Tovább nőttek a fogyasztói árak. A KSH legfrissebb adataiból kiderült, hogy 16,4% százalékkal többet fizetünk az egyes termékekért, mint az előző év azonos időszakában. Ez egy hónap alatt összesen 0,7%-os drágulást jelent, az élelmiszerek esetében 0,3%-os a változás.

Nem mindenhol kell sokat fizetni

A növekedés nem mindenhol látszik, hiszen ezzel együtt az akciós termékek köre is jelentősen bővült. Ennek is köszönhető, hogy az előző hónapban 16,4 százalékra csökkent a magyar infláció mértéke, amire utoljára tavaly nyáron volt példa. Bár az elemzők nagyobb csökkenésre számítottak, az élelmiszerek, valamint az üzemanyagok áremelkedése ezt nem tudta lehetővé tenni.

Meglepetésre nem folytatódott tehát az élelmiszerek árcsökkenése, ismét egy kis drágulást mértek, emiatt az infláció, illetve a reálbérek visszaesése miatt, még mindig csökkent a fogyasztás - írta meg a Pénzcentrum.

A magyarok nagy része próbálja csökkenteni a kiadásait

A nyár eleji felmérés alapján az áremelkedés miatt, a magyar lakosság nagy része jó ideje csökkenti a kiadásait, valamint az energiafogyasztását. Az infláció ellenére azonban pörög a gyógyszeripar, de ugyanúgy veszünk okostelefon is. A legtöbb esetben az utazáson és a ruházaton igyekszünk meg spórolni.

Emellett a lakosság 63 százaléka érzi úgy, hogy ennél nagyobb kiadást már nem engedhet meg magának. Ezáltal szinte mindenki az ár alapján veszi meg az adott terméket, hiába gyengébb a minősége, mint a másiknak. A vevők harmada pedig még a kedvenc élelmiszeréről is lemond, amennyiben arra van valami kedvezőbb alternatíva.

Nem mindenhol érezhető a drágulás

A nyáron életbe lépett kötelező akciók hatására a Lidl Magyarország például úgy döntött, hogy az előírt 15 százalék helyett 20-50 százalék közötti kedvezményeket biztosít. A cég év elejétől próbálja a lehető legtöbb termék árát csökkenteni, így több mint 500 árucikk ára mérséklődött. Ezt úgy érik el, hogy a vállalat más beszerzési lehetőség után nézett, így az ebből fakadó árelőnyt a fogyasztóknak is próbálja továbbadni.

Az árstop kivezetését követően folytatták az árcsökkentési programot, egyes esetekben akár 50 százalékos kedvezménnyel szolgálnak.

Az üzemanyagok áremelkedése sem segíti az infláció letörését - fotó: pexels.com

„Az Lidl számára továbbra is prioritás, hogy a lehető legkedvezőbb árakat biztosítsa vásárlóinak az élelmiszerek körében, és akciós árpolitikájának részeként a vállalat hétről-hétre újabb termékek árát mérsékli. Az árstop kivezetése után is fenntartja árcsökkentési programját, folyamatosan bővül az olcsóbban polcokra kerülő termékek köre. A vállalat a rendeletben előírt 15 százalékos kötelező akciók kereteit is kibővítette, és az előírt mértéknél jóval nagyobb kedvezményeket biztosít vásárlóinak. Mindez azért is fontos, mert – ahogyan az a forgalmi adatokból egyértelműen látszik – a vásárlók költései elsősorban élelmiszer-fókuszúak, és egyre kevesebbet költenek más árucikkekre"

– mondták a vállalatnál a Pénzcentrum megkeresésére.

Népszerű akció, hogy minden héten Halpénteket tartanak, ezáltal 15 százalékos kedvezménnyel vásárolhatunk friss halakat. Ezzel még az egészséges táplálkozást is támogatni próbálják.