Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR415.11 FtUSD395.26 FtCHF445.83 FtGBP500.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Gondolom nem én találtam fel a spanyol viaszt, de hátha jól jön valakinek.
Eléggé gyenge az aksi a t25be, nehézkes az indítás, viszont! A levegőcsövet széthúztam, hőlégfúvót 2fokozatba kapcsolva a motorfele fordítva fujatom a levegőt (550°c ) kb. 15 mp-ig majd inditok, 2. Fordulásra indul bikázás, rátöltés nélkül. Nekem bevált!
Válasz Wendelke #22047. hozzászólásáraTeljesen felesleges lecserélni! Forogjon ha üzemmelegen leállítod, legalább fél percig hallatszik. Ha épp olyan munkát csinálsz vele hogy nem melegszik be rendesen a motor és csak ketyereg akkor nem hallatszik leállításkor a forgás.
Válasz stefi69 #22056. hozzászólásáraKöszönöm az észrevételed! Hidd el, én nem az az ember vagyok aki spórol ilyenen. Ha láttad volna a videóm a T25 felújításról... akkor ez fel sem merül. De nem is ez a lényeg, hanem hogy jelenleg nem fér bele a költségvetésbe!120-ért hol is lehet venni 2db gumit?
Válasz atti212. #22066. hozzászólásáraegy adott keresztmettszeten szerinted mikor jön több? próbáld ki egy szívószállal.
ha gyengén fújod, kicsi a nyomás.
szerinted, ha erősen fújod, akkor több vagy kevesebb jön ki belőle ?
Válasz atti212. #22063. hozzászólásárahideg olajjal nagyobb a nyomás.
nekem most mtz-n amikor beindítom olyan mintha be nyomnám a fűtő motort, hallom a fülkében.
hideg nyomásom kicsivel 4 BAR felett van mondjuk.
Válasz Maszek Zs #22062. hozzászólásáraJo otlet! Meg is csinaltam, es latni hogy porog. De nekem tul lassunak tunik. Az jutott eszembe, hogy a forgo reszben levo nagy o gyurunel elszokik az olaj es igy keves jut a fuvokakhoz. Elegge ki van mar kemenyedve az a gumi. A heten veszek egyet es megprobalom. Koszonom a hozza szolasokat!
Válasz bs80.td #22060. hozzászólásáraHa volt kicsapódva cucc akkor csak pörög. Már most lehet a hideg olaj sem megy úgy kifelé a két fuvókán mint nyáron és nem tud annyira pörögni.
Válasz bs80.td #22060. hozzászólásáraaz a helyzet hogy lehet hogy semmi. mert megeshet hogy minden frankó és egyszerűen hangtalan pörög.
de nem valószínű. valamivel megkéne nyomatni a centrigugálszűrőt magát és megnézni hogy teszi e a dolgát.
mondjuk 4 bar nál kevesebbel nyilván.
esetleg kompresszor, szétszedett szűrővel, hátha mutat valamit hogy a fúvókákon kijön e a cucc vagy sem.
Válasz a2457 #22059. hozzászólásáraIgen igazad van, bar azert a jarmu ipar mar meghaladta a centrifugal szurot. Sokkal sokkal precizebb illesztesek eseten is. Gondolok itt peldaul a modern dizel befecskendezo rendszerekre is. Ma ismet szet szedtem az olajszurot. Az egyik rez "fuvoka" reszben el volt tomodve. De egyebkent minden rendben levonek tunt. Konnyen forog a belso resz. Mindent ismet kipucoltam alaposan. Volt benne nemi kosz kicsapodva. Osszeraktam, de egyaltalan nem hallani a hangjat leallitas utan! Mi lehet a problema?
Válasz bs80.td #22058. hozzászólásárahát igazából a legjobb az lenne ha lenne egy cserélhető betétes szűrő a centrifugál előtt..
mindkét megoldás jó, jól tudnak szűrni. mindkettőnek megvan az előnye, de ugyanakkor a hátránya is. kombináltan adják a legjobb szűrést.
a papírszűrő gondja az hogy adott részecske méret alatt nem szűr. ami kisebb azt átengedi.
centrifugál gondja az, hogy ott mindegy mekkora fizikailag a részecske, ki tudná szűrni de a kis fajsúlyú szennyeződéssel nem boldogul, mivel a szűrést végző erő centrifugális erő, értelemszerűen a könnyebb szennyeződést nem szorítja kifele olyan erősen. ami nagyon könnyű, azt nem tudja kipaszírozni a rotor falára, s ezért át is engedi illetve bemossa az olaj magával.
ha tényleg a tisztább olaj a cél, akkor a centrifugális elé kell egy betétes szűrő.
azontúl nekem van minden masinán az olajleresztő csavarra ragasztva bazi erős mágnes. cserekor csodaszépen ott van rajta a fényes fémrészecskék, régen gyári állapotban is ilyenek voltak a leeresztő csavarok. nem jó hogy leszoktak róla. persze csak erősen mágnesezhető cuccot fog meg, de az is valami.
Válasz Wendelke #22046. hozzászólásáraMikor megvettem természetesen én is kipucoltam és átnéztem, minden jónak tűnt. Hétvégén szétszedem megint. Nyilván anyagi oldalról nézve rosszabbul jár az ember egy cserélős szűrővel, de ha tisztább az olaj akkor nem kérdés hogy megéri.
Válasz papp.janos #22049. hozzászólására120e ft a két nagy gumiért az húzós ? 20-évere veszed! Ne azon spórolj ami helyetted dolgozik,óránként 2L anyaggal .Sok ember "köztük lehet hogy te is "elszív 1-hónapban 30-60e ft ot.+ a kávé,+ a pia,stb.
Válasz papp.janos #22052. hozzászólásáraláncot tudsz venni, nem kell minősítettnek lennie, elég a sima teherlánc.
az elv egyszerű, a vastagabb jobb. mert jobb.
és mert nehezebb. egy kis keréksúly amúgyse árt a t-25 szörnynek.
karikát le tudod hajtatni, a mászóköröm egy másik karika szétvágva. a képen látható minta a leghatásosabb. gyakorlatilag 6 fele kell vági egy karikát, aztán minden másodikat kihagyni. remélem érted. akkor kapsz 3 körmöt, oldalirányban is jól tart.
Válasz a2457 #22051. hozzászólásáraWaowww... Sokat segítettél az elképzeléseben, hát még a kivitelezésben. Úgy néz ki, marad a házi megvalósítás. Nagyon szépen köszönöm!!!!!
a lánc akkor eszi a gumit ha nem feszes, és nem csavartszemű láncból van.
ha van rajta lánc akkor a minta nem számít, ha csak ezért akarnád cserélni akkor fölösleges. tükörsimára kopott gumi lánccal nagyobbat fog mint a zsírúj. főleg ha teszel rá mászókörmöt.
ilyen a mászóköröm. láncot úgy méretezd, hogy azt szeressük ha leeresztett gumira lehet feltenni, és utánna amikor felfujatod akkor feszül ki rendesen. ha nem tud mozogni a gumin akkor nem koptat semennyit.
Kettő kérdésben kérném ki a véleményetek:
1.Meg szeretném láncolni a hátsó kerekeket a T25-ön, valami javaslatotok van, hogy hol tudnék venni viszonylag elérhető áron láncot? Még azon gondolkodtam, hogy veszek méterben láncot és házilag összerakom... mi a véleményetek? esetleg vett, vagy csinált már valaki?
2. Hátsó gumikat hol érdemes venni újonnan? Esetleg valaki tud használtat? ( HABI-nál nézegettem, de eléggé húzós az ára. )
Sziasztok!
Kuplung javítás van folyamatban és megakadtam..Alátétet keresek a spirál rugók alá..anyaga valamilyen acélbetétes kringelit.
Hol tudnék hozzá venni??
Válasz bs80.td #22042. hozzászólásáraHa nem hallod, akkor nem úgy pörög ahogy kéne. Amikor hozzám került a traktor, kipucoltam a centrifugál szűrőt az olajcsere alkalmával, és utána már leállításkor jól lehetett hallani, hogy még pörög egy kis ideig a szűrő. Hozzáteszem, elég jól el volt tömődve előtte, szóval volt mit kipucolni.
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására"Előgyújtás" átállításával és a fordulatszám növelésével. (azért a porlasztót sem árt bemérni hogy tudja-e a 170 +/- 5 bár nyitási értéket és milyen a szórásképe).
A D-21 es motorokat már D-120 néven gyártják (Gyártó: LLC "VMTZ")
3 fajta készül belőlük:
30LE (max fordulat: 2000) (elögyujtás: B)
25LE (max fordulat: 1800) (H)
21Le (max fordulat: 1500) (E)
Üdv! A mai napot rászántam, hogy a diffizárat működővé tegyem. A padlólemezt felszedtem, a himba(libikóka) úgy be van álva, hogy sehogy nem bírtam megmozdítani. Kocogtattam, olajoztam, WD-40-eztem, kopogtattam, ütöttem, vertem, majdnem agyvérzést kaptam már olyan mérges voltam. Annyit sikerült elérnem, hogy egy nagyon picit most már megmozdul a csapszeg a házban. Magyarul a himba van rárohadva a csapra. Arra gondoltam, hogy menet közben fogom megtaposni, hátha megmozdulna már a sok olajtól, csak félek, hogy zárva marad oszt akkor jól nézek ki. Van valami ötletetek?
Válasz ND #22033. hozzászólásárateljesen jól mondod.
amit még lehet vele az szerválni rá egy kicsike kis turbót.
valami literes vagy hasonló személygépjárműé megfelel. max nyomást olyan 0.2 BAR ra lehet felhúzni. 1.6 diesel motor turbója már túlnagy erre a kis motorra.
http://youtu.be/H7DxYkhKPi4
Rendsodrózás külső nézetből T 25el HD-ben!
Bocsi a minőségért de a kamerásom még nem tanult bele igazán de majd bele jön!! :)
Még annyi, hogy az 512 es orbithoz kell majd nyomáshatároló szelep is, mert nincs benne, mint az mtznél. Legalábbis az 514 esében nincs benne, a 12 esét nem ismerem.
Meg kellene nézni hanyas az orbit. 100-160 stb- szoktak lenni.
Az azt jelenti, hogy egy kormány fordulatra hány cm3 olajat fog betolni a munkahengerbe.
Aztán kiszámolni a munkahenger térfogatát, egyik irányba is másikba is, mert ugye mikor befelé megy akkor kevesebb a szár miatt.
Így kiszámolható hányat kell majd tekerni balra és jobbra is. Nehogy 1 vagy 1,5 kormányfordulatra teljesen átforduljon a kerék, ha túl nagy orbithoz kis munkahenger párosul.
A c-50 es mtz hengerhez a 100 as orbit való, emlékeim szerint igy egyik irányba 3 kormányfordulat, másikba pedig 4.
A c-63 ashoz pedig a 160 orbit.
Nagy orbit és nagy munkahenger mellett nem árt ha a főszivattyú is elég nagy, mert ha kevés a szállítás akkor csak lassan tudod tekerni a kormányt.
25322 hozzászólás
Válasz dani 1980 #22074. hozzászólásáraÉrdekes téma...
Talán egy hidraulikus tlt-kimenettel???
Válasz a2457 #22067. hozzászólásáraRendben ! De akkor te pedig próbáld ki ugyanezt egy híg aztán egy sűrű olajjal.
Éhes vagyok a tudásra...hogy lehetne a kardán hajtást előre hozni?????
Gondolom nem én találtam fel a spanyol viaszt, de hátha jól jön valakinek.
Eléggé gyenge az aksi a t25be, nehézkes az indítás, viszont! A levegőcsövet széthúztam, hőlégfúvót 2fokozatba kapcsolva a motorfele fordítva fujatom a levegőt (550°c ) kb. 15 mp-ig majd inditok, 2. Fordulásra indul bikázás, rátöltés nélkül. Nekem bevált!
Válasz dani 1980 #22071. hozzászólásárahttps://youtu.be/CA9PYVA79j8
Eléggé primitív de frankó kis gép, nézd meg remélem látsz benne fantáziát
Hotolot epitenek pár képpel tud valaki segíteni?
Válasz papp.janos #22068. hozzászólására11.2-28 60e párszáz huf. Habi...
Válasz Wendelke #22047. hozzászólásáraTeljesen felesleges lecserélni! Forogjon ha üzemmelegen leállítod, legalább fél percig hallatszik. Ha épp olyan munkát csinálsz vele hogy nem melegszik be rendesen a motor és csak ketyereg akkor nem hallatszik leállításkor a forgás.
Válasz stefi69 #22056. hozzászólásáraKöszönöm az észrevételed! Hidd el, én nem az az ember vagyok aki spórol ilyenen. Ha láttad volna a videóm a T25 felújításról... akkor ez fel sem merül. De nem is ez a lényeg, hanem hogy jelenleg nem fér bele a költségvetésbe!120-ért hol is lehet venni 2db gumit?
Válasz atti212. #22066. hozzászólásáraegy adott keresztmettszeten szerinted mikor jön több? próbáld ki egy szívószállal.
ha gyengén fújod, kicsi a nyomás.
szerinted, ha erősen fújod, akkor több vagy kevesebb jön ki belőle ?
Válasz a2457 #22065. hozzászólásáraDe a nyomás nem egyenlő a kiáramló olaj mennyiségével.
Válasz atti212. #22063. hozzászólásárahideg olajjal nagyobb a nyomás.
nekem most mtz-n amikor beindítom olyan mintha be nyomnám a fűtő motort, hallom a fülkében.
hideg nyomásom kicsivel 4 BAR felett van mondjuk.
Válasz Maszek Zs #22062. hozzászólásáraJo otlet! Meg is csinaltam, es latni hogy porog. De nekem tul lassunak tunik. Az jutott eszembe, hogy a forgo reszben levo nagy o gyurunel elszokik az olaj es igy keves jut a fuvokakhoz. Elegge ki van mar kemenyedve az a gumi. A heten veszek egyet es megprobalom. Koszonom a hozza szolasokat!
Válasz bs80.td #22060. hozzászólásáraHa volt kicsapódva cucc akkor csak pörög. Már most lehet a hideg olaj sem megy úgy kifelé a két fuvókán mint nyáron és nem tud annyira pörögni.
Válasz a2457 #22061. hozzászólásáraHa kiveszi a leszorító csavart be is látni. De ha nem leállítás után rögtön óvatosan levenni a fedelét.
Válasz bs80.td #22060. hozzászólásáraaz a helyzet hogy lehet hogy semmi. mert megeshet hogy minden frankó és egyszerűen hangtalan pörög.
de nem valószínű. valamivel megkéne nyomatni a centrigugálszűrőt magát és megnézni hogy teszi e a dolgát.
mondjuk 4 bar nál kevesebbel nyilván.
esetleg kompresszor, szétszedett szűrővel, hátha mutat valamit hogy a fúvókákon kijön e a cucc vagy sem.
vagy venni egy másikat.
Válasz a2457 #22059. hozzászólásáraIgen igazad van, bar azert a jarmu ipar mar meghaladta a centrifugal szurot. Sokkal sokkal precizebb illesztesek eseten is. Gondolok itt peldaul a modern dizel befecskendezo rendszerekre is. Ma ismet szet szedtem az olajszurot. Az egyik rez "fuvoka" reszben el volt tomodve. De egyebkent minden rendben levonek tunt. Konnyen forog a belso resz. Mindent ismet kipucoltam alaposan. Volt benne nemi kosz kicsapodva. Osszeraktam, de egyaltalan nem hallani a hangjat leallitas utan! Mi lehet a problema?
Válasz bs80.td #22058. hozzászólásárahát igazából a legjobb az lenne ha lenne egy cserélhető betétes szűrő a centrifugál előtt..
mindkét megoldás jó, jól tudnak szűrni. mindkettőnek megvan az előnye, de ugyanakkor a hátránya is. kombináltan adják a legjobb szűrést.
a papírszűrő gondja az hogy adott részecske méret alatt nem szűr. ami kisebb azt átengedi.
centrifugál gondja az, hogy ott mindegy mekkora fizikailag a részecske, ki tudná szűrni de a kis fajsúlyú szennyeződéssel nem boldogul, mivel a szűrést végző erő centrifugális erő, értelemszerűen a könnyebb szennyeződést nem szorítja kifele olyan erősen. ami nagyon könnyű, azt nem tudja kipaszírozni a rotor falára, s ezért át is engedi illetve bemossa az olaj magával.
ha tényleg a tisztább olaj a cél, akkor a centrifugális elé kell egy betétes szűrő.
azontúl nekem van minden masinán az olajleresztő csavarra ragasztva bazi erős mágnes. cserekor csodaszépen ott van rajta a fényes fémrészecskék, régen gyári állapotban is ilyenek voltak a leeresztő csavarok. nem jó hogy leszoktak róla. persze csak erősen mágnesezhető cuccot fog meg, de az is valami.
Válasz Wendelke #22046. hozzászólásáraMikor megvettem természetesen én is kipucoltam és átnéztem, minden jónak tűnt. Hétvégén szétszedem megint. Nyilván anyagi oldalról nézve rosszabbul jár az ember egy cserélős szűrővel, de ha tisztább az olaj akkor nem kérdés hogy megéri.
http://www.youtube.com/watch?v=ksjg6M5LFjg&t=322s
Barátnőm rendsodrózik T25el!! :)
Válasz papp.janos #22049. hozzászólására120e ft a két nagy gumiért az húzós ? 20-évere veszed! Ne azon spórolj ami helyetted dolgozik,óránként 2L anyaggal .Sok ember "köztük lehet hogy te is "elszív 1-hónapban 30-60e ft ot.+ a kávé,+ a pia,stb.
Válasz Magister #22048. hozzászólásáraBele illő lapos alátét . Már 30-éve is azt raktak oda.
Válasz a2457 #22053. hozzászólásáraIgen-igen,köszi, már megszületett a terv... holnap megyek bevásárolok hozzá és összerakom!Sokat segítettél!
Válasz papp.janos #22052. hozzászólásáraláncot tudsz venni, nem kell minősítettnek lennie, elég a sima teherlánc.
az elv egyszerű, a vastagabb jobb. mert jobb.
és mert nehezebb. egy kis keréksúly amúgyse árt a t-25 szörnynek.
karikát le tudod hajtatni, a mászóköröm egy másik karika szétvágva. a képen látható minta a leghatásosabb. gyakorlatilag 6 fele kell vági egy karikát, aztán minden másodikat kihagyni. remélem érted. akkor kapsz 3 körmöt, oldalirányban is jól tart.
Válasz a2457 #22051. hozzászólásáraWaowww... Sokat segítettél az elképzeléseben, hát még a kivitelezésben. Úgy néz ki, marad a házi megvalósítás. Nagyon szépen köszönöm!!!!!
Válasz papp.janos #22049. hozzászólásáramajdnem 300 ezer pénz mtz méretben a gyári lánc.
annyiból szerintem magad is megcsinálod bőven.
a lánc akkor eszi a gumit ha nem feszes, és nem csavartszemű láncból van.
ha van rajta lánc akkor a minta nem számít, ha csak ezért akarnád cserélni akkor fölösleges. tükörsimára kopott gumi lánccal nagyobbat fog mint a zsírúj. főleg ha teszel rá mászókörmöt.
katt ide
ilyen a mászóköröm. láncot úgy méretezd, hogy azt szeressük ha leeresztett gumira lehet feltenni, és utánna amikor felfujatod akkor feszül ki rendesen. ha nem tud mozogni a gumin akkor nem koptat semennyit.
Válasz papp.janos #22049. hozzászólásáraA lánc megeszi a külsőt...
Sziasztok!
Kettő kérdésben kérném ki a véleményetek:
1.Meg szeretném láncolni a hátsó kerekeket a T25-ön, valami javaslatotok van, hogy hol tudnék venni viszonylag elérhető áron láncot? Még azon gondolkodtam, hogy veszek méterben láncot és házilag összerakom... mi a véleményetek? esetleg vett, vagy csinált már valaki?
2. Hátsó gumikat hol érdemes venni újonnan? Esetleg valaki tud használtat? ( HABI-nál nézegettem, de eléggé húzós az ára. )
Köszi előre is, további szép estét!
Sziasztok!
Kuplung javítás van folyamatban és megakadtam..Alátétet keresek a spirál rugók alá..anyaga valamilyen acélbetétes kringelit.
Hol tudnék hozzá venni??
Válasz Wendelke #22046. hozzászólásáraEgyébként egy jól működő centrifugál olajszűrőt vajon érdemes lecserélni filteresre? Anyagilag nyilván nem
Válasz bs80.td #22042. hozzászólásáraHa nem hallod, akkor nem úgy pörög ahogy kéne. Amikor hozzám került a traktor, kipucoltam a centrifugál szűrőt az olajcsere alkalmával, és utána már leállításkor jól lehetett hallani, hogy még pörög egy kis ideig a szűrő. Hozzáteszem, elég jól el volt tömődve előtte, szóval volt mit kipucolni.
Válasz bs80.td #22043. hozzászólásáraNekem is az a bajom hogy nem hallani a megálitom de viszont a t16on hallom hogy kell megrendelni?
Válasz bs80.td #22043. hozzászólásáraMindig hallatszik ha nem csak szöszmötölök vele. Mikor leállítom még messzebbről is hallani ahogyan morrog.
Válasz bs80.td #22042. hozzászólásáraBocs, hallani es leallitjuk.
A lenyeg hogy nem nagyon bizom benne, hogy rendesen centrifugaz. Es vajon milyen patron kell hozza?
Válasz Gepi #22036. hozzászólásáraEngem is! A konyv szerint halani kellene a szurot ha gazfroccs utan lealotjuk a motort. En nem hallom. Ti halljatok?
Válasz Gepi #22036. hozzászólásáraengem érdekelne
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására"Előgyújtás" átállításával és a fordulatszám növelésével. (azért a porlasztót sem árt bemérni hogy tudja-e a 170 +/- 5 bár nyitási értéket és milyen a szórásképe).
A D-21 es motorokat már D-120 néven gyártják (Gyártó: LLC "VMTZ")
3 fajta készül belőlük:
30LE (max fordulat: 2000) (elögyujtás: B)
25LE (max fordulat: 1800) (H)
21Le (max fordulat: 1500) (E)
A motor leírása: D-21 , D-120
Válasz picur48 #22038. hozzászólásáraNekem is csak így van meg. Esetleg majd megpróbálom egy kicsit feljavítani a minőségét.
Válasz Тамаш Ф #22035. hozzászólásárahali én megvásárolni szeretném könyv formában :) ezért kérdeztem
Üdv! A mai napot rászántam, hogy a diffizárat működővé tegyem. A padlólemezt felszedtem, a himba(libikóka) úgy be van álva, hogy sehogy nem bírtam megmozdítani. Kocogtattam, olajoztam, WD-40-eztem, kopogtattam, ütöttem, vertem, majdnem agyvérzést kaptam már olyan mérges voltam. Annyit sikerült elérnem, hogy egy nagyon picit most már megmozdul a csapszeg a házban. Magyarul a himba van rárohadva a csapra. Arra gondoltam, hogy menet közben fogom megtaposni, hátha megmozdulna már a sok olajtól, csak félek, hogy zárva marad oszt akkor jól nézek ki. Van valami ötletetek?
Aki unja a centrifuga szűrőt pucolni, át lehet alakítani.
Válasz picur48 #22031. hozzászólásáraInnen le tudod tölteni: T25. jav. kézi könyv
Válasz ND #22033. hozzászólásárateljesen jól mondod.
amit még lehet vele az szerválni rá egy kicsike kis turbót.
valami literes vagy hasonló személygépjárműé megfelel. max nyomást olyan 0.2 BAR ra lehet felhúzni. 1.6 diesel motor turbója már túlnagy erre a kis motorra.
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására1800-ról felviszed a szabályozási fordulatot talán 2000-re, és máris 30as. (az is u.ez a motor tudtommal, csak többet pörög)
Meg valsz rövidebb életű lesz valsz.
Sziasztok! Valamilyen módon fel lehet pöckölni ezeket a motorokat, hogy picit több lóerő legyen benne?
Válasz Тамаш Ф #22020. hozzászólásáraKöszönöm a választ
Ezt a kafa javítási kézikönyvet hol lehet beszerezni ???
http://youtu.be/H7DxYkhKPi4
Rendsodrózás külső nézetből T 25el HD-ben!
Bocsi a minőségért de a kamerásom még nem tanult bele igazán de majd bele jön!! :)
Válasz dávidka234567 #22025. hozzászólásáraAz 512-es orbit és az 512-es kormánymunkahenger az jó.
" előbb félre értettem " Este van .
Még annyi, hogy az 512 es orbithoz kell majd nyomáshatároló szelep is, mert nincs benne, mint az mtznél. Legalábbis az 514 esében nincs benne, a 12 esét nem ismerem.
Meg kellene nézni hanyas az orbit. 100-160 stb- szoktak lenni.
Az azt jelenti, hogy egy kormány fordulatra hány cm3 olajat fog betolni a munkahengerbe.
Aztán kiszámolni a munkahenger térfogatát, egyik irányba is másikba is, mert ugye mikor befelé megy akkor kevesebb a szár miatt.
Így kiszámolható hányat kell majd tekerni balra és jobbra is. Nehogy 1 vagy 1,5 kormányfordulatra teljesen átforduljon a kerék, ha túl nagy orbithoz kis munkahenger párosul.
A c-50 es mtz hengerhez a 100 as orbit való, emlékeim szerint igy egyik irányba 3 kormányfordulat, másikba pedig 4.
A c-63 ashoz pedig a 160 orbit.
Nagy orbit és nagy munkahenger mellett nem árt ha a főszivattyú is elég nagy, mert ha kevés a szállítás akkor csak lassan tudod tekerni a kormányt.