Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 414.08 Ft USD 396.98 Ft CHF 444.25 Ft GBP 499 Ft

Fórum

Traktorválasztás: John Deere vagy Fendt

Létrehozta: Vendég , 2008-02-17 09:54:05

Kedvencekhez Segítség

955 hozzászólás
#605 Holczy
2012-08-04 17:52:34

még annyi
2007 ben volt egy demó 360 a fendt 300 as fergusson 270 es jd.Megbeszéléskor kihangsúlyoztuk hogy 300 ló feletti gépeket szeretnénk látni, a kereskedők hozták a masinákat nem mi bundáztunk.Topdown és cultus volt a munkagép mögöttük felválltva.936 volt a befutó természetesen a lóerőelőny miatt.Jd ette a legtöbbet a lóerő hiány miatt, de a fergusson nem tudta elhúzni a munkaeszközöket 30% felett volt mindíg a szlipp,amikor megvolt a munkamélység.3 óra után pakoltak és mentek.Ennyit még tudok letudok írni de több tapasztalatom egyenlőre nincs.

#604 Holczy
2012-08-04 17:49:26

A tms esnek az a lényeg hogy nem szabad annyira hagyni hogy huncutkodjon az elektronika mert leeszi a hajad.Tekergetni kell ami benne van és megspórolsz 5 litert akár ugyan azon a gépen.Pl:820+ condor 40centin szántás motorfordulat 2300-1600 között.27 literrel indult a fogyasztás,haterterhelés állítás vonoerőszabályzás állítás 21.6 lett a vége.Ugyan ez a 936 nál.Érdemes megadni neki egy alap fordulatot hogy ne kelljen meghőkölnie a motornak, legyen honnan felpörögnie, ne okádjon kb fél percig füstöt, mert akkor csökken a hektár és fogy a gázolaj.Különösebben rosszat nem tudok írni róla.Ki kell használni amit tud a gép(nem egy egyszerű hanem viszonylag bonyolult holmi de ha rájön az ember sokkal könnyebb lesz a munka) és akkor rendben lesz minden.Mindenki a maga lovát dícséri, én a 936 nál elmondhatnám minden mocsoknak, de elnőtte a hibáit.Mellettünk lévő tsz minimum 3000üó van egy ugyan ilyenben eddig egy whisco ventit cseréltek.Meg olajcsere idején az olajat.Ha valaki úgyérzi, eljön szívesen megmutatom a dolgokat, ha olyan van munkában is, szervízpapírokat megtudjuk mutatni.Nincs zsákbamacska.Fogyasztásról nemtudok korrekt dolgokat írni,mivel kicsik mögötte a munkaeszközök.Amint továbblépünk természetesen közlöm.Tegnapelőtt 4.3-4.5 volt a crel a fogyasztás 5 centin 5 méteressel.Egyenlőre ennyit tudok,ha jön a tiger majd töltöm a képeket.

#603 Holczy
2012-08-04 17:42:00

936 szép történet nem részletezem annyira,4.volt ami bejött az országba váltón kívül véglehajtásszimering whisco venti kabintartóbak motor(ami ezekbe a témákba tartozik nem részletezem)1800 van most a motorjában jelenleg le is adja a 360 lovat, kartergáz normális, váltó a hd mód miatt 550bart ad le(német rendelet románia, magyarország ukrajna, a nehezebben művelhető talajok miatt csökkenteték a váltónyomást, minimálisan növelték a motorfordulatot, hozzáteszem fogyasztásnövekedés nincs).jelenleg majdnem 3900nál jár,váltóra semmi panasz 1450es fix motorfordulattól adja le az erőt mint az eszetlen Ha úgy van használva a gép ahogy kell, be vannak tartva az intervallumok,és nem történik valami gyártási hiba, vagy felhasználói túlkapás szerintem nem döglik meg a váltójuk,Van amiben 12000 van és eredeti váltó.

#602 Holczy
2012-08-04 17:36:50

820 egy hibás gyári vízpumpa tömítés, mellette könnyezett az olaj ,egy elsőhíd szögszenzor, légfékszelep(de az mindegyiken pedig wabco)meg légnyomásszenzor.Jelenleg 4000üó van benne,ezt leszámítva gondja nem volt, szerintem lassan hidroakksis lesz az eleje.

#601 Holczy
2012-08-04 17:35:12

Még taknyos voltam amikor fater wartburgmotorból csinált egy 3 kerekő "kistraktort" utána lett normális multicarból,majd aviamotoros lett házigyártmányból, ez követően egy 12045-ös krisztus.2001ben a krisztus kapott egy 160as motort,mert akkor még nem volt biztos a pályázat a 716ra.Akkor volt 250Ha amit műveltünk.Első éven a 716ba 1500üó ment bele.Problémái:gyári hibásan elvezetett vezetékköteg,bk 5 éves korától jelentkezett a probléma kidörzsölődtem a szenzorok vezetékei.Új korában volt cserélve egy munkahengerszár mert mire bajáról haazértünk elszakadt (pótkocsit húztunk haza vele cirka 300km) meg a tlt szenzor volt hibás.Cseréltünk még egy termosztátot,2 első véglehajtás szimeringet, 4 hidroakksit az első rugózásnál,meg egy ventillátor csapágyházat mert azt elbaszták 2 éves korában garanciába hotak egyet.Jah meg 1 garnitúra ékszíjat, meg 2 pár első gumit.2010ben adtuk el 8000 üzemórával.Ezeken kívül semmi gondja nem volt.Vezetékköteg nem lett cserélve.Váltója 8000üó-nál 580-600 bar nyomást leadta, semmi baja nem volt.Jöttek állapotfelmérésre, 100%os motor 100%os váltó (axiál akarta beszámítani).

#600 drenthe evo
2012-08-04 17:24:00

Holcy !

Írhatnál egy pár szót a Fendt-ről ...

Mekkora , üzemóra , hibák , fogyasztás ?

Meg a rémhírekről , miszerint a 6-7000 óránál kikel cserélni a váltót úgy 6 milláért , stb .

Próbáltál e mást előtte , mennyire tudja átadni ez a váltó a nyomatékot , stb ?

#599 Holczy
2012-02-24 15:11:22

Kérdés hogy a váltóban mi megy tönkre.Meg mennyi időbe telik az esetleges javítás/csere.Az se mind egy hogy fő darab megy tönkre vagy csak "apróság"pl hézagoló vagy egy dugattyú.Nem biztos hogy a drágább típus hibájának orvosolása tovább tart mint egy mechanikusé.

Nincs profilkép
#597 Adorex
2012-02-18 13:53:17

Válasz #588. hozzászólásra

Cimbike, ááácsiii, a Tiédben CVT váltó vaaan???? Na NEEEsmile nonono

#596 cimbike.
2012-02-18 12:13:59

Válasz #595. hozzászólásra

Tudom h arról van szó! Ezzel csak azt kívántam szemléltetni, hogy egy drágább technika és még az élettartama is jóval kisebb, mint a mechanikus társaié.

#595 szanberg
2012-02-18 11:26:08

Válasz #588. hozzászólásra

Cimbike!
automataváltókról van szó!
Tied az???

#594 vénkabi
2012-02-18 09:00:46

Válasz #593. hozzászólásra
A gyártó az olaj élettartamát bizonyos körülmények esetén garantálja csak. De ha erősebb az igénybevétel, vagy a szükségesnél kevesebb az olaj mennyisége, akkor az előbb elhasználódik. Ez az elhasznált olaj azon kívül, hogy apró részecskéket tartalmaz, még savasodik is, ami még tovább segíti az alkatrészek károsodását, pláne áll benne pl télen.
Szerintem oké, hogy üzemóra, de ha az olajon már szemmel érezhető változás van, ami akármi miatt lehet, azt ajánlatos lecserélni.

#593 vénkabi
2012-02-18 08:52:40

Válasz #587. hozzászólásra
Én úgy tanultam, hogy az olajnak 3 fő feladata van: hűt, ken, párnásít. Az ásványolajok ugye hosszú szénláncú vegyületek amik különböző hatásokra, /vegyi, hő, mechanikai/ darabjaira törik a szénlánc, közben a láncot alkotó szénatomok válnak szabaddá /ettől is lesz fekete/. A molekula szénatomszáma határozza meg többek között a viszkozitást, aminek szerepe van a kenésben és párnásításban. A kivált szénatom viszont már nem ken mint a grafit, hanem durván szólva csiszol mint a homok. Az adalékolt, vagy szintetikus olajokat azért hozták létre, hogy a szénlánc széttöredezését késleltessék. De a szintetikus olajok alapanyaga is ásványolaj. Teljesen meggátolni azonban nem lehet a molekulák felbomlását. Vagyis az olaj élettartama növelhető. Ez függ a hozzáadott alkotóktól és a használat módjától.
A mg gépekben azonban nem steril labor körülmények vannak, hanem sok a mechanikai szennyezés is ami még tovább erősíti az elhasználódást.

#592 .Man
2012-02-18 08:45:21

Válasz #580. hozzászólásra

Nyuszinak volt valami variátoros koncepciója is még egy két három évvel ezelőtt. Olvastam róla valahol egy brossúrát. smile blink

#591 ARES-826
2012-02-18 08:34:33

Válasz #588. hozzászólásra

Az már szép táv, még a vákltonak is!smile smilesmile smile

#590 cimbike.
2012-02-18 08:33:53

Válasz #575. hozzászólásra

Én max 300ig engedem a csereperiódust, pedig jd plus50 II-t használok.

#589 ARES-826
2012-02-18 08:32:39

Válasz #587. hozzászólásra

Szerintem is ekkora időnél már elveszti ao olaj a kenőképességét, gondolj bele mikor a kombájn motorja pörgi egésznap a 2200-at percenként, és kapja terhelést na meg a +40 +50 fok meleget!!! Még az a csoda, hogy nem áll meg!!!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop

#588 cimbike.
2012-02-18 08:32:00

Válasz #570. hozzászólásra

250 az lófasz! A mostanimban is 228e van, jól néznék ha váltót kéne felújítani! Az én leonomban a mechanikus 480ezer km-nél is szuperül működött. Csak épp motort kell cserélni.
Remélhetőleg a jövőben strapabíróbb és olcsóbb megoldások következnek, bár az olcsóságot kétlem.

#587 szanberg
2012-02-18 08:21:19

Az biztos, hogy egy négyütemű versenymotornál 10 üzemóránál ha cseréled az olajat bajt nem csinálsz vele de 20-nál már rég akadozik a váltó meg nyíg a kuplung zajosodik a motor ésatöbbi. Ittmár kenőképesség csökken

smile pimp

#586 Czanik Sanyi
2012-02-18 08:18:31

Ezelőtt 15-20éve már a Cummins motoroknál volt a 30000-50000 km tartó olajcsere, a megfelelő olaj használata esetén az olajat nem ette, s a színe az smile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool. 1 üzemórát kell átszámítani, az kb annyi mint írtok üzemórában, de mit fejlődött azóta a technika.smile thumbupcool

#585 *** HM ***
2012-02-18 08:14:47

1 ilyen 500as olaj ha be van vizsgálva mit mutat?
Semmi utántöltés újjal tegyük föl.......

#584 ARES-826
2012-02-18 08:12:17

Válasz #580. hozzászólásra

Szerintem az 500 óra az nagyon nagyon sok, teljesen más egy kamionnál mikor az autópályán be áll egy tempóra és szinte csak szalad a motor kicsi terheléssel, vagy egésznap a motor az ereje (teljesítménye) határán dolgozik, és ott kell az olajnak tejesíteni a motor kenését és hűtését!!!smile blinksmile blinksmile blinksmile blink

#583 *** HM ***
2012-02-18 07:57:24

Az 500as olajakról tehetnétek kipeket majd........smile aikido

#582 ARES-826
2012-02-18 07:44:38

Válasz #581. hozzászólásra

Az pedig van a gázolajban!!! Tehát megbukott az 500 óra csere!!!smile blinksmile blinksmile blink

Nincs profilkép
#581 polej
2012-02-17 23:49:55

Válasz #548. hozzászólásra
Az 500-as olajcsere periodus csak akkor igaz a JD-nél ha JD50Plus olajat használsz kénmentes üzemanyagal ha nem kénmentes akkor már csak a 300 az igaz a gyártó szerint.
smile oopssmile scaredsmile aikido

#580 .Feco.
2012-02-17 23:31:09

Válasz #575. hozzászólásra

szerintem olyan 350-nél kezdi csípni, de ez kb. azt jelenti, hogy a 19 l-es olajtartályra rátöltöl mondjuk 3 liter az 500 óra alatt...

Viszont marad a szűrő, és a többi olaj...

A 6920-as anno 9000 órát futott 5 év alatt, és a Break-In olaj után mindig 500 órát volt benne minden. Meg sem pisszent...

CVT: az Audi A4-A5-A6 és Q5 is elérhető CVT-vel! Az én következő autóm is ilyen lesz! Azonban ott variátoros hajtás van, nem pedig hidro+bolygómű, mint a gépeknél!

#579 2266
2012-02-17 22:37:09

Válasz #575. hozzászólásra

Nem rég olvastam hogy a MERCEDES ACTROS-oknál is van lehetöség az olaj csere periódus meghosszabbításának..De ahoz a gyártó ad bizonyos bővítéseket ami ezt elősegíti..smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup Egyébként ez a mezö gépeknél csak egy jól hangzó szlogen..Épp eszü ember pláne aki hosszú távon tervez és számit a gépére az cseréli amikor el jön az ideje..Ja és az olaj minöségéröl is lehetne itt beszélni..

#578 ATIS78
2012-02-17 22:32:51

Válasz #577. hozzászólásra

inkább az 500 óra miatt elveszti a viszkozitását és ezzel együtt a kenőképességét is ezáltal a motor élettartama csökkenhet!

#576 .Man
2012-02-17 22:29:14

Válasz #574. hozzászólásra

Subaru Lineatronic CVT az 1980-as évek óta folyamatosan elérhető jelenleg is Legacyban és Outbackben.

#575 szanberg
2012-02-17 22:26:13

Válasz #548. hozzászólásra

Feco!

Az 500órás csereintervallummal csak az bajom, hogy éppen ma beszéltem 7430prmium-os kolégával ki mondta hogy 200-250-nél cseréli az olajat mert utána már elkezdi csípni.

A nagygazdánál is ígyvan a 8400-asokon meg a 9000-esen is.

Igaz azok nehéz földön dolgoznak

Nincs profilkép
#574 Adorex
2012-02-17 22:20:19

Válasz #571. hozzászólásra

Nissan, Dodge, stb, de egyenlőre igencsak kisérleti jelleggel

#573 2266
2012-02-17 22:18:23

Válasz #565. hozzászólásra

smile lolsmile lolsmile lolsmile lol Persze miért ne lenne..Csak ök meg L sz - ják.. Ez megint egy olyan dolog amit Európában sikerült túl lihegni.. Én nem mondom hogy ne legyem rendbe körülütünk minden..Meg vigyázunk is a környezetünkre miért is ne...De túl nem kellene löni acélon..És a jövőnek szánt gépeknek tartósnak és működőkepésnek kellene leni.. És nem igy hogy a tulaj csak szívásnak érzi ezt az egészet..smile tonguepsmile tonguepsmile tonguep

#572 ATIS78
2012-02-17 22:17:43

Válasz #571. hozzászólásra

majd lesz a fergában is eccer...smile biggrin

#571 szanberg
2012-02-17 22:15:57

Válasz #570. hozzászólásra

miben van ilyen váltó?

Nincs profilkép
#570 Adorex
2012-02-17 22:15:13

Válasz #566. hozzászólásra

Személykocsiknál a Bosch elérte a 250 ezer km-es hatótávolságot a CVT váltójávalsmile blush

#569 szanberg
2012-02-17 22:15:10

Válasz #568. hozzászólásra

nem engedik talajrasmile lol

vagy a 300-as váltóját megkapja a 150lovas trakismile tonguep

#568 ATIS78
2012-02-17 22:13:56

Válasz #567. hozzászólásra

egy ismim komoly fejlesztőcsapat tagja... azt mondja most kitaláltak valami fájin megoldást az élettartam növelésére....

#567 drenthe evo
2012-02-17 22:12:22

Válasz #566. hozzászólásra

Ja .

5-8000 üzem óra , és lehet kidobni a váltót...

#566 szanberg
2012-02-17 22:11:07

Amerikában oroszországban és ukrajnában is lesz euro 4-5???smile lol

épp előbb láttam a kirovetzes vízben mászkálós videótsmile lol

#565 ATIS78
2012-02-17 22:11:07

A cvt hajtóművekről van valakinek infoja??????

#564 2266
2012-02-17 22:08:06

Válasz #563. hozzászólásra

Ja és arrol meg megint nem beszélve hogy a most üzemben tartott gépek milyen kis %-ilyen redszerü..A többi gép tulajdonosa mind e közben meg köszöni szépen jól van..

#563 ARES-826
2012-02-17 21:38:14

Mi a p...nak kell nekünk ez az egész, a föld lakosságának a nagy része több mint 6 milliárd ember szarik az egész globáli felmelegedésbe, akkor nekünk minek!!! Nem mi fogjuk a folyamatot visszafordítani elhihetitek!!!!smile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#562 ARES-826
2012-02-17 21:24:44

Válasz #557. hozzászólásra

A szomszéd faluban van Merci kamion ismerősnek, bekakált az adblue adagoló és csak nézték a nagyok ott a szakszervízben mit is kellene vele csinálni!!!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop

#561 cimbike.
2012-02-17 21:21:01

Úgy vélem h a 10es szériás john deere-ok sokáig keresettek lesznek, kevés elektronika, no cr. Egy jó állapotú kincset fog érni.

Nincs profilkép
#558 Batka
2012-02-17 10:39:46

Lehet vitatkozni a kérdésen, de mikor konkrét traktorvásárlási szándék van, akkor a füstgáz kezelő rendszer milyensége valószínűleg mindenkinél csak másodlagos döntési szempontként jelentkezik. A gyártók meg azt teszik bele, amelyik nekik olcsóbb.

Nincs profilkép
#557 4964
2012-02-17 10:34:43

Válasz #555. hozzászólásra
pont azt mondom hogy autóba nem jó de traktor üzemmódnál jobb, ezért is csinálja még a jd meg a cat többek között.
5-10000 óra körül még a cr-rendszer is simán tönkremehet még ha jó a gázolaj akkor is. Akkor az adblue adagoló rendszer és füstgáz érzékelő történet se hinném hogy tartósabb. És ennek a cseréje lehet van annyi mint ha egy kipufogóra ráfizetek 400-at aztán kész.
És akkor még nem kell minden második tankoláskor az adbluval vacakolni, főleg sötétben kint a földön , mikor ősszel folyamatosban talajmunkázik a gép aztán minden perc számít.

#556 szanberg
2012-02-17 10:25:22

Válasz #554. hozzászólásra

Ennek rossz vége lesz!
mindjárt jön egy moderátor és repűlsz a 3,14csába hehesmile lol

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mire figyelj a hús és a virsli vásárlásánál?
Mire figyelj a hús és a virsli vásárlásánál?
Csak megbízható forrásból érdemes beszerezni az ünnepi ételek alapanyagait.
A svájciak újra művelésbe állítják a tarlórépát
A svájciak újra művelésbe állítják a tarlórépát
Könnyen gondozható, igénytelen növény.
MTZ 80 kisfülkés
MTZ 80 kisfülkés

1.800.000 Ft

Zsákemelő/zsákrakó eladó
Zsákemelő/zsákrakó eladó

320.000 Ft

Fiona 3 méteres,  25 soros apró magos vetőgép + mikrogranulátum talajfertőtlenítő kijuttató
Fiona 3 méteres, 25 soros apró magos...

630.000 Ft

Kombinátor 260 cm széles,  nagy rugókapás,  dupla rögtörős
Kombinátor 260 cm széles, nagy...

320.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]