A legújabb modell az M5-102N típusjelzést viseli, amely az M5001N továbbfejlesztett változata. Az újítások közé tartozik az átdolgozott, 4. kategóriájú szűrővel ellátott fülke, az első tengely felfüggesztése és az első mellékhajtás, a hidraulikusan állítható hátsó lengőkar-stabilizátorok és emelőrudak, valamint a hatékonyabb részecskeszűrő (DPF) és utánkezelő-rendszer (SCR) által csökkentek az üzemeltetési költségek is.

traktor

Az újítások közé tartozik az átdolgozott, 4. kategóriájú szűrővel ellátott fülke is – fotó: www.kubota.com

Jól bevált megoldások és változások

Az erőforrás Kubota V3800-as motor, 3,8 literes, négyhengeres, turbódízel, 106 lóerővel és 346 newtonméterrel, Stage V-ös emissziós szinttel, amelyet dízelrészecske-szűrő és SCR kombinációval teljesít, AdBlue-adagolás mellett. Továbbá sokkal alacsonyabb hőmérsékleten és fordulaton képes elvégezni a dízel részecskeszűrő (DPF) regenerálását, mindössze 1100 fordulat/percnél a korábbi 2000-es fordulat helyett, amellyel számottevő üzemanyag-megtakarítás is elérhető. A DPF szervizelése csak 6000 üzemóránként szükséges, a motorolaj cseréje pedig 500 óránként esedékes.

Az erőátvitelt a korábbi típushoz hasonlóan itt is 36/36 fokozatú sebességváltó biztosítja, amely 3 tartományban 6 sebességfokozatot használ, és mind a hat kézi sebességfokozathoz még kétfokozatú teljesítménykapcsolás (Power-Split) áll rendelkezésre. Az elektronikus váltóvezérlés és a kuplungkioldó gomb növeli a funkcionalitást, és a traktor 40 km/órás közúti sebességét csökkentett motorfordulatszámon éri el.


Az első portáltengely szöghajtással, valamint kapcsolható Bi-Speed (kétfokozatú) meghajtással rendelkezik, amely megnöveli az első kerék sebességét, amint a kormányzási szög meghaladja a 35 fokot. Ez bekapcsolt állapotban a traktor orrát a kormányzás irányába húzva csökkenti a fordulóköröket. Az első tengely opcionális felfüggesztési rendszerrel kérhető, amely 95 mm rugóutat biztosít, melyet hidraulikus akkumulátorok csillapítanak, és először ennél a modellnél gyári felszereltségű első emelőszerkezet és kardánkihajtás is rendelhető.

Az M5-102N vezetőfülkéje szinte sík padlós kialakítású, így a lehető legtöbb belső teret és kényelmet biztosítja a magas termetű gépkezelők számára is. Az alapfelszereltség részét képezi egy továbbfejlesztett légrugós vezetőülés is. A gondos formatervezés és a praktikus helykihasználás révén sikerült elérni a legjobb munkakomfortot anélkül, hogy a fülkét magasabbra kellett volna építeni.

A műszerfal egy LCD-panelt kombinál a hagyományos műszerekkel, és az elektronikus motorvezérlésnek köszönhetően két motorfordulatszám állítható be a memóriában. Az elektronikus motorfordulatszám-ellenőrzéssel és -szabályozással a teljesítményigényes feladatok jobban teljesíthetők a motor fordulatszámának túlzott ingadozása nélkül.

A légkondicionáló alapfelszereltség, de a két ívelt hátsó sarokablak is nyitható kivitelű. Mindkét visszapillantó tükörszár rugós konzolokon van, így a további védelem érdekében 90 fokban a fülke elé befordíthatók.

A traktor immár álló helyzetű mellékhajtás-funkcióval és LED-es világítással is rendelkezik, a hidraulikus működtetések tekintetében pedig a vásárlók kézi vagy elektronikus orsószelep, valamint a Kubota 7 vagy 12 colos K-Monitorjain keresztül ISOBUS-munkagépvezérlés lehetősége közül is választhatnak.

Akár öt mechanikus orsószelep is felszerelhető, az egyéni áramlásszabályozás pedig a fülkéből könnyen szabályozható a 68,3 liter/perc teljesítményű, fix térfogatú szivattyúnak köszönhetően.

A középre szerelhető orsószelepkészlet megkönnyíti a traktor elejére szerelt berendezések üzemeltetését. A Cat II hátsó függesztőszerkezet 2,3 tonnás emelőkapacitást és elektronikus szintvezérlést kínál a könnyű beállítás érdekében. Továbbá a traktor hidraulikus hátsó emelőkar-stabilizátorokkal és hidraulikusan állítható függesztőrudakkal is felszerelhető.

A Kubota M5-102N-hez Kubota Care garanciacsomagok széles választéka áll rendelkezésre, amelyek akár 5 év és 5000 üzemórányi garanciát is tartalmaznak.

Forrás: www.kubota.com