Hirdetés
Fórum
Teherszállító gépjárművek a mezőgazdaságban
Létrehozta: Heccmaster , 2011-07-01 18:00:07
Kedvencekhez
Segítség
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Claas traktorok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- Karácsony új
- Haszonbérleti szerződés új
170 hozzászólás
Válasz Nyomasek Bobo #169. hozzászólásáraIgen, ha pótkocsinak veszi, akkor lehet fizetni többet...
Válasz fendt309 #166. hozzászólásáraA k#csög biztosítók szerint pediglen pótkocsi ez is...
Válasz Büresz #167. hozzászólásáraHa súlyba belefér.
Szerintem sem húzható, de ha fekete rendszámos traki húzhat pirosat 25-tel, akkor ifa miért nem húzhatja mondjuk 25-tel. Logika nincs benne.
Válasz Ares 826 #165. hozzászólásáraNekem az összes pirosnál oda van írva, hogy igazoló lap (felül).
Pótkocsi nincs semmilyen formában, mert piros rendszámmal csak lassú jármű megfogalmazás van a KRESZ szerint!
Válasz fendt309 #164. hozzászólásáraHát pedig ott van benne kézzel írta bele az ügyintéző a kormányhivatalban, és forgalmi ja van neki!
Válasz Ares 826 #162. hozzászólásáraA piros rendszámos pótnak a forgalmijában NEM szerepel a pótkocsi szó!
Meg nem is forgalmi engedély, hanem Igazolólap!
Válasz Ares 826 #162. hozzászólásáraAkkor igy tényleg nem lehet.
Válasz .Richard. #160. hozzászólásáraA pót forgalmijába bele van írva hogy megfelel a "mezőgazdasági jármű pótkocsijának" az nincs hogy a TGK pótkocsinak is megfelel! Lehet rizikózni de nem érdemes szerintem!
Válasz .Richard. #160. hozzászólásáraA pót forgalmijába bele van írva hogy megfelel a "mezőgazdasági jármű pótkocsijának" az nincs hogy a TGK pótkocsinak is megfelel! Lehet rizikózni de nem érdemes szerintem!
Válasz Ares 826 #159. hozzászólásáraMi tiltja? Szerintem max 25. Km.
Válasz neo. #157. hozzászólásáraLehet kint a határban ahol nincs rendőr, csak ott!
Válasz neo. #157. hozzászólásáraSzerintem nem!
De kíváncsi vagyok, van e olyan itt aki ezt biztosra tudja, mert ez csak szerintem nem!
Teherautóval lehet húzni piros rendszámos pótkocsit hivatalosan?
Válasz *** HM *** #147. hozzászólására
A würthös fasza...
Válasz fexco #149. hozzászólásáraMondhatnám erre hogy az a. p. ját aztat de hát nívósabb fajták vagyunk... Nem mondjuk
Ahhoz hogy vlk nem észleli az értelmet valamiben csak a saját maga iqjának a.....
Válasz Sz_Pisti #150. hozzászólására
Válasz Sz_Pisti #150. hozzászólásáraPont fordítva!
Válasz fexco #149. hozzászólásáraSzerintem azért nem gáz. Épp foglalkoztatja, ráér, megkérdezi.
Én is kérdeztem már olyat, ami más szerint nagyon kezdő szint.
Inkább csak barátilag pöckölgetem. Mert én is épp ráérek, beszólok...
Válasz *** HM *** #147. hozzászólására Van, az egyik fajta gyengébb, a másik erősebb!
Válasz Bárány #148. hozzászólásárafuttatni akarja a topikot amit létrehozott.mostanába akkora semmitmondó-semmitkérdő kérdéseket dob fel,hogy az már tökgáz..
Válasz *** HM *** #147. hozzászólásáraNeked ezek a kérdések honnan jönnek?
Spaniferek között van vlm minőségbeli.... különbség?
Ekr utólagos bejelentése okán mennyi büntire lehet számítani?
Válasz avm #144. hozzászólására
(a kép a berlescentrum.hu-ról van)
BE vel olyan szerelvényt szabad vezetni ahol a vontató és a vontatmány sem több 3500kg-nál. Tehát max 7000kg.
Pár hónapja láttam holland árverésen egy Iveco Daily 9 személyes szgk-t ami 8oookg átmenőfékes nehézpótot húzhat. Nem tudom mit szólt volna itthon a hatóság.
Van egy olyan kitétel vagy a 326-os rendeletben vagy a Köhém-ben, hogy amennyiben a gyártó rendelkezik EU típusjóváhagyással akkor el lehet térni a magyar szabályoktól akár felfelé is.
Válasz _NB_ #142. hozzászólásáraHopp ezt lehet benéztem, annyi oldalt megnyitottam és lehet félreolvastam, mert a "B" kat. "c" részében szerepel a "E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg."
Válasz Matyi50 #116. hozzászólásáraFigyelmesen olvasd el
„B” kategória
a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű;
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg;
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontatójármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.
„B+E” kategória
„B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg
t) * Sajáttömeg: üzemanyaggal feltöltött és a szükséges tartozékokkal (szerszám, pótkerék stb.) ellátott üres jármű tömege.
u) * Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.
v) * Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
- link
Tehát
a B+E azt mondja a pót megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg, nincs benne szó a szerelvényről
a B azt mondja nehézpót és az autó össztömege ne haladja meg a 3500kg-ot, nem a megengedett legnagyobb ..., hanem csak összesített tömegük
Viszont van egy kitétel aminél az AVM által vázolt dolog nem kerek
"pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontatójármű saját tömegét"
Ő azt mondja 3500kg pótja van, se a Passat se a Hilux nincs szerintem 3500kg üresen, ha innen indulunk ki akkor borul a bili.
A prosiba dupla fülkés hiluxnál saját tömege 2160kg körüli és fékezett futóra 3500kg-ot ír, de AVM 2100kg mond, hogy ez fékezett vagy féknélkül ? passz
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vezetői engedély kódjai
- link
Válasz *** HM *** #120. hozzászólására
Nem kell mindbe
csak a
- link
és a
- link
Válasz Matyi50 #116. hozzászólására3500 kg-os nehézpótkocsit szoktam húzni egy Passattal ami 1500kg-ot húzhat és Hiluxal ami 2100kg-ot. Számtalan esetben igazoltattak, de csak kétszer lett feljelentés a vége, de mindkét esetben megszüntette az előadó az ügyet.
Válasz csoppika #136. hozzászólásáraT ez nálunk a traktor
B a személykocsi, mikrobusz, picap, suv, ofrod,...,vagy 3500 kg ösztömegik minden, 8 személyt lehet szállitani a sofőrön kívül.
C a teherkocsi ez 3500 kg feleti teherszállitóra vonatkozik /ha jól tudom, akor ugyan annyi személy mint a személykocsinál/
Valamikor, még katonaságon voltam, akor valami 25 személyt lehetet szállitani fix platós teherkocsin, ugyan úgy traktorpóton lebiztosítot mind a 4 szögel és nem bekapcsolt olajvezetékel. De azóta a törvény változot párszor 2004-től valami EU rendelet szerint van azóta B1,C1 kategóriám is, de hogy mit jelent nem tudom, meg túlságosan nem is érdekel.
"„B” kategória a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezetőülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülőhely van;
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg;
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg."
Szóval egy 2 tonnás Octáviával szabályosan vontathat bárki egy 1500kg-os nehézpót lószállítót B kategóriával, amennyiben az octávia üres tömege legalább 1500kg.
Válasz *** HM *** #120. hozzászólásáraCsak amelyik 750kg-osnál nagyobb futót húz és nem saját árút szállít
Válasz Sk Laci #135. hozzászólásáraA traktor F kategória alatt szerepel a jogsidban?
Válasz Tomszi #126. hozzászólásáraBocsi, de én mindjárt megírtam, hogyan van ahol élek Szlovákiában, ezért kérdeztem, úgy e van Magyarországon is.
Szlovákiában nincsen több kategóriás mezőgazdasági szerelvény, meg lasú jármü kategória, meg még nemtudom menyi kategória.....
Van a traktor kategória, max 40 km/ó, ami többel megy blokolt sebeségel lehet csak eladni, és a traktor nagyságától függ menyit vontathat. Mondjuk van traktorom, ami mehet 40 tona ösztömegel.
Ami gyorsab mint 40 km/ó azt csak teherautó kategóriáju jogsival lehetne vezetni, de erre egyenlőre a rendőrök nem nagyon piszkálódnak ilyenel.
Válasz csoppika #131. hozzászólásáraMég jó, hogy nincs ilyen gondom.
Suttyó rendőr úgy nézte a jogsim, mint utcalány az üdülési csekket.
Válasz atisgyulai #132. hozzászólásáraNehéz bekerülni..."annyian" vannak...
Válasz broll79 #130. hozzászólásáraA jogsimon nekem is van ilyen feltüntetve, de hogy fizikailag is van ilyen oktatás/vizsga, azt nem tudtam.
Válasz atisgyulai #129. hozzászólásáraÜhümm...elvileg így húzhatok mezőgazdasági vontatóval 1db nehéz pótkocsit...
Válasz atisgyulai #129. hozzászólásáraIgen lehet, de csak B kategóriához, így személy(kisteher) autóval is húzhatsz pl trailert, lószállítót, stb. Ez a BE kategória
Itt olvasgatva felmerült bennem egy kérdés!(ami csak lehet nekem furcsa)
Lehet E kategóriát szerezni C nélkül?
Anno nem lehetett, a C alapfeltétel volt.
Válasz Tomszi #126. hozzászólásáraKint sztem úgy van mint osztrákban F kategória...
Válasz Sk Laci #117. hozzászólásáraÍgy van itt is, mgv jogsival mehetek 40T gördülő súllyal is, a terepjáróval meg B+E híján, nem húzhatok csak 750kg os futót
Válasz Sk Laci #117. hozzászólásáraLe van írva minden törvényekben, rendeletekben, egyértelműen. Én most ide nem fogom összeszedni, keresgélni, időhiány miatt se, meg azért se mert úgyis lesz aki beleköt és a törvénynél is jobban tudja.
De hogy kézzelfoghatót is írjak. Kezdjük ott, hogy a traktor, mint kategória nem létezik, van lassú jármű és mezőgazdasági vontató, más-más vontathatósági és vezethetőségi követelményekkel és előírásokkal. (Sőt mgv-n belül most már van még 5 kategória, de ezeket ugyanazokkal a jogsikkal lehet vezetni.) De a jogsitól is függ, hogy melyikkel mennyit és hány pótot vontathatsz. Mindegyik traktorkategóriát vezetheted többféle jogsival, B-vel, T-vel, C-vel...szóval hosszú. De egész jó leírásokat lehet találni cikk formában is, mint pl. előttem az autónavigátoros cikk.
Válasz gibigabi01 #124. hozzászólásáraHa valamit nem tudsz, akkor ne .....
3. pont
Válasz broll79 #121. hozzászólásáraNe terjeszd a hülyeség ! Nehéz utánfutót, pótkocsit csak E kategóriával lehet húzni. Sima B vél csak max 750kg megengedett ösztömegű utánfutó húzható!
Válasz bandigh #122. hozzászólásáraAZ számít, hogy a papíron mi van, nem amit a mérleg mutat
Akkor pl egy traktorral ha dollyval húzol egy nyerges kamionpótkocsit aminek sokkal nagyobb a a megengedett össztömege mint amit a traktor húzhat, olyankor mivan?
Ha a valóságban nem léped át a traktor forgalmiban húzható súlyt, akkor mehetsz?
Válasz csoppika #118. hozzászólásáraSima B vel húzhatsz nehéz utánfutót, ha a vonó jármű megengedett legnagyobb össztömege és a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege együttesen nem haladja meg a 3,5 tonnát. De ez elég ritka jelenség