A Walmart és a PepsiCo bejelentette, hogy közösen indítanak el egy olyan együttműködési programot, melynek célja a regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok alkalmazásának kiterjesztése több mint 2 millió hektárnyi mezőgazdasági területen az USA-ban és Kanadában.
A 120 millió dolláros nagyságrendű terv középpontjában a gazdák támogatása áll a talajegészség és a vízminőség javításának víziójával.
A két vállalat szerint az új kezdeményezéssel 2030-ig mintegy 4 millió tonnányi üvegházhatású gáz kibocsátás-csökkenést lehet elérni.
A PepsiCo elsősorban a hazánkban is ismert üdítőitalok gyártója, illetve többféle snack és sütemény van a termékeik között. Steven Williams, a PepsiCo Foods North America vezérigazgatója azt mondta, hogy ez a törekvés egy új modell a PepsiCo számára, amely a fenntartható mezőgazdaságra összpontosít, mindezt komplex rendszerben, egy kiskereskedelmi partnerrel együtt (Walmart) valósítják meg.
A regeneratív mezőgazdasági gyakorlat a két partner meglátása szerint több tényezőből áll össze, így magában foglalja:
- az ökoszisztémák helyreállítását,
- a talaj egészségének és termékenységének javítását,
- a kibocsátás csökkentését,
- a vízkészlet-gazdálkodás javítását,
- a biológiai sokféleség növelését
- és a gazdálkodók megélhetésének javítását.
A regeneratív gazdálkodás elősegíti, hogy a szén a talajban hasznosuljon, így csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást. Ennek szakmai részleteiről bővebben lehet tájékozódni a No-till Agroinform Webinárium előadásaiból, illetve ebből a podcastból is.
Forrás: www.esgtoday.com
Indexkép: Shutterstock