Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 407 Ft USD 392 Ft CHF 433.28 Ft GBP 489.48 Ft

Fórum

Zetor traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-08 20:36:36

Kedvencekhez Segítség

11599 hozzászólás
#8049 fendt309
2018-02-05 21:06:00

Válasz T.f. #8049. hozzászólásáraÉrtem - köszönöm a választ!
Jaaa...még egy: ha a külső kört (ami megy a gyors csatlakozóhoz) osztom meg, az nem járható út?

#8048 T.f.
2018-02-05 21:02:12

Válasz fendt309 #8048. hozzászólásáraA ZETOR-CRYSTAL hidraulika rendszere soros jellegű . A túlnyomás szelep bent van a fedél alatt , ha nincs vezérelve egyik kör sem akkor szabadon visszafolyik a géptestbe.Ez a "visszafolyó" olaj van kivezetve a többinél és erre lehet a további körök útváltóit felfűzni.
Ha a szivattyú után útváltót teszel akkor az átváltáskor kialakuló nyomás szétnyomja a szivattyút , ha sima "T" elosztót , akkor nem alakul ki a nyomás .

#8047 fendt309
2018-02-05 20:45:58

Válasz T.f. #8047. hozzászólásáraHa a szivattyú nyomóágát megbontjuk, akkor sem lehet megoldani?

#8046 T.f.
2018-02-05 20:35:34

Válasz fendt309 #8045. hozzászólásáraHa eredeti a hidraulika fedél akkor nem , csak ha át van cserélve az 1-es fedelére ( a kockaszelepből nincs kivezetve a nyomás a 0-ásnál )

#8045 zsoltiJD 50es
2018-02-05 20:32:05

Zetor Forterra 11641 traktorol vélemények ??

#8044 fendt309
2018-02-05 20:17:42

Válasz T.f. #8044. hozzászólásáraA 0-ást is lehet bővíteni, Nem?

#8043 T.f.
2018-02-05 20:10:51

Válasz greenhorizont #8042. hozzászólásáraTalajmunkánál jó , a bálázásnál lehet gond , hogy nagyon alacsony a hasmagasság .Nekem szántásnál a vonóhorgot le kell vennem , hogy ne húzza a csutaszárat össze . Azt gondold még át , hogy a 0-ás eredetileg egy kivezetett hidraulika kört tud , az 1-es és az az utániak kettőt ,de itt ha kell még bővíthető .
Stabilnak stabil ( én is dombos területen gazdálkodom , van 17% feletti oldallos területem is) , a kaszával nem lesz gond.A sodró és a borona nem igazából a Zetor munkaeszköze .

#8042 greenhorizont
2018-02-05 19:52:11

Nagy elvárásaim nincsenek, kb 100lóerő, nagy önsúly, összkerék hajtás, gazdaságos fenntartás. A komfort nem számít, kemény nevelést kaptam :)

#8041 greenhorizont
2018-02-05 19:48:49

Köszönöm a válaszokat! Elsősorban gyepgazdálkodásra kellene. Egy 50es és egy 82es Mtz-m van de szeretnék egy nehezebb és erősebb gépet, h nagyobb területteljesítményű kaszát, sodrót, boronát használhassak. A 82es mtz elég instabil tud lenni egy nagyobb kaszával az én dombos területeimen, a bálázómmal is éppenhogy elbír, cserélni szeretném. Ettől az évtől pedig talajmunkába is fognék, oda már végképp gyenge a gépparkom...

Nincs profilkép
#8040 Dzsanosi
2018-02-05 17:38:43

Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraGyengélye a nyúl/béka fokozat de jól kell használni és sokat bír
Másik a váltó szivattyú ha nincs visszajelző érdemes rakni bele órát aztán ha gyengül időben csere és akkor nem fog sokba kerülni.
Szereti a törődést és a minőséget
Időben szerviz és jó minőségű olajat motorba váltóba

Nincs külön hidraulika tartálya így nem jó akaszgatni mindenki után mindent pl pótkocsit billenti MTZ utánna te stb keveredik az olaj romlik a minősége
Hidegen ne bántsa se a motort se a váltót

Én meg vagyok vele elégedve igaz lehet már régi és elférne benne némi komfort
De ár érték arányban nagyon jó
Pl egy MTZ 892 vagy 952 sose fogja tudni verni teljesítményben és 2-3szor annyiba kerül
Költeni mindegyikre kell azt tudni kell
És kb árba majdnem egyezik az mtzvel
Nyáron elbirbá a klímát aza nagy fülke mert piszok meleg tud lenni benne

#8039 T.f.
2018-02-05 17:23:50

Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraSzia .
Leírhatnád milyen munkára szánod , ill. milyen elvárásaid vannak a géptől .
Ettől függetlenül alapból a ZETOR-CRYSTAL széria inkább talajmunkára való mintsem szaladgálósra .
A 0-ás sorozat már 40 év körüli , én inkább az 1-es sorozatot nézném , főleg , hogy ott már néhány típushibát orvosoltak a 0-áshoz képest.
Típushibája a váltóhidraulika gyengesége miatt a nyomatékváltó komplett tönkre menetele, ill. az első híd királycsapszegpersely kopása miatti bölcső csere .
A váltó mechanikus része és a véglehajtás szinte örökös.
A motor sokat kibír , de ez erősen használat függő.

#8038 Gepi
2018-02-05 15:03:49

Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraNe kupectől vegyed és ne valami tsz szökevényt vegyél amit úgy legoztak össze. Ne hogy úgy jár mint Csoppika akinek valami öszvért sikerült szereznie.

#8037 greenhorizont
2018-02-05 14:25:57

Sziasztok! Zetor vásárlás előtt állok,12045 crystalt nézegetek. Még nem volt Zetorom, mire kell figyelnem, illetve mik a gyengeségei és az erőssége i ennek a típusnak. Köszönöm a segítséget, szép napot!

Nincs profilkép
#8036 Sk Laci
2018-02-04 17:54:44

Válasz lala #8036. hozzászólásáraÍrjál privátban, úgy majd viszaküldömsmile wink

Nincs profilkép
#8033 Sk Laci
2018-02-04 09:58:15

Válasz lala #8032. hozzászólásáraNekem megvan a Forterra sorozaté. Claszikus Forterra és a HSX. Ami infóm van, HD-t csak ősztől fognak gyártani, adig csak raktárkészletről. A HSX-re fogják rakni a rugózot futómüvet, amit edig csak a HD-ben volt elérhető. Anyit tudok, valamelyik kiseb modelek is ideiglenesen leálnak a gyártáson. De hogy mi jó eben, azt nem tudom.

Nincs profilkép
#8032 noressz
2018-02-04 09:22:51

zetor proxima 120 hs

Nincs profilkép
#8031 lala
2018-02-02 09:13:50

nincs valakinek aktuális zetor árlistája?

Nincs profilkép
#8030 lala
2018-02-02 09:13:49

nincs valakinek aktuális zetor árlistája?

Nincs profilkép
#8029 Dzsanosi
2018-01-31 19:53:35

Mennyit nyom a gyári cseh turbó a crystalon ??
Csak mert nekem holset turbó jött be az udvarrasmile laugh aztán nehogy túl sokat nyomjon véletlenül

#8028 csoppika
2018-01-28 21:07:17

Válasz T.f. #8028. hozzászólásáraHaver szerint a 30V még nem gond... Majd még úgyis járatgatom, oszt lefigyelem...

#8027 T.f.
2018-01-28 20:39:00

Válasz csoppika #8027. hozzászólásáraHa a feszültség felfelé ugrál akkor a szabályzó a gond , a szénkefe ill. a csúszógyűrű hibája a töltés kimaradását okozza .
Én MTZ-nél gumigyűrű hiba miatt volt hogy teljes sort kihúztam (kihúzás előtt jelölve), gond nélkül visszament a helyére . Egy gyűrű volt a gond , de sok volt a víztérben az üledék , így viszont ki lett takarítva a blokk. A hüvelyek szinte újszerűek voltak .

#8026 csoppika
2018-01-28 10:08:01

Válasz T.f. #8025. hozzászólásáraKöszi.
A töltésem a 28V ról néha felkalimpál 30-ra... Ez is lehet szénkefe? Nekem a kombájnon van a magneton 24V...
A csepegés helyét jó volna tudni, hátha látok vmit a hibából. Legalább a kihúzandó hüvelyek számát meg tudom saccolni... Egynél többet úgysem húz ki a szerelő generál nélkül, mert ugyanúgy nem tudja visszatenni...

#8025 csoppika
2018-01-28 10:01:01

Válasz lorant90 #8024. hozzászólásáraNem szürkül, mert a vizet minden meló után leengedem... Fagyállóból kb 24 óra alatt 2-3 deci lement... Vízből kevesebb, de 1-1.5kg tömítő után is... A "kedves" eladó lehet 5 kilóval tömítette el annak idején...smile cursing (hogy fagyállózásig tartotta magát)
No meg folyamatosan gőzöl ha meleg a motor...

#8024 T.f.
2018-01-28 07:47:45

Válasz csoppika #8006. hozzászólásáraSzia. Az emlegetett MTZ parkolón van.
A Zetorokon nálam nem eredeti generátor van .
Ha a töltés ugrál , azt ált. kontakt hiba okozza , legvalószínűbb a szénkefe vagy a csúszógyűrű kopása. A szabályzó állandó , stabil tünetet okoz.
A karter levételekor az alátámasztást a kuplungház és a váltó összecsavarozásánál célszerű elhelyezni , ott van kereszt öntvény belülről .
A karter levételével az esetleges blokk hibát a hüvelykihúzása nélkül nem látod meg , csak a víz csöpögésének a helyét.

Nincs profilkép
#8023 lorant90
2018-01-28 07:31:42

Válasz csoppika #8022. hozzászólásáraMekkora az a vizmennyiseg ami lemegy olajba? Megszurkul az olaj?

Nincs profilkép
#8022 buszsofőr
2018-01-28 05:31:20

Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraA helyi jrd-be a 161es kb 10ev utan adta meg magát AZ olajnyomása melegen teligázon 2 alapgázon 0 volt szoval a tiedbe kár bolygatni


#8021 csoppika
2018-01-27 23:54:40

Válasz lorant90 #8021. hozzászólásáraFel lesz, mivel a tyukudvarban nem generálozunksmile sweatdrop
És korántsem biztos, hogy lesz idő beszorítani az ütemtervbe a szerelőnél. Arra vagyok főleg kíváncsi, hogy kell-e donor blokkot szereznem... Nehéz lenne megfelelő áron, mert mindenki tökéletes bontott motort árul...smile sweatdrop

Nincs profilkép
#8020 lorant90
2018-01-27 23:22:15

Válasz csoppika #8020. hozzászólásáraTokeletes munkak bejaratas gyanant. A nagyobb terheles mellet kicsit ovatosabban es semmi gond nem lesz. Csak ha mar leveszed a kartert es megneszeled a huvely menti csepegest akk mar nem lesz felteve a karter.

#8019 csoppika
2018-01-27 23:09:21

Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraHa kikalkulálom, hogy van-e rávaló. Most tavasszal kell generáloztatnom. Van 2-3 ha rétem, amit nem kaszálok, no azt le tudnám ezzel szárzúzózni egy 1.60-as zúzóval bejáratás gyanánt(mondjuk a kardánt nem próbáltam, terheléskor megy-e...) Ha sikerül nekem learatnom, akkor még 18ha szalma rend szétdobatás rendterítővel, majd lezúzás az 1.60-as szalma zúzómmal... Ez talán lesz 30-50 üzemóra... Utána már csak a nehéz tárcsával meg a lazítóval tudom használni...

Nincs profilkép
#8018 lorant90
2018-01-27 23:06:42

Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraSok kulombseg van motor meg motor kozt. Havernak 83 as gyartasu 12011 van 8701 es motorszammal. Kozpoti kenyesu adagoloval olyan kis szolid hangja van de megy nincs vele gond igaz mar huvelyeztem de o olyan smile lol. Az enyemben 8601 es tipusu mogor van igaz mar at van csinalva kozponti kenesu adagolo van rajta de mindig kemenyebb haraposabb hangja volt. Es mintket kipifogo kivan herelvesmile lol

Nincs profilkép
#8017 lorant90
2018-01-27 23:02:24

Válasz csoppika #8016. hozzászólásáraUccu neki ha mar lent a karter smile biggrin

#8016 csoppika
2018-01-27 23:01:11

Válasz csoppika #8016. hozzászólásáraA hangja sem az az igazi... Bár nem tudom a kipuff mennyit tesz. De mentem pár éve egy lepukkant, de harapós motorú 12011-essel, annak kellemes duruzsolós hangja volt...smile biggrin

Nincs profilkép
#8014 lorant90
2018-01-27 22:27:21

Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraTapostunk mar gepet evekig 4-1 bar kozti olajnomyassal vartuk mikor adja meg magat de meg mindig birja. Ha fekete a fust az a sok uzemanyag ha kek akk olaj. En emiatt huvelyeztem mer szegeny mar csak fustolt de nem birta a munkat. Aztan jott az adagolo.

#8013 csoppika
2018-01-27 22:21:08

Válasz lorant90 #8013. hozzászólásáraNos, szerintem ez az alsó elfogadott határ...smile sweatdrop
A nagyobb probléma az erő(összehasonlítási alapom nincs) és az olajfogyás... Ha dolgozok vele, füstöl rendesen...

Nincs profilkép
#8012 lorant90
2018-01-27 22:16:44

Válasz csoppika #8012. hozzászólásáraMeglatod milyen rajta a szivo kosar mennyore sok rajta a karbon. En ilyenkor altalaban azt kitakaritom. Most pontosan nem tudom a tomites vastagsagat 1mm koruli. Akk az olajnyomassal nincs gond az megfeleo.

#8011 csoppika
2018-01-27 22:11:51

Válasz lorant90 #8011. hozzászólásáraMiért venném le? Vagy ha leveszem, látni esetleg rajta, ha kopott? 15-40 olaj, hidegen 5 bar, melegen 2.8-3.5, milyen kedve van... Bár az olaj fogy, úgyhogy szerintem kuka a hüvelysor...
Olajpumpánál a tömítés vastagsága mindegy? (meghajtó foghézag miatt esetleg, nem tudom, hol megy bele az olaj...)

Nincs profilkép
#8010 lorant90
2018-01-27 21:59:08

Válasz csoppika #8010. hozzászólásáraHat ha leveszed az olaj pumpat akkor oda is kell pakolas,de ha csak a karter akk mas nem kell

#8009 csoppika
2018-01-27 21:55:56

Válasz lorant90 #8009. hozzászólásáraNo akkor beszerzek egy karter tömítés készletet. Már ha van külön... Valami extra tömítés van ott még? (mtz-nél pl gumi félkarikák vannak elöl-hátul)

Nincs profilkép
#8008 lorant90
2018-01-27 21:41:23

Válasz csoppika #8008. hozzászólásáraMindenki maga tudja, en igy szoktam nem 1x nem 2x. De ha ragaszkodik a tamasztasho akk a kupluhgaz alatt emelo es egy erosebb deszka. De felesleges.smile whistling

#8007 csoppika
2018-01-27 21:33:35

Válasz lorant90 #8007. hozzászólásáraNos a szerelőm nem ennyire bátor... Azt mondta, hogy mivel ez az alváz is, alá kell támasztani elöl hátul...

Nincs profilkép
#8006 lorant90
2018-01-27 21:22:24

Válasz csoppika #8006. hozzászólására Az a bizonyos karter..eleg nehez dög. En csak siman le ulok melle valamire ala a terdeket es leeresztem. Aztan mehet be a viz es lehet leselkedni smile thumbup

#8005 csoppika
2018-01-27 21:13:05

Válasz T.f. #8005. hozzászólásáraEgy MTZ-t kivéve...vagy az már meghalt?smile biggrin
Nálad a Zetorokon magneton generátor van? Neked milyen külsőre a fesz szabályzó rajtuk? Mint amit belinkeltem? Ha a feszmérő néha bekalimpál, az fesz szabályzó, ugye?
A karter levételhez hol szokod alátámasztani a hasát? Gondolom nem betonos placcon (meg szabadban) ne álljak neki... Végére kéne járnom a hűtővíz fogyásnak, de a körzeti szerelő el van havazva mindig... Legalább azt el kéne döntenem, hogy a víz honnan jön(eldobandó a blokk, vagy nem...)smile sweatdrop

#8004 T.f.
2018-01-27 20:14:18

Válasz bolha1112 #8004. hozzászólásáraENI Szigma 15w40
http://webshop.axial.hu/kenoanyagok/motorolaj-haszongep-jarmuvekhez/eni/i-sigma-performance-e3-15w-40-20l-mot-ol-i-sigma-p-e3-15w-40.html
Nálam MTZ-be , Zetorba egyaránt.

Nincs profilkép
#8003 bolha1112
2018-01-27 19:52:28

Sziasztok! Zetor Crystal 16145-höz motorba ki milyen olajat javasol/használ? smile surrender

Nincs profilkép
#8002 Dzsanosi
2018-01-27 19:36:19

Válasz T.f. #8002. hozzászólásáraAz egyik kolegám azt mondta hogy épített már át többet is és megéri kevesebb lesz a fogyasztása dinamikusabb lesz
Dugót
Porlasztó csúcsot amúgy is cserélnem kell adagoló turbó már van
A csonkokat kéne megszerezni még hozzá
Aztán nem akarok nagyobb dolgokat utánna mint ami van hozzá csak nem kell kinlódnia vele így a váltót se kell félteni elvégzett
Ugyan úgy marad neki a 3mas váltva forgó meg a 3.2 tárcsa ... Csak vigabb lesz kissebb hektár fogyasztással
Meghát nem menjen már pocsék a turbó meg az adagoló ha már van smile laughsmile laugh
Ne hagyjam már tovább porosodni a polcon
Holset turbó kb 10 üó mikor lecserélték amin volt beszart ami rajta volt utánna meg eltörte a főtengelyt oszt kinézett a blokkon így ez rámmaradtsmile laugh
Azért köszi a tanácsot

#8001 T.f.
2018-01-27 19:20:09

Válasz Dzsanosi #8001. hozzászólásáraSzia.
Visszaolvastam a problémádat . Egy-két gondolat a témában . Én anno egy 12145-öt terveztem átépíteni , ahhoz jártam körül a témát.
A motor forgattyús része és a hengerfej cikkszámok szerint megegyezik.
Variálni kell viszont :
-hűtő
-levegő csövek esetleg a levegő szűrő (turbósban nagyobb van)
-ÜZEMANYAG TARTÁLY
-kipufogó oldali gyűjtő öntvény a turbóval
-átvezető alu öntvény a turbótól (ez miatt kell másfajta tank)
-szívó csonk
-turbó olajzás a VISSZAFOLYÓ ággal
-KORREKTOROS adagoló
-TURBÓS porlasztó csúcs
Nálam elmaradt az átépítés , lett egy nagytesó a 12145 mellé .
A váltó témához. A 4 sebességes váltót nem célszerű 140 Le fölé beépíteni , de a lengyeleknél még 155 Le-vel is forgalmazták . Használattól is függ mit fog bírni.
Javasolnám nézd át a katalógust a különbségek
szempontjából.
Sajna 16045 (14045) katalógust nem ismerek.
Ez a 12145-16145-é.
https://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor/ur-ii-crystal-major/8111-16145/rejstrik-29/kl-ukova-skrina/?p=11
Sok sikert !

Nincs profilkép
#8000 Dzsanosi
2018-01-27 18:24:03

Valakinek véletlenül nem kallódik fölöslegesen turbós szívó és kipufogó torok
Vagy esetleg valami olyan elérhetőség akinek volna

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Trump feladta a leckét a mexikói szarvasmarhatartóknak
Pedig az USA feloldotta a mexikói szarvasmarhaimport tilalmát.
Még bővülhet a hazai napraforgó-termesztés, érdemes belevágni
Benzines 4T Meghajtó Motor, 420cm³/15Le Vízszintes tengelyű 25mm, dupla ékszíj tárcsával * EuroMotor M61-190F * Lapvibrátor, Aggregátor stb.
Benzines 4T Meghajtó Motor, 420cm³/15Le...

114.990 Ft

E-golf magánszemélytől eladó
E-golf magánszemélytől eladó

5.500.000 Ft

New Holland TD95
New Holland TD95

6.300.000 Ft

New Holland TH7.42 Elite - 0%Áfa-Leszállítva
New Holland TH7.42 Elite -...

26.350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]