Átállás hazai dinnyére

Az ALDI Magyarország július 1-jétől csak magyar dinnyét vesz át biatorbágyi raktárában, így napokon belül valamennyi üzletében hazai forrásból érkező görög- és sárgadinnyét kínál vásárlói számára. Az idei évben az ALDI Magyarország exportlehetőséget is biztosít a magyar dinnyetermelőknek: a Hofer szlovéniai hálózatának kínálatába kerülhet be a kiváló minőségű magyar dinnye. Az ALDI magyarországi piacra lépése óta amikor csak teheti egyébként is hazai forrásból szerzi be az üzleteiben kapható élelmiszereket.

"A 2021 őszén hozott döntése értelmében a cég 100 százalékban csak magyar frisshúst kínál állandó kínálatában, továbbá 65 alapvető tejtermék is kizárólag hazai feldolgozóüzemekből jut el az ALDI áruházak polcaira."

A nyári főszezonban a vállalat zöldség- és gyümölcskínálatának 80 százaléka is magyar forrásból érkezik. A 1-jei váltás után napokon belül már csak a kiváló minőségű, hazai forrásból származó dinnyét kínálnak majd az üzleteikben.

Az idei évben az ALDI Magyarország exportlehetőséget is biztosít a magyar dinnyetermelőknek. Kép: Unsplash

Az idei évben az ALDI Magyarország exportlehetőséget is biztosít a magyar dinnyetermelőknek. Kép: Unsplash

Ötféle különböző dinnyefajta

Az áruházlánc kínálatában évek óta kétféle sárga és háromféle görögdinnye kapható. A sárgadinnye kedvelői a klasszikus, narancsszínű hússal rendelkező CANTALOUPE és a köznyelvben cukordinnyeként emlegetett, fehérhúsú GÁLIA közül választhatnak. Görögdinnyéből a klasszikus sötétzöld, a magnélküli és a sárgabélű változat várja majd a vásárlókat.

"Mivel a dinnye 90 százaléka víz, így egyrészt szomjoltó, hidratáló hatású, másrészt alacsony kalóriatartalmú vitamin- és ásványianyag-forrás."

„Az elmúlt években legtöbbször kétszámjegyű mértékben voltunk képesek növelni dinnyeértékesítésünket. Egész éves volumenünk tavaly görögdinnyéből meghaladta a 4000, sárgadinnyéből az 1000 tonnát, amivel a hazai termelőket támogattuk, hiszen a korábbi évekhez hasonlóan biztos belföldi felvevőpiacot nyújtottunk számukra. A most kezdődő dinnyeszezonban vásárlóink garantáltan friss, csak magyar forrásból származó gyümölcshöz jutnak hozzá" – mondta el Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

A nyári főszezonban a vállalat zöldség- és gyümölcskínálatának 80 százaléka is magyar forrásból érkezik. Kép: Unsplash

A nyári főszezonban a vállalat zöldség- és gyümölcskínálatának 80 százaléka is magyar forrásból érkezik. Kép: Unsplash

„A hazai dinnyetermelők idén a Hofer szlovéniai áruházláncába is szállíthatnak a közismerten kiváló magyar dinnyéből anyavállalatunkon keresztül. A hazai dinnyetermelőket így már nem csupán belföldi, hanem exportlehetőséggel is támogatjuk – ahogy ezt például a hús- és tejipar számára is lehetővé tettük már" – tette hozzá.

UPDATE! 06.30. A Lidl is csatlakozott

A Lidl Magyarország tegbap tette közzé, hogy megelőzve az Aldit a tegnapi naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas magyar görögdinnyét vesz át. "Első körben a magvas görögdinnyéket szállítják a Lidl mind a négy logisztikai központjába, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket. A hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy friss, jó minőségű magyar gyümölcsök kerüljenek a polcokra és a vásárlók kosarába. A vállalat az elmúlt évben közel 17.500 tonna magyar görögdinnyét értékesített a bel- és külpiacokon összesen, az exportált gyümölcs értéke pedig átlépte az 1 milliárd forintot" - írta a vállalat.

A Lidl tavaly rekord növekedést realizált, és mindeközben 50 százalékkal több dinnye fogyott az üzleteikben. Ebből a magyarországi boltokra 35 százalékos növekedés esett, ami 2500 tonna eladott többletdinnyét jelentett 2020-hoz képest. A Lidl segítségével külföldre eladott magyar dinnye 2021-ben 8300 tonnás exportot jelentett, ami főképp a regionális piacokon talált vevőkre, köztük Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban. A dinnyeexport mérlege 2021-ben meghaladta az egymilliárd forintos álomhatárt. A Lidlnél 2013 óta működik a „Lidl a magyar beszállítókért" program, melynek keretein belül 450-nél is több magyar beszállítóval kötöttek partnerséget. Mára az összesített élelmiszer-beszerzésük majdnem 60 százalékát magyar termékek adják, sok száz milliárd forint értékben - írta meg a 444.


(Forrás: Aldi, Lidl, 444)