Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Most vásároltam egy T25-öst és az lenne a kérdésem hogy 160-as lengőkéses szárzúzót vehetek-e rá. Nagy gazban is elbírja a gép? Vagy vegyek inkább 150-eset azzal kényelmesebb neki? Előző tulajdonos 130-assal használta. Ő csipkebokortól kezdve lapátnyél vastagságot is írtott vele.
Válasz Viktorius1 #22684. hozzászólására
Majd jól megköveznek a t25 tulajok, de ha ennyi pénzed van vegyél inkább egy 80-as MTZ-t. Tízszer körbedolgozza ezt a picit és nagyobb dolgokat is rá bírsz aggatni.
Sziasztok. Vennem kell egy traktort, mert minden évben szopok a kaszáltatással. A szomszédban van egy eladó tip-top t25. Az ára 1.3 milla.
Nem sok az?
15 hektárt kaszálnék, sodornék rz-znék vele. Bírja majd?
Köszi a válaszokat!
Sziasztok. Vennem kell egy traktort, mert minden évben szopok a kaszáltatással. A szomszédban van egy eladó tip-top t25. Az ára 1.3 milla.
Nem sok az?
15 hektárt kaszálnék, sodornék rz-znék vele. Bírja majd?
Köszi a válaszokat!
Válasz Maszek Zs #22676. hozzászólásáraHello!
Nem 25-re, hanem a vtz-em akarom az adagolót megnézetni. A porlasztók jók, azt bemérettem, az adagolót kellene megnézetnem mert erőtlen a gép.
A végén visszatérhetünk a lóhoz,mert a nyugati új csodák nekem megfizethetetlenek,más meg nagyon van ebben a kategóriában. Még jó hogy igazából inkább hobbi,mint munka miatt tartom,hiszen földem csak egy csöppnyi van.
Köszönöm a válaszokat . Akkor remélem a tárcsa lesz elkopva,mert azt fel lehet újítani. Inkább mint valami utánrontott szar. Azért elég szomorú,hogy 60 éves nyugati traktorokhoz,még szinte minden van( ha kell egyáltalán valami),egy ilyen szinte szomszédban gyártotthoz meg csak szart lehet kapni,vagy semmit. A japán trakimat azért adtam el,mert semmi nincs hozzá(na jó nem is jött be igazán),erre most majd ezzel is szívni fogok ! :( Holott százezer szám használják még mindig.
Válasz pannoncondor #22674. hozzászólásáraÉn annyit tudok hozzászólni, hogy a gyári kuplungszerkezetet nehogy kicseréld. A tárcsa nem tudom milyen volt benne, de azzal nem volt baj, de az új szerkezet egy moslék volt. Minél több gyári cucc bent maradjon, amennyire ez lehetséges.
Üdv. Úgy néz ki,hogy kuplungoznom kell a gépet,mert csúszik,és állítani már nem tudunk rajta. Olvastam,hogy sokan szívtak az új kuplunggal, tárcsával,ezért kérdezem: Honnan érdemes venni,mert ha sehonnan, akkor felújíttatom a tárcsát ( ha az baja,és nem a rugók gyengék benne).
Ha a felújítás marad,mennyi a tárcsa gyári vastagsága ? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok .
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraMegnéztem a ventilátort, hát olyan fél milliméter lehet a hézag a lapátok és a búra között, van amelyiknél picit nagyobb, nem tudom mennyinek kéne lennie. Levettem az ékszíjat és kézzel megforgatva mintha elég zörgős hangja lenne, és van egy hajszálnyi kotyogása is. Nincs kizárva, hogy csapágy cserére szorul.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Keresek olyan adagolóst Fejér- és Veszprém megyében aki foglalkozik még köradagolóval. Ha vki tud közületek ajánlani azt megköszönném.
Válasz tiboca69 #22667. hozzászólásáraA gépkönyv szerinti egyfokozatú М-10G2 SAE 30-as olaj viszkozitási indexe és teljesítmény szintje a mostani olajokhoz képest a béka segge alatt van. Egyszer kíváncsiságból kipróbáltam, egy fél évet volt benne. Hát némileg megnőtt az olajfogyasztásom, ez idő alatt még kb 3,5 litert kellett utána tölteni, terhelés alatt nyáron 90-95 fok körül járt a mutató, vérszegény 1 báros nyomás mellett. Ha a gyártó szerint ezek a normális adatok ilyen olajnál, akkor én köszönöm nem kérek belőle.
Most 25 éves a traki, második gazdája vagyok (6 éve), és legjobb tudomásom szerint sosem volt ilyen olajjal használva. Mindig 10, 15, 20w-40-es olajok voltak benne.
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraEgyébként a csapágyat nem csak a nagy fordulat eszi meg, hanem a túl szorosra húzott ékszíj is. Azért meg fogom nézni hogy van-e jelentősebb kopás a ventilátor lapátoknál. Viszont, szerintem is a fő oka valószínűleg a kopott gyűrűknél keresendő, mert bőséges a kartergáz nálam is, 80 fok fölött már vetekszik a kipufogóval.
nem megoldás, csak ideiglenes tüneti kezelés
Ha van idő, szét kell borítani rendesen, hüvely, dugó, gyűrű szettben, mint ahogy írták.
Úgy profi
Meg akkor már a főtengelyre, csapágyakra is rá lehet (kell) nézni, és akkor az olajozás/olajnyomás probléma is orvosolódik.
Válasz ND #22656. hozzászólásáraHúúú... Ennek nekem is utána kell járnom, melegen(?) az enyémből is elég sok kartergáz távozik...
Gyűrű csere a megoldás?
Válasz a2457 #22664. hozzászólásáraApós öreg róka 3D scannet a szembe, mikrométer az ujjban ☺
Viccet félretéve ha jól emkéxek gyűrűt rakosgattunk végig benne és a hézagot néztük mennyire nyílik. Talán...
Válasz ND #22663. hozzászólásáranem fogod kézzel kitapintani a hordósodást.
de mindegy, a lényeg ha telifujja magát a többszéz fokos gázzal akkor természetesen felforr az olaj benne.
Válasz a2457 #22662. hozzászólásáraNéztük, nem tűnt hordósnak.
Gyűrűzés után csökkent a kartergáz.
Mióta csináltuk nem dolgozott igazi hőségben, így nincs igazi összehasonlítás, de mintha már nem melegedne annyira.
Válasz ND #22661. hozzászólásárakétségtelen, végnyomást rendbe is teszi. kérdés hogy mondjuk egy harmad lökethosszal lejjebb mi van. vagy épp mi nincs.
Válasz Gepi #22658. hozzászólásáraNem. Lealábbis nálunk nem. Előélete ismeretlen.
Henger szemre ill tapintásra rendben, se karc se váll.
217üzemórával ezelőtt volt szétbontva, váltó kasztni felújítva, motorhoz nem nyúltunk, nem igényelte. Lehet akkor nem pont úgy lett összerakva mint előtte mert eszegette az olajat, annyira h a kipufogón is jött egy darabig míg összekopott.
Tavaly kapott új gyűrűsort, semmi mást. Azzal is fogyott az olaj egy darabig, de megszűnt miután összekopott.
Az éven már nem melegszik annyira, igaz meleg sincs...
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraenyémben a venticsapágy lehet h még a gyári, viszont szele sztem van rendesen. Mellé állva belebegteti rajtam az inget, meg menwt közben látom h a rinizli bokrokat is.
Após szerint azért melegszik mert kopott a motor és leszökik a gyűrűk mellett a forró égéstermék. van kartergáz rendesen. Tavalyelőtt aratáskor mikor melegben volt űzve láttam h pipál a szellőzőn istenesen. Majdnem többet mint a kipufogón ☺
Válasz sanislo90 #22650. hozzászólásáraa helyzet az hogy az óra biztosan jó, mert ha nagyon eltömődötek a lamellák akkor felment akár 90 fokra is. de ahhoz a lelket ki kellett nyomni a vtz ből, meg a t-25 ből is.
melegen nyélgázon a t-25 ön volt 3-3.5 BAR közt olajnyomásom, hidegen 4. gondolom 4 nél szabályoz le.
amúgy tényleg érdekes, vannak akik arra panaszkodnak hogy durván melegszik, s van aki szűkítőt kell használjon nyáron is hogy legalább üzemmeleg közelébe legyen a motor.
nemtudom miért van.ugyanakkor azt tudom hogyha sokat ment nyélgázon a léghűtő zabálta a csapágyakat.
össze kéne nézni mekkorák a szíjtárcsák, lehet ott lesz a kutya elásva. vag ment sokat csapágyasan aztán a turbina lapátok lekoptak, nagy a hézag és nem visz annyi levegőt. a bánat tudja.
Válasz atti212. #22647. hozzászólásáraköszi a tippet! na nálam ugyan ez a jelenség. talán most választ kaptam arra is hogy miért szivtam ilyen sokat a szivattyú és a tömb közti tömitésekkel... viszont a tömböt sose piszkáltam még, ismeretlen terület számomra. hol is helyezkedik el pontosan ez a kúpos szelep? megnézném mi a helyzet vele.
Válasz ND #22649. hozzászólásáraAkkor nem is nagyon foglalkoztál a géppel?
Lehetséges okok:
-henger és hengerfej hűtőbordák eltömődtek
-szelephézag /amit írtak/
-ventilátor eltömődött
-ékszíj
-előbefecskendezésiszög
-levegőszűrő
-adagoló
-porlasztó
- plusz amit még a kollégák írnak
A könyv 50 °C-105 °C ír motor hőmérsékletnek de nehéz munka esetén 120 °C is lehet.
Nemrég a kollégák erre azt írták, nem lehet, mert az ő gépüket akár hogy űzik, nem tudják 80-ig sem megmelegíteni.
Diagnózisnak a rossz befecskendezési szöget kaptam, de Te is visszaolvashatod
135-ös kaszával, olyan 20-22 fok melegben, frissen cserélt olajjal (15w40 turbós) 30 perc kaszálás után a hőmérő hajszál híján elérte a 80 fokot, az olajnyomás pedig 2 - 2,5 bár között mozgott, hidegen 4 bár volt egyébként. A hűtőbordák viszonylag tiszták, de azért nem patyolat.
Oké hogy léghűtéses, meg nem mai gyerek, de nem sok ez a hőemelkedés ilyen rövid idejű terhelés után?
Válasz ludwig #22646. hozzászólásáraLáttam olyat régen, hogy a kúpos szelep leragadt, mindig zárt állapotban volt. Messziről hallatszott (erős sistergős hangja volt), hogy be van kapcsolva a szivattyú, mert az összes olaj a nyomáshatárolón ment vissza. Többször a tömitést is kinyomta a szivattyúnál, meg persze az összes olajat. Viszont túl is melegedett mindig emiatt, 1 óra alatt úgy felnyomta, hogy már alig tudott emelni. Természetesen a szivattyút is megölte lassan.
Vetted már ki a szelepet?
Válasz a2457 #22645. hozzászólásáraBiztos vagyok hogy van benne elég olaj. Ha levegős lenne akkoris minden müködne rajta rendesen? Hogyan tudom, megnézni hogy habos e az olaj? Csak úgy hogy leersztem a meleg olajat? Én esetleg inkább arra gyanakszom hogy valami kosz van a tömbben. De nemtudom hogy ez egyáltalán okozhatja ezt? Vagy csak simán elfáradt a 24 év alatt, és cserével orvosolható.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy erősen zúgó hangot hallok a vezértömb felől.. eleinte azt hittem hogy a szivattyúval van a baj, de mivel azt nemrégen cseréltem ezért most már biztos vagyok benne hogy vezértömböl jön a hang. Csak akkor szűnik meg ha éppen emelek, vagy leengedek. De ennek ellenére teljesen jól működik csak hát nagyon idegesítő.. Esetleg valakinek valami tipp?
25336 hozzászólás
Válasz zozobp #22687. hozzászólásáraNem pont a kérdésedre lesz válasz,de nekem 175-ös kalapácsos van - ebből a fajtából ez pont a maximum amit elbír.
Válasz ..MZ/X.. #22686. hozzászólásáraAzt se felejtsd el megírni, hogy az mtz tízszer körbe h*gyozza olajjal ezt a pici gépet
Válasz Viktorius1 #22685. hozzászólásáraSzia. Sztem az elég sok érte. Ha nem kell h keskeny legyen a leírt munkákra talán tényleg jobb egy MTZ.
Üdv!
Most vásároltam egy T25-öst és az lenne a kérdésem hogy 160-as lengőkéses szárzúzót vehetek-e rá. Nagy gazban is elbírja a gép? Vagy vegyek inkább 150-eset azzal kényelmesebb neki? Előző tulajdonos 130-assal használta. Ő csipkebokortól kezdve lapátnyél vastagságot is írtott vele.
Én ezt a fajtát néztem rá:
https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Uj_szarzuzo_kozvetlen_a_gyartotol_20011733.htm
Válasz Viktorius1 #22684. hozzászólására
Majd jól megköveznek a t25 tulajok, de ha ennyi pénzed van vegyél inkább egy 80-as MTZ-t. Tízszer körbedolgozza ezt a picit és nagyobb dolgokat is rá bírsz aggatni.
Sziasztok. Vennem kell egy traktort, mert minden évben szopok a kaszáltatással. A szomszédban van egy eladó tip-top t25. Az ára 1.3 milla.
Nem sok az?
15 hektárt kaszálnék, sodornék rz-znék vele. Bírja majd?
Köszi a válaszokat!
Sziasztok. Vennem kell egy traktort, mert minden évben szopok a kaszáltatással. A szomszédban van egy eladó tip-top t25. Az ára 1.3 milla.
Nem sok az?
15 hektárt kaszálnék, sodornék rz-znék vele. Bírja majd?
Köszi a válaszokat!
Mai meló kis rendterítőzés!
Válasz Béla66 #22680. hozzászólásáraKöszönöm, megpróbálom őket. Remélem valamelyik elvállalja a vtz-m adagolóját.
Válasz Maszek Zs #22676. hozzászólásáraHello!
Nem 25-re, hanem a vtz-em akarom az adagolót megnézetni. A porlasztók jók, azt bemérettem, az adagolót kellene megnézetnem mert erőtlen a gép.
Válasz cb_kicsiogre #22672. hozzászólásáraTapolcafő Domonkos József nekem a VTZ adagolót tavaly megcsinálta.30/9105597
Nagy Győző Ajka-Bakonygyepes 06/302276770 talán?
A végén visszatérhetünk a lóhoz,mert a nyugati új csodák nekem megfizethetetlenek,más meg nagyon van ebben a kategóriában. Még jó hogy igazából inkább hobbi,mint munka miatt tartom,hiszen földem csak egy csöppnyi van.
Köszönöm a válaszokat . Akkor remélem a tárcsa lesz elkopva,mert azt fel lehet újítani. Inkább mint valami utánrontott szar. Azért elég szomorú,hogy 60 éves nyugati traktorokhoz,még szinte minden van( ha kell egyáltalán valami),egy ilyen szinte szomszédban gyártotthoz meg csak szart lehet kapni,vagy semmit. A japán trakimat azért adtam el,mert semmi nincs hozzá(na jó nem is jött be igazán),erre most majd ezzel is szívni fogok ! :( Holott százezer szám használják még mindig.
Válasz pannoncondor #22674. hozzászólásáraNem biztos de mintha az rémlene 8mm vagy az alatt kell cserélni.
Válasz cb_kicsiogre #22672. hozzászólásáraIgaz nem Fejér-Veszprém hanem Tolna itt a Gép szolg Kft. De 25-re akarsz adagolót javítgatni?
Válasz pannoncondor #22674. hozzászólásáraÉn annyit tudok hozzászólni, hogy a gyári kuplungszerkezetet nehogy kicseréld. A tárcsa nem tudom milyen volt benne, de azzal nem volt baj, de az új szerkezet egy moslék volt. Minél több gyári cucc bent maradjon, amennyire ez lehetséges.
Üdv. Úgy néz ki,hogy kuplungoznom kell a gépet,mert csúszik,és állítani már nem tudunk rajta. Olvastam,hogy sokan szívtak az új kuplunggal, tárcsával,ezért kérdezem: Honnan érdemes venni,mert ha sehonnan, akkor felújíttatom a tárcsát ( ha az baja,és nem a rugók gyengék benne).
Ha a felújítás marad,mennyi a tárcsa gyári vastagsága ? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok .
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraMegnéztem a ventilátort, hát olyan fél milliméter lehet a hézag a lapátok és a búra között, van amelyiknél picit nagyobb, nem tudom mennyinek kéne lennie. Levettem az ékszíjat és kézzel megforgatva mintha elég zörgős hangja lenne, és van egy hajszálnyi kotyogása is. Nincs kizárva, hogy csapágy cserére szorul.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Keresek olyan adagolóst Fejér- és Veszprém megyében aki foglalkozik még köradagolóval. Ha vki tud közületek ajánlani azt megköszönném.
Válasz tiboca69 #22667. hozzászólásáraA gépkönyv szerinti egyfokozatú М-10G2 SAE 30-as olaj viszkozitási indexe és teljesítmény szintje a mostani olajokhoz képest a béka segge alatt van. Egyszer kíváncsiságból kipróbáltam, egy fél évet volt benne. Hát némileg megnőtt az olajfogyasztásom, ez idő alatt még kb 3,5 litert kellett utána tölteni, terhelés alatt nyáron 90-95 fok körül járt a mutató, vérszegény 1 báros nyomás mellett. Ha a gyártó szerint ezek a normális adatok ilyen olajnál, akkor én köszönöm nem kérek belőle.
Most 25 éves a traki, második gazdája vagyok (6 éve), és legjobb tudomásom szerint sosem volt ilyen olajjal használva. Mindig 10, 15, 20w-40-es olajok voltak benne.
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraEgyébként a csapágyat nem csak a nagy fordulat eszi meg, hanem a túl szorosra húzott ékszíj is. Azért meg fogom nézni hogy van-e jelentősebb kopás a ventilátor lapátoknál. Viszont, szerintem is a fő oka valószínűleg a kopott gyűrűknél keresendő, mert bőséges a kartergáz nálam is, 80 fok fölött már vetekszik a kipufogóval.
Válasz tiboca69 #22668. hozzászólásáraSzia,
nem megoldás, csak ideiglenes tüneti kezelés
Ha van idő, szét kell borítani rendesen, hüvely, dugó, gyűrű szettben, mint ahogy írták.
Úgy profi
Meg akkor már a főtengelyre, csapágyakra is rá lehet (kell) nézni, és akkor az olajozás/olajnyomás probléma is orvosolódik.
Csak erre nálunk eddig nem volt idő
Válasz ND #22656. hozzászólásáraHúúú... Ennek nekem is utána kell járnom, melegen(?) az enyémből is elég sok kartergáz távozik...
Gyűrű csere a megoldás?
Válasz sanislo90 #22648. hozzászólására...nem pont az előírt olaj van benne. :-)
Nem lehet, hogy ez is rásegít a melegedésre?
Válasz ND #22665. hozzászólásáraVagy vonalzó alatt néztük a hézagot / átszűrődő fényt. Már nem tudom
Válasz a2457 #22664. hozzászólásáraApós öreg róka 3D scannet a szembe, mikrométer az ujjban ☺
Viccet félretéve ha jól emkéxek gyűrűt rakosgattunk végig benne és a hézagot néztük mennyire nyílik. Talán...
Válasz ND #22663. hozzászólásáranem fogod kézzel kitapintani a hordósodást.
de mindegy, a lényeg ha telifujja magát a többszéz fokos gázzal akkor természetesen felforr az olaj benne.
Válasz a2457 #22662. hozzászólásáraNéztük, nem tűnt hordósnak.
Gyűrűzés után csökkent a kartergáz.
Mióta csináltuk nem dolgozott igazi hőségben, így nincs igazi összehasonlítás, de mintha már nem melegedne annyira.
Válasz ND #22661. hozzászólásárakétségtelen, végnyomást rendbe is teszi. kérdés hogy mondjuk egy harmad lökethosszal lejjebb mi van. vagy épp mi nincs.
Válasz a2457 #22660. hozzászólásáraLehet h nem profi de volthatása...
Válasz ND #22659. hozzászólásáragyűrűzni hüvelyezés nélkül szerintem nem érdemes..
Válasz Gepi #22658. hozzászólásáraNem. Lealábbis nálunk nem. Előélete ismeretlen.
Henger szemre ill tapintásra rendben, se karc se váll.
217üzemórával ezelőtt volt szétbontva, váltó kasztni felújítva, motorhoz nem nyúltunk, nem igényelte. Lehet akkor nem pont úgy lett összerakva mint előtte mert eszegette az olajat, annyira h a kipufogón is jött egy darabig míg összekopott.
Tavaly kapott új gyűrűsort, semmi mást. Azzal is fogyott az olaj egy darabig, de megszűnt miután összekopott.
Az éven már nem melegszik annyira, igaz meleg sincs...
Válasz ND #22656. hozzászólásáraAz a motor nem lett véletlenül megfőzve de úgy hogy megállt a motor? Van kartergáz rendesen Akkor apósodnak igaza van.
Válasz LehelLehel #22654. hozzászólásáraEsetleg az egyenes fogazású fogaskerekek miatt.
Válasz a2457 #22653. hozzászólásáraenyémben a venticsapágy lehet h még a gyári, viszont szele sztem van rendesen. Mellé állva belebegteti rajtam az inget, meg menwt közben látom h a rinizli bokrokat is.
Após szerint azért melegszik mert kopott a motor és leszökik a gyűrűk mellett a forró égéstermék. van kartergáz rendesen. Tavalyelőtt aratáskor mikor melegben volt űzve láttam h pipál a szellőzőn istenesen. Majdnem többet mint a kipufogón ☺
Válasz ludwig #22652. hozzászólásáraKüldtem egy e-mailt. Lesd meg!
Jóestét!Szeretném kérdezni,hogy nálatok is morog sír a váltó gyors 6 ban?Amugy mitől van a t25 nek ez a morgo hangja?
Válasz sanislo90 #22650. hozzászólásáraa helyzet az hogy az óra biztosan jó, mert ha nagyon eltömődötek a lamellák akkor felment akár 90 fokra is. de ahhoz a lelket ki kellett nyomni a vtz ből, meg a t-25 ből is.
melegen nyélgázon a t-25 ön volt 3-3.5 BAR közt olajnyomásom, hidegen 4. gondolom 4 nél szabályoz le.
amúgy tényleg érdekes, vannak akik arra panaszkodnak hogy durván melegszik, s van aki szűkítőt kell használjon nyáron is hogy legalább üzemmeleg közelébe legyen a motor.
nemtudom miért van.ugyanakkor azt tudom hogyha sokat ment nyélgázon a léghűtő zabálta a csapágyakat.
össze kéne nézni mekkorák a szíjtárcsák, lehet ott lesz a kutya elásva. vag ment sokat csapágyasan aztán a turbina lapátok lekoptak, nagy a hézag és nem visz annyi levegőt. a bánat tudja.
Válasz atti212. #22647. hozzászólásáraköszi a tippet! na nálam ugyan ez a jelenség. talán most választ kaptam arra is hogy miért szivtam ilyen sokat a szivattyú és a tömb közti tömitésekkel... viszont a tömböt sose piszkáltam még, ismeretlen terület számomra. hol is helyezkedik el pontosan ez a kúpos szelep? megnézném mi a helyzet vele.
Válasz ND #22649. hozzászólásáraAkkor nem is nagyon foglalkoztál a géppel?
Lehetséges okok:
-henger és hengerfej hűtőbordák eltömődtek
-szelephézag /amit írtak/
-ventilátor eltömődött
-ékszíj
-előbefecskendezésiszög
-levegőszűrő
-adagoló
-porlasztó
- plusz amit még a kollégák írnak
A könyv 50 °C-105 °C ír motor hőmérsékletnek de nehéz munka esetén 120 °C is lehet.
Válasz ND #22649. hozzászólásáraDe jó nekik, pláne ha kevesebbet mutat az óra mint kéne
Nekem a befecskendezési szög nincs piszkálva, a gyári középső értéken van. Miben befolyásolná ez a hőmérsékletet?
Vagy pl lehet a szelephézagnak is van köze hozzá?
És ha kopottak gyűrűk a dugattyún? Az is lehet rá ilyen hatással?
Válasz sanislo90 #22648. hozzászólásáranekem is ez a tapasztalatom, sőt.
ha a hőmérsékle 25-30fok, akkor még drasztikuszabb, beugrik a 100fokba is.
Nemrég a kollégák erre azt írták, nem lehet, mert az ő gépüket akár hogy űzik, nem tudják 80-ig sem megmelegíteni.
Diagnózisnak a rossz befecskendezési szöget kaptam, de Te is visszaolvashatod
Hali, szerintetek ezek normális adatok?
135-ös kaszával, olyan 20-22 fok melegben, frissen cserélt olajjal (15w40 turbós) 30 perc kaszálás után a hőmérő hajszál híján elérte a 80 fokot, az olajnyomás pedig 2 - 2,5 bár között mozgott, hidegen 4 bár volt egyébként. A hűtőbordák viszonylag tiszták, de azért nem patyolat.
Oké hogy léghűtéses, meg nem mai gyerek, de nem sok ez a hőemelkedés ilyen rövid idejű terhelés után?
Válasz ludwig #22646. hozzászólásáraLáttam olyat régen, hogy a kúpos szelep leragadt, mindig zárt állapotban volt. Messziről hallatszott (erős sistergős hangja volt), hogy be van kapcsolva a szivattyú, mert az összes olaj a nyomáshatárolón ment vissza. Többször a tömitést is kinyomta a szivattyúnál, meg persze az összes olajat. Viszont túl is melegedett mindig emiatt, 1 óra alatt úgy felnyomta, hogy már alig tudott emelni. Természetesen a szivattyút is megölte lassan.
Vetted már ki a szelepet?
Válasz a2457 #22645. hozzászólásáraBiztos vagyok hogy van benne elég olaj. Ha levegős lenne akkoris minden müködne rajta rendesen? Hogyan tudom, megnézni hogy habos e az olaj? Csak úgy hogy leersztem a meleg olajat? Én esetleg inkább arra gyanakszom hogy valami kosz van a tömbben. De nemtudom hogy ez egyáltalán okozhatja ezt? Vagy csak simán elfáradt a 24 év alatt, és cserével orvosolható.
Válasz ludwig #22644. hozzászólásáralehet levegős. olajod nem fehér/habos ?
van benne elég egyáltalán ?
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy erősen zúgó hangot hallok a vezértömb felől.. eleinte azt hittem hogy a szivattyúval van a baj, de mivel azt nemrégen cseréltem ezért most már biztos vagyok benne hogy vezértömböl jön a hang. Csak akkor szűnik meg ha éppen emelek, vagy leengedek. De ennek ellenére teljesen jól működik csak hát nagyon idegesítő.. Esetleg valakinek valami tipp?
Válasz dritta87 #22641. hozzászólásáraA nyomáshatárolót nézted már, hogy nincs e benne valami ? A generátor mögött bújik.
Egyszer láttam olyat, hogy valami szimering rugó féleség darabja aláakadt. Akkor volt egy kis nyomás, de sehogysem ment fel normális értékekre.
Nem azt mondom, hogy ez a baja, de nem nagy ügy megnézni.
Válasz dritta87 #22632. hozzászólásáraNagyon nem!! nekem 4esen van hidegen 100 foknál is 3ason!!
Válasz Gepi #22635. hozzászólásáraHidegen fordulaton eléri a 3-at is.
15w40 van benne.