Hirdetés
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Talajművelés gépei - tárcsa választás: Horsch, Amazone vagy Väderstad? új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- S.O.S. új
- Grubber új
- AKG támogatás új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
372 hozzászólás
Konzolos kéttámaszú tartók körül keresgéljetek. A traktor ebben az esetben annak felel meg. Annyi cifrával, hogy a támasztókon nem egyenletesen oszlik meg az súly, hanem típusonként (sőt traktoronként) más arányban.
Válasz #267. hozzászólásra
erő * erőkar nyomatékot ad..... ha első tengelyre redukálod a frontsúlyt akkor kapsz egy erőt és egy forgatónyomatékot. Forgatónyomatékot ami az első tengelyen hat , így a traktor hátulját emelésre kényszeríti. Ez ugyan olyan mint mikor a vetőgépet telerakod maggal és nem lehet kormányozni a traktort, csak nyilván nem fog olyan súlyt elvenni a hátsó tengelyről hogy "elkönnyüljön".
a claas vlmit szőrmézett a témában vlm kiállitáson pár éve
nem vágja senki?
csináltak vlm súlymozgatót előre a frontra oszt mérték a terhelését az elejének mikőzben taszillózta előre a súlyt
meg
fogom
keresni
a
jegyzeteimben
Válasz #266. hozzászólásra
Rendkívűl jó a kérdés! Kár h. már késő van,de holnap úgy is megyek Pioneer előadásra,és valószínűleg lesz időm rajzolgatni egy kicsit.Én is kíváncsi vagyok,mi fog kisűlni belőle.Majd beszámolok róla.Minden esetre már tíz perc gondolkodás után is valószinüsíthető,h. az egyensúlyi képletbe bele fog szólni a traktor tengelytávja,és a tengelyek vonalán kívül eső tömegek részaránya.Ha van a láthatáron gépész hallgató,bedobhatná mechanika órán ezt a kérdést.Valószínüleg egy egyszerű fizika tanárnak ettől erősen ledifferálna az agya.
Válasz #266. hozzászólásra
Én értelek bammeg!
de amin fronthidró van annak alapból más a súlya tehát nem ugyanaz súly nélkül mint a hagyományos lapsúlyok nélkül.
Meglehetne oldani de ehhez két tök ugyanolyan traktor kellene helló!!!amiből egy fronthidrós...
aztán számolgatni próbálgatni meg minden...
Válasz #266. hozzászólásra
erő × erőkar?
vagy ez a megoldás már szerepelt?
Válasz #264. hozzászólásra
akkor másképp mondom
van 1 lapsúlyos traktor amin 1 tonna van
és van 1 pont olyan traktor fronttal amire fölteszel x mázsát de kevesebbet mivel kilóg
1 tonnát tőben hány mázsa helyettesit ha a fronton lóg előre?
dekák kilók nem izgatnak....
Válasz #256. hozzászólásra
Az az út legalább elkészül nem úgy mint a te Nissanod! Te nagy szerelő!!!
Válasz #263. hozzászólásra
Akkor lefogok gyártani valamit amire felrakom a tonnás súlyt is helyére tőbe, meg az 5kilosat is és majd tolom kifelé.
De ezt csak ígylehet,mert egy olyan konzol súlya ami elbr 5mázsát erőkarral az maga mázsás súly, tehát mindkettő ballaszthoz felkell ezt szerelni
csesszetek a gémre
a fosóra is meg a szürkére is
tegyél sínt az elejére szasza oszt taszillózd a pár100 kilót előre oszt mérj
Válasz #260. hozzászólásra
szomjashonov úrrol beszélsz?
Válasz #260. hozzászólásra
Tényleg próbáltátok?
Válasz #259. hozzászólásra
Keményebb lehet mint az Elga Loy-al felrakott ekevas...
Hat itt van Igor , úgy tízpercenként megnézem az avatar képét.
Válasz #258. hozzászólásra
az asszony se gyenge de ez több mint erőőőőős
Válasz #255. hozzászólásra
Nem semmi dudás...
Válasz #253. hozzászólásra
na de ha azon a csapszegen akarod mérni a terhelést akkor fölösleges ki be tolni a gémet! mert nincs jelentősége! De van! csak az a baj vele hogy a gém súlya miatt nem lenne valós a mérésed!
Válasz #254. hozzászólásra
Persze te útépítő
de ebből indult ki a vita, hogy HM írta teszteljük mit mutat tonnás orrsúllyal a tengelyterhelés meg kisebbel jobban kiengedve előre.
Na erre írtam, hogy a rangerrel kipróbálom majd azt, hogy tövig behúzva a gémet koppra tövébe rakva a tonnás súlyt és lemérem a tengelyterhelését, nyílván elől.
Azán feldobom az 550kg-osat ugyanígy és elkezdem kitolni közben nézzük a mérleget, hogy milyen hossznál mit mutat.
Igor-t meg szeretjük
Válasz #250. hozzászólásra
De ez csak a rangerre igaz az univerzális kialakítású traktoroknak teljesen más a súlyelosztásuk!
A front súlynál a felső 3. pont súlyt nem tart!
Válasz #248. hozzászólásra
A gép billenési pontja valóban, de az emelő és egyben tartókarok billenési pontja az nem, az a gém illetve emelőkar csapszege!!!!
Válasz #250. hozzászólásra
menthetetlen vagy
Válasz #246. hozzászólásra
Man a probléma szerintem elméleti!
Mert ebben az esetben a tartókeret súlyát is számításba kellene venni! és mivel nincs rugalmatlan anyag már a kis g-t is mivel lesz egy rúgózása a súlynak ami a gyorsulással nő! Tehát inkább csak elméleti szálon kellene maradnunk!
Válasz #242. hozzászólásra
Az hogy a támadási pontjuk más helyen van!
Mit jelent ez??? fronthidrón a két emelőszár befelé tolódik ha súly van rajta, a függesztő meg húzódik inkább. Az emelőkarok felfüggesztési pontjai a gép orrán vannak és általában első tengelyszint alatt csatlakoznak a gépre.
A rangeren a munkahenger hátul támaszt és tengelyszint felett jócskán nomeg egy ponton de ez most tényleg nemszámít.
Nyílván orra akar bukni a gép mivel ha mértani közepénél megemelnéd előre bukna, ott több a súly, de a gépre hatott nyomóerő a más távolságok magasságok irányok végett kb egészen máshogy hatnak mint egy fronthidrós trakinál és éppen fizikailag jön ki ez a különbség. A lényegen nem változtat, nehezebb lesz a gép meg elejét nemfogja emelgetni az tuti de fizikailag van a kettő között nem kicsi különbség
Válasz #247. hozzászólásra
Szerintem az út az erővel arányos!!!
Válasz #241. hozzászólásra
Szanberg a billenési pont nem a traki első kereke lesz???
Szerintem a .szabi. nak van igaza!
Bocs
Válasz #245. hozzászólásra
Szerintem meg aránytalanul nő a terhelés ahogy haladunk elfelé...
Másik kérdés... ha nagyon messzire kell kirakni, mondjuk 1 méterrel kijjebb akkor azt hogy oldod meg? odáig csinálsz neki keretet?
Szerintem ez nem egy bonyolult dolog de ha nem mértani pontosság a cél és a hibahatárt úgy határozzuk meg hogy nagy pontosságot elérjük! szerintem ha a súly métékét felére csökkentjük akkor a súlypont távolságát a kétszeresére kell növelni!
Válasz #220. hozzászólásra
Próbálgasd amíg nem lapul nagyon a gumi , oszt biztos jó lesz...
Válasz #241. hozzászólásra
tedd bele a tonnást huzasd be tövig oszt mérd le
tedd bele a 500ast vagy mid van
oszt toljad kifele mikor éri el azt az értéket
lebaxom ha traktoron lumpok vagytok megoldani
jó a texas réndzser csaknorison is, nemizgat toleráns vagyok minda Qélet
Válasz #241. hozzászólásra
mi a különbség szerinted?
Válasz #240. hozzászólásra
no akkor vegyük szemügyre a dógokat, Te mint kívülálló is megértsed háháháhá:
Nyílván te süket!!!!
de nem olyan arányban vagy mértékben vagy viszonyban mintha egy fronthidrós trakira akasztod a súlyokat, más az erőkar támadáspont minden...
nem érted a lényeget mit akartam írni...
Válasz #237. hozzászólásra
te fasz!a rakodó első tengelyterhelése fog nőni!
ez fizika bazd+,meg ezt már általánosban is tanítják!
Válasz #238. hozzászólásra
De ezt írtad Ennél fogva ugyanott tartunk ahol a part szakad
Válasz #236. hozzászólásra
szerinted nem ezt írtam???
Mondom TENGELYTERHELÉS!!!!
süketek vagytok bammeg, midig baxakodtok mert sosemtudjátok elolvasni pontosan mit ír az ember...fejem a falbaverem...
Egyébként arra gondoltam, hogy persze az elsőtengely súlyozottsága nőni fog, de mivel a gém hátul kötődik a géphez ottvan a billenőpontja plusz a nagy ágyú is oa támaszt így az erőkar nem azt fogja jelenteni mint egy frontfelfüggesztésű traktornál...
dehát hülyék vagytok hozzá minek is magyarázzam hehe
Válasz #233. hozzászólásra
De azért a traktornak kicsit más a súlyelosztása, szóval amit a rangernél mérsz az már a traktornál nem annyi lesz.
Válasz #233. hozzászólásra
bammeg gondókozz,a hátsókerékkel ne álj a mérlegre csak az elsővel,és ugy mérd le a külömbséget
Válasz #233. hozzászólásra
ezt gondold már át még 1x!
Hecci!
Az a legjobb amikor a tonnás van kilógatva
De ha egyszer lesz időm tavasszal akkor majd méricskélek neked, igaz nemtudom hogy mitkéne :-)
Ugyanis ezthogyképzelted el?
Van a gépen fronthidró, vagy egy gyári 1tonnás orrsúlyunk a 6497-re meg készítettem egy 550kg-os frontsúlyt az Xtra-ra. Ha kicserélem ugyanazon a gépen akkor a mérleg is pntosan a súlykülönbséget fogja mutatni.
Van egy jobb tippem!
Claas ranger, koppra behúzatott gémmel rajta tonnás orrsúly. Megmérem mit mutat így tengelyterhelésnek a mérleg. Aztán feldobom az 550kg-osat és elkezdem kitolni, megnézzük ez mikor éri el a mási értékét.
Igaz ez nemnagyon mérvadó mivel a gém hátul kötődik a rakodóra és az azt emelő munkahenger is hátul támaszt így erőkarok súlyelosztás minen borúl, de egy tesztet megér szerintem.
legjobb tényleg ha csimpánzi módszerekhez folyamodunk
igazán lemérhetné vlk akinek van mindene mérlege súlya traktora kilógatója..... kutyufaxuja...
Válasz #230. hozzászólásra
Kérdés hogy milyen a traktor súly elosztása, mennyi jut az első illetve hátsó tengelyre. Mennyire van az 1000 kiló az első tengelytől alap esetben. Az a baj, hogy itt nem csak az első tengelyt terheled, hanem a hátsót is tehermentesíted közben és a traktor súlypontja változik.
Ha van valakinek egy Auto-CAD a gépén vagy Proengineer a gépén és nagyon ért hozzá az ki tudja számoltatni hogy mikor hová vándorol a súlypontja a gépnek
Válasz #228. hozzászólásra
Tuti rossz......még hentös ésszel is.........
Válasz #227. hozzászólásra
itt van ez a tanár ember alattad ha ő se vágja akkor senki
Válasz #227. hozzászólásra
Épp unokatesómmal konzultálok, állítása szerint kiszámolni rohadt hosszú lenne. Mechanika 1-ből 5-sre vizsgázott szóval én hiszek neki. Elméletileg ez nem olyan egyszerű mint egy egykarú emelő, mert két tengelye van a traktornak ezért két támaszú tartó és nem homogén a tartók terhelése...
Józan paraszti ésszel azt mondanám hogy 500 kilót kétszer olyan messze kell rakni, de amilyen szerencsém van ez rossz válasz.
Válasz #225. hozzászólásra
mutass fórumot ahol fizikus kölkök vannak
lecsapunk közéjük
méréssel hahhhhh
úgy 1 csimpánz is megoldja a proble-matikát
Válasz #225. hozzászólásra
900-at bocs
Válasz #224. hozzászólásra
van erre képlet fizikából ....keress valami iskolás kölket az biztos tudja
de a legjobb ha ráálsz a traki első két kerekével a mérlegre megméred mennyit nyom , utána leveszed a tonnát és 950-et teszel fel 10 cm -el előrébb.......
Válasz #223. hozzászólásra
így a téma csiklandoz fenemód
nem fontosak a konkrétumok
legyen 500 kiló ....mittomén
Válasz #220. hozzászólásra
Mekkorát akarsz felrakni 1000 helyett?