Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR411.69 FtUSD399.52 FtCHF438.21 FtGBP488.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz J.D. Borda #2657. hozzászólásáraNehéz univerzális Valtra csak a nagy van ami echte Mf8700-as sorozat.
Alatta az 5-6-7 kategóriába futó gépeik nagyon jók, csak nem bírja hajtásláncuk hosszútávon annyira a nagy terheléseket. Vannak olyan széria alján szereplő masínáik melyek igen, de ami az adott széria teteje azokban azért szokott váltó elsőhíd ésatöbbi probléma lenni. De ha nem csak talajlazítózott akkor nagyon jók!
Én is ahogy visszaemlékszem amikor a 6497-es traktorral törtük fel a földeket melyek előtte csak kapirgálva voltak úgy ahogy, amikor 4-4,5 km/h-val lazítottunk fel 300 hektárokat ésatöbbi..... Az a párszáz óra többet viselt a gépen mint az összes többi futása neki.
Igazából a 8000-es széria sem erre a melóra van kitalálva, csak az már bírja hajtásláncilag a gyilkosabb munkát is, de a 6-7000-es csak ott dolgozhatnak büntetlenül ilyen szerszámokkal ahol tud menni vele 7-8al, akkor nem vágja szét a belét.
Válasz Bárány #2658. hozzászólásáraMan nem vicces. Pedig én vagyok a jdosok közt akinek par honapja van vsak ilyen gepe. És hat én nem fényeztem mimt évek óta mások pl.
Válasz *** HM *** #2653. hozzászólásáraÉs persze egy vörös, ködös borítóval. Az író Pancser Kata. Az alcím pedig magáért beszél.
Hal vagy, ha ezt nem küldöd el neki Karácsonyra!
Válasz robika52 #2639. hozzászólásáraMaradj a 12045-12145 nél, a hat henger csak hat henger, lazán viszi majd a munkagépeket, súlya is van, és ha ilyened van eleje nélkül nagy megváltás lesz a 4x4.
4 hengeresben ne gondolkoz, lehet velük dolgozni, elhúzák ezek is, de a 120-as nyomába se érnek. Javítani viszonylag olcsón lehet a nyugatiakhoz képest. És ha van Crystal a családi vállalkozásban, akor tapasztalat alapján ki tudjátok próbálni a vásárolandó traktort, mivel ismeritek.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraFerguson és Fendt traktoroknál van egy teknős meg egy nyúl amit álló helyben féket taposva irányváltó üres állásban lehet átkapcsolni egy gomb érintésével.
Mf 8737 teknősben 35-el megy, nyúlban pedig 54-el kb. 1600-as fordulaton.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraElindul simán,ráadásul emelkedőn is fékhasználat nélkül,mivel a varioelvből adódóan létezik egy "aktív O" üzemmód,ahol nem tud a gép elgurulni semerre.
Válasz VMisi #2641. hozzászólásáraAz Mtz teljesen kizárt. A Zetortól nem tartok, inkább az IH meg Massey aminél kételkedem, hogy ilyen idősekben megéri-e gondolkodni. A legideálisabb egy 90-100 lóerő körüli gép lenne, szóval a 120-as Zetor meg kicsit nagy.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraRégebbiek igen, “powerosak” voltak. De csak úgy, hogy gurult a gép, és szépen áttetted, nem amikor húzott erősen.. De általában amikor kőre kiértünk úgyis meg kellett állni és áttetük kettesbe, keményen elindul teljes terheléssel is. Gondolom most is ez a séma van, bár lehet már magának vált tartományt, nemtudom
Válasz bandigh #2642. hozzászólásáraÉs az a két fokozat amin belül variál,azok hogy válthatóak egymás között.Powerosak ?? Arra gondolok ha 1 fokozatban bazi nagy pótkocsival kimegy a betonra akkor hogy löki át a gyorsabb fokozatba ?? Vagy 2-esben is eltud indulni betonról akármekkora tömeget is húz maga mögött ??
Válasz mtz1221 #2640. hozzászólásáraEgyébként volt már itt szó róla, hogy jó-e ha 50/60-nal szalad egy gép. Az ilyen fokozatmenntesekben is van 2 sebesség, azon belül lehet variálni a fokozatmentesen. Amiben rövidebb az áttétel, vagy legalább az egyes fokozat, azzal azért jobban lehet talajozni. Ha a hosszú váltó van benne, azért csak nehezebben cibálja amit kell. Például egyesben nemtudom minek Majdnem 30-cal menni, mikor az van nehéz munkára, doszt elég lenne max 20 is.. vagy 18.
Dehát rakottan, pótkocsival a talajon, meg főldúton kell azért a 20+.. Ezért univerzális gép.
A végsebességet kettesben meg lekorlátozzák elektronikusan, gondolom nem nagy cucc kitörölni. Bár ha tempós szállításra kell gép, azért nem költenék el 50 miskát, 15 féle módon megoldható, az egyharmadából.
Válasz robika52 #2639. hozzászólásáraHa ennyi a keret, akkor én mtz-t vennék. Belenyúlsz egy rossz zetorba és a felújítás lesz annyi mint a keret. Mf, IH-ról nem is beszélve.
Most olvasom hogy a fokozat mentes váltónál az adott ország után állítják be a végsebességet.Ez minden gyártóra igaz lehet ?? Akkor később hozzáértő ember gond nélkül fel tudja piszkálni ??mccormick-x8
Sziasztok!
Hamarosan traktort szeretnék vásárolni egy sajátot. Kb. 1,5-2 millió lenne majd rá a a keretem. De nem tudok dönteni, hogy milyenek között nézelődjek inkább. Mtz az ki van zárva. 80- és 120 lóerő között nézelődöm. Eddig ami legjobban esélyes az a Zetor 12045 vagy 12145. Ezeknél nem is lenne nagyon számomra újdonság mivel jelenleg is van egy 12011 a családi gazdaságban...8045 vagy 8145 is szóba jöhetne akár de itthon ritkák mint a fehér holló.
Amiket még nézegetek az a régebbi IH vagy Massey Ferguson traktorok. Szerintetek érdemes ezekben gondolkozni vagy inkább a Zetor? Vagy esetleg valakinek tapasztalata hasonló gépekkel van?
Válasz J.D. Borda #2637. hozzászólásáraHát igen, ez még igazi amerikai, ezt a konstrukciót igazából a 80-as évek elején tervezték, az akkori szemlélettel.
Amúgy ezen még függesztőszerkezet se volt, de az USA-ban ez se ritka, vontatott munkagépekhez felesleges.
Egyszer mentem ilyennel, jól a forgalmazásuk vége felé valami bemutatón Bábolnán egy kört, volt egy kerekes meg egy gumihevederes, asszem a vektor forgalmazta akkor. Pár darab lehet belőlük Magyarországon.
Válasz Tomszi #2632. hozzászólásáraHa elolvasod NORMÁLISAN nem csak átfutva a hozzászólásomat és nem mellé gondolva bármit is mint látszik, akkor észre fogod venni, hogy én egy szóval sem írtam, hogy mind a hármat novemberben kezdjük aratni.
Válasz GREVEN #2622. hozzászólásáraDe biztos nem azért amiért a fendt-től....
ezeknél ahogy látom csak jd van gondolom nem véletlenül.
itt minden kereskedő sorba áll csak hogy pár napra tehessen be demó gépet,gondolom ki is próbáltak párat.
a 8320 ba gondolom volt már vagy 15000ó meg papíron is le lett amortizálva gondolom ezért cserélték amúgy nagyon jó traktor.
Válasz Tomszi #2625. hozzászólásáraCsak azért mert mindig azt írja hogy nagyot akar,ami ennél nagyobb már 14l-es de a súly ott is ugyan az.
Ja és ezek a KONEDATA adatai kérdés mindent jól tud?
Válasz apuci #2624. hozzászólásáraEgy szóval nem hogy hatalmas lenne. Leírtam hogy miért osztottam meg. Amúgy meg ezeknel a motoroknal (is) adagoló ill. beállítás kérdése a lóerő egy határon belül.
Válasz szanberg #2595. hozzászólásáraEgy kisebb facebook csoportba most rakott fel egy amerikai egy Case IH 9150-t. 7500 üzemórával, duplakerékkel, kép alapján nincs leélve. 24ezer dollárért, ez 300Ft-tal számolva 7,2millió, plusz ugye a behozatal.
Most lementeni nemtudom a képet, telefonról nem játszok vele.
Csak megláttam, gondoltam megírom, csak az összehasonlítás miatt. Ez 20 év fölötti gép, de ennyi óra (ha tényleg ennyi) az nem sok egy ilyennek, és ez is full egyszerű konstrukció, minőségi fődarabokból. Főleg ha nem 0-24-ben használná valaki. Ár-érték arányban azért nincs akkora kockázat, ez behozva max. 10 millióban megállna, szerintem kevesebben is, de fogalmam nincs a szállításról.
Válasz Petya91 #2614. hozzászólásáraCsak részben megoldás, nem váltjuk meg vele a világot.
Én nem sértődöm meg semmin sem, csak a baromságok idegesítenek fel meg amikor megakar greven hazuttolni, hogyafenében lehet csak 20mm-el szélesebb a 710-es gumi hehe
Válasz mtz1221 #2615. hozzászólásáraAkkor miért kínlódik rajta folyamatosan? Lejjebb írja "Mindent megcsinál a mostani gépparkunk!". Akkor csak egy kis kompromisszumot kellene kötnie és mindjárt spórol egy csomó lóvét. Ha nem számít a pénz, akkor meg vegye meg azt a traktort ami a legjobban tetszik neki. A gépésze meg majd kénytelen lesz beletanulni.
Válasz Petya91 #2614. hozzászólásáraAz a hülyeség hogy azt hiszed szanberg ezt nem tudja.Nagyon is tudja,sőt lehet legjobban a fórumon.Van pénze nagyot akar és ennyi.
Válasz bandigh #2613. hozzászólásáraEz nem hülyeség. A Cultusnak van ilyen funkciója. Gondolom pont az ilyen esetekre találták ki. Sokkal nem csökken a munkaszélesség, de a traktornak lehet hogy mégis sokat jelentene.
6512 hozzászólás
Válasz J.D. Borda #2659. hozzászólásárade te olyan jól kapható vagy rá hehe
Válasz J.D. Borda #2657. hozzászólásáraNehéz univerzális Valtra csak a nagy van ami echte Mf8700-as sorozat.
Alatta az 5-6-7 kategóriába futó gépeik nagyon jók, csak nem bírja hajtásláncuk hosszútávon annyira a nagy terheléseket. Vannak olyan széria alján szereplő masínáik melyek igen, de ami az adott széria teteje azokban azért szokott váltó elsőhíd ésatöbbi probléma lenni. De ha nem csak talajlazítózott akkor nagyon jók!
Én is ahogy visszaemlékszem amikor a 6497-es traktorral törtük fel a földeket melyek előtte csak kapirgálva voltak úgy ahogy, amikor 4-4,5 km/h-val lazítottunk fel 300 hektárokat ésatöbbi..... Az a párszáz óra többet viselt a gépen mint az összes többi futása neki.
Igazából a 8000-es széria sem erre a melóra van kitalálva, csak az már bírja hajtásláncilag a gyilkosabb munkát is, de a 6-7000-es csak ott dolgozhatnak büntetlenül ilyen szerszámokkal ahol tud menni vele 7-8al, akkor nem vágja szét a belét.
Mindenki vegye a telefonját és hívja a:
1353 ADOMÁNYVONALAT!
250Ft-al támogatod egy hívásoddal a szeretetszolgálatot, azt gondolom mindenki megengedheti, hogy néhányszor felhívja ma este ezt a számot.
Válasz Bárány #2658. hozzászólásáraMan nem vicces. Pedig én vagyok a jdosok közt akinek par honapja van vsak ilyen gepe. És hat én nem fényeztem mimt évek óta mások pl.
Válasz J.D. Borda #2656. hozzászólásáraSzerintem direkt a te kedvedért csinálja!
Agcoba van a valtra is arrol keves szó esik... annak is jonak kellenne lennie
Válasz szanberg #2654. hozzászólásáraKezded??????
Válasz *** HM *** #2653. hozzászólásáraÉs persze egy vörös, ködös borítóval. Az író Pancser Kata. Az alcím pedig magáért beszél.
Hal vagy, ha ezt nem küldöd el neki Karácsonyra!
Válasz *** HM *** #2653. hozzászólásáraSisu motornak párja nincsen, szeretne a jd is ilyet magába...
Válasz szanberg #2651. hozzászólására
Könyv neked.
Válasz robika52 #2639. hozzászólásáraMaradj a 12045-12145 nél, a hat henger csak hat henger, lazán viszi majd a munkagépeket, súlya is van, és ha ilyened van eleje nélkül nagy megváltás lesz a 4x4.
4 hengeresben ne gondolkoz, lehet velük dolgozni, elhúzák ezek is, de a 120-as nyomába se érnek. Javítani viszonylag olcsón lehet a nyugatiakhoz képest. És ha van Crystal a családi vállalkozásban, akor tapasztalat alapján ki tudjátok próbálni a vásárolandó traktort, mivel ismeritek.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraFerguson és Fendt traktoroknál van egy teknős meg egy nyúl amit álló helyben féket taposva irányváltó üres állásban lehet átkapcsolni egy gomb érintésével.
Mf 8737 teknősben 35-el megy, nyúlban pedig 54-el kb. 1600-as fordulaton.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraElindul simán,ráadásul emelkedőn is fékhasználat nélkül,mivel a varioelvből adódóan létezik egy "aktív O" üzemmód,ahol nem tud a gép elgurulni semerre.
Válasz bandigh #2647. hozzászólásáraA Cnh-nál a variok ezt duplakuplunggal oldják meg,a kis variok két, a nagyok meg négy mechanikus fokozatúak.
Válasz VMisi #2641. hozzászólásáraAz Mtz teljesen kizárt. A Zetortól nem tartok, inkább az IH meg Massey aminél kételkedem, hogy ilyen idősekben megéri-e gondolkodni. A legideálisabb egy 90-100 lóerő körüli gép lenne, szóval a 120-as Zetor meg kicsit nagy.
Válasz mtz1221 #2646. hozzászólásáraRégebbiek igen, “powerosak” voltak. De csak úgy, hogy gurult a gép, és szépen áttetted, nem amikor húzott erősen.. De általában amikor kőre kiértünk úgyis meg kellett állni és áttetük kettesbe, keményen elindul teljes terheléssel is. Gondolom most is ez a séma van, bár lehet már magának vált tartományt, nemtudom
Válasz bandigh #2642. hozzászólásáraÉs az a két fokozat amin belül variál,azok hogy válthatóak egymás között.Powerosak ?? Arra gondolok ha 1 fokozatban bazi nagy pótkocsival kimegy a betonra akkor hogy löki át a gyorsabb fokozatba ?? Vagy 2-esben is eltud indulni betonról akármekkora tömeget is húz maga mögött ??
És még itt ment a vita h a 930 as fendtben kicsi a 7,8-as motor.. tessék, itt a 6,7 L
Válasz RkTomi #2643. hozzászólásáraNekem is ez jött le elsőre.Máshol ennyiből csak egy átlagos életet lehet csinálni.Esetleg új mtz-kel.
Válasz mtz1221 #2640. hozzászólására140 Ha-ra biztos megérte.
Válasz mtz1221 #2640. hozzászólásáraEgyébként volt már itt szó róla, hogy jó-e ha 50/60-nal szalad egy gép. Az ilyen fokozatmenntesekben is van 2 sebesség, azon belül lehet variálni a fokozatmentesen. Amiben rövidebb az áttétel, vagy legalább az egyes fokozat, azzal azért jobban lehet talajozni. Ha a hosszú váltó van benne, azért csak nehezebben cibálja amit kell. Például egyesben nemtudom minek Majdnem 30-cal menni, mikor az van nehéz munkára, doszt elég lenne max 20 is.. vagy 18.
Dehát rakottan, pótkocsival a talajon, meg főldúton kell azért a 20+.. Ezért univerzális gép.
A végsebességet kettesben meg lekorlátozzák elektronikusan, gondolom nem nagy cucc kitörölni. Bár ha tempós szállításra kell gép, azért nem költenék el 50 miskát, 15 féle módon megoldható, az egyharmadából.
Válasz robika52 #2639. hozzászólásáraHa ennyi a keret, akkor én mtz-t vennék. Belenyúlsz egy rossz zetorba és a felújítás lesz annyi mint a keret. Mf, IH-ról nem is beszélve.
Most olvasom hogy a fokozat mentes váltónál az adott ország után állítják be a végsebességet.Ez minden gyártóra igaz lehet ?? Akkor később hozzáértő ember gond nélkül fel tudja piszkálni ??mccormick-x8
Sziasztok!
Hamarosan traktort szeretnék vásárolni egy sajátot. Kb. 1,5-2 millió lenne majd rá a a keretem. De nem tudok dönteni, hogy milyenek között nézelődjek inkább. Mtz az ki van zárva. 80- és 120 lóerő között nézelődöm. Eddig ami legjobban esélyes az a Zetor 12045 vagy 12145. Ezeknél nem is lenne nagyon számomra újdonság mivel jelenleg is van egy 12011 a családi gazdaságban...8045 vagy 8145 is szóba jöhetne akár de itthon ritkák mint a fehér holló.
Amiket még nézegetek az a régebbi IH vagy Massey Ferguson traktorok. Szerintetek érdemes ezekben gondolkozni vagy inkább a Zetor? Vagy esetleg valakinek tapasztalata hasonló gépekkel van?
Válasz J.D. Borda #2637. hozzászólásáraHát igen, ez még igazi amerikai, ezt a konstrukciót igazából a 80-as évek elején tervezték, az akkori szemlélettel.
Amúgy ezen még függesztőszerkezet se volt, de az USA-ban ez se ritka, vontatott munkagépekhez felesleges.
Egyszer mentem ilyennel, jól a forgalmazásuk vége felé valami bemutatón Bábolnán egy kört, volt egy kerekes meg egy gumihevederes, asszem a vektor forgalmazta akkor. Pár darab lehet belőlük Magyarországon.
Válasz Tomszi #2633. hozzászólásáranincsen túlbonyizva.. szép dög!
Válasz Tomszi #2635. hozzászólásáraOtt volt az is, hogy ez utóbbi, na ezen lehet hogy átsiklottam, beismerem.
Válasz szanberg #2634. hozzászólásáraNormálisan olvastam el...mindig úgy szoktam.
"Amikor novemberben kezdünk aratni mert akkor jó itt nálunk."
Azt nem írtad, hogy a kukoricát kezdted novemberben, mert azon nem lepődtem volna meg.
De mindegy, spongya rá.
Válasz Tomszi #2632. hozzászólásáraHa elolvasod NORMÁLISAN nem csak átfutva a hozzászólásomat és nem mellé gondolva bármit is mint látszik, akkor észre fogod venni, hogy én egy szóval sem írtam, hogy mind a hármat novemberben kezdjük aratni.
Válasz Tomszi #2623. hozzászólásáraÉs a képek, ha már tegnap megígértem.
Válasz szanberg #2631. hozzászólásárana de akkor nem mind a hármat, mint írtad....
Válasz Tomszi #2620. hozzászólásáraKukoricát többször is volt, hogy akkor tudtuk kezdeni időjárás végett igen.
Válasz GREVEN #2622. hozzászólásáraDe biztos nem azért amiért a fendt-től....
ezeknél ahogy látom csak jd van gondolom nem véletlenül.
itt minden kereskedő sorba áll csak hogy pár napra tehessen be demó gépet,gondolom ki is próbáltak párat.
a 8320 ba gondolom volt már vagy 15000ó meg papíron is le lett amortizálva gondolom ezért cserélték amúgy nagyon jó traktor.
Válasz bandigh #2627. hozzászólásáraKONEDATA szerint ennyi!
Válasz Tomszi #2625. hozzászólásáraCsak azért mert mindig azt írja hogy nagyot akar,ami ennél nagyobb már 14l-es de a súly ott is ugyan az.
Ja és ezek a KONEDATA adatai kérdés mindent jól tud?
Válasz apuci #2624. hozzászólására10t fölött indul, de tény hogy vannak ettől jóval combosabbak
Válasz Tomszi #2625. hozzászólásáraÜlsz, a mondtam kimaradt. Helyesen: egy szóval nem mondtam...
Válasz apuci #2624. hozzászólásáraEgy szóval nem hogy hatalmas lenne. Leírtam hogy miért osztottam meg. Amúgy meg ezeknel a motoroknal (is) adagoló ill. beállítás kérdése a lóerő egy határon belül.
Válasz Tomszi #2623. hozzászólására6 henger 10l motor 280le 9400kg?
Nem egy hatalmas!
Válasz szanberg #2595. hozzászólásáraEgy kisebb facebook csoportba most rakott fel egy amerikai egy Case IH 9150-t. 7500 üzemórával, duplakerékkel, kép alapján nincs leélve. 24ezer dollárért, ez 300Ft-tal számolva 7,2millió, plusz ugye a behozatal.
Most lementeni nemtudom a képet, telefonról nem játszok vele.
Csak megláttam, gondoltam megírom, csak az összehasonlítás miatt. Ez 20 év fölötti gép, de ennyi óra (ha tényleg ennyi) az nem sok egy ilyennek, és ez is full egyszerű konstrukció, minőségi fődarabokból. Főleg ha nem 0-24-ben használná valaki. Ár-érték arányban azért nincs akkora kockázat, ez behozva max. 10 millióban megállna, szerintem kevesebben is, de fogalmam nincs a szállításról.
Válasz Dinnyés Laci #2621. hozzászólásáraIdén megváltak a 8320-as ,,Legenda" néven futó géptől is.
www.youtube.com/watch?v=wA9fALRCdUA
Válasz szanberg #2574. hozzászólásáraVolt olyan, november 1. után kezdted a napraforgó/kukorica/szója aratást?
Válasz Petya91 #2614. hozzászólásáraCsak részben megoldás, nem váltjuk meg vele a világot.
Én nem sértődöm meg semmin sem, csak a baromságok idegesítenek fel meg amikor megakar greven hazuttolni, hogyafenében lehet csak 20mm-el szélesebb a 710-es gumi hehe
Válasz Petya91 #2617. hozzászólásáraEgyébként teljesen jó, minden oldalról próbál viszonyítani és korrektül le is írja.
Bár csak nekem menne így
Válasz Petya91 #2616. hozzászólásáraAmúgy szeretem olvasni Szanberg írásait, úgyhogy kérem ne sértődjön meg!
Válasz mtz1221 #2615. hozzászólásáraAkkor miért kínlódik rajta folyamatosan? Lejjebb írja "Mindent megcsinál a mostani gépparkunk!". Akkor csak egy kis kompromisszumot kellene kötnie és mindjárt spórol egy csomó lóvét. Ha nem számít a pénz, akkor meg vegye meg azt a traktort ami a legjobban tetszik neki. A gépésze meg majd kénytelen lesz beletanulni.
Válasz Petya91 #2614. hozzászólásáraAz a hülyeség hogy azt hiszed szanberg ezt nem tudja.Nagyon is tudja,sőt lehet legjobban a fórumon.Van pénze nagyot akar és ennyi.
Válasz bandigh #2613. hozzászólásáraEz nem hülyeség. A Cultusnak van ilyen funkciója. Gondolom pont az ilyen esetekre találták ki. Sokkal nem csökken a munkaszélesség, de a traktornak lehet hogy mégis sokat jelentene.
Válasz Petya91 #2612. hozzászólásáraMint a klasszikus viccben. 3 szolgáltatásunk van:
-Munkaszélesség
-Menetsebesség
-Alacsony lóerőigény
Ebből bármelyik kettőt választhatja!