A TakarékBank elsődleges feladata a takarékszövetkezetek egységes piaci fellépésének megteremtése és versenypozíciójuk megőrzése. Ennek érdekében központi szereplőként a hitelintézet létrehozta és koordinálja a takarékszövetkezetek minden eddiginél szorosabb együttműködési formáját, az úgynevezett TakarékPont hálózatot.

A 14 takarékszövetkezet 143 fiókjában induló TakarékPont már a kezdeti időszakban is országos lefedettséget biztosított - a Dunántúlon a legnagyobb, Észak-Magyarországon a legkisebb jelenléttel. Év végére a TakarékPont fiókszáma akár a duplájára is nőhet, összesen mintegy 300 takarékszövetkezeti fiók lehet a hálózatban, két-három éven belül pedig a bank szeretné elérni, hogy a mintegy 1600 takarékszövetkezeti fiók felének csatlakozásával ez legyen a legnagyobb hazai bankhálózat.

A TakarékPont ugyanakkor egyfajta minőségi védjegy is - a csatlakozás feltétele, hogy az adott takarékszövetkezet a TakarékPont valamennyi termékét megfelelő színvonalon legyen képes kínálni ügyfeleinek. A TakarékPont hatékonysága a résztvevő felek közötti feladatmegosztásban rejlik: miközben a helyi, a közvetlen értékesítéshez kapcsolódó tevékenységeket továbbra is az önálló takarékszövetkezetek végzik, a közös termékek fejlesztése és oktatása, a központi információ-technológiai rendszer kialakítása, illetve az országos szintű marketingfeladatok ellátása a TakarékBank feladatává válik.