A tejtermelők úgy vélekednek az aktuális helyzetről, hogy a tejpiacon kialakult egyensúly törékeny, de a jelen körülmények között a termékpálya minden szereplője megtalálhatja a számítását.
"Nehéz feladata van a terméktanácsnak, mert arról kellene megállapodni a szervezeten belül, hogy az UHT-tejet ne lehessen vevőcsábító eszközként használni" – fotó: Shutterstock
Mindeközben a Penny Market Kft. tendert írt ki a tejfeldolgozók számára.
Mindezek eredményeként, a Penny által meghirdetett tenderen magyar feldolgozók is nyertek, termékeik hamarosan megjelennek az áruházláncban – kérdés, hogy milyen áron.
Arról azóta nincsen hír, hogy az ominózus szlovákiai UHT-tej árából következően nyomott árú beszerzések indultak volna el.
"Nehéz feladata van a terméktanácsnak, mert arról kellene megállapodni a szervezeten belül, hogy az UHT-tejet ne lehessen vevőcsábító eszközként használni" – nyilatkozta a Világgazdaságnak Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója.
Amennyiben sikerülne kialakítani egy ilyen szabályozást, annak a megvalósítása csak is középtávon, két-három éves távlatban volna lehetséges – ugyanis annak az uniós és a versenyjoggal is összeegyeztethető, önszabályozó eszközként kell működnie.
Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy előnynek számít a tejpiaci érdekérvényesítés terén, hogy a terméktanácsban a kilenc nagy élelmiszer-kiskereskedelmi cég közül hét tag.
(forrás: vg.hu)