Válasz Hús Futár #6401. hozzászólásáraSzia!
Én még nem találkoztam, leírás szintjén sem, a nyomatékváltó áttétel variációjával.
A Speciál változat UR II C SZUPER: a hátsóhíd-véglehajtások átvétele az UR IV-ből.(lamellás difi,olajfürdős lamellás fék,erősített elsőhajtás kapcsoló)A váltó azonos az UR II C-vel.
Válasz csoppika #6397. hozzászólásáraSzia!
Az átépítés lényege az amit le is írtál.(a nyelestengely jelen esetben a nyomatékváltó kimenő tengelye)
Nálam
O4-3-ben:vonulás,esetleg szállítás(jellemzően földúton)
O2-ben:kombinátor,VRM elmunkált szántáson.
O1-ben:szántás 130-140cm/25-28 cm ,260-as gruber(lándzsás)30-35 cm.
T4-ben:szántás elm. VRM
T3-ban:4 késes lazító (ahogy bírja)
Mindig "nyúl"-ba ,és csak szükség esetén visszaváltva "béka"-ba.12145 4-es 25km-es váltóval.
A táblázatok a gyári szerelésre vonatkoznak!
Átépítésnél a terep fokozatok egy kicsit eltérnek (a gyári változatokban az országúti-terep váltónak is van variációja)
Válasz T.f. #6395. hozzászólásáraHirdetnek itt egy 122-est, állítólag 3 fogaskerék, meg egy tengely cserével lett gyorsabb. Szlovákból rendelték bele a cuccot. A nyelestengelyt magyarázta a koma, hogy onnantól gyorsabb minden fokozat, 40-et megy a gép... szállítani akart vele, nem tudom talajmunkára hogyan hat... Itt a 25-ös verziónál szinte minden talajmunkát országúti 2.ban csinált a 120-as két ismerősnek is... Nekem könnyű(Zetornak) gépek lennének hozzá, akár jó is lehet a gyors váltó...
Válasz csoppika #6394. hozzászólásáraSzia!
A ZETOR URII-es sorozat gyárilag 4 különböző váltóval szerelhető ,a motor teljesítmény és a kívánt végsebesség szerint. 35-30-25 km/h 4 sebességes , 25 km/h 3 sebességes ,erősített változat.Ezek kompletten ,beépítés szempontjából csereszabatosak.A 4 sebességes változatok utólag a megfelelő alkatrészek cseréjével módosíthatóak bármely 4-es verzióra.
A megfelelő változat a használat céljától függ.Ha terepmunkára kell akkor jobb a 25-ös verzió (több fokozat van az optimális tartományban).
Az átalakítás a 3-4 fokozat alkatrészeit érinti (a két fokozat helye is fel cserélődik ),de a gyorsító hatás minden fokozatra hat.
Ha neked érdekes lehet, akkor kikeresem az egyes váltók sebesség táblázatát.
Ohoho nedves lett... a tekintetem ZTS 16245
Annak idején ilyen 16245-os Zetorok dolgoztak a helyi TSz-ben jó volt nézni ahogy szántogatnak, na és a hangjuk az egyedi nem lehet összekeverni mással. (érdekes)
Válasz *** HM *** #6380. hozzászólásáraSzóval Hecci bácsi...nincs semmi 120-as ott a tanya körül maradékba??? Ha csak 3 kerék van...az sem baj...ha az árán is látszik
Válasz *** HM *** #6380. hozzászólásáraTe Hecci...a 80-asom nyög vele...szóval inkább 120-as Zetor... Eladni nem akarom a tárcsát, vetőgép is rá van építve...csak húzni kell , oszt veti a "ződtrágyát" is
(amúgy már vagy 3 vevő is lenne rá, de gondolom óccsóér)
Haver meg ahelyett, hogy itt próbálgatta volna a 820-as Mtz-vel, ügyeletet tart a kocsmában tegnap óta...
7 el lehet vinni a tárcsát de az elég e?
10 fölött indul a tárcsázás ami ér vlmit
Oszt ha 13 az mégjobb de csak ha "viszi"
Meg persze ha ez a sebesség a parasztnak már "elég"
Válasz Filler #6377. hozzászólásáraMa beszéltem egy komával Párkányból. Tegnap vitték el tőle a 12245-öst. 8200 óra, felújított motor, diffi...erre szétesett a váltója...annyival olcsóbban passzolta el...a Csótinak. Kíváncsi leszek, bontják-e vagy ha nem mennyi lesz az ára jav után...
Válasz Filler #6374. hozzászólásáraÉn sem mondtam, hogy szuper nehéz... Majd kíváncsiságból lemázsálom... A komának a 130 lovas Mf nehezen viszi ezt a 3 méterest.(lehet elfutottak belőle a lovak, nem tudom...) Szóval azt próbálom kideríteni, hogy elég é hozzá a 90 ló (Mtz892 vagy 10045)), vagy inkább a 115(12245)...
Válasz csoppika #6371. hozzászólásáraEzt nem mondanám szuper nehéznek csak nehéznek. Ha 4,5 tonna lenne 3 méteren akkor lenne szupernehéz 700 lapokkal.
Válasz csoppika #6367. hozzászólásáraÉn nem hasonlítanám össze a 80-as MTZ-t a 120 Zetorral. Nekünk volt mind a kettő. A 12011 3x40-el szántott míg ugyanazzal az ekével 3x35-el szántott kényelmesen az MTZ 82. És ugye a 12011 csak hátsó kerékmeghajtású + keréksúly és orr súly sem volt rajta csak egy kevés a levegőszűrő alatt.
Válasz csoppika #6371. hozzászólásáraÉn a nyáron próbáltam ki egy quivogne 3,2m nehéz V tárcsát a 16245-el. Volt adva neki szög rendesen és birkózott vele a gép 8-9-el vitte laposon. Ebben volt anyag 610 lapok 3,5 tonna.
Válasz csoppika #6367. hozzászólásáraHolnap haver a 820-al bepróbálkozik. Ha nem megy, akkor kerítek egy 110-es Fiatot. Ha annak elég, akkor a 12245 lesz eléje...ha találok...
Válasz Filler #6366. hozzászólásáraKhmm.... 2.5-ös nehéztárcsa van raktáron... A 80-as mtz nyekeregve viszi 10 centi mélyen IV.fokozatban...kb 5kmph...a második sornál csak ugyanilyen mèlyen rugdalózik neki a kicsike
Válasz csoppika #6365. hozzászólásáramagyar mezőgép archívumot keresd fel ott megtalálod a sebességeket. 3,2-3,5m tárcsát tennék utána maximum. Ha domb is van akkor 3-3,2m.
12045-ös Zetor sebességkiosztásról van vkinek táblázat? Ahol a kmph is benne van... Köszi. Nehéztárcsából kötöttben kb mekkorát húzhat el 60-as lapokkal?
Válasz VDénes #6363. hozzászólásáraAzt hittem vonulásban gondolod . Ez talaj és munkaeszköz függő . Az biztos hogy azt az eszközt amit az mtz-vel nagyjából cibáltál szépen vinni fogja valamely szériás 120-as crystal , Mivel azért nehezebb és hosszabb 2 hengerrel .
11611 hozzászólás
Válasz MrPoke #6409. hozzászólásáraÉn 8-10 bárról tudok.
Válasz kissgé #6410. hozzászólásáraPótozás 0.5 l/km.
Szénázásban nem használom.
Sziasztok!
12045 Zetor milyen fogyasztást produkál kaszálás, bálázás, pótkocsizás közben?
Válasz csoppika #6408. hozzászólásáraElső hajtás, nyomatéknövelő, kardán kapcsoló.
A rendszer nyomásának 16bar kellene lennie.
Lenne egy két kérdés. A nyomatéknövelőt működtető szivattyút mit hajt még. Az elsőhajtás lamelláit melyik szivattyú működteti?
Válasz Filler #6406. hozzászólásáraMivel most van rá keret, inkább 4wd lenne... Néztem amúgy a hirdetést...
Válasz csoppika #6402. hozzászólásáraAmúgy nekünk van egy eladó 12011 ha érdekel.
Válasz csoppika #6402. hozzászólásáraAz elég jó neki.
Válasz Hús Futár #6401. hozzászólásáraSzia!
Én még nem találkoztam, leírás szintjén sem, a nyomatékváltó áttétel variációjával.
A Speciál változat UR II C SZUPER: a hátsóhíd-véglehajtások átvétele az UR IV-ből.(lamellás difi,olajfürdős lamellás fék,erősített elsőhajtás kapcsoló)A váltó azonos az UR II C-vel.
Válasz csoppika #6397. hozzászólásáraSzia!




Az átépítés lényege az amit le is írtál.(a nyelestengely jelen esetben a nyomatékváltó kimenő tengelye)
Nálam
O4-3-ben:vonulás,esetleg szállítás(jellemzően földúton)
O2-ben:kombinátor,VRM elmunkált szántáson.
O1-ben:szántás 130-140cm/25-28 cm ,260-as gruber(lándzsás)30-35 cm.
T4-ben:szántás elm. VRM
T3-ban:4 késes lazító (ahogy bírja)
Mindig "nyúl"-ba ,és csak szükség esetén visszaváltva "béka"-ba.12145 4-es 25km-es váltóval.
A táblázatok a gyári szerelésre vonatkoznak!
Átépítésnél a terep fokozatok egy kicsit eltérnek (a gyári változatokban az országúti-terep váltónak is van variációja)
Válasz Filler #6374. hozzászólásáraLemérettem a tárcsát. Az Isaria super universal vetőszekrénnyel együtt 30q 20kiló
Válasz T.f. #6395. hozzászólásáraMondtak itt valami gyorsított nyúl-békát is a 1245 speciálokban volt állítólag erről mit lehet tudni ?
Válasz Hús Futár #6399. hozzászólásáraköszi
Válasz csoppika #6397. hozzászólásáraHa emlékeim nem csalnak akkor csak 3 fogaskereket kell cserélni bár ha szettben rendeled 4-et kapsz .
Lényegében a 3. fokozat helyére teszel egy gyorsabbat .
Válasz T.f. #6395. hozzászólásáraKikereshetnéd az adatokat amúgy
Válasz T.f. #6395. hozzászólásáraHirdetnek itt egy 122-est, állítólag 3 fogaskerék, meg egy tengely cserével lett gyorsabb. Szlovákból rendelték bele a cuccot. A nyelestengelyt magyarázta a koma, hogy onnantól gyorsabb minden fokozat, 40-et megy a gép... szállítani akart vele, nem tudom talajmunkára hogyan hat... Itt a 25-ös verziónál szinte minden talajmunkát országúti 2.ban csinált a 120-as két ismerősnek is... Nekem könnyű(Zetornak) gépek lennének hozzá, akár jó is lehet a gyors váltó...
Válasz csoppika #6394. hozzászólásáraA terhelés alatt kapcsolható teki-nyúl-ra gondolsz ?
Válasz csoppika #6394. hozzászólásáraSzia!
A ZETOR URII-es sorozat gyárilag 4 különböző váltóval szerelhető ,a motor teljesítmény és a kívánt végsebesség szerint. 35-30-25 km/h 4 sebességes , 25 km/h 3 sebességes ,erősített változat.Ezek kompletten ,beépítés szempontjából csereszabatosak.A 4 sebességes változatok utólag a megfelelő alkatrészek cseréjével módosíthatóak bármely 4-es verzióra.
A megfelelő változat a használat céljától függ.Ha terepmunkára kell akkor jobb a 25-ös verzió (több fokozat van az optimális tartományban).
Az átalakítás a 3-4 fokozat alkatrészeit érinti (a két fokozat helye is fel cserélődik ),de a gyorsító hatás minden fokozatra hat.
Ha neked érdekes lehet, akkor kikeresem az egyes váltók sebesség táblázatát.
Srácok!
A krisztálnál a variált gyors váltó miből áll? A nyelestengelynél gyorsít állítólag minden sebességet. Valaki használ ilyet?
Ohoho nedves lett... a tekintetem
ZTS 16245
Annak idején ilyen 16245-os Zetorok dolgoztak a helyi TSz-ben jó volt nézni ahogy szántogatnak, na és a hangjuk az egyedi nem lehet összekeverni mással. (érdekes)
Válasz csoppika #6391. hozzászólására5.-et is...
Válasz _NB_ #6389. hozzászólásáraA 4.et megnézem, ha meglesz még...
Válasz _NB_ #6389. hozzászólásáraAz elsőnél csak picasso dolgozik, szerelő nem...a második szerintem már egy kupecnál van...
Válasz _NB_ #6388. hozzászólásáraVagy csak 12245 verzsön érdekel ?
12045. . .12145. . .12045. . .12245. . .12145. . .12045. . .12145. . .és a háromkerekű
Válasz csoppika #6387. hozzászólásáralink. . .link2. . .link3. . .link4. . .+ egy kis belevaló :)
link 5 + elsőhajtás. . .és egy sima
Válasz *** HM *** #6385. hozzászólásáraViccet félretéve az a váltóhibás jó lett volna...kár, hogy lecsúsztam róla...
Válasz *** HM *** #6385. hozzászólására
Válasz csoppika #6384. hozzászólásáraVan pár de nem eladók

Nem innét lesz 120121122123asod
Válasz *** HM *** #6380. hozzászólásáraSzóval Hecci bácsi...nincs semmi 120-as ott a tanya körül maradékba??? Ha csak 3 kerék van...az sem baj...ha az árán is látszik


Válasz *** HM *** #6380. hozzászólásáraAhelyett, hogy szívod a vérem, inkább prezentálj vmi megbízható helyről egy 120-as crystalt....


Válasz *** HM *** #6380. hozzászólásáraTe Hecci...a 80-asom nyög vele...szóval inkább 120-as Zetor... Eladni nem akarom a tárcsát, vetőgép is rá van építve...csak húzni kell , oszt veti a "ződtrágyát" is



(amúgy már vagy 3 vevő is lenne rá, de gondolom óccsóér)
Haver meg ahelyett, hogy itt próbálgatta volna a 820-as Mtz-vel, ügyeletet tart a kocsmában tegnap óta...
Válasz Filler #6379. hozzászólásáraCsóti az elvileg kupec...szóval...khm...az a fránya haszonkulcs...
Válasz csoppika #6375. hozzászólásáraMi az hogy "elég"?





Mihez?
Mi az hogy vlm "viszi"?
7 el lehet vinni a tárcsát de az elég e?
10 fölött indul a tárcsázás ami ér vlmit
Oszt ha 13 az mégjobb de csak ha "viszi"
Meg persze ha ez a sebesség a parasztnak már "elég"
Válasz csoppika #6378. hozzászólásáraHát ha már ott vannak mindent meg kéne csinálni jól. Ne kelljen még egyszer lebontani.
Válasz Filler #6377. hozzászólásáraMa beszéltem egy komával Párkányból. Tegnap vitték el tőle a 12245-öst. 8200 óra, felújított motor, diffi...erre szétesett a váltója...annyival olcsóbban passzolta el...a Csótinak. Kíváncsi leszek, bontják-e vagy ha nem mennyi lesz az ára jav után...
Válasz csoppika #6375. hozzászólásáraSzerintem a 90 esélytelen előtte, csak kínzás lesz. A 115-120 megbirkózik vele.
Válasz Filler #6374. hozzászólásáraAz osztrák új 90 lovas MF-je 6-7-el vitte 10-15centin... tarlóhántásra használta(2.sorra inkább gruber)
Válasz Filler #6374. hozzászólásáraÉn sem mondtam, hogy szuper nehéz... Majd kíváncsiságból lemázsálom... A komának a 130 lovas Mf nehezen viszi ezt a 3 méterest.(lehet elfutottak belőle a lovak, nem tudom...) Szóval azt próbálom kideríteni, hogy elég é hozzá a 90 ló (Mtz892 vagy 10045)), vagy inkább a 115(12245)...
Válasz csoppika #6371. hozzászólásáraEzt nem mondanám szuper nehéznek csak nehéznek. Ha 4,5 tonna lenne 3 méteren akkor lenne szupernehéz 700 lapokkal.
Válasz csoppika #6367. hozzászólásáraÉn nem hasonlítanám össze a 80-as MTZ-t a 120 Zetorral. Nekünk volt mind a kettő. A 12011 3x40-el szántott míg ugyanazzal az ekével 3x35-el szántott kényelmesen az MTZ 82. És ugye a 12011 csak hátsó kerékmeghajtású + keréksúly és orr súly sem volt rajta csak egy kevés a levegőszűrő alatt.
Válasz csoppika #6371. hozzászólásáraÉn a nyáron próbáltam ki egy quivogne 3,2m nehéz V tárcsát a 16245-el. Volt adva neki szög rendesen és birkózott vele a gép 8-9-el vitte laposon. Ebben volt anyag 610 lapok 3,5 tonna.
Válasz csoppika #6370. hozzászólásáraItt egyel nagyobbat hirdetnek:http://www.jofogas.hu/veszprem/Heger_Szupernehez_Tarcsa_Osszecsukhatos_3M_53994933.htm?first=1
Válasz csoppika #6367. hozzászólásáraIlyen lenne:
https://www.landwirt.com/ez/index.php/kleinanzeigen/anfrage/301066
Válasz csoppika #6368. hozzászólásáraVagy egy 10145...
Válasz csoppika #6367. hozzászólásáraHolnap haver a 820-al bepróbálkozik. Ha nem megy, akkor kerítek egy 110-es Fiatot. Ha annak elég, akkor a 12245 lesz eléje...ha találok...
Válasz Filler #6366. hozzászólásáraKhmm.... 2.5-ös nehéztárcsa van raktáron... A 80-as mtz nyekeregve viszi 10 centi mélyen IV.fokozatban...kb 5kmph...a második sornál csak ugyanilyen mèlyen rugdalózik neki a kicsike
Válasz csoppika #6365. hozzászólásáramagyar mezőgép archívumot keresd fel ott megtalálod a sebességeket. 3,2-3,5m tárcsát tennék utána maximum. Ha domb is van akkor 3-3,2m.
12045-ös Zetor sebességkiosztásról van vkinek táblázat? Ahol a kmph is benne van... Köszi. Nehéztárcsából kötöttben kb mekkorát húzhat el 60-as lapokkal?
Válasz VDénes #6363. hozzászólásáraAzt hittem vonulásban gondolod . Ez talaj és munkaeszköz függő . Az biztos hogy azt az eszközt amit az mtz-vel nagyjából cibáltál szépen vinni fogja valamely szériás 120-as crystal , Mivel azért nehezebb és hosszabb 2 hengerrel .
Válasz Hús Futár #6361. hozzászólására10km/h-val tud menni egy nehezebb géppel?