Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR414.77 FtUSD402.09 FtCHF439.56 FtGBP489.72 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Ez ismerős, de én megusztam 1 vagy 2 kerékdefektel, meg 10-15 árcsalappal 1-2 csapággyal amikor utoljára ilyen manővert csináltam, én úgy szoktam hogy 2-esben kezdem a tárcsával aztán második körben 4-esben, engem a tuskok szivattak meg utoljára, szó szerint benne maradt a tárcsalap.
Szerintem jobb magágyat készít mint a tárcsa. Nekem csak kalászos után esetleg napra után kellene magágykészítésre ősszel. Az eke munkáját nem helyettesíti ha tavaszi vetésről van szó szerintem.
Én a parlag földek feltörésénél voltam bajban a sok vaddisznó túrás miatt, volt hogy a púpos 82-es alól kitört a bal hátsó kerék, mert nem láttam a gazban mire megyek rá, de a haver alatt egy róka vár szakadt be, 2 db 82-essel húztuk ki a 80-as MTZ-t
Ezen már én is agyaltam, de kevés az időm mert mindig van valami, ami fontosabb pl most akarok vegyszerezőhöz olyan keretet csinálni ami csak a sorokat permetezi kukuban és szotyiban.
Egyébként én is gondolkodok valamilyen grúberban,de lehet hogy csak kapákat és kapaszárakat veszek és vázat meg csinálok neki, egy gyári méretei alapján.
Hát nekem van lámpám a gépen bőven, és én nem küszködök ilyen problémával mert felénk itt az észak keleti végeken nem változik ennyire a talaj. Van egy két nyirok vagy homok folt de azok is a dombtetőkön a fordulóknál és ott jobban odafigyel az ember.
A nagy baj az hogy táblán belül változik a talaj és a tárcsa valahol elsőre jó munkát csinál van ahol meg harmadszorra sem olyan szép és abba bízom hogy a grúber nem olyan válogatós a talajokban mint a tárcsa, meg a tárcsával nehéz a mélységet tartani, volt már olyan hogy a hátsó sort a nehéz IH-n a tengelyszint alá behúzta, a könnyűnél meg az eleje hátulja is így jár néha, de az ásóborona is ilyen, és a szárnyakkal is játszani kell mert nem figyelek oda ás beássa azt is nagyon hamar, esti munkában volt olyan pl hogy a motor hangjából tudtam meg hogy az az oldal amelyiken nincs munkalámpa mélyte ment és tolja maga elött a földet, mert úgye ha benyeli a tengelyt is akkor megáll a forgás a tárcsánál és az ásóboronán is.
Akkor te nem ültél még 180 lovas fiatba. Még hogy ki lehet kötni egy 4,2-essel, ez valami vicc akarna lenni. Ha annyira érted a dolgot akkor üss már fel egy gépkönyvet vagy keresd meg a Kühnét Mosonmagyaróváron, hogy mennyi a 6,2-es nehéz IH teljesítmény igénye, mert a gyártó szerint 160-200 lóerő. Egy másik haveromnak is fiatja van és ő is 6,2-es Ih-t húz vele és megyen mint a doxa óra. Én egy 7,2-es középnehéz X tárcsát húzok vele amin 660-as lapok vannak( BDT 7,2 ) és száll vele mint a rongy. Úgyhogy nem tudom miről beszélsz.
Azt nem értem a sok "lüke" a környéketeken hogy nem mind ilyet használ ha egyszer sokkal kevesebbett fogyaszt és töredéke az ára mint az új vagy használt nyugati? :-))))))))))
Válasz #194. hozzászólásra
Helló!Küldj már létszi pár képet róla,érdekelne a gép!Te alakitottad át Rába motorosra vagy úgy vetted?E-mail cimem:erlacika@bicomix.hu Köszi szépen elöre!
Sokan a 560-as lapokkal szereltre is azt mondják hogy nehéz, de a nehéz IH-n 670-es lapok vannak. A 180 lovas JDnek laza talajon nálunk elég a 4.2-es, a 6.2 elött a Rába is néha letérdel.
van 250 Ha földje? és egy T150 esel csinálja
MEGÉRDEMLI!!!Megcsinálom én ugyanazt amit Te a Fiatal ha dombos ha nem
Sokat eszik?Felénk olyan talaj van hogy bármilyen 170-190 es lovas nyugati nem fogyaszt 30 alatt szántásnál.
Bocs,hogy beledumálok,de a rába motoros t-150 nel nagyon haloványan lehet csak 6,2-es nehéz ih.t húzni az tuti,a 180-as fiatot ki lehet kötni egy 4,2-essel is!
És mennyi földön nyomod a gazdaságot. Csak mert a havernak van egy 180 lovas rábamotorral szerelt 150-ese és ő 6,2 nehéz IH húz vele dombra föl dombról le. Ja és művel vagy 250 Ha földet. Na a rábamotoros dutrával nem vágnék bele ennyibe. Az én fiatom is 180 ló és 86 mázsa az önsúlya. Gondolom lapos földeket művelsz.Azért megnézném mit csinálna itt nálunk a dombokon a dutra, és igazat adok Jani x-nek, szerintem is sokat szippanthat gázolajból a géped.
Gratulálok akkor nyomjad a gázt a púpos Mtz-ben. Ja és csavarj vattát a füledbe nehogy megsüketülj, de ha jól veszem ki a szavadból akkor egy trabant jobb mint mondjuk egy opel astra mi. Én kb 10 évig nyomtam a púpossal,de azon mindig ki volt kötve az ajtó és így is szakadt a tökömről a víz. Na a nagy fülkésben ilyen gond nincs. Klíma be és nincs gond.
Ha rámész a nevedre ott behozza az adatlapodat, ott rákattintasz és már nagyban is láthatod.
Rábából 10 -en föllüli dbban láttam kikönyököltet, hidd el az sem különbb(a hajtókarja sok szempontból elavult konstrukció), egyébbként meg oka van annak hogy kikönyököl a motor, valahol a kormány és az ulés között(nagyon ritkán szerelési hiba miatt PL.: láttam olyat amelyikben nem húzta meg az egyik hajtókar csavarjait és 3 üóránál elszált a motor.).
Én Rábát még nem láttam kikönyökölve,de Ifát elég sokat!Rokonomnak volt egy E-516-osa,kikönyökölt,havernak is volt egy E-516,kikönyökölt!Szomszédnak meg van 3 E-512,szinte minden évben kikönyököl neki egy!Azt hidtem,h az avatar egy oldal,ahova képeket tehetünk fel!Kár!Ezekkel az a baj,h kicsi,s szinte semmi sem látszik belölük!
Válasz #171. hozzászólásra
Helló,Sziasztok!erlacika@bicomix.hu,erre küldheted a képeket!Ezt amúgy én is hallottam,h a L60-as Ifákból azért veszik ki a motort,s tesznek helyette Rába motort,mert többet esznek!
475 hozzászólás
Válasz #222. hozzászólásra
Igen mert vetés után pre kezelek és foltokban post akarom kezelni a táblát ahol kívánja.
Válasz #220. hozzászólásra
Ez ismerős, de én megusztam 1 vagy 2 kerékdefektel, meg 10-15 árcsalappal 1-2 csapággyal amikor utoljára ilyen manővert csináltam, én úgy szoktam hogy 2-esben kezdem a tárcsával aztán második körben 4-esben, engem a tuskok szivattak meg utoljára, szó szerint benne maradt a tárcsalap.
Válasz #221. hozzászólásra
Szerintem jobb magágyat készít mint a tárcsa. Nekem csak kalászos után esetleg napra után kellene magágykészítésre ősszel. Az eke munkáját nem helyettesíti ha tavaszi vetésről van szó szerintem.
Válasz #219. hozzászólásra
És belóg a sorközé? Mert ha igen akkor valami flexibilis cuccban gondolkozz.Tapasztalat.
Sziasztok!Miben jobb a grúber mint a tárcsa vagy az eke?
Válasz #218. hozzászólásra
Én a parlag földek feltörésénél voltam bajban a sok vaddisznó túrás miatt, volt hogy a púpos 82-es alól kitört a bal hátsó kerék, mert nem láttam a gazban mire megyek rá, de a haver alatt egy róka vár szakadt be, 2 db 82-essel húztuk ki a 80-as MTZ-t
Válasz #217. hozzászólásra
Ezen már én is agyaltam, de kevés az időm mert mindig van valami, ami fontosabb pl most akarok vegyszerezőhöz olyan keretet csinálni ami csak a sorokat permetezi kukuban és szotyiban.
Válasz #216. hozzászólásra
Mostanra már azért én is megszoktam hol mire kell figyeljek, de első szezonba nagyon megszenvedtem. :-))
Válasz #216. hozzászólásra
Egyébként én is gondolkodok valamilyen grúberban,de lehet hogy csak kapákat és kapaszárakat veszek és vázat meg csinálok neki, egy gyári méretei alapján.
Válasz #215. hozzászólásra
Hát nekem van lámpám a gépen bőven, és én nem küszködök ilyen problémával mert felénk itt az észak keleti végeken nem változik ennyire a talaj. Van egy két nyirok vagy homok folt de azok is a dombtetőkön a fordulóknál és ott jobban odafigyel az ember.
Válasz #213. hozzászólásra
A nagy baj az hogy táblán belül változik a talaj és a tárcsa valahol elsőre jó munkát csinál van ahol meg harmadszorra sem olyan szép és abba bízom hogy a grúber nem olyan válogatós a talajokban mint a tárcsa, meg a tárcsával nehéz a mélységet tartani, volt már olyan hogy a hátsó sort a nehéz IH-n a tengelyszint alá behúzta, a könnyűnél meg az eleje hátulja is így jár néha, de az ásóborona is ilyen, és a szárnyakkal is játszani kell mert nem figyelek oda ás beássa azt is nagyon hamar, esti munkában volt olyan pl hogy a motor hangjából tudtam meg hogy az az oldal amelyiken nincs munkalámpa mélyte ment és tolja maga elött a földet, mert úgye ha benyeli a tengelyt is akkor megáll a forgás a tárcsánál és az ásóboronán is.
Válasz #212. hozzászólásra
Csak annyi hogy volt már legalább 10 gazdája és mindet kiszolgálta. Na ezért nem érdemes már ilyenben gondolkozni. :D
Válasz #210. hozzászólásra
Hát igazad van ha ilyen talajokra grúbert akarsz használni. Annak kisebb a talaj romboló hatása mint a tárcsának. :)
Válasz #207. hozzászólásra
Utoljára 2006 ban láttam egyet de az hibás volt, hogy pontosan mi baja volt azt nem tudom, de erdőn teljesített szolgálatot.
Válasz #209. hozzászólásra
Kötött föltokon nekem is átszalad a tárcsa a motor hangja is más, de ott nem is elég 1szer meghúzni mint a lazábbon.
Válasz #206. hozzászólásra
Ja de azt nem mondtam hoyg olyan mély tárcsázás után az ekét elő sem kell venni és ez nem vicc.
Válasz #206. hozzászólásra
Homokban biztosan így van, de én olyan talajt nem ismerek felénk. Csak olyat amin megyen mint a szél.
Válasz #205. hozzászólásra
:-)
Válasz #203. hozzászólásra
Komolyan mondom be viszem a fiatot a méhben, és ezek után veszek egy dutrát.
Válasz #204. hozzászólásra
Hidd el laza talajon ahol belemegy tengelyig elég neki bőven.
Válasz #202. hozzászólásra
Igazad van teljesen legalább 60 éves technika. Ehez képest a common rail motorok gázolajtemetők.Ja és szívó rábáról beszélünk ugye!
Válasz #192. hozzászólásra
Akkor te nem ültél még 180 lovas fiatba. Még hogy ki lehet kötni egy 4,2-essel, ez valami vicc akarna lenni. Ha annyira érted a dolgot akkor üss már fel egy gépkönyvet vagy keresd meg a Kühnét Mosonmagyaróváron, hogy mennyi a 6,2-es nehéz IH teljesítmény igénye, mert a gyártó szerint 160-200 lóerő. Egy másik haveromnak is fiatja van és ő is 6,2-es Ih-t húz vele és megyen mint a doxa óra. Én egy 7,2-es középnehéz X tárcsát húzok vele amin 660-as lapok vannak( BDT 7,2 ) és száll vele mint a rongy. Úgyhogy nem tudom miről beszélsz.
Válasz #201. hozzászólásra
Azt nem értem a sok "lüke" a környéketeken hogy nem mind ilyet használ ha egyszer sokkal kevesebbett fogyaszt és töredéke az ára mint az új vagy használt nyugati? :-))))))))))
Válasz #201. hozzászólásra
A rába moci több mint 40-éves ha jól tévedek közel 60 éves a M.A.N. őse.
Válasz #195. hozzászólásra
De a rába motoros dutra ami legalább 40 éves technika, az csak 20-at eszik. Na ne röhögtess.
Válasz #194. hozzászólásra
Helló!Küldj már létszi pár képet róla,érdekelne a gép!Te alakitottad át Rába motorosra vagy úgy vetted?E-mail cimem:erlacika@bicomix.hu Köszi szépen elöre!
Válasz #194. hozzászólásra
Még mindig nem válaszoltál,
mennyi órát raktál bele
és hol szerzel alkatrész hozzá?
Válasz #192. hozzászólásra
Ja ezt mondom én is a könyűből 6.3 esetleg 1 el nagyobb, a nehézből meg 4.2 elég a békesség végett.
Válasz #193. hozzászólásra
Sokan a 560-as lapokkal szereltre is azt mondják hogy nehéz, de a nehéz IH-n 670-es lapok vannak. A 180 lovas JDnek laza talajon nálunk elég a 4.2-es, a 6.2 elött a Rába is néha letérdel.
Válasz #195. hozzászólásra
Szóval akkor mi van benne JDtervek alapján???????????????????????????????????
Válasz #190. hozzászólásra
van 250 Ha földje? és egy T150 esel csinálja
MEGÉRDEMLI!!!Megcsinálom én ugyanazt amit Te a Fiatal ha dombos ha nem
Sokat eszik?Felénk olyan talaj van hogy bármilyen 170-190 es lovas nyugati nem fogyaszt 30 alatt szántásnál.
Válasz #191. hozzászólásra
Figyi nekem bevált, gondom nincs vele.De nagymértékben függ a gazdájától.mennyire nehéz a lába:) stb.Mennyibe fájna az a traki és merre van?
Válasz #180. hozzászólásra
Milyen alkatrészre gondolsz?
IH nehéztárcsából én még X nem nagyon láttam szerintem csak V van.Amúgy 600 lapok.
Válasz #190. hozzászólásra
Bocs,hogy beledumálok,de a rába motoros t-150 nel nagyon haloványan lehet csak 6,2-es nehéz ih.t húzni az tuti,a 180-as fiatot ki lehet kötni egy 4,2-essel is!
Válasz #175. hozzászólásra
helló zoltán alkuba vagyunk egy 1000-es rábamotoros dutrára szeretnénk tapasztalatodat hallani. Ird már le az email cimed előre is kösz (tata)
Válasz #164. hozzászólásra
És mennyi földön nyomod a gazdaságot. Csak mert a havernak van egy 180 lovas rábamotorral szerelt 150-ese és ő 6,2 nehéz IH húz vele dombra föl dombról le. Ja és művel vagy 250 Ha földet. Na a rábamotoros dutrával nem vágnék bele ennyibe. Az én fiatom is 180 ló és 86 mázsa az önsúlya. Gondolom lapos földeket művelsz.Azért megnézném mit csinálna itt nálunk a dombokon a dutra, és igazat adok Jani x-nek, szerintem is sokat szippanthat gázolajból a géped.
Válasz #176. hozzászólásra
Gratulálok akkor nyomjad a gázt a púpos Mtz-ben. Ja és csavarj vattát a füledbe nehogy megsüketülj, de ha jól veszem ki a szavadból akkor egy trabant jobb mint mondjuk egy opel astra mi. Én kb 10 évig nyomtam a púpossal,de azon mindig ki volt kötve az ajtó és így is szakadt a tökömről a víz. Na a nagy fülkésben ilyen gond nincs. Klíma be és nincs gond.
Válasz #186. hozzászólásra
Mennem kell rokonlátogatóba este visszatérek.
Válasz #186. hozzászólásra
Ha rámész a nevedre ott behozza az adatlapodat, ott rákattintasz és már nagyban is láthatod.
Rábából 10 -en föllüli dbban láttam kikönyököltet, hidd el az sem különbb(a hajtókarja sok szempontból elavult konstrukció), egyébbként meg oka van annak hogy kikönyököl a motor, valahol a kormány és az ulés között(nagyon ritkán szerelési hiba miatt PL.: láttam olyat amelyikben nem húzta meg az egyik hajtókar csavarjait és 3 üóránál elszált a motor.).
Én Rábát még nem láttam kikönyökölve,de Ifát elég sokat!Rokonomnak volt egy E-516-osa,kikönyökölt,havernak is volt egy E-516,kikönyökölt!Szomszédnak meg van 3 E-512,szinte minden évben kikönyököl neki egy!Azt hidtem,h az avatar egy oldal,ahova képeket tehetünk fel!Kár!Ezekkel az a baj,h kicsi,s szinte semmi sem látszik belölük!
Válasz #183. hozzászólásra
Avatar az a kép ami a személyes lapodon be van rakva, nálad a Claas kombi.
Válasz #183. hozzászólásra
Sok Rábát láttam kikönyökölve, ifából meg szinte csak a 6-osokból láttam és azaokban is sz*r volt az olaj.
Hol található ez a avatar???Hogy tok bele lépni?Ifa motorok többet eszenek,s sok kikönyököl!
Válasz #177. hozzászólásra
1.Pl. sz*r adagoló.
A másik az iFA 150 ló(papiron 160) a rába 30 al több, tehát az IFÁt jöbban kell hergelni azonos munkagépek esetén.
Válasz #179. hozzászólásra
Az l60-as nam nevezhető zabagépnek, inkább a több ló és nyomaték ami miatt cserélik, és nem mellékesen a Rába sem a veti meg a gázolajat.
Válasz #169. hozzászólásra
a 166 kérdésre nem válaszoltál,
hol szerzed be az alkatrészt a géphez?
És mekkora lapok vannak a tárcsádon?
X vígy V?
Rakj be képet a gépedről avatarba.
Válasz #171. hozzászólásra
Helló,Sziasztok!erlacika@bicomix.hu,erre küldheted a képeket!Ezt amúgy én is hallottam,h a L60-as Ifákból azért veszik ki a motort,s tesznek helyette Rába motort,mert többet esznek!
Válasz #175. hozzászólásra
Arra én is kíváncsi lennék,hogy mi készült John Deere tervek alapján rajta?!
Válasz #175. hozzászólásra
És mi készült rajta JD.tervek alapján?
Ugyan az a MAN-rendszerű motor mind a 2.
Más miatt lehetett ekkora fogyasztáskülöbmség!
Válasz #92. hozzászólásra
én meg kaszáltam egész nap bukócsöves 50es be és inkább 1 kisfülkés mint 1 nagy fülkés mert egész nap a tüző napon...