Gázolaj árak 652 Ft Benzin árak 637 Ft EUR 407.33 Ft USD 390.32 Ft CHF 431.59 Ft GBP 485.67 Ft

Fórum

Zetor traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-08 20:36:36

Kedvencekhez Segítség

11596 hozzászólás
Nincs profilkép
#11596 buti
2024-12-29 07:57:53

Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.

Nincs profilkép
#11595 buti
2024-12-29 07:53:39

Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.

Nincs profilkép
#11594 buti
2024-12-29 07:35:46

Válasz Sk Laci #11587. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod és a többieknek is.

A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.

#11593 Hús Futár
2024-12-28 23:28:55

Válasz Hús Futár #11591. hozzászólásáraBocsánat visszavonom az ajánlatom azt hittem krisztál hoz kell

#11591 Hús Futár
2024-12-28 21:29:06

Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .

Nincs profilkép
#11590 Sk Laci
2024-12-28 21:27:20

Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraBocsi, de egyikünk se írta az előmelegítőtsmile wink

#11589 rtamas1976
2024-12-28 20:58:10

Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.

#11588 bazsoadrian861
2024-12-28 16:12:50

Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.

Nincs profilkép
#11587 Sk Laci
2024-12-28 09:11:35

Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?

Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.

Nincs profilkép
#11586 buti
2024-12-28 08:47:54

Szép napot mindenkinek.

Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:



Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.

De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:



A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.

Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.

#11585 mtz1221
2024-12-19 18:09:28

Válasz buti #11584. hozzászólásáraJó az issmile thumbup, nekem a bronzt ajánlották valamikor régen. De ugyanaz a hatásuk.

Nincs profilkép
#11584 buti
2024-12-19 17:55:01

Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.

#11583 mtz1221
2024-12-19 17:42:34

Válasz buti #11582. hozzászólásáraÉn megszoktam vele kenni a hengert kívül. Meg az O gyűrűket is.

Nincs profilkép
#11582 buti
2024-12-19 17:37:25

Válasz mtz1221 #11581. hozzászólásáraA többi tiszta sor, a bronz zsírt hova?

#11581 mtz1221
2024-12-19 17:24:27

Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.smile thumbdown

Nincs profilkép
#11579 buti
2024-12-19 17:07:13

Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.

#11578 bazsoadrian861
2024-12-19 09:33:03

Szia. Hüvelynèl a gumigyűrű engedi le a vizet. Ha cserèled a gumigyűrűt kend körbe tömítő szilikonnal.

#11577 rtamas1976
2024-12-19 09:02:58

Válasz buti #11576. hozzászólásáraMiért ha a hőcserélő enged az nem befelé cseg? Csak kérdem.
Én nembontanám addig szét!

Nincs profilkép
#11576 buti
2024-12-19 08:58:03

Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.

Nincs profilkép
#11575 Hali Laci
2024-12-19 08:29:16

Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.

#11574 rtamas1976
2024-12-19 05:19:51

Válasz buti #11570. hozzászólásáraA vizes hőcserélővel kezdeném!
Vedd le csináldmeg a csatlakozást tedd vízzbe és nyomasdmeg levegővel.
Ha ott nemjön akkor hengerfej. Azt ha levetted akkor már a hűvelyt húzgáld ki.
Egyébként a blokkot nyugottan nyomassad 1.5bárral. A hűtősapka is 0.6- 0.8 báros.
A fagyáló akkor szivárog mikor hideg .
A meleg fagyáló nemfog szivárogni!

#11573 mtz1221
2024-12-18 21:19:11

Válasz Sk Laci #11572. hozzászólásáraNyomás alatt van, nem a vissza folyót hűti ? Habár ha a filternél van lehet mondasz valamit.smile thumbup

Nincs profilkép
#11572 Sk Laci
2024-12-18 20:55:48

Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraHőcserélőt meg minek?
Ahol olajnyomás van, ott az olaj menne a vízbe, nem pedig víz az olajba.
Gumigyőrü a hengereken, esetleg fejnél a tömítés, de akkor a hütőfolyadék a szelephimbák pálcáinál juthat csak bele az olajba.
Ezen kívül más helyet el se tudnák képzelni, ahol belejutna a hütőfolyadékz a motorolajba.

Nincs profilkép
#11571 $HMP$
2024-12-18 20:09:37

Válasz buti #11570. hozzászólásáraNem kell semmit sehova ahol volt ott volt megcsinálva.smile lol
Rég volt és extra szar élmény volt jobb is hogy alig emlékszek rá baxxameg....smile thumbdown

Nincs profilkép
#11570 buti
2024-12-18 18:36:58

Válasz $HMP$ #11569. hozzászólásáraAz lesz, de mivel még nem szedhetem szét pár napig, járt az agyam.

A karter levételéhez nem kell az első bölcsőt teljesen lebontani? Elég csak a karterban levő 4 db M20-as csavart ( a hézagoló lemezeseket ) kivenni belőle? Tehát nem kell az első hidat előrébb tolni bölcsőstől, mert az szívás lenne. Remélem.

Egyébként köszönöm a válaszaitokat.

Nincs profilkép
#11569 $HMP$
2024-12-18 18:02:27

Válasz buti #11568. hozzászólásáraGumigyűrű csere ne agyalj semennyit.

Nincs profilkép
#11568 buti
2024-12-18 17:51:52

Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraA hőcserélő igazából a fémházas olajszűrő teteje. Levettem róla a szűrőt és így a két olajfurat szabadon van és lefele áll.Ha abban menne bele az olajba víz ott kellene cseppennie, de nem jön.Van még egy hűtővíz/kipufogó gáz hőcserélő, de azon biztos, hogy nem megy be, mert a kipufogó gáz fújná vizet a tágulásiból. Az meg nem áll fenn. Valószínű, hogy az olajteknő levételével többet látnék, de a betonplaccon, ahol szerelek útban lenne egy pár napon belül, mert hoznak egy kis műtrágyát, karter nélkül meg arrébb húzni sem lehet, úgyhogy egy darabig ráérek még gondolkozni rajta.

#11567 mtz1221
2024-12-18 17:32:48

Válasz buti #11566. hozzászólásáraMeg kéne valami lengyel vagy szlovák oldalon kérdezni hogy lehet kiszűrni hogy hol a probléma. Én lehet a hőcserélőt kötném ki előbb egy próbára.

Nincs profilkép
#11566 buti
2024-12-18 17:03:00

Válasz mtz1221 #11565. hozzászólásáraKöszönöm a tippet de nem hiszem,hogy az lenne . A motorolaj szürke, olyan igazi emulzió és sűrű. A gázolajtól inkább hígnak kellene lennie talán.Valamint a szelepfedél alatt sok vízcsepp van. Tegnap leengedtem az olajat, de így álló helyben nem folyt semmi a karterba. Próbáltam bedugott vízmelegítővel is egy 20 percig, de semmi.A vízleeresztő csapon keresztül nyomtam be 0,5 barral levegőt, hogy nyomás alatt legyen a rendszer. A tágulási tartálynál levő csőnél szivárgott és egy 15 perc alatt szűnt meg a nyomás, de a karteren a leeresztőnél nem cseppent meg sem. Lehet így hidegen nem is fog.Még bontatlan a motor igaz már 17 éves, de nehezen veszem rá magam, hogy szétszedjem.

#11565 mtz1221
2024-12-18 14:28:44

Válasz buti #11564. hozzászólásáraNem csak a naftát nyomja be az ac pumpánál ?

Nincs profilkép
#11564 buti
2024-12-17 19:59:25

Sziasztok!

Egy forterra 12441-el lenne egy kis gond. Hűtővíz került az olajba. A vízet nem melegíti, a tágulásit ha tele öntöm, sem buborékol, és a vízben nincs olaj, de az olaj rendesen szürke - olyan igazi emulzió - és több is lett. Az utóbbi időben nem dolgozott, csak néha arrébb álltam vele, néhány munkagépet arrébb tettem, csak rövid ideig járt. Az izzító gyertyák már korábban feladták, és hogy hidegen könnyebben induljon használtam a gyári 220-as vízmelegítőjét( ami a motortérben van). Lehet hogy ezzel toltam ki vele, ott egy kis mennyiség felrottyant és kinyomta a gumigyűrűket a hüvely mellett.
Ezen kívül hol tud még bemenni a fagyálló? Hőcserélő csak az olajszűrőnél van ugye? A hengerfejet le fogom róla venni, de nem hiszem, hogy ott menne át, a vízbe sem buborékol, kartergáz sincs.Csak fagyálló volt benne mindig, szétfagyás kizárva.
Ha a gumigyűrűt meg akarom nézni az olajteknőt le kell vennem. Az olajteknő váz elem is , elég a váltó alatt alátámasztani, vagy az első hídnál is kell?

#11563 rtamas1976
2024-12-10 19:21:24

Válasz Alpesi #11562. hozzászólásáraCsak azt gondold meg nehogy valami kohószökevénybe beleugorj!
Az életedet elkölthetedrá.
Ami meg már valamirevaló
Az nembiztos, hogy ér annyit.
Nekem is van 2 zetor, 3 mtz
50-60lóerőnèl nembiztos hogy zetorban gondolkodnák!


Nincs profilkép
#11562 Alpesi
2024-12-10 18:59:02

Talajmunka nem lenne sok. Inkább kaszálás rendsodrás bálázás vetés pótkocsizás. 5ha terület van. Most egy T 25 ös gép van és azért gondoltam hogy szántásra egy kicsit erősebb gépre fogasolni meg az nem gond.

#11561 Anicska
2024-12-10 17:41:49

Válasz Alpesi #11559. hozzászólásáraHa venni akarsz akkor nekem van eladó 5748 -as összkerékhajtású ,motor jó ,hidraulika jó ,gumik 80% fogyasztása nagyon jó ,teszi a dolgát,lejárt műszakival.

Nincs profilkép
#11560 Sk Laci
2024-12-10 15:32:52

Válasz Alpesi #11559. hozzászólására5611 inkább felejtsed el, nagyon öreg gép, 60-as évek végefeléről. Nagyon hangosak, porolnak is be a fülkébe.
Az említett modellek közül 52-62xx nézném, esetleg 72, 77xx testvéreit.
Milyen munkára szeretnéd használni?
5211 csak 3 hengeres 45 Le traktor.
6211 4 henger, 56-57 Le
7211 62 Le, 7711 68 Le.
Ha talajmunkára is kell, előnyösebb xx45 kivitel első meghajtott futómüvel.

Nincs profilkép
#11559 Alpesi
2024-12-10 14:23:27

Üdv. Zetor 5211 6211 ről kellene vélemény tapasztalat illetve alkatrész ellátás mennyire megoldható?
Esetleg még 5611 es is szóba jöhet de néztem ugye azok öregebbek.

Nincs profilkép
#11557 buti
2024-11-27 11:54:12

Válasz bazsoadrian861 #11555. hozzászólásáraSzia !
Kicseréltem, majd figyelem, hogy van-e változás.Köszönöm a válaszod.

#11555 bazsoadrian861
2024-11-27 11:25:32

Válasz buti #11541. hozzászólásáraSzia. Cseréld ki a csapágyakat a kompresszorba és megszünik.

Nincs profilkép
#11554 kajszi_71823
2024-11-27 08:47:44

Válasz rtamas1976 #11553. hozzászólásáraNekem már munkahengeres, nincs baj vele. Függőcsapokra kell vigyázni, átcsinálni zsírozhatóra, mert az ha összerothad, lehet bármilyen jó a szervód.

#11553 rtamas1976
2024-11-26 22:00:07

Válasz kajszi_71823 #11551. hozzászólásáraViszont ezzel rohadtul jólfordul!

#11552 rtamas1976
2024-11-26 21:59:20

Válasz kajszi_71823 #11551. hozzászólásáraLegrosszabb esetben kap 1 munkahengert.
Ha jólemlékszem a hídon rajtavan a mh. füle
De a gyárinak sem lehet nagy baja.smile thumbupcool

#11549 rtamas1976
2024-11-26 21:17:10

Válasz buti #11548. hozzászólásáraNekem a kompresszor is van használva és a légkondi meghajtás is erről megy.
A kapcsolórészt énis szédszedtem de a kompresszort nembontottam.
Nem volt motorlolaj a kapcsolóba csak zsír. Ezért írtam.

Nincs profilkép
#11548 buti
2024-11-26 21:07:30

Válasz rtamas1976 #11544. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod, én is úgy gondoltam , hogy külön kellene lennie a két térnek, de sehova sem tudok még elképzelni sem szimeringet. A T.F . kolléga által betett rajzon levő 30-as rugó a kompresszor főtengely csapágy belső gyűrűnek támaszkodik.A rugó nem támaszkodhat a szimeringnek, futógyűrű lehetne, de a külső átmérőn sincs szimering hely, és ha ott lenne szimering pont a kapcsoló rész nem kapna kenést. Olaj már nem jutna oda, a zsír meg csak az első 6304-es csapágy után van.Lehet, hogy tényleg csak a csapágy tömítőlemez és a két csapágy közötti zsír tömít? Holnap kap két új csapágyat plusz zsírt és meglátom mi lesz, bár melózni már nem kell vele, úgyhogy tavasszal derül ki, ha mégis átjön az olaj.

#11547 rtamas1976
2024-11-26 21:05:55

Válasz kajszi_71823 #11542. hozzászólásáraNa legalább megtalátam azt a tipusú kormányzást ami nekem van.
A könyv hátuljában volt.
663oldal
Nemegy bonyolult valami.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
PREGA X: Hatékony módszerek az eredményes termeléshez
PREGA X: Hatékony módszerek az eredményes termeléshez
A PREGA X lehetőséget kínál a technológiai megoldások és előnyök megismerésére.
Fontos teendő vár rád februárban
Fontos teendő vár rád februárban
Ismerd meg a részleteket!
Hidraulika munkahenger
Hidraulika munkahenger

24.000 Ft

Vertikum 3,5 forgókapás magágykészítő
Vertikum 3,5 forgókapás magágykészítő

2.000.000 Ft

Regent front tárcsa
Regent front tárcsa

850.000 Ft

Case IH Magnum 7140
Case IH Magnum 7140

9.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]