Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR409.33 FtUSD389.71 FtCHF439.95 FtGBP489.96 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Jönnek ki az új modellek, már jó ideje írták nekem az amerikai fórumról is az infót, hogy teljesen új rotoros gépek is lesznek, SŐT!
idén ha minden igaz itt nálunk magyarországon fogják tesztelni a gépet inkognitóban.
A cséplőgöz ami a motort hajta az milyen árban lehet meg egy kormany munkahenger?erre a kombájna ezeket venni kellene.és egy forgás érzèkelő elektronika mennyibe kerül? Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz szanberg #2030. hozzászólásáraKöszönöm szépen a válaszaitokat.sok jót hallotam róluk akik már folgoztam velük ez 5milla lenne egy 40es napraforgó szerelékkel ismerem is a kombájnt fel van készitve jó állapotban van azt mondják sokan ér annyit mint egy 14 millios 208-as mega.
Válasz lakatos gabesz #2029. hozzászólásáraÉn 5 évig dolgoztam egy 38-assal, olyanunk volt azelőtt. Szerintem fantasztikus jó kombájnok! Olyan cséplési és tisztítási képességeik vannak, hogy ihajj, marha jó minőségben nagy teljesítmény mellett képes dolgozni. Jól fogyaszt, nem túl bonyolult felépítésű gép, elég nagy magtartály, üzemanyag tank...
Viszont. Ezek akkor rosszak, ha nincs ember rá. Nem olyan mint egy 106-os, hogy ha lógott a bele akkor is végigdolgozta a szezont. Ezekben ha hiba esik akkor hamar megbosszulja amennyiben nincs kijavítva. A lelke neki a rángató egység és a szilentek, csapok ezek csavarjai. Amíg nemlett egyszerre végig dolgozva mindez addig rendszeresen bajom volt vele az első évben aztán amikor jól kilett javítva utána 4 év nem kevés munka alatt sem volt gond vele. Szóval összes szilent cseréje új kemény csavarok mindenhová, rángató karokat át csapágyazni meg a kereszt tengelyt is amin ezek vannak, itt van egy ékes excenter megoldás is, az ék rögzíti az excenter pogácsát a tengely végére, ezek ha lóg valami kiverődnek és bajos lesz később. Nekem is ez volt a baj, én átmaróztattam vastagabb reteszre az égeszet, zöld 638-as Loctite minden szépen összeillesztve és ezzel a rögzítéssel utána is kiváló maradt azóta is. Plussz komoly új csapágyak mindenhová ahogy írtam is.
Fontos, hogy a rángató karok ahol rácsatlakoznak azokra a himba karokra amin az alsó és felső rostaszekrény van meglengetve, szóval ott h a kétoldalt a hézag nem egyezik nemszabad lehúzatni félre, kikell bajlágolni lemezzel, hogy egyszerre lökje feszengés nélkül a belét a gépnek. Továbbá a gyári régi himbakarok csapjai véknyak voltak, én is megvettem rá az újabbakét aminek a belső csapszege jelentősen vastagabb volt és a szilentje is jóval nagyobb volt, az újabb 7272-es kombájnok már gyárilag ilyenek. Jó az eredeti is csak ha valami elkezd lógni elég hamar eltöri itt a vékony csapot.
meg ilyenek. Egyébként 20éves kombájnok gyári dob és utánverő csapágyakkal futnak baj nélkül, zsírozhatóak ezek plussz nagyon komoly minőségi csapágyakkal rakták össze őket valamikor.
Szóval egyszer kell megcsinálni és aztán üthető a vas vele
Sziasztok!valaki ismeri az mf38 és mf40 kombájnokat?milyen kombajnok ezek megbizhatóak?lenne most egy jó áron csak ezeket nem nagyon ismerem mondtak róla jót is és rosszat is hogy allandóan szerelni kell.de ezért kérdezem nektek mi a véleményetek és tapasztalatotok.
Válasz szanberg #2026. hozzászólásáraKonkrétan az 5 ládást szemezem, jó lenne powerflow de 5métertől nem kellene nagyobb a közlekedés miatt, sok az erdős rész, hidak stbstb...Tucano 420-430 játszik még, abból van sok és dícsérik is őket de sokkal drágábbak.
Válasz tibi16 #2025. hozzászólásáraHa jól emlékszem 5,4-es volt a kicsi powerflow, bár most gondolván mintha mégkisebbet is láttam volna belőle valahol...
Jó az Activa, egyszerű kis fogyasztású kis szerkezet, régebbi modell volt itt míg el nem vitte a bank a gazdájától, pár évig dolgozott szépen jó minőségben. Én meg merném venni ha ilyen kisebb egyszerűbb gépből választanák.
Az S-széria belőle meg már nem is kicsi, 7,4-es sisu motor valamint 6 láda, az már a 6,2-es asztallal szalad
Új MF Activa szériáról miket hallani? Jót/rosszat? Nem igazán lehet látni belőlük túl sokat, ez véletlen vagy ennyire nem váltak be? MCS rendszer vélemény? És mi a legkisebb power flow asztal amit gyártanak tudja e valaki?
Válasz szanberg #2021. hozzászólásáraA fogyasztásra szoftveres tuning lett a megoldás, utána érezhetően jobban ment a gép, a tuning előtt 25-26 litert is fogyasztott, utána viszont ez visszaesett olyan 22-23-ra ami szerintünk elfogadható.
Nagyobb problémát nem tudok mondani a géppel kapcsolatban, dolgozott szépen apróságok voltak azért de megoldottuk.
Válasz otis #2017. hozzászólásáraEgy két apróságtól eltekintve jól működött, fogyasztással voltak problémák kezdetben, de sikerült megoldást találni rá.
Válasz Fergás #2016. hozzászólására2005 utáni MF kombájnokat hoz a táblázat 550 f/perc meghajtófordulat és a 14 fogas lánckereket írja zárójelben a 15-öst.
No ment jól a konzolcsiga az 180-as repcében is, igaz száraz volt de akkor is tele volt az asztal szépen, még ott is ahol vegyszerező nyomon levolt díbolva térdmagasságig az anyag és tarra kellett vágni az anyagot akar egy búzát, ott is szépen vitte nem csúszott meg szóval csak jólesz az kalászosban is.
Válasz jamo #2011. hozzászólásáraEzeken a nyomlapokon van központosító váll amire ráűl a ferodol, meg maga a lánckerék is megvan süllyesztve a ferodolok helyénél így szépen helyén van minden. Ahogy fel lett pucolva esztergán ezek a vállak is meg lettek szedve nehogy feltartsonak, jó minden.
Válasz Fergás #2009. hozzászólásáraAz elég jól volt beállítva, meg ugye most repcét vágunk ott könyv szerint felkell emelni ha jól emlékszem 30-35mm-re búzánál meg 12 ha minden igaz, de szerintem nem ezen fog múlni.
Amit észrevettem még az a csiga mögötti leválasztó lemezek távolsága, no az nagyobb mint az enyémen, azon holnap zárunk mert az is számít. Beröffentettük a gépet bekapcsoltunk mindent és egy bála szalmát belevilláztunk, hogy kotorjon kicsit a rozsdán meg mindenen. Igaz a bála is kint volt ősz óta így az is kicsit ganajos volt, de mikor jó nagy villákkal belevágtunk akkor meglassult a csigája, nomeg a lényeg amit észrevettem, hogy maga mögött megutaztatja az anyagot, átbújt hátul szinte minden szalma.
Másabb kint lábon álló történet mint egyszer levágott megtöretett bebálázott keményre kötött beázott csomós anyagot enni neki megmég mint írtam is tiszta rozsda mindene neki majd símúl, de nem teccett akkor sem valamiért.
Meglátjuk, repcével kezdünk, desszikált nem gyomos abban majd kicsiszolódik szépen lassan és kalászosra kiderül milyen.
Válasz szanberg #2008. hozzászólásáraElső evben xopatott engem is. Valami kóccal volt vastagon betekerve az agy, az központosította, persze hogy nem bírta helyen tartani. Amikor megcsúszott a kuplung egyből elment központból kiköpte mega alól a ferodoltárcsát. És lehetett újat belerakni. Cseréltem vagy hármat mire rájöttem a hibára. Lett bele egy központosító agy esztergálva és azóta nem volt vele gond.
Ha fergával szopott valaki meg ezzel a powrf.s asztallal az én vagyok
Nálunk a 7,5-es asztalnál megtudott csúszni ha ez az alábbi csiga távolság nem volt jól beállítva pl túlzott kopás miatt
Válasz szanberg #2008. hozzászólásáraGondolom a padlólemeztől megfelelő távolságra van a csiga, mert ettől is megcsúszhat ha túl messze van tőle és torlódik az anyag.
Powerflow asztalnál konzolcsiga kuplungnál szopott már valaki azzal, hogy nagyon hamar megcsúszik ez? Egyik rotorosnál van ezzel bajunk amelyiken a kolléga dolgozik. Levettük az egészet fellett érintőre húzva esztergán, mármint a lánckerék két oldala és a nyomlapok, természetesen ezek közepei is a kopófelületekkel arányosan, hogy ne üljön fel hamarabb mint a dörzsbetét. Aztán új ferodol tárcsák bele és mégsem tökéletes. Kivettük a ferodolt látszik, hogy gyárilag fűrészgéppel szeletelik felraktuk üvegre csiszolóvászonnal meglett dörzsizve látszik, hogy bizonyos pontokon fog csak nem teljes felületen, nyílván ez majd kopik összefelé bár ahogy meglett simítva így már tök jó lett.
Kíváncsi leszek mit mutat élesben majd most, addig is hátha tud valaki valami okosságot írni erre. A tányérrugókat 28mm-re írja magas sebességű csigánál valamint 26mm-re írja lassú sebességű csigahasználatnál összehúzatni. Nyílván gyorsra van állítva mindig a csiga és 26-ra vannak húzva, azért csak 9,2-es az asztal és ugyanaz a kuplungja mint az 5-6métereseknek, így annyi, hogy most húztunk rajta még egy mm-et plusszba majd meglátjuk.
Arra is gondoltam lehet megkéne folyékony műtrágyával kenni a nyomlapokat cseppet hagy húzza meg a felületeket de hát ez félig baromság ennek így is jónak kell lennie.
Csiga könnyen forog, csapágyai jók.
Válasz Mézga #2006. hozzászólásáraAz jó én annó 5 literes olajos kannából csináltam olajozót a 7272-es ferdéjéhez. Az addig fél szezont bíró lánc utána kibírt majdnem 2 szezont.
Válasz Fergás #2002. hozzászólásáraááá itt még nem lehet aratni semmit, árpa nincs a határban, búzák még zöldek illetve a száruk már sárga de a szem tejes zöld benne még, egyik repce táblám olyan, hogy jövőhét közepén disszikálhatom és utána hét elején meg vághatjuk, de ez csak 11 hektár a Kws Gordonos táblám, a Pioneer repcék még rendesen zöldek, egy-egy gyengébb talajfoltnál kezd sárgulni itt ott.
Meg még itt bakon vannak a gépek idézőjelben, olajcserék nincsenek még készen teljesen, enyémen egykét csapágyat cseréltem még ki, összekell rakni majd még illetve az asztalokon lesz egy jó napos meló egyenként, jövőhéten készre állunk aztán ha kell akkor indulunk.
Válasz szanberg #2001. hozzászólására9,2 van igen, a contur rendszer jól működött ahhoz képest hogy szerintünk a borsónak a földje nem sikerült valami tökéletesre az ősszel, a növény nem feküdt el szerencsére, így azért meg lehetett szedni még ezzel a 9,2-es asztallal is.Szépen lekövette a talaj egyenetlenségeit, hüvely nem nagyon maradt utána.
Olyan 3-4 km/h sebeséggel mentem, gyorsabban nem, mert akkor már jobban pergett az asztalnál a szem, meg ugye a pergés miatt mindig reggel 5-6 óra fele kezdtük a munkát amikor még nehezebben nyílnak a hüvelyek, így is csökkentve a veszteséget.
A kosarat 23mm-re állítottam, a rotor fordulat pedig olyan 300-325 körül alakult, reggel kicsit több aztán ahogy száradt a borsó mindig lejjebb vettem egy kicsit.Azért megjegyzem hogy reggeli órákban főleg meg ahol jobb volt az anyag ott be-be villant a rotor eltömődés jelzője, mondjuk lehet hogy azért, mert nekem nincs fent rotorkés és egy kicsit felcsavarta az anyagot, de egy-két buffanáson kívül különösebb gondom nem volt vele.
A szemveszteség a rostánál nulla volt, a rotornál is csak nagyon minimális volt, de egy kis igazítás után szinte az is megszűnt.
Csak 16 hektárt vágtam, tudom nem valami sok, de idén csak próbára vetettünk borsót, de ha jó ára lesz meg lesz egy kis piac, akkor úgy néz ki hogy jövőre növeljük a területet.A 3 tonna meglett amúgy hektáronként.
A fogyasztással kapcsolatban még nem tudok nyilatkozni, mert sajnos az üzemanyag szintjelzőm egy kis idő után beadta a kulcsot, azóta pedig még nem tankoltam meg. Szerintem a 22 litert biztos bevágta, mert két darabban volt a termény és az egyikhez sokat is kellett vonulni.
Búzát jövő héten kezdjük hétvége felé szerintem, olyan 200 ha vágnivaló lesz, abban majd jobban lehet már tesztelgetni
Válasz Fergás #2000. hozzászólásáraVegyetek rá új gumikat és jónak kell lennie, a mindennapos defekt az nem széria felszerelés hehe
Nekem kéttengelyes kocsim van úgymond forgózsámolyos de ne klasszikus értelemben vedd, ez marha jó nem is adnám egy tandemért sem.
A tank szintjelző meg csak letapadhatott, nekem tavaly végig nem mért aztán most meg jó lett idénre teljesen magától. A hozammérővel bár sokat nem is foglalkoztam de nekem sosem mért túl jól, a pillanatnyi hozamokat elég jól mutatja de a litert nem méri rendesen, 12.300 liter vagy mennyi is a magtartály de megszedem és 5500-at mutat, idén kicsit foglalkozok vele és megpróbálom bekalibrálni.
Az meg azért nem mért mert elföldelődött szerintem. Nyisd ki a magtartály fedelét mássz bele és menetirány szerint jobb oldalon lesz egy felnyitható telejű lemez doboz ami végülis a magfelhordó teteje ,ebbe fut bele a felhordólánc és itt van a nedvességmérő egység is ennek az elején beszerelve, a hozammérő pedig a lapátos felhordólánc tetejénél van, egy alumínium lapát aminek tolja neki a terményt az elevátor. Ennek a hátsó végén van egy lepergető kis garat úgymond, az ha eldugul akkor a mérőlapát felett is megtelik szemmel és nem fog végképpen mutatni. Ezt egyébként főleg ilyen anyagokban pár naponta érdemes kipucolni ha akarsz foglalkozni az ilyen mérésekkel. Eső után is marad benne szem ami megfog dagadni, utána is van, hogy eltorlódik és kikell pucolni.
Hány hektárt vágtál? Autocontur jól üzemelt? 9,2-es asztalod van igaz!?
Fogyasztás hogy alakult? mesélj kicsit.
Búzát mikor kezditek?
Válasz szanberg #1999. hozzászólásáraBorsót levágtuk, a gép működött faszán, nagyon tisztán szedte, szinte 100%-os tisztasággal, problémám csak annyi volt vele hogy az utolsó nap valami történhetett a hozammérővel mert nem mutatott semmit, a tartály liter jelzője sem működött, meg ezen felül még az üzemanyag szintjelzője is meghalt mert egyfolytában 0 mutatott.
A másik probléma a vágóasztal kocsi volt, nem győzünk defektet szerelni rajta, ez tandem kocsi ugye és forduláskor szinte legyalulja a gumikat, habár elég gyenge gumik vannak rajta, szerintem érdemes lenne kicserélni őket tömör vagy fúvott targonca gumikra.
Válasz Fergás #1998. hozzászólásáraNem fogja törni a szemet, a kosárhézaggal majd játszol meg a fordulattal is szépen. Tisztán is fog dolgozni az is biztos!
Viszont ha nem egyenletesen van megtöltve a rostája akkor féloldalt túlterhelődik másoldalt meg nem, adod neki a szelet, hogy a túlterhelt oldalról is tiszta anyag jöjjön tartályba de közben a másik vékony paplannál az a szél már sok lehet és elkezdődik a szórás jobban mint kéne.
Még írok egy okosságot, csináld meg de komolyan!
Húzd ki a felső rostát, legalább azt a kaszkád asztal alatti lemezt is leveszed amit írtam és a felső rostád első kb. 40 centijét zárd le. Hátul a rosta alján az állító laposvasat vágd el, told el zárás irányba és hegeszt le a kerethez. Nem kell lefeszíteni totál jó ha mittudomén vagy 2mm-híjján érnek össze a zárt lamellák, de a lényeg, hogy csináld meg. Ez nagyon jó mert a rosta elején van minden anyag vastagon hátul meg semmi. Elől a sok szem és a sok törek ott túlterhelődik a rosta a szél meg hátul szalad el, az ugye a könnyebb utat választja. Ha lezárod akkor ott ami átmegy az tiszta szem lesz de nem annyira szalad át mintha nyitva lenne így jut hátrébb is anyag kicsit viszont közben már fogy a szem belőle a törek meg fújódik kifelé, ez nagyban segíti a tisztítást!
Ez épen úgy fog működni mint a JD kombájnokon az előtisztító rostácska. Amerikában vannak olyan rosták ahol ez gyárilag ilyen, meg olyan is ahol ez állítható, mármint az eleje külön.
Ha van időd meg kedved akkor megtudod te magd is állíthatóre csinálni az elejét, az elvágott laposvasra hegesztessz egy köracélt amit kivezetsz hátulra a rostaállító kar mellé, végére csípsz egy menetes szárat amit aztán anyával tudsz szabályozni, hogy álljon az eleje.
Kukoricára ki lehet nyitni ha úgyvan de én arra sem teszem pedig tavaly 15-18tonnás anyagokat is vágtam nem is keveset, hatalmas nagy rostája van neki elnyel mindent.
Szóval akkor borsóban sem kell levenni a toklászoló lemezeket, akkor viszont megpróbálom így, ahogy mondtad, csak az a lényeg hogy ne törje a szemet, meg persze tisztán dolgozzon és akkor meg leszek elégedve.
Válasz Fergás #1996. hozzászólásáraEnnyit akarsz szerelgetni????
Tök felesleges hidd el.
Az első kosarat teljesen fedd le a toklászoló lemezekkel, ne eggyel hanem kettővel! Huzalozd ki ritkára és akkor nyáron fent van a toklászoló ősszel meg leveszed és 5 perc alatt átvan szerelve ez a része. Borsóban is hagyd nyugodtan rajta, hidd el.
Bal felül az első kettő lyukacsos szegmenst lemezeld le! Nagyon fontos! Egyszerűen ráborítassz lemezt és lehefteled, ennyi. Sosem kell levenni, kukoricában sem. Egyszerűen nagyon balra fog dolgozni ha ezeket a nyitottakat hagyod fent és féloldala teli lesz anyaggal a másikon meg semmi és nem is az elsőn rakja le a sok anyagot hanem a másodikon inkább, ott megy egy kört az anyag bent és a már kicsépelt magokat rakja le ezerrel a gyűjtőasztalra. Ez látszik onnan is, hogy ezek a lyukacsos szegmensek hol vannak megkopva kívülről, hol van lekopva az alsó részéről a festék. Gabonás gépeknél egyébként az elsőt gyárilag is a teli szegmenssel írja, hogy az kell rá.
Szóval első kosarat körbezárod toklászoló lemezel, második 16mm-es huzagolású, harmadik 32mm-es. és bal felül kettő teli lemezelve.
Rotorkés amúgy nem nagyon kellene ha nem lenne fogósabb anyag. Én felraktam 9 db-ot belőle a cséplő rotorréz hátsó felétől a rotor végéig úgy, hogy spirálisan helyezkednek el a rotoron, így ha van valami tekerendő anyag amiből kötelet akarna fonni azt megszabdalja de amúgy nem nagyon erőszakos az aprítása, plussz a spiralitás anyagáramlásban segít, lazítja húzza az anyagot, jobb a leválasztás is tőle.
Az ekevasakból kettő sort levettem körbe, egyszerűen nem volt érelme mert így ezek nélkül is túlcsépel inkább. Hátul hagytam benne, hogy szorítsa kifelé az anyagot a leválasztó részen bár normál jól csépelhető anyagban semmi jelentősége.
Ja igen! A verőléc sorokban van három db visszafelé fordított léc a rotoron. Én ezeket is kicseréltem sima hátrafelé álló bordásra. Beszorúlt anyagban tritikáléban biztosan van előnye vagyis lenne, de így ezekkel a beállításokkal kosár fedésekkel nekem marhára jól dolgozik, úgy csépel tökéletesen, hogy nem töri a szemet és nem kell folyamatosan szerelgetnem, így tök jó de tényleg.
Mostanában nem voltak beindítva a kombájnok mert levoltak szedve szíjjak feszítőgörgők átnézésre, egy-kettő cserére, de amúgy szerintem is közel bemelegszik egy negyedóra alatt. Aratás közben 88-89fokos a motor nyáron, ha nagy a part és sok a tartályban az anyag akkor 90felé is mehet éppen de olyankor már elég jól elvan tömődve a hűtője neki. Ősszel van, hogy 86-87fokos csak napraforgóban mondjuk mikor kint is hűvös van.
Ja igen!
Felső rostát ha kihúzod belőle és megnézed elől azt a kereszt tartót ahová betolódik ennek az orra, azon van 6 db 6os csavarral felfogatva egy slégan álló terelő lemez ami a kis rázóasztal(könyv szerint kaszkád asztal) alatt van! Ezt vegyed le róla, mert leszűkíti a kaszkád asztal és a rosta közötti hézagot így alig kap átfúvatást a lezúduló anyag és ha belegondolsz az milyen fontos, az összes ládás kombájnon is van egy ilyen lépcső a törekasztaloknál, egyszerűen előlebegteti a pelyvát, könnyű szemetet és jobb a tisztítási hatásfok. Nem is értem miért rakták bele, teljesen baromság, egyik kolléga még azt is megcsinálta, hogy megemelte ezt a kis kaszkád asztalt, hogy még jobb legyen ez a preklíning.
Plussz írták amerikaiak is, meg nekünk is az egyik gépen megvolt repedve ennek a kereszt tartónak a sarka, mert ez a hajlított terelő lemez elég nehéz és úgymond lengéséből eredően feszengeti ezt a tartóvasat, így jobb lesz neki nélküle ilyen szempontból is.
Borsóban:bal oldali első kosárszegmens alsó részéből minden második huzalt kiveszek, ugyanez a helyzet a jobb oldali alsó részével is, a másik kettő kosárszegmens marad sűrűre állítva (16mm).
Bal oldalon a kosár felső részén lyukas kosárszegmenseket rakok be.
Búzában: Bal oldali első kosárszegmens alsó részébe visszateszem a huzalokat, ugyanez a jobb oldalon is, plusz felteszek egy toklászoló lezáró lemezt a kosár elejére. Sajnos a lyukas kosárszegmens helyett nekem nincs tömör, így azok maradnak ahogy vannak, remélem nagyon nem befolyásolja a cséplést.
A rotoron jelen pillanatban egy darab rotorkés sincs fent mert nem is volt hozzá, az általad "ekevasnak" nevezett terelőlapátok, meg persze a verőlécek azok rajta vannak.
A vízhőfok nálad hogy alakul? Nálam laza 10 perc járatás után eléri a 85-86 fokot úgy hogy csak egy helyben áll a gép. Ez normális?
Válasz Fergás #1991. hozzászólásáraNE HÚZD KI! Nem annyira piti meló és semmi jelentősége nem lesz ha benne hagyod de tényleg!
Én nyári aratáskor az első kosárszegmensekre ráhúzom a toklászoló lemezeket, ebből kettőt egymás mellé. Remélem kaptál belőle, ezekkel lehet kívülről lefedni a kosarakat. Olajretekre felkell tenni egy harmadikat is.
Aztán! Vegyük ketté az oldalakat, meg alul felül is ezen belül. Bal oldalon az első két szegmensnél tömör lezár lemezes kosarat kell felrakni a felső sorba! Nagyon fontos, mert balra forog a rotor és ha itt a hosszúkás lyukas kosárszegmensek vannak akkor ott fogja lerakni a búzád jórészét és bal oldalon túl lesz terhelve a rostád. Az alsó sornál ugye az elsőt lezárja a toklászoló lemez, a második meg sűrűre(16mm) van huzagolva nekem és ezt kukoricában is benne hagyom, annyi, hogy elől leveszem a toklászoló lemezeket értelem szerűen és az alatt ritkára van huzagolva a kosár. Bal felül a 3. szegmens már a nyitott lyukacsos, alul pedig ritkára van huzagolva. A ritka szó nálam a 32 mm-es huzagolást jelenti!
Jobb oldalon elsőt totál lezárja a toklászoló lemez, a második első fele sűrűre (16mm) van huzagolva hátsó széle már ritkára(32mm) és utána végig ritka huzagolású.
Nekem ez jött be bár ez annyira de annyira függ attól is, hogy mi van fent a rotoron.
Eleve én a 21 rotorkésből csak 9-et hagytam bent azokat is spirális alakban felrakva szimmetrikusan hogy a balansz megmaradjon körkörösen. Aztán hátulról előre felé nézve van rajta 5 sor "ekevas" Ezek tényleg úgy néznek ki mint valami kis ekének a vasa hehe
Ebből előlről hátrafelé két sort kivettem, meg talán a harmadikat is tavaly, mert nagyon törekelt meg nem volt szükség így is erősebben csépel mint az optimális, ugyanakkor szemet nem töri, nagyon nem!
Ami még nagyon fontos, hogy a rotorkosarakat ugye tudod szeletenként állítani, mármint ezek hézagjait. Előlről hátrafelé egyenletes legyen de inkább lazuljon a kosárhézag, hogy az anyag mindig a könnyebb kisebb ellenállás felé haladjon. Ha hátrafelé szűkül a hézag akkor nagyon orrbaveri magában az anyag áramot!!!
Aztán bár írja a könyve is de nem mindig veszi észre az ember, nagyon fontos, hogy a két oldalon asszimmetrikusra kell állítani a kosárhézagokat! Ez csak alap beállítás, utána elektromosan viszi majd az aktuátor persze. Szóval ottvannak mindkét oldalon a menetes szárak melyeken függenek a kosár szeletek úgymond. Ezeknél az alsó anya alatti menetes szakaszt kell nézni. Bal oldalon jobban szétkell engedni a kosarat vagyis a menetes száron lentebb kell tekerni az anyákat, mégpedig 25mm kell, hogy legyen a menetes szár végétől az anyákig. Jobb oldalon pedig szűkebbre kell húzni a kosarat ott ez 35 mm.
Aztán nagyon sok okosságot elkövettünk a gépeken, sok apróság de javított a gépen, amolyan fészlift kategóriák ezek, sok minden a újabb típusból ihletett, majd egyszer elmesélem de most túl zsúfolt lenne mindent egyszerre, menjünk végig lépésenkét rajta.
Aztán amit már írtam is de nem győzöm hangoztatni, hogy hoszabb állás idő után ha elkezdessz dolgozni vele, főleg ilyenkor szezon első percében szedjél a tartályba pár mázsát és rögtön ürítsd le! Fog szállni a rozsdapor is amit kikotor maga előtt a csigaházból. Ezt szezon közben is ha esik egy komolyabb eső a gép pedig kint áll, akkor nagyon be fog ázni a tartálya és ha több napig nem tudsz újra aratni akkor is így kell eljárni, szedsz rá 4-5mázsát és leüríted aztán mehet minden. Aztán soha NEM ürítünk alapjáraton! Ha lassan kell csurgatni akkor sem, mert úgy sem lehet csurgatni, majd rájössz. 1500-körül kapcsold be és üríts le a tartályt, itt már van akkora fordulat, hogy kevesebb nyomaték hat a hajtásrendszerére. Ja és minden esetben próbáld meg leüríteni a tartályt üresre, ha ezt meg tudod tenni sosem lesz bajod vele, ha nem akkor két évente szakadni fog az ürítő láncod meg csapágyak is hamarabb mennek itt tönkre ésatöbbi...
2641 hozzászólás
Válasz Vinkó75 #2040. hozzászólásáraés holnap már dübörög a dunántúli határban...
annyi, hogy nem mf hanem efendi logó lesz rajta...
Válasz ermike #2037. hozzászólásáraCsinos ! A Brazilok véleményeit is néztem,várják a paripát. Egyenlőre egy CR-t látnak benne.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #2038. hozzászólásáraTudod az Agco vezérvonala a Ferguson de németben rengeteg Fendt kombájn is van, mármint fendt színű hehe
Jönnek ki az új modellek, már jó ideje írták nekem az amerikai fórumról is az infót, hogy teljesen új rotoros gépek is lesznek, SŐT!
idén ha minden igaz itt nálunk magyarországon fogják tesztelni a gépet inkognitóban.
Válasz ermike #2037. hozzászólásáraDe miért zőld színt kaptaHa ferga akkor piros, ez így Fendi lett
Na mit szóltok az új fergához????
Egy biztos nagyon szép lett!!!
Válasz lakatos gabesz #2035. hozzászólásáraBenne van a menujeben.
Valakinek esetleg 40-es kombájnhoz nem lenne kezelési karbantartási útmutató meg amibe a dobfordulatok le vannak irva?
Massey ferguson 40-es kombájnhoz oros kukorica asztalból melyik típus jó hozzá?
A cséplőgöz ami a motort hajta az milyen árban lehet meg egy kormany munkahenger?erre a kombájna ezeket venni kellene.és egy forgás érzèkelő elektronika mennyibe kerül? Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz szanberg #2030. hozzászólásáraKöszönöm szépen a válaszaitokat.sok jót hallotam róluk akik már folgoztam velük ez 5milla lenne egy 40es napraforgó szerelékkel ismerem is a kombájnt fel van készitve jó állapotban van azt mondják sokan ér annyit mint egy 14 millios 208-as mega.
Válasz lakatos gabesz #2029. hozzászólásáraSzia! Ilyet hajtok mar 4. eve. Csorgess meg ha kell info.
Válasz lakatos gabesz #2029. hozzászólásáraÉn 5 évig dolgoztam egy 38-assal, olyanunk volt azelőtt. Szerintem fantasztikus jó kombájnok! Olyan cséplési és tisztítási képességeik vannak, hogy ihajj, marha jó minőségben nagy teljesítmény mellett képes dolgozni. Jól fogyaszt, nem túl bonyolult felépítésű gép, elég nagy magtartály, üzemanyag tank...
Viszont. Ezek akkor rosszak, ha nincs ember rá. Nem olyan mint egy 106-os, hogy ha lógott a bele akkor is végigdolgozta a szezont. Ezekben ha hiba esik akkor hamar megbosszulja amennyiben nincs kijavítva. A lelke neki a rángató egység és a szilentek, csapok ezek csavarjai. Amíg nemlett egyszerre végig dolgozva mindez addig rendszeresen bajom volt vele az első évben aztán amikor jól kilett javítva utána 4 év nem kevés munka alatt sem volt gond vele. Szóval összes szilent cseréje új kemény csavarok mindenhová, rángató karokat át csapágyazni meg a kereszt tengelyt is amin ezek vannak, itt van egy ékes excenter megoldás is, az ék rögzíti az excenter pogácsát a tengely végére, ezek ha lóg valami kiverődnek és bajos lesz később. Nekem is ez volt a baj, én átmaróztattam vastagabb reteszre az égeszet, zöld 638-as Loctite minden szépen összeillesztve és ezzel a rögzítéssel utána is kiváló maradt azóta is. Plussz komoly új csapágyak mindenhová ahogy írtam is.
Fontos, hogy a rángató karok ahol rácsatlakoznak azokra a himba karokra amin az alsó és felső rostaszekrény van meglengetve, szóval ott h a kétoldalt a hézag nem egyezik nemszabad lehúzatni félre, kikell bajlágolni lemezzel, hogy egyszerre lökje feszengés nélkül a belét a gépnek. Továbbá a gyári régi himbakarok csapjai véknyak voltak, én is megvettem rá az újabbakét aminek a belső csapszege jelentősen vastagabb volt és a szilentje is jóval nagyobb volt, az újabb 7272-es kombájnok már gyárilag ilyenek. Jó az eredeti is csak ha valami elkezd lógni elég hamar eltöri itt a vékony csapot.
meg ilyenek. Egyébként 20éves kombájnok gyári dob és utánverő csapágyakkal futnak baj nélkül, zsírozhatóak ezek plussz nagyon komoly minőségi csapágyakkal rakták össze őket valamikor.
Szóval egyszer kell megcsinálni és aztán üthető a vas vele
Sziasztok!valaki ismeri az mf38 és mf40 kombájnokat?milyen kombajnok ezek megbizhatóak?lenne most egy jó áron csak ezeket nem nagyon ismerem mondtak róla jót is és rosszat is hogy allandóan szerelni kell.de ezért kérdezem nektek mi a véleményetek és tapasztalatotok.
Válasz szanberg #2026. hozzászólására
Válasz szanberg #2026. hozzászólásáraKonkrétan az 5 ládást szemezem, jó lenne powerflow de 5métertől nem kellene nagyobb a közlekedés miatt, sok az erdős rész, hidak stbstb...Tucano 420-430 játszik még, abból van sok és dícsérik is őket de sokkal drágábbak.
Válasz tibi16 #2025. hozzászólásáraHa jól emlékszem 5,4-es volt a kicsi powerflow, bár most gondolván mintha mégkisebbet is láttam volna belőle valahol...
Jó az Activa, egyszerű kis fogyasztású kis szerkezet, régebbi modell volt itt míg el nem vitte a bank a gazdájától, pár évig dolgozott szépen jó minőségben. Én meg merném venni ha ilyen kisebb egyszerűbb gépből választanák.
Az S-széria belőle meg már nem is kicsi, 7,4-es sisu motor valamint 6 láda, az már a 6,2-es asztallal szalad
Új MF Activa szériáról miket hallani? Jót/rosszat? Nem igazán lehet látni belőlük túl sokat, ez véletlen vagy ennyire nem váltak be? MCS rendszer vélemény? És mi a legkisebb power flow asztal amit gyártanak tudja e valaki?
Válasz szanberg #2023. hozzászólásáraSzlovák származású cég,agroecopowerék.
Válasz Fergás #2022. hozzászólásáraKi csinálta? Szekszárd?
Válasz szanberg #2021. hozzászólásáraA fogyasztásra szoftveres tuning lett a megoldás, utána érezhetően jobban ment a gép, a tuning előtt 25-26 litert is fogyasztott, utána viszont ez visszaesett olyan 22-23-ra ami szerintünk elfogadható.
Nagyobb problémát nem tudok mondani a géppel kapcsolatban, dolgozott szépen apróságok voltak azért de megoldottuk.
Válasz Fergás #2019. hozzászólásáraMilyen megoldást találtál a fogyasztásra?
Kicsit részletezd már a dolgokat, érdekel másutt hogyan szerepeltek a rotorosok.
Mi a két géppel kb. 1000 hektár gabonát illetve repcét vágtunk, a másik gépnek az asztalával voltak kisebb bajok megcsináltuk, dolgozott ahogy kell.
Válasz RkTomi #2018. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Válasz otis #2017. hozzászólásáraEgy két apróságtól eltekintve jól működött, fogyasztással voltak problémák kezdetben, de sikerült megoldást találni rá.
Válasz Fergás #2016. hozzászólására2005 utáni MF kombájnokat hoz a táblázat 550 f/perc meghajtófordulat és a 14 fogas lánckereket írja zárójelben a 15-öst.
Válasz Fergás #2016. hozzászólásáraHogy vagy megelégedve így a szezon végén a kombájnnal?
NAS 876-os adaptert szeretnék használni Mf 9895-ös kombájnhoz, szerintetek hány fogas lánckerék kell hozzá?
mf 7280 centorarol tapasztalatok várnék, ki, hogy van megelégedve vele? Hibák? Megbízhatóság?
No ment jól a konzolcsiga az 180-as repcében is, igaz száraz volt de akkor is tele volt az asztal szépen, még ott is ahol vegyszerező nyomon levolt díbolva térdmagasságig az anyag és tarra kellett vágni az anyagot akar egy búzát, ott is szépen vitte nem csúszott meg szóval csak jólesz az kalászosban is.
Válasz jamo #2011. hozzászólásáraEzeken a nyomlapokon van központosító váll amire ráűl a ferodol, meg maga a lánckerék is megvan süllyesztve a ferodolok helyénél így szépen helyén van minden. Ahogy fel lett pucolva esztergán ezek a vállak is meg lettek szedve nehogy feltartsonak, jó minden.
Válasz Fergás #2009. hozzászólásáraAz elég jól volt beállítva, meg ugye most repcét vágunk ott könyv szerint felkell emelni ha jól emlékszem 30-35mm-re búzánál meg 12 ha minden igaz, de szerintem nem ezen fog múlni.
Amit észrevettem még az a csiga mögötti leválasztó lemezek távolsága, no az nagyobb mint az enyémen, azon holnap zárunk mert az is számít. Beröffentettük a gépet bekapcsoltunk mindent és egy bála szalmát belevilláztunk, hogy kotorjon kicsit a rozsdán meg mindenen. Igaz a bála is kint volt ősz óta így az is kicsit ganajos volt, de mikor jó nagy villákkal belevágtunk akkor meglassult a csigája, nomeg a lényeg amit észrevettem, hogy maga mögött megutaztatja az anyagot, átbújt hátul szinte minden szalma.
Másabb kint lábon álló történet mint egyszer levágott megtöretett bebálázott keményre kötött beázott csomós anyagot enni neki megmég mint írtam is tiszta rozsda mindene neki majd símúl, de nem teccett akkor sem valamiért.
Meglátjuk, repcével kezdünk, desszikált nem gyomos abban majd kicsiszolódik szépen lassan és kalászosra kiderül milyen.
Válasz szanberg #2008. hozzászólásáraElső evben xopatott engem is. Valami kóccal volt vastagon betekerve az agy, az központosította, persze hogy nem bírta helyen tartani. Amikor megcsúszott a kuplung egyből elment központból kiköpte mega alól a ferodoltárcsát. És lehetett újat belerakni. Cseréltem vagy hármat mire rájöttem a hibára. Lett bele egy központosító agy esztergálva és azóta nem volt vele gond.
Ha fergával szopott valaki meg ezzel a powrf.s asztallal az én vagyok
Nálunk a 7,5-es asztalnál megtudott csúszni ha ez az alábbi csiga távolság nem volt jól beállítva pl túlzott kopás miatt
Válasz szanberg #2008. hozzászólásáraGondolom a padlólemeztől megfelelő távolságra van a csiga, mert ettől is megcsúszhat ha túl messze van tőle és torlódik az anyag.
Powerflow asztalnál konzolcsiga kuplungnál szopott már valaki azzal, hogy nagyon hamar megcsúszik ez? Egyik rotorosnál van ezzel bajunk amelyiken a kolléga dolgozik. Levettük az egészet fellett érintőre húzva esztergán, mármint a lánckerék két oldala és a nyomlapok, természetesen ezek közepei is a kopófelületekkel arányosan, hogy ne üljön fel hamarabb mint a dörzsbetét. Aztán új ferodol tárcsák bele és mégsem tökéletes. Kivettük a ferodolt látszik, hogy gyárilag fűrészgéppel szeletelik felraktuk üvegre csiszolóvászonnal meglett dörzsizve látszik, hogy bizonyos pontokon fog csak nem teljes felületen, nyílván ez majd kopik összefelé bár ahogy meglett simítva így már tök jó lett.
Kíváncsi leszek mit mutat élesben majd most, addig is hátha tud valaki valami okosságot írni erre. A tányérrugókat 28mm-re írja magas sebességű csigánál valamint 26mm-re írja lassú sebességű csigahasználatnál összehúzatni. Nyílván gyorsra van állítva mindig a csiga és 26-ra vannak húzva, azért csak 9,2-es az asztal és ugyanaz a kuplungja mint az 5-6métereseknek, így annyi, hogy most húztunk rajta még egy mm-et plusszba majd meglátjuk.
Arra is gondoltam lehet megkéne folyékony műtrágyával kenni a nyomlapokat cseppet hagy húzza meg a felületeket de hát ez félig baromság ennek így is jónak kell lennie.
Csiga könnyen forog, csapágyai jók.
Válasz Mézga #2006. hozzászólásáraAz jó én annó 5 literes olajos kannából csináltam olajozót a 7272-es ferdéjéhez. Az addig fél szezont bíró lánc utána kibírt majdnem 2 szezont.
Válasz szanberg #2005. hozzászólásáramekhéle bálázóé
Válasz Mézga #2004. hozzászólásáraMilyen láncolajzót tettél rá? Gondolom a ferdénél fogod kenetni vele a láncot.
Honnan vetted mennyiért milyen cucc???
Holnap hívj fel, mondok még én is egy kis érdekességet neked hehe
Válasz szanberg #2003. hozzászólásárafelkerült a masinára a láncolajozó és egy tolatókamera. menetre kész
Válasz Fergás #2002. hozzászólásáraááá itt még nem lehet aratni semmit, árpa nincs a határban, búzák még zöldek illetve a száruk már sárga de a szem tejes zöld benne még, egyik repce táblám olyan, hogy jövőhét közepén disszikálhatom és utána hét elején meg vághatjuk, de ez csak 11 hektár a Kws Gordonos táblám, a Pioneer repcék még rendesen zöldek, egy-egy gyengébb talajfoltnál kezd sárgulni itt ott.
Meg még itt bakon vannak a gépek idézőjelben, olajcserék nincsenek még készen teljesen, enyémen egykét csapágyat cseréltem még ki, összekell rakni majd még illetve az asztalokon lesz egy jó napos meló egyenként, jövőhéten készre állunk aztán ha kell akkor indulunk.
Válasz szanberg #2001. hozzászólására9,2 van igen, a contur rendszer jól működött ahhoz képest hogy szerintünk a borsónak a földje nem sikerült valami tökéletesre az ősszel, a növény nem feküdt el szerencsére, így azért meg lehetett szedni még ezzel a 9,2-es asztallal is.Szépen lekövette a talaj egyenetlenségeit, hüvely nem nagyon maradt utána.
Olyan 3-4 km/h sebeséggel mentem, gyorsabban nem, mert akkor már jobban pergett az asztalnál a szem, meg ugye a pergés miatt mindig reggel 5-6 óra fele kezdtük a munkát amikor még nehezebben nyílnak a hüvelyek, így is csökkentve a veszteséget.
A kosarat 23mm-re állítottam, a rotor fordulat pedig olyan 300-325 körül alakult, reggel kicsit több aztán ahogy száradt a borsó mindig lejjebb vettem egy kicsit.Azért megjegyzem hogy reggeli órákban főleg meg ahol jobb volt az anyag ott be-be villant a rotor eltömődés jelzője, mondjuk lehet hogy azért, mert nekem nincs fent rotorkés és egy kicsit felcsavarta az anyagot, de egy-két buffanáson kívül különösebb gondom nem volt vele.
A szemveszteség a rostánál nulla volt, a rotornál is csak nagyon minimális volt, de egy kis igazítás után szinte az is megszűnt.
Csak 16 hektárt vágtam, tudom nem valami sok, de idén csak próbára vetettünk borsót, de ha jó ára lesz meg lesz egy kis piac, akkor úgy néz ki hogy jövőre növeljük a területet.A 3 tonna meglett amúgy hektáronként.
A fogyasztással kapcsolatban még nem tudok nyilatkozni, mert sajnos az üzemanyag szintjelzőm egy kis idő után beadta a kulcsot, azóta pedig még nem tankoltam meg. Szerintem a 22 litert biztos bevágta, mert két darabban volt a termény és az egyikhez sokat is kellett vonulni.
Búzát jövő héten kezdjük hétvége felé szerintem, olyan 200 ha vágnivaló lesz, abban majd jobban lehet már tesztelgetni
Te hogy állsz? Vágtál már valamit?
Válasz Fergás #2000. hozzászólásáraVegyetek rá új gumikat és jónak kell lennie, a mindennapos defekt az nem széria felszerelés hehe
Nekem kéttengelyes kocsim van úgymond forgózsámolyos de ne klasszikus értelemben vedd, ez marha jó nem is adnám egy tandemért sem.
A tank szintjelző meg csak letapadhatott, nekem tavaly végig nem mért aztán most meg jó lett idénre teljesen magától. A hozammérővel bár sokat nem is foglalkoztam de nekem sosem mért túl jól, a pillanatnyi hozamokat elég jól mutatja de a litert nem méri rendesen, 12.300 liter vagy mennyi is a magtartály de megszedem és 5500-at mutat, idén kicsit foglalkozok vele és megpróbálom bekalibrálni.
Az meg azért nem mért mert elföldelődött szerintem. Nyisd ki a magtartály fedelét mássz bele és menetirány szerint jobb oldalon lesz egy felnyitható telejű lemez doboz ami végülis a magfelhordó teteje ,ebbe fut bele a felhordólánc és itt van a nedvességmérő egység is ennek az elején beszerelve, a hozammérő pedig a lapátos felhordólánc tetejénél van, egy alumínium lapát aminek tolja neki a terményt az elevátor. Ennek a hátsó végén van egy lepergető kis garat úgymond, az ha eldugul akkor a mérőlapát felett is megtelik szemmel és nem fog végképpen mutatni. Ezt egyébként főleg ilyen anyagokban pár naponta érdemes kipucolni ha akarsz foglalkozni az ilyen mérésekkel. Eső után is marad benne szem ami megfog dagadni, utána is van, hogy eltorlódik és kikell pucolni.
Hány hektárt vágtál? Autocontur jól üzemelt? 9,2-es asztalod van igaz!?
Fogyasztás hogy alakult? mesélj kicsit.
Búzát mikor kezditek?
Válasz szanberg #1999. hozzászólásáraBorsót levágtuk, a gép működött faszán, nagyon tisztán szedte, szinte 100%-os tisztasággal, problémám csak annyi volt vele hogy az utolsó nap valami történhetett a hozammérővel mert nem mutatott semmit, a tartály liter jelzője sem működött, meg ezen felül még az üzemanyag szintjelzője is meghalt mert egyfolytában 0 mutatott.
A másik probléma a vágóasztal kocsi volt, nem győzünk defektet szerelni rajta, ez tandem kocsi ugye és forduláskor szinte legyalulja a gumikat, habár elég gyenge gumik vannak rajta, szerintem érdemes lenne kicserélni őket tömör vagy fúvott targonca gumikra.
Válasz Fergás #1998. hozzászólásáraNem fogja törni a szemet, a kosárhézaggal majd játszol meg a fordulattal is szépen. Tisztán is fog dolgozni az is biztos!
Viszont ha nem egyenletesen van megtöltve a rostája akkor féloldalt túlterhelődik másoldalt meg nem, adod neki a szelet, hogy a túlterhelt oldalról is tiszta anyag jöjjön tartályba de közben a másik vékony paplannál az a szél már sok lehet és elkezdődik a szórás jobban mint kéne.
Még írok egy okosságot, csináld meg de komolyan!
Húzd ki a felső rostát, legalább azt a kaszkád asztal alatti lemezt is leveszed amit írtam és a felső rostád első kb. 40 centijét zárd le. Hátul a rosta alján az állító laposvasat vágd el, told el zárás irányba és hegeszt le a kerethez. Nem kell lefeszíteni totál jó ha mittudomén vagy 2mm-híjján érnek össze a zárt lamellák, de a lényeg, hogy csináld meg. Ez nagyon jó mert a rosta elején van minden anyag vastagon hátul meg semmi. Elől a sok szem és a sok törek ott túlterhelődik a rosta a szél meg hátul szalad el, az ugye a könnyebb utat választja. Ha lezárod akkor ott ami átmegy az tiszta szem lesz de nem annyira szalad át mintha nyitva lenne így jut hátrébb is anyag kicsit viszont közben már fogy a szem belőle a törek meg fújódik kifelé, ez nagyban segíti a tisztítást!
Ez épen úgy fog működni mint a JD kombájnokon az előtisztító rostácska. Amerikában vannak olyan rosták ahol ez gyárilag ilyen, meg olyan is ahol ez állítható, mármint az eleje külön.
Ha van időd meg kedved akkor megtudod te magd is állíthatóre csinálni az elejét, az elvágott laposvasra hegesztessz egy köracélt amit kivezetsz hátulra a rostaállító kar mellé, végére csípsz egy menetes szárat amit aztán anyával tudsz szabályozni, hogy álljon az eleje.
Kukoricára ki lehet nyitni ha úgyvan de én arra sem teszem pedig tavaly 15-18tonnás anyagokat is vágtam nem is keveset, hatalmas nagy rostája van neki elnyel mindent.
Válasz szanberg #1997. hozzászólásáraHát a 7272-nél nem 5 perc volt az átszerelés, az már egyszer biztos...
Szóval akkor borsóban sem kell levenni a toklászoló lemezeket, akkor viszont megpróbálom így, ahogy mondtad, csak az a lényeg hogy ne törje a szemet, meg persze tisztán dolgozzon és akkor meg leszek elégedve.
Köszönöm a tippeket!
Válasz Fergás #1996. hozzászólásáraEnnyit akarsz szerelgetni????
Tök felesleges hidd el.
Az első kosarat teljesen fedd le a toklászoló lemezekkel, ne eggyel hanem kettővel! Huzalozd ki ritkára és akkor nyáron fent van a toklászoló ősszel meg leveszed és 5 perc alatt átvan szerelve ez a része. Borsóban is hagyd nyugodtan rajta, hidd el.
Bal felül az első kettő lyukacsos szegmenst lemezeld le! Nagyon fontos! Egyszerűen ráborítassz lemezt és lehefteled, ennyi. Sosem kell levenni, kukoricában sem. Egyszerűen nagyon balra fog dolgozni ha ezeket a nyitottakat hagyod fent és féloldala teli lesz anyaggal a másikon meg semmi és nem is az elsőn rakja le a sok anyagot hanem a másodikon inkább, ott megy egy kört az anyag bent és a már kicsépelt magokat rakja le ezerrel a gyűjtőasztalra. Ez látszik onnan is, hogy ezek a lyukacsos szegmensek hol vannak megkopva kívülről, hol van lekopva az alsó részéről a festék. Gabonás gépeknél egyébként az elsőt gyárilag is a teli szegmenssel írja, hogy az kell rá.
Szóval első kosarat körbezárod toklászoló lemezel, második 16mm-es huzagolású, harmadik 32mm-es. és bal felül kettő teli lemezelve.
Rotorkés amúgy nem nagyon kellene ha nem lenne fogósabb anyag. Én felraktam 9 db-ot belőle a cséplő rotorréz hátsó felétől a rotor végéig úgy, hogy spirálisan helyezkednek el a rotoron, így ha van valami tekerendő anyag amiből kötelet akarna fonni azt megszabdalja de amúgy nem nagyon erőszakos az aprítása, plussz a spiralitás anyagáramlásban segít, lazítja húzza az anyagot, jobb a leválasztás is tőle.
Az ekevasakból kettő sort levettem körbe, egyszerűen nem volt érelme mert így ezek nélkül is túlcsépel inkább. Hátul hagytam benne, hogy szorítsa kifelé az anyagot a leválasztó részen bár normál jól csépelhető anyagban semmi jelentősége.
Ja igen! A verőléc sorokban van három db visszafelé fordított léc a rotoron. Én ezeket is kicseréltem sima hátrafelé álló bordásra. Beszorúlt anyagban tritikáléban biztosan van előnye vagyis lenne, de így ezekkel a beállításokkal kosár fedésekkel nekem marhára jól dolgozik, úgy csépel tökéletesen, hogy nem töri a szemet és nem kell folyamatosan szerelgetnem, így tök jó de tényleg.
Mostanában nem voltak beindítva a kombájnok mert levoltak szedve szíjjak feszítőgörgők átnézésre, egy-kettő cserére, de amúgy szerintem is közel bemelegszik egy negyedóra alatt. Aratás közben 88-89fokos a motor nyáron, ha nagy a part és sok a tartályban az anyag akkor 90felé is mehet éppen de olyankor már elég jól elvan tömődve a hűtője neki. Ősszel van, hogy 86-87fokos csak napraforgóban mondjuk mikor kint is hűvös van.
Ja igen!
Felső rostát ha kihúzod belőle és megnézed elől azt a kereszt tartót ahová betolódik ennek az orra, azon van 6 db 6os csavarral felfogatva egy slégan álló terelő lemez ami a kis rázóasztal(könyv szerint kaszkád asztal) alatt van! Ezt vegyed le róla, mert leszűkíti a kaszkád asztal és a rosta közötti hézagot így alig kap átfúvatást a lezúduló anyag és ha belegondolsz az milyen fontos, az összes ládás kombájnon is van egy ilyen lépcső a törekasztaloknál, egyszerűen előlebegteti a pelyvát, könnyű szemetet és jobb a tisztítási hatásfok. Nem is értem miért rakták bele, teljesen baromság, egyik kolléga még azt is megcsinálta, hogy megemelte ezt a kis kaszkád asztalt, hogy még jobb legyen ez a preklíning.
Plussz írták amerikaiak is, meg nekünk is az egyik gépen megvolt repedve ennek a kereszt tartónak a sarka, mert ez a hajlított terelő lemez elég nehéz és úgymond lengéséből eredően feszengeti ezt a tartóvasat, így jobb lesz neki nélküle ilyen szempontból is.
Válasz szanberg #1992. hozzászólásáraA következő beállításra gondoltam:
Borsóban:bal oldali első kosárszegmens alsó részéből minden második huzalt kiveszek, ugyanez a helyzet a jobb oldali alsó részével is, a másik kettő kosárszegmens marad sűrűre állítva (16mm).
Bal oldalon a kosár felső részén lyukas kosárszegmenseket rakok be.
Búzában: Bal oldali első kosárszegmens alsó részébe visszateszem a huzalokat, ugyanez a jobb oldalon is, plusz felteszek egy toklászoló lezáró lemezt a kosár elejére. Sajnos a lyukas kosárszegmens helyett nekem nincs tömör, így azok maradnak ahogy vannak, remélem nagyon nem befolyásolja a cséplést.
A rotoron jelen pillanatban egy darab rotorkés sincs fent mert nem is volt hozzá, az általad "ekevasnak" nevezett terelőlapátok, meg persze a verőlécek azok rajta vannak.
A vízhőfok nálad hogy alakul? Nálam laza 10 perc járatás után eléri a 85-86 fokot úgy hogy csak egy helyben áll a gép. Ez normális?
Válasz _NB_ #1993. hozzászólásáraAlkatrész kónyvem van,de az is csak annyit mutat mint a tied.De azért jó hogy feltetted!
Válasz Fergás #1990. hozzászólásáraMàr mint a szerkezetben?
Válasz 72 #1989. hozzászólásáraMF38-40 alkatrész jegyzék
a 306. oldalon van, de ez sem annyira részletes, hogy sokat segítene
Válasz Fergás #1991. hozzászólásáraNE HÚZD KI! Nem annyira piti meló és semmi jelentősége nem lesz ha benne hagyod de tényleg!
Én nyári aratáskor az első kosárszegmensekre ráhúzom a toklászoló lemezeket, ebből kettőt egymás mellé. Remélem kaptál belőle, ezekkel lehet kívülről lefedni a kosarakat. Olajretekre felkell tenni egy harmadikat is.
Aztán! Vegyük ketté az oldalakat, meg alul felül is ezen belül. Bal oldalon az első két szegmensnél tömör lezár lemezes kosarat kell felrakni a felső sorba! Nagyon fontos, mert balra forog a rotor és ha itt a hosszúkás lyukas kosárszegmensek vannak akkor ott fogja lerakni a búzád jórészét és bal oldalon túl lesz terhelve a rostád. Az alsó sornál ugye az elsőt lezárja a toklászoló lemez, a második meg sűrűre(16mm) van huzagolva nekem és ezt kukoricában is benne hagyom, annyi, hogy elől leveszem a toklászoló lemezeket értelem szerűen és az alatt ritkára van huzagolva a kosár. Bal felül a 3. szegmens már a nyitott lyukacsos, alul pedig ritkára van huzagolva. A ritka szó nálam a 32 mm-es huzagolást jelenti!
Jobb oldalon elsőt totál lezárja a toklászoló lemez, a második első fele sűrűre (16mm) van huzagolva hátsó széle már ritkára(32mm) és utána végig ritka huzagolású.
Nekem ez jött be bár ez annyira de annyira függ attól is, hogy mi van fent a rotoron.
Eleve én a 21 rotorkésből csak 9-et hagytam bent azokat is spirális alakban felrakva szimmetrikusan hogy a balansz megmaradjon körkörösen. Aztán hátulról előre felé nézve van rajta 5 sor "ekevas" Ezek tényleg úgy néznek ki mint valami kis ekének a vasa hehe
Ebből előlről hátrafelé két sort kivettem, meg talán a harmadikat is tavaly, mert nagyon törekelt meg nem volt szükség így is erősebben csépel mint az optimális, ugyanakkor szemet nem töri, nagyon nem!
Ami még nagyon fontos, hogy a rotorkosarakat ugye tudod szeletenként állítani, mármint ezek hézagjait. Előlről hátrafelé egyenletes legyen de inkább lazuljon a kosárhézag, hogy az anyag mindig a könnyebb kisebb ellenállás felé haladjon. Ha hátrafelé szűkül a hézag akkor nagyon orrbaveri magában az anyag áramot!!!
Aztán bár írja a könyve is de nem mindig veszi észre az ember, nagyon fontos, hogy a két oldalon asszimmetrikusra kell állítani a kosárhézagokat! Ez csak alap beállítás, utána elektromosan viszi majd az aktuátor persze. Szóval ottvannak mindkét oldalon a menetes szárak melyeken függenek a kosár szeletek úgymond. Ezeknél az alsó anya alatti menetes szakaszt kell nézni. Bal oldalon jobban szétkell engedni a kosarat vagyis a menetes száron lentebb kell tekerni az anyákat, mégpedig 25mm kell, hogy legyen a menetes szár végétől az anyákig. Jobb oldalon pedig szűkebbre kell húzni a kosarat ott ez 35 mm.
Aztán nagyon sok okosságot elkövettünk a gépeken, sok apróság de javított a gépen, amolyan fészlift kategóriák ezek, sok minden a újabb típusból ihletett, majd egyszer elmesélem de most túl zsúfolt lenne mindent egyszerre, menjünk végig lépésenkét rajta.
Aztán amit már írtam is de nem győzöm hangoztatni, hogy hoszabb állás idő után ha elkezdessz dolgozni vele, főleg ilyenkor szezon első percében szedjél a tartályba pár mázsát és rögtön ürítsd le! Fog szállni a rozsdapor is amit kikotor maga előtt a csigaházból. Ezt szezon közben is ha esik egy komolyabb eső a gép pedig kint áll, akkor nagyon be fog ázni a tartálya és ha több napig nem tudsz újra aratni akkor is így kell eljárni, szedsz rá 4-5mázsát és leüríted aztán mehet minden. Aztán soha NEM ürítünk alapjáraton! Ha lassan kell csurgatni akkor sem, mert úgy sem lehet csurgatni, majd rájössz. 1500-körül kapcsold be és üríts le a tartályt, itt már van akkora fordulat, hogy kevesebb nyomaték hat a hajtásrendszerére. Ja és minden esetben próbáld meg leüríteni a tartályt üresre, ha ezt meg tudod tenni sosem lesz bajod vele, ha nem akkor két évente szakadni fog az ürítő láncod meg csapágyak is hamarabb mennek itt tönkre ésatöbbi...