Farkas Sándor: központi téma az élelmiszeripar és a modernizáció
A miniszterhelyettes bejelentette, Marokkó lesz az idei OMÉK partnerországa. Az agrár-külkereskedelem az egyik kiemelt területének nevezte a két ország közötti együttműködést, amely „remélhetőleg tovább mélyül a vásári jelenlét által”. Méltatta a kutatás, az oktatás, az élelmiszer-biztonság, a mezőgazdaság digitalizálása vagy épp a lótenyésztés területén fennálló partnerséget.
Elmondta azt is, hogy idei OMÉK jelmondata: a fejlődés hagyománya, központi témája az élelmiszeripar és a modernizáció. Ennek jegyében idén tovább fejlesztették a kiállítás koncepcióját, erősítették szakmai jellegét. A termékek közvetlen értékesítése továbbra is lehetséges, de nagyobb tér nyílik a magyar, illetve a szomszédos és más európai országok üzleti szektora számára.
Ugyanakkor idén sem hiányozhat a haszonállatok, a legmodernebb gépek, a növénytermesztésben és az állattenyésztésben alkalmazott legfontosabb eszközök, technológiák bemutatása. Lesznek fejőrobotok, drónok, precíziós eszközök, „olyan modern mezőgazdasági gépek, amelyekről nagyon sokan nem is gondolnák, hogy léteznek ilyenek az agráriumban”. Mint kiemelte: a magyar mezőgazdaság előrébb tart az űrtechnika használatában, mint a legmodernebb autógyártás.
Farkas Sándor hangsúlyozta az OMÉK-on bemutatásra kerülő precíziós technológiák fontosságát – fotó: Agroinform.hu
Karima Kabbaj: nagyszerű lehetőség ez a gazdasági szereplőknek
A partnerországi megjelenés kiváló lehetőség a két ország közötti gazdasági kapcsolatok elmélyítésére, hiszen módot ad az üzleti szereplőknek a közvetlen kapcsolatfelvételre is – hangsúlyozta a Marokkói Királyság magyarországi nagykövete. A látogatók pedig megismerhetik Marokkó mezőgazdasági termékeit, gasztronómiáját és különlegességeit. Az eseményre a kétoldalú kapcsolatok felvételének 20. évfordulóján kerül sor – jegyezte meg.
Beszédében kitért Marokkó 2008-ban elindított Zöld Stratégiájára, amely által a mezőgazdaság lett az egyik legnagyobb foglalkoztató: az összes marokkói munkaerő 38 százalékát ebben az ágazatban alkalmazzák. Tíz év alatt 7,3 százalékról 17,3-ra nőtt az agrárium kibocsátása. Termőterületük 8,7 millió hektárt tesz ki, ezen termesztik a fő exportcikknek számító olívát, citrusféléket, a különböző zöldségeket és gyümölcsöket.
Ondré Péter: szakmai konferenciák aktuális tematikával
Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az OMÉK szervezésével kapcsolatos aktuális információkról számolt be. Megerősítette, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az általános és középiskolás diákok kísérő tanáraikkal együtt – előzetes regisztrációt követően – ingyenes vehetnek részt vásáron, ha csoportosan (minimum 10 fő részvételével) érkeznek. A 14 év alatti gyermekek számára ugyancsak ingyenes lesz a belépés. Az OMÉK belépőjegy árai a korábbi évekhez képest lényegesen nem változnak: a felnőtt napijegy 1200, a diák- és nyugdíjas jegy pedig 500 forintos áron vásárolható.
A SZÉP Kártyával rendelkezők a szabadidő alszámláról is vehetnek jegyet. A családokra is gondoltak a szervezők, a vásár zárónapján, szeptember 29-én 1000 forintért válthatnak családi jegyet.
Ondré Péter szólt a szakmai nap programjairól is, amelyet a rendezvény első napján tartanak. A konferenciák olyan aktuális agrárgazdasági témákkal foglalkoznak majd, mint az élelmiszer-feldolgozóipar kihívásai, az agrárdigitalizáció, a klímaváltozás mezőgazdaságra gyakorolt hatásai és az állattartás körülményeiben tapasztalható változások.
Az eseményen Ondré Péter és Horváth Ferenc, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. élelmiszeripari cégvezetője együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy a 79. OMÉK-on, az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával rendezik meg a Hungaricool SPAR élelmiszer innovációs versenyt.
fotó: Agroinform.hu
Horváth Ferenc: június 27-én indul a termékinnovációs verseny
Az áruházlánc élelmiszer-ipari cégvezetője elmondta: a 2019. június 27-én induló termékinnovációs verseny a magyar élelmiszer-ipari kis- és középvállalkozásokat segíti, hogy termékeik a vásárlók minél szélesebb köréhez eljuthassanak. Az augusztus 24-ig tartó pályázatra innovatív, újszerű, ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékekkel lehet jelentkezni.
Az előzsűri által érdemesnek talált, maximum 20 élelmiszer-innováció az OMÉK-on mérkőzik meg egymással. A legjobbnak ítélt pályaművek az áruházlánc polcaira is felkerülnek majd, a nyertes vállalkozások pedig az Agrármarketing Centrum külföldi szakmai kiállításain is megjelenhetnek.
A versennyel kapcsolatos részletes információk a www.hungaricool.hu weboldalon.