Hirdetés
Fórum
Traktorválasztás: John Deere vagy Fendt
Létrehozta: Vendég , 2008-02-17 09:54:05
Kedvencekhez
Segítség
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Claas traktorok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- Karácsony új
- Haszonbérleti szerződés új
955 hozzászólás
Válasz MFM #954. hozzászólásáraSzerintem nem. Csak érdekesség képen írtam le hogy itt mindenre figyelni kell. Ahogy fejlődtek a common rail rendszerek meg jöttek a kisköbcentis nagy sűrítés arányú motorok, úgy vonták ki a ként a naftából meg úgy nőttek az olajcsere intervallumok.
Érdekesség képen nálunk lehet kapni gázolajat(csak mezőgazdasági kártyára), meg több fajta euródieselt is. Ha gázolajjal használsz egy új traktor motort akkor 100 óránál fekete az olaj benne, ha legdrágább eurodiesellel akkor meg 200 óra után beleöntöm a lánckenőbe gond nélkül.
Válasz mtz1221 #953. hozzászólására300 nálunk a periódus. Ekkor is okozhat gondot a kén?
Válasz MFM #951. hozzászólásáraAz adagolósokhoz mondják hogy kevés a kén, a crdi-nek már nem kell. De ha adalékoltok akkor nem kellene a 600 órát megvárni az olajcserével.
Válasz RkTomi #944. hozzászólásáraEnnyi
Válasz lac* #950. hozzászólásáraÉrdekes, én pont azt hallottam, hogy túl kevés a kén az üzemanyagokban, ezért még kéntartalmú adalékot is használunk...
Válasz MFM #949. hozzászólásáraMert az kénsavvá válik az olajban, az meg probléma
Válasz lac* #925. hozzászólásáraMiért baj a magas kéntartalom?
Válasz bandigh #946. hozzászólásáraHa ez így lenne, hidd el, én is leszarnám. De nálunk szerelni se kellett őket kevesebbet, sőt. Átlagosan évente kb 2hetet állnak hiba miatt, ami nem lenne baj, ha nem pont szezonban történne ugye.
Nagyon jó traktor az őzike, ezt kár vitatni, de közel sincsenek akkora különbségek a márkák közt tartósságban, mint amennyire az emberek gondolják. Még jó, hogy más a színük, így könnyebb különbséget tenni
Válasz horesz #945. hozzászólásáraNem ez volt a terv, de így alakult, igen. Nyíregyháza-Mátêszalka környékére ment egy faluba, de most hirtelen nem tudom megmondani hova.
Válasz RkTomi #944. hozzászólásáraHát igen, éppen lesz@rom h màs gép 4,5 helyett 4L-el vet, lényeg h kérdés nélkül teszi amit kell, kb el is felejtheted a számàt a problémamegoldó fiúknak, ha megàlmodod, hogy egy szélmentes délutánon lefújsz 60 hektárt 5 darabban, akkor le fogsz, fel sem merül benned, hogy nem. De, biztos van amit olcsóbb fenntartani, óránkétnt 250 forinttal, ezt nem vitatom.
Válasz MFM #943. hozzászólásáraFergusont váltotta a JD? Hova került, azt szabad tudni?
Válasz MFM #943. hozzászólásáraNekünk soha sem volt gond a fogyasztással, igaz nincs is mihez hasonlítani, mert nem is használunk más traktort. De a környező cégeknél is azt látni, hogy ha szorul a kapca akkor két márka dolgozik kint: JD és RÁBA.
Válasz RkTomi #844. hozzászólására8 traktor és fogalmam sincs hány üzemóra alatt, annyit tudok, hogy ebből 2 trakesznak nálam fordult át az üzemóra számlálója a tízezresnél. De nem értem ez mit számít. Az állításom egy konkrét és aktuális számítás miatt volt. Valamikor a múlt hónapban cseréltünk le egy idősebb más márkájú traktort egy valamivel fiatalabb jd-re. Ugyan akkora lóerő, ugyan azokat a gépeket húzza ugyan azon a földön. Csak átlag 20%-al több üzemanyagból.
Az első jd aminek elégedettek vagyunk a fogyasztásával az a kis négyhengeres "m"-es. Na annak teljesen korrekt és baráti.
Válasz Mötözö #941. hozzászólásáraVisszább olvasol pár napot rájösz. Az a gond már 20 darabnál előfordult. Rengeteget eladtak belőle az elmúlt 4 évben a támogatások miatt.
Válasz mtz1221 #936. hozzászólásáraesetleg a márka kezdőbetüi?
Válasz szanberg #939. hozzászólásáraMeg kb 40 liter motorolaj kell bele, mégis...
Az olajcsere periódushoz annyit, hogy a V6 X merciben nekem gyárilag 25.000 km a csere intervallum, illetve a sprinterekben is, mivel teherautók, vélt nagyobb terhelésnek fognak üzemelni. Ugyanez a motor ugyanennyi lóval személyautóban kitolt csereperiódussal fut, azt hiszem 30.000 km.
Na most az autó figyeli mennyire terhelt a használat, nekem pl 16-17 ezer km-nél volt eddig minden olajcsere, pedig a fedélzeti komputer alapján vittem a márkaszervízbe.
Nyilván mert nagy a 47-es lábam, meg vontatok is, van terhelés többlet nálam. Kolléga ugyanilyen kocsiját 22ezernél kellett, hogy vigye az A szervízre.
Ezzel csak azt akarom mondani én is, hogy a terhelt üzemben sűrűbb az olajcsere, egy traktor vagy kombájn meg szerintem csak terhelve dolgozik....
Én le cseréltem 300-nál a 936 olaját is pedig majdnem sárga még ilyenkor benne, nemhogy kormos fekete....
Válasz mtz1221 #936. hozzászólásáraEzt mondjuk nem tartom valós indoklásnak.
A folyadék egy zárt rendszerben mindenhol állandó nyomással bír. Persze ha valahol lazán elfolyik az más, az tömítetlenséget jelent, de az ebben a történetben csak akkor lehet ha illesztési hiba van, vagy kopás, 1000 óránál ez utóbbi nem lehet...
Ráadásul 5-6bar motorolaj nyomással dolgozik egy ilyen motor, a karterben nem lehet akkora nyomás, hogy ezt "vissza szorítsa"
Turbó körül jelentkezik ha ilyen baj van.
Válasz mtz1221 #936. hozzászólásáraAz ilyen a turbót is ki tudja fektetni
Válasz Gazda 59 #935. hozzászólásáraNem lehet ez szoros összefügésben hogy ki milyen naftát vesz vagy kap ??? Nálunk egyik márkának most vezették be hogy 500 óránként rá kell nézni valami kartergáz szűrőjére mert 3 új traktorból 1 hajtókarcsapágyás lett 1000 óra alatt. És a naftára fogják pereskedések meg veszekedések után, hogy berakodik a szűrő és a nyomástól elmegy az olaj a 2.-ik hajtókartól. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Válasz lac* #925. hozzászólásáraEzt jól mondod hogy 20 év alatt sokat fejlödöt a olaj es a motor technika csak nagyon rossz irányba silány szar minőseget gyartanak mindenből, én tudom minden nap benne dolgozom, nyugodtan a 250 üó kell cserélni a motorolajat akar milyen marka ebböl meg nem volt baj de az 500 ó ciklusbol már volt böven baj.sokan vissza áltak 500 ról 250 re csak kellett hozzá egy pár millás javitás, amit a olaj csere periodus kotolasával nem sporolt meg. Akkor ez hogy van?
Válasz dnsv #931. hozzászólásáraOké csak a kamion részterhelésen megy az idő 85%-ában. Traktornál is van olyan amire ugyanez igaz, de vannak kevésbé szerencsések, amik egésznap nyaggatva vannak, a kelleténél pont egy kicsivel nagyobb munkagéppel. Ezért sem szentírás hogy hány óránál cserélsz, ha tudod hogy még van pici az olajban, de pont tenni kell fel a lazítót, lehet h inkább mégis leengeded..
Válasz VMisi #927. hozzászólásáraAzt tegyük hozzá, hogy akik Tier4i motoros jd-t használnak azok mondják inkább a sűrítést. Azaz, nincs adblue, van viszont kipufogógáz visszavezetés. Újabbakban minden. Tehát régebbi jd motorok amiben nincs egr, vagy olyan fpt motorok, amiben ugyancsak nincs, az megint másabb.
De mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, a kezelő úgyis tudja, hogy az elmúlt 3-600 óra éppen mivel telt, bálahordással vagy szántással.
Válasz horesz #928. hozzászólásáraSzerintem se lehet gond a hosszú csere periódus, ha a megfelelő olaj van benne.
Ha szét akar menni egy motor nem ezért fog.
Akkor javasolt a sűrű olajcsere, ha valaki 10 percekre használja a gépet, boltba járni, pávázni a városba, stb.
Ha üzemi terhelésen megy a motor és folyamatosan megy egész nap bőven semmi baja nem lesz az 5-600 órás olajnak. Persze hidegen nem ütve, nem túlterhelve.
Kamionok is elmennek sok km-t mégse cserélgetik az olajat 10000 kilóméterenként.
Hiába cseréli valaki az olajat 200 óránként, ha szét akar hullani a traktor akkor szét fog.
Gyárikrosszban is lehet cserélni 2 óránként az olajat mégis széthullik 100 óránál az egész
Válasz horesz #928. hozzászólásáraKivétel erősíti a szabályt.
Kár ezen többet pörögni mint amennyi benne van. Egy olajcsere átlagára 20-30e ft szűrővel.(max 200le). Akinek ennyit nem ér meg az használja előírás szerint.
Válasz lac* #925. hozzászólásáraÉvek óta az előírt olajcsere periódusokat csinálja a szerviz. Régebbi gépeken 500 kis szerviz, 1000 nagy, ott mindent cseréltek. Most az újaknál 600 és 1200-nél van ugyanez. Motorok köszönik szépen jól vannak. 2016-os gépek is, pedig bennük 8000 óra felé ketyeg. Most kaptak előírás szerint új injektorokat. Én miben látom, hogy nincs bajuk a kitolt szervizperiódussal? Amit te is írtál, gépeinkbe csak a szerviz által előírt minőségű olajak kerülnek (még ha drágábbak is), és prémium üzemanyagot kapnak (OMW schwehatról). Az új 942-esek MAN motorjaiba pl már nem jó az a motorolaj amit az összes többibe használunk, oda másfajta kell.
Válasz Bárány #923. hozzászólásáraHa az 500-as olajra azt írják, hogy túl sok a fizikai szennyeződés, vagy kevés a viszkozitás akkor sűrűbben fogod cserélni.
Egyszer egy motorostalálkozón egy szétverésre váró autóból leengedték az olajat és szét lehetett hajtani. Hát 5-10 percig padlózták és utána szépen lassan elment az erő a motorból és leállt. Mindenki szerint kifogyott a benzin. Szóval én is elhiszek bármit, de az 500-at még sokallom.
Válasz bandigh #911. hozzászólásáraPersze én meg 18 éves "nagycsöcsű" fiatal csaj vagyok! Már 200 óránál nem hogy 500 olyan fekete az olaj mint a migrács ki szökött afrikából!
Válasz Bárány #923. hozzászólásáraAzt senki nem veszi figyelembe,hogy közben elszaladt vagy húsz év, mióta utoljára volt előírva az a 250 üó-ás csere.
Hatalmas fejlődés volt mind a motortechnikában, és az kenéstechnikában egyaránt.
Egy traktorban ráadásul ami jó esetben egész nap nem áll meg,az olaj is kevésbé használódik el.
Viszont a gázolaj kéntartalmára figyelni kell,ne legyen 1%-nál több.
Ha meg mindez megvan,mi indokolná a sűrűbb cserét?
Az,hogy a szervizes ezt ajánja? Nem ő hozza az olajat véletlenül?
Végülis ártani nem árt a sűrűbb olajcsere,aki ettől nyugszik meg az csinálja nyugodtan.
Válasz Drisa #921. hozzászólásáranekem multibib van, 0,8-1,8 bar kozott hasznalom, szerintem olyan 70% korul lehet 2300 oranal.
Válasz VMisi #922. hozzászólásáraÉs mit kezdjek az eredménnyel? Nyilván kevésbé elhasznált a 300 órás, de a 100 órás meg annál is jobb. És? Akkor cseréljek 100-nál?
Ma már bőven vannak 10ezer üó. feletti tapasztalatok ezekkel az intervallumokkal, és nem csak általánosságban, hanem konkrétan a környezetemben is.
De itt van a saját gép is, amit lentebb írtam: 4500 óránál patika tiszta a vezérlés, pedig erre is ment a károgás, hogy majd tele lesz olajsárral.
Valamikor én is ezen a véleményen voltam, de ma - ahogy van tapasztalat - már nem.
Válasz Bárány #919. hozzászólásáraKüldj el labor vizsgálatra egy 300 és egy 500 órás olajat. Ahonnan az olajat veszed ott elvileg ingyen be kell vizsgálniuk. Sok éve még volt omv olaj, akkor a forgalmazónak én is küldtem hidraulika-váltóolajat, és pár hét múlva jött is az eredmény.
Válasz horvath.agro #917. hozzászólásáraNekünk is az márka van, biztos van még 50 %-os pedig már 6000 fele tart...
Válasz Bárány #919. hozzászólásáraItt voltak olyanok akik 500 üó nal cseréltek olajat azota már változott a véleményük mert tulvanak motor generalon meg turbo cserén meg stb tudnának mesélni......
Válasz Agronomus #918. hozzászólására500 üó. alatt max. egyszer kell utánatöltenem.
De nem akarok ebből hitvitát generálni. Nekem is nehezen vette be a gyomrom, de aztán mégiscsak működik a dolog.
Válasz bandigh #911. hozzászólásáraÓ igen,ezt megkaptam én is múlt 7 pénteken.... ,,250-nél olajat cserélni? Minek,a 400-at még megértem,de 250-enként?".....van hogy túl csúszunk,mert b.sznak időbe jönni holott vagy 4 nappal előtte szoktuk jelezni,hogy cserélni kellene....300-nál is van már hogy csípkedi,akkor hogy lehet elgondolni ésszel az 5 meg 600-akat?
Válasz *** HM *** #916. hozzászólásárahát nekem minden földem 5km-en belül van, de mégis kb 60-70% os a gumi rajta és nem gagyi hanem michelin...
nem olyan hejde tartósak ezek én úgy látom
Válasz horvath.agro #914. hozzászólásáraGumit nem kell venni ha minden 1 helyen van magad körül... traktorozzon a rosseb 20 30 40kmeket csakhogy ott zötyögjön ne maga körül az ember.
Válasz horvath.agro #914. hozzászólásáraIgazad is van te legalább 40évesen fölbírsz majd kelni reggel....
Válasz Drisa #907. hozzászólásáranézd én úgy gondolkozok, hogy ezeknek a gépeknek kb 5-6000 óránál kezd előjönni ez az, illetve itt már gumit kell rajta cserélni.
no most nekem a 4 gumi 3,5 millio, ha előjön egy kis kábelkopás, első hídban ez az, hidraulika tömbben ez az akkor már ott tartok, hogy 5-6 millió ment rá a második 10 év illetve 4000-8000 óra alatt esetemben.
ez nekem nem éri meg, mert a második 10 év alatt rettentő sokat veszít az értékéből, és még költök is rá.
nekem az az üzlet ha az első 4000 óra alatt költségmentesen eladom. és beleteszem a következő 10 éves hitelembe önerőnek.
mivel a törlesztő annyi amit bármilyen évben simán fizetek, így nekem ez a leg kézenfekvőbb.
egy ilyen kaliberű gép, nálam sose fog megtérülni, de a kényelmem és az egészségem nekem ennyit meg ér...
Válasz *** HM *** #912. hozzászólásáraLedig ha azzal kened a kerítést, azt nem veri le róla az eső sose, lehet sok otthon a deszkafelület
Válasz bandigh #911. hozzászólásáraHát nekem az 400 500as kurvára nem szimpatikus szemre.... Biztos túl jók a szemeim
Válasz *** HM *** #910. hozzászólásáraMár megmondták ma. 599 óránál még ugyanazt tudja az olaj mint 250 nél. Ez van, mi pocsékoljuk csak az olajat
Ezzel a 600órás periódussal kit etetnek?
Hú de költségtakarékos ez neked paraszt..... Ez a neked való traktor Stb
Csak rákellett fejelni az 500as konkurenciára nem?
Pár fillér a 10lit olaj pár fitying a szűrő 1 kerek órát szarozzon vele túlárazott órabéren 1 mérnök úr... komolyan 30000ftos olajcsere kihagyással fogok tönkremenni szerintük?
Itt a helybéli nagygazda (10000 ha fölötti) már nagyon sok traktort kicserélt. Idén 4 Jonh deere-t vett,1 nagyot 2közepest 1kicsit.
Attól a gépkereskedőtől veszi amelyik átveszi az ő traktorát. És legyen a lehető legjobb áron.
3 Fendt 936ostól szabaditotta meg a kereskedő.
Jelenleg van neki NH,Case,Styer,Claas és most a John Deere.
Garancia alatt az olajcserét is a határban végzik. Akkor megmutatkoznak a hibácskák.
Válasz lac* #889. hozzászólásáravalóban igazad van, én tévedtem
tényleg 600 órát ír, ennek ellenére a kereskedőm, és a szervizesem 300 óránként javasolja a cserét, amit be is tartok.
egyébként úgy tudom, hogy ha nem 300 óránként akkor évente le kellene cserélni a motorolajat (ez nem biztos) de nekem a 2 kb egybe is esik.
Válasz horvath.agro #905. hozzászólásáraNa jó de akkor ne mond hogy mennyire jó hibátlan gépek ha még nem is dolgoztak. Nem a tartósság tesztje folyik nálatok. Persze ha más is évi 3-400 órára keres gépet akkor jó lehet a véleményed. Abban igazad van hogy eladni gépet könnyebb hiszen 10 év után is szinte újszerű lehet, de a gépek kihasználtsága gazdasági szempontból rendkívül fontos, dolgozni kell a lovaknak hogy hozzanak a konyhára, legyen miből újat venni. Szerintem nem tudod annyival drágábban eladni a 10 éves traktort 4000 órával mintha dolgozott volna 8000-et és keresett volna 2 szer annyi pénzt. De örülök hogy így is megy a szekér.
Válasz Bárány #902. hozzászólásáravárjam meg míg 5-6000 körül elkezd romolgatni, költeni kelljen rá? így is a 10 éves traktor már rettentő öreg, de nekem így jön ki a legjobban és legkedvezőbben.
ha várok üzemórát bele akkor már 13-15 éves lesz, akkor már alig ér valit.
10 évesen majd valaki elviszi kb újszerű állapotban, kevés órával és meg fogom kapni érte a megfelelő árat.