A MOL már október elején megkezdte a felkészülést, hogy a határidő előtt minden kutat ellásson a könnyebb téli indítást és jobb motorműködést segítő üzemanyaggal – olvasható a cég közleményében.

Ha hideg a reggel, nem csak a nap indul nehezebben, hanem a dízel személyautók és a dízelüzemű mezőgazdasági gépek, teherautók többsége is. Ennek egyszerű fizikai oka van: a hőmérséklet csökkenésével megváltoznak az üzemanyag áramlási tulajdonságai. Ezért a MOL novemberben átáll a téli dízel forgalmazására: november 15-től már mindenhol a hideg időjárás negatív motorikus hatásait kiküszöbölő gázolajjal találkoznak az autósok a hazai töltőállomásokon.

A hideg idő következményei közül az autósok számára a legjelentősebb, hogy a dízel üzemanyag egyik összetevője már mínusz 8-10 fokon kristályosodni kezdhet. A kristályok eltömíthetik a szűrőket és akadályozhatják az üzemanyag áramlását, ami önmagában is nehézséget okozhat a motor téli indításában. Ráadásul a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan nő az üzemanyag viszkozitása (vagyis csökken a „folyóssága"), ami szintén gátolhatja az indítást és a megfelelő motorműködést. Az előző két ok miatt a motor hosszabb ideig és nagyobb erőfeszítéssel próbálja beindítani az égési folyamatot. Ez a megnövekedett terhelés fokozott igénybevételt, azaz kopási kockázatot jelent a motoralkatrészekre, melynek kivédésében szintén segít a téli dízel.


Fontos információ az autósok számára, hogy a prémium dízelek hidegtűrése eleve kedvezőbb, magasabb adalékanyag-tartalmuk miatt kiváló tisztántartó és feltisztító hatással bírnak, így segítenek fenntartani a motor optimális teljesítményét és megóvni annak élettartamát az extrém időjárási körülmények között is. Az iparági tesztek alapján a normál téli dízel mínusz 20 Celsius fokig biztosít megfelelő teljesítményt, míg a prémium téli dízel akár -35 Celsius fokig képes ellensúlyozni a hideg idő kedvezőtlen motorikus hatásait – áll a MOL közleményében.

Forrás: MOL

Indexkép: Pixabay