Érezhető a beszállítói árak mérséklődése, már látszik, hogy olcsóbb lesz a liszt és a napraforgóolaj, – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója a Della című podcastban.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatáról, amelyet a hatóság a tejtermékek drágulása miatt indított, azt mondta, hogy már megkapták a "nagyon specifikus" kérdéssort és a határidőt, amíg a témában adatot kell szolgáltatniuk.
Az árstop előtt az UHT tejek 20 százaléka fogyott a 2,8-as tejből, míg a 80 százaléka az 1,5-ös tejből. Az árstop hatására az arány megváltozott, ráadásul négyszer annyi tej fogy, mint korábban, és úgy, hogy a legújabb rendeletet mennyiségi előírásait betartják, még mindig előfordul a polchiány – magyarázta Heiszler Gabriella a tejpiaci helyzetet. Hozzátette, hogy gyakran a szállítók se tudják lekövetni a megnövekedett igényeket és a tejiparban a tejzsírhiány jelentős probléma.
Kitért arra is, hogy tapasztalatai szerint a magyar fogyasztók nagyon tudatosak és árérzékenyek. Az indokolatlan áremelések esetében boltot váltanak, így egy kereskedőnek nagyon oda kell figyelnie arra, hogy csak a legkisebb áremelést hajtsa végre.
Beszélt arról is, hogy tavaly nyár óta megerősödött a saját márkás termékek forgalma. A fogyasztók a prémium termékekről az olcsóbb termékekre váltottak, péksütemények helyett inkább kenyeret vásárolnak, valamint csökkent a friss zöldség és gyümölcs iránti igény.
Egy termékcsoport van, ami tűri az inflációt és nem csökken a forgalma, ez pedig a mentes termékek – tette hozzá.
Heiszler Gabriella a beszállítói oldalról pedig azt tapasztalja, hogy a liszt és a napraforgóolaj esetében már "megnyugodni látszik a piac", itt várható árcsökkenés.
Indexkép: Pixabay