A mechanikus adagoló tuning

Külföldi, nagy tapasztalatokkal rendelkező partnerünk segítségével elérhetővé tudjuk tenni ügyfeleink számára a mechanikus vezérlésű adagolóval rendelkező gépek speciális teljesítménynövelő hangolását.


Ennek lényege, hogy a hangolás során a gyári értékek közül nemcsak a mennyiséget, hanem a befecskendezés idejét is megváltoztatjuk.

Ez az alapja a tuninghangolásnak, amelyet mi optimalizálásnak nevezünk.

A traktormotorok még nem változó geometriájú turbói kellő levegő és ezáltal kellő oxigén biztosítására képesek. Sok márkánál előfordul az is, hogy a motorok teljes mértékben megegyeznek, és csak az adagoló beállítási értékeiben térnek el egymástól.

Következésképpen az adag növelésével nő a nyomaték és a lóerőszám. Igen ám, de ezáltal a motor karakterisztikája is megváltozik. Éppen ezért van jelentosége annak, hogy a „rászabályozást” olyan helyen kell elvégeztetni, ahol lehetőség van a speciális beállítások és a finom korrekciók elvégzésére. Ez nem „házi munka”, hiszen bizonyos munkaműveletek esetében (pl. szántás) a fordulatszám sokszor szélsőségesen dinamikus változásokat produkál. Ha nem megfelelő a beállítás, esetleg túlzott többletfogyasztás, vagy egy-egy fordulatszám-tartományban erőtlenség is előfordulhat, ami egyaránt káros a motor tekintetében.


A hangolást nyugat-európai partnerünk végzi, így a tuninghangolás lebonyolításának ideje mintegy 10-14 nap, ez alatt természetesen nem lehet a gépre munkát tervezni. Az adagolók élettartamára a tuning nincs hatással, viszont a gép teljesítménye így maximálisan 6-15%-kal növelhető. A legtöbb esetben ez a plusz erő már elegendő a megfelelő munkaminőség eléréséhez, és ennyi extra teljesítményt a gépek is minden esetben elbírnak.

Chip tuning

A motorokban rejlő kihasználatlan teljesítménytartalékot teszik kihasználhatóvá a chip tuningok, amelyek elsősorban az elektronikusan vezérelt adagolókkal rendelkező és a common rail motorokhoz alkalmazható lehetőségek. A speciális, kifejezetten katonai alapanyagokból épített chip tuning készleteink a hosszú élettartamukkal és állítható teljesítményrásegítési lehetőségükkel tűnnek ki. Készleteink extrém hőtűrésűek, így biztosítható, hogy akár – 40-tól + 120 C°-ig változatlan beállítási értékeket produkáljanak.

Óvatosan kell bánni a gépek teljesítménynövelésével, hiszen egy kommersz kivitelű készlet, amely nem rendelkezik ezekkel a sajátosságokkal, hihetetlen károkat képes okozni. Pillanatnyilag csak az ODISYS által forgalmazott Optiopower® készlet rendelkezik a mezőgazdasági és ipari alkalmazásra hangolt tulajdonságokkal.

A teljesítménynövelésnek ezek a módszerei megváltoztatják a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és időzítését, valamint az égéstérbe érkező levegő mennyiségét.
Ezáltal az égés egyrészt jobb hatásfokú lesz (optimalizálják az égést), másrészt a beérkező többlet üzemanyag-mennyiség hatására nagyobb teljesítmény érhető el. Nagyobb lesz a motor teljesítménye (kW), valamint nagyobb nyomaték leadására lesz képes, amely mellett nő a nyomatéki rugalmasság. A motor alacsonyabb motorfordulatszámon is képes leadni a kívánt teljesítményt, és alacsony motorfordulaton is nyomatékos lesz.

A common rail motorok készletei plug and play kiviteluek, így ezek esetében abszolút bontásmentesen lehet a teljesítményt növelni. A csatlakozók a gyári műanyag dugaljak ellenpárjai. A tuningkészletek megvásárlása esetén helyszíni beszerelést is vállalunk, sőt a fékpados visszamérést is biztosítjuk, ügyfeleink igényeinek megfelelően.
Bármely kiegészítő chip tuning dobozt hangolni kell az adott motorhoz, így a megrendeléstől számított 1-2 hétre van szükség a beszerelés megvalósításához. A beszerelés után a készlet számára „tanulási idő” szükséges, amely hozzávetolegesen 1-2 üzemóra. Nem feltétlenül kell jelentős teljesítménynövekedésben gondolkozni, hiszen üzemeltetés során esetleg azt tapasztaljuk, hogy elegendő a teljesítmény, de gyakran kell visszakapcsolnunk, mert leesik a fordulatszám, vagy esetleg a gép nem képes a fordulatot visszaszerezni. Ilyen esetekben már érdemes elgondolkozni a teljesítménynövelésen, hiszen „csak 10-15 LE” kellene, hogy a váltót megkímélhessük a folyamatos le- és felkapcsolástól. A terhelés alatti váltásokkor a traktor csúsztatja a lamellákat, amely rövidíti azok élettartamát.

Az ODISYS Optiopower® készletei segítségével a motorokat precízen, az ideális teljesítményszintnek megfelelően lehet beállítani, a beépített potenciométer segítségével. Így elkerülhető a fölösleges üzemanyag-fogyasztás és a túlterhelés lehetősége is. A beállításhoz minden esetben érdemes igénybe venni a fékpados beállítást, amely biztosítja, hogy tizedesjegy pontossággal beállítható legyen a kívánt lóerő- és nyomatékérték.

Nem csak a traktorok teljesítményét érdemes azonban optimalizálni, hiszen sok esetben kombájnok és rakodógépek teljesítménye sem elegendő. A leeső fordulatszám a rázóládák sebességére, így a szemveszteségre is hatással van. Az Optiopower® természetesen a kombájnmotorokhoz is kiválóan alkalmazható.

A készletek sajátossága és egyedisége, hogy csak tényleges teljesítményfelvétel esetén működik a rásegítés, egyéb esetekben nem, így nincs fölösleges többletfogyasztás.

Goldoni

Megbízható, egyszerűbb felépítésű, közepes árfekvésű traktorok, 21,5-100 LE teljesítménytartománnyal. A széles választékból mindenki könnyen megtalálhatja a kedvére valót. BASE-20 széria: a TZ 4-K, Rába-15 kistraktorok kiváltására, jobb műszaki paraméterekkel, kisüzemi, hobbi rendeltetésre, fóliasátrakba, sorközművelésre ajánlott, 21,5 LE-s, 2 hengeres, léghűtéses Lombardini Diesel-motorral ellátott gép. Állandó összkerékhajtással, független kardánhajtással, első-hátsó differenciálzárral, derékcsuklós kivitel, szervókormánnyal. Frontszerelvénnyel frontkardánnal is rendelhető.

  • EURO RS széria: univerzális rendeltetésu, azonos kerékméretű, 24, 26 léghűtéses és 37, 42 LE-es vízhűtéses Lombardini Diesel-motoros változatokban, frontkormányos és törzs csuklóskivitelben, homlokrakodóval is. Frontszerelvénnyel, frontkardánnal is rendelhető.

  • MAXTER széria: 52 Le-s Detroit Diesel, vízhűtéses motorokkal, 2003-tól rendelhető a megfordítható kormányzású REV változat. Kifinomult, elektrohidraulikus vezérlésű emelőmű, 540/750 fordulatú kardán található a gépeken.
  • Aster széria: hagyományos traktorformájú, rendkívül univerzális gép, 33, ill. 37 és 44 LE-s, vízhűtéses motorokkal. Tipikusan alkalmas kisüzemi gépesítésre, kertészeti, kommunális és állattartó telepi feladatokra. Front emelőmű és kardán mellett a középső elrendezésű TLT csonk is kérhető. A szériára jellemző továbbá, hogy a kabin opcionálisan akár klímás kivitelben is rendelhető.

  • STAR széria: Ebben a szintén hagyományos traktor formájú családban megtalálhatók alacsony (28 cm hasmagasság) és magas kivitelű gépek (38 cm hasmagasság), 50-100 LE teljesítmény intervallumban. A csúcsmodell a STAR 100 típus, amely 4 hengeres turbós motorral van szerelve. Első hidraulikával, kardánnal, kabinnal, légfékkel, igény esetén légkondicionálóval szerelten is kaphatók. A széria sajátossága, hogy nem csupán irányváltósak, mint a kertészeti traktorok többsége, hanem a váltómű a nyomatékváltó funkcióval is rendelkezik. A nagy, 2300 kg-os emelőkapacitás szintén egyedülálló ebben a kategóriában. Sot, a 2006-os fejlesztéseknek köszönhetően a gépekhez plusz 25 l/min. hidraulikakapacitás rendelhető, amely lehetővé teszi a hidromotoros hajtással rendelkező munkaeszközök stabil üzemeltetését.

Az Odisys további gépajánlatát itt találja!

HernekZoltán
Odisys Bt.
30/983-9448