Hirdetés
Fórum
- Grubber új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Eke minden mennyiségben új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- AKG támogatás új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
216 hozzászólás
Válasz medikus #211. hozzászólásáraSzóval akkor mi sem változott.
Válasz DDT #214. hozzászólásáraMa majdnem bejutottam de 55 re ertem oda mert azt hittem délig van de csak 11 ig
Foglalok jövő hétre köszi
Válasz Ganajos #213. hozzászólásáraFoglalj online időpontot, én a héten órákat ültem ott, mert egy időre még a sorszámhúzást is lezárták egy időre, egyedül a gépjármű ügyintézés vontatott, végtelenül lassú, de valamiért csak egy ember intézte, míg másik 5-6 ablaknál csevegtek, telcsiztek a női munkavállalók.
Válasz DDT #212. hozzászólásáraIgen az a terv csak mondom előtte tájékozódok itt is.
Köszi
Válasz Ganajos #210. hozzászólásáraElvileg igen, csak biztosítás kell rá, de egy esős napon bemész egy kormányablakba, és elmondott a konkrét esetet, aztán felvilágosítanak.
Válasz A.I. #209. hozzászólásáraÍgy van most is!Motorkerékpárt vittem volna műszakira!Mivel nem volt rendszám,így nem is adtak engedélyt!
Válasz RARGAkèny #208. hozzászólásáraElvileg működik rendesen rajt minden, csak félre lett állítva évekkel ezelőtt, és lejárt a műszakija.
Erre lehet akkor kérni így engedélyt, ha haza tudjam vinni?
Válasz envagyok2 #207. hozzászólásáraVan egyedi forgalmi azonosítója (rendszám), ha nincs, akkor nem tudsz mire kérni, vagyis valamikor így volt.
Erre egy megoldás lehet az is, hogy szólsz olyan ismerősnek, mondjuk autó kereskedő, van ideiglenes rendszáma, a többit majd ő tudja, elmondja.
Válasz Ganajos #206. hozzászólásáraÉn kértem útvonalengedélyt kormányhivatalnál A-B pontra, asszem 3500HUF volt.
De amúgy üzemképtelen, hogy vontatni akarod?
és első forgalomba helyezésre kpm vizsgára új pótnak ki ad útvonal engedélyt, vagy kell, vagy elég az időponra szóló visszaigazolás?
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy műszakival nem rendelkező traktort vonórúddal lehet vontatni közúton? Szerintem amúgy nem.
Van valamilyen megoldás a hazavontatásra( útvonalengedély vagy nem tudom), vagy csak trailerrel lehet hazahozatni?
Köszönöm
Válasz csoppika #202. hozzászólásárahttps://auto.indavideo.hu/video/mtz_zuzas
itt lánc volt a késtartó helyén
Válasz envagyok2 #201. hozzászólásáraeddig használt mikor kinyomtatva a rendőrnek odaadtam pedig szinte napi szinten közlekedek olyan úton ahonnét ki van tiltva a traktor
Válasz csoppika #199. hozzászólásáraa régi Fortschritt K-442 bállázóból vettem a kardán villákat citom profillal központosítottam majd hegesztettem is
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/bordashuvelyek-bordastengelyek/h_6325570
https://www.rositeh.si/kardani-in-nastavki
https://webshop.keletagro.hu/bordastengely-univerzalis-l=150-mm-1-3-8-mindket-oldala-bordas_id29906?visit_source=search
Válasz Gergő80 #198. hozzászólásáraTehetnél fel videót, mikor melózol vele...
Válasz Gergő80 #193. hozzászólásáraezt a cikket korábban már megfikáztam, egyrészt ez a jogszabály szöüveg, ami az 50%-ot tartalmazza, sehova nem épült be, sehol nem találni, másrészt ilyen táblák nincsenek a kreszben, amit ír: "Az engedély a következő táblák esetében érvényes:", szóval nagyon fasza, hogy ezekre vonatkozik az engedély, és ezek tiltását nem kell figyelembe vedd, csak az a baj, hogy nem ezekkel vagyunk kitlva lassan mindenhonnan...
sztem rendőr jóindulatán múlik, semmi máson. nálam példa, nagy város, nyakig idegenforgalmmal, útszélén mindenhol parkoló autüók, szűk, derékszögő utcasarkok, van elkerelő, de arról le vagyunk tiltva, inkább menj a város közepén keresztül és fél napig, mint 5 perc alatt körbeérj az elkerülőn.
van ebbe az országba ész bőven...
Válasz csoppika #199. hozzászólásárakeletagronál volt ilyen két éve
Válasz Gergő80 #198. hozzászólásáraA két oldalt 6 bordás csonkot hol vetted bele? A többit még csak valahogy megoldom, de olyan csonk nem sok gépbe van...
Válasz csoppika #197. hozzászólására
régi ndk bálázó kardán toldó támasza rövid szabadonfutós kardán nekem így volt megoldva elégvolt a kuplungos kardán a kuplung lehetett a zúzó felől könnyebb volt akasztgatni
Válasz Gergő80 #195. hozzászólásáraMost hogy mondod...haver a rekettyét is úgy irtotta a régi rzvel...
Igaz nagyon nem tudom megemelni, hiba volt nem megkérdezni, hogy meghajtás toldást nem-e szerkesztene rá, hogy elég legyen a rövid kardán...
Válasz bandigh #192. hozzászólásáraPótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmánnyal (pl. ez a tárcsa) 15 km/h a megengedett, és nálunk nem kell ilyen táblát elhelyezni.
Válasz csoppika #194. hozzászólásáraha nagyon sűrű emelve hátra majd ledobva előre
megkaptam a nagy testvérét ehhez már sárga villogó és lámpa is kell
Válasz Gergő80 #193. hozzászólásáraHali. Egy kis off. Sűrű söprűvesszőben a zúzóval (amit ajánlottál) inkább tolatva haladunk, ugye? (szántalpakon csúszik)
Válasz Dave #184. hozzászólásárahttps://www.agrarszektor.hu/agrarpenzek/tulmeretes-jarmuvek-kozuti-kozlekedese.1388.html
Válasz Dave #189. hozzászólásáraHa van villogó meg rendes lámpa rajta, meg esetleg egy 25 táblát felteszel, és késő este/ éjszaka amikor nincs olyan forgalom, simán hazasurransz. Én a kombájnnal 10 évig mindig lábon mentem a hármason 60 kilómétert, többnyire nappal, volt kamionsor, meg néha mutogatás, de sose volt semmi gáz. Nyáron amúgy többnyire le van ragasztva a tiltó táblán a traktor szimbólum. A hőskorban egyesek felszerelt napraforgóasztallal mentek végig ugyanott, úgy hogy a kukoricaadaptert meg húzták :D
Válasz Pont #190. hozzászólásáraHa lesz rá alkalmad, egyszer kérdezd meg szanberget, hogyan vitte haza a kombájnját!
Basszus, régebben miket be nem vállatunk. Ma meg már én se mennék rá a 7-esre a lenti tárcsával.
Válasz Dave #189. hozzászólásáraSzerintem ezek az engedmények a mezőgazdasági munkavégzés céljára állnak. Ha nem a telephelyed és a szántófölded közt közlekedsz, necces a dolog. A 7-es útra szerintem útvonal engedélyt sem adnának, bár nem tudom melyik szakaszán döcögnél, én biztos nem vállalnám be, ott akkora a forgalom.
Köszi a válaszokat, a 7es főúton kéne kb. 40km-t döcögni vele mire hazakerülne, villogó és világítás van.
Válasz Dave #184. hozzászólásáraSzerintem elöl is kell világítás a tárcsára a szélesség miatt
Válasz Pont #186. hozzászólásáraMég egy plusz kitétel. Amennyiben az alternatív útvonal hossza 50% kal meghaladja akkor tiltás ellenére is be lehet hajtani.
Válasz Dave #184. hozzászólásáraMég annyit, hogy az Mg járművel behajtani tilos helyekre csak akkor mehetsz, ha az célforgalom, pl egy számjegyű utakon. És csak ott közlekedhetsz, ahol a szembejövő forgalom számára legalább 3 méter marad. Világítás kell rá mert 2 méternél gondolom hosszabban nyúlik hátra. Ha ezek rendben vannak akkor nem kell útvonalengedély 4,5 méterig.
Válasz Dave #184. hozzászólásáraVan egy ködös meghatározás mg. járművek esetén. Valahogy úgy szól, hogy a megengedett méretet nem jelentősen meghaladó.
Nnna, hát én a 4,5 m-es vetőgépet is ide sorolom, így csak egy sárga villogót kell működtetni.
Egy bizonytalanság van, hogy nincs-e megkötés abban, higy hány számjefyű úton közlekedsz. Mivel én csak mellékutakon járok.
Ha neked ez már necces, akkor meg legyen még egy kísérőjármű sárga villogóval, és ennyi.
4m körüli tárcsa közúton való szabályos vontatásához, miknek kell megfelelni?
Válasz .Richard. #182. hozzászólására
Válasz Maszek Zs #181. hozzászólásáraAkkor vegyél endoszkóp kamerát. Vagy tolató kamerát . az majd beviszi a képet!
Válasz .Richard. #180. hozzászólásáraHa olyat tennék rá(bála) akkor nem látok ki.
Meg pont most sincs rajt a plató.
Válasz Maszek Zs #178. hozzászólásáraMinek azzal vontatni? Rajt a plato oda pakold a vontatmànyt!
Válasz Maszek Zs #178. hozzászólásáraPersze hogy kell. Miért lenne a T16 kivétel? Pótkocsit csak a forgalmi bejegyzése szerint vontathat. Munkagépet juthatsz akkor is, ha a forgalmiba 0 vontatás van bejegyezve.
Üdv!!
Van egy T-16M ahhoz,hogy vontassak vele kell lennie bejegyzésnek a forgalmiba,vagy mondjuk egy utánfutót húzható (valami x kg-ig)??
Válasz ..MZ/X.. #175. hozzászólására
Válasz ..MZ/X.. #175. hozzászólásáraKöszi!
Válasz Matyi50 #173. hozzászólásáraPéldául, ugyan úgy agrárunió, csak pár hónappal későbbi cikk. LINK
Válasz ..MZ/X.. #172. hozzászólásáraPontosan így igaz!
Válasz ..MZ/X.. #172. hozzászólásáraErre nem vennék mérget!
A cikkben hivatkozott törvény még hatályos most is,de a változásait még nem néztem.
Jópár éve volt ez téma,de engem is érdekelne most mi az állás.
Válasz Erdőjaro #171. hozzászólásáraMár jó régen kikerült a tgk fogalmi köréből az összes mg jármű és szerelvény, így ez már nem érvényes.
Aki ezt vágja,segitsetek kicsit!Akkor most ez elvileg kötelező volna most is traktornál,lassujármü vagy fekete rendszámosnál is ?
Szerintem senki nem vezet traktorban menet meg fuvarlevelet.
A cikk szerint (igaz 7éves cikk)kéne.
http://archivum.agrarunio.hu/hir/a-kozuti-kozlekedes-es-a-fuvarozas-szabalyainak-valtozasai-7366.html
Köszönöm mindenkinek a felvilágosítást!!!
Válasz UE-28 #166. hozzászólásáraNem. Elöl hatul fenyvisszaverő es helyzetjelző iranynak megfelelő szinekkel, oldalra semmi nem kell. Most vizzsgaztatam egy 7,2es potot. Es elötte kerdeztem a vizsgabazison.
Válasz UE-28 #166. hozzászólásáraItt hivatalos anyag
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.KOH
CTRL+F és utána
- oldalsó fényvisszaverő
- oldalsó helyzetjelző
- pótkocsi
szavakra érdemes keresni
(halványan dereng valami régről, hogy a nyerges vontatók pótjára kellett felszerelni vagy helyzetjelzőt vagy fényvisszaverő matricát bizonyos távolságokra, a rendeletet felületesen átfutva eddig a "szabad" szóval találkoztam, utána kell járni)
Válasz UE-28 #166. hozzászólásáraNem kell, csak lehet. A jogszabályt most nem tudom megkeresni, de beírod, hogy járművek kivilágítása, meg hasonlók, és hamar meglesz.