Hirdetés
Fórum
Traktorválasztás: John Deere vagy Fendt
Létrehozta: Vendég , 2008-02-17 09:54:05
Kedvencekhez
Segítség
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Poénok új
- AKG támogatás új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
- Erdőtelepítési támogatás új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Kukorica vetőmagok új
955 hozzászólás
az üzemanyagfogyasztási adatok fent vannak a dlg és a nebraska oldalakon.
Nem tudom minek erőlködik a fendt ezzel a varioval amikor a jd is inkább a ps váltót ajánlja nehéz talajmunkára mint az ivt-t.
Válasz #652. hozzászólásra
Lehet ,hogy igazad van ...
De azt se kell elfelejteni , hogy ha 1-1,5 literrel kisebb motorból veszik ki ugyanazt a lóerőt mint egy 9 literesből , akkor nagy esély van rá hogy az agyonterhelt kisebb motor jóval kevesebb ideig fog élni...
Valamit valamiért.
Válasz #652. hozzászólásra
Nagyban függ a fordulatszám megválasztásától is a fogyasztás. Méréseim szerint területre vetítve 1800 és a 2200 fordulat között 25%-al fogyaszt többet ugyanabban a sebességi fokozatban. Időben igaz 20 %-ot spórol az ember, mivel annyival gyorsabban megy.
Válasz #641. hozzászólásra
Ezt a fogyasztás dolgot nemnagyon akarom elhinni már csk a ccmből adódó külömbség miatt sem.Minél nagyobb egy motor annál több szaft megy bele.Pontosan ilyen demós teszten többször is figyelmeztették a jd-seket hogy ne emelgessék a munkagépet, mert úgy tudtak csak javulást elérni mind fogyasztásban, mind területteljesítményben.A nálunk tartott bemutatón egyébként a jdnek volt a legnagyobb az étvágya.Plusz falubelink a sárbogárdi telephely volt vezetője kombájnt nyugodt szívvel adott el nekünk, de traktort meg sem próbált.És nem a minőség miatt mert azzal nincs gond.
Válasz #648. hozzászólásra
Az egy marketing humbug, olyan mint a Bifidus Efendis vagy mi a rák. Qrva jól hangzik, és ha nagyon muszáj, akkor labor körülmények között talán előállítható.
Olvasgassál inkább Nebraska teszteket, azokban benne van, hogy az adott munkapontban mennyi volt a g/kWh.
http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Válasz #649. hozzászólásra
Konkrétan ?
Válasz #645. hozzászólásra
Nem tudhatjuk, az új 900-as elég brutális lett, elég jól lemásolták a 8000-est :-D
Mondjuk a JD is szedett fel pár kilót...
(halkan azért megsúgom, hogy a kezelőn sokkal több múlik, mint ami különbség a gépek potenciálja között van ;)
Válasz #644. hozzászólásra
Még az érdekelne,h. nem tudsz-e véletlenűl bármilyen adatot,amiből vissza lehetne számolni,h. munka közben valójában mennyi is az a fajlagos fogyasztás,amit manapság már 200 alá reklámoznak?
Válasz #644. hozzászólásra
És mi lenne a helyzet a mostani új jóval hosszabb CNH-s gépekkel .
Mert ha jól tudom azoknak a tengelytávja most hosszabb 30 centivel a többiekétől ...(bár mondjuk a rövidnek tűnő TG-k is hosszabbak voltak már valamivel)
Válasz #643. hozzászólásra
Azért a mai Johnik már közel se bírnak annyit, mint a régiek :-(
Bár ha úgy nézük, még ma is 20-30%-al tovább bírják a JD-k, mint a főbb konkurensek, csak hát az egész iparág züllik elfelé...
Válasz #641. hozzászólásra
Úhhh , pedig ezeknek én is örülnék . Én is JD párti vagyok(persze csak a hevederes CAT után )
Úgy gondolom hogy ha meg lennének fogva egy közös teszten a 300-asok , akkor általában JD nyerne produktivitásban...
Válasz #642. hozzászólásra
Változó. A fogyasztásban nem nagyon voltak egetverő eltérések, ami volt az simán betudható annak, hogy kinek hogy sikerült összeállítani a traktort a munkaeszközzel. Ami nekem a legmeglepőbb volt, hogy általában az egy számmal kisebb JD gyorsabban (nagyobb területteljesítménnyel) húzta a munkaeszközt, kb. ugyanakkora hektárra vetített fogyasztással mint a Fendt. (a NewHolland nem volt ellenfél, mint ahogy a kisebb Fendt 900-asok sem, mert sokkal könnyebbek voltak a 8000-esnél)
Magyarul 295-ös JD-vel általában meg lehetett fogni a 360 lovas Fendtet.
A többiek messze lemaradva karistoltak a nagy munkaeszközök előtt.
(meg volt egy csomó béna kereskedő is, aki elfelejtette megfelelően felsúlyozni a gépét és beállítani a guminyomást, aztán meg csak nézett amikor a traktora csak pattogott és elásta magát)
Válasz #641. hozzászólásra
A jd-ék lenyomtak mindenkit?Nálunk nincs nagy gép csak mtzék.De nagyüzemi tapasztalat van a jd folyamatosan megálta a helyét a "nagyfülü" világban és mostis,vannak trón követelök de idövel mind elvéreznek.Itt vannak az agyon sztárolt fendek pár ezer üzemoránál a német deutz motor elkopik a vezérmü elég blamás.Az biztos hogy van elégsok 10000üh jd meg felette és még mindig mennek.
Válasz #641. hozzászólásra
De azért emlékszel h. kb mennyi %-al volt jobb a JD fogyasztásban,esetleg slipben?
Válasz #638. hozzászólásra
Abban az évben - még a kiténél voltam JD traktoros termékmenedzser - 2-3 JD traktor folyamatosan demózott az országban (azaz bemutató/kipróbálási munkát végzett). A kereskedőknél lehetett jelentkezni, ha valaki a saját területén a saját gépével ki akarta próbálni a trakit. A feltétel annyi volt, hogy hívjon oda még pár gazdatársat is a környékről, meg szervezzünk össze közösen egy-két konkurens gépet is, ha más nincs, akkor a sajátját (ha még akkor árult, fiatal gépről volt szó).
Nem emlékszem már a konkrét számokra, de vagy 40-50 ilyen megmérettetés volt összesen, főképpen Fendt és pár New Holland ellen (a többi elenyésző). A baj az lett végére, hogy kb 2 hónap után egyszerűen senki nem volt hajlandó kiállni a JD traktor mellé.
Valahol van erről egy összefoglaló táblázatom (típus, munkagép, talaj, területteljesítmény, fogyasztás stb.) az archív külső vinyómon, de nem szívesen venném elő (azt se tudom hirtelen, hogy hova tettem, mert kinőttem, és vettem egy nagyobbat (kellenek a fenének már ezek a kités lomok 8-)
ööö Krisztina de ez nem topictéma
Válasz #638. hozzászólásra
Meghuzkált Hajnalka?
Válasz #637. hozzászólásra
Kicsit pontosabban kifejtenéd ezt kérlek.Húzós volt a hajnal és nembiztos hogy azt venném ki amire te ki karsz lyukadni
Válasz #636. hozzászólásra
(abból az évből megvan valahol egy nagy rakás demóeredményem. Nekem csak az maradt meg, hogy 2 hónap után senki nem volt hajlandó fej-fej mellé kiállni a velünk, csak a terelések mentek)
A képen tény és való hogy pillanatnyilag a ferguson a jobb, de azt mindketen tudjuk hogy 0.16 hektáron nem ugyan az lesz a fogyasztás mint 3.8 hektáron. De a korrektségnél említsük meg azt is hogy a JD-nek akkor ugye "sajnos valami történt a fogyasztásmérővel" nem volt pontos adata.
Nem Ottó hanem Dávid, de megbeszéltük itt lejjebb hogy nem a lóerő hanem a kevés súly volt a probléma.Azért az akkori kereskedőúr pesten elég szépen adta elő a dolgokat (alacsony köpcös bajszos úriember) Nem a gép hibája volt elsősorban a probléma, hanem az előadásmód.("viszi majd mint foxi a lábtörlőt.Mindegy hogy mennyi ideje nem volt felszántva a föld.A fendtet azt megesszük,az nem ellenfél,A John Deere lehet hogy kicsit szoros lesz, de az sem ellenfél.)Én így emléxem arra a beszélgetésre a hungexpón a traktor előtt.Arra meg ugye emléxik mindenki hogy beszéltük a föld szélén a súlyhiány kérdését.
Válasz #605. hozzászólásra
Szia Ottó!
Sajnos, hogy akkor a Ferga nem lett befutó, annak nem a kisebb lóerő volt az oka, de ezt Te is tudod! Akkor az MF8480 volt a legnagyobb MF a maga 315 max lóerejével.
Mivel a demón többen ott voltunk,képek is készültek a pillanatnyi fogyasztásról!
ime:
Azért ugye nem baj, hogy kicsit megvédtem a mundér becsületét:)
Hamarosan jön a 400 pacis Efendi (már úton van)
Válasz #629. hozzászólásra
Nem tud konténerben jönni.
Simán keréken (mint ahogy a többi traktor/kombájn/permetező), az még vele a cumi, hogy még az ikerkerekeit is külön cipelni kell utána valahogy.
Arról nem is beszélve, hogy még szimpla kerékkel is csak 3,2m szélességbe fér bele, így egész Európán túlméretben kell szállítani.
Már nem emlékszem pontosan a számokra, de több mint 10ezer Euro volt a fuvarkölsége két éve.
Válasz #620. hozzászólásra
szinkron váltóval
hárompont nélkül
TLT nélkül
110 mm-es tengellyel (300LE fölött már a 8ezresbe is a 120-ast tettem anno)
pótsúlyok nélkül
(mondjuk legalább az ikerkerék benne van)
Ja, ezt nem is engedi át Európába a JD, mert túl közel van a legnagyobb 8ezreshez.
Válasz #609. hozzászólásra
Nem azért mondom hogy szapuljam a fendtet, csak most ez jött elö rajtuk. Nem tudom milyen motorok vannak bennük, 4 eéves gépek. Voltak már kissebb szerelgetések, szimeringek, csapágyak itt ott, nagyobb tranzakcióról most hallok elöször. Különben a nagy holtteret leszámítva nekem bejött a gép mikor pár kört ródliztam vele. 5-5,5 literböl hůzzák a 8 méteres Framest nehéztárcsát. Akkoriban ha jól emlékszek ezek 46 milliót kóstáltak.
szétszedve :) de gondolom nem csak 1 méretű konténer létezik.
Válasz #616. hozzászólásra
A 800-as Fendt akkora lett, mint 5 évvel ezelőtt a 900-as volt...
Válasz #620. hozzászólásra
(megnézném, hogy 9000-est hogy teszel konténerbe ;)
Válasz #625. hozzászólásra
lehet hogy a tengeren túlon nem sok fut, de usa/canada árlistát néztem mert ott kiirják.Európaiban asszem nem.
Válasz #619. hozzászólásra
a múlt héten én is kértem pár dologra árajánlatot, de komolyan mondom hogy először azt hittem hogy viccelnek velem vagy elnéztek valamit.
ez pont az az ár.tájékoztató jellegű.De mire mi megvesszük még legalább 1 kereskedőn átfut.Az meg csak növeli az árát.
Válasz #620. hozzászólásra
nem is sok fut belőle a tengerentúlon,
http://configurator.deere.com/servlet/com.deere.u90947.eproducts.view.servlets.ProductSelectionServlet?userAction=configureProduct&lang=en&country=US&sbu=AG&category=Tractors&model=9360R%2520Tractor&modelID=Model_US247&baseCode=&futureProduct=false
Válasz #617. hozzászólásra
ez olyan ár lehet mint ami a gépkatalógusban szerepel
9360R Tractor 03A0RW
$256,757.00
szorozzátok be a jelenlegi dollárral meg hozzá kell adni a konténer díját meg a hajó szállítási árát.USA ár
Válasz #617. hozzászólásra
sajnos a többi márka is kezd elszállni,nem tudják mennyit is kérjenek ránéztem a 936-ra valami 250e juró
nézd me a honlapjukat
ott az ár
Válasz #615. hozzászólásra
Hogy mi van ? Egy középkategóriás ,220-as Fendt 55 millió ft?
Az még bruttó listaáron is nagyon sok...
Válasz #615. hozzászólásra
akkor tényleg igaza volt a claasos üzletkötőnek amikor azt mondta hogy egy 200 lovas fendt árán már kombájnt lehet venni. Egy axion 820, alig több mint ennek az árnak a fele, és abban elég nagy akarat van. Ugyanazt a tárcsát 11-el viszi mint amivel a 160 as nh 6-al döglődött.
látom hosszú lett.Fendt.com nyelvnél kiválasztod az angol nemzetközit, utána pedig rámész a konfigurátora.Euróban kiadja.Az új 720as 176e euró
az új 822es meg 196e euró
mégsem mert 800asból már csak az új scr-es van.700asból van még pár->
http://213.182.7.188/Konfiguratorframe1.html?session=CBF8DLLBU2Q2FD0GCJ48FAW3B7ZGIS&myX=1024&myY=738&konfX=0&konfY=0&serX=0&serY=0&lgndY=0&mitteY=604&mitteX=0&browsertyp=1&obenX=600&dlgX=212&dlgWidth=600&dlgTop=77&dlgHeight=450
mindjárt mondom neked a német árat,súly meg full alapgépként
Mennyibe kerülhet most egy 820-as alapszereltségben?
Válasz #608. hozzászólásra
visszatérve még egy kicsit, ne azért hogy védjem a fendt et, de mondj egy olyan márkaszervizet ahova ha odamész nem fogsz találni egy javításra szoruló gépet.Mindegy milyen márka mindíg lesz olyan hogy vagy ezen vagy azon valami megdöglik, még ha rendszeresen karba van is tartva.Egyébként a vezérműtengely kopása adódhat abból, hogy hibás szelephézag állítót küldött szét a német, mert elrendelték hogy hézagállítás előtt és után is mérjenek hézagot."csak hogy biztosan jó legyen"ez volt az indolkás.
Papa maci egyből tudta.Hiába hozták el a nagyobb orrsúlyt, könnyebb a gép és nem tudta a vonóerőt leadni.936 feltankolva majdnem 16 tonna full súlyozással.Fergusson nemtom mennyi de olyan 10-max 11 re tipelek
Válasz #608. hozzászólásra
Első szériás motor volt azért.Most akkor sosrolom hogy a miénket miért cserélték ki:Állandóan magas hőmérsékleten dolgozott a motor, nem pirosban de folyamatosan az alatt->hibásan kezelt hüvelyek, 6os henger full lila állapotban, a többi egyre kevésbé minél közelebb van a ventillátorhoz.olajhűtő 2X átjukadt, olaj belefojt a vízbe->hibásan kitakarított tisztítógolyók bentmaradtak a rendszerben, és a keringetés miatt elkoptatták belülről a hűtőt.Hidegen nehezen indulás olajfogyasztás túl nagy kartelnyomás-> 6 hengerből 5ben összeforogva egyirányba a gyűrűk.Szétszedéskor észlelték hogy a vezérműtengelyen szokatlanul nagy kopás vehető észre->szar anyagminőség. Ez minden. Ha belegondolunk hogy folyamatosan szervizelt, ráadásul a forgalamzó álltal,akkor ot sok sundámbundámra nincslehetőség,mert a vezérműtengelyt a traktoros nem tudja tönkretenni.Bitos lesz valami köztes megoldás.
Válasz #604. hozzászólásra
Itt van két 930-as. Hírek szerint mind a kettő megy szervízbe. 4000-5000 óra között vannak és elkoptatták a vezérmű tengelyt, pedig folyamatosan karban vannak tartva.
Válasz #605. hozzászólásra
Válasz #605. hozzászólásra
Az Mf miért maradhatott le , mikor elvileg ugyanaz mint a Fendt ?
Könnyebb volt vagy mi ?