Hirdetés
Fórum
Traktorválasztás: John Deere vagy Fendt
Létrehozta: Vendég , 2008-02-17 09:54:05
Kedvencekhez
Segítség
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- AKG támogatás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- ZT 303 traktor új
- Poénok új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
- Erdőtelepítési támogatás új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
955 hozzászólás
még annyi
2007 ben volt egy demó 360 a fendt 300 as fergusson 270 es jd.Megbeszéléskor kihangsúlyoztuk hogy 300 ló feletti gépeket szeretnénk látni, a kereskedők hozták a masinákat nem mi bundáztunk.Topdown és cultus volt a munkagép mögöttük felválltva.936 volt a befutó természetesen a lóerőelőny miatt.Jd ette a legtöbbet a lóerő hiány miatt, de a fergusson nem tudta elhúzni a munkaeszközöket 30% felett volt mindíg a szlipp,amikor megvolt a munkamélység.3 óra után pakoltak és mentek.Ennyit még tudok letudok írni de több tapasztalatom egyenlőre nincs.
A tms esnek az a lényeg hogy nem szabad annyira hagyni hogy huncutkodjon az elektronika mert leeszi a hajad.Tekergetni kell ami benne van és megspórolsz 5 litert akár ugyan azon a gépen.Pl:820+ condor 40centin szántás motorfordulat 2300-1600 között.27 literrel indult a fogyasztás,haterterhelés állítás vonoerőszabályzás állítás 21.6 lett a vége.Ugyan ez a 936 nál.Érdemes megadni neki egy alap fordulatot hogy ne kelljen meghőkölnie a motornak, legyen honnan felpörögnie, ne okádjon kb fél percig füstöt, mert akkor csökken a hektár és fogy a gázolaj.Különösebben rosszat nem tudok írni róla.Ki kell használni amit tud a gép(nem egy egyszerű hanem viszonylag bonyolult holmi de ha rájön az ember sokkal könnyebb lesz a munka) és akkor rendben lesz minden.Mindenki a maga lovát dícséri, én a 936 nál elmondhatnám minden mocsoknak, de elnőtte a hibáit.Mellettünk lévő tsz minimum 3000üó van egy ugyan ilyenben eddig egy whisco ventit cseréltek.Meg olajcsere idején az olajat.Ha valaki úgyérzi, eljön szívesen megmutatom a dolgokat, ha olyan van munkában is, szervízpapírokat megtudjuk mutatni.Nincs zsákbamacska.Fogyasztásról nemtudok korrekt dolgokat írni,mivel kicsik mögötte a munkaeszközök.Amint továbblépünk természetesen közlöm.Tegnapelőtt 4.3-4.5 volt a crel a fogyasztás 5 centin 5 méteressel.Egyenlőre ennyit tudok,ha jön a tiger majd töltöm a képeket.
936 szép történet nem részletezem annyira,4.volt ami bejött az országba váltón kívül véglehajtásszimering whisco venti kabintartóbak motor(ami ezekbe a témákba tartozik nem részletezem)1800 van most a motorjában jelenleg le is adja a 360 lovat, kartergáz normális, váltó a hd mód miatt 550bart ad le(német rendelet románia, magyarország ukrajna, a nehezebben művelhető talajok miatt csökkenteték a váltónyomást, minimálisan növelték a motorfordulatot, hozzáteszem fogyasztásnövekedés nincs).jelenleg majdnem 3900nál jár,váltóra semmi panasz 1450es fix motorfordulattól adja le az erőt mint az eszetlen Ha úgy van használva a gép ahogy kell, be vannak tartva az intervallumok,és nem történik valami gyártási hiba, vagy felhasználói túlkapás szerintem nem döglik meg a váltójuk,Van amiben 12000 van és eredeti váltó.
820 egy hibás gyári vízpumpa tömítés, mellette könnyezett az olaj ,egy elsőhíd szögszenzor, légfékszelep(de az mindegyiken pedig wabco)meg légnyomásszenzor.Jelenleg 4000üó van benne,ezt leszámítva gondja nem volt, szerintem lassan hidroakksis lesz az eleje.
Még taknyos voltam amikor fater wartburgmotorból csinált egy 3 kerekő "kistraktort" utána lett normális multicarból,majd aviamotoros lett házigyártmányból, ez követően egy 12045-ös krisztus.2001ben a krisztus kapott egy 160as motort,mert akkor még nem volt biztos a pályázat a 716ra.Akkor volt 250Ha amit műveltünk.Első éven a 716ba 1500üó ment bele.Problémái:gyári hibásan elvezetett vezetékköteg,bk 5 éves korától jelentkezett a probléma kidörzsölődtem a szenzorok vezetékei.Új korában volt cserélve egy munkahengerszár mert mire bajáról haazértünk elszakadt (pótkocsit húztunk haza vele cirka 300km) meg a tlt szenzor volt hibás.Cseréltünk még egy termosztátot,2 első véglehajtás szimeringet, 4 hidroakksit az első rugózásnál,meg egy ventillátor csapágyházat mert azt elbaszták 2 éves korában garanciába hotak egyet.Jah meg 1 garnitúra ékszíjat, meg 2 pár első gumit.2010ben adtuk el 8000 üzemórával.Ezeken kívül semmi gondja nem volt.Vezetékköteg nem lett cserélve.Váltója 8000üó-nál 580-600 bar nyomást leadta, semmi baja nem volt.Jöttek állapotfelmérésre, 100%os motor 100%os váltó (axiál akarta beszámítani).
Holcy !
Írhatnál egy pár szót a Fendt-ről ...
Mekkora , üzemóra , hibák , fogyasztás ?
Meg a rémhírekről , miszerint a 6-7000 óránál kikel cserélni a váltót úgy 6 milláért , stb .
Próbáltál e mást előtte , mennyire tudja átadni ez a váltó a nyomatékot , stb ?
Kérdés hogy a váltóban mi megy tönkre.Meg mennyi időbe telik az esetleges javítás/csere.Az se mind egy hogy fő darab megy tönkre vagy csak "apróság"pl hézagoló vagy egy dugattyú.Nem biztos hogy a drágább típus hibájának orvosolása tovább tart mint egy mechanikusé.
Válasz #597. hozzászólásra
manuális van.
Válasz #588. hozzászólásra
Cimbike, ááácsiii, a Tiédben CVT váltó vaaan???? Na NEEE
Válasz #595. hozzászólásra
Tudom h arról van szó! Ezzel csak azt kívántam szemléltetni, hogy egy drágább technika és még az élettartama is jóval kisebb, mint a mechanikus társaié.
Válasz #588. hozzászólásra
Cimbike!
automataváltókról van szó!
Tied az???
Válasz #593. hozzászólásra
A gyártó az olaj élettartamát bizonyos körülmények esetén garantálja csak. De ha erősebb az igénybevétel, vagy a szükségesnél kevesebb az olaj mennyisége, akkor az előbb elhasználódik. Ez az elhasznált olaj azon kívül, hogy apró részecskéket tartalmaz, még savasodik is, ami még tovább segíti az alkatrészek károsodását, pláne áll benne pl télen.
Szerintem oké, hogy üzemóra, de ha az olajon már szemmel érezhető változás van, ami akármi miatt lehet, azt ajánlatos lecserélni.
Válasz #587. hozzászólásra
Én úgy tanultam, hogy az olajnak 3 fő feladata van: hűt, ken, párnásít. Az ásványolajok ugye hosszú szénláncú vegyületek amik különböző hatásokra, /vegyi, hő, mechanikai/ darabjaira törik a szénlánc, közben a láncot alkotó szénatomok válnak szabaddá /ettől is lesz fekete/. A molekula szénatomszáma határozza meg többek között a viszkozitást, aminek szerepe van a kenésben és párnásításban. A kivált szénatom viszont már nem ken mint a grafit, hanem durván szólva csiszol mint a homok. Az adalékolt, vagy szintetikus olajokat azért hozták létre, hogy a szénlánc széttöredezését késleltessék. De a szintetikus olajok alapanyaga is ásványolaj. Teljesen meggátolni azonban nem lehet a molekulák felbomlását. Vagyis az olaj élettartama növelhető. Ez függ a hozzáadott alkotóktól és a használat módjától.
A mg gépekben azonban nem steril labor körülmények vannak, hanem sok a mechanikai szennyezés is ami még tovább erősíti az elhasználódást.
Válasz #580. hozzászólásra
Nyuszinak volt valami variátoros koncepciója is még egy két három évvel ezelőtt. Olvastam róla valahol egy brossúrát.
Válasz #588. hozzászólásra
Az már szép táv, még a vákltonak is!
Válasz #575. hozzászólásra
Én max 300ig engedem a csereperiódust, pedig jd plus50 II-t használok.
Válasz #587. hozzászólásra
Szerintem is ekkora időnél már elveszti ao olaj a kenőképességét, gondolj bele mikor a kombájn motorja pörgi egésznap a 2200-at percenként, és kapja terhelést na meg a +40 +50 fok meleget!!! Még az a csoda, hogy nem áll meg!!!
Válasz #570. hozzászólásra
250 az lófasz! A mostanimban is 228e van, jól néznék ha váltót kéne felújítani! Az én leonomban a mechanikus 480ezer km-nél is szuperül működött. Csak épp motort kell cserélni.
Remélhetőleg a jövőben strapabíróbb és olcsóbb megoldások következnek, bár az olcsóságot kétlem.
Az biztos, hogy egy négyütemű versenymotornál 10 üzemóránál ha cseréled az olajat bajt nem csinálsz vele de 20-nál már rég akadozik a váltó meg nyíg a kuplung zajosodik a motor ésatöbbi. Ittmár kenőképesség csökken
Ezelőtt 15-20éve már a Cummins motoroknál volt a 30000-50000 km tartó olajcsere, a megfelelő olaj használata esetén az olajat nem ette, s a színe az . 1 üzemórát kell átszámítani, az kb annyi mint írtok üzemórában, de mit fejlődött azóta a technika.
1 ilyen 500as olaj ha be van vizsgálva mit mutat?
Semmi utántöltés újjal tegyük föl.......
Válasz #580. hozzászólásra
Szerintem az 500 óra az nagyon nagyon sok, teljesen más egy kamionnál mikor az autópályán be áll egy tempóra és szinte csak szalad a motor kicsi terheléssel, vagy egésznap a motor az ereje (teljesítménye) határán dolgozik, és ott kell az olajnak tejesíteni a motor kenését és hűtését!!!
Az 500as olajakról tehetnétek kipeket majd........
Válasz #581. hozzászólásra
Az pedig van a gázolajban!!! Tehát megbukott az 500 óra csere!!!
Válasz #548. hozzászólásra
Az 500-as olajcsere periodus csak akkor igaz a JD-nél ha JD50Plus olajat használsz kénmentes üzemanyagal ha nem kénmentes akkor már csak a 300 az igaz a gyártó szerint.
Válasz #575. hozzászólásra
szerintem olyan 350-nél kezdi csípni, de ez kb. azt jelenti, hogy a 19 l-es olajtartályra rátöltöl mondjuk 3 liter az 500 óra alatt...
Viszont marad a szűrő, és a többi olaj...
A 6920-as anno 9000 órát futott 5 év alatt, és a Break-In olaj után mindig 500 órát volt benne minden. Meg sem pisszent...
CVT: az Audi A4-A5-A6 és Q5 is elérhető CVT-vel! Az én következő autóm is ilyen lesz! Azonban ott variátoros hajtás van, nem pedig hidro+bolygómű, mint a gépeknél!
Válasz #575. hozzászólásra
Nem rég olvastam hogy a MERCEDES ACTROS-oknál is van lehetöség az olaj csere periódus meghosszabbításának..De ahoz a gyártó ad bizonyos bővítéseket ami ezt elősegíti.. Egyébként ez a mezö gépeknél csak egy jól hangzó szlogen..Épp eszü ember pláne aki hosszú távon tervez és számit a gépére az cseréli amikor el jön az ideje..Ja és az olaj minöségéröl is lehetne itt beszélni..
Válasz #577. hozzászólásra
inkább az 500 óra miatt elveszti a viszkozitását és ezzel együtt a kenőképességét is ezáltal a motor élettartama csökkenhet!
Válasz #565. hozzászólásra
Nagy faxt lesz!!!
Válasz #574. hozzászólásra
Subaru Lineatronic CVT az 1980-as évek óta folyamatosan elérhető jelenleg is Legacyban és Outbackben.
Válasz #548. hozzászólásra
Feco!
Az 500órás csereintervallummal csak az bajom, hogy éppen ma beszéltem 7430prmium-os kolégával ki mondta hogy 200-250-nél cseréli az olajat mert utána már elkezdi csípni.
A nagygazdánál is ígyvan a 8400-asokon meg a 9000-esen is.
Igaz azok nehéz földön dolgoznak
Válasz #571. hozzászólásra
Nissan, Dodge, stb, de egyenlőre igencsak kisérleti jelleggel
Válasz #565. hozzászólásra
Persze miért ne lenne..Csak ök meg L sz - ják.. Ez megint egy olyan dolog amit Európában sikerült túl lihegni.. Én nem mondom hogy ne legyem rendbe körülütünk minden..Meg vigyázunk is a környezetünkre miért is ne...De túl nem kellene löni acélon..És a jövőnek szánt gépeknek tartósnak és működőkepésnek kellene leni.. És nem igy hogy a tulaj csak szívásnak érzi ezt az egészet..
Válasz #571. hozzászólásra
majd lesz a fergában is eccer...
Válasz #570. hozzászólásra
miben van ilyen váltó?
Válasz #566. hozzászólásra
Személykocsiknál a Bosch elérte a 250 ezer km-es hatótávolságot a CVT váltójával
Válasz #568. hozzászólásra
nem engedik talajra
vagy a 300-as váltóját megkapja a 150lovas traki
Válasz #567. hozzászólásra
egy ismim komoly fejlesztőcsapat tagja... azt mondja most kitaláltak valami fájin megoldást az élettartam növelésére....
Válasz #566. hozzászólásra
Ja .
5-8000 üzem óra , és lehet kidobni a váltót...
Amerikában oroszországban és ukrajnában is lesz euro 4-5???
épp előbb láttam a kirovetzes vízben mászkálós videót
A cvt hajtóművekről van valakinek infoja??????
Válasz #563. hozzászólásra
Ja és arrol meg megint nem beszélve hogy a most üzemben tartott gépek milyen kis %-ilyen redszerü..A többi gép tulajdonosa mind e közben meg köszöni szépen jól van..
Mi a p...nak kell nekünk ez az egész, a föld lakosságának a nagy része több mint 6 milliárd ember szarik az egész globáli felmelegedésbe, akkor nekünk minek!!! Nem mi fogjuk a folyamatot visszafordítani elhihetitek!!!!
Válasz #557. hozzászólásra
A szomszéd faluban van Merci kamion ismerősnek, bekakált az adblue adagoló és csak nézték a nagyok ott a szakszervízben mit is kellene vele csinálni!!!
Úgy vélem h a 10es szériás john deere-ok sokáig keresettek lesznek, kevés elektronika, no cr. Egy jó állapotú kincset fog érni.
Válasz #548. hozzászólásra
Válasz #557. hozzászólásra
Lehet vitatkozni a kérdésen, de mikor konkrét traktorvásárlási szándék van, akkor a füstgáz kezelő rendszer milyensége valószínűleg mindenkinél csak másodlagos döntési szempontként jelentkezik. A gyártók meg azt teszik bele, amelyik nekik olcsóbb.
Válasz #555. hozzászólásra
pont azt mondom hogy autóba nem jó de traktor üzemmódnál jobb, ezért is csinálja még a jd meg a cat többek között.
5-10000 óra körül még a cr-rendszer is simán tönkremehet még ha jó a gázolaj akkor is. Akkor az adblue adagoló rendszer és füstgáz érzékelő történet se hinném hogy tartósabb. És ennek a cseréje lehet van annyi mint ha egy kipufogóra ráfizetek 400-at aztán kész.
És akkor még nem kell minden második tankoláskor az adbluval vacakolni, főleg sötétben kint a földön , mikor ősszel folyamatosban talajmunkázik a gép aztán minden perc számít.
Válasz #554. hozzászólásra
Ennek rossz vége lesz!
mindjárt jön egy moderátor és repűlsz a 3,14csába hehe