- Dr. Budai Gyulát, a MAGOSZ szövetségi igazgatóját arról kérdeztem, mekkora érdeklődés kísérte az üzlettulajdonosok részéről ezt a kezdeményezést, és milyen alapon döntöttek egyik vagy másik üzlet mellett?

- A fő szempontot a döntésben maga a szükség diktálta. Ezen kisboltok vásárlóközönsége az idősebb korosztály, jórészt kispénzű nyugdíjasok, vagy nagycsaládosok, akik esetleg nem tudnak eljutni a nagy bevásárlóközpontokba. Másrészt nem egy üzlet tulajdonosa már az üzlet bezárásának gondolatával foglakozott, mikor mentőövként kapta meg azt a lehetőséget, hogy áruválasztékát bővítheti hazai termelésű zöldséggel, gyümölccsel, tejtermékkel. Igaz az árrés nem nagy, de ahhoz elég, hogy fellendítse az üzlet forgalmát, hiszen tudjuk, jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.