Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak623 FtBenzin árak616 FtEUR393.7 FtUSD363.9 FtCHF404.53 FtGBP467.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Attól, hogy az alsó talpa ennyit látszik ki, még többet tud rugózni lefelé is, meg menetben úgy is dolgozik a szintező is, nagyjából szerintem most van középen.
Légrúgónak ez is előnye, hogy jobban tudja magát szabályozni, ezért nem is billeg úgy mint egy laprugós futómű.
de szeirnted ennyi rugóút elég, vagy ezt jobban ki kellene emeltetni? nem ér bele a kerékbe így sem, azzal nincs baj, de nem is sokat tud így rugózni. harmadik sort szerintem nem tudom már ráraknií gy, az már 4 m fölött lenne szemre.
A rudazat nem állítódik el, mivel a szintezőszelep a vázon, a rúd vége a hídon van, nagyobb kerékkel csak a hídmagasságot változtattad, a váz és a tengelyek között nem változott semmi .
Ha akarsz állítasz rajta, ha így is jó, akkor hagyod így.
Ha koppra leengedve nem ér bele a vázba a kerék, akkor menetbe rugózáskor sem fog.
lecseréltem az első tengelyt is, és ha utazóba rakom, akkor ennyire emeli most ki.
vázba nem ér bele a kerék akkor se, ha koppra leül, de ennyi elég rugózásnak, vagy jobban ki kellene emelni? az a rudazat az a tengely és a váz között van, azzal, hogy nagyobb kereket rakok alá, az elállítódik, vagy nem? tehát a kisebb kerékkel jobban kiemelte, csak most a nagy kerék miatt elállítódott, és rá kéne állítsak?
ha emelésre rakom, akkor persze kiemeli, nincs vele gond. de még így kiemelve is fasza magasan van a földtől, kis kerékkel így kb 7 cm volt.
így van, mert ki van fordítva, mert belül ott van a vázba egy csavar, ami miatt sokkal vastagabb közdarabot kellett volna csnálnom, ha befelé akarnám foprdítani.
ne tegyek bele a belső osztókör környékére valahova két 14×1,5-es menetes furatot, ha rárohadna a dobra az egész, akkor letolatni? vagy inkább szakadna be a dob, minthogy leválassza?
Tehát úgy legyen, hogy a felni lemezbadtága már telibe üljön az osztókörmódosítón, kis kilógó rész, mondjuk 5 mm meg legyen letörve.
Tehát a tehermentesítő vastagsága felni lemezvastagság +5mm
nem, mer ezek kb ingyen vannak,, hahaha egy új felni meg 50-60-80? meg kamionon olyan fut, mai 120-as rt-s, nem találsz ettől kisebbet használtat, újonnan meg mondom halál bár kurva igaz, ez a vas se lesz olcsó, és fasz tudja összességében mi lehtt volna az olcsóbb. elehet ebenguba, csak közbe jól elfáradtunk-
Nem is kell 90-el menjen, nem akkor törik, csak mivel tandem, minden forduláskor feszítve lesznek a hidak alatta.
Van a szippantós pótkocsinkra meló, a gyárban egy xar helyen, törni kell a szerelvényt becsülettel, látnád hogy állnak alatta olyankor a kerekek...
Válasz envagyok2 #3142. hozzászólására
rajzon nem ez volt, így már értem a bánatod. szerintem jó ez az ötlet, az biztos 10mm vállnak több is mint elég. De nem lenne sokkal olcsóbb másik Et-s felnit keresni ???
de ha már itt tartunk, akkor mondom, nagyot 35ből. mi lenne, ha 30 lenne, és a válla amire fleni felül a 14 helyett lenne 10, és a vastagség, ahol a nagy felni hozzá van fogatva 20 lenne? 20 mm 40 cm vastányér el tud törni mondjuk tandem pót alatt, ha megtolatod rakottan drékszögbe?
így spórolok-e, két darfabból csinálom meg, a nagyot kivágatom 35-ösből, hátuljára csinálok 5 mm falcot, és abba belerakom a kisebbet. aztán hátul körbehegesztem. de ha akarod, akkor rakok bele két ilelsztőstiftet is, ahahahah
ne mondj ilyet baszki, ugyan azt a szart sdzagolom mint te. ugyan azt csinálom, kivágatom +5mm tűréssel, aztán lefaragom méretre. cska a 30-as anyag az 60-as...
Válasz envagyok2 #3136. hozzászólására
Ez nekem már nagyon nyugat, ne vedd figyelembe a beszédemet. Én plazmással kivágattam volna 420as köröket 150es lukkal, 30-as anyagból és az esztergályos méretre igazította volna őket. Túl sok a km közöttünk.
Válasz envagyok2 #3133. hozzászólására
Én arról a csavarról egy szét sem szóltam, de 10 milli biztos nem elég. Tud az a kerék tengely oldalra is mozogni annyit szerintem rossz Úton.
mer az első kerék az agyra fekszik föl. ugyan így.
nah, akkor elmondom, 20 mm távolsággal számolva attól a feketével bejelölt csavartól, és 15 mm vállal 60as anyagbóül jön ki ez a körgyűrű, 48 kg... nah, hol faragsz belőle, mert ez kibaszott drága.
Válasz envagyok2 #3134. hozzászólására
Ha enyém lenne és ragaszkodsz a 30-as anyaghoz, akkor 10-12-tőt tennék, inkább a másik felén a hagynám a többet. De ezt mind passzentos csavarral, és kúpos anyákkal. most jut eszembe a törökön sima anyák vannak alátéttel, és ott azért nincs festéknek hely az agy és kerék között. Másik meg az mtz-nek pár mm-er van az első kerekeknél és még egyet sem láttam hogy ott indult volna meg törni, akármilyen nagy homlokrakodóval.
jah nem, nem kell az, hidd el. a kerékagynak kell fognia, azért van. azt monmdod 10 mm elgé attól a csavartól? nem fog belekalimpálni a gumi? lapos, kemény, rakott, üres, tudjatököm?
Válasz Gumóka #3128. hozzászólására
Nem töri az, ezek nem 90-el mennek. Ha törné, akkor telirakomány satú féknél, miért nem törnek ??? török tárcsán egy mm el kisebb a kerékagy mint a felni közepe, és bírta 6 kis vacak 14-es csavar a terhelést és a rossz utakat.
Válasz envagyok2 #3125. hozzászólására
Nem játszik szerepet, a kúposanyák fognak tartani. Én inkább a felnihez csavarozottat hagynám vastagabra. 10 mili elég oda.
és még egy kérdés, ugye erre a vállra fekszik föl a nagy felni. ez teljes körbe meg tud maradni, nem kell leszedni, elvileg elfér melletre minden csavar.
namost ennek a kiállása, vagy vastagséágára mi lehet a minimum? ugye ez tartja a súlyt, felnit, a kerékcsavar csak hozzászorítha ehhez a közdarabhoz, elvileg az nem visel súlyt, ugye ott több tized van. azért érdekes ez is, mert ez, meg az előző csavartól való távolság adja ennek a közdarabnak a vastgagságát, és a kilóját is...
a felni 14 mm vastag. ezt mennyire kéne minimum felültetni, hogy tartson ez a váll?
fiatalok, ugye átkekerekezem nagyobbra, és csak olyan flenit tudtam venni, ami nem nulla közeli ET-s, hanem mittomén.
lényeg, hogy valami vastag közdarabot kell csinálnom a nagy felni meg az fékdob közé.
namost ez a csavar lóg ki a váz oldalából függőbe, ehhez kerül legközelebb a nagy gumi, minden más ettől beljebb van síkba.
kérdés, ki milyen közel merné tenni ehhez a gumit? elvlilg se ez, se a gumi nem nem tekeredhet ugye síkba, milyen közel mernétek ehhez futtatni a kereket?
minden úgy lesz, mint a gyári. közbe bpw főmérnöke két fröccs között elárulta, 22 h7es furat van a kerékagyakba, ezt kell megcsinálni a közdarabra. még nem tudom hogyan, mer a iszkanderkinzsál légvédelmi ütegen kívül semmim nincs, hahahahah
Válasz Gumóka #3114. hozzászólására
Mondtam már neki fél éve is, csak ő keményebb fejű tőlünk. Kérdez, aztán meg úgy is úgy csinálja ahogy ő először eltalálta. Ha jó, ha nem.
3164 hozzászólás
Válasz envagyok2 #3163. hozzászólására
Attól, hogy az alsó talpa ennyit látszik ki, még többet tud rugózni lefelé is, meg menetben úgy is dolgozik a szintező is, nagyjából szerintem most van középen.
Légrúgónak ez is előnye, hogy jobban tudja magát szabályozni, ezért nem is billeg úgy mint egy laprugós futómű.
Válasz Gumóka #3162. hozzászólására
de szeirnted ennyi rugóút elég, vagy ezt jobban ki kellene emeltetni? nem ér bele a kerékbe így sem, azzal nincs baj, de nem is sokat tud így rugózni. harmadik sort szerintem nem tudom már ráraknií gy, az már 4 m fölött lenne szemre.
Válasz envagyok2 #3161. hozzászólására
A rudazat nem állítódik el, mivel a szintezőszelep a vázon, a rúd vége a hídon van, nagyobb kerékkel csak a hídmagasságot változtattad, a váz és a tengelyek között nem változott semmi .
Ha akarsz állítasz rajta, ha így is jó, akkor hagyod így.
Ha koppra leengedve nem ér bele a vázba a kerék, akkor menetbe rugózáskor sem fog.
Válasz Gumóka #3159. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240613223903_20240613_203838_1_.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240613224442_20240613_203928_1_.jpg)
lecseréltem az első tengelyt is, és ha utazóba rakom, akkor ennyire emeli most ki.
vázba nem ér bele a kerék akkor se, ha koppra leül, de ennyi elég rugózásnak, vagy jobban ki kellene emelni? az a rudazat az a tengely és a váz között van, azzal, hogy nagyobb kereket rakok alá, az elállítódik, vagy nem? tehát a kisebb kerékkel jobban kiemelte, csak most a nagy kerék miatt elállítódott, és rá kéne állítsak?
ha emelésre rakom, akkor persze kiemeli, nincs vele gond. de még így kiemelve is fasza magasan van a földtől, kis kerékkel így kb 7 cm volt.
Válasz mtz1221 #3158. hozzászólására
így van, mert ki van fordítva, mert belül ott van a vázba egy csavar, ami miatt sokkal vastagabb közdarabot kellett volna csnálnom, ha befelé akarnám foprdítani.
Válasz mtz1221 #3158. hozzászólására
A felni miatt lett szélesebb.
Válasz envagyok2 #3157. hozzászólására
Milyen szélesek ezek, 385sek ??? Hogy lett ennyivel szélesebb a dupla 17.5sektôl ???
Válasz envagyok2 #3156. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240613133833_20240613_112427_1_.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240613133907_20240613_112450_0_1_.jpg)
ennyivel lett szélesebb
Válasz envagyok2 #3155. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240601225947_20240601_175402.jpg)
Válasz Gumóka #3153. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240528225701_20240528_121608.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240528225715_20240528_125017.jpg)
elfelejtettem...
Válasz envagyok2 #3149. hozzászólására
Vagy 1 ásványvizesüvegnyi vizet szétspriccelni, az is sokat segít.
Válasz envagyok2 #3152. hozzászólására
Tegyél, azon már nem múlik a történet
ne tegyek bele a belső osztókör környékére valahova két 14×1,5-es menetes furatot, ha rárohadna a dobra az egész, akkor letolatni? vagy inkább szakadna be a dob, minthogy leválassza?
ide fog felülni.
Válasz Gumóka #3150. hozzászólására
Tehát úgy legyen, hogy a felni lemezbadtága már telibe üljön az osztókörmódosítón, kis kilógó rész, mondjuk 5 mm meg legyen letörve.
Tehát a tehermentesítő vastagsága felni lemezvastagság +5mm
Válasz envagyok2 #3146. hozzászólására
Ha megnézed a személyautó felniközepek is kúposak, tehernél meg ugye a tehermentesítő fülek.
Mindeképp csináltass élletörést.
Válasz envagyok2 #3147. hozzászólására
jól föl köll pumpálni, akkor kevésbé fáj... meg alá kell rugdosni homokot
Válasz mtz1221 #3144. hozzászólására
nem, mer ezek kb ingyen vannak,, hahaha egy új felni meg 50-60-80? meg kamionon olyan fut, mai 120-as rt-s, nem találsz ettől kisebbet használtat, újonnan meg mondom halál bár kurva igaz, ez a vas se lesz olcsó, és fasz tudja összességében mi lehtt volna az olcsóbb. elehet ebenguba, csak közbe jól elfáradtunk-
Válasz mtz1221 #3131. hozzászólására
Nem is kell 90-el menjen, nem akkor törik, csak mivel tandem, minden forduláskor feszítve lesznek a hidak alatta.
Van a szippantós pótkocsinkra meló, a gyárban egy xar helyen, törni kell a szerelvényt becsülettel, látnád hogy állnak alatta olyankor a kerekek...
Válasz Gumóka #3145. hozzászólására
ez jó, ezt megjegyzem, mármint a letörést
Válasz envagyok2 #3140. hozzászólására
Igen, az a tehermentesítő, viszont kúpos, tehát a pöcs vége le van törve, hogy ne úgy kelljen ráerőszakolni a kereket.
Válasz envagyok2 #3142. hozzászólására
rajzon nem ez volt, így már értem a bánatod. szerintem jó ez az ötlet, az biztos 10mm vállnak több is mint elég. De nem lenne sokkal olcsóbb másik Et-s felnit keresni ???
Válasz envagyok2 #3142. hozzászólására
de ha már itt tartunk, akkor mondom, nagyot 35ből. mi lenne, ha 30 lenne, és a válla amire fleni felül a 14 helyett lenne 10, és a vastagség, ahol a nagy felni hozzá van fogatva 20 lenne? 20 mm 40 cm vastányér el tud törni mondjuk tandem pót alatt, ha megtolatod rakottan drékszögbe?
Válasz mtz1221 #3138. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240418230913_k_zdarab.jpg)
így spórolok-e, két darfabból csinálom meg, a nagyot kivágatom 35-ösből, hátuljára csinálok 5 mm falcot, és abba belerakom a kisebbet. aztán hátul körbehegesztem. de ha akarod, akkor rakok bele két ilelsztőstiftet is, ahahahah
Válasz mtz1221 #3138. hozzászólására
ne mondj ilyet baszki, ugyan azt a szart sdzagolom mint te. ugyan azt csinálom, kivágatom +5mm tűréssel, aztán lefaragom méretre. cska a 30-as anyag az 60-as...
Válasz Gumóka #3139. hozzászólására
ezt arra mutatod, hogy a felni arra a kis pöcsre fekszik föl, és az tartja? mert akkor ha én 10 mm-t hagyok körbe, az tutti elég
Válasz envagyok2 #3136. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240418230044_img_20240418_225905_984.jpg)
Válasz envagyok2 #3136. hozzászólására
Ez nekem már nagyon nyugat, ne vedd figyelembe a beszédemet. Én plazmással kivágattam volna 420as köröket 150es lukkal, 30-as anyagból és az esztergályos méretre igazította volna őket. Túl sok a km közöttünk.
Válasz envagyok2 #3133. hozzászólására
Én arról a csavarról egy szét sem szóltam, de 10 milli biztos nem elég. Tud az a kerék tengely oldalra is mozogni annyit szerintem rossz Úton.
Válasz mtz1221 #3135. hozzászólására
mer az első kerék az agyra fekszik föl. ugyan így.
nah, akkor elmondom, 20 mm távolsággal számolva attól a feketével bejelölt csavartól, és 15 mm vállal 60as anyagbóül jön ki ez a körgyűrű, 48 kg... nah, hol faragsz belőle, mert ez kibaszott drága.
Válasz envagyok2 #3134. hozzászólására
Ha enyém lenne és ragaszkodsz a 30-as anyaghoz, akkor 10-12-tőt tennék, inkább a másik felén a hagynám a többet. De ezt mind passzentos csavarral, és kúpos anyákkal. most jut eszembe a törökön sima anyák vannak alátéttel, és ott azért nincs festéknek hely az agy és kerék között. Másik meg az mtz-nek pár mm-er van az első kerekeknél és még egyet sem láttam hogy ott indult volna meg törni, akármilyen nagy homlokrakodóval.
Válasz mtz1221 #3132. hozzászólására
és mondom, 14 mm a fleni széelssége, abból mennyit kéne felültetni arra a vállra? fele? 10?
Válasz mtz1221 #3132. hozzászólására
jah nem, nem kell az, hidd el. a kerékagynak kell fognia, azért van. azt monmdod 10 mm elgé attól a csavartól? nem fog belekalimpálni a gumi? lapos, kemény, rakott, üres, tudjatököm?
Válasz envagyok2 #3130. hozzászólására
![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
De lehetnek még.
Válasz Gumóka #3128. hozzászólására
Nem töri az, ezek nem 90-el mennek. Ha törné, akkor telirakomány satú féknél, miért nem törnek ??? török tárcsán egy mm el kisebb a kerékagy mint a felni közepe, és bírta 6 kis vacak 14-es csavar a terhelést és a rossz utakat.
Válasz mtz1221 #3127. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240418215507_ker_kcsavar.jpg)
Válasz mtz1221 #3127. hozzászólására
szerintem ezek nem kúposak
Válasz mtz1221 #3127. hozzászólására
HA kúpos anya lesz, de akkor sem annak kell tartania, mindenképp a kerékagyon kell tehermentesíteni, mert el fogja tördelni a tőcsavarojákat idővel.
Válasz envagyok2 #3125. hozzászólására
Nem játszik szerepet, a kúposanyák fognak tartani. Én inkább a felnihez csavarozottat hagynám vastagabra. 10 mili elég oda.
Válasz envagyok2 #3125. hozzászólására
majd mondok méreteket meg kilókat, ha írtok valamit, addig nem akarok.
Válasz envagyok2 #3124. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240418181231_k_zdarab.jpg)
és még egy kérdés, ugye erre a vállra fekszik föl a nagy felni. ez teljes körbe meg tud maradni, nem kell leszedni, elvileg elfér melletre minden csavar.
namost ennek a kiállása, vagy vastagséágára mi lehet a minimum? ugye ez tartja a súlyt, felnit, a kerékcsavar csak hozzászorítha ehhez a közdarabhoz, elvileg az nem visel súlyt, ugye ott több tized van. azért érdekes ez is, mert ez, meg az előző csavartól való távolság adja ennek a közdarabnak a vastgagságát, és a kilóját is...
a felni 14 mm vastag. ezt mennyire kéne minimum felültetni, hogy tartson ez a váll?
fiatalok, ugye átkekerekezem nagyobbra, és csak olyan flenit tudtam venni, ami nem nulla közeli ET-s, hanem mittomén.
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240418180555_p_tcsavar.jpg)
lényeg, hogy valami vastag közdarabot kell csinálnom a nagy felni meg az fékdob közé.
namost ez a csavar lóg ki a váz oldalából függőbe, ehhez kerül legközelebb a nagy gumi, minden más ettől beljebb van síkba.
kérdés, ki milyen közel merné tenni ehhez a gumit? elvlilg se ez, se a gumi nem nem tekeredhet ugye síkba, milyen közel mernétek ehhez futtatni a kereket?
Válasz envagyok2 #3122. hozzászólására
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Nem azt mondtam újat kell venni
Megás pótokon van ez a méret, csak épp ma láttam gumisműhelybe.
Válasz Gumóka #3121. hozzászólására
összesen nem adtam ennyi pénzt 4 nagy fleni + gumi, + 1 nagy gumi + 2 nagy felni + 2 újszerű 295r22,5-es felni + gumi + 1 315-ös gumiért, hhahahahaah
Válasz envagyok2 #3119. hozzászólására
Mondjuk már vettél felni meg gumit, de...:
435/50R 19,5
Válasz envagyok2 #3117. hozzászólására
Vissza ne keressek. Mikor azt a fekete kerékcsavar képet rajtad be, akkor mondtam az mtzét.
Válasz mtz1221 #3116. hozzászólására
úgy hogy veszünk egy gyári bálaszállítót, ezt meg lesegessük az udvarba, hahaha
Válasz Gumóka #3112. hozzászólására
minden úgy lesz, mint a gyári. közbe bpw főmérnöke két fröccs között elárulta, 22 h7es furat van a kerékagyakba, ezt kell megcsinálni a közdarabra. még nem tudom hogyan, mer a iszkanderkinzsál légvédelmi ütegen kívül semmim nincs, hahahahah
Válasz mtz1221 #3115. hozzászólására
dehogy mondrtad, nem mondtál semmi ilyesmit. fél éve még ötlet se volt, nemhogy kerékcsavar.
Válasz mtz1221 #3115. hozzászólására
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240331134836_img_20240331_134033.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240331134911_img_20240331_134246.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240331134946_img_20240331_134134.jpg)
![](https://static.agroinform.hu/data/forum/images/TN_agroinform_20240331135023_img_20240331_133922.jpg)
Nem sokára eljutunk az indiai vagy orosz szintre, hogy fogtok ilyen csináld magad, kerekekkel közlekedni ???
Válasz Gumóka #3114. hozzászólására![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Mondtam már neki fél éve is, csak ő keményebb fejű tőlünk. Kérdez, aztán meg úgy is úgy csinálja ahogy ő először eltalálta. Ha jó, ha nem.