Első alkalommal rendezi meg az Agrármarketing Centrum (AMC) 2022. március 20–24. között a Hungarian Wine Summitot. Az ötnapos nagyszabású szakmai eseményre magyar és nemzetközi borszakértőket várnak: borszakírókat, kereskedőket, sommelier-ket, Master of Wine szakértőket. Az esemény célja, hogy a magyar bor elfoglalja méltó helyét a nemzetközi borpiacon, és még versenyképesebbé váljon az exportcélországok piacán.

Minden a magyar borokról: 5 nap, 6 mesterkurzus, közel 100 borászat

Minden a magyar borokról: 5 nap, 6 mesterkurzus, közel 100 borászat – Fotó: Pxfuel

Ekkora borpromóciós projekt még nem volt Magyarországon – mondta a rendezvény sajtótájékoztóján Ondré Péter, az AMC ügyvezetője.

A program során 2022. március 21-22-n a nemzetközi szakemberek Magyarország borrégióiba utaznak kétnapos study tour-ra, hogy autentikus környezetben ismerkedhessenek meg a magyar borászokkal és borokkal.

2022. március 22-24. között pedig a borszakértők mesterkurzusok és sétálókóstolók keretében ismerkedhet meg a magyar borokkal, valamint a borászokkal.

A Hungarian Wine Summit negyedik napján, 2022. március 23-án hat különböző témájú mesterkurzust tartanak a résztvevőknek.

A tematika összeállítása során fontos szempont volt, hogy a résztvevők átfogó képet nyerjenek a magyar borvilág sokszínűségéről, a legfontosabb fajtákról, stílusokról és borvidékekről. Éppen ezért a mesterkurzusok előadói a magyar piacot jól ismerő, neves hazai és nemzetközi szakértők.