Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz noticemesenta #9533. hozzászólásáraAz ,hogy az előző tulaj csak " nyúl"-ba használta lehet jó - nem használta a bolygóművet - , de lehet az is , hogy melegen már szólt (morgott) és így kerülték meg a javítást . Ez majd használat közbe - ha nem kell addig a váltószivattyú miatt bontanod - kiderül .
Ha minden jó , akkor a ritkább használat egyértelműen növeli a nyomatékváltó várható élettartamát .
A gyári kormányművet csak szakműhelybe szabad javíttatni !
A "0"-ás szériának tudtommal nincs gyári orbitos hídja .
Létezik egy köztes megoldás , ahol az eredetivel megegyező kormányművet vezérelnek orbittal , ezt merem ajánlani . A régi kormányművet átlehet ehhez alakítani és az orbitott a régi vezérlés helyére lehet tenni , ez teljesen korrekt , gyárias megoldás .
Az orbittal lényegesen könnyebb lesz a kormányzás , főleg egy esetleges homlokrakó esetén .
Nálam most van egy ilyen átépítés folyamatban .
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz noticemesenta #9527. hozzászólásáraSzia.
Mint új tulajnak adnék egy-két kezdő tanácsot ( kéretlenül ).
Feltétlenül ellenőrizd :
-első híd kereszttengely ( királytengely) perselyeinek az állapotát , az első szeret kikopni és utána a tengely kimarja a bölcsőben lévő fészket , igen macerás/drága a javítása , ha későn veszed észre . Ezeket a perselyeket rendszeresen zsírozd jó minőségű zsírral ( a forgókotrók víz álló csapszegzsírját ajánlom ).
- a nyomatékváltó fékszalag beállítást
- a váltóhidraulika nyomását , akár egy állandó nyomásmérő beépítésével ( feltétlen ajánlom , ugyanis az olaj 1-1,5 óra üzemidő alatt melegszik fel és ilyenkor lesz a nyomásmérés mérvadó ), ha itt gondot találsz , azt használat előtt feltétlen JAVÍTANI kell . A nyomásmérőt a képen lévő elektromos nyomásgomba helyére kell kötni , mérési tartománya 0-16 bar .
Ha ezek rendben vannak , akkor a nyomatékváltó használatát tarts be .
-minimális váltó nyomás 8 bar , alatta kizárólag "béka" , felette mindig "nyúl" csak akkor váltasz vissza " béka"-ba ha a motor nem bírja tartani a fordulatot ( kerüld a " béka" tartós használatát)
Válasz noticemesenta #9527. hozzászólásáraSokat kibir nekem is ez van
Mi majdnem pont ugyan igy vettük
Szempont az volt hogy 4x4 legalább 80 lo és max 2 milla volt rá
4 éve van nálunk már váltó motor felújjitva mert minden szar volt de az első évet kihúzta elősször aztán váltó mégeggyév motor félelem nélkül ülök bele megvagyok vele elégedve
Kis odafigyeléssel sokat elmennek
Ittvan ez is már 44 éves és még megy mék mai lesz ugyan igy ráadásul a tsz időben nyuzták rendesen
Itt 2 volt kidolgozta az mtzket rendesen
Válasz Dzsanosi #9526. hozzászólásáraAz olaj jól néz ki...nemrég vettem a gépet...eddig minden jól muzsikál...
persze tudom hogy nem ezek a legmegbizhatóbb szerkezetek..de nagyot akartam venni,nem olyan borsos áron(orosztól irtózom)szoval ez lett...de azért mindig félelemmel ülök bele...hogy vajon mikor romlik el rajta valami...
Válasz noticemesenta #9525. hozzászólásáraEsetleg milyen állapotú az olaj benne ?? Ha szép tiszta semmi gond ha fekete égettes szagú akkor kezd rosszalkodni a váltó
Teljes feltöltési szint 45ösnél papiron 50 liter ajánlott 60 bele 80w-90
Köszönöm szépen...a tanácsod szerint fogom akkor feltölteni...szeretem megkérdezni a dolgokat melyekkel nem vagyok tisztában...mert néha próbálgatással csak kárt okoz az ember...
Válasz noticemesenta #9523. hozzászólásáraA pálca a menetes dugóig 375 mm
Az alsó végén egymást követően van két lapolás , 13-2-13 mm-es .
Az alsó a 11-es , a felső a 45-ös végűeké .
A túltöltésről egy tapasztalat ,
- először is ez nem a motor , a túltöltés nem okoz gondot
- másrészt saját tapasztalat : dombos (12% lejtő környéki) területen hirtelen visszafordulva magam mellé a nívóig töltött olaj esetén elejti az olajat a szivattyú és visít az eleje is meg a nyúl is . 10 liter túltöltéssel probléma mentes a forgás .
Túl hosszú a váltó és lejtőnek valamelyik végébe lesz az olaj zöme , ha hirtelen fordulsz idő kell a kiegyenlítődéshez , ilyenkor tud levegőt szívni és elejteni a nyomást a szivattyú .
üdv...kellene egy kis segitség...beszereztem egy 12045 cristal zetort...a gondom vele hogy a váltóolaj szintjelzöpálcája össze van rágva...akinek esetleg van ilyen traktora,megtenné e hogy leméri a pálca teljes hosszát meg külön a max min szinthatárt köszönöm elöre is
Válasz jocek26 #9518. hozzászólásáraAz enyem is osze van fogatva a veglehajtasokkal. 2 szál 60mm u vas. Attól nem felek h közepén roppan. A bölcső persely kopás az valószínűbb, előbb elhasznalodik majd de ez természetes. Ezzel számolni kell en a tartó konzolt komplett koppintottam egy több éve működő napi használatos rakodorol.
Válasz lorant90 #9515. hozzászólásáraA felfogatás érdekes még, mert olyat láttam már hogy csak az orrsúlytartó csavarokkal volt felfogatva kisebb rakodó és ott az történhet, hogy a bölcsőt és a motorblokkot összefogató csavarokat előbb-utóbb eltöri. A fülketartó tengelyhez(pontosabban az azt körülölelő csőhöz), vagy a váltóblokkhoz ahol a véglehajtás hozzá van rögzítve szokták fogatni(legalábbis én ilyet láttam). Elnézést hogy okoskodok, de régóta foglalkozok a témával hátha mondok valami újat. Én inkább vennék rá, mert egy használt más konzolost mire felszerkesztem nem biztos hogy sokkal olcsóbban jönnék ki.
Válasz lorant90 #9515. hozzászólásáraKöszönöm az infokat. Igazából én valami ilyesmiben gondolkodnék, több gyártó és típust is találtam már. Csak bálákat akarok rakni vele, de sokan lebeszélnek hogy zetor első híd nem bírja.
Válasz jocek26 #9511. hozzászólásáraÜdv. Én mikor az 5611 re 6lyuku felni akartam tenni, csak a kerek agyat és a csonkot csereltem. Annyiban különbözik ugye h eleve a csonk is csak 4 drb csavarral van a boka tengelyhez rögzítve plusz egy stift (csapszeg). Az újabb tipusoke pedig 6 csavarral. És ott annyival már hosszabb a tengely is. Szóval neked ha ugy van elég csak a tengelyeket cserélni, vagy a komplett bokakat ha volna bontott. , és a híd maradhat. Enis most épp Homlokrakodot szerkesztek a gépre.
Válasz jocek26 #9511. hozzászólásáraha jót akar akkor 6045.híd no meg szervó ha ez nincs akkor kínszenvedés.Hídel tudom mit beszélek felnitőrés kuplungnál megnyílás -rugótőrés .meg hasonlók.
Adott egy zetor 5611 amire szeretnék homlokrakodót felrakni. Tudomásom szerint a gyári 4 kerékcsavaros agy nem igazán bírná a rakodót. Ezért megoldás lehet-e az, hogy más zetor típus első hídját, vagy csak egy részét lecserélem ami 6 csavaros. Szerintetek járható út ez? Gondolok arra, hogy a 6 csavaros híd felrakása ugyanúgy passzol 5611-re. Előre is köszönöm!
Válasz Sk Laci #9508. hozzászólására14M+Áfa-tól, ez 17,78Mft áfával. Ez nem igazán az én kategóriám :(. Ennyiért nem is tudom milyen zetort lehetne kapni...
Válasz jocek26 #9506. hozzászólásáraMinálunk rengeteg UR I traktor volt. Mára alig maradt. 8540-9540 ezek felett is már régen eljárt az idő. Ha a Zetorokat nézegeted, akkor minimálisan a Proxima sorozatot. Igaz nálam a Forterrától felfelé valók jöhetnek szóba /gépkapcsolatok és körülmények miatt/.
10 m-ért lerugózott új gépet nem veszel. Az árak majd a duplájánál kezdődnek.
Egészségügyi szempontot amit írtál, csak rugózott gépnél éred el.
Az öreg gép meg totál zsákbamacska. Ebből az utcából én már megjöttem. Soha többet, használtan, ha csak valami kényszer nem vinne rá.
Válasz Dzsanosi #9504. hozzászólásáraKöszönöm szépen, sok hasznos dolgot leírtál. Nem tudom érdemes-e egyáltalán újban gondolkodni. Egy új major 80-t 10M-ért, adnak, 5-8 éveset használtan 6-7 körül meg lehet kapni. Itt persze megvan a rizikója hogy kijön rajta ez-az, és ennek a javítása ki tudja hol áll meg. Vagy még használtan elérhető lehet proxima 90. Egy régebbi URI típust(7245 és hasonlók) sem adnak ma már 3-4M alatt jó állapotút és ezek már 30 éves gépek. Még esetleg 8540, 9540-ben is gondolkodnék ezek nagyobbak, de valaki azt mondta hogy ezek alkatrész ellátottsága már gyengébb. Nehéz döntés ez és nekem fontos lenne a komfortosság is nyaki porckorongsérv miatt, mert olyat nem lehet kapni gépet meg igen még ha drágán is. Szóval ha valaki még tudna véleményt írni a nevezett típusokról azt megköszönném.
Válasz Dzsanosi #9502. hozzászólására2004-ben amikor a Forterrát vettem, a 11441és a 11741 között válogattam melyik legyen. Üzletkötő, akitől vettem hajlandó volt uánanézni a kérésemnek, mibe kerülne az említett két modell motorjának felújitása. Akkor ugrott ki, hogy az adagolórendszer felújitása a 6 hengeresnél eléggé zsebbenyúlós a 4 hengereshez viszonyítva.
Szerkezetileg már nem emlékszem a deutz motor adagolójának konstrukciójára. Hisz az jó 16 év.
Válasz jocek26 #9503. hozzászólásáraNekem nagyon kényelmetlen volt mikor azon kellett dolgoznom mondjuk nem épp vagyok kistermetű 185 cm 110 kg
Vagy a nyakamba kellett venni a lábam a fékhez kuplunghoz vagy a plafont fejelgettem
Könnyű pattog sajnos
Fogyasztás minimális
Lovakkal nincs gond a méretéhez
3000/ 75 akkor nézd meg az uj mtz 472 talán 9.2+ fa és a lényeg 2200 catermotor de nincs utánégető se semmi b.ziság 75 ló 270 nm ez mennyire fogja birni mennyire lesz tartós ??
Elveszik a köbcentit nincs tartalék
Fullad 100 fordulat oszt megdöglik
És a legnagyobb gond nincs élettartam a régi gépek tartósabbak voltak az ujjak kényelmesebbek komfortosabbak
Sziasztok! Az alábbi témához kapcsolódik, hogy amit mostanában árulnak Zetor majort 80-as traktort Deutz motorral azt érdemes-e megvenni. Gondolok itt arra, hogy 2925cm3-ből hozzák ki a 75le-t, nem-e túl kevés ez? Meg ez a traki alig 30 mázsa, igaz csak kevés talajmunkára lenne használva, inkább gyepek betakarítására meg bálarakodásra használnám, de arra sokat. Fogyasztása sem lenne mindegy. Szóval ha valakinek van tapasztala ezzel a géppel azt megköszönném ha leírná.
Válasz Sk Laci #9501. hozzászólásáraCr deutz 2 elemmel vagy hengerenkénti elemes ??
Pl Volvo kotrókba homlokrakóba stb munkagépekbe
Fuchs kotróba
Az elemes motorokkal 1012 2012 motorokkal rendszeres szerviz esetén 20000 órát simán elmennek
A cr motorok 2013 már kényesebbek 10-12000 óra injektor javitás ( mert javitható nem kell rögtön cserélni)
Pumpáknak nem sok baja szokott lenni
Mennyiségszabályzó még gyengesége abbol csak eredetit szabad
18000 órás motorokat max gyűrűzni kell semmi kopás nincs se a dugó se a hüvelyen jó anyagbol van
Persze rendszeres szerviz esetén
Válasz Ricsi 85 #9500. hozzászólásáraHa rendben megy a Deutz motor, akor minden jó. De ha az adagolórendszer elmegy rajta, az árán felújítod a cseh Zetor motort teljes egészében.
Az árát majd elárulhatod. Lehet privátban is, ha nem publikus.
Válasz Sk Laci #9499. hozzászólásáraHolnap vagy vasárnap megnézzük aztán majd többet fogok tudni. Régen keresgetek már, de a 11741est nem akarok merd az deutz motoros valami erősebb meg újabb kellene.
Válasz Ricsi 85 #9498. hozzászólásáraImkáb úgy mondanám, hogy a tulajt csakm látásból ismerem /ha az a tulaj akire gondolok/. Nem akarom hívogatni az ár miatt, amikor traktort egyenlőre nem akarok venni. Ár csak a kiváncsiság kedvéért
a 6 m-es kombinátor volt a legnehezebb de azt is vitte 6,5km/h volt a sebesség amivel nemszenvedett a motor de azt elviszi a 10145-os is
6mes pneusej vetogép és 6 soros mutrágya adagolos becker van még hozzá
Koszonom a véleményeket nekem nem sok fold van azon ki kell birnia a 4*40es ekét meg aPB 6m-es kombinátort a rovidtárcsám 3 m-es croskill hengerrel de azzal a 12145 is szaladt
Válasz Celtises #9488. hozzászólásáravalami hasonlót halottam én is bár nem jártam utána.szervizesem mondta hogy pár ezresből javítható.nekem is akkor jött elő amikor kint állt a tűző napon.
Válasz Celtises #9489. hozzászólásáraOlaj cserénél szinte semmi nem volt a mágnesen aztán 100 óra múlva kifolyt az olaj a szimeringnél . akkor dobtam bele egy új szimeringet 21000-ért meg új olajat meg egy kis zsírt hogy bírja ki legalább a vetést , aztán szerencsére a szántást is kibírta . Azért mikor bontom akkor szétkapom a bal oldalt is mert az sem lehet sokkal szebb .
11585 hozzászólás
Válasz T.f. #9535. hozzászólásárailyennel kell helyettesiteni:
ezek vannak a keszletben:
Válasz noticemesenta #9533. hozzászólásáraAz ,hogy az előző tulaj csak " nyúl"-ba használta lehet jó - nem használta a bolygóművet - , de lehet az is , hogy melegen már szólt (morgott) és így kerülték meg a javítást . Ez majd használat közbe - ha nem kell addig a váltószivattyú miatt bontanod - kiderül .
Ha minden jó , akkor a ritkább használat egyértelműen növeli a nyomatékváltó várható élettartamát .
A gyári kormányművet csak szakműhelybe szabad javíttatni !
A "0"-ás szériának tudtommal nincs gyári orbitos hídja .
Létezik egy köztes megoldás , ahol az eredetivel megegyező kormányművet vezérelnek orbittal , ezt merem ajánlani . A régi kormányművet átlehet ehhez alakítani és az orbitott a régi vezérlés helyére lehet tenni , ez teljesen korrekt , gyárias megoldás .
Az orbittal lényegesen könnyebb lesz a kormányzás , főleg egy esetleges homlokrakó esetén .
Nálam most van egy ilyen átépítés folyamatban .
Válasz noticemesenta #9533. hozzászólásáraOrbitra szerintem erdemes atszerelni. En is tervezem. Kb 400 eurotol indul az alkatreszar.
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz T.f. #9529. hozzászólásáraKöszönöm szépen...akartam is kérni pár hasznos tanácsot...mihelyt kicsit javul az idö sorba veszem a leirtakat...az óra különösen jó ötlet...ezzel a nyul-béka használattal kapcsolatban az eladó azt mondta hogy ö nyúlban használta mióta megvan neki és nem volt vele gond...erröl mi a véleményed? persze csak ha megadom a megfelelö fordulatot-olajnyomást neki...meghosszabbitom az élettartalmát ha nem váltogatom? meg még egy kérdés most hirtelen a kormánymü felujitásra szorul(ezt már vásárláskor tudtam) érdemes felújitani ezt a gyári mechanizmust vagy ha már ugyis muszály ráköltenem akkor átszereljem e orbitra...tartósság és kényelmi szempontok érdekelnének(gyorsabban tönkremenne e,és könnyebb lenne e tekerni valyon)
Válasz noticemesenta #9527. hozzászólásáraSzia.
Mint új tulajnak adnék egy-két kezdő tanácsot ( kéretlenül ).
Feltétlenül ellenőrizd :
-első híd kereszttengely ( királytengely) perselyeinek az állapotát , az első szeret kikopni és utána a tengely kimarja a bölcsőben lévő fészket , igen macerás/drága a javítása , ha későn veszed észre . Ezeket a perselyeket rendszeresen zsírozd jó minőségű zsírral ( a forgókotrók víz álló csapszegzsírját ajánlom ).
- a nyomatékváltó fékszalag beállítást
- a váltóhidraulika nyomását , akár egy állandó nyomásmérő beépítésével ( feltétlen ajánlom , ugyanis az olaj 1-1,5 óra üzemidő alatt melegszik fel és ilyenkor lesz a nyomásmérés mérvadó ), ha itt gondot találsz , azt használat előtt feltétlen JAVÍTANI kell . A nyomásmérőt a képen lévő elektromos nyomásgomba helyére kell kötni , mérési tartománya 0-16 bar .
Ha ezek rendben vannak , akkor a nyomatékváltó használatát tarts be .
-minimális váltó nyomás 8 bar , alatta kizárólag "béka" , felette mindig "nyúl" csak akkor váltasz vissza " béka"-ba ha a motor nem bírja tartani a fordulatot ( kerüld a " béka" tartós használatát)
Válasz noticemesenta #9527. hozzászólásáraSokat kibir nekem is ez van
Mi majdnem pont ugyan igy vettük
Szempont az volt hogy 4x4 legalább 80 lo és max 2 milla volt rá
4 éve van nálunk már váltó motor felújjitva mert minden szar volt de az első évet kihúzta elősször aztán váltó mégeggyév motor félelem nélkül ülök bele megvagyok vele elégedve
Kis odafigyeléssel sokat elmennek
Ittvan ez is már 44 éves és még megy mék mai lesz ugyan igy ráadásul a tsz időben nyuzták rendesen
Itt 2 volt kidolgozta az mtzket rendesen
Válasz Dzsanosi #9526. hozzászólásáraAz olaj jól néz ki...nemrég vettem a gépet...eddig minden jól muzsikál...
persze tudom hogy nem ezek a legmegbizhatóbb szerkezetek..de nagyot akartam venni,nem olyan borsos áron(orosztól irtózom)szoval ez lett...de azért mindig félelemmel ülök bele...hogy vajon mikor romlik el rajta valami...
Válasz noticemesenta #9525. hozzászólásáraEsetleg milyen állapotú az olaj benne ?? Ha szép tiszta semmi gond ha fekete égettes szagú akkor kezd rosszalkodni a váltó
Teljes feltöltési szint 45ösnél papiron 50 liter ajánlott 60 bele 80w-90
Köszönöm szépen...a tanácsod szerint fogom akkor feltölteni...szeretem megkérdezni a dolgokat melyekkel nem vagyok tisztában...mert néha próbálgatással csak kárt okoz az ember...
Válasz noticemesenta #9523. hozzászólásáraA pálca a menetes dugóig 375 mm
Az alsó végén egymást követően van két lapolás , 13-2-13 mm-es .
Az alsó a 11-es , a felső a 45-ös végűeké .
A túltöltésről egy tapasztalat ,
- először is ez nem a motor , a túltöltés nem okoz gondot
- másrészt saját tapasztalat : dombos (12% lejtő környéki) területen hirtelen visszafordulva magam mellé a nívóig töltött olaj esetén elejti az olajat a szivattyú és visít az eleje is meg a nyúl is . 10 liter túltöltéssel probléma mentes a forgás .
Túl hosszú a váltó és lejtőnek valamelyik végébe lesz az olaj zöme , ha hirtelen fordulsz idő kell a kiegyenlítődéshez , ilyenkor tud levegőt szívni és elejteni a nyomást a szivattyú .
Válasz kajszi_71823 #9522. hozzászólásáraEz teljesen logikus csak azért kicsit pontosabban szeretném megállapitani...hogy nehogy túltöltsem...
Válasz noticemesenta #9521. hozzászólásáraAhol megvan rágva, az kb. a skála
üdv...kellene egy kis segitség...beszereztem egy 12045 cristal zetort...a gondom vele hogy a váltóolaj szintjelzöpálcája össze van rágva...akinek esetleg van ilyen traktora,megtenné e hogy leméri a pálca teljes hosszát meg külön a max min szinthatárt köszönöm elöre is
Válasz jocek26 #9518. hozzászólásáraAz enyem is osze van fogatva a veglehajtasokkal. 2 szál 60mm u vas. Attól nem felek h közepén roppan. A bölcső persely kopás az valószínűbb, előbb elhasznalodik majd de ez természetes. Ezzel számolni kell en a tartó konzolt komplett koppintottam egy több éve működő napi használatos rakodorol.
Válasz lorant90 #9515. hozzászólásárahttp://www.malfarm.cz/produkty/stroje-pro-zemedelstvi/celni-a-zadni-nakladace/celni-nakladac-tur-3-s-homologaci-cz-5
Úgy látom itt is a fülketartó "csőhöz" kell rögzíteni bilincsszerűen.
Válasz lorant90 #9515. hozzászólásáraA felfogatás érdekes még, mert olyat láttam már hogy csak az orrsúlytartó csavarokkal volt felfogatva kisebb rakodó és ott az történhet, hogy a bölcsőt és a motorblokkot összefogató csavarokat előbb-utóbb eltöri. A fülketartó tengelyhez(pontosabban az azt körülölelő csőhöz), vagy a váltóblokkhoz ahol a véglehajtás hozzá van rögzítve szokták fogatni(legalábbis én ilyet láttam). Elnézést hogy okoskodok, de régóta foglalkozok a témával hátha mondok valami újat. Én inkább vennék rá, mert egy használt más konzolost mire felszerkesztem nem biztos hogy sokkal olcsóbban jönnék ki.
Válasz lorant90 #9515. hozzászólásáraKöszönöm az infokat. Igazából én valami ilyesmiben gondolkodnék, több gyártó és típust is találtam már. Csak bálákat akarok rakni vele, de sokan lebeszélnek hogy zetor első híd nem bírja.
http://www.malfarm.cz/produkty/stroje-pro-zemedelstvi/celni-a-zadni-nakladace/celni-nakladac-tur-3-s-homologaci-cz-5
De akkor minek gyártanak rakodót zetorra, ha nem jó rá. a 80-as években is csináltak rá gyárit:
https://www.youtube.com/watch?v=puff4mvQX30
Ezeket meg most árulják hozzá:
https://www.youtube.com/watch?v=ihkkiDk-qNw
Van valaki aki évek óta rakodózik xx11-es zetorral? Mik a tapasztalatok?
Válasz Sk Laci #9514. hozzászólására Voltunk, megnéztuk még gondolkodom
Válasz lorant90 #9513. hozzászólására
Válasz Ricsi 85 #9500. hozzászólásáraSzia! Voltál megnézni? Vagy már meg is vetted?
Válasz jocek26 #9511. hozzászólásáraÜdv. Én mikor az 5611 re 6lyuku felni akartam tenni, csak a kerek agyat és a csonkot csereltem. Annyiban különbözik ugye h eleve a csonk is csak 4 drb csavarral van a boka tengelyhez rögzítve plusz egy stift (csapszeg). Az újabb tipusoke pedig 6 csavarral. És ott annyival már hosszabb a tengely is. Szóval neked ha ugy van elég csak a tengelyeket cserélni, vagy a komplett bokakat ha volna bontott. , és a híd maradhat. Enis most épp Homlokrakodot szerkesztek a gépre.
Válasz jocek26 #9511. hozzászólásáraha jót akar akkor 6045.híd no meg szervó ha ez nincs akkor kínszenvedés.Hídel tudom mit beszélek felnitőrés kuplungnál megnyílás -rugótőrés .meg hasonlók.
Sziasztok!
A következő dologgal kérek szépen tanácsokat:
Adott egy zetor 5611 amire szeretnék homlokrakodót felrakni. Tudomásom szerint a gyári 4 kerékcsavaros agy nem igazán bírná a rakodót. Ezért megoldás lehet-e az, hogy más zetor típus első hídját, vagy csak egy részét lecserélem ami 6 csavaros. Szerintetek járható út ez? Gondolok arra, hogy a 6 csavaros híd felrakása ugyanúgy passzol 5611-re. Előre is köszönöm!
Válasz jocek26 #9509. hozzászólásáraHa rendeset akarsz akkor kérj referenciát
ERRE amit elsőként adtak el nálatok,és meny nézd meg.
Válasz Sk Laci #9508. hozzászólására14M+Áfa-tól, ez 17,78Mft áfával. Ez nem igazán az én kategóriám :(. Ennyiért nem is tudom milyen zetort lehetne kapni...
Válasz jocek26 #9506. hozzászólásáraMég valamit. A kite mostan akciózza a 5M sorozatú JD traktorokat. Nézzél rá, mert Zetor árakon megy.
Válasz jocek26 #9506. hozzászólásáraMinálunk rengeteg UR I traktor volt. Mára alig maradt. 8540-9540 ezek felett is már régen eljárt az idő. Ha a Zetorokat nézegeted, akkor minimálisan a Proxima sorozatot. Igaz nálam a Forterrától felfelé valók jöhetnek szóba /gépkapcsolatok és körülmények miatt/.
10 m-ért lerugózott új gépet nem veszel. Az árak majd a duplájánál kezdődnek.
Egészségügyi szempontot amit írtál, csak rugózott gépnél éred el.
Az öreg gép meg totál zsákbamacska. Ebből az utcából én már megjöttem. Soha többet, használtan, ha csak valami kényszer nem vinne rá.
Válasz Dzsanosi #9504. hozzászólásáraKöszönöm szépen, sok hasznos dolgot leírtál. Nem tudom érdemes-e egyáltalán újban gondolkodni. Egy új major 80-t 10M-ért, adnak, 5-8 éveset használtan 6-7 körül meg lehet kapni. Itt persze megvan a rizikója hogy kijön rajta ez-az, és ennek a javítása ki tudja hol áll meg. Vagy még használtan elérhető lehet proxima 90. Egy régebbi URI típust(7245 és hasonlók) sem adnak ma már 3-4M alatt jó állapotút és ezek már 30 éves gépek. Még esetleg 8540, 9540-ben is gondolkodnék ezek nagyobbak, de valaki azt mondta hogy ezek alkatrész ellátottsága már gyengébb. Nehéz döntés ez és nekem fontos lenne a komfortosság is nyaki porckorongsérv miatt, mert olyat nem lehet kapni gépet meg igen még ha drágán is. Szóval ha valaki még tudna véleményt írni a nevezett típusokról azt megköszönném.
Válasz Dzsanosi #9502. hozzászólására2004-ben amikor a Forterrát vettem, a 11441és a 11741 között válogattam melyik legyen. Üzletkötő, akitől vettem hajlandó volt uánanézni a kérésemnek, mibe kerülne az említett két modell motorjának felújitása. Akkor ugrott ki, hogy az adagolórendszer felújitása a 6 hengeresnél eléggé zsebbenyúlós a 4 hengereshez viszonyítva.
Szerkezetileg már nem emlékszem a deutz motor adagolójának konstrukciójára. Hisz az jó 16 év.
Válasz jocek26 #9503. hozzászólásáraNekem nagyon kényelmetlen volt mikor azon kellett dolgoznom mondjuk nem épp vagyok kistermetű 185 cm 110 kg
Vagy a nyakamba kellett venni a lábam a fékhez kuplunghoz vagy a plafont fejelgettem
Könnyű pattog sajnos
Fogyasztás minimális
Lovakkal nincs gond a méretéhez
3000/ 75 akkor nézd meg az uj mtz 472 talán 9.2+ fa és a lényeg 2200 catermotor de nincs utánégető se semmi b.ziság 75 ló 270 nm ez mennyire fogja birni mennyire lesz tartós ??
Elveszik a köbcentit nincs tartalék
Fullad 100 fordulat oszt megdöglik
És a legnagyobb gond nincs élettartam a régi gépek tartósabbak voltak az ujjak kényelmesebbek komfortosabbak
Sziasztok! Az alábbi témához kapcsolódik, hogy amit mostanában árulnak Zetor majort 80-as traktort Deutz motorral azt érdemes-e megvenni. Gondolok itt arra, hogy 2925cm3-ből hozzák ki a 75le-t, nem-e túl kevés ez? Meg ez a traki alig 30 mázsa, igaz csak kevés talajmunkára lenne használva, inkább gyepek betakarítására meg bálarakodásra használnám, de arra sokat. Fogyasztása sem lenne mindegy. Szóval ha valakinek van tapasztala ezzel a géppel azt megköszönném ha leírná.
Válasz Sk Laci #9501. hozzászólásáraCr deutz 2 elemmel vagy hengerenkénti elemes ??
Pl Volvo kotrókba homlokrakóba stb munkagépekbe
Fuchs kotróba
Az elemes motorokkal 1012 2012 motorokkal rendszeres szerviz esetén 20000 órát simán elmennek
A cr motorok 2013 már kényesebbek 10-12000 óra injektor javitás ( mert javitható nem kell rögtön cserélni)
Pumpáknak nem sok baja szokott lenni
Mennyiségszabályzó még gyengesége abbol csak eredetit szabad
18000 órás motorokat max gyűrűzni kell semmi kopás nincs se a dugó se a hüvelyen jó anyagbol van
Persze rendszeres szerviz esetén
Válasz Ricsi 85 #9500. hozzászólásáraHa rendben megy a Deutz motor, akor minden jó. De ha az adagolórendszer elmegy rajta, az árán felújítod a cseh Zetor motort teljes egészében.
Az árát majd elárulhatod. Lehet privátban is, ha nem publikus.
Válasz Sk Laci #9499. hozzászólásáraHolnap vagy vasárnap megnézzük aztán majd többet fogok tudni. Régen keresgetek már, de a 11741est nem akarok merd az deutz motoros valami erősebb meg újabb kellene.
Válasz Ricsi 85 #9498. hozzászólásáraImkáb úgy mondanám, hogy a tulajt csakm látásból ismerem /ha az a tulaj akire gondolok/. Nem akarom hívogatni az ár miatt, amikor traktort egyenlőre nem akarok venni. Ár csak a kiváncsiság kedvéért
Válasz Sk Laci #9497. hozzászólásáraIgen a lévait meg nem néztem. Nem ismered?
Válasz Ricsi 85 #9472. hozzászólásáraSzia! A Lévai járásban levőt nézted ki?
Voltál megnézni? Mennyit szeretnének érte?
Válasz Hús Futár #9495. hozzászólására4*40 es heger ekém van vitte magas 1 be nem szaladt vele de elég kotottek a foldek
a 6 m-es kombinátor volt a legnehezebb de azt is vitte 6,5km/h volt a sebesség amivel nemszenvedett a motor de azt elviszi a 10145-os is
6mes pneusej vetogép és 6 soros mutrágya adagolos becker van még hozzá
Válasz Ricsi 85 #9494. hozzászólására121-es ezeket vitte ?
Koszonom a véleményeket nekem nem sok fold van azon ki kell birnia a 4*40es ekét meg aPB 6m-es kombinátort a rovidtárcsám 3 m-es croskill hengerrel de azzal a 12145 is szaladt
Válasz Celtises #9492. hozzászólásáraMég nem . Mechanikus adagolós .
Válasz Hús Futár #9490. hozzászólásáraÉrtem. Adblues már?
Válasz Celtises #9488. hozzászólásáravalami hasonlót halottam én is bár nem jártam utána.szervizesem mondta hogy pár ezresből javítható.nekem is akkor jött elő amikor kint állt a tűző napon.
Válasz Celtises #9489. hozzászólásáraOlaj cserénél szinte semmi nem volt a mágnesen aztán 100 óra múlva kifolyt az olaj a szimeringnél . akkor dobtam bele egy új szimeringet 21000-ért meg új olajat meg egy kis zsírt hogy bírja ki legalább a vetést , aztán szerencsére a szántást is kibírta . Azért mikor bontom akkor szétkapom a bal oldalt is mert az sem lehet sokkal szebb .
Válasz Hús Futár #9487. hozzászólásáraAhha. Csak kiváncsiskodok. Elég korán elkopotak a bolygókerekek, hogy vetted észre?
Válasz lala #9485. hozzászólásáraVan bent egy ellenállás ami ha túlmelegszik leold. Elméletileg.
Válasz Celtises #9482. hozzászólásáraElkopott a fog meg a csapágy is , de első napja óta sokat szánt , Mikor megvettem volt 40 heki szántani valóm .