Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak652 FtBenzin árak637 FtEUR407.33 FtUSD390.32 FtCHF431.59 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.
A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .
Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?
Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.
Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:
Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.
De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:
A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.
Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.
Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.
Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.
Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.
Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.
Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.
Válasz buti #11570. hozzászólásáraA vizes hőcserélővel kezdeném!
Vedd le csináldmeg a csatlakozást tedd vízzbe és nyomasdmeg levegővel.
Ha ott nemjön akkor hengerfej. Azt ha levetted akkor már a hűvelyt húzgáld ki.
Egyébként a blokkot nyugottan nyomassad 1.5bárral. A hűtősapka is 0.6- 0.8 báros.
A fagyáló akkor szivárog mikor hideg .
A meleg fagyáló nemfog szivárogni!
Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraHőcserélőt meg minek?
Ahol olajnyomás van, ott az olaj menne a vízbe, nem pedig víz az olajba.
Gumigyőrü a hengereken, esetleg fejnél a tömítés, de akkor a hütőfolyadék a szelephimbák pálcáinál juthat csak bele az olajba.
Ezen kívül más helyet el se tudnák képzelni, ahol belejutna a hütőfolyadékz a motorolajba.
Válasz buti #11570. hozzászólásáraNem kell semmit sehova ahol volt ott volt megcsinálva.
Rég volt és extra szar élmény volt jobb is hogy alig emlékszek rá baxxameg....
A karter levételéhez nem kell az első bölcsőt teljesen lebontani? Elég csak a karterban levő 4 db M20-as csavart ( a hézagoló lemezeseket ) kivenni belőle? Tehát nem kell az első hidat előrébb tolni bölcsőstől, mert az szívás lenne. Remélem.
Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraA hőcserélő igazából a fémházas olajszűrő teteje. Levettem róla a szűrőt és így a két olajfurat szabadon van és lefele áll.Ha abban menne bele az olajba víz ott kellene cseppennie, de nem jön.Van még egy hűtővíz/kipufogó gáz hőcserélő, de azon biztos, hogy nem megy be, mert a kipufogó gáz fújná vizet a tágulásiból. Az meg nem áll fenn. Valószínű, hogy az olajteknő levételével többet látnék, de a betonplaccon, ahol szerelek útban lenne egy pár napon belül, mert hoznak egy kis műtrágyát, karter nélkül meg arrébb húzni sem lehet, úgyhogy egy darabig ráérek még gondolkozni rajta.
Válasz buti #11566. hozzászólásáraMeg kéne valami lengyel vagy szlovák oldalon kérdezni hogy lehet kiszűrni hogy hol a probléma. Én lehet a hőcserélőt kötném ki előbb egy próbára.
Válasz mtz1221 #11565. hozzászólásáraKöszönöm a tippet de nem hiszem,hogy az lenne . A motorolaj szürke, olyan igazi emulzió és sűrű. A gázolajtól inkább hígnak kellene lennie talán.Valamint a szelepfedél alatt sok vízcsepp van. Tegnap leengedtem az olajat, de így álló helyben nem folyt semmi a karterba. Próbáltam bedugott vízmelegítővel is egy 20 percig, de semmi.A vízleeresztő csapon keresztül nyomtam be 0,5 barral levegőt, hogy nyomás alatt legyen a rendszer. A tágulási tartálynál levő csőnél szivárgott és egy 15 perc alatt szűnt meg a nyomás, de a karteren a leeresztőnél nem cseppent meg sem. Lehet így hidegen nem is fog.Még bontatlan a motor igaz már 17 éves, de nehezen veszem rá magam, hogy szétszedjem.
Egy forterra 12441-el lenne egy kis gond. Hűtővíz került az olajba. A vízet nem melegíti, a tágulásit ha tele öntöm, sem buborékol, és a vízben nincs olaj, de az olaj rendesen szürke - olyan igazi emulzió - és több is lett. Az utóbbi időben nem dolgozott, csak néha arrébb álltam vele, néhány munkagépet arrébb tettem, csak rövid ideig járt. Az izzító gyertyák már korábban feladták, és hogy hidegen könnyebben induljon használtam a gyári 220-as vízmelegítőjét( ami a motortérben van). Lehet hogy ezzel toltam ki vele, ott egy kis mennyiség felrottyant és kinyomta a gumigyűrűket a hüvely mellett.
Ezen kívül hol tud még bemenni a fagyálló? Hőcserélő csak az olajszűrőnél van ugye? A hengerfejet le fogom róla venni, de nem hiszem, hogy ott menne át, a vízbe sem buborékol, kartergáz sincs.Csak fagyálló volt benne mindig, szétfagyás kizárva.
Ha a gumigyűrűt meg akarom nézni az olajteknőt le kell vennem. Az olajteknő váz elem is , elég a váltó alatt alátámasztani, vagy az első hídnál is kell?
Válasz Alpesi #11562. hozzászólásáraCsak azt gondold meg nehogy valami kohószökevénybe beleugorj!
Az életedet elkölthetedrá.
Ami meg már valamirevaló
Az nembiztos, hogy ér annyit.
Nekem is van 2 zetor, 3 mtz
50-60lóerőnèl nembiztos hogy zetorban gondolkodnák!
Talajmunka nem lenne sok. Inkább kaszálás rendsodrás bálázás vetés pótkocsizás. 5ha terület van. Most egy T 25 ös gép van és azért gondoltam hogy szántásra egy kicsit erősebb gépre fogasolni meg az nem gond.
Válasz Alpesi #11559. hozzászólásáraHa venni akarsz akkor nekem van eladó 5748 -as összkerékhajtású ,motor jó ,hidraulika jó ,gumik 80% fogyasztása nagyon jó ,teszi a dolgát,lejárt műszakival.
Válasz Alpesi #11559. hozzászólására5611 inkább felejtsed el, nagyon öreg gép, 60-as évek végefeléről. Nagyon hangosak, porolnak is be a fülkébe.
Az említett modellek közül 52-62xx nézném, esetleg 72, 77xx testvéreit.
Milyen munkára szeretnéd használni?
5211 csak 3 hengeres 45 Le traktor.
6211 4 henger, 56-57 Le
7211 62 Le, 7711 68 Le.
Ha talajmunkára is kell, előnyösebb xx45 kivitel első meghajtott futómüvel.
Üdv. Zetor 5211 6211 ről kellene vélemény tapasztalat illetve alkatrész ellátás mennyire megoldható?
Esetleg még 5611 es is szóba jöhet de néztem ugye azok öregebbek.
Válasz rtamas1976 #11553. hozzászólásáraNekem már munkahengeres, nincs baj vele. Függőcsapokra kell vigyázni, átcsinálni zsírozhatóra, mert az ha összerothad, lehet bármilyen jó a szervód.
Válasz buti #11548. hozzászólásáraNekem a kompresszor is van használva és a légkondi meghajtás is erről megy.
A kapcsolórészt énis szédszedtem de a kompresszort nembontottam.
Nem volt motorlolaj a kapcsolóba csak zsír. Ezért írtam.
Válasz rtamas1976 #11544. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod, én is úgy gondoltam , hogy külön kellene lennie a két térnek, de sehova sem tudok még elképzelni sem szimeringet. A T.F . kolléga által betett rajzon levő 30-as rugó a kompresszor főtengely csapágy belső gyűrűnek támaszkodik.A rugó nem támaszkodhat a szimeringnek, futógyűrű lehetne, de a külső átmérőn sincs szimering hely, és ha ott lenne szimering pont a kapcsoló rész nem kapna kenést. Olaj már nem jutna oda, a zsír meg csak az első 6304-es csapágy után van.Lehet, hogy tényleg csak a csapágy tömítőlemez és a két csapágy közötti zsír tömít? Holnap kap két új csapágyat plusz zsírt és meglátom mi lesz, bár melózni már nem kell vele, úgyhogy tavasszal derül ki, ha mégis átjön az olaj.
11596 hozzászólás
Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.
Válasz Sk Laci #11587. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod és a többieknek is.
A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.
Válasz Hús Futár #11591. hozzászólásáraBocsánat visszavonom az ajánlatom azt hittem krisztál hoz kell
Válasz Sk Laci #11590. hozzászólására
Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraBocsi, de egyikünk se írta az előmelegítőt
Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?
Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.
Szép napot mindenkinek.
Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:
Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.
De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:
A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.
Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.
Válasz buti #11584. hozzászólásáraJó az is, nekem a bronzt ajánlották valamikor régen. De ugyanaz a hatásuk.
Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.
Válasz buti #11582. hozzászólásáraÉn megszoktam vele kenni a hengert kívül. Meg az O gyűrűket is.
Válasz mtz1221 #11581. hozzászólásáraA többi tiszta sor, a bronz zsírt hova?
Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.
Válasz bazsoadrian861 #11578. hozzászólásáraKöszönöm a tanácsot.
Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.
Szia. Hüvelynèl a gumigyűrű engedi le a vizet. Ha cserèled a gumigyűrűt kend körbe tömítő szilikonnal.
Válasz buti #11576. hozzászólásáraMiért ha a hőcserélő enged az nem befelé cseg? Csak kérdem.
Én nembontanám addig szét!
Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.
Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.
Válasz buti #11570. hozzászólásáraA vizes hőcserélővel kezdeném!
Vedd le csináldmeg a csatlakozást tedd vízzbe és nyomasdmeg levegővel.
Ha ott nemjön akkor hengerfej. Azt ha levetted akkor már a hűvelyt húzgáld ki.
Egyébként a blokkot nyugottan nyomassad 1.5bárral. A hűtősapka is 0.6- 0.8 báros.
A fagyáló akkor szivárog mikor hideg .
A meleg fagyáló nemfog szivárogni!
Válasz Sk Laci #11572. hozzászólásáraNyomás alatt van, nem a vissza folyót hűti ? Habár ha a filternél van lehet mondasz valamit.
Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraHőcserélőt meg minek?
Ahol olajnyomás van, ott az olaj menne a vízbe, nem pedig víz az olajba.
Gumigyőrü a hengereken, esetleg fejnél a tömítés, de akkor a hütőfolyadék a szelephimbák pálcáinál juthat csak bele az olajba.
Ezen kívül más helyet el se tudnák képzelni, ahol belejutna a hütőfolyadékz a motorolajba.
Válasz buti #11570. hozzászólásáraNem kell semmit sehova ahol volt ott volt megcsinálva.
Rég volt és extra szar élmény volt jobb is hogy alig emlékszek rá baxxameg....
Válasz $HMP$ #11569. hozzászólásáraAz lesz, de mivel még nem szedhetem szét pár napig, járt az agyam.
A karter levételéhez nem kell az első bölcsőt teljesen lebontani? Elég csak a karterban levő 4 db M20-as csavart ( a hézagoló lemezeseket ) kivenni belőle? Tehát nem kell az első hidat előrébb tolni bölcsőstől, mert az szívás lenne. Remélem.
Egyébként köszönöm a válaszaitokat.
Válasz buti #11568. hozzászólásáraGumigyűrű csere ne agyalj semennyit.
Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraA hőcserélő igazából a fémházas olajszűrő teteje. Levettem róla a szűrőt és így a két olajfurat szabadon van és lefele áll.Ha abban menne bele az olajba víz ott kellene cseppennie, de nem jön.Van még egy hűtővíz/kipufogó gáz hőcserélő, de azon biztos, hogy nem megy be, mert a kipufogó gáz fújná vizet a tágulásiból. Az meg nem áll fenn. Valószínű, hogy az olajteknő levételével többet látnék, de a betonplaccon, ahol szerelek útban lenne egy pár napon belül, mert hoznak egy kis műtrágyát, karter nélkül meg arrébb húzni sem lehet, úgyhogy egy darabig ráérek még gondolkozni rajta.
Válasz buti #11566. hozzászólásáraMeg kéne valami lengyel vagy szlovák oldalon kérdezni hogy lehet kiszűrni hogy hol a probléma. Én lehet a hőcserélőt kötném ki előbb egy próbára.
Válasz mtz1221 #11565. hozzászólásáraKöszönöm a tippet de nem hiszem,hogy az lenne . A motorolaj szürke, olyan igazi emulzió és sűrű. A gázolajtól inkább hígnak kellene lennie talán.Valamint a szelepfedél alatt sok vízcsepp van. Tegnap leengedtem az olajat, de így álló helyben nem folyt semmi a karterba. Próbáltam bedugott vízmelegítővel is egy 20 percig, de semmi.A vízleeresztő csapon keresztül nyomtam be 0,5 barral levegőt, hogy nyomás alatt legyen a rendszer. A tágulási tartálynál levő csőnél szivárgott és egy 15 perc alatt szűnt meg a nyomás, de a karteren a leeresztőnél nem cseppent meg sem. Lehet így hidegen nem is fog.Még bontatlan a motor igaz már 17 éves, de nehezen veszem rá magam, hogy szétszedjem.
Válasz buti #11564. hozzászólásáraNem csak a naftát nyomja be az ac pumpánál ?
Sziasztok!
Egy forterra 12441-el lenne egy kis gond. Hűtővíz került az olajba. A vízet nem melegíti, a tágulásit ha tele öntöm, sem buborékol, és a vízben nincs olaj, de az olaj rendesen szürke - olyan igazi emulzió - és több is lett. Az utóbbi időben nem dolgozott, csak néha arrébb álltam vele, néhány munkagépet arrébb tettem, csak rövid ideig járt. Az izzító gyertyák már korábban feladták, és hogy hidegen könnyebben induljon használtam a gyári 220-as vízmelegítőjét( ami a motortérben van). Lehet hogy ezzel toltam ki vele, ott egy kis mennyiség felrottyant és kinyomta a gumigyűrűket a hüvely mellett.
Ezen kívül hol tud még bemenni a fagyálló? Hőcserélő csak az olajszűrőnél van ugye? A hengerfejet le fogom róla venni, de nem hiszem, hogy ott menne át, a vízbe sem buborékol, kartergáz sincs.Csak fagyálló volt benne mindig, szétfagyás kizárva.
Ha a gumigyűrűt meg akarom nézni az olajteknőt le kell vennem. Az olajteknő váz elem is , elég a váltó alatt alátámasztani, vagy az első hídnál is kell?
Válasz Alpesi #11562. hozzászólásáraCsak azt gondold meg nehogy valami kohószökevénybe beleugorj!
Az életedet elkölthetedrá.
Ami meg már valamirevaló
Az nembiztos, hogy ér annyit.
Nekem is van 2 zetor, 3 mtz
50-60lóerőnèl nembiztos hogy zetorban gondolkodnák!
Talajmunka nem lenne sok. Inkább kaszálás rendsodrás bálázás vetés pótkocsizás. 5ha terület van. Most egy T 25 ös gép van és azért gondoltam hogy szántásra egy kicsit erősebb gépre fogasolni meg az nem gond.
Válasz Alpesi #11559. hozzászólásáraHa venni akarsz akkor nekem van eladó 5748 -as összkerékhajtású ,motor jó ,hidraulika jó ,gumik 80% fogyasztása nagyon jó ,teszi a dolgát,lejárt műszakival.
Válasz Alpesi #11559. hozzászólására5611 inkább felejtsed el, nagyon öreg gép, 60-as évek végefeléről. Nagyon hangosak, porolnak is be a fülkébe.
Az említett modellek közül 52-62xx nézném, esetleg 72, 77xx testvéreit.
Milyen munkára szeretnéd használni?
5211 csak 3 hengeres 45 Le traktor.
6211 4 henger, 56-57 Le
7211 62 Le, 7711 68 Le.
Ha talajmunkára is kell, előnyösebb xx45 kivitel első meghajtott futómüvel.
Üdv. Zetor 5211 6211 ről kellene vélemény tapasztalat illetve alkatrész ellátás mennyire megoldható?
Esetleg még 5611 es is szóba jöhet de néztem ugye azok öregebbek.
Válasz Gyurkesz1 #11556. hozzászólásáraKirályhelmec környék
Válasz bazsoadrian861 #11555. hozzászólásáraSzia !
Kicseréltem, majd figyelem, hogy van-e változás.Köszönöm a válaszod.
Válasz Jancsi3527 #11534. hozzászólásáraSzia, honnan vagy??
Válasz buti #11541. hozzászólásáraSzia. Cseréld ki a csapágyakat a kompresszorba és megszünik.
Válasz rtamas1976 #11553. hozzászólásáraNekem már munkahengeres, nincs baj vele. Függőcsapokra kell vigyázni, átcsinálni zsírozhatóra, mert az ha összerothad, lehet bármilyen jó a szervód.
Válasz kajszi_71823 #11551. hozzászólásáraViszont ezzel rohadtul jólfordul!
Válasz kajszi_71823 #11551. hozzászólásáraLegrosszabb esetben kap 1 munkahengert.
Ha jólemlékszem a hídon rajtavan a mh. füle
De a gyárinak sem lehet nagy baja.
Válasz rtamas1976 #11547. hozzászólásáraCseh, miért lenne?
Válasz kajszi_71823 #11542. hozzászólásáraMegvan az orbit is!
Válasz buti #11548. hozzászólásáraNekem a kompresszor is van használva és a légkondi meghajtás is erről megy.
A kapcsolórészt énis szédszedtem de a kompresszort nembontottam.
Nem volt motorlolaj a kapcsolóba csak zsír. Ezért írtam.
Válasz rtamas1976 #11544. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod, én is úgy gondoltam , hogy külön kellene lennie a két térnek, de sehova sem tudok még elképzelni sem szimeringet. A T.F . kolléga által betett rajzon levő 30-as rugó a kompresszor főtengely csapágy belső gyűrűnek támaszkodik.A rugó nem támaszkodhat a szimeringnek, futógyűrű lehetne, de a külső átmérőn sincs szimering hely, és ha ott lenne szimering pont a kapcsoló rész nem kapna kenést. Olaj már nem jutna oda, a zsír meg csak az első 6304-es csapágy után van.Lehet, hogy tényleg csak a csapágy tömítőlemez és a két csapágy közötti zsír tömít? Holnap kap két új csapágyat plusz zsírt és meglátom mi lesz, bár melózni már nem kell vele, úgyhogy tavasszal derül ki, ha mégis átjön az olaj.
Válasz kajszi_71823 #11542. hozzászólásáraNa legalább megtalátam azt a tipusú kormányzást ami nekem van.
A könyv hátuljában volt.
663oldal
Nemegy bonyolult valami.