Válasz Tomsics László #9360. hozzászólásáraSzia! Nekem 12111 van, de nem csinál ilyet nyúlban, mint amit írtál. Vonófejet meg szoktak árulni néha, de igazából csak a váz ami használható mivel velem éppen most kötekedtek a közlekedésfelügyeletnél, hogy a gyári vonófej nem megfelelő, csak az automata vonófej.
Vettem egy 12145-ös Zetort.Megy a helyre pofozás,de ami fontos lenne nekem az nincs rajt,Pótkocsihoz a vonó fej.Áttúrtam már a netet,de nem találok sehol sem eladót.Esetleg itt a fórúmon nincs valakinek eladó?
Legrosszab esetben legyártom én itthon,de jobb szeretnék egy gyárit venni.
Másik kérdés,az normális,hogy ha nyúlban neki áll erőlködni a motor egy halk visító hang keletkezik.Ha visszta veszem békába megszűnik.8011 nem csinál ilyet,azért kérdezem.
Válasz endypapa #9357. hozzászólásáraHát hogy lehet e állítani a nyomást azt nem tudom
Szerintem nem
A nyomástartó szelep meg az olajszivattyúra van csavarozva 4 báron kellene nyitnia
Ha meg elektromos a mutatód
Lehet érdemes volna rákötni egy mechanikus órát legalább addig hogy kiderüljön hogy tényleg leesik a nyomás vagy csak az elektronika szórakozik
Válasz Dzsanosi #9355. hozzászólásáraOlajnyomás tartó. Ezt hol találom?
Dolgozok a géppel, egyszercsak lemegy 0-ra az olajnyomás. Leállítom, újra indítom, gázadásra játszik az óra. Hazamegyek, áll egy pár órát, újra indítom áll a 3-on mint a cövek. nem kopog ha elmegy a nyomás.
Olajnyomás állító szelep rugótörésre, ( gondoltam hasonló mint az mtz-é, csak ilyet nem találtam rajta) vagy elektromos hibára gondolok. Csak nem tudom melyikhez hol érdemes nekiállni.
Válasz endypapa #9353. hozzászólásáraHidegen indítva 3 ? És melegen ha alapjáratra engeded akkor lesz 0 ??
Ha igen akkor valószínű köszörülni kell a főtengelyt
Az enyém pont ilyen volt
Nem 100% hogy az a baj de nekem az volt
Vagy eggyik pillanatról a másikra lett 0 és azóta hiába inditod nincs olajnyomásod
Mert akkor sok minden lehet de bontani kell az tuti
Pl Olaj szivattyú megnyekkent vagy a szívó ága letört vagy a nyomástartó felakadt.
Olaj le karter le és elárulja mi történt az olajban van e forgács fémtörmelék
Válasz csoppika #9350. hozzászólásáraAz iván után ezen csodálkozol?ott is mire az ember mindent kitömm gumival meg szivaccsal arra tényleg kifinomul a hallása. Ha addig meg nem süketül! A géped nem akar tőled megszabadulni!
Válasz .Richard. #9342. hozzászólásáraHát még itt... Nincs szinkron. Én meg mint laikus, azt hittem dupla kuplunggal menni fog. De az olajos szerkezet ahhoz lassú...meg nyelestengely fék sincs... Úgy hogy minden fokozat valtas állva történik...
Válasz csoppika #9339. hozzászólásáraNem mai gyerek'gondolom a kapcsolgatások ott is csinálják a reszeléket. Most akkor mi baja? Még javithato? Vagy nem éri meg?
Válasz .Richard. #9337. hozzászólására200óra alatt lett ennyi. Bár a mágnest szerintem nem pucoltuk akkor tökeletesre, mert 1 gyűrű van csak egyben.
A hálón nincs fém csak az előző "szerelők" által beleépített paszta... A múltkor se volt sok forgács benne...Nyomokban lattam benne bronzot...
Válasz csoppika #9334. hozzászólásáraSzòval ez a sok fém nem egy tolòkerekes válto műve. Mert akkor még nem is sok. Meg ugye szűrő sem lenne? Zetro meg nem tolókerekes.
Válasz Koppány Vezér #9332. hozzászólásáraMeglett a bibi. A műszerfal alatt 1ik csatlakozó égett össze. Az az erősebb piros vezeték, amelyiken a szufla menne a gyujtáskapcsolóra.
Remélem a következő 17 évben nem lesz rá gond!
Üdv!
Olyat produkált ma a 2002es 5243as Zetorom, hogy este hazafelé jövet elfordítottam a kulcsot helyzetjelzőből tompitott fényre, mire leesett a ford mérő, kialudt a lámpa, és kigyulladt a töltésvisszajelző a műszerfalon.
Beállva a szín alá megállítottam, de nem tudtam elindítani. Első körben a kapcsolóra gyanakszom, de nem bontottam le. Szerintetek?
Én most vagyok egy nagy spuri teszten. 2 évig írtam a tankolásaimat és most vettem 3x500ml és 1db 125ml spurit és írom folyamatosan megint a tankolásokat kilométerrel. Renault Clio 1.4 16V benzines piros spurival. Spuri nélkül 5,9 volt az átlag fogyasztásom munkahely és lakhely között amit ki tudtam hozni fogyasztást az minimum 2,1l volt. Spurival 5,6l az átlag munka és lakhely között ki tudtam hozni 1,8l fogyasztást a műszere szerint.
Amit ezen kívül észrevettem. Halkabb a járása a motornak és indulás után nincs semmilyen ébredező erőtlenkedő hangja rögtön szép egyenletes hangja van. Az indításról nincs véleményem előtte is szépen indult 2. fordulatra indul.
Amit még tapasztaltabb, hogy tényleg mintha dinamukusabb lenne, de 110km/h feletti autózásnál már a fogyasztás nem érezhetően jobb. Autópályán Bp-Miskolc szakaszon járva 6,8 l volt előtte a fogyasztás és 6,7 l volt spurival az 1 decit pedig nem mondom mérvadónak mivel sok körülmény közre játszhat.
Ha elfogy ki fogom próbálni még spuri nélkül, hogy milyen lesz utána az autó. Amit sajnálok, hogy nem néztem bele az autóba kamerával előtte és utána képeket készíteni, de egy kis vidót az indításról és motorhangról csinálok magamnak minden spuri elfogyasztása után és persze a spuri előttről.
Válasz Hús Futár #9326. hozzászólásáraHa mas nem lesz, rakerdek üzelteb vittek e már 6 hengeres re, és h mik a tapasztalatok.. Már újak a vezetékek minden a osszekapcsolohoz de egy darabig megy aztan baszik neki aztan szetszedem csiszolopapir egy darabig jó, aztán megint kezdi...
Válasz Hús Futár #9324. hozzászólásáraJó volna ha valakinek volna ezzel a reduktoros 12 v al tapasztalata hogy pörgeti mennyit bír... De amiket találok azok ilyen 2,7kw a 24 v os meg 5,7
Válasz csoppika #9318. hozzászólásáraMa néztem épp az enyémen is ezt a viz csovet úgy van ahogy írod nekem a fém cső rövid és hosszú gumival van isszekotve a vizpumpaval. Az adagoló a trakin már a 122 és. 3139
Válasz Sanyee #9316. hozzászólásáraNehézből 3-3.5méteres kötöttben.
Könnyebb talajon nehézzel(1000-1100kg/méter)csak 2.5-3m között boldogulna.
Felénk a 4.2es ih tárcsát(vagy a nagyobb ih 4.2es közepét) T150, vagy 150-180pacis trakival húzzák...
Válasz Sanyee #9316. hozzászólásáraKönnyüt, középnehezet igen, de nehéz kivitelt csak a talaj tetején való kapirgálást tudná. Nagy neki. A 160-nak is lenne mit csinálni, olyan 180-tól már ideális lehet. Körülmény és mélységfüggő.
120-asal a régi oraosz tárcsát húztam, ami kb 3,5-3,6 m munkaszélességü, ezt vitte rendesen partos helyen is. Ha van lehetőséged vétel előt próbalni, használd ki.
Válasz kajszi_71823 #9317. hozzászólásáraA motor nem eredeti voltára 3 éve Tf kolléga már felhívta a figyelmem
A volt szerelőm meg arra, hogy ez a traki(szerintem a döglött motor miatt) nagyon sokat állt valahol...belül az első híd cuccai rozsdásak voltak néhol...
Erdészetben vihetett valami marhára nehezet, mert a hátsó vonószárak erősítettek, meg a kivehető diós szárrészek is fixre vannak hegesztve...
Válasz kajszi_71823 #9317. hozzászólásáraA katalog szerint a fém cső a 120aaon rövid, a 121 122 hosszú... Nekem most felemás lett. Vágtam le a fémből is meg a gumiból is. Csak annyira nem akarnak egytengelyűséget mutatni.
Ráadásként a gumit sikerült belül tojásra önteni...
Hát megy ameddig megy...
Válasz csoppika #9313. hozzászólásáraNemigaz, épphogy a régi 120-ason volt a hosszuval megoldva, a 121-esektol márcsak a rovid megy.
De ahogy látom a motorod sem 122-es, csak 1-es, mivel a ford.számméronek elektronikusnak kellene már lennie.
Válasz Dzsanosi #9312. hozzászólásáraHát az a vízpumpa meg a csonk olyan közel van, mint a képen... Neked 120as van, azon a fém 3 ágú cső erre eső része rövidebb... Ha olyat tudtak volna adni a boltban, akkor ez is passzolna. De fémcső a 121 122re való volt, gumi meg a régi 120asra... Ezek szerint... A 121 mellett a 120as katalógot is meg kellett volna velük lesetni...
11611 hozzászólás
Válasz robika52 #9361. hozzászólásáraElmehetnek a pcsába... Mindig azon kötekednek, hogy valami nem a gyári...




Válasz Tomsics László #9360. hozzászólásáraSzia! Nekem 12111 van, de nem csinál ilyet nyúlban, mint amit írtál. Vonófejet meg szoktak árulni néha, de igazából csak a váz ami használható mivel velem éppen most kötekedtek a közlekedésfelügyeletnél, hogy a gyári vonófej nem megfelelő, csak az automata vonófej.
Sziasztok!
Vettem egy 12145-ös Zetort.Megy a helyre pofozás,de ami fontos lenne nekem az nincs rajt,Pótkocsihoz a vonó fej.Áttúrtam már a netet,de nem találok sehol sem eladót.Esetleg itt a fórúmon nincs valakinek eladó?
Legrosszab esetben legyártom én itthon,de jobb szeretnék egy gyárit venni.
Másik kérdés,az normális,hogy ha nyúlban neki áll erőlködni a motor egy halk visító hang keletkezik.Ha visszta veszem békába megszűnik.8011 nem csinál ilyet,azért kérdezem.
Válasz Dzsanosi #9358. hozzászólásáraAzt hova lehetne bekötni?
Válasz endypapa #9357. hozzászólásáraHát hogy lehet e állítani a nyomást azt nem tudom
Szerintem nem
A nyomástartó szelep meg az olajszivattyúra van csavarozva 4 báron kellene nyitnia
Ha meg elektromos a mutatód
Lehet érdemes volna rákötni egy mechanikus órát legalább addig hogy kiderüljön hogy tényleg leesik a nyomás vagy csak az elektronika szórakozik
Válasz Dzsanosi #9355. hozzászólásáraOlajnyomás tartó. Ezt hol találom?
Dolgozok a géppel, egyszercsak lemegy 0-ra az olajnyomás. Leállítom, újra indítom, gázadásra játszik az óra. Hazamegyek, áll egy pár órát, újra indítom áll a 3-on mint a cövek. nem kopog ha elmegy a nyomás.
Olajnyomás állító szelep rugótörésre, ( gondoltam hasonló mint az mtz-é, csak ilyet nem találtam rajta) vagy elektromos hibára gondolok. Csak nem tudom melyikhez hol érdemes nekiállni.
Válasz kajszi_71823 #9354. hozzászólásáraMost mondom, hogy nincs szinkron....pedig van benne
..
Válasz endypapa #9353. hozzászólásáraHidegen indítva 3 ? És melegen ha alapjáratra engeded akkor lesz 0 ??
Ha igen akkor valószínű köszörülni kell a főtengelyt
Az enyém pont ilyen volt
Nem 100% hogy az a baj de nekem az volt
Vagy eggyik pillanatról a másikra lett 0 és azóta hiába inditod nincs olajnyomásod
Mert akkor sok minden lehet de bontani kell az tuti
Pl Olaj szivattyú megnyekkent vagy a szívó ága letört vagy a nyomástartó felakadt.
Olaj le karter le és elárulja mi történt az olajban van e forgács fémtörmelék
Kopog???
Válasz csoppika #9344. hozzászólásáraMár hogynelenne nyelestengely fék. Ha a váltoja is a regi tipus akkor kell, hogy legyen.
12045-s gépemen a 3-as olajnyomás ven, hogy egy az egyben leesik nullára. Valakinek ötlete, hogy mitől?
Válasz .Richard. #9351. hozzászólásáraIvanon nem zavar a ropogas, ha nem tartós
Válasz csoppika #9350. hozzászólásáraAz iván után ezen csodálkozol?ott is mire az ember mindent kitömm gumival meg szivaccsal arra tényleg kifinomul a hallása. Ha addig meg nem süketül! A géped nem akar tőled megszabadulni!
Válasz .Richard. #9349. hozzászólásáraJa...az ember mindjárt a legrosszabbra gondol...
Válasz csoppika #9346. hozzászólásáraItt valami lemez zörömbült?ez adta a hangot?
akkor tènyleg nem számit annyi fém a szűrőn.
Válasz csoppika #9346. hozzászólásáraEste már írtam...

Engedd el....
Válasz csoppika #9346. hozzászólásáraEnnek örülni kell
Válasz csoppika #9341. hozzászólásáraÉs akkor: Tud valaki jó agyturkászt paranoia kezelésére?
Válasz fendt309 #9343. hozzászólásáraNem lesz itt váltás... Ha lesz fölös 3misi egyben, én már ebbe a bizniszbe nem ölöm bele...
Válasz .Richard. #9342. hozzászólásáraHát még itt... Nincs szinkron. Én meg mint laikus, azt hittem dupla kuplunggal menni fog. De az olajos szerkezet ahhoz lassú...meg nyelestengely fék sincs... Úgy hogy minden fokozat valtas állva történik...
Válasz csoppika #9338. hozzászólásáraDe csak nyugatit!

Nekem a Lambin az volt a legnagyobb gondom, hogy kilyukadt a tank.
Válasz csoppika #9339. hozzászólásáraNem mai gyerek'gondolom a kapcsolgatások ott is csinálják a reszeléket. Most akkor mi baja? Még javithato? Vagy nem éri meg?
Válasz fendt309 #9336. hozzászólásáraLehet meglett a hiba...reggel megírom...vagy nem...de ha az amire gondolok, akkor megyek az agyturkászhoz...
Válasz csoppika #9339. hozzászólásáraMost is 1 órát legóztam vele, mire észak és dél kibékült, hogy bele tudja tenni újra
Válasz .Richard. #9337. hozzászólására200óra alatt lett ennyi. Bár a mágnest szerintem nem pucoltuk akkor tökeletesre, mert 1 gyűrű van csak egyben.
A hálón nincs fém csak az előző "szerelők" által beleépített paszta... A múltkor se volt sok forgács benne...Nyomokban lattam benne bronzot...
Válasz fendt309 #9336. hozzászólására1.5ért talan elvinnék, aztán másik 3 hozzá, és máris jöhet a következő...
Válasz csoppika #9334. hozzászólásáraSzòval ez a sok fém nem egy tolòkerekes válto műve. Mert akkor még nem is sok. Meg ugye szűrő sem lenne? Zetro meg nem tolókerekes.
Válasz csoppika #9334. hozzászólásáraChange...
Mármint a zetroncsot.
Nem gondolkoztál el rajta?
Ez nagyon deficites mutatvány lett.
Válasz Koppány Vezér #9332. hozzászólásáraMeglett a bibi. A műszerfal alatt 1ik csatlakozó égett össze. Az az erősebb piros vezeték, amelyiken a szufla menne a gyujtáskapcsolóra.
Remélem a következő 17 évben nem lesz rá gond!
Válasz csoppika #9333. hozzászólásáraVáltó szűrő...


Zetor megint felbacca az agyamat. Mi lehet ez a nyekergés?
Üdv!
Olyat produkált ma a 2002es 5243as Zetorom, hogy este hazafelé jövet elfordítottam a kulcsot helyzetjelzőből tompitott fényre, mire leesett a ford mérő, kialudt a lámpa, és kigyulladt a töltésvisszajelző a műszerfalon.
Beállva a szín alá megállítottam, de nem tudtam elindítani. Első körben a kapcsolóra gyanakszom, de nem bontottam le. Szerintetek?
Válasz Filler #9330. hozzászólásáraRosszul írtam. Nem most vettem hanem év elején. Most már 2 nagy és a kicsi már elfogyott.
Válasz Dzsanosi #9304. hozzászólásáraHello.
Én most vagyok egy nagy spuri teszten. 2 évig írtam a tankolásaimat és most vettem 3x500ml és 1db 125ml spurit és írom folyamatosan megint a tankolásokat kilométerrel. Renault Clio 1.4 16V benzines piros spurival. Spuri nélkül 5,9 volt az átlag fogyasztásom munkahely és lakhely között amit ki tudtam hozni fogyasztást az minimum 2,1l volt. Spurival 5,6l az átlag munka és lakhely között ki tudtam hozni 1,8l fogyasztást a műszere szerint.
Amit ezen kívül észrevettem. Halkabb a járása a motornak és indulás után nincs semmilyen ébredező erőtlenkedő hangja rögtön szép egyenletes hangja van. Az indításról nincs véleményem előtte is szépen indult 2. fordulatra indul.
Amit még tapasztaltabb, hogy tényleg mintha dinamukusabb lenne, de 110km/h feletti autózásnál már a fogyasztás nem érezhetően jobb. Autópályán Bp-Miskolc szakaszon járva 6,8 l volt előtte a fogyasztás és 6,7 l volt spurival az 1 decit pedig nem mondom mérvadónak mivel sok körülmény közre játszhat.
Ha elfogy ki fogom próbálni még spuri nélkül, hogy milyen lesz utána az autó. Amit sajnálok, hogy nem néztem bele az autóba kamerával előtte és utána képeket készíteni, de egy kis vidót az indításról és motorhangról csinálok magamnak minden spuri elfogyasztása után és persze a spuri előttről.
Válasz lorant90 #9327. hozzászólásáraismerős nekem a gyári volt a 162-esbe de inkább azt tákolgatta a villamossági szerelőm mint újat tegyen be .
Válasz lorant90 #9327. hozzászólásáraNyugodtan vedd meg az áttételest.
Válasz Hús Futár #9326. hozzászólásáraHa mas nem lesz, rakerdek üzelteb vittek e már 6 hengeres re, és h mik a tapasztalatok.. Már újak a vezetékek minden a osszekapcsolohoz de egy darabig megy aztan baszik neki aztan szetszedem csiszolopapir egy darabig jó, aztán megint kezdi...
Válasz lorant90 #9325. hozzászólásáraÉna 12 voltos Rába önindítón agyaltam
Válasz Hús Futár #9324. hozzászólásáraJó volna ha valakinek volna ezzel a reduktoros 12 v al tapasztalata hogy pörgeti mennyit bír... De amiket találok azok ilyen 2,7kw a 24 v os meg 5,7
Válasz lorant90 #9323. hozzászólásáraMég nem de kb hasonlóan zabos voltam miatta én is .
Udv. Valaki lecserélte már a 120 as crystalon a 24 v os önindítót 12 v osra (áttetelesre)? Kikesztitenek már ezek a semmit erő 12/24 kapcsolok...
Válasz csoppika #9318. hozzászólásáraMa néztem épp az enyémen is ezt a viz csovet úgy van ahogy írod nekem a fém cső rövid és hosszú gumival van isszekotve a vizpumpaval. Az adagoló a trakin már a 122 és. 3139
Válasz Sanyee #9316. hozzászólásáraNehézből 3-3.5méteres kötöttben.
Könnyebb talajon nehézzel(1000-1100kg/méter)csak 2.5-3m között boldogulna.
Felénk a 4.2es ih tárcsát(vagy a nagyobb ih 4.2es közepét) T150, vagy 150-180pacis trakival húzzák...
Válasz Sanyee #9316. hozzászólásáraKönnyüt, középnehezet igen, de nehéz kivitelt csak a talaj tetején való kapirgálást tudná. Nagy neki. A 160-nak is lenne mit csinálni, olyan 180-tól már ideális lehet. Körülmény és mélységfüggő.
120-asal a régi oraosz tárcsát húztam, ami kb 3,5-3,6 m munkaszélességü, ezt vitte rendesen partos helyen is. Ha van lehetőséged vétel előt próbalni, használd ki.
Válasz kajszi_71823 #9317. hozzászólásáraA motor nem eredeti voltára 3 éve Tf kolléga már felhívta a figyelmem

A volt szerelőm meg arra, hogy ez a traki(szerintem a döglött motor miatt) nagyon sokat állt valahol...belül az első híd cuccai rozsdásak voltak néhol...
Erdészetben vihetett valami marhára nehezet, mert a hátsó vonószárak erősítettek, meg a kivehető diós szárrészek is fixre vannak hegesztve...
Válasz kajszi_71823 #9317. hozzászólásáraA katalog szerint a fém cső a 120aaon rövid, a 121 122 hosszú... Nekem most felemás lett. Vágtam le a fémből is meg a gumiból is. Csak annyira nem akarnak egytengelyűséget mutatni.
Ráadásként a gumit sikerült belül tojásra önteni...
Hát megy ameddig megy...
Válasz csoppika #9313. hozzászólásáraNemigaz, épphogy a régi 120-ason volt a hosszuval megoldva, a 121-esektol márcsak a rovid megy.
De ahogy látom a motorod sem 122-es, csak 1-es, mivel a ford.számméronek elektronikusnak kellene már lennie.
Sziasztok!
Egy Zetor 12045 elvinne egy Ih 4.2 tárcsát? Normál tárcsázó sebességben?
Válasz Zoli3 #9314. hozzászólásáraHa nem találok otthon, megy össze a régivel. Holnap 3kor ennek legkésőbb dolgoznia kell...
Válasz csoppika #9313. hozzászólásáratalán ez jó : https://webaruhaz.habi.hu/termekek/20267/Zetor_termosztat_vizcso.html
Válasz Dzsanosi #9312. hozzászólásáraHát az a vízpumpa meg a csonk olyan közel van, mint a képen... Neked 120as van, azon a fém 3 ágú cső erre eső része rövidebb... Ha olyat tudtak volna adni a boltban, akkor ez is passzolna. De fémcső a 121 122re való volt, gumi meg a régi 120asra... Ezek szerint... A 121 mellett a 120as katalógot is meg kellett volna velük lesetni...