A mechanikus adagoló tuning
Külföldi, nagy tapasztalatokkal rendelkező partnerünk segítségével elérhetővé tudjuk tenni ügyfeleink számára a mechanikus vezérlésű adagolóval rendelkező gépek speciális teljesítménynövelő hangolását.
Ennek lényege, hogy a hangolás során a gyári értékek közül nemcsak a mennyiséget, hanem a befecskendezés idejét is megváltoztatjuk.
Ez az alapja a tuninghangolásnak, amelyet mi optimalizálásnak nevezünk.
A traktormotorok még nem változó geometriájú turbói kellő levegő és ezáltal kellő oxigén biztosítására képesek. Sok márkánál előfordul az is, hogy a motorok teljes mértékben megegyeznek, és csak az adagoló beállítási értékeiben térnek el egymástól.
Következésképpen az adag növelésével nő a nyomaték és a lóerőszám. Igen ám, de ezáltal a motor karakterisztikája is megváltozik. Éppen ezért van jelentosége annak, hogy a „rászabályozást” olyan helyen kell elvégeztetni, ahol lehetőség van a speciális beállítások és a finom korrekciók elvégzésére. Ez nem „házi munka”, hiszen bizonyos munkaműveletek esetében (pl. szántás) a fordulatszám sokszor szélsőségesen dinamikus változásokat produkál. Ha nem megfelelő a beállítás, esetleg túlzott többletfogyasztás, vagy egy-egy fordulatszám-tartományban erőtlenség is előfordulhat, ami egyaránt káros a motor tekintetében.
A hangolást nyugat-európai partnerünk végzi, így a tuninghangolás lebonyolításának ideje mintegy 10-14 nap, ez alatt természetesen nem lehet a gépre munkát tervezni. Az adagolók élettartamára a tuning nincs hatással, viszont a gép teljesítménye így maximálisan 6-15%-kal növelhető. A legtöbb esetben ez a plusz erő már elegendő a megfelelő munkaminőség eléréséhez, és ennyi extra teljesítményt a gépek is minden esetben elbírnak.
Chip tuning
Óvatosan kell bánni a gépek teljesítménynövelésével, hiszen egy kommersz kivitelű készlet, amely nem rendelkezik ezekkel a sajátosságokkal, hihetetlen károkat képes okozni. Pillanatnyilag csak az ODISYS által forgalmazott Optiopower® készlet rendelkezik a mezőgazdasági és ipari alkalmazásra hangolt tulajdonságokkal.
A teljesítménynövelésnek ezek a módszerei megváltoztatják a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és időzítését, valamint az égéstérbe érkező levegő mennyiségét. Ezáltal az égés egyrészt jobb hatásfokú lesz (optimalizálják az égést), másrészt a beérkező többlet üzemanyag-mennyiség hatására nagyobb teljesítmény érhető el. Nagyobb lesz a motor teljesítménye (kW), valamint nagyobb nyomaték leadására lesz képes, amely mellett nő a nyomatéki rugalmasság. A motor alacsonyabb motorfordulatszámon is képes leadni a kívánt teljesítményt, és alacsony motorfordulaton is nyomatékos lesz.
A common rail motorok készletei plug and play kiviteluek, így ezek esetében abszolút bontásmentesen lehet a teljesítményt növelni. A csatlakozók a gyári műanyag dugaljak ellenpárjai. A tuningkészletek megvásárlása esetén helyszíni beszerelést is vállalunk, sőt a fékpados visszamérést is biztosítjuk, ügyfeleink igényeinek megfelelően.
Az ODISYS Optiopower® készletei segítségével a motorokat precízen, az ideális teljesítményszintnek megfelelően lehet beállítani, a beépített potenciométer segítségével. Így elkerülhető a fölösleges üzemanyag-fogyasztás és a túlterhelés lehetősége is. A beállításhoz minden esetben érdemes igénybe venni a fékpados beállítást, amely biztosítja, hogy tizedesjegy pontossággal beállítható legyen a kívánt lóerő- és nyomatékérték.
Nem csak a traktorok teljesítményét érdemes azonban optimalizálni, hiszen sok esetben kombájnok és rakodógépek teljesítménye sem elegendő. A leeső fordulatszám a rázóládák sebességére, így a szemveszteségre is hatással van. Az Optiopower® természetesen a kombájnmotorokhoz is kiválóan alkalmazható.
A készletek sajátossága és egyedisége, hogy csak tényleges teljesítményfelvétel esetén működik a rásegítés, egyéb esetekben nem, így nincs fölösleges többletfogyasztás.
Goldoni
- EURO RS széria: univerzális rendeltetésu, azonos kerékméretű, 24, 26 léghűtéses és 37, 42 LE-es vízhűtéses Lombardini Diesel-motoros változatokban, frontkormányos és törzs csuklóskivitelben, homlokrakodóval is. Frontszerelvénnyel, frontkardánnal is rendelhető.
- MAXTER széria: 52 Le-s Detroit Diesel, vízhűtéses motorokkal, 2003-tól rendelhető a megfordítható kormányzású REV változat. Kifinomult, elektrohidraulikus vezérlésű emelőmű, 540/750 fordulatú kardán található a gépeken.
- Aster széria: hagyományos traktorformájú, rendkívül univerzális gép, 33, ill. 37 és 44 LE-s, vízhűtéses motorokkal. Tipikusan alkalmas kisüzemi gépesítésre, kertészeti, kommunális és állattartó telepi feladatokra. Front emelőmű és kardán mellett a középső elrendezésű TLT csonk is kérhető. A szériára jellemző továbbá, hogy a kabin opcionálisan akár klímás kivitelben is rendelhető.
- STAR széria: Ebben a szintén hagyományos traktor formájú családban megtalálhatók alacsony (28 cm hasmagasság) és magas kivitelű gépek (38 cm hasmagasság), 50-100 LE teljesítmény intervallumban. A csúcsmodell a STAR 100 típus, amely 4 hengeres turbós motorral van szerelve. Első hidraulikával, kardánnal, kabinnal, légfékkel, igény esetén légkondicionálóval szerelten is kaphatók. A széria sajátossága, hogy nem csupán irányváltósak, mint a kertészeti traktorok többsége, hanem a váltómű a nyomatékváltó funkcióval is rendelkezik. A nagy, 2300 kg-os emelőkapacitás szintén egyedülálló ebben a kategóriában. Sot, a 2006-os fejlesztéseknek köszönhetően a gépekhez plusz 25 l/min. hidraulikakapacitás rendelhető, amely lehetővé teszi a hidromotoros hajtással rendelkező munkaeszközök stabil üzemeltetését.