Ahogyan az Agroinform.hu portál is megírta, márciusban a Penny Market Szlovákiából származó, a piacinál jóval alacsonyabb áron árult UHT-tejjel indított vevőcsalogató akciót. Az etikátlan piaci magatartás ellen a termelők – az agrárkamara és a terméktanács támogatásával – tiltakozó akciót szerveztek. Az ügyben az élelmiszer-biztonsági hatóság is vizsgálatot indított, amely vizsgálat kimenetele még folyamatban van.

A tejtermelők úgy vélekednek az aktuális helyzetről, hogy a tejpiacon kialakult egyensúly törékeny, de a jelen körülmények között a termékpálya minden szereplője megtalálhatja a számítását.

"Nehéz feladata van a terméktanácsnak, mert arról kellene megállapodni a szervezeten belül, hogy az UHT-tejet ne lehessen vevőcsábító eszközként használni" – fotó: Shutterstock

Mindeközben a Penny Market Kft. tendert írt ki a tejfeldolgozók számára.

Mindezek eredményeként, a Penny által meghirdetett tenderen magyar feldolgozók is nyertek, termékeik hamarosan megjelennek az áruházláncban – kérdés, hogy milyen áron.

Arról azóta nincsen hír, hogy az ominózus szlovákiai UHT-tej árából következően nyomott árú beszerzések indultak volna el.

"Nehéz feladata van a terméktanácsnak, mert arról kellene megállapodni a szervezeten belül, hogy az UHT-tejet ne lehessen vevőcsábító eszközként használni" – nyilatkozta a Világgazdaságnak Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója.

Amennyiben sikerülne kialakítani egy ilyen szabályozást, annak a megvalósítása csak is középtávon, két-három éves távlatban volna lehetséges – ugyanis annak az uniós és a versenyjoggal is összeegyeztethető, önszabályozó eszközként kell működnie.

Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy előnynek számít a tejpiaci érdekérvényesítés terén, hogy a terméktanácsban a kilenc nagy élelmiszer-kiskereskedelmi cég közül hét tag.

(forrás: vg.hu)