Présbe kerültek a vágóhidak és a húskészítménnyel foglalkozó üzemek az árérzékenység miatt, sőt olyanok is vannak, amelyek a jövőjüket illetően pengeélen táncolnak. A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás ezért azt reméli: a fogyasztók megértik azt a kérésüket, hogy vásároljanak magyar termékeket, de bízik abban is, hogy idén emelkedik a reáljövedelem és jobban megengedheti magának mindenki a kényelmesebb vásárlást. A feldolgozók ezzel képesek lesznek arra, hogy a megnövekedett önköltségeiket érvényesítsék az árakban – olvasható a novenyvedoszer.hu cikkében.

vágóhíd

A vágóhidaknak, húsfeldolgozóknak lesz lehetőségük a fejlesztésre – fotó: pixabay.com

A vágóhidak és a különböző készítményeket gyártók nehéz helyzetben vannak, hiszen ők voltak azok, akik az elmúlt két évben kénytelenek voltak szembesülni az önköltség robbanásszerű növekedéssel az egyik oldalon, míg a fogyasztói keresletcsökkenéssel a másik oldalon. Logikusan a költségnövekedés azt tenné indokolttá, hogy emeljék az áraikat, viszont a vásárlók úgy reagálnak minderre, hogy még tovább csökkentenék a fogyasztást.

A sertéstartók nem panaszkodhatnak a mostani felvásárlási árakra, viszont a vágóhidak és a húsfeldolgozó üzemek nagy része nullszaldóval, vagy veszteséggel zárta az előző évet. Az idén megnyíló támogatások segítségével ugyan gondolkozhatnak fejlesztéseken, de ahhoz át kell vészelni ezt a mostani, nehéz időszakot, amikor a termékek árában nem lehet egy az egyben érvényesíteni a drágább alapanyagot és a megnövekedett költségeket.


Az Agrármarketing Centrum és a húsiparosok részéről már a tavalyi évben elindult egy újabb, sokadik kampány a sertéshús népszerűsítésére, amellyel arra hívták fel a figyelmet, hogy a sertéshúsnak milyen szerepe van az egészséges táplálkozásban.

"Az ágazatban több, mint tízezren dolgoznak és a fogyasztók a tudatos vásárlással sokat segíthetnek. A vágóhidak és az üzemek egyelőre nagyon gyenge eredmények mellett gazdálkodnak és így indítják ezt az évet, viszont a reálbér növekedés megindulása felfelé várhatóan folytatódik, tehát a vásárlók többet költhetnek élelmiszerre. Ebben bízunk, valamint azokban az érdemi fejlesztési forrásokban, amelyek a tenyésztők mellett az élelmiszeripari szereplőknek is lehetőséget adnak" – fogalmazott Éder Tamás.

sertéshús sertéshús

Az Agrármarketing Centrum és a húsiparosok részéről már a tavalyi évben elindult egy újabb, sokadik kampány a sertéshús népszerűsítésére – fotók: pixabay.com

Azok a cégek, amelyek ezt a nehéz időszakot képesek lesznek túlélni, 2024-ben olyan beruházási és támogatási lehetőségeik lesznek, amelyekkel tovább erősíthető a versenyképességük, és néhány éven belül sok olyan magyar cég is lesz, amely megállja a helyét nemzetközi szinten is.