Válasz csoppika #9310. hozzászólásáraÉn úgy oldottam meg ezt hogy mind a két csonkra megfelelő csővet raktam és a két cső közé meg esztergáltam egy lépcsős közdarabot és kész
Igaz így már 2 helyett 4 hiba lehetőség van ahol cseppenhet a víz de amúgy nincs gáz vele mióta megcsináltam
Kis trükk a csonkokat meg a cső belsejét beszoktam pasztázni és utánna húzom rá a bilincset
Nem kell megszakítani a bilincset meg tuti nem fog csepegni
Tőlem tanultabb kollégák tanácsát kérem, hogy a képeken szereplő alkatreszeket nézve hogyan lehet a régi gumicső helyére ezt az újat beszerelni? A bolt szerint be lehet, a katalógus ábrája tudja rosszul
A 120 121 122 ugyanaz szerintük...(a hyartó szerint a 120as más...)
Üdv emberek kinek mi a véleménye a zetor 10540 röl vásárlás elött mit érdemes megnézni rajta! A másik.dolog van egy elég jó álapotú osztrákba 2700 órás viszont a motorblokk megvan repedve egy jól látható helyen a gép indul megy csak szivárog kicsit a víz kérdés szerintetek egy új csupasz blokk mennyi lenne bele?
Válasz Dekalb #9300. hozzászólásáraHallottam már róla Lehet jó lehet nem
Ha olyan jó cucc volna mint amiket írnak rólla mindenki használná.
Ár/ hatás alapján többet hoz mint visz mégse látom hogy annyira öntögetnék a tankokba
Most gyorsan rákeresve olvasgattam
De sehol nem találtam olyat hogy bizonyítottan mennyivel megy többet amibe volt
Pedig a ,, korszerű" CR Diesel motorok igencsak keveset mennek el a régiekhez képest
És nem hinném hogy nem alkalmazná mindenki ha annyit javítani mert nem olcsóság javítani ezeket
4 injektor + cp szivattyú egy középkategóriás kocsiba is miliós körüli összegbe fáj a javítása és 2-3-400 ezret mennek el és vége
Mivel dieselbe benzinbe ugyan úgy javasolja és heti szinten 500 km-t megyek a munkába benzinessel ki fogom próbálni csak hogy nehogy az legyen hogy hitetlen vagyok
Rászánom azt a keveset és pár tank után megírom a tapasztalatom
Itt jobban fog mutatkozni a fogyasztás csökkentő hatás + a teljesítmény növelés ha van mint a traktornál mert ott sok minden befolyásol
Válasz lorant90 #9294. hozzászólásáraAz adagoló hátulján lévő fedél alatt a legfelső csavar (vezérlő léc lökethatároló ) befele tekerve növeli a maximális töltést ( kb. 1/2 tekerés !!! )
Válasz Dzsanosi #9299. hozzászólásáraA motor szerintem szépen jár. Próbáltam én már azon ide oda állítani. Nem segít, füstölni nem fustol. Amint kellene neki az eroo akkor nyomja a füstöt de az erő elszal és jöhet a kuplung.
Válasz Dzsanosi #9292. hozzászólásáraszámtalan helyen leirták már...tessék spurit használni 2.5 ezrelékben és nem lesz porlasztócsere időnap előtt nem nagy költség de jó cucc
Válasz lorant90 #9298. hozzászólásáraHa fel van ujjitva a gépes akkor mondjuk egy kicsit próbálj dönteni az adagoló
Hogy füstöl??? Ha kevés a töltés kissé fehéresebben , lágyabban megy ha sok akkor sötétebben mint kéne, durvább kopogósabb hangja lesz és mindkét esetben az erő rovására megy a beállítási hiba
Válasz csoppika #9296. hozzászólásáraAhhoz képest h már minden új a belsoojeben igen. Az adagolot csehekhez küldtem el javítani de nem vagyok benne biztos h egy sikertortenet az a bizonyos go..
Válasz zotya71 #9295. hozzászólásáraNemrég csereltem. Azt kizarnam. Pockolnek az adagolón sziivem szerint joo volna ha tudnék vele kicsit játszani hogy mikor a joo
Válasz lorant90 #9294. hozzászólásárakap rendesen gázolajat 160 crystuson nekünk a szürő vacakolt nem akarta az ekét húzni nem jőtt utánna csak vékonyan kicseréltük minden oké.
Udv urak. Valaki segítsen már ki h a 120 as crystalon hol tudnék adni az adagolónak egy kis kakaót. A hengerek elvileg le voltak kobozve. De kevésnek érzem az erőt. Nem szívesen nyulnek bele de egy próbát tennék vele. Ha nem javít a helyzeten akk viszem adagoloshoz. 3139 a száma ez már a 122 esek adagolja.
Válasz Józsi53 #9291. hozzászólásáraAttól függ hogy van beállítva
Ha az alap szállítás oda van tekerve és a levegő által szabályzott többlet nincs odatekerve akkor nem veszi annyira észre
De persze ez is csak egy tipp volt
Így látatlanban meg pontos típus ismeret típus hibái hiján csak találgatás
Mert pl azt se tudom hogy a 20 báros kompressziód miennek számít
Pl perkins motorokat 25 alatt Deutz motorokat 27-28 alatt már szétszedjük
De a dieselek nagytöbbség azért 25 alatt már halottnak mondott 30-35 se ritka a jó motorokba de persze van olyan is amibe jónak számít a 20
Vagy pl landini 165 Iveco motor 1600 órára kétszer volt adagolós és a szervizes azt mondta nem ritka betegsége mert a gazdik ritkán olcsó szűrőt raknak bele és hát nem szereti
De ugyan az a motor Case 210 láncos kotró normálisan szervizelve minőségi áruval 18000 órát ment el mire hozzá kellett nyúlni
Az a jó a hazai gázolajba hogy pocsék minőség arany áron
Pl itthol Volvoba CR 2013 Deutz motor injektor itthol 10000 óra oszt kapufa lehet elhajítani addig németbe svédbe 30000 óra
Válasz Sk Laci #9284. hozzászólásáraA IC hütő tiszta sehol nem találtam durva hibát lehet csak valami piti dolog szivat.Laci ha nem titkos a szerviz tel.számát elküldenéd vagy a tiédet dio51@t-online.hu A traki 2010-es de 2 traki van 65 ha földre azért van enyi óra.
Válasz Dzsanosi #9279. hozzászólásáraMertünk szelephézagot az jó. mértünk kompresziót
20 bar egyforma /hát az kevés 1600 oránál/ áliutóttam próbaként az adagoló toronyszelepen kb 1/2 fordulatot úgy füstölt. Egyebként használjuk a gépet csak dühitő amikor 3-as ekével a 91 LE MTZ előzni akar.
Válasz Sk Laci #9284. hozzászólásáraHa telivágja olajjal a coolert a turbó és felkapja aztán szétpörög a motor az hát gépkezelő hiba nagytöbbségben
Mert annak vannak jelei füstölni kezd csökken a nivószint
Átlagosan azért 15-18 ezer órát gondmentes elkell mennie egy turbónak
Rendszeres szerviz esetén és normális üzemeltetés esetén hidegen nem pörgetni taposgatni , melegen visszahüteni beleég az olaj ha nincs visszahűtve
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraIC hütő bemenő torka belülről nem olajos? Ezeknek a modelleknek ez volt a betegségük.
Nálunk ugyan úgy volt az egyik ismerősömnek ilyen vagy hasonló gondja, de neki megtelt az IC hüt' olyjjal, majd egyszerre bevette a motor. Még hajtókarcseréje is volt. Pont olyan embernél, akinek van ösz-visz 30 ha-ja, alig használja és mégis így "bevásárolt".
A traktort újonan vette.
Válasz Józsi53 #9269. hozzászólásáraAz enyémet márkaszervizbe szoktam vinni, vagy őket hívni, ha valami olyan van, amivel nem boldogulok. Ságtól ők olyan 35-40 km-re lehetnek. Régeben nem akartát javítani azokat a traktorokat, amiket nem ők adtak el. Mára meglehet változott a hozzáállás,.....
Utoljára mikor náluk volt javításon a traktorom és utána olajat cseréltem a sebváltóban a talált dolgokat viszapóstáztam a szerelőknek a tulajon keresztül. Tulajnak kinyíltak a csípái mikor látta mit adok a kezébe.
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraSzerintem is anyag baj lesz, ahogy Dzsanosi írta. Csináltunk egy hasonló esetet nem Zetor volt hanem a CNH konszern egyik gyártmánya. Ott is csak az anyag tekerés javított. Füst ott se volt.
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraHa hidegen annyival többet tud akkor szelephézagot próbálj állítani
Meg az adagolónak kicsit oda kell tekerni
Ha munka közben nem füstöl akkor nem a levegő kevés hanem a kaja hozzá
Próbáld meg ha leveszed a nyomott levegőt hogy ne töltsön csak szívó motorként járjon úgy túráztatásra füstölnie kell.
Kevés lesz az anyag neki így már azt mondanám
Ha nincs füst nincs turbónyomás se hozzá mert attól nő ha nő a gázmennyiség az meg csak ha van beporlasztott mennyiség ....
Válasz Dzsanosi #9273. hozzászólásáraA nyomást órával mértem, mértem légszűrő nélköl, kuler nélkül,/a tömitetlenséget akartam kizárni és minden jó volt . Westget szelepes turbó van rajta, Nem csinál olyan nyomást , hogy a szelep ki nyisson. A szelepnek 1,6 - 1,7 bar -nál kellene nyitni. Hidegen van 1,2 max. melegen /1 óra munka után/ 0,5.-0,6bar.Ezeket úgy látom, hogy raktam be állandó nyomás mérőt. Hirtelen gázra kinyom 1 füst pamacsot , de muka közben nem füstöl.Mehanikusan a turbó jónak tűnik. El akartam vinni turbóshoz , de azt mondta fülösleges 1600 óránál/személykocsinál ez kb 50000 km.-nek felel meg./ Hát röviden enyit. /már kezdem feladni/
Válasz Bigiboy77 #9274. hozzászólásáraA szalag feszítő csavart úgy kell tekerni hogy kiveszed a feszítő rugót érintőre tekered a csavart és 1 egész és 1/3 ot engedel rajta
A 3 támasztó csavart meg 0.5 mm hézag legyen
Mikor érintőn van a szalag érintőre veszed a támasztó csavart és felet tekersz vissza
Ha jól emlékszem így van de lehet tévedek , mert sajnos nem találtam meg a leírást
Válasz Józsi53 #9269. hozzászólásáraTurbó nyomást hogy nézted?? Órát raktál be vagy kilett olvasva jeladórol?? Lehet a jeladó ad hülyeséget
Meg a terhelés is befolyásolja a nyomást
Típus ismeretem nincs hogy mennyinek kellene lenni
Nekem óra van berakva a crystalon ha üresen megy 0.2-0.3 ha normálisan terhelem 0.5-0.6 ha meg akkorát fog hogy befüstöljön akkor 1.2 ig ment fel de szabályzatlan turbó van rajta.
De ha ténylegesen kevés a nyomásod sok minden befolyásolja
Tömitetlenség, turbó ( azt megtudod nézni te is szívó oldalt leveszed fogd meg a tengelyt és lógasd meg le/fel ki/be hossz irányú lógása szint nulla lehet függőleges minimális a házhoz nem érhet hozzá)
Motor állapota, szelephézag, porlasztó, adagoló
Mert a turbó nyomás a ,,füst " hatására nő. Ahogy terheled úgy lesz nagyobb mert a gáz sebessége egyre nagyobb gyorsabban tekeri a turbinát
Ha helyben jár megpadlózod jól kipörög füstje milyen? Pici kolytot kell löknie
Válasz Celtises #9270. hozzászólásáraCseh turbó van rajta /bocsi a márkáját nem tudom/ 1,6 bar felett kellene lenni, mert anyinál nyit a megkerülő szelep. A gép 2010-es de 1600 üzemóra van benne. tuti mert ujonan vettem Komáromba.
Válasz Sk Laci #9268. hozzászólásáraHelló SK Laci. Érdeklődök, hogy Sahy környékén nem tudssz-e szerelőt. Én Ságtól 18 km-re lakom H-ban. Zetor Forterra 125 géppel van gondom kb 1 éve kicsi a turbónyomás 0,6-1 bar max. /és ezáltal a lovak is hiányoznak/ Már feladtam a javitást a márkaszerviz úgy javitaná, hogy cserél sorba mindent /turbó, adagoló stb./ ujra és kikell fizetni ha az a baj ha nem.
Válasz csoppika #9267. hozzászólásáraAmikor raktam össze akor felállitottam a tengelyt, majt öszerakva az öntvényben mindent ráhúztam a tengelyre. Majd öszeraktam rajta a reduktort.
Már több mint 10 éve volt, nem emlékszem pontosan. Ha csinálja az ember, lássa mi hogyan kívánkozik.
Válasz Sk Laci #9264. hozzászólásáraMi a összeszerelés menete? Mert mi úgy csináltuk, hogy: futó a tengelyre. Aztán a házba bele a csapágyak, meg fölé a szimering. Aztán a tengelyt beletettük, és utána rá lett ütve a kerék felől.
Vagy úgy kellett volna, hogy a tengelyre a futó, rá a szimering, rá a csapágy belső, aztán így beletolni a házba?
Válasz Sk Laci #9264. hozzászólásáraMindegy... Holnap a muszka szánt...Ha tud...difizár nélkül...legfeljebb 2 fejjel... Vasárnap szintén. Aztán délutános leszek a jövő héten, segítség semmi nem lesz. Szóval max műtrágyát tudok hozni. Aztán jövő hétvégén megint szerelés. Aztan lazító, ha jó lesz. Ha nem, akkor cumi.
Hegeszteni nem tudok...ennyi.
Válasz csoppika #9263. hozzászólásáraNyugi.
Szépen húzzad ki, tengőn van gyürü, nézzed meg nincsen e kikopva a szimeringnél, mert ha igen akor az is cserés. Új szimeringet a mostani helyére.
Betevéskor ne nyomorgassad, hanem az öreg szimeringet használjad az új beütéséhez. Méretre ugyan az, így egymásra felülnek.
Miért nem használsz kis szerelő kocsit???
Két lemez közéje 4-4 db cső, ami egymásba belemegy. Olajhévér-pumpa /ki hogyan hívja/ szerint vágjad le a cső hosszúságát.
Az alsó lapra hegesszél fel 2 db gömbvasat 4 egyforma darab csapágy belső lyuka szerint. Elég lessz 0,6x150 cm-es 3 acéllemez alóra letenni, amin jár majd a kocsi szereléskor. Egyedül kivennéd a nadrágszárat és vissza is tennéd nevetve, minden erőlködés nélkül.
Ilyen kocsival szedtem annak idején szét a Crystált, ilyenen húztam ki a sebváltót is a traktor fülkéje alól. De ha van raklaprakó szerkezeted /nemtudom a pontos megnevezését/ azzal is meg tudnád csinálni.
11611 hozzászólás
Válasz csoppika #9310. hozzászólásáraÉn úgy oldottam meg ezt hogy mind a két csonkra megfelelő csővet raktam és a két cső közé meg esztergáltam egy lépcsős közdarabot és kész
Igaz így már 2 helyett 4 hiba lehetőség van ahol cseppenhet a víz de amúgy nincs gáz vele mióta megcsináltam
Kis trükk a csonkokat meg a cső belsejét beszoktam pasztázni és utánna húzom rá a bilincset
Nem kell megszakítani a bilincset meg tuti nem fog csepegni
Válasz gabika82 #9309. hozzászólásáraEsetleg képet és elérhetőséget a traktort illetően?
Lehet privátban is.
Tőlem tanultabb kollégák tanácsát kérem, hogy a képeken szereplő alkatreszeket nézve hogyan lehet a régi gumicső helyére ezt az újat beszerelni? A bolt szerint be lehet, a katalógus ábrája tudja rosszul


A 120 121 122 ugyanaz szerintük...(a hyartó szerint a 120as más...)
Válasz Sk Laci #9308. hozzászólására2.6 a legalja
Válasz gabika82 #9305. hozzászólásáraMit kérmek a 2700 órás traktorért?
Köszönöm! Ugy lessz
Válasz gabika82 #9305. hozzászólásáraSzerintem hagyd a fenébe ha már blokkot kell cserélni rajta .
Üdv emberek kinek mi a véleménye a zetor 10540 röl vásárlás elött mit érdemes megnézni rajta! A másik.dolog van egy elég jó álapotú osztrákba 2700 órás viszont a motorblokk megvan repedve egy jól látható helyen a gép indul megy csak szivárog kicsit a víz kérdés szerintetek egy új csupasz blokk mennyi lenne bele?
Válasz Dekalb #9300. hozzászólásáraHallottam már róla Lehet jó lehet nem
Ha olyan jó cucc volna mint amiket írnak rólla mindenki használná.
Ár/ hatás alapján többet hoz mint visz mégse látom hogy annyira öntögetnék a tankokba
Most gyorsan rákeresve olvasgattam
De sehol nem találtam olyat hogy bizonyítottan mennyivel megy többet amibe volt
Pedig a ,, korszerű" CR Diesel motorok igencsak keveset mennek el a régiekhez képest
És nem hinném hogy nem alkalmazná mindenki ha annyit javítani mert nem olcsóság javítani ezeket
4 injektor + cp szivattyú egy középkategóriás kocsiba is miliós körüli összegbe fáj a javítása és 2-3-400 ezret mennek el és vége
Mivel dieselbe benzinbe ugyan úgy javasolja és heti szinten 500 km-t megyek a munkába benzinessel ki fogom próbálni csak hogy nehogy az legyen hogy hitetlen vagyok
Rászánom azt a keveset és pár tank után megírom a tapasztalatom
Itt jobban fog mutatkozni a fogyasztás csökkentő hatás + a teljesítmény növelés ha van mint a traktornál mert ott sok minden befolyásol
Válasz T.f. #9302. hozzászólásáraHálás köszönetem.
Válasz lorant90 #9294. hozzászólásáraAz adagoló hátulján lévő fedél alatt a legfelső csavar (vezérlő léc lökethatároló ) befele tekerve növeli a maximális töltést ( kb. 1/2 tekerés !!! )
Válasz Dzsanosi #9299. hozzászólásáraA motor szerintem szépen jár. Próbáltam én már azon ide oda állítani. Nem segít, füstölni nem fustol. Amint kellene neki az eroo akkor nyomja a füstöt de az erő elszal és jöhet a kuplung.
Válasz Dzsanosi #9292. hozzászólásáraszámtalan helyen leirták már...tessék spurit használni 2.5 ezrelékben és nem lesz porlasztócsere időnap előtt nem nagy költség de jó cucc
Válasz lorant90 #9298. hozzászólásáraHa fel van ujjitva a gépes akkor mondjuk egy kicsit próbálj dönteni az adagoló
Hogy füstöl??? Ha kevés a töltés kissé fehéresebben , lágyabban megy ha sok akkor sötétebben mint kéne, durvább kopogósabb hangja lesz és mindkét esetben az erő rovására megy a beállítási hiba
Válasz csoppika #9296. hozzászólásáraAhhoz képest h már minden új a belsoojeben igen. Az adagolot csehekhez küldtem el javítani de nem vagyok benne biztos h egy sikertortenet az a bizonyos go..
Válasz zotya71 #9295. hozzászólásáraNemrég csereltem. Azt kizarnam. Pockolnek az adagolón sziivem szerint joo volna ha tudnék vele kicsit játszani hogy mikor a joo
Válasz lorant90 #9294. hozzászólásáraGyengélled?
Válasz lorant90 #9294. hozzászólásárakap rendesen gázolajat 160 crystuson nekünk a szürő vacakolt nem akarta az ekét húzni nem jőtt utánna csak vékonyan
kicseréltük minden oké.
Udv urak. Valaki segítsen már ki h a 120 as crystalon hol tudnék adni az adagolónak egy kis kakaót. A hengerek elvileg le voltak kobozve. De kevésnek érzem az erőt. Nem szívesen nyulnek bele de egy próbát tennék vele. Ha nem javít a helyzeten akk viszem adagoloshoz. 3139 a száma ez már a 122 esek adagolja.
Válasz Józsi53 #9288. hozzászólásáraemail ment
Válasz Józsi53 #9291. hozzászólásáraAttól függ hogy van beállítva
Ha az alap szállítás oda van tekerve és a levegő által szabályzott többlet nincs odatekerve akkor nem veszi annyira észre
De persze ez is csak egy tipp volt
Így látatlanban meg pontos típus ismeret típus hibái hiján csak találgatás
Mert pl azt se tudom hogy a 20 báros kompressziód miennek számít
Pl perkins motorokat 25 alatt Deutz motorokat 27-28 alatt már szétszedjük
De a dieselek nagytöbbség azért 25 alatt már halottnak mondott 30-35 se ritka a jó motorokba de persze van olyan is amibe jónak számít a 20
Vagy pl landini 165 Iveco motor 1600 órára kétszer volt adagolós és a szervizes azt mondta nem ritka betegsége mert a gazdik ritkán olcsó szűrőt raknak bele és hát nem szereti
De ugyan az a motor Case 210 láncos kotró normálisan szervizelve minőségi áruval 18000 órát ment el mire hozzá kellett nyúlni
Az a jó a hazai gázolajba hogy pocsék minőség arany áron
Pl itthol Volvoba CR 2013 Deutz motor injektor itthol 10000 óra oszt kapufa lehet elhajítani addig németbe svédbe 30000 óra
Válasz Dzsanosi #9280. hozzászólásáraEz jó ötlet, de ha az kilukad nagyon elgyöngül a gép. Hétfőn megnézem. Köszönöm a segitséget
Válasz Celtises #9289. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segitséget. Ezt már csak hétfőn próbálom meg.
Válasz Józsi53 #9287. hozzászólásáraAz anyagcsavarján kellene a hátsó fedél alatt.
Válasz Sk Laci #9284. hozzászólásáraA IC hütő tiszta sehol nem találtam durva hibát lehet csak valami piti dolog szivat.Laci ha nem titkos a szerviz tel.számát elküldenéd vagy a tiédet dio51@t-online.hu A traki 2010-es de 2 traki van 65 ha földre azért van enyi óra.
Válasz Dzsanosi #9279. hozzászólásáraMertünk szelephézagot az jó. mértünk kompresziót
20 bar egyforma /hát az kevés 1600 oránál/ áliutóttam próbaként az adagoló toronyszelepen kb 1/2 fordulatot úgy füstölt. Egyebként használjuk a gépet csak dühitő amikor 3-as ekével a 91 LE MTZ előzni akar.
Válasz Sk Laci #9284. hozzászólásáraHa telivágja olajjal a coolert a turbó és felkapja aztán szétpörög a motor az hát gépkezelő hiba nagytöbbségben
Mert annak vannak jelei füstölni kezd csökken a nivószint
Átlagosan azért 15-18 ezer órát gondmentes elkell mennie egy turbónak
Rendszeres szerviz esetén és normális üzemeltetés esetén hidegen nem pörgetni taposgatni , melegen visszahüteni beleég az olaj ha nincs visszahűtve
Válasz Sk Laci #9284. hozzászólásáraIC hütő olajjal.... valahogyan mellépötyögtem
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraIC hütő bemenő torka belülről nem olajos? Ezeknek a modelleknek ez volt a betegségük.
Nálunk ugyan úgy volt az egyik ismerősömnek ilyen vagy hasonló gondja, de neki megtelt az IC hüt' olyjjal, majd egyszerre bevette a motor. Még hajtókarcseréje is volt. Pont olyan embernél, akinek van ösz-visz 30 ha-ja, alig használja és mégis így "bevásárolt".
A traktort újonan vette.
Válasz Józsi53 #9269. hozzászólásáraAz enyémet márkaszervizbe szoktam vinni, vagy őket hívni, ha valami olyan van, amivel nem boldogulok. Ságtól ők olyan 35-40 km-re lehetnek. Régeben nem akartát javítani azokat a traktorokat, amiket nem ők adtak el. Mára meglehet változott a hozzáállás,.....
Utoljára mikor náluk volt javításon a traktorom és utána olajat cseréltem a sebváltóban a talált dolgokat viszapóstáztam a szerelőknek a tulajon keresztül. Tulajnak kinyíltak a csípái mikor látta mit adok a kezébe.
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraSzerintem is anyag baj lesz, ahogy Dzsanosi írta. Csináltunk egy hasonló esetet nem Zetor volt hanem a CNH konszern egyik gyártmánya. Ott is csak az anyag tekerés javított. Füst ott se volt.
Válasz Pont #9278. hozzászólásáraEz vlm istentelenül kopasz alap fapad lehet.
Válasz Dzsanosi #9279. hozzászólásáraVagy még esetleg jártunk úgy is hogy a turbómembrán lyukadt ki az adagolóban
Válasz Józsi53 #9277. hozzászólásáraHa hidegen annyival többet tud akkor szelephézagot próbálj állítani
Meg az adagolónak kicsit oda kell tekerni
Ha munka közben nem füstöl akkor nem a levegő kevés hanem a kaja hozzá
Próbáld meg ha leveszed a nyomott levegőt hogy ne töltsön csak szívó motorként járjon úgy túráztatásra füstölnie kell.
Kevés lesz az anyag neki így már azt mondanám
Ha nincs füst nincs turbónyomás se hozzá mert attól nő ha nő a gázmennyiség az meg csak ha van beporlasztott mennyiség ....
Válasz *** HM *** #9259. hozzászólásárapl. https://www.gepkozvetito.hu/gep/john-deere-6155m/
Válasz Dzsanosi #9273. hozzászólásáraA nyomást órával mértem, mértem légszűrő nélköl, kuler nélkül,/a tömitetlenséget akartam kizárni és minden jó volt . Westget szelepes turbó van rajta, Nem csinál olyan nyomást , hogy a szelep ki nyisson. A szelepnek 1,6 - 1,7 bar -nál kellene nyitni. Hidegen van 1,2 max. melegen /1 óra munka után/ 0,5.-0,6bar.Ezeket úgy látom, hogy raktam be állandó nyomás mérőt. Hirtelen gázra kinyom 1 füst pamacsot , de muka közben nem füstöl.Mehanikusan a turbó jónak tűnik. El akartam vinni turbóshoz , de azt mondta fülösleges 1600 óránál/személykocsinál ez kb 50000 km.-nek felel meg./ Hát röviden enyit. /már kezdem feladni/
Válasz csoppika #9267. hozzászólásáraHívj fel +421 904866 320
Válasz Bigiboy77 #9274. hozzászólásáraA szalag feszítő csavart úgy kell tekerni hogy kiveszed a feszítő rugót érintőre tekered a csavart és 1 egész és 1/3 ot engedel rajta
A 3 támasztó csavart meg 0.5 mm hézag legyen
Mikor érintőn van a szalag érintőre veszed a támasztó csavart és felet tekersz vissza
Ha jól emlékszem így van de lehet tévedek , mert sajnos nem találtam meg a leírást
Van valakinek leírása a felező beállításához? Lehet cseh vagy szlovák nyelven is. Lazításkor hallottam picit csúszni, mikor a forgóban nagyot fogott.
Válasz Józsi53 #9269. hozzászólásáraTurbó nyomást hogy nézted?? Órát raktál be vagy kilett olvasva jeladórol?? Lehet a jeladó ad hülyeséget
Meg a terhelés is befolyásolja a nyomást
Típus ismeretem nincs hogy mennyinek kellene lenni
Nekem óra van berakva a crystalon ha üresen megy 0.2-0.3 ha normálisan terhelem 0.5-0.6 ha meg akkorát fog hogy befüstöljön akkor 1.2 ig ment fel de szabályzatlan turbó van rajta.
De ha ténylegesen kevés a nyomásod sok minden befolyásolja
Tömitetlenség, turbó ( azt megtudod nézni te is szívó oldalt leveszed fogd meg a tengelyt és lógasd meg le/fel ki/be hossz irányú lógása szint nulla lehet függőleges minimális a házhoz nem érhet hozzá)
Motor állapota, szelephézag, porlasztó, adagoló
Mert a turbó nyomás a ,,füst " hatására nő. Ahogy terheled úgy lesz nagyobb mert a gáz sebessége egyre nagyobb gyorsabban tekeri a turbinát
Ha helyben jár megpadlózod jól kipörög füstje milyen? Pici kolytot kell löknie
Válasz Celtises #9270. hozzászólásáraHelló ha szerelő vagy, vagy érdekel a dolog adj elérhetőséget felhivlak.
Válasz Celtises #9270. hozzászólásáraCseh turbó van rajta /bocsi a márkáját nem tudom/ 1,6 bar felett kellene lenni, mert anyinál nyit a megkerülő szelep. A gép 2010-es de 1600 üzemóra van benne. tuti mert ujonan vettem Komáromba.
Válasz Józsi53 #9269. hozzászólásáraAz pedig nincs túlbonyolítva. Westgates a turbója? Az 1 bár nem is kevés.
Válasz Sk Laci #9268. hozzászólásáraHelló SK Laci. Érdeklődök, hogy Sahy környékén nem tudssz-e szerelőt. Én Ságtól 18 km-re lakom H-ban. Zetor Forterra 125 géppel van gondom kb 1 éve kicsi a turbónyomás 0,6-1 bar max. /és ezáltal a lovak is hiányoznak/ Már feladtam a javitást a márkaszerviz úgy javitaná, hogy cserél sorba mindent /turbó, adagoló stb.
/ ujra és kikell fizetni ha az a baj ha nem.
Válasz csoppika #9267. hozzászólásáraAmikor raktam össze akor felállitottam a tengelyt, majt öszerakva az öntvényben mindent ráhúztam a tengelyre. Majd öszeraktam rajta a reduktort.
Már több mint 10 éve volt, nem emlékszem pontosan. Ha csinálja az ember, lássa mi hogyan kívánkozik.
Válasz Sk Laci #9264. hozzászólásáraMi a összeszerelés menete? Mert mi úgy csináltuk, hogy: futó a tengelyre. Aztán a házba bele a csapágyak, meg fölé a szimering. Aztán a tengelyt beletettük, és utána rá lett ütve a kerék felől.
Vagy úgy kellett volna, hogy a tengelyre a futó, rá a szimering, rá a csapágy belső, aztán így beletolni a házba?
Válasz Sk Laci #9264. hozzászólásáraMindegy... Holnap a muszka szánt...Ha tud...difizár nélkül...legfeljebb 2 fejjel... Vasárnap szintén. Aztán délutános leszek a jövő héten, segítség semmi nem lesz. Szóval max műtrágyát tudok hozni. Aztán jövő hétvégén megint szerelés. Aztan lazító, ha jó lesz. Ha nem, akkor cumi.
Hegeszteni nem tudok...ennyi.
Válasz csoppika #9263. hozzászólásáraNekem is csak muszájból van..

Érdekes, a nyugatiakkal semmi bajom, pedig mind idősebb a Crystal-nál!
Válasz csoppika #9263. hozzászólásáraNyugi.
Szépen húzzad ki, tengőn van gyürü, nézzed meg nincsen e kikopva a szimeringnél, mert ha igen akor az is cserés. Új szimeringet a mostani helyére.
Betevéskor ne nyomorgassad, hanem az öreg szimeringet használjad az új beütéséhez. Méretre ugyan az, így egymásra felülnek.
Miért nem használsz kis szerelő kocsit???
Két lemez közéje 4-4 db cső, ami egymásba belemegy. Olajhévér-pumpa /ki hogyan hívja/ szerint vágjad le a cső hosszúságát.
Az alsó lapra hegesszél fel 2 db gömbvasat 4 egyforma darab csapágy belső lyuka szerint. Elég lessz 0,6x150 cm-es 3 acéllemez alóra letenni, amin jár majd a kocsi szereléskor. Egyedül kivennéd a nadrágszárat és vissza is tennéd nevetve, minden erőlködés nélkül.
Ilyen kocsival szedtem annak idején szét a Crystált, ilyenen húztam ki a sebváltót is a traktor fülkéje alól. De ha van raklaprakó szerkezeted /nemtudom a pontos megnevezését/ azzal is meg tudnád csinálni.
Válasz csoppika #9262. hozzászólásáraHa nem kéne lazítózni...felgyújtanám a picsába...