Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz ludwig #22389. hozzászólásáraA Trabantban elég "hatékony" volt, így szerintem, ha jól csinálták meg, akkor itt is hatékony lehet. Persze a kivitelezéstől sok függ. A Trabinál is akkor volt problémás, ha rosszak voltak a csövek, falsolt, stb.
Én simán levezettem a hengerekről a meleg levegőt, egy terelő lemezzel. Ha nem lett volna elég hatékony, akkor még ezzel megspékeltem volna.
A Trabinál is úgy volt megcsinálva, hogy a hengerekről jövő, és a kipufogódobról levett hővel fűtötte az utasteret.
Válasz Gepi #22386. hozzászólásáraVettem rá egy ns-16ot, meg egy ns-10es szervo szivattyút, gondoltam akkor már mind2 legyen rajta új.
És hallgattam rátok, felöntöttem mind2 rendszert motorolajjal. Tökéletes!
Megszünt aza probléma hogy csak hidegen volt normális szervom..
Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraKöszi! Erre gondoltam én is!! Csak azt hitem h a hátulja magas állásban van nem láttam még magasabra állított t25öst.. :)
Válasz ND #22379. hozzászólásáraEttől balonosabbat ? 12,4-es van rajta nem elég ? Végül is lehet hogy egyszerübb 4 db gumit megvenni ,átrakni. Mint 8db csavart átrakni.
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraNekem also allasban van elol-hatul, de igy is dol hatrafele. Az en szemem is zavarja. Oroszos, moszkvics szeru formaterv. :)
Válasz bs80.td #22310. hozzászólásáraKöszönöm!
Meg néztem ezek szerint nálam magasra van állítva, mert úgy van ahogy a c ábra mutatja!
Csak akkor azt nem értem, hogy a hátsó kerekek is ara vannak szerintem állítva ahogy nézem vagy nem tudom van-e még ennél magasabb, de mégis dől kicsit hátra a gép... Ezek szerint közepes állásba kéne állítani??
Válasz a2457 #22371. hozzászólásáraEzen a logikán haladva akkor pl egy 500 lóerős traktor beindításához kellene egy 30-40 kW-os önindító? Nem hinném...
Az azért csak elgondolkodtató, hogy a két trakit gyárilag majdnem azonos teljesítményű önindítóval szerelik, miközben az MTZ-ben kétszer akkora motor van, háromszor olyan teljesítménnyel, ráadásul mi még kaptunk egy dekompresszort is a csomagba (tuti nem véletlenül)!
Amúgy meg szerintem itt a kézzel való forgatás teljesen irreleváns.
Válasz ND #22365. hozzászólásárael, pont az a szerepe. így feltudja pörgetni nagyobb sebességre a motort az önindító, és a motor is örül neki, kompresszió hiányában van ideje az olajnak eljutni mindenhova mielőtt komoly munkát kéne végezni.
persze ha belendült, felpörgött visszatolod a dekompresszort s a lendület végett szépen be is indul.
vajon melyikhez kell nagyobb erő.
melyik gépnek lehet nagyobb olajszivattyúja (szállítási mennyiségben) , melyiken hány és milyen hidraulika szivattyút forgatsz egyúttal (márha nem kapcsolod ki) , melyiken hány szelepet is mozgatunk, hány szeleprugó erejét kell nekünk legyőzni ?
mtz is szarul indul a nagy adagolóval, kivéve egyes típusokat. pont azért mert lassan tekeri a motort. a sok henger = könyebb indulás annyiban igaz hogy ha minden stimmel annál kevesebb főtengely fordulat alatt fog beindulni, minnél több munkaütem jut egy fordulatra.
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásárarettenetesen, mivel diesel, a nyomás ami a gyulladásért felel.
kopott motort nem valami jó indítani.
következő nagy befolyásoló tényező a porlasztás minősége.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásáraLehet valami abban,amit mondasz. A vlagy előtt t-40 volt.abban is két aku volt de az még -20 fok körül sem kérte a dekompresszort,pörgette és robbant. Pedug abban kétszer akkora motor van mint a vlagyiban
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraAmúgy, hogy jön ide az MTZ? Ne keverjük már a szezont a fazonnal, az 4 hengeres, minden motor fordulatra kétszer annyi munkaütem jut mint a vlagyinál. Minél több a henger annál könnyeben indul, egymásra segítenek a hengerek. Ha pl a T25 ugyanilyen teljesítménnyel 4 hengeres lenne, szerintem egy 1,5 kW-os önindítóval is működne a mostani 3 kW-os helyett.
Válasz sanislo90 #22363. hozzászólásáraAki nem akar gyakran hidegben inditani,annak elég a 74 vagy még kisebb is.Nem kell azt csiszolgatni,az elöirás 12voltos rendszernél,hogy az inditáskor 9volt alá ne essen a feszültség.A 9 volt az öninditó kapcsain mérve értendö...
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyébként a motor kompressziója mennyire befolyásolja a pöccre indulást? Ha túlságosan kopottak a gyűrűk a dugattyún akkor ez észrevehető lesz az indításoknál is?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyszer kipróbáltam egymás után egy 74-es és egy 100-as aksival az indítást, mindkettő kb teljesen fel volt töltve, és az a helyzet hogy nem vettem észre számottevő különbséget a forgatásban. Annyi hogy a nagyobbikban több a szufla, többször lehet próbálkozni. De ha harmadikra se indul, ott már más a gond.
Tény, hogy a forgatás nagyban függ az olajtól is, meg az önindító típusától is, pláne az adott akku töltöttségi szintjétől is, de szerintem a legnagyobb befolyással a kábelezés meg a test kapcsoló érintkezése van rá. Én pl évente legalább egyszer fényesre pucolom a főbb csatlakozási pontokat.
Válasz Gepi #22359. hozzászólásáraNem hiába volt anno szerb-horvát királyság itt is ott is el fajzottak a szavak.
De mi tudjuj csak igazán cifrázni,magyarok
Válasz ND #22360. hozzászólásáraEredetileg amíg jól működött,ha felfelé toltam emelt amikor felért vissza ugrott középre(üresbe) ,ugyanígy volt lefelé is,ha leért visszaugrott a helyére(üresbe). Kivétel persze ha nem húztam le úszóig,mert ugye mindaddig lenn marad még máshivá nem kapcsolom. Ősszel kezdte ezt a hülyeséget aktívan csinálni, előtte is olykor megesett mikor már kevés volt benne az olaj mert ahol csatlakozás volt mindenhol eresztett
Válasz titanatlantis76 #22358. hozzászólásáraAz enyém is addig emel v süllyeszt amíg tartom a kart. Ha elengedem megáll. De nem gondolkoztam rajta h ennek máshogy kellene lennie. Lefelé a kattanás után rögzül a kar de az az úszó
Válasz a2457 #22357. hozzászólásáraAzt tudom. Hiszen nálam van már 15 éve
A gond az,hogy ha sülyeszteni akarom, nem akar lemenni, csak úgy ha tartom a kart,mert visszadobja. Az olajat is akkor habosítja ha kényszerítem (tartom a kart) hogy sülyesszen
Ezt a levegő dolgot meg egyszerűen nem találom meg. Mert sehol nincs egy csepp szivárgás sem. De egy helyen még nézem holnap. Ott szilikon nélül raktam össze (a szűrőnél) csak sima pakolással. Esetleg az. De ha sem,akkor feladom
Válasz titanatlantis76 #22349. hozzászólásáraaz, hogy amikor lefele huzod a akkor nem marad ott, hanem visszaugrik az egy funkció. elvileg amikor mondjuk kiérsz egy soron amit tárcsázol, csak lenyomod a kart, amint elérte a felső állást az emelőszerkezet visszaugrik alapállásba.
az nem hiba hanem egy funkció.
habosodó olaj baj, valahol még jut be levegő.
megfogja enni a szivattyút.
Válasz Gepi #22353. hozzászólásáraElvileg ugyan oda hajtottam vissza ahol volt,menetszámlálás alapján, merthogy a nyomást nem tudom mivel meg mérni. Mert arra gondoltam, hogy lehet-e a nyomás mennyiség hiánya,kihatással a vezélőtömb muködésére?
A pumpát nem kelkett szétszedni,mert hogy új. Szépen is emel nem is "gondolkodik" , csak a volt probléma egy része megmaradt. Az új pumpa is fel habosítja az olajat és ebből adódóan az enelőkarok köztes állásban ruganyos marad a poziciójuk. Meg olyan gondom is van amikor lefelé húzom a kart,nem marad lenn hanem kidobja.
Ötlet,tapasztalat hogy vajon miért van ez ?
Válasz titanatlantis76 #22345. hozzászólásárahehe, dehogyis.
először a hidropumpát megnézed, furatok tiszták e. aztán öntesz bele olajat és kézzel vagy inkább kulcsal megtekered, hogy lássad van e benne forgács. ha a furatok nem tiszták azt ki kell fúrni. ha csillog az olaj ami kijön belőle szét kell szedni, kipucolni, összerakni.
na ha ez megvolt, akkor utánna teszed fel a pumpát.
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraTegyetek bele egy 100 amperest és kész elégbele bőven nekem még a 82-es benn is 100 as van de azt tesztek bele amit akartok péz kérdés az egész
Utólagosan lettem felvilágosítva, hogy van áttételes önindító is, de akkor benn volt a két aksi. Ameddig nem döglenek le addig így is marad. Mert valószinüleg az áttételes önindító sem jönne többe mint a két kis aksi.
Tény hogy nálatok sokkal jobb az alkatrész alkatrész ellátás mint nálunk. Itt már annak is örülni kell hogy ha alkatrészhez jutok
És akkor akkor most felrakjuk az új hidropumpát és reménykedünk benne hogy jó is lesz
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáranekünk még a gyári lassú önindító van rajta, így érthető a dolog. Meg valsz a 20w50 olajat is nehezebb áttörni mint egy hígabbat.
Ha pusztul az önindító majd kap áttételest, addig ezt nyüstöljük.
Télen amúgy sincs beindítva jóformán soha.
Márc-Szept a szezonja lényegében.
Válasz ND #22339. hozzászólásárarendes magneton áttételes önindító kell neki meg korrekt kábelek. épp azért szeretem ezeket a kis masinákat mert minusz végteleneben is beindulnak szépen és könnyen.
ember, gondold e, ugyanakkora önindító megy rá mint az mtz motorra, ez meg fele akkora sincsen és van dekompresszor meg izzítás.
sőt, ha teljesen elment az összes józan ész akkor lehet 24 voltos indítást is csinálni, de akkor már elkeresztelheted hibrid traktornak is, tankolni tuti kivisz önindítóval is ha kell.
a nagy önindítónak az a baja hogy hiába erős, nem forgat elég gyorsan. az áttételes felpörgeti a motort rendesen, visszanyomod utánna a dekompresszort és már pöfög is.
de egyikkel se indul, ha nincsen benne egy jó akksi. ilyen 120 amperes meg egyébb böszmeségeket fölösnek találom, mtz ben is két 74 es van nekem össz-vissz. untig elég is. dekompresszorral kézzel átfordítom a t-25 motort gyakorlatilag. könnyen kell induljon ha rendben van. ha meg van neki baja, azon akksi nem fog segíteni.
ettől független láttam gyakorlatban 24 voltos indítású áttételessel szerelt t-25 öt, csoda hogy nem borítja fel a gépet indítózás közben. a diesel motor kb 18-19 kw teljesítményű ezen a traktoron, az önindító meg 3+ kw. érted. fullad az emelkedőn rá tudsz segíteni az önindítóval, gondold el 80 lovas mtz turbóval 88-90 ló hivatalosan. ez meg 25 lóról ha megy az önindító 25 ről durván 28 lovas :D :D arányaiban többet nyomna mint a turbó az mtz-n :D :D
nincs az az isten hogy ne tekerje be, ha nem indul egy normál 50 amperes akksiról akkor más baj van.
Emlékszem még, amikor a 2 db 6V-os böszme nagy akksi volt a trakiban, meg a gyári önindító. Na akkor dekóval is szenvedés volt indítani, mert a két sorba kötött akksi egymást szívatta, azaz egymást szívta le.
25336 hozzászólás
Válasz ludwig #22389. hozzászólásáraA Trabantban elég "hatékony" volt, így szerintem, ha jól csinálták meg, akkor itt is hatékony lehet. Persze a kivitelezéstől sok függ. A Trabinál is akkor volt problémás, ha rosszak voltak a csövek, falsolt, stb.
Én simán levezettem a hengerekről a meleg levegőt, egy terelő lemezzel. Ha nem lett volna elég hatékony, akkor még ezzel megspékeltem volna.
A Trabinál is úgy volt megcsinálva, hogy a hengerekről jövő, és a kipufogódobról levett hővel fűtötte az utasteret.
Nézzétek mivel találkoztam a metro parkolóban..:D
Tetszik ez a fajta kabinfűtés, kérdés mennyire lehet hatékony?
Válasz ludwig #22387. hozzászólásárahát sajnos ugye ezek a szivattyúk mást nemigen szeretnek.. de annyi előnye van hogy a motorolaj annyira nem drága.
Válasz Gepi #22386. hozzászólásáraVettem rá egy ns-16ot, meg egy ns-10es szervo szivattyút, gondoltam akkor már mind2 legyen rajta új.
És hallgattam rátok, felöntöttem mind2 rendszert motorolajjal. Tökéletes!
Megszünt aza probléma hogy csak hidegen volt normális szervom..
Válasz ludwig #22385. hozzászólására,
szivattyúval végül mire jutottál?
Mai munka:
Válasz titanatlantis76 #22382. hozzászólásáraKényelmesen elfér. Az enyém alacsonyban van ilyen gumival
Válasz stefi69 #22380. hozzászólásáraNem. Előre perest☺
Olvasom itt hogy 12.4 /28 as gumi,ez a méret alacsony beállításnál is befér ?
Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraKöszi! Erre gondoltam én is!! Csak azt hitem h a hátulja magas állásban van nem láttam még magasabra állított t25öst.. :)
Válasz ND #22379. hozzászólásáraEttől balonosabbat ? 12,4-es van rajta nem elég ? Végül is lehet hogy egyszerübb 4 db gumit megvenni ,átrakni. Mint 8db csavart átrakni.
Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraVagy előre peres hátea meg ballonos gumi☺
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraA te géped elől magas ,hátul közepes állásban van ! Az elejét ragd közepes állásba,akkor jól fog állni .
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraNekem also allasban van elol-hatul, de igy is dol hatrafele. Az en szemem is zavarja. Oroszos, moszkvics szeru formaterv. :)
Válasz bs80.td #22310. hozzászólásáraKöszönöm!
Meg néztem ezek szerint nálam magasra van állítva, mert úgy van ahogy a c ábra mutatja!
Csak akkor azt nem értem, hogy a hátsó kerekek is ara vannak szerintem állítva ahogy nézem vagy nem tudom van-e még ennél magasabb, de mégis dől kicsit hátra a gép... Ezek szerint közepes állásba kéne állítani??
Válasz a2457 #22374. hozzászólásáraUgy ahogy mondod nekemis az mtzn kis öninditivan mégis 3omszor olyan nehézbeinditani mint a vlagyimat
Válasz sanislo90 #22373. hozzászólásáraa másik logikával élve a tank motort meg betekeri egy ablaktörlő motor :)
maradjunk annyiban hogy egy nagy motort nehezebb beindítani mint egy kis motort.
az arány nem lineális ez tény.
Válasz a2457 #22371. hozzászólásáraEzen a logikán haladva akkor pl egy 500 lóerős traktor beindításához kellene egy 30-40 kW-os önindító? Nem hinném...
Az azért csak elgondolkodtató, hogy a két trakit gyárilag majdnem azonos teljesítményű önindítóval szerelik, miközben az MTZ-ben kétszer akkora motor van, háromszor olyan teljesítménnyel, ráadásul mi még kaptunk egy dekompresszort is a csomagba (tuti nem véletlenül)!
Amúgy meg szerintem itt a kézzel való forgatás teljesen irreleváns.
Válasz ND #22365. hozzászólásárael, pont az a szerepe. így feltudja pörgetni nagyobb sebességre a motort az önindító, és a motor is örül neki, kompresszió hiányában van ideje az olajnak eljutni mindenhova mielőtt komoly munkát kéne végezni.
persze ha belendült, felpörgött visszatolod a dekompresszort s a lendület végett szépen be is indul.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásárarendben van, akkor kérlek forgass meg kézzel egy mtz motort, meg egy t-25 motort.
vajon melyikhez kell nagyobb erő.
melyik gépnek lehet nagyobb olajszivattyúja (szállítási mennyiségben) , melyiken hány és milyen hidraulika szivattyút forgatsz egyúttal (márha nem kapcsolod ki) , melyiken hány szelepet is mozgatunk, hány szeleprugó erejét kell nekünk legyőzni ?
mtz is szarul indul a nagy adagolóval, kivéve egyes típusokat. pont azért mert lassan tekeri a motort. a sok henger = könyebb indulás annyiban igaz hogy ha minden stimmel annál kevesebb főtengely fordulat alatt fog beindulni, minnél több munkaütem jut egy fordulatra.
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásárarettenetesen, mivel diesel, a nyomás ami a gyulladásért felel.
kopott motort nem valami jó indítani.
következő nagy befolyásoló tényező a porlasztás minősége.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásáraLehet valami abban,amit mondasz. A vlagy előtt t-40 volt.abban is két aku volt de az még -20 fok körül sem kérte a dekompresszort,pörgette és robbant. Pedug abban kétszer akkora motor van mint a vlagyiban
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraAmúgy, hogy jön ide az MTZ? Ne keverjük már a szezont a fazonnal, az 4 hengeres, minden motor fordulatra kétszer annyi munkaütem jut mint a vlagyinál. Minél több a henger annál könnyeben indul, egymásra segítenek a hengerek. Ha pl a T25 ugyanilyen teljesítménnyel 4 hengeres lenne, szerintem egy 1,5 kW-os önindítóval is működne a mostani 3 kW-os helyett.
Válasz ND #22365. hozzászólásáraHát addig nem is fog berobbanni míg vissza nem nyomom a kart az tuti :D
Válasz sanislo90 #22363. hozzászólásáraAki nem akar gyakran hidegben inditani,annak elég a 74 vagy még kisebb is.Nem kell azt csiszolgatni,az elöirás 12voltos rendszernél,hogy az inditáskor 9volt alá ne essen a feszültség.A 9 volt az öninditó kapcsain mérve értendö...
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásáradekompresszorral amúgy is elengeded a nyomást, nem?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyébként a motor kompressziója mennyire befolyásolja a pöccre indulást? Ha túlságosan kopottak a gyűrűk a dugattyún akkor ez észrevehető lesz az indításoknál is?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyszer kipróbáltam egymás után egy 74-es és egy 100-as aksival az indítást, mindkettő kb teljesen fel volt töltve, és az a helyzet hogy nem vettem észre számottevő különbséget a forgatásban. Annyi hogy a nagyobbikban több a szufla, többször lehet próbálkozni. De ha harmadikra se indul, ott már más a gond.
Tény, hogy a forgatás nagyban függ az olajtól is, meg az önindító típusától is, pláne az adott akku töltöttségi szintjétől is, de szerintem a legnagyobb befolyással a kábelezés meg a test kapcsoló érintkezése van rá. Én pl évente legalább egyszer fényesre pucolom a főbb csatlakozási pontokat.
Válasz Gepi #22359. hozzászólásáraNem hiába volt anno szerb-horvát királyság itt is ott is el fajzottak a szavak.
De mi tudjuj csak igazán cifrázni,magyarok
Válasz ND #22360. hozzászólásáraEredetileg amíg jól működött,ha felfelé toltam emelt amikor felért vissza ugrott középre(üresbe) ,ugyanígy volt lefelé is,ha leért visszaugrott a helyére(üresbe). Kivétel persze ha nem húztam le úszóig,mert ugye mindaddig lenn marad még máshivá nem kapcsolom. Ősszel kezdte ezt a hülyeséget aktívan csinálni, előtte is olykor megesett mikor már kevés volt benne az olaj mert ahol csatlakozás volt mindenhol eresztett
Válasz titanatlantis76 #22358. hozzászólásáraAz enyém is addig emel v süllyeszt amíg tartom a kart. Ha elengedem megáll. De nem gondolkoztam rajta h ennek máshogy kellene lennie. Lefelé a kattanás után rögzül a kar de az az úszó
Válasz titanatlantis76 #22356. hozzászólásáraNos a google barátom segítsége alapján
igen, igen az vagyok
De ez már horvát
Válasz a2457 #22357. hozzászólásáraAzt tudom. Hiszen nálam van már 15 éve
A gond az,hogy ha sülyeszteni akarom, nem akar lemenni, csak úgy ha tartom a kart,mert visszadobja. Az olajat is akkor habosítja ha kényszerítem (tartom a kart) hogy sülyesszen
Ezt a levegő dolgot meg egyszerűen nem találom meg. Mert sehol nincs egy csepp szivárgás sem. De egy helyen még nézem holnap. Ott szilikon nélül raktam össze (a szűrőnél) csak sima pakolással. Esetleg az. De ha sem,akkor feladom
Válasz titanatlantis76 #22349. hozzászólásáraaz, hogy amikor lefele huzod a akkor nem marad ott, hanem visszaugrik az egy funkció. elvileg amikor mondjuk kiérsz egy soron amit tárcsázol, csak lenyomod a kart, amint elérte a felső állást az emelőszerkezet visszaugrik alapállásba.
az nem hiba hanem egy funkció.
habosodó olaj baj, valahol még jut be levegő.
megfogja enni a szivattyút.
Válasz Gepi #22354. hozzászólásáraMi az te is naš čovek vagy
Válasz Gepi #22353. hozzászólásáraElvileg ugyan oda hajtottam vissza ahol volt,menetszámlálás alapján, merthogy a nyomást nem tudom mivel meg mérni. Mert arra gondoltam, hogy lehet-e a nyomás mennyiség hiánya,kihatással a vezélőtömb muködésére?
Válasz a2457 #22352. hozzászólásáraRossz helyen lakunk csak amit ideküld olyan amilyen.
Válasz titanatlantis76 #22350. hozzászólásáraAz a biztonsági szelep, azzal tudod beállítani a nyomást hogy mennyi legyen a rendszerben.
Válasz Gepi #22348. hozzászólásáramindegy hol veszed ha hydrosila.
a gyártás olyan amilyen.
Volna még egy kérdésem. A vezérlőtömbön lévő állítható külső csavar az mire szolgál?
A pumpát nem kelkett szétszedni,mert hogy új. Szépen is emel nem is "gondolkodik" , csak a volt probléma egy része megmaradt. Az új pumpa is fel habosítja az olajat és ebből adódóan az enelőkarok köztes állásban ruganyos marad a poziciójuk. Meg olyan gondom is van amikor lefelé húzom a kart,nem marad lenn hanem kidobja.
Ötlet,tapasztalat hogy vajon miért van ez ?
Jó vacak helyről szerzitek be a hidro pumpát ha még szét kell szedni pucolni
Válasz titanatlantis76 #22345. hozzászólásárahehe, dehogyis.
először a hidropumpát megnézed, furatok tiszták e. aztán öntesz bele olajat és kézzel vagy inkább kulcsal megtekered, hogy lássad van e benne forgács. ha a furatok nem tiszták azt ki kell fúrni. ha csillog az olaj ami kijön belőle szét kell szedni, kipucolni, összerakni.
na ha ez megvolt, akkor utánna teszed fel a pumpát.
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraTegyetek bele egy 100 amperest és kész elégbele bőven nekem még a 82-es benn is 100 as van de azt tesztek bele amit akartok péz kérdés az egész
Utólagosan lettem felvilágosítva, hogy van áttételes önindító is, de akkor benn volt a két aksi. Ameddig nem döglenek le addig így is marad. Mert valószinüleg az áttételes önindító sem jönne többe mint a két kis aksi.
Tény hogy nálatok sokkal jobb az alkatrész alkatrész ellátás mint nálunk. Itt már annak is örülni kell hogy ha alkatrészhez jutok
És akkor akkor most felrakjuk az új hidropumpát és reménykedünk benne hogy jó is lesz
https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/T25__T_25__T_25__Vladimirec_76085070.htm
Esteleg valakit érdekelhet. Magamnak csináltam, de reális áron megválnék tőle.
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáranekünk még a gyári lassú önindító van rajta, így érthető a dolog. Meg valsz a 20w50 olajat is nehezebb áttörni mint egy hígabbat.
Ha pusztul az önindító majd kap áttételest, addig ezt nyüstöljük.
Télen amúgy sincs beindítva jóformán soha.
Márc-Szept a szezonja lényegében.
Válasz ND #22339. hozzászólásárarendes magneton áttételes önindító kell neki meg korrekt kábelek. épp azért szeretem ezeket a kis masinákat mert minusz végteleneben is beindulnak szépen és könnyen.
ember, gondold e, ugyanakkora önindító megy rá mint az mtz motorra, ez meg fele akkora sincsen és van dekompresszor meg izzítás.
sőt, ha teljesen elment az összes józan ész akkor lehet 24 voltos indítást is csinálni, de akkor már elkeresztelheted hibrid traktornak is, tankolni tuti kivisz önindítóval is ha kell.
a nagy önindítónak az a baja hogy hiába erős, nem forgat elég gyorsan. az áttételes felpörgeti a motort rendesen, visszanyomod utánna a dekompresszort és már pöfög is.
de egyikkel se indul, ha nincsen benne egy jó akksi. ilyen 120 amperes meg egyébb böszmeségeket fölösnek találom, mtz ben is két 74 es van nekem össz-vissz. untig elég is. dekompresszorral kézzel átfordítom a t-25 motort gyakorlatilag. könnyen kell induljon ha rendben van. ha meg van neki baja, azon akksi nem fog segíteni.
ettől független láttam gyakorlatban 24 voltos indítású áttételessel szerelt t-25 öt, csoda hogy nem borítja fel a gépet indítózás közben. a diesel motor kb 18-19 kw teljesítményű ezen a traktoron, az önindító meg 3+ kw. érted. fullad az emelkedőn rá tudsz segíteni az önindítóval, gondold el 80 lovas mtz turbóval 88-90 ló hivatalosan. ez meg 25 lóról ha megy az önindító 25 ről durván 28 lovas :D :D arányaiban többet nyomna mint a turbó az mtz-n :D :D
nincs az az isten hogy ne tekerje be, ha nem indul egy normál 50 amperes akksiról akkor más baj van.
Emlékszem még, amikor a 2 db 6V-os böszme nagy akksi volt a trakiban, meg a gyári önindító. Na akkor dekóval is szenvedés volt indítani, mert a két sorba kötött akksi egymást szívatta, azaz egymást szívta le.