Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz shazi #5697. hozzászólásáraA beckerrel az a gond, hogy a napraforgóhoz való SB2 jelű vetőelemmel nem lehet normálisan vetni, mert túl nagy a furata. Lett csináltatva hozzá 2mm-es furatú, azzal már nagyon szépen vet, de az nem 2 fillér. A monosemet nem ismerem.
Véleményekre lennék kíváncsi ki milyen vetőgéppel váltaná ki az spc-t? egyenlőre monosem pnu és becker aeromat típusúakon megy a gondolkodás mtz után...
Halló.
Adva van egy régi nodet tolókerekes vetőgép. Zab vetésénél a magkeverő tengő meghajtását ki kell iktatni? (Már ha lehet...) Haver vet vkinek ilyennel. Nem ismerem a gépet...
Üdv! Bocs, hogy nem ebbe a témakörbe tartozik a kérdésem, de nem találtam megfelelő témát. Nem tudja véletlenül valaki, hogy mennyiért tudnék értékesíteni egy 4 garatos, szelelős, rostás, zsákolós kukorica morzsolót? 380-as motor van rajta, 4 keréken mozgatható, működőképes, jó állapotú. Tavaly tavasszal használtuk. Gazdaság felszámolása miatt vált eladóvá, a férjem sajnálatos halála miatt. A válaszokat előre is köszönöm. Itt egy kép róla
Válasz Mézga #5692. hozzászólásáraHát nem túl jól.
Nem tudom mi van a kúton de most is ottvan 250 liter gázolaj hetek óta hordóban-kannában mert leszívtam belőle, zavaros opálos hányás és azóta sem válik szét. szóval nem víz van benne, mert kipróbáltam ha az lenne össze is ráztam elegyedett majd nemsokára szét vállt és a flakon alján ott volt a víz itt meg mondom hetek óta mozdítatlan hordó nem tisztul.
Egyik pénteken tankolt a két nagygép aztán másnap alig bírtuk beindítani őket. Az Xtra elfüstölte könyebben csak indulni volt nehéz neki de aztán ment, ez ugye még adagolós.
A 6497-es commonrail kopogott mint állat kisgázon, aztán azért is nem hagytam benne a moslékot, illetve akkor láttuk, hogy baj van vele, mármint a gázolajjal.
Azóta is mennek jók, minden nap megeresztjük a szűrők alját mi jön belőle. Egyszer már volt ilyen, akkor állt meg az 5455-ben két injektor, meg a szomszédoknál ugyan azokon a napokon másik két trakiban ugyanez... Nemtudom mi van néha de baj van.
és nemtudok mit kezdeni vele, azt mondta a kút tulaja, hogy biztos beleszórtunk földet vagy valami iszapot. Ja mondom tökönszúrtuk magunkat mi!?!?!
Válasz szanberg #5686. hozzászólásáraAz agyontaposott forgóban nem az a gond hogy nem kel ki a búza hanem az hogy nem tudja beszívni a talaj a vizet és csapadékos viszonyok között kirohad a csíra. Ha utólag forgózol akkor a felvágott talajba könnyebben elnyeli a vizet.
segítséget szeretnék kérni egy Reform Semo 100-as vetőgép kapcsán, a topikjában is jeleztem, csak jobb ha többen hallják.
Dupla gabona sorral vetettem olajretket, ami szépen ki is kelt, hátsó sorra volt nyitva, viszont ahogy nézegetem a csatlakozásaimnál van vagy 50cm sorköz, a nyomjelző jól van beállítva, mire kiderítettem, hogy 11 sor van vetve a traktor alatt, nézegettem és látom, hogy a két szélső soron nem vetett a gép! Viszont a forgónál igen, ahol lassabban mentem a bukkanók miatt. Bent a táblán elejétől végéig csak 11 sort vetett. Dugulás sehol nem volt, mert ahogy mondtam a forgóknál megvolt 13 sor. Leforgatsánál is mindegyiken jött a mag...
Durva elemmel vetettem, és ezek a vető elemek egybe vannak csapokkal kötve az aprómagkerékkel, Külön megnéztem, de nem racsnizik vagy ilyesmi, tehát összefogta a csap, nem tud megállni, legalább is kurblizás közben nem csalt.
Az is lehet, hogy ennyivel mélyebbre került volna a mag a vetőgp kereke mögötti sorban, hogy még nem kelt ki?
Tapasztaltabb kollégákat kérdezném, hogy találkozott-e már valaki ilyennel? Mi okozhatja még ezt? Nagyobb sebesség miatt lehet valami? 11 ha-t vetettem el és mindegyik táblán így van.
Válasz Vadmalac #5684. hozzászólásáraTavaly ősszel a komám kihozott demózni egy 3mteres rapidot. Mondom neki utoljára forgózzon. áááá koma bolond vagy!?!?!? Mindig előre szoktunk a lajtával is.... jóvan mondom...
Aztán hív a minap, hogy vazzeg a forgóban nincsen kikelve a búzája, amit meg még ez előtt vetett a lajtával ott kivan szépen.
Én megmondtam neki, most már ő is tudja nem hülyeségből csinálják így a legtöbben...
Válasz VMisi #5682. hozzászólásáraBele teszi persze! Tökéletesen!
Forgózni meg egyszerű, kintről kezdek befelé és 4 gépalja elég teljesen megforogni. 4x6m=24m
Már az elején érzékből adja magát, hogy mikor kell elfordulni, semmi extra.
Ebben a szezonban komolyan ráfigyeltem erre az előre-utána való forgózás témára. 60-70Ka-s talajokon folyt a megfigyelés. Mindenki előre forgózott, én is. Nálam a forgó a földút szélére esik, így a tankolás azon folyt, de amúgy határeset volt a vetés a rapiddal, lágy volt. Nálam abszolút semmi különbség nincs. Ősszel sem volt, meg most sem. Egyik ismerősnek a tábla sarkán lehet bemenni a földjére, tankoláshoz ki kell járni a forgón. Gyakorlatilag egy ~15m széles forgót szó szerint fényesre tapostak a rapiddal, mire be lett vetve. Na ha ez nem referencia ilyen tekintetben, akkor semmi. A kelés talán 1-2 nappal később történt a forgóban, de semmi extra különbség nem volt. Most gyakorlatilag annyira egyforma, hogy ha azt mondanám, hogy na fiúk, itt a referencia munka, hogy miért kell utólag forgózni, mindenki azt mondaná, hogy ezután csak így csinálja! Nem tudom milyen talaj kell ahhoz, hogy előre vetve a forgó ne keljen ki, de hogy én nem forgózok utólag ezután sem, az hót ziher. Ráadásul a letaposott földbe a rapid vagy bármi más csak csíkot húzna, a mag meg ott figyelne a résben.
Kíváncsi vagyok a ti megfigyeléseitekre is ebben a témában!
Válasz szanberg #5681. hozzászólásáraÉs a letaposott forgóba aztán beleteszi valahogy? Honnan tudod a forgóknál, hogy mettől és meddig kell vetni, csak úgy szemre?
Itt még nem láttam ilyen vetést.
No mámma reggel beültem és minden jó. El is húztam direktbe a szója tarlóba a zabot szépen.
Annyi, hogy nemvolt jó a szecskázó a kombájnon így rendre lett vágva sajnos így muszály voltam keresztbe elvetni mert amúgy ha hosszára jártam a rendeken akkor összegyűjtötte a szárat azért a forgóban meg nagy kupacokat rakott le, így pedig szét gereblyézte keresztbe a rendeket. Ha ránézel nem szép látvány mert tele van egyenletesen a tábla kisebb apróbb szárkupackákkal mindenhol, de így szépen átnövi majd a zabocska.
Kíváncsiságból egyik végét előre forgóztam le, másikat meg utólag vetés után. Kíváncsi vagyok lesz e a kettő között kelésben különbség, művelt földön előre nemszabad leforgózni ilyen nagy géppel nedvesben mert onnan nem jön ki a mag az biztos, most így meglátjuk milyen a helyzet.
Válasz mtz1221 #5679. hozzászólásáraMajd fotózok csak nem okos a telefonom, egyszerű régiféle és nem tudok vele értékelhető minőségű képet készíteni.
Egyébként nem túl erősek a búzák de szépen kikeltek, jól sorolnak, de annyira megfogta a tél őket, hogy ősszel erősebbek voltak mint most szinte.
Ma délelőtt elkapartam a nagyobb tábla zabomat, végülis a 22hektárból 1sem maradt ki egészen, egy kis sarok amit majd kikell foltozni később.
Azán jól megszívatott a traktor, ilyen nem is volt még soha. Kimentem délután egy maszek megmaradt szójatarlót mondom behúzok direktbe a CO-val kipróbálásképpen erre szétnyitom a vetőgépet indulnék el és semmi, nem akar menni a gép semerre, semmi hibakód vagy villogás csak nem akar elindulni. Aztán baxakodtam vele oda vissza váltogattam, autódrive funkciót bekapcs kikapcs egyszercsak elindult de akkormeg magától elkezdte felfelé pakolgatni a sebességeket mintha nyomva tartottam volna a váltókart épen úgy. Nagy nehezen hazajutottam vele a szülő házunk kertjébe. Valami huncut elektromos baj lesz vele egészen biztosan, sajnos 10év felett öregedeő kábelek stekkerek akármi, és előfog ilyen fordulni később is biztosan.
Remélem gyorsan kiszaladnak a fiúk hozzá, rákéne tenni a laptopot megnézni mit mutat.
Így ez az utolsó zab vetésem most elmaradt, de remélem nem húzódik el a rátekintés és akkor csak behúzom tesztképpen ahogy ma is akartam.
No a mai nap kimentünk zabot vetni. 10hektárt elhúztunk hirtelen felindulásból a telephely melletti domboldalt, holnap megyek egy 22hektáros táblám lesz még amit elkaparok igaz vagy 3hektárt kikellett hagyni mámma simítóval mert áll a víz a hanntok között, azt majd utólag ha másnem beszórjuk meg kombival bedolgozzuk egy hét múlva addig csak szivalkodik. Jó volt mert tavaly ősszel egy sor tárcsát kapott a terület most meg rá a CO6-os oszt jónapot, tökéletes munkája volt.
Aztán most nemrég kiugrottam egyik megmaradt maszek kukorica tarlóra kíváncsiságból mit művel vele a CO. Zsír puha talaj folyóparton de a kukigóré érintetlen rajta, vele együtt a talaj is természetesen ahogy lelett vágva úgy maradt. Az egyik képen fognak látszani a vadkáros elfeküdt hosszú szárak is. Símán lehetne direktbe vetni vele, csak lekellene venni a rúgós magtakaró pálcasort a vetőkapák és a keréksor közül mert ezeket a lefektetett lerágott szárakat összehúzza és vedernyi csomókba hajigálja ki maga mögött ahogy a tömörítőkerék letapossa a magtakaró gereblyétől. De nem cicózok ilyenekkel most, csak hirtelen kipróbáltam kíváncsiságból, illetve egyik maszeknak meg szója tarlója van megmaradva lehet azt bevetem neki direktbe mert a földben egyébként tök jól működnek a kapák.
Válasz Dave #5674. hozzászólásáraErre nem gondoltam volna.Kösz,habár eddigi életem során nem mentem még bele kelés előtt,és gyanús hogy a többiben sem fogok.
Válasz zsoltrs #5659. hozzászólásáraA váltót meg a lehajtásokat eszi meg,ha nagy terhelésen nyomatékcsúcson van hajtva.De jól gondolkodsz mivel írtad hogy 4 méteres gépet is vinne a géped,de 3 veszel a közlekedés miatt.Meg ha úgy érzed hogy szenved,540E fordulaton akkor bírod 540 csapni.De ha 1000-sel veszed akkor nem lesz választási lehetőséged.
Egyébként 1500-nál van a nyomatékmaximuma a trakinak.
Esetleg, ha még is nagyobb motorfordulatot kellene, akkor meg csak átveszi az ember sima 540-re. Igaz pontosan nem tudom, hogy ekkor mennyit forog a motor (olyan 1800 körül).
Az egész csak találgatás, mert ilyen jellegűt kardánnal még nem hajtottam.
Sima 540-es állásba 400rpm-el forgatja a vegyszerezőt.
540E módba pedig 540-el a 2 tárcsás m. szórót. És úgy haladok 15-16 km/h-val.
Válasz Sk Laci #5653. hozzászólásáraSzerintem az 540E könnyű munkákra való úgy mint rendkezelő, valami 165-ös kasza, szalagfűrész, a vetés pedig nem hiszem h az a kategória ahol félgázzal jár az ember szezonban. Mert olyan vetőgépet szoktak a gép után venni amit halad is, azt meg húzni kell, jó lehet egy nagygép elvisz egy kisvetőgépet félgázon de nem erre szoktak berendezkedni.
Válasz zsoltrs #5647. hozzászólásáraVálaszoltam privátban, de még hozzátenném. Az 540E csak annyit, jobb, ha azon megy a traktor, de a területek fekvésén múlik. Ha egyenes, vagy kisseb partokon gazdálkodol, akkor gondmentes az üzemeltetés. De ha nagyobb partjaid vannak, ahol bele kell lépni a motorfordulatokba és 2200 fordulaton fog neked a kardány 750-850-at forogni, akkor nem tudom, hogy milyen lessz a ventilátorra való hatása. Ha jól tudom akkor 8000 ford./percenként az üzemeltetési, ha adsz neki plusz 50% az már 12 000 fordulat percenként, hát akkor nem a legszerencséseb választás az eko fordulatok.
Válasz zsoltrs #5650. hozzászólásáraEzt te látod.Van olyan traki,aminek úgy váltod a tlt fordulatot hogy tengelyt kell cserélni.De ha karral átbírod váltani akkor nem kell.A 21 bordás nagyobb nyomatékot át bír adni,de vetőgépnél nincs szerepe.
8249 hozzászólás
Válasz shazi #5697. hozzászólásáraKuhn maximát vettünk egyik kollégával de a szállításban kérdezi a .2-es mtz-ét a súlya miatt .
Válasz shazi #5697. hozzászólásáraA beckerrel az a gond, hogy a napraforgóhoz való SB2 jelű vetőelemmel nem lehet normálisan vetni, mert túl nagy a furata. Lett csináltatva hozzá 2mm-es furatú, azzal már nagyon szépen vet, de az nem 2 fillér. A monosemet nem ismerem.
Üdv!
Véleményekre lennék kíváncsi ki milyen vetőgéppel váltaná ki az spc-t? egyenlőre monosem pnu és becker aeromat típusúakon megy a gondolkodás mtz után...
Üdv!
Ilyen vetőgép: Ilyen fokozatmentes hajtóművéhez: keresek ilyen rugókat:Valaki nem tudja hogy hol kaphatnék ehhez a géphez alkatrészt?
Halló.
Adva van egy régi nodet tolókerekes vetőgép. Zab vetésénél a magkeverő tengő meghajtását ki kell iktatni? (Már ha lehet...) Haver vet vkinek ilyennel. Nem ismerem a gépet...
Üdv! Bocs, hogy nem ebbe a témakörbe tartozik a kérdésem, de nem találtam megfelelő témát. Nem tudja véletlenül valaki, hogy mennyiért tudnék értékesíteni egy 4 garatos, szelelős, rostás, zsákolós kukorica morzsolót? 380-as motor van rajta, 4 keréken mozgatható, működőképes, jó állapotú. Tavaly tavasszal használtuk. Gazdaság felszámolása miatt vált eladóvá, a férjem sajnálatos halála miatt. A válaszokat előre is köszönöm. Itt egy kép róla
Válasz Mézga #5692. hozzászólásáraHát nem túl jól.
Nem tudom mi van a kúton de most is ottvan 250 liter gázolaj hetek óta hordóban-kannában mert leszívtam belőle, zavaros opálos hányás és azóta sem válik szét. szóval nem víz van benne, mert kipróbáltam ha az lenne össze is ráztam elegyedett majd nemsokára szét vállt és a flakon alján ott volt a víz itt meg mondom hetek óta mozdítatlan hordó nem tisztul.
Egyik pénteken tankolt a két nagygép aztán másnap alig bírtuk beindítani őket. Az Xtra elfüstölte könyebben csak indulni volt nehéz neki de aztán ment, ez ugye még adagolós.
A 6497-es commonrail kopogott mint állat kisgázon, aztán azért is nem hagytam benne a moslékot, illetve akkor láttuk, hogy baj van vele, mármint a gázolajjal.
Azóta is mennek jók, minden nap megeresztjük a szűrők alját mi jön belőle. Egyszer már volt ilyen, akkor állt meg az 5455-ben két injektor, meg a szomszédoknál ugyan azokon a napokon másik két trakiban ugyanez... Nemtudom mi van néha de baj van.
és nemtudok mit kezdeni vele, azt mondta a kút tulaja, hogy biztos beleszórtunk földet vagy valami iszapot. Ja mondom tökönszúrtuk magunkat mi!?!?!
Válasz szanberg #5691. hozzászólásáraa ferga, hogy megy vízzel olaj helyett?
Válasz 4964 #5689. hozzászólásáraTeljesen mindegy, a lényeg, hogy nem kelt ki amit letaposott a gép.
Száraz rögben viszont előre beforgózni jobb mert legalább porlad a forgó a taposás végett hehe
Válasz 4964 #5689. hozzászólásáraAmi volt tume axi standon az jó lehet?
Válasz szanberg #5686. hozzászólásáraAz agyontaposott forgóban nem az a gond hogy nem kel ki a búza hanem az hogy nem tudja beszívni a talaj a vizet és csapadékos viszonyok között kirohad a csíra. Ha utólag forgózol akkor a felvágott talajba könnyebben elnyeli a vizet.
Üdv,
segítséget szeretnék kérni egy Reform Semo 100-as vetőgép kapcsán, a topikjában is jeleztem, csak jobb ha többen hallják.
Dupla gabona sorral vetettem olajretket, ami szépen ki is kelt, hátsó sorra volt nyitva, viszont ahogy nézegetem a csatlakozásaimnál van vagy 50cm sorköz, a nyomjelző jól van beállítva, mire kiderítettem, hogy 11 sor van vetve a traktor alatt, nézegettem és látom, hogy a két szélső soron nem vetett a gép! Viszont a forgónál igen, ahol lassabban mentem a bukkanók miatt. Bent a táblán elejétől végéig csak 11 sort vetett. Dugulás sehol nem volt, mert ahogy mondtam a forgóknál megvolt 13 sor. Leforgatsánál is mindegyiken jött a mag...
Durva elemmel vetettem, és ezek a vető elemek egybe vannak csapokkal kötve az aprómagkerékkel, Külön megnéztem, de nem racsnizik vagy ilyesmi, tehát összefogta a csap, nem tud megállni, legalább is kurblizás közben nem csalt.
Az is lehet, hogy ennyivel mélyebbre került volna a mag a vetőgp kereke mögötti sorban, hogy még nem kelt ki?
Tapasztaltabb kollégákat kérdezném, hogy találkozott-e már valaki ilyennel? Mi okozhatja még ezt? Nagyobb sebesség miatt lehet valami? 11 ha-t vetettem el és mindegyik táblán így van.
Válasz szanberg #5686. hozzászólására
Válasz Vadmalac #5684. hozzászólásáraTavaly ősszel a komám kihozott demózni egy 3mteres rapidot. Mondom neki utoljára forgózzon. áááá koma bolond vagy!?!?!? Mindig előre szoktunk a lajtával is.... jóvan mondom...
Aztán hív a minap, hogy vazzeg a forgóban nincsen kikelve a búzája, amit meg még ez előtt vetett a lajtával ott kivan szépen.
Én megmondtam neki, most már ő is tudja nem hülyeségből csinálják így a legtöbben...
Válasz VMisi #5682. hozzászólásáraBele teszi persze! Tökéletesen!
Forgózni meg egyszerű, kintről kezdek befelé és 4 gépalja elég teljesen megforogni. 4x6m=24m
Már az elején érzékből adja magát, hogy mikor kell elfordulni, semmi extra.
Ebben a szezonban komolyan ráfigyeltem erre az előre-utána való forgózás témára. 60-70Ka-s talajokon folyt a megfigyelés. Mindenki előre forgózott, én is. Nálam a forgó a földút szélére esik, így a tankolás azon folyt, de amúgy határeset volt a vetés a rapiddal, lágy volt. Nálam abszolút semmi különbség nincs. Ősszel sem volt, meg most sem. Egyik ismerősnek a tábla sarkán lehet bemenni a földjére, tankoláshoz ki kell járni a forgón. Gyakorlatilag egy ~15m széles forgót szó szerint fényesre tapostak a rapiddal, mire be lett vetve. Na ha ez nem referencia ilyen tekintetben, akkor semmi. A kelés talán 1-2 nappal később történt a forgóban, de semmi extra különbség nem volt. Most gyakorlatilag annyira egyforma, hogy ha azt mondanám, hogy na fiúk, itt a referencia munka, hogy miért kell utólag forgózni, mindenki azt mondaná, hogy ezután csak így csinálja! Nem tudom milyen talaj kell ahhoz, hogy előre vetve a forgó ne keljen ki, de hogy én nem forgózok utólag ezután sem, az hót ziher. Ráadásul a letaposott földbe a rapid vagy bármi más csak csíkot húzna, a mag meg ott figyelne a résben.
Kíváncsi vagyok a ti megfigyeléseitekre is ebben a témában!
Válasz VMisi #5682. hozzászólásáraVolt h műtrágyás zsákok voltak kikarózva a végétől X méterre :)
Válasz szanberg #5681. hozzászólásáraÉs a letaposott forgóba aztán beleteszi valahogy? Honnan tudod a forgóknál, hogy mettől és meddig kell vetni, csak úgy szemre?
Itt még nem láttam ilyen vetést.
No mámma reggel beültem és minden jó. El is húztam direktbe a szója tarlóba a zabot szépen.
Annyi, hogy nemvolt jó a szecskázó a kombájnon így rendre lett vágva sajnos így muszály voltam keresztbe elvetni mert amúgy ha hosszára jártam a rendeken akkor összegyűjtötte a szárat azért a forgóban meg nagy kupacokat rakott le, így pedig szét gereblyézte keresztbe a rendeket. Ha ránézel nem szép látvány mert tele van egyenletesen a tábla kisebb apróbb szárkupackákkal mindenhol, de így szépen átnövi majd a zabocska.
Kíváncsiságból egyik végét előre forgóztam le, másikat meg utólag vetés után. Kíváncsi vagyok lesz e a kettő között kelésben különbség, művelt földön előre nemszabad leforgózni ilyen nagy géppel nedvesben mert onnan nem jön ki a mag az biztos, most így meglátjuk milyen a helyzet.
Válasz mtz1221 #5679. hozzászólásáraMajd fotózok csak nem okos a telefonom, egyszerű régiféle és nem tudok vele értékelhető minőségű képet készíteni.
Egyébként nem túl erősek a búzák de szépen kikeltek, jól sorolnak, de annyira megfogta a tél őket, hogy ősszel erősebbek voltak mint most szinte.
Válasz szanberg #5678. hozzászólásáraTehetnél már egy képet a búzáidról.Hogy néz ki ilyenkor a co-val vetett.
Ma délelőtt elkapartam a nagyobb tábla zabomat, végülis a 22hektárból 1sem maradt ki egészen, egy kis sarok amit majd kikell foltozni később.
Azán jól megszívatott a traktor, ilyen nem is volt még soha. Kimentem délután egy maszek megmaradt szójatarlót mondom behúzok direktbe a CO-val kipróbálásképpen erre szétnyitom a vetőgépet indulnék el és semmi, nem akar menni a gép semerre, semmi hibakód vagy villogás csak nem akar elindulni. Aztán baxakodtam vele oda vissza váltogattam, autódrive funkciót bekapcs kikapcs egyszercsak elindult de akkormeg magától elkezdte felfelé pakolgatni a sebességeket mintha nyomva tartottam volna a váltókart épen úgy. Nagy nehezen hazajutottam vele a szülő házunk kertjébe. Valami huncut elektromos baj lesz vele egészen biztosan, sajnos 10év felett öregedeő kábelek stekkerek akármi, és előfog ilyen fordulni később is biztosan.
Remélem gyorsan kiszaladnak a fiúk hozzá, rákéne tenni a laptopot megnézni mit mutat.
Így ez az utolsó zab vetésem most elmaradt, de remélem nem húzódik el a rátekintés és akkor csak behúzom tesztképpen ahogy ma is akartam.
Válasz szanberg #5676. hozzászólására
No a mai nap kimentünk zabot vetni. 10hektárt elhúztunk hirtelen felindulásból a telephely melletti domboldalt, holnap megyek egy 22hektáros táblám lesz még amit elkaparok igaz vagy 3hektárt kikellett hagyni mámma simítóval mert áll a víz a hanntok között, azt majd utólag ha másnem beszórjuk meg kombival bedolgozzuk egy hét múlva addig csak szivalkodik. Jó volt mert tavaly ősszel egy sor tárcsát kapott a terület most meg rá a CO6-os oszt jónapot, tökéletes munkája volt.
Aztán most nemrég kiugrottam egyik megmaradt maszek kukorica tarlóra kíváncsiságból mit művel vele a CO. Zsír puha talaj folyóparton de a kukigóré érintetlen rajta, vele együtt a talaj is természetesen ahogy lelett vágva úgy maradt. Az egyik képen fognak látszani a vadkáros elfeküdt hosszú szárak is. Símán lehetne direktbe vetni vele, csak lekellene venni a rúgós magtakaró pálcasort a vetőkapák és a keréksor közül mert ezeket a lefektetett lerágott szárakat összehúzza és vedernyi csomókba hajigálja ki maga mögött ahogy a tömörítőkerék letapossa a magtakaró gereblyétől. De nem cicózok ilyenekkel most, csak hirtelen kipróbáltam kíváncsiságból, illetve egyik maszeknak meg szója tarlója van megmaradva lehet azt bevetem neki direktbe mert a földben egyébként tök jól működnek a kapák.
Válasz Dave #5674. hozzászólásáraErre nem gondoltam volna.Kösz,habár eddigi életem során nem mentem még bele kelés előtt,és gyanús hogy a többiben sem fogok.
Válasz mtz1221 #5673. hozzászólásáraAzért ha kelés előtt beleakarnál menni, látod hol kéne gps nélkül is.
Válasz Zetoros1 #5672. hozzászólásáraDe az hogy?Eldobja onnan a már elvetett magot.Ha meg a sort is elzárja,akkor minek eldobatni?
Válasz mtz1221 #5671. hozzászólásáraMŰVELŐNYOM!
Mondja már meg valaki,némelyik vetőgépen mi célt szolgál a hátulján az a két tárcsa.Pl itt,de láttam már vadi új gépen is.
Válasz zsoltrs #5669. hozzászólásáraBocsi, android
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:15:09
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:15:16
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:15:22
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:15:29
Válasz mtz1221 #5660. hozzászólásáraAhogy, mondod. 540el 2 lehetőségem is van.
Egyébként 4 m pneumatikus lesz.
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:14:49
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:14:55
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:15:02
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-03-03 08:14:39
Válasz zsoltrs #5659. hozzászólásáraA váltót meg a lehajtásokat eszi meg,ha nagy terhelésen nyomatékcsúcson van hajtva.De jól gondolkodsz mivel írtad hogy 4 méteres gépet is vinne a géped,de 3 veszel a közlekedés miatt.Meg ha úgy érzed hogy szenved,540E fordulaton akkor bírod 540 csapni.De ha 1000-sel veszed akkor nem lesz választási lehetőséged.
Válasz Tomi81 #5658. hozzászólásáraEz mi miatt n használ motornak?
Kérlek vilagosits fel, n vagyok vmi nagy traktoros.
Én úgy tudtam h ott fogyaszt a legkevesebbet.
Válasz zsoltrs #5657. hozzászólásáraÚgy hogy pont nem nyomatékmaximumon kellene dolgoztatni.
Válasz bandigh #5656. hozzászólásáraEzt hogy érted?
Válasz zsoltrs #5655. hozzászólásáraÉrtem én h 1500-on van a nyomatékmaximuma. Ha gondolod akkor terheljed egésznap 1500-on.
Válasz bandigh #5654. hozzászólásáraMint már írtam, az én esetemben a motor 1500-at forog és akkor forog a kardán 540-et 540E állásban.
Egyébként 1500-nál van a nyomatékmaximuma a trakinak.
Esetleg, ha még is nagyobb motorfordulatot kellene, akkor meg csak átveszi az ember sima 540-re. Igaz pontosan nem tudom, hogy ekkor mennyit forog a motor (olyan 1800 körül).
Az egész csak találgatás, mert ilyen jellegűt kardánnal még nem hajtottam.
Sima 540-es állásba 400rpm-el forgatja a vegyszerezőt.
540E módba pedig 540-el a 2 tárcsás m. szórót. És úgy haladok 15-16 km/h-val.
Válasz Sk Laci #5653. hozzászólásáraSzerintem az 540E könnyű munkákra való úgy mint rendkezelő, valami 165-ös kasza, szalagfűrész, a vetés pedig nem hiszem h az a kategória ahol félgázzal jár az ember szezonban. Mert olyan vetőgépet szoktak a gép után venni amit halad is, azt meg húzni kell, jó lehet egy nagygép elvisz egy kisvetőgépet félgázon de nem erre szoktak berendezkedni.
Válasz zsoltrs #5647. hozzászólásáraVálaszoltam privátban, de még hozzátenném. Az 540E csak annyit, jobb, ha azon megy a traktor, de a területek fekvésén múlik. Ha egyenes, vagy kisseb partokon gazdálkodol, akkor gondmentes az üzemeltetés. De ha nagyobb partjaid vannak, ahol bele kell lépni a motorfordulatokba és 2200 fordulaton fog neked a kardány 750-850-at forogni, akkor nem tudom, hogy milyen lessz a ventilátorra való hatása. Ha jól tudom akkor 8000 ford./percenként az üzemeltetési, ha adsz neki plusz 50% az már 12 000 fordulat percenként, hát akkor nem a legszerencséseb választás az eko fordulatok.
Válasz mtz1221 #5651. hozzászólásáraEzt is megtudtam.
Köszi.
Egyébként karral kell mindegyiket.
Válasz zsoltrs #5650. hozzászólásáraEzt te látod.Van olyan traki,aminek úgy váltod a tlt fordulatot hogy tengelyt kell cserélni.De ha karral átbírod váltani akkor nem kell.A 21 bordás nagyobb nyomatékot át bír adni,de vetőgépnél nincs szerepe.
Válasz mtz1221 #5649. hozzászólásáraHa az 1000-ret választom, akkor a traki tengelyét ki kell cserélni sűrűbb bordásra?