Hirdetés
Fórum
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- Juhtenyésztés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Terményszárító és kapcsolódó berendezései új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- AKG támogatás új
- Agrárkamara új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Támogatás ökológiai, társadalmi témáknak: indul a Marc Impact
Általában nem bővelkednek forrásokban az ilyen jellegű vállalkozások.
Sajtóközlemény
708 hozzászólás
Tudom a téma a két márkáról szól, de pl Amazonenak is van spirit vagy pronto felépítésű gépe vagy lehet még más márka is labdába rughatna. Amazone most demozik országosan az új gépével esetleg valakinél járt?
Válasz GREVEN #206. hozzászólásárapassz a sprintert nem ismerem.. 225ös IHval megy a 6m-es pronto gond nélkül 10-12-vel bármikor tárcsa leengedve.
Válasz borda77 (Joe) #203. hozzászólásáraHa egyszer odajutunk hogy végre tudunk venni egy vetögépet szerintem bele fogok betegedni hogy pronto vagy sprinter legyen. Egyszerüen nem tudnék dönteni.
Ha pronto akkor csak is kerék tárcsa kerék vetöegység felállásban.
Prontot vagy sprintert nehezebb huzni?
Válasz borda77 (Joe) #203. hozzászólásáraRitkán vetünk tárcsa+henger után. Jobban thorit után megy a vetés.
Válasz GREVEN #202. hozzászólásáraa föld szélén töltjük a csigával nem kell menni 20-30q-val neki... de amúgy tavaly olyan is volt hogy fullra rakva mentünk vele aszfalton nem keveset baja nem lett, de azért az nem arra való!!! Mint a permetező sem aztán vígan megyünk vele a 3000 literrel :)))
Válasz Mtz-s gyerek #201. hozzászólásáraamúgy persze mindnek az a jó ha sima előtte, de alapban szerintem azért nem jó az ih-s föld a rapidnak mert a vadernek kicsik a tárcsa levelei...
De a pronto is úgy lenne a legjobb ha keréksor tárcsa keréksor és úgy a vetőelemek...
Válasz borda77 (Joe) #196. hozzászólásáraSok szempontbol jobbnak gondolom a csigát én is. Nem taposod rommá a földet ahol töltöd a rakodoval vagy rakodos trakival.
Nem kell csak ezért venned egy rakodot.
Kérdés. Megtöltve maggal nem káros közlekedni ezekkel a gépekkel. 20-30 q plussz suly közuton?
Nekünk a BB-be 1 tonna buza van. Azt lehet nem tudja a homlokrakodo fölé emelni. Bár annál lehet a tologémes is orra akar bukni ha kinyujtja.
Válasz borda77 (Joe) #200. hozzászólására:D
Válasz Mtz-s gyerek #199. hozzászólásáramert vót rexus henyger de sima ih-val bajos lett vóóóna!
Válasz GREVEN #182. hozzászólásáraNapra tarló le szárzúzva, ih tárcsa+rexius henger és ment bele a búza rapiddal.
Válasz borda77 (Joe) #195. hozzászólásáraMi ferroflexessel big kampóval kités bigzsákot.Meg 450es a rapid.
Válasz borda77 (Joe) #180. hozzászólásáranálunk a DC6-ot CVX 225 húzza és 12-vel megyünk vele magot 20-25q-t teszünk bele... HA nagyon agyag a föld akkor 10km-h
Válasz GREVEN #182. hozzászólásáraAmúgy én canagro csigával viszem a magot a prontóhoz... az a tuti... telerakom otthon és mehetek vele napokig és kész! Tököm mászkál rakodógéppel meg azzal cibálni a pótot...
Majd holnap lefotózom milyen lett a napra föld 1 terrano után azonnal prontóval...
Válasz Mtz-s gyerek #185. hozzászólásáraMTZvel pronar LC3-as rakodóval megfordítva a villát lehet prontot tankolni tegnap úgy csinálták bérbe... ha tömzsi a big bag nem az a hopsszú...
Válasz GREVEN #191. hozzászólásáraIgen !
Válasz emcett #172. hozzászólásáraSprinter..pl.
Válasz GREVEN #191. hozzászólásáraKizárásos alapon az lehet... Gondolom a lenti kerék ha szedi is magát, ez nem veszi át a földet róla, így ennek nem változik az átmérője, így a vetésmennyiség sem...
Válasz szanberg #190. hozzászólásáraEzen a CO-n a hátso keréksoron mit csinál az az egy plusz kerék felül?
Az a magadagoló meghajtója?
Válasz GREVEN #188. hozzászólásáraProntón a rövidtárcsa sor elműveli az IH- munkáját a nagy keréksor letapossa azt és abba fog belevetni. Szerintem tökéletes!
Prontót vagy Vader Spiritet vennék ha tárcsás kéne.
de nem kéne...
Válasz GREVEN #187. hozzászólásáraSzerintem nem lehet rakodós mtz-vel bigbagból tankolni...
Én vettem egy horganyzott csigát az EB-kocsira, nem gyors de a 30mázsát vagy 15-20perc alatt beletesszük vele nyitással csukással kényelmesen addig eszik a vetőgépes meg szusszan egyet, végülis megteszi, kis pénzen kiváltottuk a zsákolást lapátolást baxakodást érted.
Válasz .Feco. #183. hozzászólásáraMondjuk én olyan prontoba gondolkodnék amin van kerék elől is. Ez megoldaná IH tárcsa után a vetést?
Hantokat eltaposná meg visszatömörítene a tárcsák előtt?
Válasz .Feco. #183. hozzászólásáraSprinternek meg Prontonak magasabban van a tartálya, azt is el lehet érni?
A kis Rapidnak mintha alacsonyabban lenne a tartálya.
Válasz .Feco. #183. hozzászólásáraAz biztos és hótziher, hogy az IH tárcsa után a Sprinterrel tudsz a legjobban leg faszábban elvetni!
Válasz GREVEN #182. hozzászólásáraRapidot mtz-vel töltjük. Minden töltésnél fel kell zárni egyik oldalát.
Válasz GREVEN #177. hozzászólásáraNagyon kevés szár marad rajta a kapákon csak egy maréknyi talán, de az is talajfelszín felett, a többi leforog róla, szóval a földben nem fog árkolni.
Kiszaladtam előbb lőttem egy friss fotót neked amit írtam is ,hogy egy sor rövidtárcsába megy a CO, a képen fogod látni, a villanyoszloptól jobbra elment a vetőgép balra meg a még be nem vetett "alapművelés" látható.
Ez a tábla eléggé görcsös darabos lett de szerintem tűrhető munka van a gép után, egyébként itt a tábla szélén taposottabb is volt a pálya a forgolódások ürítések végett, bentebb jobb csak nem volt időm felszaladni az emelkedőre, majd lövök még ha vetünk bár a sajáttal mindjárt végzünk.
Válasz GREVEN #182. hozzászólásáraMi egy sor topdown után vetünk 80%-ban, ez nem gond, nagy IH tárcsa után kimenni is kar, esélytelen hogy jó legyen. Mondjuk IH tárcsa után semmit nem tudsz elhúzni csak ekét meg lazizot....
simán tankoljuk a mechanikus rapidot maggal és mutragyaval is, csak felső horog kell nem raklapvilla
Válasz borda77 (Joe) #180. hozzászólásáraNekünk is az lenne a terv, hogy ha sikerül a naprát tisztán tartani akkor zúzás és egy sor grúber és menjen a vetőgép utána,. Ha dudvás marad akkor zúzás vagy csak simán nagy tárcsa és vetés.
Erre kellene egy vetőgép.
Kérdés. Homlokrakodóval valaki töltött már Prontót vagy Rapidot? Lehetséges vagy rakodógép kell hozzá vagy keressen az ember inkább feltöltőcsigásat?
Válasz borda77 (Joe) #179. hozzászólásáraHát itt 210-es Puma húzta a 4 métereset, de érezte mikor tele volt a tartály árpával.
Búzával nem fog elszaladni ha nyakig rakják.
Válasz .Feco. #178. hozzászólásárapl. napra után lezúztam a tarlót, majd kapott egy terranot utána ment a pronto és tökéletes lett a föld... Itt akinek rapidja van nincsen ilyen... ott még legalább +1 RT kell neki!
Válasz .Feco. #178. hozzászólásáraTöbbek között pont ezért nem kell rapid meg azért sem mert marha nagy lóerő igényes...
Valószínű nagyon jó a sávvető... azt én nem tudom megítélni, de simába pronto az tuti ez is olyan amire azt mondom nem váltanék róla, főleg nem rapidra!
Válasz GREVEN #177. hozzászólásáraAzt mindenki tudja (el is mondjak mikor veszi) hogy a rapid előtt mindig az utolsó gépnek hengernek kell lennie...
Válasz szanberg #176. hozzászólásáraÉs ha pl dudvás tarló kap egy sor IH-t nem szedi fel a kapa a kórószárakat? Ott nem árkol szélesen ha meg tud rakodni?
Meg ugye ha szalonnás tud egyenletesen visszaigazítani utána?
Van egy új rapid most felénk. Kerültem vele egy párat a sráccal, jó barátom, alkalmazottunk volt régen.
Szántás után egy sor tárcsa plusz hengerezésbe vetnek vele mert mindene dúr.
Engem továbbra sem győzött meg a Rapid.
Válasz GREVEN #175. hozzászólásáraSímán tavaly is és most is vetettünk ilyenbe, bár most leginkább majdnem a direktvetés kategóriát súrolja a meló, szója tarló egy sor rövidtárcsával 5 cm-re megdolgozva és rá a CO. Állnak az RT után a szárcsonkok de egészen jó munkája van így is, mag nincs a föld tetejét és nedvesbe kerül.
Válasz szanberg #174. hozzászólásáraIH tárcsa után szalonnás földbe is müködik?
Vagy kell elé azért rendes magágyat készíteni?
Neten nem találtam olyan videot ahol nem túl ideális talajba vetnének ilyen vetőkultikkal.
Mindenhol csoda fasza magágy,apró morzsás talaj stb.
Válasz GREVEN #173. hozzászólásáraAz ha már ragad akkor semmivel nem tudsz vetni, illetve igen, a Köckerling Ultimával.
CO-n csak hátul van kerék sárban előnyös lehet viszont máskor meg jó ha előtapos neki szerintem.
Válasz GREVEN #170. hozzászólásáraA Sprinteren van 2 sor kerék is, azok nem ragadnak be?
Válasz Vinkó75 #169. hozzászólásáraKonkrétan melyik vetőkultivátorra gondolsz?
Válasz GREVEN #170. hozzászólásáraSzerintem arra nem kell.
Válasz Vinkó75 #169. hozzászólásáraa Sprinter ST-n is van opcionáisan tárcsasor?
Válasz GREVEN #168. hozzászólására Mind a vader és a pronto a nedves ragadóst nem szereti (pont a kerekek végett). Én ezt így láttam. A prontó lenyomja a vetőelem előtt,de ha azt nem teszi oda a gépész. És nem állítja be a töltőlevegő nyomást. A kemény nedves talajban nem ment kellően mélyre a mag. Mire rá takart volna. A nagy légnyomás kivágta a magot a magárokból. Ilyenkor a vader verzió nyilván előnyösebb.A Pöttingert én prontonak nézem. Ha egy mód van rá úgy béreljétek a gépet. A keréksor a vetőgépen úgy álljon mint a traktoron. Tehát pucolja magát. A többségében fordítottan szerelt verzió,szedi magára a földet-esetleg némi tarló maradványt, ha nedves a pálya. Nálam tavaly 1mm eső és már meglévő nyirkosság megállította a prontot. Feszítővassal pucoltuk a kerekek és a váz között. Szanbergnek igaza van, szerintem is a vetőkultivátor. A leg univerzálisabb szerszám. Anno Enyingen voltam egy sprinterre tartály csigát felszerelni. Nagyon meggyőző volt a masina munkája. Szója tarlóba nyomták a vetést.
Vader Rapid contra Horsch Pronto tömöritö kerekei közül ki melyiket preferálja? Rapid ugye azon gurul és tömöriti is a vetést és egymástol eltoltan vannak. Horsch ha jol tudom egy tengelyen van mind és a vetés ez után megy és külön tömörit csoroszlyánként.
Esetleg pöttinger terrasem vélemény? Kötött földbe napra után egy sor IH tárcsázásba tud vetni? Gondolkozunk hogy bérbe vettetnénk ilyennel.
Válasz Berkó_ #165. hozzászólásáraigen
Válasz .Feco. #162. hozzászólásáraSzerintem is! Habár lehet sokat mondtál a hegesztésre. Nekem már csak a carriernek kell egy vázat csinálni és kész is.
Válasz Milking #164. hozzászólásáraMármint az eredeti eszköz értékének a 40-60 %át?
Válasz .Feco. #162. hozzászólásáraAcél árú beszerzés Königfrankstahl Kft.
én készítettem magamnak egy simba -reptil másolatot,
elmondhatom, hogy aanyag ár megközelíti az eszköz értékének 40-60 %-át
Válasz .Feco. #162. hozzászólásáraÉs biztos meg lenne az óra bér.
Válasz Vinkó75 #161. hozzászólásáraSzerintem meg semmi bonyolult nincs benne... leszámítva azt a prroblemakort hogy honnan szerzel olyan minőségű acélt! Két nap rajzolás AutoCAD-ben, egy kis plazmavagozas, két nap Lego meg egy hét heggesztes... szerintem
Válasz Mf-es? #160. hozzászólásáraHáááát...tudom nincs lehetetlen.De nem mindennapi meló egy ilyen !
Válasz Vinkó75 #159. hozzászólásáraLe kell koppintani.
Válasz *** HM *** #155. hozzászólásáraValójában egy tökéletes szerszám...jól be árazva. Ez a helyzet