémám vele.
Válasz #10269. hozzászólásra Hali!Az a rugós- golyósszelep azért van bent, hogy az olaj szivattyúnal a megnövekedett nyomást elengedje.{Ez kb:4.5bár.}Amíg az olajnyomásod nem megy 1bár alá alapjáraton addig rendben van.Ezt a szelepet kopottabb motornál szokták állogatni.
Válasz #10303. hozzászólásra
Hali.
A nyeles tengely váltó felöli végén az összekötő karmantyút visszatetted?
sziasztok van egy nagyon nagy bajom szét volt húzva a kicsi és össze raktam és mikor sebességbe teszem nem megy a gép de a nyeles tengely forog meg minden mi lehet a probléma oka???
sos be várom a segítségeteket!!!
Válasz #10300. hozzászólásra
Szia.A porlasztó nyitó nyomása 17+0,5 MPa.
Válasz #10299. hozzászólásra
Helo! Én meg vagyok elégedve a fékkel ha rendbe van tartva akkor fog hátrafelé is! A bal fékeden meg próbálj állítani hátha akkor jó lesz! Bal oldalt a fülke alatt van egy kis dekni azt leveszed és alatta találsz egy csavart azon húzzál kicsit és hátha jó lesz!
Sziasztok.
Valaki nem tudna nekem megmondani, hogy mennyi kell legyen a T25-ös kistraktor porlasztojainak nyomasa?? Nagyon fontos lenne...Elöre is koszonom.
Koszonom "gagomannak "a képeket a kultivátorról.Én valójában Zetoros vagyok, de 4 hónappal ezelott vettem
T25-ost a keskeny soros szolombe.Ez az év az ismerkedés
éve lessz.Már tobbszor kaptam értékes tanácsokat a fórum-
résztvevoitol.Most szrtetném megkérezni,hogy a fékek milyen minoséguek a T25-oson.Nekem a jobb kerék fékez a
ball nem.A szallag fékekkel nem a leggjobb a tapasztalatom /hátra fele mennyire fékeznek?/.Nem vagyok egy félos tipus, de itt-ott azért van lejto nálunk,így jó
ha a fékek valamennyire rendben vannak.Hasznos tanácsaitokat elolre is koszonom.Kiskér.
Válasz #10297. hozzászólásra
Mifelénk is eléggé kötött a föld és ráadásnak mégy hegyek is vannak! És minden évben minden összevetve szerintem több mint 2 hektárt szántok minden ősszel és vígan meg tudom csinálni! 2*35 ös ekével kb 20-25 centi mélyen! ezek mellet van gyümölcsös és kaszáló! mindent összevetve kb 5 hektár sajátot + a bérmunka! és ellátja a traki!
Válasz #10291. hozzászólásra
Itt nagyon kemény kötött a talaj és nehéz szántani is.2ha kellene minden évben szántani a többi kaszáló lenne lucerna.Erre kellenen a kis gép csak ahogy néztem elég drágán lehet kapni egy ilyet.
Szia Árpy!
Annyira nem vészes, Mátrában üzöm az ipart, Gyöngyös-Gyöngyöstarján környékén szőlőben. Sajnos azért van egy két kisebb nagyobb dombos terület, ahol azért óvatosan kell dolgozni illetve menni.Sokat dobna az a szélesítés. Most vadonatúj gumik vannak rajta, azok sajnos elég vékonykák, hallottam azonban valami ballonkerekekről. Gondolom az valami szélesebb nagyobb darab lehet, fordított felnin ha olyanok lennének akkor szerintem egy 250 es rába se borítaná meg
Válasz #10294. hozzászólásra
Nem tudom, mekkora dombok vannak feléd, de ha nem akadályoz a szélesebb hátsó kerék , akkor a biztonság érzet kedvéért érdemes szélesíteni.
Köszönöm szépen Árpy!
Nézegettem ma a traktort, tényleg elég alacsonyan lehet a súlypontja, de azért ha vége ennek a szezonnak(számomra az első) és nem szokom meg akkor fordítás lesz a vége. Köszi mégegyszer
A másik, lehet, hogy elég lesz neked mindössze csak megcserélni a két kereket!
Nekem ez a szélesség a megfelelő, mert az első hajtott kerekhez így van 1 vonalban.
Válasz #10289. hozzászólásra
Üdv. Gagoman!
Természetesen, már mutatom is! :
Hirtelen nem találtam a mérőszalagot, de így is turom mutatni, a két felni belső pereme közti távolság 114 cm.
Válasz #10286. hozzászólásra
Üdv!
Amit felsorolsz tevékenységi körnek, azokat ellátja simán, amiért aggódom az a szántás lenne, de itt nagyban függ a talaj szerkezetétől. Egy kötöttebb talajtípusnál már nem igazán hatékony gép a szántásra, mivel a lóerő és a gép tömege is kevés hozzá, hozzáteszem, ha normális szántást akarsz végezni.