Hozzátette: a Vitajó elnevezésű okoscipókból évi több mint ötmillió darab fogy, ami csaknem kétmilliárd forintos piacot jelent. Ezzel a termékkör a sütőipari kategóriában a funkcionális élelmiszerek között az egyik legsikeresebb, és folyamatosan nő iránta a kereslet.
A Smart Food élelmiszer- és egészség-koncepció a koronavírus-járvány időszakban különösen felértékelődik. A koncepció 2018-ban bekerült a 100 legérdekesebb magyarországi innováció közé, 2019-ben pedig Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb innováció közé választotta be a szakmai zsűri – jelezte Szakács Tamás.
A szakember emlékeztetett rá, hogy az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki.
Mára négy önálló sütőipari brand született, amelyek különböző kedvező élettani hatásokkal bírnak. "Olyan új funkciókkal ruházunk fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget, sőt – egyes termékek esetében – betegségek kialakulásának a kockázatát is csökkentik" –magyarázta.
Az okosélelmiszerek piaca folyamatosan bővül – fotó: Shutterstock
Mivel a Hajdúsági Sütödék-csoport új élelmiszer- és egészség-koncepciója megvalósítása során elsősorban nem gyártóként, hanem innovátorként működik, ezért megalkottak egy speciális gyártói-piaci franchise rendszert, amely lehetővé teszi, hogy itthon és külföldön is más sütőipari cégek átvegyék az intelligens élelmiszerek gyártási és hasznosítási jogát – fűzte hozzá. Jelenleg hét gyártó cég tagja Magyarországon a rendszernek, amelyek együttesen már évi több mint ötmillió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 magyarországi település, csaknem 2800 üzletében.
Egyelőre csak a csomagolt cipó-verziók vannak piacon, hamarosan megjelennek majd az első, úgynevezett "helyben sütött" verziói ezeknek a termékeknek kenyér, zsemle, szendvicsalap és egyéb formátumokban.
A külföldi terjeszkedés előkészítéseként másfél éve kezdődött meg a Vitajó termékek nemzetközi védjegyeztetése: a Vitayoo nemzetközi márkanevet már bejegyezték az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Oroszországban, Ausztráliában és Új-Zélandon. További országokban is folyamatban van a védjegyezés, amelynek célja, hogy az okosélelmiszereikkel egységes brandként tudjanak a nemzetközi piacokon megjelenni – mondta Szakács Tamás.
A 420 dolgozót foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 7,6 milliárd forintot, adózás előtti eredménye 136 millió forint volt, idei árbevételi tervük 7,7 milliárd forint és mintegy 175 millió forint adózás előtti eredményt várnak. A sütőüzemi beruházással 15 új munkahely jön létre – ismertette a cégcsoport vezérigazgatója.