Válasz Buvargabi #8159. hozzászólásáraMikor szèt van szedve a traki akkor szoktuk a körmöket beàllìtani ùgy,h a tlt körmök 50 mmre vannak a kuplungtol a menet meg 40 mmre.ez az alap,majd összetolàs utàn van finomìtva.
Válasz kertészke #8157. hozzászólásáraVissza kène àllitani annyira,hogy a tlt csapàgyàtol 10 mmre legyen killyebb.szètesni nem tud a csapagy.a tlt csapàgyàt 2mmre àlitsd be a körmöktől.mink elektrodat szoktunk benyomni.hogyan àllìtottad be a körmöket mikor szèt volt szedve?
Válasz Buvargabi #8156. hozzászólásáraKöszi! Akkor nem idegeskedek,
Még annyi, hogy szerinted a menetcsapágy gond hogyha teljesen kilóg most már a nagy tlt csapágy síkjától? kb alaphelyzetben is az egész csapágy kilóg.
Vissza kéne játszani őket egy síkba?
Attól tartok ha kopik a kuplungtárcsa, akkor ez úgy működhet, hogy felszabályozza magát, és akkor még kijjebb csúszik, nehogy szétessen.
Válasz kertészke #8155. hozzászólásáraNem megy tönkre,a hidraulikusat nem tudod mashogy beàllitani.mink ìgy csinàljuk meloban is van 15 db zetorunk,mèg eggyet sem szedtünk szèt csapàgy miatt! No para!
Válasz kertészke #8143. hozzászólásáraSemmi gond,h ha hozzàèr a csapàgy!a hidraulikus működteèsű mindig hozzàèr!ajàròkuplung körmeit mindig beljebb kell àllìtani 10 mmel!
Válasz csoppika #8149. hozzászólásáraAz ulés alatti kart állo motornál kell kapcsolni akkor is óvatosan mert a seeger karika hajlamos lejonni a tengelyrol akkor meg szedheted 3 felé a traktort
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraHello nézd meg h a kormány alatt a kapcsoló müködik e ugyans azzal nyitod es csukod a szelepet
Nem megy könnyen a kar?
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraHelo a kardán nekem is valamennyit hajt ha az ülés alatt be van kapcsolva a kar. Pneusej vetogépet vagy a Beckert lassan forgatja. Amikor elosszor bekapcsoltam a kardánját nekem is gyanús volt mert nem tudtam befeszített karoval megállítani. Azota is így megy
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraKapcsold be a kiskart az ülés mellett és állítsd le a gépet majd próbáld meg csőfogóval vagy valamivel megforgatni ha forog akkor jó egy hibalehetőség kilőve,,nincs összes ülve a lamella''.
Aztán próbálj rárakni valamit amit nehezebb megindítani pl fükasza
Fék üres majd hajtás helyzetbe
Hogy csak mikor hajtania kell akkor indul e el.
Aztán meg még érdemes volna mérni egy nyomást mindkét ágba hogy vezérel e ki nyomást és mennyit ha igen
Vagy szar a fékdugattyú tömítés és annyira leesik a nyomás hogy nem tud lefékezni 7.5-8 bár a minimum ha kevesebb dugattyútömités vagy szivattyú
Ha több jó a nyomás akkor
Vagy ki se vezérel
Vagy még esetleg folyamatos vezérlés jut a hajtó dugattyúhoz
Hali. A 122-esemen a kardán minden állásba megy. Azaz az ülés melletti átváltót mikor előre akarom nyomni, a felső kar mindegyik állásában megy. Kalapácsnyelet befeszítve nem áll meg. Mi ilyenkor a teendő?
Válasz T.f. #8142. hozzászólásáraKöszönöm a segítségeteket. Én akkor feleslegessen hézagolgattam....
Akkor ezek szerinte ez üzemszerűen folyamatosan forog, majd olajozgatom, csak kibír majd egy pár évet.
Az nem gond, hogy a 3X hézagolás miatt már kinteb áll 1 centivel a kis csapágy a nagy csapágy síkjától?
egyébként jól működik minden.
Válasz kertészke #8125 hozzászól
Szia . Nem ismerem a típust , ezért hozzászólni nem tudok , viszont a linkelt kezelési az 5211-é , e szerint nem kell hézag .
Válasz kertészke #8140. hozzászólásáraIgen igen tudom ezek mar a tlt re kezi. kuplungosak. Javitgatom ezeket a gepeket, ezert mertem mondani h valamelyiknel ven az e rugo.
Az enyémben két oldalt volt a tlt csapágyon 2 erős rugó.
de az csak a tlt csapágy gyámjára van erősítve.
A kis csapágynál nem volt semmi se elöl se hátul
Az enyémen a pedállal csak a menet kuplungot oldom szét.
Válasz kertészke #8137. hozzászólásáraHat mas csapagy is csak forog szoval.... Eloszor inkabb jarj utana h kapni e ezt a rugot. Es h a csotengelben ott e lehet a szeger helye
Válasz kertészke #8135. hozzászólásáraKerdezz ra. Mert most nem merem allitani 100 %ra h melyik majorban van de tuti h mar javitottam es volt ez a rugo kinyomoscsabagy ele van felszurva a csotengelyre rugo alatet szerger biztositek. Pedig ebben a azeriaban kell h legyen mert az oregebb tipusokban mellete van a rugo ket oldalrol. Azokban meg pedalrol mukodik a jaro es a tlt kapcsolo is.
Sajnos nem sikerült megoldani a problémát.
Nem értem hogy a menet kinyomó csapágyat (kisebbik csapágy) mi húzza vissza amikor felengedem a kuplungot?
Abba nincs rugó beleakasztva, a nagy csapágyon sincs réselés ami behatárolná...
nem értem hogy működik.
de hiába állítok a békákon hézagot, a kis csapágy egyre kijjebb csúszik, rá a békákra. már kb. 1 cm re lóg ki a kis menetcsapágy a nagy kardán csapágy síkjától, és a hézag mindig eltünik.
Sziasztok 5211em van most javítottuk fel a kuplungját.
Minden jól működik! menet kuplung, kardán kuplung minden szétold-összezár.
De a menet kinyomócsapágya folyamatosan forog.
Hiába állítok nagyobb hézagot a békákon. 3X is
csináltam hézagolást de a csapágy csak egyre kinteb jőn és folyton hozzáér a békákhoz. így folyamatosan forog mit lehet vele csinálni? így gondolom kiszárad és besül elég hamar nem?
A tavalyi Agritechnika kiállitáson debütáló két új Zetor trakiról azt gondoltam új saját fejlesztésű gépek. Pár hete olvastam valahol,hogy ez év márciusában kezdik meg a sorozatgyártását a Dél koreai TYM traktorgyárban.Rákeresve kiderült,hogy az új Hortus, és Utilix traktorcsalád nem más mint átmatricázott TYM gépek. Legalábbis nagyon úgy tűnik! A Zetor a TYM klónja lett!
Sziasztok 5211em van most javítottuk fel a kuplungját.
Minden jól működik menet, kardán minden szétold összezár.
De a menet kinyomócsapágya folyamatosan forog.
Hiába állítok nagyobb hézagot a békákon. 3X is
csináltam hézagolást de a csapágy csak egyre kinteb jőn és folyton hozzáér a békákhoz. így folyamatosan forog mit lehet vele csinálni?
Válasz Batta Sándor_43038 #8121. hozzászólásáraNagyon ötletes! Ezzel a megoldással még nem találkoztam! A kormányműnél lévő irány/erő vezérlő saját fejlesztés, vagy valamely későbbi típusról való?
Urak!
Az alany 8011 és még mindig a kardánnal szopok...
Eddig láb kapcsolóra működött,de kormány kapcsolóra nem.Szét lett szedve a hátúlja,mert eltörött az erőszabályzó tengelyen a kar.Össze lett rakva,minden működik faszán kivéve a kardán.Nem lehet bekapcsolni,egyszerűen nem lehet lenyomni a kart.Ki vettem a kardán részt hátulról.Így le lehet nyomni a kart,de a bordás végű tengelyt( 48) kapcsolásra kitolja.Ha vissza rakom a lamella soros egységet,megint nem lehet bekapcsolni.Mi a franc történhetett vele?
Válasz lorant90 #8114. hozzászólásáraMég semmi. Egybeállós a műhely. Jobb időben csináltatom, mert mi van ha kell másik blokk, vagy egyéb gépmunka...lehet a hf is generálos lesz(főtengely vszínű köszörülős)... Ha bent szedi szét, nem tud mást csinálni, míg ez bent van... Két darabban mivel mozgatod? A rakós mtz csak 1 tonnát tud...
Sokszor csúcsra van járatva a hely, nincs más praktizáló szerelő a környéken...
Szóval lassan be is iratom időpontra...
11611 hozzászólás
Válasz Batta Sándor_43038 #8161. hozzászólásáraSzlovakiàban olcsòbb!400 euro!!! +-

Válasz Z59-11dag #8124. hozzászólásáraSzölöskén 740euró+áfa (Drága)
Válasz Buvargabi #8159. hozzászólásáraMikor szèt van szedve a traki akkor szoktuk a körmöket beàllìtani ùgy,h a tlt körmök 50 mmre vannak a kuplungtol a menet meg 40 mmre.ez az alap,majd összetolàs utàn van finomìtva.
Válasz Buvargabi #8158. hozzászólásáraKöröm=bèka
Válasz kertészke #8157. hozzászólásáraVissza kène àllitani annyira,hogy a tlt csapàgyàtol 10 mmre legyen killyebb.szètesni nem tud a csapagy.a tlt csapàgyàt 2mmre àlitsd be a körmöktől.mink elektrodat szoktunk benyomni.hogyan àllìtottad be a körmöket mikor szèt volt szedve?
Válasz Buvargabi #8156. hozzászólásáraKöszi! Akkor nem idegeskedek,
Még annyi, hogy szerinted a menetcsapágy gond hogyha teljesen kilóg most már a nagy tlt csapágy síkjától? kb alaphelyzetben is az egész csapágy kilóg.
Vissza kéne játszani őket egy síkba?
Attól tartok ha kopik a kuplungtárcsa, akkor ez úgy működhet, hogy felszabályozza magát, és akkor még kijjebb csúszik, nehogy szétessen.
Válasz kertészke #8155. hozzászólásáraNem megy tönkre,a hidraulikusat nem tudod mashogy beàllitani.mink ìgy csinàljuk meloban is van 15 db zetorunk,mèg eggyet sem szedtünk szèt csapàgy miatt! No para!
Válasz Buvargabi #8154. hozzászólásáraKöszi a segítséget, de így hamar tönkre fog menni a járat kinyomócsapágy szerintem.
Akkor 10 mm beljebb (a motor felé ) kell állnia a menetbékáknak, a kardán békákhoz képest, ugye?
Válasz kertészke #8143. hozzászólásáraSemmi gond,h ha hozzàèr a csapàgy!a hidraulikus működteèsű mindig hozzàèr!ajàròkuplung körmeit mindig beljebb kell àllìtani 10 mmel!
Válasz Ricsi 85 #8152. hozzászólásáraJó tudni. Mi a jele ha lejön?
Válasz csoppika #8149. hozzászólásáraAz ulés alatti kart állo motornál kell kapcsolni akkor is óvatosan mert a seeger karika hajlamos lejonni a tengelyrol akkor meg szedheted 3 felé a traktort
Válasz buszsofőr #8150. hozzászólásáraKönnyen megy itt minden:-) Majd meglesem ha javul az idő.
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraHello nézd meg h a kormány alatt a kapcsoló müködik e ugyans azzal nyitod es csukod a szelepet
Nem megy könnyen a kar?
Válasz Ricsi 85 #8148. hozzászólásáraAlapjáraton hogy tudod kapcsolni az ülés mellett? Recseg?
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraHelo a kardán nekem is valamennyit hajt ha az ülés alatt be van kapcsolva a kar. Pneusej vetogépet vagy a Beckert lassan forgatja. Amikor elosszor bekapcsoltam a kardánját nekem is gyanús volt mert nem tudtam befeszített karoval megállítani. Azota is így megy
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraKapcsold be a kiskart az ülés mellett és állítsd le a gépet majd próbáld meg csőfogóval vagy valamivel megforgatni ha forog akkor jó egy hibalehetőség kilőve,,nincs összes ülve a lamella''.
Aztán próbálj rárakni valamit amit nehezebb megindítani pl fükasza
Fék üres majd hajtás helyzetbe
Hogy csak mikor hajtania kell akkor indul e el.
Aztán meg még érdemes volna mérni egy nyomást mindkét ágba hogy vezérel e ki nyomást és mennyit ha igen
Vagy szar a fékdugattyú tömítés és annyira leesik a nyomás hogy nem tud lefékezni 7.5-8 bár a minimum ha kevesebb dugattyútömités vagy szivattyú
Ha több jó a nyomás akkor
Vagy ki se vezérel
Vagy még esetleg folyamatos vezérlés jut a hajtó dugattyúhoz
Válasz csoppika #8145. hozzászólásáraNem akartam ezzel kardánozni, de a bejáratáshoz majd szükség lesz rá...
Hali. A 122-esemen a kardán minden állásba megy. Azaz az ülés melletti átváltót mikor előre akarom nyomni, a felső kar mindegyik állásában megy. Kalapácsnyelet befeszítve nem áll meg. Mi ilyenkor a teendő?
Válasz kertészke #8143. hozzászólásáraNem tudom , de szerintem vissza kellene állítani a kiindulási állapotra .
Válasz T.f. #8142. hozzászólásáraKöszönöm a segítségeteket. Én akkor feleslegessen hézagolgattam....
Akkor ezek szerinte ez üzemszerűen folyamatosan forog, majd olajozgatom, csak kibír majd egy pár évet.
Az nem gond, hogy a 3X hézagolás miatt már kinteb áll 1 centivel a kis csapágy a nagy csapágy síkjától?
egyébként jól működik minden.
Válasz kertészke #8125 hozzászól

Szia . Nem ismerem a típust , ezért hozzászólni nem tudok , viszont a linkelt kezelési az 5211-é , e szerint nem kell hézag .
Válasz kertészke #8140. hozzászólásáraIgen igen tudom ezek mar a tlt re kezi. kuplungosak. Javitgatom ezeket a gepeket, ezert mertem mondani h valamelyiknel ven az e rugo.
Az enyémben két oldalt volt a tlt csapágyon 2 erős rugó.
de az csak a tlt csapágy gyámjára van erősítve.
A kis csapágynál nem volt semmi se elöl se hátul
Az enyémen a pedállal csak a menet kuplungot oldom szét.
A tlt kuplungjának baloldalt van egy karja.
Válasz kertészke #8137. hozzászólásáraHat mas csapagy is csak forog szoval.... Eloszor inkabb jarj utana h kapni e ezt a rugot. Es h a csotengelben ott e lehet a szeger helye
Válasz kertészke #8135. hozzászólásáraKerdezz ra. Mert most nem merem allitani 100 %ra h melyik majorban van de tuti h mar javitottam es volt ez a rugo kinyomoscsabagy ele van felszurva a csotengelyre rugo alatet szerger biztositek. Pedig ebben a azeriaban kell h legyen mert az oregebb tipusokban mellete van a rugo ket oldalrol. Azokban meg pedalrol mukodik a jaro es a tlt kapcsolo is.
gondolom akkor újra szét kell húzni, így meddig bírhatja a csapágy? lehetséges hogy 1 szezont kibír?
gondolom akkor újra szét kell húzni, így meddig bírhatja a csapágy? lehetséges hogy 1 szezont kibír?
ezt most nem mondod komolyan....
hétfőn rákérdezek, hogy tényleg lehet-e ilyet kapni. Amikor széthúztuk nem volt benne ilyen.
Válasz kertészke #8132. hozzászólásáraEzeknel a fajtaknal a kinyomi csapagy ele van teve egy nyomorugo ami visszanyomja a csapagyat.
Sajnos nem sikerült megoldani a problémát.
Nem értem hogy a menet kinyomó csapágyat (kisebbik csapágy) mi húzza vissza amikor felengedem a kuplungot?
Abba nincs rugó beleakasztva, a nagy csapágyon sincs réselés ami behatárolná...
nem értem hogy működik.
de hiába állítok a békákon hézagot, a kis csapágy egyre kijjebb csúszik, rá a békákra. már kb. 1 cm re lóg ki a kis menetcsapágy a nagy kardán csapágy síkjától, és a hézag mindig eltünik.
Így hogy folyamatosan forog menyit fog kibírni?
Válasz kertészke #8130. hozzászólásáraMajd írd meg, mi volt...
igen olajos. ma beszéltem telefonon egy hozzáértővel, valószínűleg megvan a megoldás. Ma meg is próbálom megnézni, ebben a "szép időben"
Válasz kertészke #8128. hozzászólásáraOlajos kuplung?
Sziasztok 5211em van most javítottuk fel a kuplungját.
Minden jól működik! menet kuplung, kardán kuplung minden szétold-összezár.
De a menet kinyomócsapágya folyamatosan forog.
Hiába állítok nagyobb hézagot a békákon. 3X is
csináltam hézagolást de a csapágy csak egyre kinteb jőn és folyton hozzáér a békákhoz. így folyamatosan forog mit lehet vele csinálni? így gondolom kiszárad és besül elég hamar nem?
smile cowboysmile sad
A tavalyi Agritechnika kiállitáson debütáló két új Zetor trakiról azt gondoltam új saját fejlesztésű gépek. Pár hete olvastam valahol,hogy ez év márciusában kezdik meg a sorozatgyártását a Dél koreai TYM traktorgyárban.Rákeresve kiderült,hogy az új Hortus, és Utilix traktorcsalád nem más mint átmatricázott TYM gépek. Legalábbis nagyon úgy tűnik! A Zetor a TYM klónja lett!


olyan mintha a munkahenger folyamatosan korigálná a hézagot amit beállítok, nem tudom mit lehet ezzel kezdeni..
Sziasztok 5211em van most javítottuk fel a kuplungját.


Minden jól működik menet, kardán minden szétold összezár.
De a menet kinyomócsapágya folyamatosan forog.
Hiába állítok nagyobb hézagot a békákon. 3X is
csináltam hézagolást de a csapágy csak egyre kinteb jőn és folyton hozzáér a békákhoz. így folyamatosan forog mit lehet vele csinálni?
Válasz némedi #8122. hozzászólásáraHol vetted, mennyi az ára?

Válasz némedi #8122. hozzászólásáraGyári szett
Válasz Batta Sándor_43038 #8121. hozzászólásáraNagyon ötletes! Ezzel a megoldással még nem találkoztam! A kormányműnél lévő irány/erő vezérlő saját fejlesztés, vagy valamely későbbi típusról való?
Zetor 6045 szervo beépítve



Zetor 6045 szervo beépítve
Válasz lorant90 #8118. hozzászólásáraAkkor ez valami kisegítő lehet, hogy még mindig rajta van...
Válasz csoppika #8117. hozzászólásáraKukorica vetes, sorkozmuveles
Válasz lorant90 #8107. hozzászólásáraEz mit dolgozik sorművelős szettel?
Urak!

Az alany 8011 és még mindig a kardánnal szopok...
Eddig láb kapcsolóra működött,de kormány kapcsolóra nem.Szét lett szedve a hátúlja,mert eltörött az erőszabályzó tengelyen a kar.Össze lett rakva,minden működik faszán kivéve a kardán.Nem lehet bekapcsolni,egyszerűen nem lehet lenyomni a kart.Ki vettem a kardán részt hátulról.Így le lehet nyomni a kart,de a bordás végű tengelyt( 48) kapcsolásra kitolja.Ha vissza rakom a lamella soros egységet,megint nem lehet bekapcsolni.Mi a franc történhetett vele?
Válasz lorant90 #8114. hozzászólásáraMég semmi. Egybeállós a műhely. Jobb időben csináltatom, mert mi van ha kell másik blokk, vagy egyéb gépmunka...lehet a hf is generálos lesz(főtengely vszínű köszörülős)... Ha bent szedi szét, nem tud mást csinálni, míg ez bent van... Két darabban mivel mozgatod? A rakós mtz csak 1 tonnát tud...
Sokszor csúcsra van járatva a hely, nincs más praktizáló szerelő a környéken...
Szóval lassan be is iratom időpontra...
Válasz lorant90 #8113. hozzászólásáraTiéddel mi a helyzet?
Válasz csoppika #8112. hozzászólásáraPar eve huvelyeztem, meg fej volt rajta cserelve szoval most arra nincs szukseg.