Az élelmiszerek és italok kereslete a vírus hatására átalakult, a bárok és az éttermek bezárása pedig a házhoz szállítások megsokszorozódásához vezetett.

A kijárási korlátozások miatt a fogyasztók igyekeztek csökkenteni az alkoholfogyasztást: minden harmadik (kb. 14 millió) ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkoholfogyasztást a karanténidőszak alatt. 6%-uk sikerrel járt, míg 18%-uk a csökkentés helyett növelte fogyasztását.

Annak ellenére, hogy a kézműves, alkoholtartalmú és mentes italok piaca szűk, az igény jelentősen emelkedett ezek iránt. A prémium termékek felé fordulás elsősorban azokra a fogyasztókra jellemző, akiknek a vírus nem okozott anyagi veszteséget, és a bárokban, éttermekben elköltött jövedelmüket ezen termékek vásárlására fordították.

ital

Megnövekedett a vitamintartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény– illusztráció: Pixabay

A járvány hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek következtében megnövekedett a vitamintartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Egy felmérés alapján, melyet 18 ország 23 ezer fogyasztója körében végeztek, 10 válaszadóból 8 tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően. 80%-uk szerint a C-vitamin kulcsfontosságú az erős immunrendszer szempontjából, míg további 57% szeretné cukorfogyasztását csökkenteni.

Ezen túlmenően a környezettel kapcsolatos aggodalmak is egyre inkább foglalkoztatják a fogyasztókat, és ez hatással van a vásárlási szokásaikra, ami főleg a fiatalokra jellemző.

Bár a koronavírus következtében kialakult helyzet nem ideális az italgyártóknak, a megváltozott körülmények új lehetőségekkel kecsegtetnek azon előállítók számára, akik nyitottak a változásra. A kiváló minőségű, fenntartható, egészséges és természetes italok közvetlen beszerzése, illetve azok éttermekben, bárokban történő elérhetőségének fokozása segíthet a márkák frissítésében és piaci sikerének fokozásában.