Az adatok csak az elsőként Magyarországon forgalomba helyezett erőgépek darabszámait tartalmazzák, és nem szerepelnek közöttük az először más országban forgalomba helyezett, majd Magyarországra importált és honosított, nulla üzemórás traktorok forgalomba állítási darabszámai. Továbbá nem tartalmazza az ideiglenes „M” betűjelzésű, mezőgazdasági rendszámmal ellátott erőgépek forgalomba állítási adatait sem.
|
A legfrissebb adatok szerint a világjárvány őszi hulláma egyelőre nem hagyott nyomot a gazdálkodáshoz szükséges eszközök beszerzését biztosító finanszírozási lehetőségeken. A jelenleg érvénybe lépő újabb korlátozások azonban könnyen befolyásolhatják az év végi eladási adatokat, szűkülő piac képét rajzolva.
|
Az októberi értékesítési számaival és 23 százalékos idei eddigi piaci részesedésével a John Deere hozza a papírformát, továbbra is a legkelendőbb traktormárka. Az évkezdettől számított, október végéig összesített eladási márkasorrendben (ld. a fenti táblázatot) a New Holland visszaszerezte az előkelő második helyet, míg a korábbi ezüstérmes Claas ezúttal visszaszorult a dobogó harmadik fokára.
Ugyanakkor önmagához képest látványos forgalombővüléssel változatlanul ostromolja az előtte álló pozícióját, bár nem az október számít az erős hónapjának: az e havi értékesítési darabszámával éppen csak felfért a top 10-es listára (ld. a lenti táblázatot).
|
Ami a traktorok modellosztályait illeti, változatlanul a 8 tonnánál nagyobb teherbírású típusok a legnépszerűbbek, a piac 56 százalékát uralva az idei I–X. hónap adatai alapján. A tavalyi év hasonló időszakához képest 43,5 százalékos bővüléssel egyre nagyobb teret hódít a 600–1500 kg közötti kategória, 62,3 százalékos piacirészesedés-növekedéssel pedig a 600 kg alatti teherbírású osztály, természetesen a többi kategória rovására.
Indexkép: MTI/Rosta Tibor