A Walmart és a PepsiCo bejelentette, hogy közösen indítanak el egy olyan együttműködési programot, melynek célja a regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásának kiterjesztése több mint 2 millió hektárnyi mezőgazdasági területen az USA-ban és Kanadában.

A 120 millió dolláros nagyságrendű terv középpontjában a gazdák támogatása áll a talajegészség és a vízminőség javításának víziójával.

A két vállalat szerint az új kezdeményezéssel 2030-ig mintegy 4 millió tonnányi üvegházhatású gáz kibocsátás-csökkenést lehet elérni.

A PepsiCo elsősorban a hazánkban is ismert üdítőitalok gyártója, illetve többféle snack és sütemény van a termékeik között. Steven Williams, a PepsiCo Foods North America vezérigazgatója azt mondta, hogy ez a törekvés egy új modell a PepsiCo számára, amely a fenntartható mezőgazdaságra összpontosít, mindezt komplex rendszerben, egy kiskereskedelmi partnerrel együtt (Walmart) valósítják meg.


A regeneratív mezőgazdasági gyakorlat a két partner meglátása szerint több tényezőből áll össze, így magában foglalja:

  • az ökoszisztémák helyreállítását,
  • a talaj egészségének és termékenységének javítását,
  • a kibocsátás csökkentését,
  • a vízkészlet-gazdálkodás javítását,
  • a biológiai sokféleség növelését
  • és a gazdálkodók megélhetésének javítását.

A regeneratív gazdálkodás elősegíti, hogy a szén a talajban hasznosuljon, így csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást. Ennek szakmai részleteiről bővebben lehet tájékozódni a No-till Agroinform Webinárium előadásaiból, illetve ebből a podcastból is.

Forrás: www.esgtoday.com

Indexkép: Shutterstock