Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz LovasTomy #232. hozzászólásáraIgen az elejére megy az orrbetét.
Holnap csinálok róla képet.
Az orrbetét folytatása egy vágóél.
Ami a fügőleges részszig tart.
Válasz rtamas1976 #230. hozzászólásáraAkkor erre előre meg az alsó előre álló részre megy lapjaval kopó anyag? Vagy köröm vagy minek nevezzem? Vagy csak így naturba megy és kész?
Válasz rtamas1976 #228. hozzászólásáraNa ez már fajin! 5késes?kés formája, mérete lenne a lényeg, vázát már majd össze hozzuk,késről nincs el képzelésem! Ha le rajzolod megköszönöm!
Válasz LovasTomy #227. hozzászólásáraÉn ezt most vettem.
A régit eladtam
Holnap megkérdem a lakatos műhelyben láttam ilyen kést vágtak
Lerajzolva biztos levan csak méretzés digitalizálva van. És nemboztos hogy látható a rajzon.
Ha nemlátható lerajzolom neked.
Válasz rtamas1976 #226. hozzászólásáraGondolkozom kellene egyet csinálni, 3késeset akkor, megvenni elég drága, nagyja anyagot szerintem be tudom szerezni jó áron, késről nincs rajzod, méretekkel? Vagy képed? Mondjuk arról nem tudok méreteket
Válasz LovasTomy #223. hozzászólásáraMivel a gyári max fordulat 1800f/p
1500-1600f on gyengébb munkát megcsinálja. Ha szántunk vagy lazítózunk 1600-1700al. De úgyis ottkell használni ahol kisimul és nemerölködik.
Válasz rtamas1976 #221. hozzászólásáraNem dehogy, csak számolgatom a várható kiadást, meg hogy egyáltalán érdemes e, vagy hagyni kellene úgy a francba aztán kaszálni szenanak!
Válasz rtamas1976 #219. hozzászólásáraKb 200liter /ha megy a permetező, ahogy most van, akkor az meg felel erre is így!
Akkor egy 4-500liter nafta el megy az 5hektarra mire el van vetve, esetleg hengerezve
Válasz LovasTomy #218. hozzászólásáraAtól függ mennyire van belőve a permetező.
Gondolom a permetlé mennyiségre gondolsz?
Gázolaj fogyasztás az relatív.
Mire eltudsz vetnibele az technológiától függ.
Tarcsa kb8l/ha szántás 30-40l mivel gyeptörés mire elveted 70-80literrel számolhatsz / ha
Válasz rtamas1976 #213. hozzászólására200liter/ha ? Nem vágom, eddig csak lucernasaim voltak, meg rétek, de mivel a bála piac halott, fel kell törni belőle
Válasz LovasTomy #212. hozzászólásáraHagyd, fakadjon meg.
5l glifozát 5lnitrosol 2dl mosogatószer./ha
14napot várjvele és utána műveld.
Tárcsa majd lazító és mehet a búza.
Válasz rtamas1976 #211. hozzászólásáraNem nem, közben a telefonom is tönkre ment, most tudtam újra be lépni! Megérkezett a cd is, köszönöm mégegyszer! A tekerő azóta sem mozdul, hiába fújtam alá, hiába kopogtattak! Úszó azóta se került elő pedig egyre közelebb a szántás!
Egy olyan kérdés 4,5ha 7éves lucernát szeretnék tárcsazni, egy 2,5méteres X tárcsával! Mennyi gázolajjal készüljek?
Válasz rtamas1976 #200. hozzászólásáraSemmi gond, majd fel adjátok ha az időd engedi, nem életbe vágóan sürgős, egyenlőre pihen a gép ugyis, igen, megnéztem fülke előtt van a hidraulika tartály, kis ajtot kell fel nyitni, de akkor a váltó olajszintet hol nézem meg?
Válasz Jóskabáttya #202. hozzászólásáraAz a baj ,hogy elmúlt felettük az idő!
Alkatrészt vadásznikell, és ha vanhozzá azsem eredeti! Ezért váltottam.
Volt 303as és323á is. A 323as 10évig megvolt. Jóállapotú volt. Megvolt minden eredeti felszerelése. Egy igazi igáslóvolt.
Én nembánom a váltást.
A zetorhoz van minden, olcsó is hozzá.
Megbízható alacsony fogyasztású masina.
Egyedüli problémám vele az,hogy lassú.
25km/h egy örökké valóság szállítani vagy vonulni.
A hidraulikája szintezős, ezis mellette szól.
Fillérekért megvenni a zt megéri, de sokpénzt adni érte nemszabad!
Válasz rtamas76 #191. hozzászólására10 évig hajtottunk egy 303-ast, Németországból inportáltuk, a mexiko cirkusz vontatója volt.
Vettünk hozzá egy gyári 4 es kmf ekét, azt a közép kötöttben vigan vitte. Azért csak egy 100 lovas ifa motor hajtja, és már 1800 on le is adta, a fülke nagyon kényelmes, a kezelő karok a kormány a pedálok, a nyitható tető mind supi volt.
Hibái: a kuplung pedál érzéketlensege, kompresszor, gyengus az ifa önindító, a kuplungkinyomó nem emlékszem 3 db kar, azt rendszeresen megette. Gyenge fékek a viszonylag nagy tömeg és sebességhez képest.
Aratáskor az elakadt mtz+mbp szerelvényt úgy szedtem ki a dzsuvából mintha sinen húznám.
Abból ültem át egy JD4630 ba. De megbántam hogy eladtam, most is meglenne a helye a gazdaságban.
Válasz LovasTomy #199. hozzászólásáraSzia ! Megzavarodott a telóm , újrakellet regisztrálni.
Bocsi de nemlett feladva lemez holnap hátha lesszrá idő.(aratunk)
Ahidraulika tartály úgyvan rajta mint az mtzn.
Ugyanúgy felnyitod a motorháztetőt és a fülke előtt alatt van.
Ha ott nincs akor az 323as nagyfülkés.
Ottis van tartály de a jobboldalon a fülke alatt.
Válasz rtamas76 #198. hozzászólásáraHidraulika meg a válto olaj ebbe nem egyben van? Vagy valamit nagyon félre tudok? Hát adták hozzá a 4es ekét, de hát ha nem ugy viszi ahogy kell,, majd le kerül róla egy fej! A főpróba tárcsával meg ekével egy 5ha-os 2017ben vetett lucernás lesz, miant lesz olyan csapadék miután érdemes talajmunkát csinalni
Válasz LovasTomy #197. hozzászólására80w90 hajtómű
A hidraulikába motorolajat használtam. Az mtzbe is azkell így nemkeveredik!
A váltó gyengepontja a felsősor utolsó fogaskereke.
Azt egyszerű megnézni.
A csoportváltót 1 vagy2be (amelyiken a hátramenet van) beteszed és elindulsz ha zörög akkor az a baj.
Kiszokott törni a fog.
Ezért nemkell eröltetni a 4es ekét. Inkább gyorsabban nenni mint eröltetni.
Válasz LovasTomy #192. hozzászólásáraAz mtzét bármikor megeszi taljon.
100le a 303 kb5.3tonna
Én 3as ekével használtam
3késes lazítót 50-60cm en elhúzta.
Ami gyenge az erdeti szervószivattyú meghajtója.
A gumiharang a kuplungon.
A váltó ha nemzörög nemlessz vele baj.
A vàtóolajra figyelj.
Inkább többlegyen benne.
Híg olajat nemszabad belerakni.
A motor azmeg ifa.
Válasz LovasTomy #190. hozzászólására303 -as nem de 323-asom volt. Azon a rudazatos erő-helyzetszabályzó mechanizmusának "0" pontját állította, vagyis, hogy meddig engedje le, illetve milyen vonóerőnél kezdjen emelni.Ha a tekerős előválasztó helyzetszabályzás állásban van, ezzel állítod be azt a pontot, ameddig úszóban lemehet. Tehát ha ezt a kart húzod hátra elkezd emelni finoman szabályozható módon, előretolva lassan teszi le a munkaeszközt és addig ameddig beállítottad.Lehet emelni, a három kar egyikével is de azzal gyorsan.Ha azt kart úszóba teszed lelenged , de csak az oldalsó karral beállított magasságig. Ha jól emlékszem van rajta egy tekerős gomb, ami egy fojtó, azzal a süllyesztési sebességet lehet beállítani.Nekem a 323-ason jól működött az erő-helyzetszabályzás, pedig a rudazatot én csináltam rá egy másikról másolva, mert az enyémen nem volt meg.
Válasz rtamas76 #191. hozzászólásáraIgazábol pont erre szeretném használni, ezert vagyok bajba az uszo állással, szántáshoz nagyon kellene! Mindenki mást mondd rola, valaki azt mondja jó, valaki azt mondja egy 82es mtz-től nem tud többet, mondjuk azert ezt nem akarom el hinni, több LE sokkal nagyobb súly, difizár elől hátul! Egy 4es ekével egy 320as X tárcsával vettem! Még egy lazito jo lenne hozzá, minden más munka meg maradna az mtz-re
Válasz LovasTomy #189. hozzászólásáraNemtartozol semmivel.
Annyit megért.
Lazítózni ,szántani , tárcsázni jóvele.
Volt egy 952.3 mtz jógépvolt céges csak én használtam
Voltmikor kihoztam a cégtől
A zt megette bármikor.
Válasz buti #186. hozzászólásáraAz a hátsó kar lenne? Amit traktor hosszirányába lehet mozgatni, szoval előre hátra? Azt kb félig lehet előre tolni, ott meg akad, addig viszont nagyon könnyen mozog
Válasz rtamas76 #188. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm! Mivel tartozom érte?
Milyen megfontolásbol vettem? Hát egyszerű a matek, helyben volt, igazábol működőképes teljesen, van benne 2db 180Ah-s akkumulátor meg kb 50liter gázolaj, és vas árba vettem meg!aztan ugy gondoltam, igy bukni nem nagyon lehet rajta!
Válasz LovasTomy #181. hozzászólásáraHolnap az asszony feladja postán.
Milyen megfontolàsból vetted?
Volt 303 as ésegy323a gépem
Meguntam az alkatrész utáni kujtorgást.
Jógépvolt főleg 323a
Volt rendszáma megvoltrajta minden súj. 45el ment.
Eladtam vettem egy12145
Mosmár csak a sebesség hiányzik belőle 25km/h
Nameg a az első difizár
Válasz LovasTomy #185. hozzászólásáraA tekerő karnak is kellene mozogni, de egy másik ötlet: a beillesztett képen az oldalsó kar - helyzet, erőszabályzó érzékenység kar - a felső állásban van, ami azt jelenti hogy úszóban csak addig megy le , vagyis semeddig. Előretolva próbáltad?
285 hozzászólás
Válasz rtamas1976 #233. hozzászólásáraÍgy gondoltam, csak nem tudtam mi a szakszerű megnevezés, csavarral vannak rögzítve, vagy hegesztve?
Válasz LovasTomy #231. hozzászólásáraA kés egy tokba van betolva.
A 3db kikönyítés a kés hosszának az állítására szolgál.
Válasz LovasTomy #232. hozzászólásáraIgen az elejére megy az orrbetét.
Holnap csinálok róla képet.
Az orrbetét folytatása egy vágóél.
Ami a fügőleges részszig tart.
Válasz rtamas1976 #230. hozzászólásáraAkkor erre előre meg az alsó előre álló részre megy lapjaval kopó anyag? Vagy köröm vagy minek nevezzem? Vagy csak így naturba megy és kész?
Válasz rtamas1976 #230. hozzászólásáraKöszi! Tetején az a 3db 25x31es félkövér van a felfogás? miért csak hátul és miért 3db egymás felett?
Válasz LovasTomy #229. hozzászólására
Válasz rtamas1976 #228. hozzászólásáraNa ez már fajin! 5késes?kés formája, mérete lenne a lényeg, vázát már majd össze hozzuk,késről nincs el képzelésem! Ha le rajzolod megköszönöm!
Válasz LovasTomy #227. hozzászólásáraÉn ezt most vettem.
A régit eladtam
Holnap megkérdem a lakatos műhelyben láttam ilyen kést vágtak
Lerajzolva biztos levan csak méretzés digitalizálva van. És nemboztos hogy látható a rajzon.
Ha nemlátható lerajzolom neked.
Válasz rtamas1976 #226. hozzászólásáraGondolkozom kellene egyet csinálni, 3késeset akkor, megvenni elég drága, nagyja anyagot szerintem be tudom szerezni jó áron, késről nincs rajzod, méretekkel? Vagy képed? Mondjuk arról nem tudok méreteket
Válasz LovasTomy #225. hozzászólásáraNincs már meg 4éve mikor megvettem a zetort eladtam a 303ast és a 323a t is.
Én 3késes maszekot húztam
Válasz rtamas1976 #224. hozzászólásáraDolgoztok még ti is a Zt-vel? Vagy nincs már? Lazítót milyet huztok vele?
Válasz LovasTomy #223. hozzászólásáraMivel a gyári max fordulat 1800f/p
1500-1600f on gyengébb munkát megcsinálja. Ha szántunk vagy lazítózunk 1600-1700al. De úgyis ottkell használni ahol kisimul és nemerölködik.
Válasz rtamas1976 #221. hozzászólásáraMilyen fordulaton érzi jól magát ez az IFA motor? Akár tárcsázás akár szántás bármire?
Válasz rtamas1976 #221. hozzászólásáraNem dehogy, csak számolgatom a várható kiadást, meg hogy egyáltalán érdemes e, vagy hagyni kellene úgy a francba aztán kaszálni szenanak!
Válasz LovasTomy #220. hozzászólásáraElőre megakarod venni?
Ezt kiszámolni nemlehet a körülmények majd hozzák.
Válasz rtamas1976 #219. hozzászólásáraKb 200liter /ha megy a permetező, ahogy most van, akkor az meg felel erre is így!
Akkor egy 4-500liter nafta el megy az 5hektarra mire el van vetve, esetleg hengerezve
Válasz LovasTomy #218. hozzászólásáraAtól függ mennyire van belőve a permetező.
Gondolom a permetlé mennyiségre gondolsz?
Gázolaj fogyasztás az relatív.
Mire eltudsz vetnibele az technológiától függ.
Tarcsa kb8l/ha szántás 30-40l mivel gyeptörés mire elveted 70-80literrel számolhatsz / ha
Válasz rtamas1976 #213. hozzászólására200liter/ha ? Nem vágom, eddig csak lucernasaim voltak, meg rétek, de mivel a bála piac halott, fel kell törni belőle
Válasz LovasTomy #216. hozzászólásáraPerlyét füvet évelőket kinyírni a legfontosabb!
Válasz rtamas1976 #215. hozzászólásáraJaaaa, hát szárazság az van rendesen erre is az biztos
Válasz LovasTomy #214. hozzászólásáraSzárazság van viaszos a levél.
Nemmegybe glifozát.
Inkább egy eső után csinàld!
Válasz rtamas1976 #213. hozzászólásáraA mosogatószer mi célt szolgál?
Válasz LovasTomy #212. hozzászólásáraHagyd, fakadjon meg.
5l glifozát 5lnitrosol 2dl mosogatószer./ha
14napot várjvele és utána műveld.
Tárcsa majd lazító és mehet a búza.
Válasz rtamas1976 #211. hozzászólásáraNem nem, közben a telefonom is tönkre ment, most tudtam újra be lépni! Megérkezett a cd is, köszönöm mégegyszer! A tekerő azóta sem mozdul, hiába fújtam alá, hiába kopogtattak! Úszó azóta se került elő pedig egyre közelebb a szántás!
Egy olyan kérdés 4,5ha 7éves lucernát szeretnék tárcsazni, egy 2,5méteres X tárcsával! Mennyi gázolajjal készüljek?
Válasz LovasTomy #210. hozzászólásáraAkkor tisem unatkoztok!
Válasz rtamas1976 #209. hozzászólásáraKaszálunk, sodrunk, bálázunk, bálát hordunk, nem volt még idő foglalkozni vele
Válasz LovasTomy #208. hozzászólásáraMegmozdult már a szabályzó?
Válasz rtamas1976 #206. hozzászólásáraSzuper, köszönöm!
Válasz rtamas1976 #205. hozzászólásáraMegkeresem
Válasz rtamas1976 #205. hozzászólásáraMost adtam postára!
Válasz LovasTomy #204. hozzászólásáraA sebességváltó karok mellet kellegy dugónak lennie.
Abban van a nívópálca is.
Válasz rtamas1976 #200. hozzászólásáraSemmi gond, majd fel adjátok ha az időd engedi, nem életbe vágóan sürgős, egyenlőre pihen a gép ugyis, igen, megnéztem fülke előtt van a hidraulika tartály, kis ajtot kell fel nyitni, de akkor a váltó olajszintet hol nézem meg?
Válasz Jóskabáttya #202. hozzászólásáraAz a baj ,hogy elmúlt felettük az idő!
Alkatrészt vadásznikell, és ha vanhozzá azsem eredeti! Ezért váltottam.
Volt 303as és323á is. A 323as 10évig megvolt. Jóállapotú volt. Megvolt minden eredeti felszerelése. Egy igazi igáslóvolt.
Én nembánom a váltást.
A zetorhoz van minden, olcsó is hozzá.
Megbízható alacsony fogyasztású masina.
Egyedüli problémám vele az,hogy lassú.
25km/h egy örökké valóság szállítani vagy vonulni.
A hidraulikája szintezős, ezis mellette szól.
Fillérekért megvenni a zt megéri, de sokpénzt adni érte nemszabad!
Válasz rtamas76 #191. hozzászólására10 évig hajtottunk egy 303-ast, Németországból inportáltuk, a mexiko cirkusz vontatója volt.
Vettünk hozzá egy gyári 4 es kmf ekét, azt a közép kötöttben vigan vitte. Azért csak egy 100 lovas ifa motor hajtja, és már 1800 on le is adta, a fülke nagyon kényelmes, a kezelő karok a kormány a pedálok, a nyitható tető mind supi volt.
Hibái: a kuplung pedál érzéketlensege, kompresszor, gyengus az ifa önindító, a kuplungkinyomó nem emlékszem 3 db kar, azt rendszeresen megette. Gyenge fékek a viszonylag nagy tömeg és sebességhez képest.
Aratáskor az elakadt mtz+mbp szerelvényt úgy szedtem ki a dzsuvából mintha sinen húznám.
Abból ültem át egy JD4630 ba. De megbántam hogy eladtam, most is meglenne a helye a gazdaságban.
Válasz LovasTomy #199. hozzászólásáraÉn nemnyúlok a földhöz szecsázva a szalma a tárcsa most csak szárít a szalma takar.
Válasz LovasTomy #199. hozzászólásáraSzia ! Megzavarodott a telóm , újrakellet regisztrálni.
Bocsi de nemlett feladva lemez holnap hátha lesszrá idő.(aratunk)
Ahidraulika tartály úgyvan rajta mint az mtzn.
Ugyanúgy felnyitod a motorháztetőt és a fülke előtt alatt van.
Ha ott nincs akor az 323as nagyfülkés.
Ottis van tartály de a jobboldalon a fülke alatt.
Válasz rtamas76 #198. hozzászólásáraHidraulika meg a válto olaj ebbe nem egyben van? Vagy valamit nagyon félre tudok? Hát adták hozzá a 4es ekét, de hát ha nem ugy viszi ahogy kell,, majd le kerül róla egy fej! A főpróba tárcsával meg ekével egy 5ha-os 2017ben vetett lucernás lesz, miant lesz olyan csapadék miután érdemes talajmunkát csinalni
Válasz LovasTomy #197. hozzászólására80w90 hajtómű
A hidraulikába motorolajat használtam. Az mtzbe is azkell így nemkeveredik!
A váltó gyengepontja a felsősor utolsó fogaskereke.
Azt egyszerű megnézni.
A csoportváltót 1 vagy2be (amelyiken a hátramenet van) beteszed és elindulsz ha zörög akkor az a baj.
Kiszokott törni a fog.
Ezért nemkell eröltetni a 4es ekét. Inkább gyorsabban nenni mint eröltetni.
Válasz rtamas76 #195. hozzászólásáraVáltót nem hallom zörögne! Olajat váltóba milyet javasolsz?
Válasz LovasTomy #194. hozzászólásáraGondolom, hogy a Tamás által küldöttben is benne lesz a vonatkozó oldalt küldöm.
Válasz LovasTomy #192. hozzászólásáraAz mtzét bármikor megeszi taljon.
100le a 303 kb5.3tonna
Én 3as ekével használtam
3késes lazítót 50-60cm en elhúzta.
Ami gyenge az erdeti szervószivattyú meghajtója.
A gumiharang a kuplungon.
A váltó ha nemzörög nemlessz vele baj.
A vàtóolajra figyelj.
Inkább többlegyen benne.
Híg olajat nemszabad belerakni.
A motor azmeg ifa.
Válasz buti #193. hozzászólásáraMostmár csak azt mondjátok meg, a tekerős előválasztónak melyik melyik állása?
Válasz LovasTomy #190. hozzászólására303 -as nem de 323-asom volt. Azon a rudazatos erő-helyzetszabályzó mechanizmusának "0" pontját állította, vagyis, hogy meddig engedje le, illetve milyen vonóerőnél kezdjen emelni.Ha a tekerős előválasztó helyzetszabályzás állásban van, ezzel állítod be azt a pontot, ameddig úszóban lemehet. Tehát ha ezt a kart húzod hátra elkezd emelni finoman szabályozható módon, előretolva lassan teszi le a munkaeszközt és addig ameddig beállítottad.Lehet emelni, a három kar egyikével is de azzal gyorsan.Ha azt kart úszóba teszed lelenged , de csak az oldalsó karral beállított magasságig. Ha jól emlékszem van rajta egy tekerős gomb, ami egy fojtó, azzal a süllyesztési sebességet lehet beállítani.Nekem a 323-ason jól működött az erő-helyzetszabályzás, pedig a rudazatot én csináltam rá egy másikról másolva, mert az enyémen nem volt meg.
Válasz rtamas76 #191. hozzászólásáraIgazábol pont erre szeretném használni, ezert vagyok bajba az uszo állással, szántáshoz nagyon kellene! Mindenki mást mondd rola, valaki azt mondja jó, valaki azt mondja egy 82es mtz-től nem tud többet, mondjuk azert ezt nem akarom el hinni, több LE sokkal nagyobb súly, difizár elől hátul! Egy 4es ekével egy 320as X tárcsával vettem! Még egy lazito jo lenne hozzá, minden más munka meg maradna az mtz-re
Válasz LovasTomy #189. hozzászólásáraNemtartozol semmivel.
Annyit megért.
Lazítózni ,szántani , tárcsázni jóvele.
Volt egy 952.3 mtz jógépvolt céges csak én használtam
Voltmikor kihoztam a cégtől
A zt megette bármikor.
Válasz buti #186. hozzászólásáraAz a hátsó kar lenne? Amit traktor hosszirányába lehet mozgatni, szoval előre hátra? Azt kb félig lehet előre tolni, ott meg akad, addig viszont nagyon könnyen mozog
Válasz rtamas76 #188. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm! Mivel tartozom érte?
Milyen megfontolásbol vettem? Hát egyszerű a matek, helyben volt, igazábol működőképes teljesen, van benne 2db 180Ah-s akkumulátor meg kb 50liter gázolaj, és vas árba vettem meg!aztan ugy gondoltam, igy bukni nem nagyon lehet rajta!
Válasz LovasTomy #181. hozzászólásáraHolnap az asszony feladja postán.
Milyen megfontolàsból vetted?
Volt 303 as ésegy323a gépem
Meguntam az alkatrész utáni kujtorgást.
Jógépvolt főleg 323a
Volt rendszáma megvoltrajta minden súj. 45el ment.
Eladtam vettem egy12145
Mosmár csak a sebesség hiányzik belőle 25km/h
Nameg a az első difizár
Válasz LovasTomy #185. hozzászólásáraAz egy választógomb.
Van rögzötett, úszós, és erőhelyzet szabájzás.
Bár a erőh. szab.gyàrilag is szarvolt
Válasz LovasTomy #185. hozzászólásáraA tekerő karnak is kellene mozogni, de egy másik ötlet: a beillesztett képen az oldalsó kar - helyzet, erőszabályzó érzékenység kar - a felső állásban van, ami azt jelenti hogy úszóban csak addig megy le , vagyis semeddig. Előretolva próbáltad?