Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD391.85 FtCHF431.03 FtGBP487.09 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz szanberg #6958. hozzászólásáraVan 200 ha saját, bérbe nem megyek, elég a 6 sor, most Sfoggia Sigma5 van, előtte Sigma 2000 volt, az előtt meg SePeCse (ahogy a regátiak mondják... ). Remélem a Precea nem fog szívatni, bár a vetőmag frakció meg tisztaság az elmúlt években botrányos volt, térdeltünk miatta párszor a szívott dolgok rossz végén...
Válasz gcastle #6956. hozzászólásáraMi egy ilyen Kuhn maximával vetünk, nem nehéz az annyira bár a 120R-nek igen, nagyobb gép kell elébe az biztos.
Ide is fog kelleni később valami mert szeretném az e kocsikat használni, viszont a lecsökkent munkák miatt szerintem egy vontatott 8 soros Monosem lenne befutó direktvetős felszerelésekkel megspékelve, mert ár-érték arányban az az egyik legjobb szerkezet.
Válasz Drisa #6948. hozzászólásáraPreceát láttad már? Tempo zöld-narancsban... Csak új ára annyi, mint egy használt tempoé. Vettem egyet látatlanul, úgyhogy a németek itt fognak majd rajzani nálam áprilisban a beüzemelésen, mondtam nekik, hogy 6120R fogja vinni, aztán ha ezen is pimaszkodik az IBS, akkor vihetik haza...
Válasz boery #6934. hozzászólásáratudnal feltenni egy PP vetokocsi kepet, olyat amit ajanlanal akar direktvetesre is.
Milyen sulya lenne egy kocsinak? Nezem a harvest-international oldalt, egesz komoly vonorudak vannak.
Válasz Drisa #6949. hozzászólásáraIgen, arra, csak nem merem már leírni a nevét, mert sokak szerint az ördögtől való és a vastelepen a helye.
Idei szezonra szeretnéd? (Gondolom igen, de azért megkérdezem.) Vader pl. azt mondta a cimborának, hogy lehet, hogy nem is ér már ide időben (ugye náluk ősszel megy az előszezon, az érkezik meg biztosan tavaszig). Egy a lényeg, a végén alkudd bele a gyári sortisztítót!
Válasz gcastle #6946. hozzászólásáraED van most, függesztett gép nem jó 8 sorosban már túl nehéz. Ráadásul van baj amazone-jd isobus kommunikációval. Így ki van csukva.
Válasz Drisa #6935. hozzászólásáraPiros-sárga-feketére kértél már árát, vagy az nem játszik? Cimbora is most szeretne venni, a 8 soros minden kiegészítővel nincs olyan messze a 26-tól.
Válasz bandigh #6942. hozzászólásáraAzért van választék szinte minden európai gyártónak van 8 soros vontatott csukós gépe. Na igen az elektromos hajtás, ez már szerintem alap hiszen itt kezdődik a precíziós gazdálkodás hogy a heterogén területen lehessen maximalizálni a termést a költségek növelése nélkül. Csak elektromos hajtás jöhet szóba, kérdés melyik gyártóé a legstabilabb.
Válasz Drisa #6938. hozzászólásáraNekünk nincs de amiket látok, azok nagyon szép egyenletesen rakják a magot! Persze be kell állítani, meg nem kell ész nélkül gyorsan menni, de szerintem ez alap. Ez meg azért egy robosztusabb széria. Én meg mernem nézni közelebbről. A villanyhajtását nem tudom mennyire kiforrott, a hagyományos az stabil, úgy tudom
Meg ugye csukhatós 8 sorosban, amiben van szilárd műtrágya, egy központi tartállyal, nem nagy a választék..
Gondolom a hors egy kattanással drágább..
Válasz agrogal #6937. hozzászólásáraSzerintem ezt nehéz meghatározni, hogy megéri-e az árát. Ha vetést kövezően megázik a föld rövid időn belül akkor sok jelentősége nincs. Mi 2 évig anélkül vetettük a repcét, idén már pro kerékkel, 2 nappal később megázott a vetés így nem derült ki a hasznossága. Azt mondják amugy, hogy a tőtáv pontosság is javul tőle.
Válasz bandigh #6936. hozzászólásáraEgyáltalán nem ismerem a monosem gépeket. Mi az üzemeltetési tapasztalat velük. Mondjuk hány ezer hektár után kell költeni rá? Mennyire egyenletes a mélységtartás, nyitó tárcsa+sortisztító kombo nyilván nem yetter de mit tud?
Tisztelt Gazdatársak a PRO kerék ügyében legyetek szivesek nyilatkozni.Gondolom szárazban hasznos valami mondjuk repcénél,de kuki,napránál kell-e.Az ára soronként 82000+fa .Megéri?Fontos lenne tudnom mert nekem sok pénzről van szó és kis kihasználású lenne a gép.
Válasz boery #6932. hozzászólásáraTudom hogy nincs tökéletes ezért mondtam hogy végtelen az ára. Egy új jd 26+ Milla és nincs szilárd egység hozzá, nehéz lenne mindenben átállni, ennyire nem merulnénk bele. Maradunk Európában valószínűleg.
Mások az igények és ezt tudni kell követni. Egy gépgyártó az extrákkal próbál egy kicsit változatosságot teremteni.
A lehetőségek száma azonban végtelen is lehet. Az amerikai piacon a nem OEM ( az eredeti gyártó ) felszereltség választékban a vetőgépek vezetnek magasan. Túl a nagy pocsolyán ritka az a gazda aki ne aggatna legalább 1-2 bővítést ( attachment ) akár a frissen vásárolt gépére . Az OEM-ek meg nem is küzdenek, hogy minden opciót tudjanak ő maguk is biztosítani mert lehetetlen.
MIndenki adaptál akár saját maga is - aztán ha jól sikerül akkor el kezdi tartani és másoknak is eladja. Egy fél kontinensnyi országban könnyen lehet piacot találni egy jó ötletre.
Így kezdte a PP is annak idején a '90-es évek elején .
Európa azonban sokkal konzervatívabb ennél - sok gazda elképzelhetetlennek tartja , hogy a "gyári" felszereltségen módosítson .....
A megtérülésre csak David Hula szavait tudnám idézni amikor azt kérdezték , hogy csinálta a 616 BPA ( 41,4 T/Ha ) világcsúcsot -
- Egyenletes egyöntetű gyors kelés !!
Minden amit ennek érdekében teszel gyorsan meg fog térülni, hisz ne feledd a vetésen nem tudsz korrigálni ha már a mag egyszer a földben van !!
Válasz boery #6925. hozzászólásáraA tökéletes vető gép végtelen drága. Egy bizonyos szint után nem terül meg dolog nem? Csukhato 8 soros gép kell, ez szűkíti a lehetőségeket.
Először is mi a cél ?
Egyes rendszerelemek felszerelhetők már egyes európai gyártású vetőgépekre is ( akár a Tempo-ra is ) , de azért zömében amerikai vetőgépekről van szó.
Jelen pillanatban az európai gyártásúak közül a Monosem és a Gaspardora lehet egyes rendszerelemeket felszerelni talán jövő évtől a Horsch és a Tempo jön be.
Egy jól járható út az, hogy valaki vesz egy használt JD, Kinze vagy régi Horsch ( amin Kinze kocsi van ) vetőgépet és az fejleszti.
Egy másik út lehet a jövőben, ha sikerül "Vasat" gyártatnunk valakivel és úgy építünk vetőgépet.
Persze mindig egyszerűbb és kockázatmentesebb egy újat megvenni kompletten egy gyártótól de az azokkal a hátrányokkal jár amiket már korábban kifejtettem - egyirányú utca.
Az amerikai piacon a PP annyira egyeduralkodó, hogy az utóbbi években megjelent néhány csak "vasat" gyártó cég ( Harvest International Laser Pro1, AME stb. ) Ezek mellett gyakorlatilag két nagy gyártó is kínál úgy szemenkénti vetőgépet, ami PP ready azaz a teljes vetéstechnikai rész nélkül ( Case IH, White ).
Mindezt persze a piaci igény generálta mert a használt piacon nehéz volt már alkalmas " donor"-t találni és ezek a cégek belátták , hogy jobb egy jó üzletben részben benne lenni.....
Válasz boery #6923. hozzászólásáraHát igen de ahhoz milyen alapgépet kell venni hogy ezek mind felszerelhetők legyenek és mennyibe kerül kocsinként egy ilyen rendszer?
Válasz Drisa #6922. hozzászólásáraIgen , de az nem ugyanaz mint a dinamikus szabályozás amikor minden kocsinál méri az aktuális erőt és az alapján változtatja a plusz leszorító erőt.
Mindezzel azt érjük el, hogy a mélységhatároló kerekek mindig közel annyi súlya nyomják a talajt, függetlenül attól , hogy mekkora a talajellenállás vagy mennyi mag van a magtartályban .
Válasz boery #6920. hozzászólásáraépp ma néztem több gyártó prosiját, és temponál van hidraulikus kocsi leszorítás. Ami lehet automatikus térkép alapján működő.
Válasz Szabi. #6919. hozzászólásáraEgy vákuumos vetőgépnél nagyon fontos az egyenletes vákum , a kardános sajnos motor fordulattal változik.
Persze ha olyan géped van ami IVT,CVT váltós akkor tudsz állandó fordulaton dolgozni.
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraOlyan gépet vegyél amit később tudsz fejleszteni.
Én PP- val foglakozom , de nem csak PP van a világon ! A lényeg a fejleszthetőség. Sajnos nagyon sokszor egy-egy OEM rendszer zsákutca - és erre a legtöbb gazda már akkor jön rá amikor már nem tud visszafordulni ....
Bizony, bizony mondjuk a Vadestadt nem tud dinamikus vetőkocsi leszorítást ( nagyon távol vannak még tőle ) a Horsch már kísérletezik vele ( néhány év és működő képes is lesz ) - a PP meg 5 éve tudja.
Csak akkor vegyél olyan gépet ami tud differenciált tőszámmal vetni , ha már van hozzá használható adatod amivel a Homogén Termőképességi Zóna lehatárolásokat biztosan meg lehet csinálni.
Hidd el sokkal nagyobb felkészültséget igényel mint amit egyes vagy cégek reklámoznak ( KITE , AXIÁL stb ) . Azután nagyon szoros kapcsolatot kell kialakítani a a hibrid tulajdonosokkal mert ők tudnak majd tőszám ajánlatot tenni .
Szempontok:
- Első és legfontosabb : PONTOS, EGYENLETES VETŐMAG MÉLYSÉG tartás ( ezt ma már egyre több gép tudja, de nagyon sok még nem )
- Erős stabil vetőkocsi ( széles paralelogramma karok )
- Legyen hely a későbbi hozzáadott okosságoknak
- Precíz vetőelem - olyan ami stabilan működik a mai igen gyatra vetőmagminőséggel is
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraTegnap volt nálam az első ajánlattevő.
Viszont a hidraulikus kütyükkel óvatosan akarok variálni, mert fogja a gépet: növekszik a fogyasztás, melegedhet, stb. Akár milyen teljesítményű szivattyú/hűtő nem bírja sokáig.
Válasz Drisa #6911. hozzászólásáraAz előfeltételek már adottak ehhez? Hány évből kell hozamtérkép és helyspecifikus talajmintavétel, hogy magabiztosan el lehessen ezt kezdeni?
Válasz atisgyulai #6914. hozzászólásáraEzt én is igy gondolom,de számolni csak bérmunka árral lett.Tavaly 2t minusz lett a bérvetés miatt ez hektáronként 90000.Ha igy számolunk akkor kurva hamar visszajön az ára.De nem mindig volt rossz a bérmunka és nem biztos hogy egyből penge lennék benne,hisz még nem dolgoztam olyannal.
Válasz agrogal #6913. hozzászólásáraBiztos az a 10-15év megtérülés?
Ne csak a bérmunka árát számold!
Nem időben, nem kellő gondossággal/sebességgel elvégzett bérvetés igencsak sokat vissza tud venni a termés végeredményéből.
Válasz Drisa #6911. hozzászólásáraBárcsak ott tartanék,,,De én azt kérdezem hogy kissebb gazdaságba 10-15 év alatt megtérülő vetőgépet megéri e venni,Eddig bérmunka ment de voltak hiányosságok..Ami hamarabb megtérülne az meg korszerültlen lenne
Válasz später77 #6910. hozzászólásáraNincs szilárd, szerintem sem. nagyon nagyon drága.... persze jó lenne...
Állandó fordulat miatt jobb a hidros gondolom.
8261 hozzászólás
Válasz gcastle #6955. hozzászólásáraÍgy van, bitang jó árban adják !![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Én megvárom a következő generációját.....
Válasz szanberg #6958. hozzászólásárate milyennel húzod a maximat?
Válasz szanberg #6958. hozzászólásáraVan 200 ha saját, bérbe nem megyek, elég a 6 sor, most Sfoggia Sigma5 van, előtte Sigma 2000 volt, az előtt meg SePeCse (ahogy a regátiak mondják...
). Remélem a Precea nem fog szívatni, bár a vetőmag frakció meg tisztaság az elmúlt években botrányos volt, térdeltünk miatta párszor a szívott dolgok rossz végén...
Válasz gcastle #6956. hozzászólásáraMi egy ilyen Kuhn maximával vetünk, nem nehéz az annyira bár a 120R-nek igen, nagyobb gép kell elébe az biztos.
Ide is fog kelleni később valami mert szeretném az e kocsikat használni, viszont a lecsökkent munkák miatt szerintem egy vontatott 8 soros Monosem lenne befutó direktvetős felszerelésekkel megspékelve, mert ár-érték arányban az az egyik legjobb szerkezet.
Válasz gcastle #6955. hozzászólásáraBocs:ISB...
Válasz Drisa #6948. hozzászólására8 függesztve, az már tényleg sok...
Válasz Drisa #6948. hozzászólásáraPreceát láttad már? Tempo zöld-narancsban... Csak új ára annyi, mint egy használt tempoé. Vettem egyet látatlanul, úgyhogy a németek itt fognak majd rajzani nálam áprilisban a beüzemelésen, mondtam nekik, hogy 6120R fogja vinni, aztán ha ezen is pimaszkodik az IBS, akkor vihetik haza...![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz später77 #6951. hozzászólásáraFejtsd már ki mi vele a baj? Minden info érdekel.
Válasz später77 #6950. hozzászólásáraNekünk permetező isobusos. Megy az de nem zökkenőmentes. Az hogy összedugod és go olyan nincs.
Válasz boery #6934. hozzászólásáratudnal feltenni egy PP vetokocsi kepet, olyat amit ajanlanal akar direktvetesre is.
Milyen sulya lenne egy kocsinak? Nezem a harvest-international oldalt, egesz komoly vonorudak vannak.
Válasz Drisa #6949. hozzászólásáraIgen, arra, csak nem merem már leírni a nevét, mert sokak szerint az ördögtől való és a vastelepen a helye.![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Idei szezonra szeretnéd? (Gondolom igen, de azért megkérdezem.) Vader pl. azt mondta a cimborának, hogy lehet, hogy nem is ér már ide időben (ugye náluk ősszel megy az előszezon, az érkezik meg biztosan tavaszig). Egy a lényeg, a végén alkudd bele a gyári sortisztítót!
Válasz Drisa #6948. hozzászólásáraNocsak, a permetezőnél is vagy csak a vetőgépnél?
Válasz später77 #6947. hozzászólásáratempora gondolsz? Nincs ár még sehonnan
Válasz gcastle #6946. hozzászólásáraED van most, függesztett gép nem jó 8 sorosban már túl nehéz. Ráadásul van baj amazone-jd isobus kommunikációval. Így ki van csukva.
Válasz Drisa #6935. hozzászólásáraPiros-sárga-feketére kértél már árát, vagy az nem játszik? Cimbora is most szeretne venni, a 8 soros minden kiegészítővel nincs olyan messze a 26-tól.
Válasz Drisa #6944. hozzászólásáraKérdezz rá a Precea-ra!
Válasz Drisa #6944. hozzászólásáraCsukós 8 as, központi tartállyal, emberi áron, úgy szűrjed
Válasz bandigh #6942. hozzászólásáraAzért van választék szinte minden európai gyártónak van 8 soros vontatott csukós gépe. Na igen az elektromos hajtás, ez már szerintem alap hiszen itt kezdődik a precíziós gazdálkodás hogy a heterogén területen lehessen maximalizálni a termést a költségek növelése nélkül. Csak elektromos hajtás jöhet szóba, kérdés melyik gyártóé a legstabilabb.
Válasz agrogal #6940. hozzászólásáraOtt nem. Szerintem ott nincs nagy jelentősége.
Válasz Drisa #6938. hozzászólásáraNekünk nincs de amiket látok, azok nagyon szép egyenletesen rakják a magot! Persze be kell állítani, meg nem kell ész nélkül gyorsan menni, de szerintem ez alap. Ez meg azért egy robosztusabb széria. Én meg mernem nézni közelebbről. A villanyhajtását nem tudom mennyire kiforrott, a hagyományos az stabil, úgy tudom
Meg ugye csukhatós 8 sorosban, amiben van szilárd műtrágya, egy központi tartállyal, nem nagy a választék..
Gondolom a hors egy kattanással drágább..
Válasz agrogal #6940. hozzászólásáraÉn mindig használom egészen addig, amíg nem kezd el ragadni. Viszont ha ragad, elkezdi kihúzgálni a magokat.
Válasz Lothar1 #6939. hozzászólásáraKukorica-napraforgónál is használjátok?
Válasz agrogal #6937. hozzászólásáraSzerintem ezt nehéz meghatározni, hogy megéri-e az árát. Ha vetést kövezően megázik a föld rövid időn belül akkor sok jelentősége nincs. Mi 2 évig anélkül vetettük a repcét, idén már pro kerékkel, 2 nappal később megázott a vetés így nem derült ki a hasznossága. Azt mondják amugy, hogy a tőtáv pontosság is javul tőle.![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Válasz bandigh #6936. hozzászólásáraEgyáltalán nem ismerem a monosem gépeket. Mi az üzemeltetési tapasztalat velük. Mondjuk hány ezer hektár után kell költeni rá? Mennyire egyenletes a mélységtartás, nyitó tárcsa+sortisztító kombo nyilván nem yetter de mit tud?
Tisztelt Gazdatársak a PRO kerék ügyében legyetek szivesek nyilatkozni.Gondolom szárazban hasznos valami mondjuk repcénél,de kuki,napránál kell-e.Az ára soronként 82000+fa .Megéri?Fontos lenne tudnom mert nekem sok pénzről van szó és kis kihasználású lenne a gép.![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Válasz Drisa #6935. hozzászólására22. oldal, alul
Link
Villanyhajtás, isobus minden
Válasz boery #6932. hozzászólásáraTudom hogy nincs tökéletes ezért mondtam hogy végtelen az ára. Egy új jd 26+ Milla és nincs szilárd egység hozzá, nehéz lenne mindenben átállni, ennyire nem merulnénk bele. Maradunk Európában valószínűleg.
Válasz Drisa #6933. hozzászólásáraEgy alap JD 1760NT 8 soros ideális lenne, de sajnos itthon ritka mint a fehérholló - nagyon kevés van belőle.
Válasz Celtises #6930. hozzászólásáraVontatott a taposás miatt
Válasz Drisa #6928. hozzászólásáraTökéletes vetőgép nincs - de törekedni kell rá![smile cool](/oldforum/images/smiles/cool.gif)
Mások az igények és ezt tudni kell követni. Egy gépgyártó az extrákkal próbál egy kicsit változatosságot teremteni.
A lehetőségek száma azonban végtelen is lehet. Az amerikai piacon a nem OEM ( az eredeti gyártó ) felszereltség választékban a vetőgépek vezetnek magasan. Túl a nagy pocsolyán ritka az a gazda aki ne aggatna legalább 1-2 bővítést ( attachment ) akár a frissen vásárolt gépére . Az OEM-ek meg nem is küzdenek, hogy minden opciót tudjanak ő maguk is biztosítani mert lehetetlen.
MIndenki adaptál akár saját maga is - aztán ha jól sikerül akkor el kezdi tartani és másoknak is eladja. Egy fél kontinensnyi országban könnyen lehet piacot találni egy jó ötletre.
Így kezdte a PP is annak idején a '90-es évek elején .
Európa azonban sokkal konzervatívabb ennél - sok gazda elképzelhetetlennek tartja , hogy a "gyári" felszereltségen módosítson .....
A megtérülésre csak David Hula szavait tudnám idézni amikor azt kérdezték , hogy csinálta a 616 BPA ( 41,4 T/Ha ) világcsúcsot -
- Egyenletes egyöntetű gyors kelés !!
Minden amit ennek érdekében teszel gyorsan meg fog térülni, hisz ne feledd a vetésen nem tudsz korrigálni ha már a mag egyszer a földben van !!
Válasz Szabi. #6927. hozzászólásáraBocsánat![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
PP= Precision Planting
Válasz Drisa #6928. hozzászólásáraVontatott vagy függesztett?
Válasz Szabi. #6927. hozzászólásáraEsetleg precision planting?
Válasz boery #6925. hozzászólásáraA tökéletes vető gép végtelen drága. Egy bizonyos szint után nem terül meg dolog nem? Csukhato 8 soros gép kell, ez szűkíti a lehetőségeket.
Válasz boery #6925. hozzászólásáraMajd írd már ki a “PP”-t bővebben, érthetőbben, mert sok az újonc.....![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Pro kerék megéri a soronkénti netto 82000 forintos + árat?![smile surrender](/oldforum/images/smiles/surrender.gif)
Válasz Drisa #6924. hozzászólására A kérdés összetett:
Először is mi a cél ?
Egyes rendszerelemek felszerelhetők már egyes európai gyártású vetőgépekre is ( akár a Tempo-ra is ) , de azért zömében amerikai vetőgépekről van szó.
Jelen pillanatban az európai gyártásúak közül a Monosem és a Gaspardora lehet egyes rendszerelemeket felszerelni talán jövő évtől a Horsch és a Tempo jön be.
Egy jól járható út az, hogy valaki vesz egy használt JD, Kinze vagy régi Horsch ( amin Kinze kocsi van ) vetőgépet és az fejleszti.
Egy másik út lehet a jövőben, ha sikerül "Vasat" gyártatnunk valakivel és úgy építünk vetőgépet.
Persze mindig egyszerűbb és kockázatmentesebb egy újat megvenni kompletten egy gyártótól de az azokkal a hátrányokkal jár amiket már korábban kifejtettem - egyirányú utca.
Az amerikai piacon a PP annyira egyeduralkodó, hogy az utóbbi években megjelent néhány csak "vasat" gyártó cég ( Harvest International Laser Pro1, AME stb. ) Ezek mellett gyakorlatilag két nagy gyártó is kínál úgy szemenkénti vetőgépet, ami PP ready azaz a teljes vetéstechnikai rész nélkül ( Case IH, White ).
Mindezt persze a piaci igény generálta mert a használt piacon nehéz volt már alkalmas " donor"-t találni és ezek a cégek belátták , hogy jobb egy jó üzletben részben benne lenni.....
Válasz boery #6923. hozzászólásáraHát igen de ahhoz milyen alapgépet kell venni hogy ezek mind felszerelhetők legyenek és mennyibe kerül kocsinként egy ilyen rendszer?
Válasz Drisa #6922. hozzászólásáraIgen , de az nem ugyanaz mint a dinamikus szabályozás amikor minden kocsinál méri az aktuális erőt és az alapján változtatja a plusz leszorító erőt.
Mindezzel azt érjük el, hogy a mélységhatároló kerekek mindig közel annyi súlya nyomják a talajt, függetlenül attól , hogy mekkora a talajellenállás vagy mennyi mag van a magtartályban .
Válasz boery #6920. hozzászólásáraépp ma néztem több gyártó prosiját, és temponál van hidraulikus kocsi leszorítás. Ami lehet automatikus térkép alapján működő.
Válasz Szabi. #6919. hozzászólásáraEgy vákuumos vetőgépnél nagyon fontos az egyenletes vákum , a kardános sajnos motor fordulattal változik.
Persze ha olyan géped van ami IVT,CVT váltós akkor tudsz állandó fordulaton dolgozni.
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraOlyan gépet vegyél amit később tudsz fejleszteni.
Én PP- val foglakozom , de nem csak PP van a világon ! A lényeg a fejleszthetőség. Sajnos nagyon sokszor egy-egy OEM rendszer zsákutca - és erre a legtöbb gazda már akkor jön rá amikor már nem tud visszafordulni ....
Bizony, bizony mondjuk a Vadestadt nem tud dinamikus vetőkocsi leszorítást ( nagyon távol vannak még tőle ) a Horsch már kísérletezik vele ( néhány év és működő képes is lesz ) - a PP meg 5 éve tudja.
Csak akkor vegyél olyan gépet ami tud differenciált tőszámmal vetni , ha már van hozzá használható adatod amivel a Homogén Termőképességi Zóna lehatárolásokat biztosan meg lehet csinálni.
Hidd el sokkal nagyobb felkészültséget igényel mint amit egyes vagy cégek reklámoznak ( KITE , AXIÁL stb ) . Azután nagyon szoros kapcsolatot kell kialakítani a a hibrid tulajdonosokkal mert ők tudnak majd tőszám ajánlatot tenni .
Szempontok:
- Első és legfontosabb : PONTOS, EGYENLETES VETŐMAG MÉLYSÉG tartás ( ezt ma már egyre több gép tudja, de nagyon sok még nem )
- Erős stabil vetőkocsi ( széles paralelogramma karok )
- Legyen hely a későbbi hozzáadott okosságoknak
- Precíz vetőelem - olyan ami stabilan működik a mai igen gyatra vetőmagminőséggel is
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraTegnap volt nálam az első ajánlattevő.![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Viszont a hidraulikus kütyükkel óvatosan akarok variálni, mert fogja a gépet: növekszik a fogyasztás, melegedhet, stb. Akár milyen teljesítményű szivattyú/hűtő nem bírja sokáig.
Válasz Drisa #6911. hozzászólásáraAz előfeltételek már adottak ehhez? Hány évből kell hozamtérkép és helyspecifikus talajmintavétel, hogy magabiztosan el lehessen ezt kezdeni?
Válasz agrogal #6915. hozzászólásáraSenki sem úgy születik, de nem egy ördögtől való dolog.
Odafigyelés kell, és menni fog.
Válasz agrogal #6915. hozzászólásáraJa meg 47 vagyok nem 27vagy 37![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Válasz atisgyulai #6914. hozzászólásáraEzt én is igy gondolom,de számolni csak bérmunka árral lett.Tavaly 2t minusz lett a bérvetés miatt ez hektáronként 90000.Ha igy számolunk akkor kurva hamar visszajön az ára.De nem mindig volt rossz a bérmunka és nem biztos hogy egyből penge lennék benne,hisz még nem dolgoztam olyannal.
Válasz agrogal #6913. hozzászólásáraBiztos az a 10-15év megtérülés?
Ne csak a bérmunka árát számold!
Nem időben, nem kellő gondossággal/sebességgel elvégzett bérvetés igencsak sokat vissza tud venni a termés végeredményéből.
Válasz Drisa #6911. hozzászólásáraBárcsak ott tartanék,,,De én azt kérdezem hogy kissebb gazdaságba 10-15 év alatt megtérülő vetőgépet megéri e venni,Eddig bérmunka ment de voltak hiányosságok..Ami hamarabb megtérülne az meg korszerültlen lenne
Válasz später77 #6910. hozzászólásáraNincs szilárd, szerintem sem. nagyon nagyon drága.... persze jó lenne...
Állandó fordulat miatt jobb a hidros gondolom.