Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 411.35 Ft USD 399.52 Ft CHF 437.83 Ft GBP 488.76 Ft

Fórum

Traktorvásárlás

Létrehozta: Vendég , 2008-01-19 17:39:52

Kedvencekhez Segítség

6512 hozzászólás
Nincs profilkép
#1212 Pilátus
2018-09-01 09:25:38

Lengyeltotiban van deutz profi műhely és tébnyleg fillérekért megcsinálják bármikor ha gond van DEEE ba... neked 300 óra alatt mi a franc baja lenne??
Láttál már ezer gépet és van hozzá érzéked hogy jót válasz a használtból...
De azt is kipróbálod és ezt mindenki megérti és ha meg nem oké akkor adsz nekik200 rugót két napra és cső vagy másikal próbálod tovább.
A gond majd 4 év múlva lesz mert kizárt hogy valaki az itthoni 60-70 millás gépeekből használtat vegyen és ott majd akkor kurva nagy gondok lesznek az új gépekkel!

#1211 szanberg
2018-09-01 09:23:44

Válasz Pilátus #1209. hozzászólására10évre én nem finanszíroztatnék, esetleg 7 évre mert úgyis meglesz addig a szerkezet, 10-ig is talán de az sok futamidőre, az 5 éves sztorit szeretjük, kicsit látni a végét.

Ez a garancia vétel most nagyon megy, mondom MF-nél 5 év vagy 6000 üzemóra amit ajánlonak és a gép ára is korrekt tud lenni plusz az egyik legjobban felszerelt a piacon

#1210 szanberg
2018-09-01 09:19:15

Válasz bandigh #1203. hozzászólásáraTényleg akartam is kérdezni, hogy felétek mennyit bír ki a hárompontnál az a kopó ék amivel lehet hézagolni az emelőkarokat???

Vazzeg mikor elhoztam a JD-t után állítottam mert igen kottyant a cultus mögötte, aztán még vagy kétszer és nem egész 60 óra után már nincsen több állítási lehetőség. Nem hagytam sosem szorosra, volt neki kis játékja de ez így halál ha így kopik vazzegsmile cursing

Az orsókkal vagy 8 évig nincsen baj más gépen...

Nincs profilkép
#1209 Pilátus
2018-09-01 09:18:18

Új jd-ét meg 10évre finanszírozod és a fergát elugrasztod vagy keresel egy társat és ketten vesztek de itt hogy a bizalom meglegyen vesztek plusz garanciát...
A többi gépet meg felejtsd el mert szinte nullát ér használtan!

#1208 szanberg
2018-09-01 09:17:06

Válasz Pilátus #1207. hozzászólásáraHa már ilyesmi lenne véve akkor maradnék az MF-nél, váltó gép törzs ugyan az, csak a motorja szimpatikusabb sokkal, mi szeretjük a sisukat tizenezrekkel is duruzsolnak bontatlanúl pedig dolgoznak keményen, míg a 7100-as deutz motor az hamar elkopik.

Nincs profilkép
#1207 Pilátus
2018-09-01 09:13:08

Válasz szanberg #1204. hozzászólásáraSzerinted miért hoznak rengetegen gépet kintről??
Kimész lengyelbe és hozol 30ért patika álapotú JDt de ha nincs zsé akkor meg ezt a fergát ad már le kb 8ért(annyit ér) és hozol axitól 25ért 936-t de úgy hogy szervíztörténet kottára és kérsz 400 órára varió garit.Utána meg ha elromlik annyir imádni fogod hogy nem érdekel már hogy 5millió az zsír új váltó...
Nincs olyan géped amivel megfingatod a fendet így a lényeg hogy előtte jó helyen legyen vagy már legyen kicserélve a vari.

Nincs profilkép
#1206 zozobp
2018-09-01 08:54:48

Válasz zozobp #1205. hozzászólásáraElsősroban Munkács vagy Ungvár jönne szóba.

Nincs profilkép
#1205 zozobp
2018-09-01 08:53:36

Kárpátalján nem tudtok olyan kereskedést ahol tárcsát lehetne venni?

#1204 szanberg
2018-09-01 08:25:38

Válasz bandigh #1176. hozzászólásáraNehéz ez a témakör ám. Nem is akarnám én lótifuti munkákkal televerni az új gépet, de akkor is évi 2-300órát Cultusozni, najó azzal az éves lazítós mennyiséggel amit mindig megcsinálunk legyen tényleg 300, arra akkor is luxus gépet venni 60milliókért, akkor ha van, bérelni kell ez nem is kérdés. Ezzel már csak annyi a bajom, hogy nekem nagyon széthúzódik minden, egyszer kellene augusztus első felében repce elébe dolgozni keményebben, majd szeptemberben búza alá az már csak félkemény de itt meg gyorsabban kell menni ha van kraft és nagyon haladsz vele és a meló is jobb utána, aztán meg majd aratások után kéne még októberben a gép néha novemberben, bár ha nagyon beesőzik és már nem tudsz csak szántani, akkor megint nem kell mert az itteni gépekhez van ekénk és azok is szépen jól haladnak mindig a barázdában. Szóval ilyen időszakos szellősebb melóra meg nem adnak bérbe illetve a 2 hónap 200óra nekem így nemjó megoldás érted. Lehet manaxal kellene variálni ott időszakosan jobban felbontják és csak akkor elhozni mikor tényleg munka van, ott meg az nem megy, hogy kihozom 3 hónapra amiből 15 nap dolgozik csak, akkor hiába megvan a szerződött mennyiség, ha áll a gép sokat, ilyen nem lehet.


Agyaltam sokat, egy ilyen 180-200ezres gépnél az önerőből is lehetne már venni komoly vonóerőt használtan, vannak faxa 765B-s hernyók a piacon ennyikért, ami sárban jó vagy nem totál mindegy, amikor húzható a kultivátor akkor a traki is jól fog boldogulni, amikor nem akkor meg nem dolgozunk, ha sár van s csak barázdában megy a meló akkor arra megvannak a gépek.

#1203 bandigh
2018-09-01 08:09:36

Válasz szanberg #1202. hozzászólásáraMi amire ráakasztottunk még, és nagygép után van szánva, annak egy volt a szélessége, lehet valami szabvány, gondolom. A lazítóknak és a függesztett gépeknek meg a fölső csapnak ezért van csinálva vagy 4 furat, hogy jól passzoljon. Ami komolyabb vas, annak az alsó húzópontja is kétállásos.

#1202 szanberg
2018-09-01 07:51:53

Válasz bandigh #1176. hozzászólásáraEzzel a járommal az a gond, hogy itthon minden eszköznek más a 3pont szélessége és a 3. pont magassága, még az én portámon is, nemhogy az eszközök kavalkádjában allescuzammen

#1200 bandigh
2018-08-31 22:20:31

Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #1199. hozzászólásáraAzt mondják, azért nem vetnek csak 6(vagy 4 xD) sort a végén, hogy sorközműveléskor ne tapossanak le sokat. Mondom neki ha 10 gépaljával vetnéd ez a végét akkor se járnád be az egészet ahoz hogy visszafordúlj, ugyanúgy azon a pár soron fordulsz vissza. Vagy egyenesen kimégy az útra és majd valahol vissza, ilyen is van.

#1199 >>>>Cs.Gazda>>>>
2018-08-31 22:14:18

Válasz Tomszi #1198. hozzászólásáraIlyen van errefelé is.
Én vetem és aratom a kukoricáját, ő csinálja a talajmunkát 5 méteres forgóval.
Na én elvetettem neki a 24sor végét. Sorközművelést szintén ő csinálta, hívott is hogy nem tudja megülni a lovat, meghogy kisiklik álandóan, mondtam hogy a talajmunkát te csináltad. Ez ment 3-4 évig, de megtanulta, azóta 20 métert csinál.

Nincs profilkép
#1198 Tomszi
2018-08-31 21:28:57

Válasz bandigh #1196. hozzászólásáraUpsz, még írtam volna, csak elküldtem :)

Hú de ki nem állhatom, aki spórol a dűlőzéssel, még ha csak látom is, van aki mindig úgy kombinátoroz mtz-vel, hogy ameddig lehet addig kimegy, aztán tolatgat, Y, és vissza maga mellé, ahelyett hogy felkapná, hurkos fordulóval megpördül, aztán mehet le. Lazítóval dettó, ahelyett hogy csinálna egy fogást kicsit odébb menve.

Nincs profilkép
#1197 Tomszi
2018-08-31 21:25:53

Válasz bandigh #1196. hozzászólásáraJa, fura hogy csuklóssal sorközművel, de ezek az ámerikaiak mindenre képesek. Mondjuk érdekes hogy nincs egy kisebb traktorja erre. Persze nyilván ott se mindenki csuklóssal sorközművelt. Lehet benen logika, nem hülyék az amcsik, ugye ott már akkor is no-tilleztek vagy max. kultivátoroztak, ahhoz meg a nagy területekre a legjobb egy ilyen Steiger, egy farmer megcsinált vele mindent, ha akart. És a kisebb változat 240 lóerőtől indul, és a videóban asszem mond 12 meg 24 sorokat, hiába, ott már akkor is a hatékonyság volt az első. És bármilyen hihetetlen, ezek a ma már korszerűtlen adagolós motorok is takarékosak, mint a 8900-as Magnumban is a Cummins motor, terhelten nehéz munkában se eszi le a gatyádat, könnyű munkánál meg még kevesebbet fogyaszt.

#1196 bandigh
2018-08-31 21:14:31

Válasz Tomszi #1189. hozzászólásáraDe bizarr ez a kormányozható híd. Meg az is bizarr, hogy a ikerkerekes törzscsuklóssal sorközművelnek smile w00t
Itt meg van aki az árok mellett csak egy gépalját vet el keresztbe a 4(!) soros vetőgéppel, hogy ne legyen sok a föld végén a forgója! smile lol A kombájn meg nyilván vissza tud fordulni 4 soron xD

#1194 Vinkó75
2018-08-31 20:32:32

Válasz Sk Laci #1193. hozzászólásáraTeljesen széthajtod az a gépet !smile laugh

Nincs profilkép
#1193 Sk Laci
2018-08-31 20:10:24

Válasz Vinkó75 #1166. hozzászólásáraNH 10 év alatt 1960 motorórasmile tonguep

Nincs profilkép
#1192 Sk Laci
2018-08-31 20:08:47

Válasz szanberg #1147. hozzászólásáraMiért nem teszed fel a Farmet grúbert, 4,7 m , nem kell mélyen járatnod, hogy a szárnyak is dolgozanak, és a munka is haladósab, nagyon jó a fordulékonyság is.

Nincs profilkép
#1191 Dekalb
2018-08-31 14:44:31

Válasz JD 4630 #1182. hozzászólásárabocsánatot kérek az érintettől igazad van

Nincs profilkép
#1190 Pilátus
2018-08-31 11:05:31

Másik öt millió...

Nincs profilkép
#1189 Tomszi
2018-08-31 11:04:18

Válasz Tomszi #1188. hozzászólásáraBocsánat, nem tengelycsonkosan, hanem az egész első híd fordul picit.
https://www.youtube.com/watch?v=FmTYKWgyPiY

Nincs profilkép
#1188 Tomszi
2018-08-31 10:58:36

Tök véletlenül most láttam egy facebookos amerikai csoportban.
35000$, 5000 óra alatt, szinte új, row crop special változat, ez elvileg sorközművelésre is alkalmas, nem csak csuklik, hanem az első híd tengelycsonkkormányzásos. Mondjuk nekem sima változatban kellene, rendes duplakerékkel.
Durván 10 millió forint, plusz mennyiért szállítanák le?

Nincs profilkép
#1187 Tomszi
2018-08-31 10:41:57

Válasz bandigh #1169. hozzászólásáraA mögötte lévő, a 9000-es széria, ami még szögletesebb volt, az igen.

#1186 Sötét Paraszt
2018-08-31 10:11:13

Válasz Vinkó75 #1178. hozzászólásáraEzeknek mintha 1700rpm lenne a max motorfordulata.

#1185 bandigh
2018-08-31 09:06:09

Válasz Drisa #1184. hozzászólásáraOké az igaz hogy gyakran megy részterhelésen, én se értettem minek 600 ló egy kamionba mikor itt a trakik is gurulnak ennyivel össztömegben, de felhomályosítottak hogy mikor viszik a csempét az olasz hegyek között, akkor az felfele is tartja a 90-et, ezért kell bele a kotta.

#1184 Drisa
2018-08-31 08:53:11

Válasz bandigh #1180. hozzászólásáraNa igen mi terhelést kap egy kamion mikor 1300as fordulaton megy 90-el. És mit kap a traktor. Ég és föld....

#1183 Sanyee
2018-08-31 08:42:55

Válasz Vinkó75 #1178. hozzászólásáraMúltkor láttam egy ilyet felénk. A 2 hw 8011 amit húzott silómagsítóval szinte eltünt mögötte. Szerintem elég nagy gép ez így közútra is.
Akkor már két 85xx Jd akár használtan is. Vannak olyanok, amelyek bizonyítottak 20 ezer üzemóráig is.
Nem kell komlett giga munkagépeket se beszerezni külön. Meg a magyar utakra is bőven elég ilyen szélességgel.


Nincs profilkép
#1182 JD 4630
2018-08-31 07:10:43

Válasz Dekalb #1179. hozzászólásáraMár rég eladta 2005-6 körüli volt neki és hamar szabadult tőle.

Elég könnyen hülyézel látatlanba embereket na ez sem a műveltség jele.

#1181 bandigh
2018-08-31 07:10:31

Válasz bandigh #1180. hozzászólására* (Lehet bruttóban annyi, nem vagyok benne otthon smile lol )

#1180 bandigh
2018-08-31 06:57:13

Válasz Vinkó75 #1178. hozzászólásáraA fendt is kihajintotta a 7,1L motort, vagyis nyilván egy 12,4L-es teherautómotort azt jobban lehet terhelni ilyen fordulatszámtartományban, direkt erre van kialakítva. El is hiszem hogy jól fogyaszt, meg tartós, hatékony konstrukció lesz. Ez évi 500 óra alatt lehet 1 millióval is kevesebbet fogyaszt.( a végén már gázolaj se kell bele a másikhoz képest)
Szóval évi 1 millióval kevesebbet fogyaszt, de írd és mondd, 100 millió+áfa egy ilyen szekér, nem tudom ezt ki hogy tudja kimatekozni.

Nincs profilkép
#1179 Dekalb
2018-08-31 06:52:53

Válasz JD 4630 #1173. hozzászólásáraelég buta volt hogy megvette az akkupakkot a priusba hisz cellánként javitható a lexus szalonokban,kb 20000 ft 1 cella most már vagy 5 éve cserélik

#1178 Vinkó75
2018-08-31 06:06:16

Válasz Vinkó75 #1177. hozzászólására 3 percnél látszik szinte "alapjáraton húzza ".....Én erről beszélek. Így talán pontosabb.

#1176 bandigh
2018-08-31 04:44:46

Válasz szanberg #1171. hozzászólásáraA dombok azért jelentősen átítják, hogy ki hogy közelíti meg. Amíg itt elgondolkodok azon, hogy a 105-ös kisgép elvinné (nemgyorsan) a 8 sorost, meg a 190 húzgálja a 7,5 kombit, ott nemciki lenne ezt a közel 400asra tenni. Bár kisfordulat ide vagy oda, ezeket a melókat játszva megcsinálják a meglévőek is, és nem kell pörgetni bele az órát a nagyba. Talán én számolok rosszul, de annak éri meg televerni órával az újgépet aki tudja hogy 5 évesen ígyisúgyis beadja és kihoz egy újat, viszont aki ki akarja futtatni amíg bírja, legyen ez vagy 14 év, akkor ott lehet jobb úgymond kikímélni ilyen téren, azaz megcsinálni vele amit csak ő tud, a többi melóra meg a kisebbeket használni ha azok is bírnak vele. Mert ha valamelyik lerohad, olcsón ügyesen meg lehet szögelni, nagyra meg gondolom minden drágább. Persze nem úgy értem, hogy mindig a szin alatt álljon, csak az ilyen kisvetőgép meg szaladgálásra gondolok.
Bár az igaz, hogy egy ilyen frankó új gépbe azért sokkal másabb beugrani ha hirten van valami, üzembiztosan indítani, nyugodtan rá lehet tervezni a napot nem hagy cserben ez azért fegyvertény mindenképp.
Számomra az egész elmélkedés csak abból indult ki, hogy kezd mindenhol szétosztódni a munka 3 osztályra, a kicsire ami ugye sorban jár és vet permetez meg minden ilyesmi, a közepesre aki ugyancsak vet, talajelőkészít, szállít satöbbi, meg a nagyra aki meg elsősorban megcsinálja a piszkosmunkát, azaz nyáron meg ősszel megcsinálja az alapművelést. És ez az utóbbi megy kábé a legkevesebbet órában, de ez kapja a legtöbb pofont, azért gondoltam hogy ilyen célra olyat érdemes aminek lehet nyomni a szemét, anélkül hogy sajnálnád smile blushing
Cat3-4-5 témában meg van olyan járom amilyen kell, cserélhető.

#1175 Drisa
2018-08-30 23:45:15

Válasz JD 4630 #1173. hozzászólásáraLehet azért sem értünk egyet velük mert nincs veszély hogy 300+ os traktort vegyünk. Minél lejjebb megyünk szerintem annál inkább elveszik az előny, mert permetezőt húzni vagy más könnyű munkát mindegy milyen váltóval csinál az ember. Szerintem...nálunk a traktoros tuti kinyirná a variot.

Nincs profilkép
#1174 Dns8
2018-08-30 23:38:31

Válasz JD 4630 #1173. hozzászólásáraÉn ezt kicsiben takarékos izzóval számoltam ki. Annyival drágább mint amennyivel kevesebb áramot használ.

Nincs profilkép
#1173 JD 4630
2018-08-30 23:36:19

Válasz szanberg #1171. hozzászólásáraVan egy taxis ismerősöm priusszal kiszámolta egyszer, hogy amit fogott az üzemanyagon az ment a levesbe az aksicseréken.

Mindig az ö története jut eszembe amikor olvasom ezt a sok üzemanyag spórolástsmile lol

Én meg amondó vagyok jól megválasztott gépkapcsolattal és a megfelelő talajállapot kivárásával lehet sok go-t fogni.

#1172 Drisa
2018-08-30 23:18:37

Két azonos felszereltségű traktor ára között amennyit dob a vario ára, illetve mikor eladja az ember, tuti olcsóbban megy el a vario, lehet amit fog az üzemanyagon el is megy. Nem?

#1171 szanberg
2018-08-30 23:10:24

Válasz bandigh #1169. hozzászólásáraNem egyszerű ez ám! Az az 5 liter pedig több is lehet difi, most a teszt során kijött azért, hogy 0,6 hektáron 2,5 litert spórolt a Varió. Az hektáronként 4 liter volt ott annál a melónál. Nyilván ahol kicsit könnyebb ott lehet nem jött volna ez ki ennyire, lapos területeken ahol a variónak már nincs meg akkora előnye mint partoldalban pl... De akkor is ha évi 500 órát megy egy ilyen gép az 1500 hektárt megfog művelni, ebben lesz mikor nehéz és óránként a 2 hektár kultizás is elég neki meg van amikor 5-öt megcsinál, de szerintem sokkal többet is mert tavasszal meg 1óra alatt 8-10hektárok peregnek lazán.... mindegy számolok a nehezebb verziókkal 1500 hektáron ha csak 2litert is spórol hektáronként akkor is már 1Milla az éves spórolás és ez nagyon reális ám.


Törzscsuklósra egyet értek, nekem is az teccik és az után érezném jobbnak a nehéz vakarót hosszú távokon. Sajnos használt itthon nincsen, amerikából lehet behozni de nem tudod levizsgáztatni valamint kerékgarnitúra cserével kell kezdeni őket a dupla-tripla kerekezések miatt. Aztán az univerzalitás nemcsak pótkocsizásról szól, letéve az orrsúlyt esetleg ha van kis idő leszedni a keréksúlyokat és mehet vetni tavasszal is a gép, gumikat leengedni hagy lapítson, könnyű lesz a meló ne taposson. Ősszel szintúgy, egy 6 méteres Horsch nem ciki egy 400-as univerzális mögött sem, csuklósnál már kezd az lenni azért, de egy 8 soros szemenkénti meg egyértelműen nem rá való, de egy függesztett 7 méteres kombinátor sem vagy egy 6 méteres rövidtárcsa sem, míg ezek az univerzálison mégha nem is kihasznált a gép velük de lazán szaladgál és itt tényleg lehet kisfordulatokon üzemelni, nem bosszulja meg magát sehol, csak szimplán jól fogyaszt majd. Aztán 5 késes fralaz-t fel sem tudom akasztani csuklósra mert nem fér kazánlemezek közé a Cat4, Cat 3 van az európai 8-as traktorokon(fendt mf nyuszi ih deutz valtra….) ami nekem is jobb mint a 4-es mert mivel több gép van és időnként egymás eszközeit is húzgáljuk akkor nemkell baxakodni vele, egyébiránt jobb a 4-es mert nagyobb a golyó és tartósabb, később kopik el ebből kifolyólag...Szóval csuklósra az 5 késes lazító is játék, míg egy 8000-en még elmegy sőt ha oda van rakva még vissza is nézhet akár vele, azért 3 méter a fogásszélessége neki, betyár pályán 50 centin nem piskóta....

Szóval mindazok ellenére, hogy tudom igazából egy ilyesmi csuklós kellene talajozni, más oldalról meg nagyon nem jó a kisebb függesztett meglévő eszközeinkhez ha pedig venni kell lazítót, mulcs kombinátort rövidtárcsát rögtön akkor plussz 50milla ez a gépsor prémiumból nagy méretekben...

Nincs profilkép
#1170 Pilátus
2018-08-30 22:39:35

Erről van szó!
Van már20ért is 8 éves kevés órávalsmile whistling

#1169 bandigh
2018-08-30 22:34:56

Mivel a tesztek szántöldön zajlottak, meg alapvetően nehéz talajmunkára lenne a gép, így nézzük őket.

(*Az átlagtól is több hülyeség következik)

Visszatérve a matekozásra. Évi 500 óráról meg 750.000 forint spórolásról volt szó ugye. Ami 10 év alatt 7,5 M.

Kiváncsiságból számoljunk egy olyat, hogy egy Case IH stx375 csuklós ami mondjuk 5000 órás, az udvarodon megáll szállítással mindennel 30 ból. Ezek olyan 14 éves vasak de többnyire tető alatt álló jóképű gépek, 15 literes cummins motorral, évi kb 350 órát futottak. Van ugye a másik oldalon egy új, univerzális 55-60 ért. Az előbbinél csak olajcserék vannak ugye. Az utóbbiban van ezen felül évi párszázért még plusszba a szervízszolgáltatás ami ugye a garancia feltétele.
Azt hogy melyik húzza jobban a vasat, szerintem ne nagyon firtassuk. Hogy melyiket kell hamarabb széthúzni, hát ugye van 5000 óra hátránya, legyen az hogy egyszerre a kettőt.
Megadom a pontot a plusz fogyasztásra óránként 5 literrel, bár ezt a tarlón kéne realizálni, többet eszik, de többet is húz.

Akkor olajok anyagok mondjuk ugyanannyi.
Gázolaj legyen évi 800 zal több az öregnél.
Szervíz és laptoposember 200 zal több az újnál.
Akkor 600 al kerül többe évente az öreg.
10 év alatt 6M

30+6 az ugye 36
Az öreg 10 év mulva is ér majd 15 öt
Tehát belekerült a 10 év talajmunka ~20M-ba

Van akkor a másik oldalon ugye a 60 millió
10 év mulva érjen 30 at
Tehát 30 ba került az 5000 üzemóra.

Mondhatja azt az ember hogy hamarabb megtérül az univerzális, mert nem 500-at dolgozik, hanem mondjuk 600-at, mert lehet vele pótkocsizni is meg ilyesmi.
Tekintve hogy egy üzemóra a gázolajon kívül még 6000 forint értékcsökkenéssel jár.. Szóval mindegy hogy lazítózol vagy kiszaladsz egy pótkocsi búzáért, vagy csak járatod a szárító előtt hogy hűvös legyen benne, az óránként 6 rongy ugye. Szóval évi 100 óra univerzális munka, amit pl az öreg ferga is megcsinál simán, az 600.000 forintba kerül. Plusz gázolaj.
Ezért jó nagy tonnakilómétert érdemes kérni szemhordáskor.

Ez a nem reprezentatív számolgatás azt mutatja hogy 10 millióval kevesebbe jön ki az öreg 10 év alatt.
Persze, az igaz, hogy jobban le lehet könyvelni az egyiket mint a másikat, ebbe nem akarok belemenni.
Az évi 800k plusszfogyasztást se venném biztosra, ezek a nagy ipari motorok elég jó fajlagos fogyasztásúak az igazán nehéz munkánál, persze nincsen okosváltójuk, de végtére a motor húzza a vasat nem a váltó smile devil
Na abba is hagyom xD

Lehet csak nekem van valami fixációm az ilyen klasszikus gépekhez, de legyen az én bajom
De most őszintén, nem jól néz ki? :D
(Kerekezésbe nem ér belekötni xD)


Nincs profilkép
#1168 .Szabi.
2018-08-30 21:49:16

Válasz Vinkó75 #1157. hozzászólásáraÖssze-vissza beszélsz.........
Olvasd el mire írtam és te mit válaszoltál.....

#1167 csoppika
2018-08-30 21:24:42

Válasz Vinkó75 #1164. hozzászólásáraIgaz, ami igaz...mikor a tcs maradvány a földemen csinálta a "forgót"...biza a muszka majd megszakadt ott az ekével...pedig csak 3x fordult meg rajta a 84** JD...
(mondjuk a lazító idén sem szalad a földembe sehol...)

#1166 Vinkó75
2018-08-30 21:20:11

Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1165. hozzászólására936-ból segítettem kivenni motort ...volt vagy 4-5 db. 1000 óránál..egy mérnöki baki miatt mentek rottyra a motorok,van ilyen. De mindenki tudna jó történeteket mondani. 2000 órás őzike motor vagy váltó. Vissza térve...Ha fogyasztásban bőven meghozza egy váltó árát a Fendt..ha be üt a baj. Normál esetben 10 ezer órára sakkozzák a váltó szétszedését, a varionál. Nos ilyenkorra az már nem lesz a portán. ha meg használtan vesz ilyet valaki akkor ezt bele kell számítani. Valamint kábel köteg csere. De az utóbbi elmondható minden mai típusról. A poweros felett eljárt az idő...sokkal kíméletesebb a fokozatmentes. Sok kis dologból adódik össze a végeredmény. Ami viszont tény egy Fendt piszok drága ha vásárlásra kerül a sor. De ha szolgáltatásba veszed..hamar kipörög. Ha magadnak...vigyázol rá és lehet a 10 ezer óra nálad 12 év. Kinek hogy ..de ha 5 ezer óránál lecseréled ...csak a gázolajon annyit spórolt. Miből a gépész fizetésének egy jó része kijön. Ezért volt szempont a béraratásnál. Hogy Deutz és Merci motor legyen a gépekben. Sok kis részlet a szezon végére szép összeg.

Válasz Vinkó75 #1163. hozzászólásáraVannak 8530bol 7-8ezer oras gepek bontatlan valtoval, ami nem lehet olyan rossz.
Persze van amek 5 ezret sem megy el, ugyan ugy a fendt is, kezelo fuggo.
Ez a teszt meg azonos valtos gepekkel lett volna erdekes illetve kissebb loero elteressel, vagy powerosbol nagyobb kell es keszsmile whistling

#1164 Vinkó75
2018-08-30 21:06:15

Válasz bandigh #1162. hozzászólásáraTermészetesen kinél mi a kötött. Vagy agyon vert talaj. Itt volt olyan ősz hogy az őzikék 70L/H-al szántottak. Most ott a lazítós őzike ledobta a láncot. Nyilván így járt volna a Fendt is. Én csak azt látom a lóerők nőnek. A talajok pusztulnak. És egyre nehezebb művelni...ez mára itt kész tény nagyüzemi szinten. Még 20 éve ez nem így volt. Egy 5 fejes kondor ekét a 8100-as húzta szépen. Ma 8330 cibálja a 6 fejest. Igaz ez váltós eke. Nyilván nehezebb is. De mikor a lazító belement egy 20 éve nem lazított kis maszek darabjába. Alig akartak bele állni....féltek szét szakad a gép. Meglepődtek hogy abban a darabban szinte szaladt a gép. Pedig a két darabot kb... 20cm választotta el. Tehát a táblába volt belemérve anno,a kis maszek földje.

#1163 Vinkó75
2018-08-30 20:58:15

Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1160. hozzászólásáraAz a bibi a variot szeretnék páran. Mint az APS -t a morzsolóknál...de hát az még egy ideig álom marad. Az az koppintások lehetnek-vannak. Letesztelték a dupla kuplungos őzike váltót, és a variót. Még az utóbbi kultúráltan alig döntötte ki magát. Az őzike dupla kuplungosa ugyanazon az úton, végig csattogtatta magát. Ennél a verziónál az élettartam már igen csak rövid lehet. Ez is egy példa. A variónál 1-2 tempomat fokozatot szállításkor úgy be hangolod, hogy csak a kormányt kell tekerned. És választhatsz. Hogy gázpedál funkció...vagy kar...pl. A többit a gép megoldja. És nem fog pörögni a motor. Az itegrált kezelőkarral. És a hozzá kapcsolódó funkciókkal. Naponta kevesebb mozdulatot teszel meg mint egy őzikével. Ez nekem is akkor jött át mikor többet dolgoztam vele. És ez csak fokozódik idővel. Itt a JD IVT váltója hamar megjött,ez is tapasztalat. De kinek hogy. A kolléga az MF verzióval jobban jár szerintem.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
A gazdaság valamennyi vagyoneleme egyszerre, egy időpontban száll át a...
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Jelentősebben drágul a gázolaj, de többet kell majd fizetni a benzinért is.
Eladó tanyasi süldők
Eladó tanyasi süldők

750.000 Ft

Mtz 80-as traktor eladó
Mtz 80-as traktor eladó

1.950.000 Ft

Hízók eladók
Hízók eladók

1.000 Ft

Használt Stihl targonca,  dízelmotor
Használt Stihl targonca, dízelmotor

95.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]