Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak611 FtBenzin árak600 FtEUR407.17 FtUSD380.08 FtCHF433.84 FtGBP490.68 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz bice #157. hozzászólásáraÜdvözlöm!
Bár elég régi a hozzászólás, de esetleg tudna erről egy kicsit bővebb leírást küldeni? privátba akár (vondrasek.peter@karsai.hu). Hogy pontosan milyen marót és hogyan alakított át ellentétes forgás irányúra.
Köszönöm előre is.
Sajnálom, hogy problémáid vannak az ásó talajmaróval. Itt van néhány tanács, amit megpróbálhatsz:
Kések ellenőrzése: Ellenőrizd a kések élességét és állapotát. Ha a kések kopottak vagy sérültek, lehet, hogy cserélned kell őket. Éles és jó minőségű kések segítenek a jobb munkavégzésben.
Mélységállítás: Győződj meg róla, hogy a mélységállító kerék megfelelően van beállítva. Ellenőrizd a kerék rögzítését és a megfelelő magasságot. Ha a kerék nem működik megfelelően, megpróbálhatod tisztítani vagy kenőanyaggal kezelni.
Talaj állapota: Fontos figyelembe venni a talaj minőségét és állapotát. Ha a talaj túl kemény vagy nedves, nehezebben fog elmélyedni a maró. Próbálj meg olyan talajon dolgozni, ami megfelelő nedvességtartalommal rendelkezik.
Használati utasítás: Olvasd el alaposan az ásó talajmaró használati utasítását. Lehet, hogy vannak speciális beállítások vagy technikák, amik segíthetnek a hatékonyabb munkavégzésben.
Ha ezek a tippek nem segítenek, javasolnám, hogy fordulj a talajmaró gyártójához vagy szakértőhöz, akiknek tapasztalata lehet a probléma megoldásában.
Remélem, hogy ezek a tanácsok segítenek, és sikerül hatékonyabban használnod az ásó talajmarót. Sok szerencsét kívánok!
Sziasztok,nagyon kéne a segítség.vasaroltam egy akpil talajmarot,a kések 80%,-ak megis nagyon gagyi munkát végez .a mélység állító kereket is kivettem mégse megy mélyen.minden tanácsot készségesen elfogadom.
Válasz siskos #183. hozzászólásáraKözbe nekem beugrott, hogy ha tökig felemelték, úgy szét tudott csúszni, szóval úgy csináltam, hogy az ülésben ülve engedtem le és a kardán feleket kézzel összevezettem szakszerűen!
Válasz A.I. #182. hozzászólásáraBocs, félrenyomtam, én is a kollegának akartam válaszolni!
Amúgy én is csak a rááláskor tudom összecsúsztatni a kardánt, utólag nem lehet felrakni.
Válasz siskos #181. hozzászólásáraVolt, nem 10 cm volt, nem rólam van szó, hanem kolléga írta, én válaszoltam, hogy hogyan oldottam meg a ráállásal egy menetben a kardán összecsúsztatását.
De toldani kell kicsit a hordkeretbe, ahogy javasolták, aztán mindjárt lesz 20-25 cm. Nem hiszem, hogy ez akkora meló lenne, hogy egy alapból jó gépet esetleg szélnek eresszen ezért a dolgozó.
Válasz A.I. #180. hozzászólásáraAz elég kevésnek tűnik, az én legrövidebb kadánom kb. 25 cm hosszú, de az is határeset. Ilyen esetben a talajmaró felfüggesztési pontjait lehet előrébb hozni, de nem biztos, hogy megéri a barkácsolást, lehet hogy egyszerűbb ezt eladni és venni egy másikat aminek a geometriája illik a traktorhoz.
Válasz schbalázs92 #179. hozzászólásáraVolt egy 35 lovas fordom, ott is elég rövid volt a hely, de azért nem 10 cm volt a cső hossza, de ha jól emlékszem volt olyan eszköz, amit úgy akasztottam, hogy a kardánt ráálláskor összecsúsztattam, mert nem ment máshogy, már ha érted, hogyan gondolom!
Olyan kérdésem lenne, hogy ki kb mekkora kardánnal tudja meghajtani a talajmaróját?
Vettem egy 35 lovas trakit és egy talajmarót külön-külön. A két TLT csonk vége között kb 30-35 cm van. Ha vesszük a csatlakozót és a kardán kereszteket is akkor magának a tengelynek kb 10 cm-nek kéne lenni. Hogyan lehetne ezt megoldani?
Köszönöm
Akik közületek használnak BFM (volt Baiano) automata kitérésű talajmarót, valaki esetleg módosított-e a behúzás sebességén?
2,3/2.7 km/h sebességgel szoktam vele dolgozni, de egy örökkévalóság. Úgy gondolom, ha tudnék a fej behúzás sebességén növelni, lehetne nyerni pár tized km/h-t.
üdvözlöm a fórum olvasókat. lengyel talajmaró szétszerelése számomra a gond. megköszönök minden segítőkész hozzászólást (esetleg hozzáértő elérhetőséget is)
üdvözlettel: X-man
Válasz envagyok2 #172. hozzászólásáraKöszi a választ, de nem arra gondoltam. Csak annyi, hogy mondjuk a 200 cm széles traki után csak egy 150-es marót vennék és az a traktor egyik szélére van kicsúsztatva. (Jelentősen ugrik a marók ára ebben a kategóriában)
Sziasztok. Valaki találkozott már olyan talajmaróval ami nem a traktor hossztengelyének közepén megy tovább, hanem el van tolva valamelyik irányba 50-60 centit? Esetleg foglalkozik valaki ilyesmivel Zala megye környékén?
Válasz schbalázs92 #167. hozzászólásáraAz oldalazó talajmarókat nem magágy készítésre gyártják így azzal sosem fogsz olyan mélyen marózni mint rendes maróval,mivel ha a gyümölcsfáknál mélyen menne nagyon hamar a gyökérzónát is elérné és ha megsérti akkor fenn állhat az esély hogy megindulnak a vadhajtások. A másik dolog meg hogy meg is bolondulnál mire egy oldalazóval megcsinálnád azt a földet. Szerintem ez két gépes megoldás lesz. Pláne ha nem akarsz sok pénzt belefektetni.
Sziasztok!
Egy talán laikusnak tűnő kérdésem lenne. Szükségem lenne egy talajmaróra egy viszonylag kis terület (kb 3000 m2) éves elmunkálására.
Emellett egy kb ugyan ekkora területet készülök betelepíteni gyümölcsfákkal, aminek a sorain gondolkodtam, hogy oldalazó talajmaróval tartanám karban.
Mivel nem olyan óriási a két terület együtt, szerintetek ezt meg lehet oldani egy géppel? Az oldalazó talajmaró is tud ugyan olyan szép és laza magágyat készíteni?
Válasz zavo #110. hozzászólásáraSziasztok!
Végre kész lett a hajtómű. Az eredeti gyártó azóta sem lett meg. Lengyel kúpkerék-pár lett beletéve, áttétel ugyanaz, a tengely eltérő csapágyazása miatt új behajtó oldali csapágyház kellett.
Válasz jockey78 #162. hozzászólásáraÉrdekes egy szerkezet, a neten van rá találat, de se alkatrészekbe, se alkatrészjegyzékbe nem futottam bele ez idáig.
Ha csak egy sima szöghajtás volt, áttétel nélkül, akkor lehet más típus is jó lehet ami megfelelő teljesítménnyel bír, csak a felfogatását kell megoldani.
Vagy megpróbálni meghegeszteni nikkel pálcával, majd a talprészére(nem tom van-e neki) egy legalább 6 milliméter alapot csinálni.
passz
Szevasztok,bolgár fa-076 oldalazó talajmaróhoz nem tud valaki hajtásházat ürs is elég lenne,mert az enyém letört sajnos:(((minden infót szivesen meghallgatok.szép napot!!!!
Válasz gerymas2 #156. hozzászólásáraÜdv!
Nekem is xingtai 120 traktorom van.
Kubota talajmaró van hozzá.
Akitől vettem azt mondta, hogy átforgatta az egészet.
Gépész ember, tehát meg lehet csinálni ezek szerint.
Válasz gerymas2 #156. hozzászólásáraÜdv.Nekem mitsubishi suzue kistrakim van szintén fordított kardán forgás iránnyal.Én megfordítottam a szöghajtóműben a fogaskereket,(hajtott
tengellyel együtt jobbról a bal oldalra)és így megváltozott a forgásirány(középen a tengelyen van a hajtómű).Utána vettem egy fogaskerék hibás japán talajmarót,és tettem rá egy hajtóművet az is jó irányba forog...
Válasz ND #152. hozzászólásáraCsillagot nem tudod, mert van benne egy szélesebb borda. A négyszöget igen, de azt már csak a műzeumba lahat találni. A mai kardánoknál mindegyikbe van egy szélesebb borda, azért, hogy az olyan laikusok, mint én is ne tudjuk elb@szni az összerakást.
Válasz gerymas2 #147. hozzászólásáraA japán kistraktorok közül a Kubota B6000 kardánjának a forgásiránya fordított, létezik hozzá 100 cm-es és 120 cm-es( ez a ritkább) talajmaró.
Válasz gerymas2 #147. hozzászólásáramér, egy forgásirányfordító az olyan nagy dolog, hogy nem fér el? inkább tekered hátrafelé? mondjuk vannak, akik autópályán is fordítva közlekednek...
197 hozzászólás
Sziasztok!
Van egy bulgár talajmarom 160cm!
Tönkre ment a gyári kuplungja, mekkora univerzális kardán kuplunggal érdemes helyetesíteni? Utb 445 hajtja
Solis 20 LE trakihoz talajmarót keresek. Tudtok ajánlani márkát , nem made in china-t? Kiskert művelése a cél
Kellene egy kicsi segítség Bomet talaj maróm van azt tudom hogy 0.7l kell bele de nem találom a kőnyvét hogy milyen fajta kel bele
Válasz bice #157. hozzászólásáraÜdvözlöm!
Bár elég régi a hozzászólás, de esetleg tudna erről egy kicsit bővebb leírást küldeni? privátba akár (vondrasek.peter@karsai.hu). Hogy pontosan milyen marót és hogyan alakított át ellentétes forgás irányúra.
Köszönöm előre is.
Válasz charlene.myexpressflowers #192. hozzászólásáraNem akarlak megserteni így inkább nem írok semmit neked.
Válasz Egyszerű paraszt #189. hozzászólásáraSzia,
Sajnálom, hogy problémáid vannak az ásó talajmaróval. Itt van néhány tanács, amit megpróbálhatsz:
Kések ellenőrzése: Ellenőrizd a kések élességét és állapotát. Ha a kések kopottak vagy sérültek, lehet, hogy cserélned kell őket. Éles és jó minőségű kések segítenek a jobb munkavégzésben.
Mélységállítás: Győződj meg róla, hogy a mélységállító kerék megfelelően van beállítva. Ellenőrizd a kerék rögzítését és a megfelelő magasságot. Ha a kerék nem működik megfelelően, megpróbálhatod tisztítani vagy kenőanyaggal kezelni.
Talaj állapota: Fontos figyelembe venni a talaj minőségét és állapotát. Ha a talaj túl kemény vagy nedves, nehezebben fog elmélyedni a maró. Próbálj meg olyan talajon dolgozni, ami megfelelő nedvességtartalommal rendelkezik.
Használati utasítás: Olvasd el alaposan az ásó talajmaró használati utasítását. Lehet, hogy vannak speciális beállítások vagy technikák, amik segíthetnek a hatékonyabb munkavégzésben.
Ha ezek a tippek nem segítenek, javasolnám, hogy fordulj a talajmaró gyártójához vagy szakértőhöz, akiknek tapasztalata lehet a probléma megoldásában.
Remélem, hogy ezek a tanácsok segítenek, és sikerül hatékonyabban használnod az ásó talajmarót. Sok szerencsét kívánok!
Válasz Balázs. #190. hozzászólásáraA legkisebb sebességgel hajtottam.felek hogy rosz választás volt megvenni
Válasz Egyszerű paraszt #189. hozzászólásáraMitorfordulat van elég?Nem túl nagy sebességben van a traktor?
Sziasztok,nagyon kéne a segítség.vasaroltam egy akpil talajmarot,a kések 80%,-ak megis nagyon gagyi munkát végez .a mélység állító kereket is kivettem mégse megy mélyen.minden tanácsot készségesen elfogadom.
Sziasztok!
Bolgár FN2 talajmaróhoz keresnék alkatrészt, kettő darab homlokfogaskerékre lenne szükségem,
Köszönöm a válaszokat.
Válasz A.I. #184. hozzászólásáraIsmerős helyzet!
Válasz siskos #183. hozzászólásáraráálláskor
Válasz siskos #183. hozzászólásáraKözbe nekem beugrott, hogy ha tökig felemelték, úgy szét tudott csúszni, szóval úgy csináltam, hogy az ülésben ülve engedtem le és a kardán feleket kézzel összevezettem szakszerűen!
Válasz A.I. #182. hozzászólásáraBocs, félrenyomtam, én is a kollegának akartam válaszolni!
Amúgy én is csak a rááláskor tudom összecsúsztatni a kardánt, utólag nem lehet felrakni.
Válasz siskos #181. hozzászólásáraVolt, nem 10 cm volt, nem rólam van szó, hanem kolléga írta, én válaszoltam, hogy hogyan oldottam meg a ráállásal egy menetben a kardán összecsúsztatását.
De toldani kell kicsit a hordkeretbe, ahogy javasolták, aztán mindjárt lesz 20-25 cm. Nem hiszem, hogy ez akkora meló lenne, hogy egy alapból jó gépet esetleg szélnek eresszen ezért a dolgozó.
Válasz A.I. #180. hozzászólásáraAz elég kevésnek tűnik, az én legrövidebb kadánom kb. 25 cm hosszú, de az is határeset. Ilyen esetben a talajmaró felfüggesztési pontjait lehet előrébb hozni, de nem biztos, hogy megéri a barkácsolást, lehet hogy egyszerűbb ezt eladni és venni egy másikat aminek a geometriája illik a traktorhoz.
Válasz schbalázs92 #179. hozzászólásáraVolt egy 35 lovas fordom, ott is elég rövid volt a hely, de azért nem 10 cm volt a cső hossza, de ha jól emlékszem volt olyan eszköz, amit úgy akasztottam, hogy a kardánt ráálláskor összecsúsztattam, mert nem ment máshogy, már ha érted, hogyan gondolom!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ki kb mekkora kardánnal tudja meghajtani a talajmaróját?
Vettem egy 35 lovas trakit és egy talajmarót külön-külön. A két TLT csonk vége között kb 30-35 cm van. Ha vesszük a csatlakozót és a kardán kereszteket is akkor magának a tengelynek kb 10 cm-nek kéne lenni. Hogyan lehetne ezt megoldani?
Köszönöm
Sziasztok!
Akik közületek használnak BFM (volt Baiano) automata kitérésű talajmarót, valaki esetleg módosított-e a behúzás sebességén?
2,3/2.7 km/h sebességgel szoktam vele dolgozni, de egy örökkévalóság. Úgy gondolom, ha tudnék a fej behúzás sebességén növelni, lehetne nyerni pár tized km/h-t.
Köszi
Üdv! 2-2.2 M munkaszelessegu új talajmaro vennék. Ki milyen gyártmányút ajánl agyagos szántóföldre? Megbízható strapabíró legyen. Köszi
üdvözlöm a fórum olvasókat. lengyel talajmaró szétszerelése számomra a gond. megköszönök minden segítőkész hozzászólást (esetleg hozzáértő elérhetőséget is)
üdvözlettel: X-man
Válasz szebenyijanos #158. hozzászólásáraHelló. A trakinak a hajtását forgatta át? Meg vagy elégedve a kis szörnyeteggel?
Sziasztok. Xingtai 120 hoz keresnék talajmarót. Valaki tudma eben segiteni? Köszönöm'
Válasz envagyok2 #172. hozzászólásáraKöszi a választ, de nem arra gondoltam. Csak annyi, hogy mondjuk a 200 cm széles traki után csak egy 150-es marót vennék és az a traktor egyik szélére van kicsúsztatva. (Jelentősen ugrik a marók ára ebben a kategóriában)
Válasz schbalázs92 #171. hozzászólásáraoldalazó talajmarónak hívják, így kweresd
Sziasztok. Valaki találkozott már olyan talajmaróval ami nem a traktor hossztengelyének közepén megy tovább, hanem el van tolva valamelyik irányba 50-60 centit? Esetleg foglalkozik valaki ilyesmivel Zala megye környékén?
Válasz Mtz 550E #121. hozzászólására Üdv: Mijen tipusu a kés a marón, nekem is ijen van, és sajnos ne tudom. Köszi.
Válasz prütyi #168. hozzászólásáraKöszi a választ. :) Sejtettem, hogy nem lesz összeegyeztethető a két gép.
Válasz schbalázs92 #167. hozzászólásáraAz oldalazó talajmarókat nem magágy készítésre gyártják így azzal sosem fogsz olyan mélyen marózni mint rendes maróval,mivel ha a gyümölcsfáknál mélyen menne nagyon hamar a gyökérzónát is elérné és ha megsérti akkor fenn állhat az esély hogy megindulnak a vadhajtások. A másik dolog meg hogy meg is bolondulnál mire egy oldalazóval megcsinálnád azt a földet. Szerintem ez két gépes megoldás lesz. Pláne ha nem akarsz sok pénzt belefektetni.
Sziasztok!
Egy talán laikusnak tűnő kérdésem lenne. Szükségem lenne egy talajmaróra egy viszonylag kis terület (kb 3000 m2) éves elmunkálására.
Emellett egy kb ugyan ekkora területet készülök betelepíteni gyümölcsfákkal, aminek a sorain gondolkodtam, hogy oldalazó talajmaróval tartanám karban.
Mivel nem olyan óriási a két terület együtt, szerintetek ezt meg lehet oldani egy géppel? Az oldalazó talajmaró is tud ugyan olyan szép és laza magágyat készíteni?
Köszi :)
Válasz zavo #110. hozzászólásáraSziasztok!
Végre kész lett a hajtómű. Az eredeti gyártó azóta sem lett meg. Lengyel kúpkerék-pár lett beletéve, áttétel ugyanaz, a tengely eltérő csapágyazása miatt új behajtó oldali csapágyház kellett.
Hamarosan felöltöztetem...
János
Nekem lenne egy bolgár, stramm, ha valakit érdekel szóljon.
Válasz _NB_ #163. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz jockey78 #162. hozzászólásáraÉrdekes egy szerkezet, a neten van rá találat, de se alkatrészekbe, se alkatrészjegyzékbe nem futottam bele ez idáig.
Ez elvileg a bolgár gyártó oldala
KAMT ФА-0.76 (FA-0.76)
Ez meg ukrán elérhetőség
Autoline
Ha csak egy sima szöghajtás volt, áttétel nélkül, akkor lehet más típus is jó lehet ami megfelelő teljesítménnyel bír, csak a felfogatását kell megoldani.
Vagy megpróbálni meghegeszteni nikkel pálcával, majd a talprészére(nem tom van-e neki) egy legalább 6 milliméter alapot csinálni.
passz
Válasz jockey78 #161. hozzászólásárasajnos letört a felfüggesztés helye,ezért nem tudjuk vissza csavarozni
Válasz prütyi #160. hozzászólásáraszerintem meg lazultak a csavarok,és letekerte
Válasz jockey78 #159. hozzászólásáraSzia. Ez marha nehéz ügy lesz. Hogy sikerült leszakítani?
Szevasztok,bolgár fa-076 oldalazó talajmaróhoz nem tud valaki hajtásházat ürs is elég lenne,mert az enyém letört sajnos:(((minden infót szivesen meghallgatok.szép napot!!!!
Válasz gerymas2 #156. hozzászólásáraÜdv!
Nekem is xingtai 120 traktorom van.
Kubota talajmaró van hozzá.
Akitől vettem azt mondta, hogy átforgatta az egészet.
Gépész ember, tehát meg lehet csinálni ezek szerint.
Válasz gerymas2 #156. hozzászólásáraÜdv.Nekem mitsubishi suzue kistrakim van szintén fordított kardán forgás iránnyal.Én megfordítottam a szöghajtóműben a fogaskereket,(hajtott
tengellyel együtt jobbról a bal oldalra)és így megváltozott a forgásirány(középen a tengelyen van a hajtómű).Utána vettem egy fogaskerék hibás japán talajmarót,és tettem rá egy hajtóművet az is jó irányba forog...
Válasz wernerj #149. hozzászólásáraKöszönöm . Körbe nézek . :)
Válasz envagyok2 #148. hozzászólásáraNem a méretével van baj. gondolom elférne. de elég borsos áruk van. ezért érdeklödtem.
Válasz Csarli 1 #153. hozzászólásáraNekem azért sikerült.
Játszottam vele míg jó lett
Válasz ND #152. hozzászólásáraCsillagot nem tudod, mert van benne egy szélesebb borda. A négyszöget igen, de azt már csak a műzeumba lahat találni. A mai kardánoknál mindegyikbe van egy szélesebb borda, azért, hogy az olyan laikusok, mint én is ne tudjuk elb@szni az összerakást.
Válasz Tomi81 #151. hozzászólásáraVagy a sokszög v csillag v hogy hívjuk alakút.
Azzal még több féle szögeltérést is lehet produkálni
Válasz Csarli 1 #150. hozzászólásáraA négyzet alakút
Válasz _NB_ #144. hozzászólásáraVilágosítjátok már fel azt a sötét agyamat, melyik profilú kardánt lehet rosszul össze tolni??????????????
Válasz gerymas2 #147. hozzászólásáraA japán kistraktorok közül a Kubota B6000 kardánjának a forgásiránya fordított, létezik hozzá 100 cm-es és 120 cm-es( ez a ritkább) talajmaró.
Válasz gerymas2 #147. hozzászólásáramér, egy forgásirányfordító az olyan nagy dolog, hogy nem fér el? inkább tekered hátrafelé? mondjuk vannak, akik autópályán is fordítva közlekednek...