Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz matyi6506 #5459. hozzászólásáraLehet benne annyi, a cégbe a 9230as case kombájnok hátsó kerekei is fel vannak töltve. Mivel a nagy adapter + a rövid mivolta miatt bólogatna főleg tele magtartállyal... Ott is kb 4-500l/db és sajna gyakran kapnak defektet, a cseréhez rakodógép kell mert marha nehéz tőle a kerék. Az anyag meg masszívan korrodálja a felnit, meg minden fémet, plusz volt szerencsénk mikor az uton kapott defektet kifolyt a lötyi, na ahhoz képest a jeges út sehol sincs.
De megnéztem a könyvembe.
Nekem azt írja, KCl fér az első kerekekbe darabonként 170-170 liter. A hátsó kerekekbe pedig 350-400 liter darabonként, ez függ a gumizástól. 18,4-esbe 400 litert ír. Ha ezt összeadom akkor több mint 1100 liter. A fajsúlya nem tudom mennyi ennek az oldatnak, de ha 1,2 (picit többet ír a könyv, de az nem nagy tévedés) mondjuk akkor mindjárt több, mint 1300 kg-t jelent a feltöltés.
Ezt nem én mondom, ez van írva. Nem is láttam még ilyen oldatot szóval fogalmam nincs, hogy lehet ilyet csinálni. Nekem keréksúlyok sincsenek, így ez sem csikolt soha.
Nekem reális volt amit írt, mert már régebb óta ismerem a fórumról és nem írt sose valótlant. Kicsit feszült volt ő is és azért írta így. Nem hiszem, hogy rosszat akart ő bárkinek is.
Válasz apuci #5451. hozzászólásáraLentebb leírta, fel volt töltve a kerék megfelelő oldattal. Hogy mivel nem tudom, én nem értek hozzá. Nekem úgy jó gyárin minden ahogy van.
Igazad van, túlsúlyozva biztos, hogy széthányja magát a 892, mert motorerő van, a hajtások nyomatéktűrése abban már ahhoz kevesek alacsony fokozatnál. De 4. fokozat felett én még nem láttam szétmenni MTZ-t. Hogy is mondják, ésszel hajtva minden megy. Nem kell sok ész szétverni semmit.
Pl. én ha megeröltetném magam, bármelyik traktort haza kísérném egy nap alatt.
Válasz matyi6506 #5444. hozzászólásáraA 892.2 mikor volt 60q,én azzal dogozom a cégnél,48q!
Viszont ha azt felsúlyozza akkor az rövid időn belül szét hullik.
Válasz horvath.agro #5446. hozzászólására
Jó éjt!
Részemről nincs harag, mivel lentebb is írtam van igazságod. Főleg az 5 évente eladom történet. Attól jobb megoldás nincs és mindig új van az ember keze alatt. Megvigyázva még jó áron el is megy.
en pl elindulni se tudnek vele a 2 moslekkavaro valto miatt
ezert irtam hogy nekem hasznalhatatlan.
de van akinek ez is jo.
egyebkent nem vagyok az mtz ellen, en csak az ellen vagyok hogy valaki azt mondja ra hogy jo. nem jo egy rakas szar, de sajnos kompromisszum es el kell fogadni, mindenki jobbra vagyik egy mtznel de valahol el kell indulni.
nekunk is volt vagy 4 mire case ih lett...
es be kell vallanom van nekem is egy a telepen, egy 50es amit imadok tulajdonkeppen. ugyanis a tragyat a teleptol 50 meterre hordom egy taroloba ami allandoan tiszta sar, es tragya. ezt pedig nem sajnalom erre. de imadom mert a steyreket nem fogom ezert osszetragyazni vagy telen beinditani hetente, majd lemosni, kitakaritani. ezt meg mossa az eso ha esik, ha meg sok benne a tragya kisterozom na erre tokeletes az mtz.
mondjuk mar kellett bele akksi, generator, onindito, vizmelegito, aramtalanito...
Válasz fendt309 #5392. hozzászólásáraAkkor a cimborád nem ért hozzá!
Mert valóban van az egyik szűrő alján(kettő üzemanyag szűrő van ezeken a típusokon) műanyag átlátszó pohár,de azt nem kell cserélni!
Én MTZ-vel csapatom és aláírom, hogy egész napos melóra nem való. Én napi 4-5óránál többet csak akkor megyek vele, ha nagyon muszáj és gyakran azt is megszakítom egy ebéddel. Klíma nem hiányzik meló után legalább jobban esik a hideg sör.
Válasz TeljesenMindegy #5431. hozzászólásáraVolt egyszer egy új 820unk, a kapcsolódó azok fogytak rendesen, úgyhogy kell abból bőven!
De tényleg 30 éve minimum ilyen a dizájn!
Ennek is van előnye is! Kompatibilitás!
Válasz horvath.agro #5427. hozzászólásáraSzámodra használhatatlan számomra az elérhető traktor.Te csak azt látod,hogy mtz ezért viszolyogni kell tőle és hiába írtak itt mások jókat is róla meg kellene dögleszteni árokba borítani meg ilyesmi(nem biztos hogy te és pont így írtad).Nem ördögtől való ,hogy majd nem lesz nyugati de ha jól muzsikál lehet,hogy maradok az mtz-nél,főleg,jövőre már cater motorosok is jönnek.Béke veled.
Válasz trikolor5 #5428. hozzászólásáraAnnak idején vajon mennyi kapcsolót gyárthattak le, hogy a mai gépekbe is azokat építik és hány évtizedre lesz még elég.
Azt mondjuk nem tudom, a 1221 mváltója, vagyis a hátulja mennyire tér el a 1025 től, de amit papa vett újonnan 1025.2 ma már szerintem 7000 óra körül jár. Úgymond 3 gazdás gép Akkoriban néha én mentem vele, nagybátyám meg papa inkább.
1500 óránál beesett a kuplungja, akkor javítva lett, az azóta bontatlan egy hátsó féltengelyt leszámítva, de az nagybátyám "hibája", nem vette észre a laza agyat.
Mondjuk időben és minőségi olajokkal rendszeres karbantartást kapott. Bő 13vévig fő gép volt, 5 éves koráig 100 majd csak 50 ha-t látott el, ma már csak kisegítő.
De az is keményen csinálta a talajmunkát, 5 évente húzta a lazítót, meg minden évbe szántott.
A fődarabok bontatlanok rajta, a hidraulikája 2500 óránál már igényelt pár tömítést, generátor, meg asszem egy turbo lett cserélve.
Ha arányaiban nézzük, nem volt rossz befektetés, azért bratyónak kidolgozta az új case árát. Is.
Válasz tr2021 #5412. hozzászólásáranem neztem, de pl az injektor vagy a mutragyaszoro a seggere rantana mint a huzat, es nem szamit a 4300kg, az nekem 7000...
de nyilvan 30-40 hektarra en se vennem meg ujonnan.
de mtzt soha ez is biztos, szamomra egyszeruen hasznalhatatlan.
remelem majd egyszer te is bele fogsz ulni egy normalis traktorba es meg fogod erteni mirol beszelek...
elobb utobb mindenki ledobja az mtzt, csak ki elobb ki utobb, majd te is
Válasz matyi6506 #5419. hozzászólásáraSemmi gond!
Csak tényleg olyan feszült volt itt a légkör a semmi miatt, mert kinek mi a jó?
Amire futja neki, amire kell neki, ami megfelel neki!
Tanácsot adni valakinek, hogy vegyen 45ös MTZt vagy JD 8R410!
Szerintem el lehet mondani ki mit tapasztalt adott típusra, nálla mit húz milyen talajon, milyen hibái voltak, neki esetleg milyen volt előtte, miért váltott!
De hogy azt mondani ne vegyél ilyet vagy olyat, ez a gépkopec kereskedő dolga, hogy ránk sózza a "szarokat"!
Jól nézd meg kivel szerződsz szervízre. belmtz oldalon csekkold kitől veszel MTZ-t. Amit ők átnéznek azokkal baj nem szokott lenni. De ami olcsóbb ukránból van azokkal szokott gond lenni.
Nekem a 892 20 év után sem bomlott még meg a traktor hibájából. Kuplung mos lesz cserés először a hátsó hidat én vertem szét tuskóval.
Youtube-on van egy srác ő is segít kérdés esetén szerintem ha 1221 szervízről van szó.
Meg attól függ az ország mely részén vagy, facebookon van egy szerelős csoport ott vannak igenkomoly szakik akiktől megint lehet segítséget kérni.
De amúgy adnak a géppel szervízkönyvet is, mit, hol, mikor kell megnézni, beállítani. Én azt követem.
Válasz matyi6506 #5415. hozzászólásáraFiam kiszámolja helyettem szerencsére, ők most tanulják!
Kicsit gondoltam amúgy oldom a feszkót, mert itt vagy 2 napja finoman fogalmazva kocsma bicska hangulat van!
Egyébként tudod hogy hogyan mondja a jó könyvelő? Mennyi a 2+2? Mennyi legyen?
Válasz horvath.agro #5386. hozzászólásáraOlvasd vissza mikor állitottam azt,hogy jobb az mtz mint a steyr.Azt állitottam és most is azt mondom,hogy 1 kisgazdaságnak jó alternatívája lehet ez az mtz.Írom ezt azoknak is akik nem az elejétől követik a vitát és nem ismerve az előzményeket sokszor hetet havat összehordanak.
Inkább ne kezdj vállalkozásba, mert nem fog menni, ha két szám összeadása sem megy.
Aki ilyen tehetséges, annak mindenre van embere, biztos ezért nem megy a matek általános 2. osztályos szinten. Mert nem gyakorlod. Mindenkinek másba van tehetsége. Vagy csak most nem volt szerencséd. Akármi megtörténhet :D
6512 hozzászólás
Válasz matyi6506 #5459. hozzászólásáraElhiszem amit írsz,szerintem kicsit túl van így súlyozva és nem hiszem hogy ez használna ennek a típusnak!
Válasz matyi6506 #5459. hozzászólásáraAzt írta hogy a john deere váltók széthullanak, szar mind .
Tényleg hiteles.
Válasz matyi6506 #5459. hozzászólásáraLehet benne annyi, a cégbe a 9230as case kombájnok hátsó kerekei is fel vannak töltve. Mivel a nagy adapter + a rövid mivolta miatt bólogatna főleg tele magtartállyal... Ott is kb 4-500l/db és sajna gyakran kapnak defektet, a cseréhez rakodógép kell mert marha nehéz tőle a kerék. Az anyag meg masszívan korrodálja a felnit, meg minden fémet, plusz volt szerencsénk mikor az uton kapott defektet kifolyt a lötyi, na ahhoz képest a jeges út sehol sincs.
Válasz apuci #5457. hozzászólásáraKomolyan mondom nem tudom.
MTZ-be felénk nem tettek még ilyesmit.
De megnéztem a könyvembe.
Nekem azt írja, KCl fér az első kerekekbe darabonként 170-170 liter. A hátsó kerekekbe pedig 350-400 liter darabonként, ez függ a gumizástól. 18,4-esbe 400 litert ír. Ha ezt összeadom akkor több mint 1100 liter. A fajsúlya nem tudom mennyi ennek az oldatnak, de ha 1,2 (picit többet ír a könyv, de az nem nagy tévedés) mondjuk akkor mindjárt több, mint 1300 kg-t jelent a feltöltés.
Ezt nem én mondom, ez van írva. Nem is láttam még ilyen oldatot szóval fogalmam nincs, hogy lehet ilyet csinálni. Nekem keréksúlyok sincsenek, így ez sem csikolt soha.
Nekem reális volt amit írt, mert már régebb óta ismerem a fórumról és nem írt sose valótlant. Kicsit feszült volt ő is és azért írta így. Nem hiszem, hogy rosszat akart ő bárkinek is.
Válasz A.I. #5454. hozzászólásáraSejtettem!
Válasz matyi6506 #5456. hozzászólásáraNa de 12q bele megy a 4 kerékbe?
Válasz apuci #5451. hozzászólásáraLentebb leírta, fel volt töltve a kerék megfelelő oldattal. Hogy mivel nem tudom, én nem értek hozzá. Nekem úgy jó gyárin minden ahogy van.
Igazad van, túlsúlyozva biztos, hogy széthányja magát a 892, mert motorerő van, a hajtások nyomatéktűrése abban már ahhoz kevesek alacsony fokozatnál. De 4. fokozat felett én még nem láttam szétmenni MTZ-t. Hogy is mondják, ésszel hajtva minden megy. Nem kell sok ész szétverni semmit.
Pl. én ha megeröltetném magam, bármelyik traktort haza kísérném egy nap alatt.
Válasz apuci #5451. hozzászólásáraAz biztos.
Válasz apuci #5453. hozzászólásáraSzarkazmus volt...
Válasz A.I. #5452. hozzászólásáraNem kell!
Válasz apuci #5445. hozzászólásáraNem csak a poharat kell cserélni, hanem a vízérzékelő szenzort is a pohárban!
Válasz matyi6506 #5444. hozzászólásáraA 892.2 mikor volt 60q,én azzal dogozom a cégnél,48q!
Viszont ha azt felsúlyozza akkor az rövid időn belül szét hullik.
Válasz apuci #5440. hozzászólására
Válasz matyi6506 #5448. hozzászólásárareszemrol sincs, jo ejt
Válasz horvath.agro #5446. hozzászólására
Jó éjt!
Részemről nincs harag, mivel lentebb is írtam van igazságod. Főleg az 5 évente eladom történet. Attól jobb megoldás nincs és mindig új van az ember keze alatt. Megvigyázva még jó áron el is megy.
Válasz A.I. #5408. hozzászólására
Válasz matyi6506 #5442. hozzászólásáranem mondtam hogy nem lehet, mert valaki megis hasznalja.
en pl elindulni se tudnek vele a 2 moslekkavaro valto miatt
ezert irtam hogy nekem hasznalhatatlan.
de van akinek ez is jo.
egyebkent nem vagyok az mtz ellen, en csak az ellen vagyok hogy valaki azt mondja ra hogy jo. nem jo egy rakas szar, de sajnos kompromisszum es el kell fogadni, mindenki jobbra vagyik egy mtznel de valahol el kell indulni.
nekunk is volt vagy 4 mire case ih lett...
es be kell vallanom van nekem is egy a telepen, egy 50es amit imadok tulajdonkeppen. ugyanis a tragyat a teleptol 50 meterre hordom egy taroloba ami allandoan tiszta sar, es tragya. ezt pedig nem sajnalom erre. de imadom mert a steyreket nem fogom ezert osszetragyazni vagy telen beinditani hetente, majd lemosni, kitakaritani. ezt meg mossa az eso ha esik, ha meg sok benne a tragya kisterozom na erre tokeletes az mtz.
mondjuk mar kellett bele akksi, generator, onindito, vizmelegito, aramtalanito...
Válasz fendt309 #5392. hozzászólásáraAkkor a cimborád nem ért hozzá!
Mert valóban van az egyik szűrő alján(kettő üzemanyag szűrő van ezeken a típusokon) műanyag átlátszó pohár,de azt nem kell cserélni!
Válasz apuci #5440. hozzászólásáraDekalb 892.2-ről beszélt.
Válasz tr2021 #5434. hozzászólásáranem kell a 7 tonnas emeloero, max 24q amit raktam bele a szoro 8q.
boqballe l3 40q megy bele ha a nagy viszi.
Válasz horvath.agro #5441. hozzászólásáraDehogy is. A 1221-el semmit nem lehet csinálni. Egyenest a kohóba gyártják
Válasz apuci #5440. hozzászólásárakb egy kategoria az, ugyan azokat a gepeket nyugodtan lehet hasznalni mindkettovel...
Válasz Dekalb #5323. hozzászólásáraA 6330 105 le, az 1221 meg 130 az nem egy kategória!
Akkor egy 130 le jd-t kell összehasonlítani a 1221 el!
Válasz Gumóka #5430. hozzászólására
Válasz B.Bali #5435. hozzászólásáraNekem jelenleg nincs már keleti kérdés, de többiek nevében kösz a tippet!
Válasz trikolor5 #5436. hozzászólásáraAz utolsó mondatoddal szívemből szóltál!
Én MTZ-vel csapatom és aláírom, hogy egész napos melóra nem való. Én napi 4-5óránál többet csak akkor megyek vele, ha nagyon muszáj és gyakran azt is megszakítom egy ebéddel. Klíma nem hiányzik meló után legalább jobban esik a hideg sör.
Válasz A.I. #5433. hozzászólásáraLada kapcsolókat kell venni autósboltban, amelyik kimegy arra cserélem sokkal jobbak
Válasz horvath.agro #5427. hozzászólásáraBocs még csak annyit milyen függesztett műtrágyaszórod van amihez kell A 7000 kg emelöerő?
Válasz TeljesenMindegy #5431. hozzászólásáraVolt egyszer egy új 820unk, a kapcsolódó azok fogytak rendesen, úgyhogy kell abból bőven!
De tényleg 30 éve minimum ilyen a dizájn!
Ennek is van előnye is! Kompatibilitás!
Válasz horvath.agro #5427. hozzászólásáraSzámodra használhatatlan számomra az elérhető traktor.Te csak azt látod,hogy mtz ezért viszolyogni kell tőle és hiába írtak itt mások jókat is róla meg kellene dögleszteni árokba borítani meg ilyesmi(nem biztos hogy te és pont így írtad).Nem ördögtől való ,hogy majd nem lesz nyugati de ha jól muzsikál lehet,hogy maradok az mtz-nél,főleg,jövőre már cater motorosok is jönnek.Béke veled.
Válasz trikolor5 #5428. hozzászólásáraAnnak idején vajon mennyi kapcsolót gyárthattak le, hogy a mai gépekbe is azokat építik és hány évtizedre lesz még elég.
Azt mondjuk nem tudom, a 1221 mváltója, vagyis a hátulja mennyire tér el a 1025 től, de amit papa vett újonnan 1025.2 ma már szerintem 7000 óra körül jár. Úgymond 3 gazdás gép Akkoriban néha én mentem vele, nagybátyám meg papa inkább.
1500 óránál beesett a kuplungja, akkor javítva lett, az azóta bontatlan egy hátsó féltengelyt leszámítva, de az nagybátyám "hibája", nem vette észre a laza agyat.
Mondjuk időben és minőségi olajokkal rendszeres karbantartást kapott. Bő 13vévig fő gép volt, 5 éves koráig 100 majd csak 50 ha-t látott el, ma már csak kisegítő.
De az is keményen csinálta a talajmunkát, 5 évente húzta a lazítót, meg minden évbe szántott.
A fődarabok bontatlanok rajta, a hidraulikája 2500 óránál már igényelt pár tömítést, generátor, meg asszem egy turbo lett cserélve.
Ha arányaiban nézzük, nem volt rossz befektetés, azért bratyónak kidolgozta az új case árát. Is.
Válasz trikolor5 #5428. hozzászólásáraIrány lengyelbe! Lehet olcsóbb, mint amennyi itthon lesz, ha ideér!
https://youtu.be/lqUl6qyeRAg
Tuti lehülyéznek jópáran, de ha ez kapható lenne nálunk már venném is meg
Válasz tr2021 #5412. hozzászólásáranem neztem, de pl az injektor vagy a mutragyaszoro a seggere rantana mint a huzat, es nem szamit a 4300kg, az nekem 7000...
de nyilvan 30-40 hektarra en se vennem meg ujonnan.
de mtzt soha ez is biztos, szamomra egyszeruen hasznalhatatlan.
remelem majd egyszer te is bele fogsz ulni egy normalis traktorba es meg fogod erteni mirol beszelek...
elobb utobb mindenki ledobja az mtzt, csak ki elobb ki utobb, majd te is
Válasz A.I. #5423. hozzászólásáraOké
Válasz matyi6506 #5421. hozzászólásáraKöszi,hogy írod hasznos tanácsok meg lesznek szívlelve.
Válasz A.I. #5422. hozzászólásáraMaximálisan igazad van!
Válasz tr2021 #5420. hozzászólásáraEz poén akart lenni!
Nem erőltetem tovább az angol humort!
Válasz matyi6506 #5419. hozzászólásáraSemmi gond!
Csak tényleg olyan feszült volt itt a légkör a semmi miatt, mert kinek mi a jó?
Amire futja neki, amire kell neki, ami megfelel neki!
Tanácsot adni valakinek, hogy vegyen 45ös MTZt vagy JD 8R410!
Szerintem el lehet mondani ki mit tapasztalt adott típusra, nálla mit húz milyen talajon, milyen hibái voltak, neki esetleg milyen volt előtte, miért váltott!
De hogy azt mondani ne vegyél ilyet vagy olyat, ez a gépkopec kereskedő dolga, hogy ránk sózza a "szarokat"!
Válasz tr2021 #5416. hozzászólásáraViszont volt egy írás amit neked írtam, nem tudom láttad e.
Jól nézd meg kivel szerződsz szervízre. belmtz oldalon csekkold kitől veszel MTZ-t. Amit ők átnéznek azokkal baj nem szokott lenni. De ami olcsóbb ukránból van azokkal szokott gond lenni.
Nekem a 892 20 év után sem bomlott még meg a traktor hibájából. Kuplung mos lesz cserés először a hátsó hidat én vertem szét tuskóval.
Youtube-on van egy srác ő is segít kérdés esetén szerintem ha 1221 szervízről van szó.
Meg attól függ az ország mely részén vagy, facebookon van egy szerelős csoport ott vannak igenkomoly szakik akiktől megint lehet segítséget kérni.
De amúgy adnak a géppel szervízkönyvet is, mit, hol, mikor kell megnézni, beállítani. Én azt követem.
Válasz A.I. #5410. hozzászólásáraHát erre mit válaszoljak diplomatikusan?Ne levonjad a 3 mat hanem add hozzá a 8 hoz.
Válasz A.I. #5418. hozzászólásáraAzigaz
Csak a kollega lehet félre érti és én is arra értettem
Bocsánat!
Válasz matyi6506 #5415. hozzászólásáraFiam kiszámolja helyettem szerencsére, ők most tanulják!
Kicsit gondoltam amúgy oldom a feszkót, mert itt vagy 2 napja finoman fogalmazva kocsma bicska hangulat van!
Egyébként tudod hogy hogyan mondja a jó könyvelő? Mennyi a 2+2? Mennyi legyen?
Válasz matyi6506 #5415. hozzászólására
Válasz horvath.agro #5386. hozzászólásáraOlvasd vissza mikor állitottam azt,hogy jobb az mtz mint a steyr.Azt állitottam és most is azt mondom,hogy 1 kisgazdaságnak jó alternatívája lehet ez az mtz.Írom ezt azoknak is akik nem az elejétől követik a vitát és nem ismerve az előzményeket sokszor hetet havat összehordanak.
Válasz A.I. #5410. hozzászólásáraTe is kivagy rendesen a matekkal
8+3=11
Inkább ne kezdj vállalkozásba, mert nem fog menni, ha két szám összeadása sem megy.
Aki ilyen tehetséges, annak mindenre van embere, biztos ezért nem megy a matek általános 2. osztályos szinten. Mert nem gyakorlod. Mindenkinek másba van tehetsége. Vagy csak most nem volt szerencséd. Akármi megtörténhet :D
Válasz Szabi. #5413. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Majd mondom nekik